SVT24 och SVTB slås ihop och Kunskapskanalen får egen kanalplats
Postad 16 januari 2010 - 19:55
Finns ju ingen anledning att Kunskaps inte ska få sända dygnet runt bara pga en barnkanal.
Vi behöver en svensk Discovery / BBC Knowledge!
Och Nyheter behöver ju faktiskt inte en egen kanal, utan kan dela, dessutom är det ju bara nyttigt för ungarna att få i sig lite Verklighet då o då i form av just nyheter!
======
Fast SUCK; Nu när jag läst Länkarna, så ser jag ju att det står:
... å jag som trodde vi skulle få fler bra dokumentärer, och inte bara en massa snack ... Åter SUCK!UR Samtiden tar plats i Kunskapskanalen med spännande och intressanta seminarier, föreläsningar, goda talare och evenemang från lärosäten och arenor där det offentliga samtalet förs.
- Vi vet att det finns ett stort sug efter den här typen av program, "tala-till-punkt-tv" och kunskaps-tv. Många vill bilda sin egen uppfattning utan kommentarer och redigerade urval
Redigerat av anderswillhelmsson, 16 januari 2010 - 20:02.
Postad 17 januari 2010 - 22:10
EK (småbarnsförälder)
Postad 17 januari 2010 - 22:46
Redigerat av Leatherface, 17 januari 2010 - 22:46.
Postad 18 januari 2010 - 15:19
Postad 18 januari 2010 - 17:33
Nu är det dags att göra en ny kanalsökning på sin Box eller Tv, för annars stämmmer ju inte EPG-infon och kanalernas namn när nu Svt's Barn&Kunskapskanalen blivit bara Kunskapskanalen och Svt24 istället blivit Barn&Svt24 idag måndag 18 januari!
Är int säker på att det behövs. Forceboxen verkar ta det bra i alla fall. Ska kolla TV och Sagem sen.
Postad 19 januari 2010 - 09:38
Jag hade då fel namn och kanalplats på dem på måndagen, därav att jag skrev inlägget.Är int säker på att det behövs. Forceboxen verkar ta det bra i alla fall. Ska kolla TV och Sagem sen.
Har man t ex en förprogrammerad Timerinställning på Barn/Kunskaps (som fanns på t ex kanalplats 15 i min Burk), så blir kanalplats 15 kanske istället Barn/Svt24 på måndan, dvs man spelar inte längre in det man trodde sig spela in ...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar