History Channel HD hos Comhem nu!
Postad 11 maj 2009 - 19:22
Comhem förstärker nu sitt HD-utbud ytterligare med History Channel HD.
http://www.comhem.se...ews_090511.html
Upptäckte det nyss i kanallistan. Trevligt. Kanalplats 38.
Ingen progaminfo än dock.
Postad 11 maj 2009 - 19:56
Postad 11 maj 2009 - 20:14
Postad 11 maj 2009 - 22:07
Högre bitrate på MPEG4-encodern innan denna kanal blir sebar är mitt tips!
Postad 11 maj 2009 - 22:51
Postad 12 maj 2009 - 02:26
Provtittade lite på kanalen just nu, och maken till blockbildning/komprimeringsartefakter har sällan skådats. ComHem får nog skruva upp lite mer bitrate om bilden ska bli stabil. Angående den svenska textningen så känns det lite märkligt/ovant med röd text på transparent svart botten för berättarrösten, men man kanske kan vänja sig.
Känner inte igen det du säger.
För mig ser texten ut som alla andra texter, och inte minsta antydan till blockbildning än vad jag kan se.
Dr Tinnitus
Postad 12 maj 2009 - 08:04
Angående textningen så kan det ha hängt ihop med programmet i fråga (Roman Empire) - nu på morgonen var det vit kursiv stil på berättarrösten.Känner inte igen det du säger.
För mig ser texten ut som alla andra texter, och inte minsta antydan till blockbildning än vad jag kan se.
Dr Tinnitus
Bildproblemen tycks dock finnas där hela tiden. Är det verkligen bara jag som har detta problem?

Postad 12 maj 2009 - 10:06
Hmmm?!? Ingår i 8 favoriter så det kanske blir att ta den istället för Viasat History (SD). Eller 29 kr/mån låter inte så blödigt det heller. Frågade för ca 1 månad sedan om Animal Planet HD var på G hos comhem - men nej. Den här sitället verkar vara intressant. 1080i som orginal och bilden ser OK ut på det lilla jag sett.
viasat history är i grunden history channel de köper in de mesta av programmen från history. från början om nån kommer ihåg så hette viasat history (History channel) tills de skrev ett avtal mellan bolagen.
Redigerat av Duckface21, 12 maj 2009 - 10:31.
Postad 12 maj 2009 - 10:43
Angående textningen så kan det ha hängt ihop med programmet i fråga (Roman Empire) - nu på morgonen var det vit kursiv stil på berättarrösten.
Bildproblemen tycks dock finnas där hela tiden. Är det verkligen bara jag som har detta problem?
Yep bara du som har problem, bilden är perfekt.
Postad 12 maj 2009 - 13:04
viasat history är i grunden history channel de köper in de mesta av programmen från history. från början om nån kommer ihåg så hette viasat history (History channel) tills de skrev ett avtal mellan bolagen.
Jo jag läste något motsvarande på Wikepedia. Tveksamt om denna typ av program har något at vinna på HD. Mycket gamla svartvita bilder som är ihopklippt med nogon form av tråkig animering. Trailern jag baserade mitt första intryck var nog inte riktigt rättvis

Yep bara du som har problem, bilden är perfekt.
Njae! Jag hade också tidivis kraftiga blockbildningar igår kväll (vilket inga andra HD-kanaler hade). Det lugnade ner sig dock mellan 2130 - 2200.
Postad 12 maj 2009 - 15:54
eller ännu bättre alla som canal digital harBättre om de la ut Silver HD.

Postad 13 maj 2009 - 10:08
eller ännu bättre alla som canal digital har
Det är bara Silver HD och BBC HD som CD har men inte comhem tror jag. comhem har ju dock Tv1000 HD som inte CD har eller någonsin kommer få. Dessutom kör väl Silver mest äldre filmer och då lär de ännu oftare bara köra uppskalat material än Canal+ HD = inte värt.
Postad 13 maj 2009 - 12:58
Viasat har ju MTV HD.
jag har liksom inte förstått nyttan med MTV HD se lite musik videos och deras egen producerade program i HD haha inget jag tipar högt.
men det är roligt att Hc HD har kommit in med BBC hd och övriga hd kanaler med så skulle det va toppen.
är det nån som fått Program info på HC HD enu? kanalen finns med på epg men ingen program info alls där?
Redigerat av Duckface21, 13 maj 2009 - 13:03.
Postad 13 maj 2009 - 14:51
Animal Planet HD också,sen och säga att canal digital inte kommer få in tv 1000 kanaler o tvärtom fattar väl alla men det har ju inget med comslem o göra..Det är bara Silver HD och BBC HD som CD har men inte comhem tror jag. comhem har ju dock Tv1000 HD som inte CD har eller någonsin kommer få. Dessutom kör väl Silver mest äldre filmer och då lär de ännu oftare bara köra uppskalat material än Canal+ HD = inte värt.
Redigerat av tjabo20, 13 maj 2009 - 14:52.
Postad 13 maj 2009 - 17:54
Provtittade lite på kanalen just nu, och maken till blockbildning/komprimeringsartefakter har sällan skådats. ComHem får nog skruva upp lite mer bitrate om bilden ska bli stabil. Angående den svenska textningen så känns det lite märkligt/ovant med röd text på transparent svart botten för berättarrösten, men man kanske kan vänja sig.
Jag hade störningar på bilden igår, men jag tror inte det beror på bitrate. Snarare verkar det mer som att information försvinner i överföringen (om det är i satellit eller kabeln kan jag inte säga). Det jag ser är pixelering, ofta är det en gammal bild som dyker upp igen, invävd i den nya. Det kan även vara så att bilden helt eller delvis fryser (som jag även såg på viasat sport HD igår kväll). klara tecken på att information har tappats bort på vägen.
Postad 14 maj 2009 - 17:16
Man måste alltså inte nödvändigtvis använda någon av ComHem:s HD-boxar för att se den - under frivisningen åtminstonde.
Postad 20 maj 2009 - 17:58
Postad 23 maj 2009 - 02:35
Såg lite idag och igår på history channel HD, men som den är nu med pixelering, röd textning är det ju inget man kommer att lägga till på listan av kanaler att ha :-(
inga problem alls här kanon bild ända är att ljudet är inte dolby digital ända jag invänder mig på

Redigerat av Duckface21, 23 maj 2009 - 08:59.
Postad 24 maj 2009 - 18:53
Postad 28 maj 2009 - 21:36
Kanalen sänds "opairad" under frivisningen vilket innebär att man kan titta på den med HTPC/TV med HD-möjligheter
Man måste alltså inte nödvändigtvis använda någon av ComHem:s HD-boxar för att se den - under frivisningen åtminstonde.
Lite offtopic, men jag tycker att det är, rent ut sagt, för djävligt att jag inte kommer att kunna se på denna fina kanal (mot betalning givetvis) efter provotid. Jag har comhems kort i tvn:s (sony 46w4000) inbyggda box med ca-modul. Det funkar ju för fa*! Varför måste tv-bolagen krångla till det så förbannat mycket. Sonys fel är det i alla fall inte. Det är i såna stunder som man känner för att gå och lägga en röst på piratpartiet

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar