Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

dubbla subbar på samma utgång via y-split

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 January 2010 - 09:40

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
har en ace bace 3 som jag är rätt nöjd med..men är tvungen att ställa den i bakre högra hörnet i rummet för den får inte plats mellan frontarna. vet att man inte kan höra vart ljudet kommer ifrån men upplever ändå att jag känner trycket från högersidan så tänkte köpa en till och ställa på vänsta sidan om soffan.

kör en supra 1rca-2rca till subben. har två subb-utgångar på min onkyo 1007.

frågan är ju då hur jag ska koppla detta!

spelar det ngn roll om jag köra båda subbarna på samma utgång fastän jag har två utgångar? egentligen inte va? för jag vill inte köpa 1st 15 m kabel och 1st 20 m kabel utan köra 1st 15m till första subben o splitta den där o köra 1st 5m vidare till andra subben.

om jag då kör en kabel mellan stärkaren till subben och splittar den där hur ska då den splitten se ut? finns det en sån?

denna splitten fungerar ju bara o köra 1rca-1rca på? måste jag byta den kabeln jag köpt och bli tvugen att köra 1rca-1rca hela vägen? problemet då är ju att det inte går att änvända EQn i subben..........bleh...

tips?

mvh joakim

Postad 29 January 2010 - 10:33

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
tänkt till lite nu och nått viss framgång...

får köra en singel rca från stärkarn till bakre delen av rummet..där sätter jag en Y-split och ifrån den kör jag 1st RCA-Y-split kabel till vardera sub..

alltså:

stärkarn--1st 15 m singel RCA--1st Y-split kontakt--1st 2 m RCA-Ysplit--sub
................................................|
.................................1st 5 m RCA-Ysplit--sub

kommer detta fungera fint?

vad förlorar jag på detta förutom några dB?

vad tycker ni om att använda EQn i subben? är det en onödig funktion egentligen? för det blir ju säkert 1k extra i kabelkostnader iom att Y-plit kablarna kostar en hel del...

Redigerat av jockebock, 29 January 2010 - 10:41.

Postad 29 January 2010 - 11:14

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Du kan lätt köra så som du har tänkt. Fördelen med att använda båda dina subwoofer outputs är ju att du kan göra individuella inställningar för subbarna, men det går ju även att göra dem direkt på subbarna.

Vilka subbar har du och vad är det för EQ i dem?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.