Då är det bara till att vänta

1 relaterade trådar
Postad 01 juni 2008 - 19:18 Då är det bara till att vänta ![]() Postad 03 juni 2008 - 09:03
Jag har nu införskaffat Grid och visserligen så har jag bara kört online ett par gånger men jag tycker det fungerar bra. Jag tror inte att man kan basera onlinedelen på en demo (då bryr ju sig folk inte det minsta). Men visst det var lite ruffigare men det är ju så spelet är... ![]() Rekommenderar spelet starkt! Postad 03 juni 2008 - 09:33 ![]() Har en fundering, fungerar GRID fullt ut med G25:an, växelåda, koppling och så? Redigerat av Termos, 03 juni 2008 - 09:35. Postad 04 juni 2008 - 07:32 Ni som köpt spelet, skiljer det sig mycket i grafik och/eller upplevelse jämfört med demot i motsvarande spelmoment? Jag lyckades inte heller få fram någon meny i demot för inställningar av ratt, men i tråden verkar det som att flera av er har klarat det. Hur gjorde ni? Har Logitechratt för PS3 (ej G25), så det borde i sig inte vara problemet. Mvh. Postad 04 juni 2008 - 08:58
Det riktiga spelet är nog ganska så identiskt med demot. På baksidan av kartongen står det att spelet stödjer: Logitech G25, Driving Force och Driving Force Pro. Antagligen lär väl din ratt funka. Spelet är riktigt kul! Postad 05 juni 2008 - 22:08
Tack Warcow, dock kunde jag inte hålla mig längre utan köpte spelet. Och min ratt fungerar, det var givetvis handhavandefel, hade en timerfunktion inkopplad som gjorde att det inte låg ström i uttaget till transformatorn... ![]() Postad 10 juni 2008 - 08:03 Tack på förhand... Postad 11 juni 2008 - 13:31 Förövrigt tycker jag GRID är galet bra! Fyfan vad kul det är, men ruskigt svårt imho! Postad 11 juni 2008 - 20:53 ![]() Postad 11 juni 2008 - 21:08
Finns en hel del att göra så det tar knappast slut i första taget. Online-delen är riktigt kul också med mycket trevligt folk som lirar. Postad 13 juni 2008 - 11:28 Körde online idag för första gången, hamnade med två engelsmän, ena nissen höll på å krocka mot mig hela tiden men när nästa race starta så tog jag starten och ledde hela vägen till mål ![]() ![]() ![]() Postad 13 juni 2008 - 12:39
Haha gött att spöa några bittra engelsmän ![]() Postad 13 juni 2008 - 17:43 HAHA.. det är rätt! Gnid in det bara! ;D Postad 29 juni 2008 - 18:56
Vill också veta hur G25 fungerar. Antar att det är 900 grader eftersom det står att den stödjer G25, Driving force pro m.m. på baksidan, men fungerar H-växelspak och koppling? Är det bra forcefeedback och känsla i fullversionen? Har beställt G25 och undrar om det kan vara värt att beställa hem detta och köra när man har tömt GT5 Prologue, i väntan på GT5... Redigerat av schjak, 29 juni 2008 - 18:57. Postad 06 juli 2008 - 22:34 Har provat installera om drivrutiner och spelet flera ggr, och ändrat alla inställningar jag kan i profilern... inget hjälper. Den går inte att konfigurera i spelet. Ratten funkar fint i andra spel och i windows går den utmärkt att kalibrera. Förslag? Redigerat av davyp3, 06 juli 2008 - 22:54. Postad 07 juli 2008 - 15:15 Är det bara jag eller är codemasters riktigt dåliga på ratt-stöd i sina spel? I de flesta andra spel är det bara att ta ratten och köra och den är perfekt inställd direkt... men av någon anledning så klarar inte codemasters det? Konstigt. Postad 07 juli 2008 - 15:36 ![]() Idag köpte jag spelet, har inte packat upp de än utan tänkte vänta tills på onsdag när jag hämtar hem min TV o kör de på full HD istället. ![]() Men en fråga... hur många banor finns de? olika grenar? För tittar man på baksidan så visar de 3 grenar, Muscle, Circuit & drift.. är de de tre som finns "bara"? Finns de gott om olika banor och olika bilar? sjukt drygt om man inte skulle haft mer än 2-3 bilar o banor att välja mellan.. Postad 08 juli 2008 - 06:15
Jo, finns 3 grenar varav 15 banor i varje gren + 3st extra banor.. så 18 * 3 = 54 banor. sedan kommer global då är det 6st till banor. finns runt 20 bilar till varje gren. efter du har klarat allt får du unlocks till mer bilar Postad 08 juli 2008 - 11:52
Aaah, sweet.. då är de hyffsat stort ändå. Tack för svaren. ![]() Postad 24 juli 2008 - 14:47 Antar att det är lönlöst att prova Thrustmaster-ratten man har till PC:n. Postad 08 augusti 2008 - 23:30 Spelet är skoj! Härlig känsla! Väldigt Bra graifk(även om jag tycker den kunde varit lite bättre) Det enda riktigt negativa jag hittat/upplevt är att Krascherna inte känns allt för bra.. Ibland kan man braka in i en sarg där och köra ifrån utan någon skada på hjul, styrning eller nått annat. Medans ibland så räcker de att man studsar till lite i däcken som ligger vid kanterna i kurvorna och så får man ett trasigt hjul? Och vad Snuskicken berättade för mig förut om hur många banor de fanns o hur många grenar stämmer ju inte riktigt. Det finns Touring, Prestige, Pro Touge, Pro Tuned, Drifting, Endurance(GT1 & GT2), Stock car, Club GT, Le mans, Open Wheel(F1) och det finns nog någon till som jag inte kan komma på just nu. Vissa utav tävlingsformerna har ett antal bilar o välja mellan och vissa finns det enbart 1 bil o välja på. När det gäller banor kan de nog ligga runt en 40 banor, vissa banor körs oftare än andra och några besöker man bara runt 3-5gånger kanske, men så påminner många varandra också.. Tror de finns runt en 10-15 städer/banor som man kör i/på och många utav sträckorna har alternativspår som man lätt kan glömma bort om man inte kört ett varv lugnt först för o kolla vilken sträckning det är(tro mig, de har hänt många gånger att jag brakat in i väggar för jag svängt när jag inte skulle svänga eller hållt fullt gas när man skulle svängt! ![]() Det som var "lite" jobbigt var hur ofta man kunde köra Le Mans. Du körde 4 tävlingar(oavsett om du avbröt eller om du fullföljde) sen så var säsongen slut o de var dags för Le Mans. Väldigt behövande i början eftersom man fick "enorma" pengasummor. Men sen blev de bara jobbigare, o jobbigare o jobbigare, och tråkigare.. Man vill ju absolut inte hoppa över racet eftersom man får så pass mycket pengar från o köra dem. Men ens Statistik som visas när de laddar strular till de för den säger ens favoritgren är Le mans, eftersom de flesta tävlingar kör du 1 gång, le mans är var 5'e tävling. ![]() Overall tyckte jag att spelet kanske var liiiite för lätt. Jag trodde de skulle bli svårt o började köra på Pro mode och Serious i början för att få upp min rep o kunna tjäna mer pengar.. Men efter ett kort tag märkte man ju att man inte behövde köra så "svårt" så jag skurvade ner svårighetsgraden och körde lite lugnare.. Men men, är inte missnöjd med spelet, ångrar inte mig att jag köpte de utan ger spelet 4/5 ![]() Redigerat av Above, 08 augusti 2008 - 23:33. Postad 18 september 2008 - 14:55 Jag kör med G25. Positivt att det är ganska mycket inställningsmöjligheter. Nackdelen är att det verkligen behövs mycket inställningsmöjligheter... ![]() Men jag ska väl ge det en chans till och fortsätta testa lite. Postad 28 september 2008 - 20:25 Postad 27 juni 2009 - 07:34 När jag kört Gran Turismo kommer jag aldrig ifrån känslan att jag har en övningskörningsskylt på baksidan av bilen. Jag har inte testat detta spel fullt ut, men det känns nyktrare och mer realistiskt än Grid. Vad jag gillar med Grid till skillnad från andra bilspel är att anamaitonerna inte är lika linjära, att det finns en explosiv dynamik i vad som händer runt bilen i såväl höjd som sidled. När jag spelade Project Gotham Racing 4 på 360 så kändes det som om bilen saknade fysik, att den bara gled på en tvål genom spelet i sidled men där ingenting hände - det saknade en känsla av fart. Vidare tog det för lång tid att ta sig in i olika race online, när man väl kom in kunde man lika fort bli utsparkad. Jag har inte kollat upp Dirt än, men det kanske jag borde göra? Postad 28 juni 2009 - 00:44 Postad 25 december 2009 - 13:17 Är det någon fler som har detta problem? Finns det inte för oss skandinaver? Postad 21 mars 2010 - 13:15 Såg att man nu i Mars släppt Prestige Pack för att bygga ut spelet för den som spelar kampanj, någon som prövat? Postad 11 juli 2013 - 16:39 Jag försökte med online läget, men jag fick ingen kontakt med servern. Kanske måste jag registrera mig igen. Har inte spelat detta spel aktivt eftersom jag blivit så frustrerad över svårighetsgraden. Personligen tycker jag inte att uppföljaren är så mkt snyggare. Det verkar som om man får börja från start, och öva utan några som helst hjälpmedel med: styrning, gas, broms för att ens ha en chans online. Jag tror att jag som bäst landat på 7:e plats i nått större race, vanligtvis får jag sladd under varje race. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |