Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande

1040 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 4 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 11 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 14 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 14 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 14 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 15 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 15 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 16 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 16 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 16 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 16 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 16 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 16 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 16 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlägg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 16 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 17 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 17 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 17 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 17 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 17 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 17 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 17 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 17 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 17 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 17 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 17 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 17 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 18 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 18 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 18 år sedan

Postad 27 oktober 2007 - 09:38

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Dags att väcka liv i denna tråd med uppiggande läsning

http://jbooth.blogsp...s-and-spin.html

Postad 27 oktober 2007 - 11:08

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

The fill rate on the PS3 is significantly slower than on the 360, meaning that games either have to run at lower resolution or use simpler shader effects to achieve the same performance.

Fill rate:

RSX (PS3): Maximum pixel fillrate: 4.4 GigaPixel per second (8 ROPs * 550 MHz) Länk

XENOS (XBOX360): Maximum pixel fillrate: 4 gigapixel per second (8 ROPs x 500 MHz) --URL::6e24f0950eb3fa272b7553a210a4effd-- Länk

Killen vet vad han snackar om (not).

Redigerat av SirIdot, 27 oktober 2007 - 11:09.

Postad 27 oktober 2007 - 12:10

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Dags att väcka liv i denna tråd med uppiggande läsning

http://jbooth.blogsp...s-and-spin.html

Mycket bs. :P

Dessutom heter inte tråden 10 orsaker varför PS3 INTE blir ledande.

Postad 27 oktober 2007 - 12:40

Yog-Sothoth
  • Yog-Sothoth
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Varför finns denna diskussionen egentligen? Låt folk köpa den konsol de känner för. :P

Postad 27 oktober 2007 - 12:52

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Skummade några rader här och där i den där bloggen, och hittade ungefär lika många faktafel som jag läste rder, så jag tror jag tar ignorerar den där pajasen ett tag till... :P

Postad 30 oktober 2007 - 03:22

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

The fill rate on the PS3 is significantly slower than on the 360, meaning that games either have to run at lower resolution or use simpler shader effects to achieve the same performance.

Fill rate:

RSX (PS3): Maximum pixel fillrate: 4.4 GigaPixel per second (8 ROPs * 550 MHz) Länk

XENOS (XBOX360): Maximum pixel fillrate: 4 gigapixel per second (8 ROPs x 500 MHz) Länk

Killen vet vad han snackar om (not).

den färdiga produkten skeppas ej med 550 Mhz GPU core-frekvens
originalfrekvensen skulle vara 550/700 men några veckor innan lanseringen nedgraderades klockfrekvensen till 500/650
((hittar inte länken just nu men googla eller sök lite på beyond3d.com så hittar du)

dock hindrar det inte snubben från att inte riktigt vara korrekt i det han säger
jag kan dock tänka mig att han menar en av två saker (förmodligen båda):
1. Att 360 har en högre pixel fillrate när konsollen applicerar MSAA. (Dubbelt så hög som PS3)
2. Att klarar fler antal pixel shading-instruktioner per sekund än PS3 (något som tidigare ofta stått i direkt relation till pixel fillrate men som nu "försvåras" när vi har med en "delad" arkitektur som på 360)

Det står ju helt klart, bortom allt tvivel, att själva grafikkortet i 360 är mer avancerat än PS3ans motsvarighet.
360 liknar om något ATis Radeon 2900 medan PS3ans mer liknar GeForce 7800.

Det märks tydligt i spel som finns till båda formaten.
Folk kan snacka hur mycket de vill om Cell och att den är outnyttjad men när det kommer till kritan så har "bristerna" i PS3-versionerna hittills i princip varit grafikkortsintensiva och inget som en välutnyttjad Cell hade kunnat göra mycket åt.

Men men, det hindrar ju inte att det går att göra snygga spel på PS3. Drake, Ratchet, i viss mån GT5 osv. är ju direkta bevis för detta.
Frågan är väl bara när fler utvecklare än Sony och deras underhuggare ska ha tid, ork, pengar, motivation, kunskap och erfarenhet nog att också ta sig tid till att råoptimera sina spel till marknadens tredje bäst säljande konsol...

Till skillnad från vad Insomniac säger så är de allt annat än 100 % independant.
Under sina 13 år har de aldrig utvecklat ett spel till något annat än Sonys konsoler, how's that for independance?

För att gå igenom hans lista:
1. Home - att döma av vad man sett hittills ser det ju ut som ett slags second life. Mycket mer än så vet vi inte. LBP - ser ut att vara hur snyggt som helst, otroligt charmigt och gulligt men tjena. Själva spelmekaniken i grunden ser ut som vad som helst från Live Arcade typ.
2. Gratis online - förvisso bra men så är också PS3ans online-stöd extremt begränsat jämfört med 360. Integrationen är överhuvudtaget inte i samma liga.
3. Blu-ray - hittills har bluray använts för roliga saker såsom kasst komprimerad MPEG2-film (istället för att använda H.264/VC1 eller andra moderna codecs) alternativt för att förbättra PS3an slöa laddningstider (genom att t.ex. upprepa material på skivan för att minska söktider). Resistance t.ex. är inte 14 gig för att det behöver vara det, det är det för att man valt ineffektiv videokromprimering och för att man inte återanvänder assets på skivan utan packar alla levlar med alla assets intill varandra för att minska laddningstider.
Det går klart att göra vissa saker för att utnyttja utrymmet (som t.ex. att ha jättemycket video i spelet eller att göra det extremt långt). Men ärligt talat, hur jobbigt är det att som i t.ex. Blue Dragon, byta skiva efter några tiotal timmars speltid och vem är egentligen sugen på FMV-spelens återkomst (Sega/Mega CD here I come :wub: ).
4. Blu-ray vs. HD-DVD: the verdict is still out on that one. Men visst det är ju smidigt att ha själva spelaren inbyggd. Inte för att min externa 360 HD-DVD är något som jag stör mig på men jag hade ju hellre sett den integrerad (om inte annat så borde de gjort det på nya Elite-varianten).
5. HDMI - non issue. Finns 360 med HDMI och för de som har de gama versionerna finns det både VGA och komponent att välja på (även om båda, på 360 och vad det gäller allmän kompabilitet, har sina begränsningar).
6. HDD - hans primära motiv för krav på en HDD är att det ska reducera laddningstider. Kul då att det är en main gripe med PS3: just de långa laddningstiderna i så många spel. (Dessutom: laddningstider när man ska installera demos, laddningstider när man ska spara cachedata osv. något som 360 är helt befriat från).
7. Kan inte se något hål i argumentet där. Wii är överhypat, en gimmick. Trots dess tid på marknaden är det inte ens en handfull spel som är värda namnet. De flesta som köpt en verkar fortfarande bara lira Wii Sports (efter att ha varvat Zelda och Metroid Prime Corrution och kanske det tekniska missödet Resident Evil).
8. Cell har potentialen att i många situationer vara snabbare än 360s processorer. Dock krävs det så pass mycket jobb att inte en enda multiplattformstitel och långt ifrån alla exklusiva titlar ens är i närheten av att börja utnyttja all denna omtalade kraft. Det kommer att komma, inte minst i takt med bättre verktyg från Sony, men hur långt in i produktens livscykel ska vi vänta? Traditionellt sett har ju svårutvecklade plattformar (speciellt om de inte är marknadsledande) tagit flera år på sig att mogna.
9. PS3 är fram tills de senare versionerna kompatibel med PS2-spel. 360 är och kommer att förbli kompatibel med Xbox-spel. Visst att PS2 sålde mer men kom igen, det är inte ett särskilt tungt argument han för. Speciellt inte med tanke på den nerstrippade EU-versionen och nu den nya 40-gigs varianten.
10. Jag kan köpa att det kommer att komma fler, och sannolikt bättre, tjej-, sällskaps- och barnspel till PS3. Dock är Wii en bra konkurrent där, inte minst när vi talar prislappar. Än så länge är det dock inte dessa konsumenter som drivers Sonys och framföralltinte Microsofts framgångar.

En sak som jag verkligen gillar med PS3 är dock at man kan ladda ner schyssta filmtrailers i 1080p. :unsure:

Postad 30 oktober 2007 - 03:30

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Tack UndaC!! Äntligen nån som tänker till längre än näsan pekar,en "sak" Du inte tar upp om fördelen med 360n men de lämnar vi som sagt unanför;)

Postad 30 oktober 2007 - 08:58

Muaytudd
  • Muaytudd
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Ehm jag har alltid trott att det var xboxen som hade långa laddningstider?

Men jag kanske trodde fel.

Postad 30 oktober 2007 - 10:01

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

En sjujäkla massa text.

Orkar för tillfället inte kommentera så mkt men du hade iaf vissa poäng där...
Men det jag direkt reagerade på var kommentaren om LBP, alltså där är ett spel som troligen kommer att ta många med storm(jag skulle bli förvånad annars). Kan man bli annat än lyrisk när man tittar på trailarna? :D

Och som kommentar på resten säger jag bara en sak: Uncharted: Drake's Fortune :unsure:

Uncharted: Drake's Fortune, we can tell you that this is a game you don't want to miss. Uncharted has an effortless charisma about it - great characters and dialogue, smooth animations and responsive controls, organic, engrossing environments, and some of the best combat ever seen in the genre. Plus, it's one of the prettiest, if not the prettiest game on PlayStation 3 - or any other console for that matter - to date.

http://au.ps3.ign.co...0/830514p1.html

:wub:

Redigerat av Swebreeze, 30 oktober 2007 - 10:04.

Postad 30 oktober 2007 - 10:49

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

den färdiga produkten skeppas ej med 550 Mhz GPU core-frekvens
originalfrekvensen skulle vara 550/700 men några veckor innan lanseringen nedgraderades klockfrekvensen till 500/650
((hittar inte länken just nu men googla eller sök lite på beyond3d.com så hittar du)

dock hindrar det inte snubben från att inte riktigt vara korrekt i det han säger
jag kan dock tänka mig att han menar en av två saker (förmodligen båda):
1. Att 360 har en högre pixel fillrate när konsollen applicerar MSAA. (Dubbelt så hög som PS3)
2. Att klarar fler antal pixel shading-instruktioner per sekund än PS3 (något som tidigare ofta stått i direkt relation till pixel fillrate men som nu "försvåras" när vi har med en "delad" arkitektur som på 360)

Det förändrar inte det faktum att killen är ute och cyklar. 360:n har bättre MSAA prestanda, men det som man gör då är att man skippar MSAA (som vi sett i de flesta PS3-spel) och du har samma prestanda som på xbox:en. Man drar inte ner på upplösning, texturering eller nåt annat som killen påstår.

Det står ju helt klart, bortom allt tvivel, att själva grafikkortet i 360 är mer avancerat än PS3ans motsvarighet.
360 liknar om något ATis Radeon 2900 medan PS3ans mer liknar GeForce 7800.

Det är sant att 360:ns GPU är bättre än PS3:ans, men det är i praktiken ganska marginellt. Men att jämföra Xenos med Radeon 2900 är överdrivet. Xenos är mer eller mindre en GPU ur Radion X1000 serien som har några drag av vad som kom i 2900:an, främst då unified shader architecture. Men 2900:n har mycket högre prestanda än Xenos i 360:n och har en helt ny variant på unified shader architecure, som inte finns i Xenos.

Redigerat av SirIdot, 30 oktober 2007 - 10:52.

Postad 30 oktober 2007 - 12:11

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

3. Blu-ray - hittills har bluray använts för roliga saker såsom kasst komprimerad MPEG2-film (istället för att använda H.264/VC1 eller andra moderna codecs) .....

Vet inte riktigt vad du har fått det ifrån? Mina tre (har precis börjat samla) Bluray-filmer har alla VC1-komprimering. Corpse Bride, Goodfellas, Pirates DMC.

Ang. PS3 onlinestöd så tar du i när du säger att 360 har ett "extremt" mycket bättre system. Den stora skillnaden är att Live har en bättre hantering av vänner men spelmässigt skiljer det inget, personligen tror jag att saker och ting kommer att förändras radikalt iom Home.

Ang. Laddtider Jag tycker inte att laddtiderna på PS3 är längre än på 360. Däremot så är det irriterande att man måste "installera" demos innan man kan köra dom, där har man blivit bortskämd av 360.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 30 oktober 2007 - 12:19.

Postad 30 oktober 2007 - 13:18

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Ehm jag har alltid trott att det var xboxen som hade långa laddningstider?

Enda spelet på 360 som jag upplevt att det emellanåt har störiga laddningstider är typ Oblivion när man tankar ner samtliga expansions till det.

En sjujäkla massa text.

Orkar för tillfället inte kommentera så mkt men du hade iaf vissa poäng där...
Men det jag direkt reagerade på var kommentaren om LBP, alltså där är ett spel som troligen kommer att ta många med storm(jag skulle bli förvånad annars). Kan man bli annat än lyrisk när man tittar på trailarna? :unsure:

Och som kommentar på resten säger jag bara en sak: Uncharted: Drake's Fortune :wub:

LBP ser fantastiskt ut, men kom igen. Det ser ju inte ut att vara mycket till ett spel. Hur snabbt kommer det inte att bli tröttsamt att bara bygga upp sina egna banor för att sedan lalla igenom dem. Rent spelmekaniskt ser det snarast ut som en vacker interaktiv skärmsläckare. :D

Drake verkar ju bra men en del har kommenterat på linjär gameplay och väldigt enkel, traditionell (vad jag uppfattade som at de menade angränsande till tråkig), gameplay samt lite halvsladdrig kontroll.

Det förändrar inte det faktum att killen är ute och cyklar. 360:n har bättre MSAA prestanda, men det som man gör då är att man skippar MSAA (som vi sett i de flesta PS3-spel) och du har samma prestanda som på xbox:en. Man drar inte ner på upplösning, texturering eller nåt annat som killen påstår.

Mer än bara AA-prestanda så har kortet också vesäntligt mycket kraftigare shadersprestanda.
Och visst är det hänt att man dragit ned på upplösning (Conan och Jericho är två spel som jag kommer på på rak arm) eller för den delen att man tagit bort effekter (t.ex. motion blur, depth of field, normal maps, anisotropisk texturfiltrering osv.).

Vet inte riktigt vad du har fått det ifrån? Mina tre (har precis börjat samla) Bluray-filmer har alla VC1-komprimering. Corpse Bride, Goodfellas, Pirates DMC.

Ang. PS3 onlinestöd så tar du i när du säger att 360 har ett "extremt" mycket bättre system. Den stora skillnaden är att Live har en bättre hantering av vänner men spelmässigt skiljer det inget, personligen tror jag att saker och ting kommer att förändras radikalt iom Home.

Jag snackade om spel på blu-ray, inte om filmer.

Jag tycker iaf att det är extremt mycket bättare att använda.
Du har ett konto som du laddar med cash för samntliga aktiviteter.
Vill du bjuda in en polare är det bara att dra upp dashboarden och skicka iväg en invite. Eller en friend request för den delen. ALLA spel har någon form av onlinestöd. Om spel behövs patchas kollar de själva upp det på nätet.

Bara en sådan sak som att man alltid kan få upp dashboarden för att "manövrera" i Live och dess funktionalitet gör ju att det känns som en så mycket större del av helheten än vad onlinestödet är på PS3.
PS3 känns det ju bara som en byggkloss som lagt på de andra. Det är helt lösryckt.

För att inte tala om att en hel del spelutvecklare får en att hoppa genom hoops helt utan anledning. Kolla t.ex. onlinestödet i PES2008 på 360 och kör det sedan på PS3. På 360 är det att tuta och köra.
PS3 måset man ut på nätet och ha massa koder och registrera sig med och sen när man väl är klar med allt trams så är själva onlinestödet fortfarande sämre och enklare än på 360.

Eller varför inte ta en sådan enkel sak som att Sony inte erbjuder demos på deras "arcade"-spel medan du kan tesat samtliga på 360.

Det enda som egentligen känns bra med PSN är ju det faktum att det kommer en del schyssta trailers i 1080p på den amerikanska inloggningen. Annars är det ju innehållslöst, funktionsfattigt och mycket sämre integrerat än Live.

Postad 30 oktober 2007 - 13:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Bara en sån enkel sak som achievments gör att många välöjer att köpa multiplatform titlarna till 360 istället. Sony behöver skynda på med sina trophys samt tvinga utvecklarna att integrera XMB i spelen så man kommer åt det därifrån också. Men vi får väl se vad som händer med Home. Möjligt mycket av det kommer fixas då. Trist att Home blir försenat hela tiden bara.

Postad 30 oktober 2007 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

LBP ser fantastiskt ut, men kom igen. Det ser ju inte ut att vara mycket till ett spel. Hur snabbt kommer det inte att bli tröttsamt att bara bygga upp sina egna banor för att sedan lalla igenom dem. Rent spelmekaniskt ser det snarast ut som en vacker interaktiv skärmsläckare. :wub:

Det ska tydligen finnas fiender i spelet också. De kanske fixar det så det blir något slags äventyr. Men jag kan tänka mig att man tröttnar snabbt om de inte hela tiden erbjuder nytt content.

Och som kommentar på resten säger jag bara en sak: Uncharted: Drake's Fortune

Som kommentar på allt annat han skrev så tar du fram ett citat från en preview där du fetstilar meningen om grafiken =P? PS3s problem kommer inte vända om/när de får ett spel som "är bland de snyggaste, om inte det snyggaste" spelet. Grafik är inte viktigast, annars hade Crysis revolutionerat PC-spelandet just nu, Xbox hade tagit hem förra generationen och PSP hade utklassat DS.

Postad 30 oktober 2007 - 16:28

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

LBP ser fantastiskt ut, men kom igen. Det ser ju inte ut att vara mycket till ett spel. Hur snabbt kommer det inte att bli tröttsamt att bara bygga upp sina egna banor för att sedan lalla igenom dem. Rent spelmekaniskt ser det snarast ut som en vacker interaktiv skärmsläckare. :lol:

Det ska tydligen finnas fiender i spelet också. De kanske fixar det så det blir något slags äventyr. Men jag kan tänka mig att man tröttnar snabbt om de inte hela tiden erbjuder nytt content.

Som kommentar på allt annat han skrev så tar du fram ett citat från en preview där du fetstilar meningen om grafiken =P? PS3s problem kommer inte vända om/när de får ett spel som "är bland de snyggaste, om inte det snyggaste" spelet. Grafik är inte viktigast, annars hade Crysis revolutionerat PC-spelandet just nu, Xbox hade tagit hem förra generationen och PSP hade utklassat DS.

Jag kommenterade "som vilket live arcade som helst" fast det kanske inte framgick.

Nej det är inte det viktigaste med snygga spel, men utvecklarna sa först att det var en kul och svår utmaning att programmera på cell från början men nu när dom fått till det och ett IP så går det som en dans i princip. Kommer inte ihåg länken nu men dom sa även att dom nu kunde klara av ett liknande spel med 40% mindre manskap lr var det tid. B) AA och allt vad det heter... vem bryr sig om det om ändå spelen blir hur snygga som helst? :) (Som ett svar på den tekniska humbomumbon han skrev).

Postad 31 oktober 2007 - 21:24

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Så då var MGS4 försenat till Q2... F*N vad trött man kan bli, nu blir det snart en 360. Hade en viss förståelse för förseningarna i början men nu börjar det snart bli löjligt, Singstar t.ex. hur svårt kan det vara att göra det spelet??? Kan inte SONY någon gång överraska en positivt, typ haha Singstar klart till jul... Köper nog en PS3 2009 istället, då kanske MGS4, LBP, Singstar, Home har kommit ut... ;)

Postad 31 oktober 2007 - 21:26

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Singstar försenat?

Kommer inte det ut till jul så kommer jag få det _väldigt_ jobbigt här hemma eftersom jag lovat min fru att hon ska få det i julklapp istället för att vi ska köpa alla olika PS2 versioner som finns...

Postad 31 oktober 2007 - 21:34

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0

Singstar försenat?

Kommer inte det ut till jul så kommer jag få det _väldigt_ jobbigt här hemma eftersom jag lovat min fru att hon ska få det i julklapp istället för att vi ska köpa alla olika PS2 versioner som finns...

Jo det skall väll kanske komma innan dess men det skulle ju från början kommit ut i sommras, hoppas givetvis på det bästa men kan inte annat påstå att man snart börjar bli lite desillusionerad när det kommer till SONY och PS3. Kan bara inte fatta med den potential dom har med ägande i både musik och film branschen att dom inte kan få till saker lite bättre. Men skall inte spoliera dina eller andras hopp men var tvungen att avreagera mig lite här på forumet... ;)

Postad 31 oktober 2007 - 21:37

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Singstar försenat?

Jo det skall väll kanske komma innan dess men det skulle ju från början kommit ut i sommras, hoppas givetvis på det bästa men kan inte annat påstå att man snart börjar bli lite desillusionerad när det kommer till SONY och PS3. Kan bara inte fatta med den potential dom har med ägande i både musik och film branschen att dom inte kan få till saker lite bättre. Men skall inte spoliera dina eller andras hopp men var tvungen att avreagera mig lite här på forumet... :D

Ja att singstar kommer snart till PS3 med alla låtar från dom andra va en av dom stora anledningarna till att jag kunde köpa PS3an utan morrande ;)

Postad 31 oktober 2007 - 22:33

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

Singstar försenat?

Orsaken till förseningen kan du/ni läsa nedan.

SingStar PS3 Delay Due to Licensing, No US Date
Sony doesn't want to launch without a stocked online marketplace.

http://www.1up.com/d...ory?cId=3164043

Postad 31 oktober 2007 - 23:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Fast det är väl i USA va? I EU är det satt till December enligt länken där.

Postad 01 november 2007 - 09:01

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

Fast det är väl i USA va? I EU är det satt till December enligt länken där.

Verkar lite luddigt det där.. ;)

You mentioned Singstar, but that's not coming to PS3 this year anymore, correct?

Dille: That's correct. We had to push Singstar back a little bit, with an eye to making the downloadable content...

Postad 01 november 2007 - 10:42

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Man blir ju lite gladare och hoppfull när man ser den nya reklamen iallafall, spöar ju skiten ur den gamla reklamen (om det nu var någon som fattade den)... Grym PS3 add

Spoiler

Postad 01 november 2007 - 11:05

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Det verkar bara vara i USA som det är försenat i: Länk

Singstar har hittills bara varit stort i europa, så det är väl inte så farligt för Sony kanske.

Postad 01 november 2007 - 12:10

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Först:

3. Blu-ray - hittills har bluray använts för roliga saker såsom kasst komprimerad MPEG2-film (istället för att använda H.264/VC1 eller andra moderna codecs)

Sedan:

OK, så i första inlägget menade du alltså att de använder kass MPEG2-komprimering i filmsekvenser i spel på BD då alltså? ;)

Annars var det en snygg kovändning! :D

Postad 01 november 2007 - 12:48

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Först:

3. Blu-ray - hittills har bluray använts för roliga saker såsom kasst komprimerad MPEG2-film (istället för att använda H.264/VC1 eller andra moderna codecs)

Sedan:

OK, så i första inlägget menade du alltså att de använder kass MPEG2-komprimering i filmsekvenser i spel på BD då alltså? ;)

Jag tror han menar att 41% av alla blu-ray filmer använder Mpeg2, medan endast 3% av alla HD DVD filmer använder Mpeg2. Resten är moderna codecs såsom AVC och VC-1.
Data: http://www.blu-raystats.com/index.php och http://hddvdstats.com/

Här finns annars mer plåster på såren:
http://xboxer.tv/200...ags_ps3_ev.html

Postad 01 november 2007 - 13:13

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Först:

Sedan:

Jag menade spel.
T.ex. resistance fall of man. Det spelet hade lätt fått plats på en vanlig DVD om de valt VC1 för filmsekvenser och om de inte hade behövt ha en massa duplicate assets på skivan (vilket de behöver just för att det är så långa acesstider jämfört med DVD)

Postad 05 november 2007 - 14:42

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Varför finns denna diskussionen egentligen? Låt folk köpa den konsol de känner för. :wub:

Jadu, för att folk är på tok för lättlurade och riskerar att betala överpris för saker som inte är värda det (i dagsläget PS3/Wii).

Ge PS3 ett år till, har den inte fått några "MÅSTE HA" spel då, då kommer nog Sånny med en ny verre, 0 gb HD och blueray spelare samt utan handkontroll. <_<

Postad 05 november 2007 - 17:04

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Varför finns denna diskussionen egentligen? Låt folk köpa den konsol de känner för. :wub:

Jadu, för att folk är på tok för lättlurade och riskerar att betala överpris för saker som inte är värda det (i dagsläget PS3/Wii).

Du får nog sätta dig ner och jämföra PS3 40 GB mot Xbox360 (valfri modell) (Pris, prestanda, bluray, kvalité etc) samt notera alla spelsläpp som kommer nu. Jag har väldigt svårt att förstå hur någon inte kan anse att den nya PS3an är grymt prisvärd.

Postad 05 november 2007 - 20:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

jag har väldigt svårt att förstå hur någon inte kan anse att den nya PS3an är grymt prisvärd.

Du har svårt att tro att någon kan tycka NÅGOT annorlunda än dig själv angående denna apparat.

Postad 05 november 2007 - 21:23

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Räcker med att läsa "Xbox 360- Problem" tråden för att inte köpa 360, är inte intressead av en konsoll som är så dåligt byggd att den går sönder vid normal användning.

Men som alla andra åsikter är det ju högst personligt.

Postad 05 november 2007 - 21:42

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

jag har väldigt svårt att förstå hur någon inte kan anse att den nya PS3an är grymt prisvärd.

Du har svårt att tro att någon kan tycka NÅGOT annorlunda än dig själv angående denna apparat.

Inte alls! Men om man säger att den inte är prisvärd så är man nog ute och cyklar. Tycker för övrigt att 360 trots allt också är prisvärd (om de får ordning på kvalitetsproblemen så stiger den ett snäpp till).

Postad 05 november 2007 - 23:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ni har ju glömt den största fördelen med 360 :wub:

Att man aldrig behöver oroa sig och bli paranoid och ägna veckor till att läsa igenom trådar om ens PS3 låter nog lite <_<

Postad 06 november 2007 - 00:42

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Ni har ju glömt den största fördelen med 360 :wub:

Att man aldrig behöver oroa sig och bli paranoid och ägna veckor till att läsa igenom trådar om ens PS3 låter nog lite ;)

<_< :D :D

Postad 06 november 2007 - 01:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Räcker med att läsa "Xbox 360- Problem" tråden för att inte köpa 360, är inte intressead av en konsoll som är så dåligt byggd att den går sönder vid normal användning.

För er som inte hänger med angående detta så ligger det till som så att de gamla gick sönder, korrekt. Den nya Falconmodellen (som redan är ute) verkar mycket stabilare men sånt kan inte avgöras på så kort tid som månader (även om de gamla 360 gick sönder i mängder direkt vid launch). Man kan säga att antalet inrapporterade RLOD har minskat en del :wub:. Har inte läst om någon själv.

Men om man säger att den inte är prisvärd så är man nog ute och cyklar.

Beror väl på. Jag t ex..ointresserad av Blu-ray och har redan en 360. Känner inte för att lägga ut drygt 4000 för ett par exklusiva spel. För någon som är intresserad av Blu-ray lär den vara mycket prisvärd. Som spelmaskin.. tja, man kan ju få en med fler och bättre kritiserade spel för tusenlappen mindre. Det beror på vad man prioriterar och personlig spelsmak.

Postad 06 november 2007 - 12:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

För er som inte hänger med angående detta så ligger det till som så att de gamla gick sönder, korrekt. Den nya Falconmodellen (som redan är ute) verkar mycket stabilare men sånt kan inte avgöras på så kort tid som månader (även om de gamla 360 gick sönder i mängder direkt vid launch). Man kan säga att antalet inrapporterade RLOD har minskat en del :). Har inte läst om någon själv.

Men om man säger att den inte är prisvärd så är man nog ute och cyklar.

Beror väl på. Jag t ex..ointresserad av Blu-ray och har redan en 360. Känner inte för att lägga ut drygt 4000 för ett par exklusiva spel. För någon som är intresserad av Blu-ray lär den vara mycket prisvärd. Som spelmaskin.. tja, man kan ju få en med fler och bättre kritiserade spel för tusenlappen mindre. Det beror på vad man prioriterar och personlig spelsmak.

Rent som maskin är ju PS3 40gb utan tvekan den mest prisvärda i dagsläget. Xbox 360 elite den minst prisvärda i mina ögon. 360 har fler spel i dagsläget och kommer troligen alltid ha det, men mycket av det är skit också samt många finns till PC. Å andra sidan fortfarande ett bättre spelutbud än PS3, men jag tycker båda konsollerna får skärpa sig när det gäller spelutbud.

Postad 06 november 2007 - 14:27

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1 680 inlägg
  • 0

Rent som maskin är ju PS3 40gb utan tvekan den mest prisvärda i dagsläget. Xbox 360 elite den minst prisvärda i mina ögon. 360 har fler spel i dagsläget och kommer troligen alltid ha det, men mycket av det är skit också samt många finns till PC. Å andra sidan fortfarande ett bättre spelutbud än PS3, men jag tycker båda konsollerna får skärpa sig när det gäller spelutbud.

360 och PS3 har i grund och botten ungefär lika stor andel skitspel; baserat på Metacritics hopsamlade uppgifter på recensioner. Överlag har 360 och PS3 även en mycket stor andel spel som får 75 eller mer (på en 100gradig skala) i medel på alla recensioner. Jag tycker att om man skall anklaga någon plattform för att släppa mycket medelmåttiga spel är det Wii, DS och PC (även om PC har blivit bättre på senare år).

Sen lurar man sig själv lite om man bara ser till vad man får i spelkonsolllådan när man "beräknar" prisvärdhet. Man köper ju ändå in sig i ett helt "koncept" vad gäller spel, utbud, tjänster, film osv osv. Jag menar, du får även ta med i beräkningarna vilka spel som finns, vilka spel kommer, vad kostar en film, vad är kvalitén och kostnaden för onlinetjänster osv.

Tex man kan ju knappast tycka en PS3 är prisvärd om man sen tycker att en Blurayfilm för 250 spänn är för mycket pengar. Eller om man inte alls vill se film. Då är det väl skit samma hur mycket funktionalitet som rymms i konsollen, om jag ändå bara använder hälften av allt det där så är det ju den hälften jag kommer värdera.

Sen får du gärna förklara varför det är en nackdel att spel till 360 även finns till PC. Känns som du snackar "ner" spel som även släpps på PC, som om de skulle vara mindre värda på nåt sätt. Men jag kan ha missförstått dig helt. Annars känns det lite dumt att gå skaffa sig sån "skit" som Orange Box, Call of Duty 4 och Bioshock.

-lk

Postad 06 november 2007 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Javisst. Utan tvekan rent som maskin. Rent hårdvarumässigt hur mycket komponenterna som sitter i PS3 kostar så är PS3 mest prisvärd. Men eftersom alla prioriterar olika så spelar det liksom ingen större roll även om det är väldigt generöst av Sony att sälja med rätt stor förlust för vår skull (det är det inte egentligen, de har inget större val. Synd att de inte satte priset lägre så MS var tvungna att sänka också).

Det andra du tar upp tycker jag är lite underligt. De spel som finns även på PC - de är inte utvecklade i första hand med PC i åtanke. Konsolspelen säljer bäst så det är PC som får 360 spel, och inte tvärtom. Isåfall skulle man kunna säga motsatt att PC borde skärpa till sig och erbjuda annat än konsolportar, RTS, MMO och Crysis. Men varför bry sig, PC är ett gemensamt medium med konsolerna och för att kunna spela 360 portarna som kommer till PC så som de ser ut på 360 så måste man punga ut med mer än vad en 360 kostar. Det i sig gör 360 prisvärd.

Lustigt att du klagar på spelutbudet förresten. De flesta gör ju tvärtom nu för tiden :)

Postad 06 november 2007 - 15:53

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag nog att de har gjort ett misstag i att hoppa över bakåtkompatibliteten i den nya versionen av PS3. Nu har jag inte enormt mycket spel till varken PS2 eller PS1 men inte destomindre får avsaknaden av bakåtkompatiblitet mig att hellre vilja ha den värre versionen. Dock kostar den alldeles för mycket för mig i dagsläget så jag får gott nöja mig med Wii och PS2. Kort sag, i mina ögon är PS3 (40Gb) inte särskillt prisvärd i mina ögon.

Den som känns mest prisvärd är, tycker jag, PS2 även om jag skulle vilja säga Wii :) men det vore o ljuga även om det är en trevlig maskin.

Väl mött!
/Skorpan

Postad 06 november 2007 - 16:37

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Sen får du gärna förklara varför det är en nackdel att spel till 360 även finns till PC.
-lk

I brist på annat att klaga över så är det ett av argumenten Sony-anhängare har om 360, "öhh det spelet kommer till PC också"

Precis som att spelet blir sämre för att det finns till PC. Eller för alla dom som inte orkar eller vill uppgradera sin dator med jämna mellanrum så är det då dåligt att dom istället kan spela det på sin 360 eller annan konsol...

Postad 06 november 2007 - 17:07

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

Sen får du gärna förklara varför det är en nackdel att spel till 360 även finns till PC.
-lk

I brist på annat att klaga över så är det ett av argumenten Sony-anhängare har om 360, "öhh det spelet kommer till PC också"

Precis som att spelet blir sämre för att det finns till PC. Eller för alla dom som inte orkar eller vill uppgradera sin dator med jämna mellanrum så är det då dåligt att dom istället kan spela det på sin 360 eller annan konsol...

Det är lustigt hur man kan tolka inlägg olika.
Zoiler påpekade att för den som har 360 så är PS3 mindre värd eftersom många av spelen till PS3 även finns till 360.
Wickerman vände på steken och påpekade att många 360 spel finns till PC, vilket borde innebära att 360 är mindre prisvärd för den som redan har PC. Sen påpekade han även att spelutbudet är bättre på 360 än på PS3 och att det enligt honom faktiskt är ganska uselt på både PS3 och 360.

Sedan lyckas ni tolka väldigt fritt och spinner utifrån det vidare till hur folk som vanligen skriver det han inte skrev brukar resonera. Snyggt! :)

Postad 06 november 2007 - 17:13

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Verkar ju knappast finnas brist på saker för oss "sony-anhängare" att klaga på, med alla RLoD osv. :)

Alla har väl sin egen anledning att välja Ps3/360. Men javisst, sitter man på en speldator och hellre spelar där men ändå vill ha en konsoll så finns det väl andra anledningar till att köpa den. Tar man bort spelbiten vinner ju Ps3 på knock-out (eller headshot som dagens generation kallar det :blink: ) tycker jag iallafall.

Dessutom ska man ju inte stödja Microsoft ! ( :) )

Postad 06 november 2007 - 17:15

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Kan lova dig att wickerman menade att 360 spelen även finns till PC och därför är det ingen ide att ha 360 för att man kan ju ändå spela dom på sin PC.

Det kan du kolla i detta forum och på andra forum där wick finns, så det är ingen egen tolkning om att det är så.

Det alla "anti-360" klagar på är att den går sönder och att spelen finns till PC också. Det är ju knappast någon hemlighet, läs i trådarna bara så ser du.

analog, med tanke på att 360 är en spelkonsol i första hand så är det väl ganska så självklart att inte bara PS3 vinner utan ALLA andra om man tar bort den biten :) det säger ju sig liksom självt.

Redigerat av Fiddey, 06 november 2007 - 17:18.

Postad 06 november 2007 - 17:32

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

Kan lova dig att wickerman menade att 360 spelen även finns till PC och därför är det ingen ide att ha 360 för att man kan ju ändå spela dom på sin PC.

Ja det var så jag också tolkade det.
Om jag redan har lastbil behöver jag ingen pickup, osv.

Det är dock inte samma sak som lillkillens tolkning, vilken du spann vidare på, att det skulle vara en NACKDEL att spelen finns på fler platformar. Sen om han brukar skriva på något annat vis borde det ju vara mycket enklare att citera något av dom inläggen där det stämmer istället för att spinna vidare på ett där det inte stämmer? :)

Postad 06 november 2007 - 17:51

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1 680 inlägg
  • 0

Det är lustigt hur man kan tolka inlägg olika.
Zoiler påpekade att för den som har 360 så är PS3 mindre värd eftersom många av spelen till PS3 även finns till 360.
Wickerman vände på steken och påpekade att många 360 spel finns till PC, vilket borde innebära att 360 är mindre prisvärd för den som redan har PC. Sen påpekade han även att spelutbudet är bättre på 360 än på PS3 och att det enligt honom faktiskt är ganska uselt på både PS3 och 360.

Sedan lyckas ni tolka väldigt fritt och spinner utifrån det vidare till hur folk som vanligen skriver det han inte skrev brukar resonera. Snyggt! :)

Visst är det lustigt ! :) Jag hoppas inte du pekar finger åt folk som "tolkar" andras åsikter iom att jag kan läsa in ungefär 3 eller 4 tolkningar i ditt meddelande ovan som jag uppfattat på ett annorlunda sätt. För gör du det är du en hycklare. Och såna är ju ännu lustigare :blink:

Att en plattform är mindre värd om man redan äger en plattform med samma spel är ju en truism och kan knappast användas som ett argument för eller emot någon plattform. Men för den stora massan (däribland jag) som bara äger en spelkonsoll så är jag glad över alla högkvalitetsspel som släpps, vare sig det är exklusivt eller multiplattform.

-lk

Postad 06 november 2007 - 17:52

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0
Det jag menade var ju att "Har man en bra PC försvinner en del av anledningarna till att skaffa en Xbox360". Faktum kvarstår att den har ett större spelutbud än PS3.

Jag tycker spelutbudet är dåligt på båda eftersom de flesta multiformatsspelen är gammla serier som är väldigt uttjatade och inte särskilt unika heller. Rainbow Six, Ghost Recon etc. Skit dom sitter och knåpar ihop bara för att de har ett gammalt varumärke att sälja på. Tänk fall de resurserna också använts till att göra något nytt såsom Assassins Creed. Nu blev Ubi soft exemplet. :)

Sen vet jag att vissa uppskattar dessa serierna och visst vart Rainbow Six vegas lite kul med allt som gick sönder men ska jag spela dessa spelen så gör jag faktiskt det på en PC istället, skulle absolut inte sakna serierna om de lades ner och man började på något nytt. Jag må vara en grinig kräsen gnällig gubbe på 24 år men så tycker jag. :)

Man kör för mycket på säkra kort i spelbranchen.

Postad 06 november 2007 - 18:28

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Man kör för mycket på säkra kort i spelbranchen.

Samt i film/musik -branchen skulle jag villja tillägga.
Enklaste sattet att tjäna pengar är ju det som gäller.
Kostnad + ansträngning till ett minimum.

Visst finns det undantag, och det är just dessa som jag personligen tycker utgör en stor del av guldkornen.
Dock är det ju lite vanskligt att spendera 600 spänn på en chansning (som dessutom eventuellt inte får lika bra recentioner som andra spel *host halo3 host* ( :) ) för att recensenterna inte får en titelväska fylld med gear.

Oj, råkade visst komma in på ett sidospår... hursomhelst..

Postad 06 november 2007 - 18:33

Unregistered4769c54e
  • Unregistered4769c54e
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det enda jag ser som negativt (nu har ju inte jag påpekat det innan) med spel som kommer till konsol och PC är att PC-versionen ofta har bättre graik och är ca 200kr billigare.

Postad 06 november 2007 - 18:38

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

att det skulle vara en NACKDEL att spelen finns på fler platformar

Utan att tjata för mycket om det så ser du i hans senaste inlägg att han ser det som en "nackdel" för att då behöver man ju inte köpa en 360 eftersom spelen finns på 360. Hade MGS och ratchet mfl kommit på PC så hade han troligen inte sagt det på samma sett som han gör gentemot 360:in.

Som sagt många har det som argument att inte skaffa 360 för spelen kommer eller finns ju ändå på PC.

analog , endast oseriösa recencenter skulle ge bättre betyg för att dom får en väska med lite prylar, då dom har sitt rykte att tänka på också.

Redigerat av Fiddey, 06 november 2007 - 18:40.

Postad 06 november 2007 - 19:10

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

analog , endast oseriösa recencenter skulle ge bättre betyg för att dom får en väska med lite prylar, då dom har sitt rykte att tänka på också.

Visst, men samtidigt blir man ju påverkad.
Som när hägglunds/bofors bjöd oss (studenter) på buffe + dryck i samband med en branchkväll.
Helt plötsligt tyckte alla att bomber och pansarvagnar var det bästa som fanns och hade bara gott att säga om företaget. Samma sak med företag inom kärnkraften, inte en negativ röst höjdes.

Lustigt att mat + dryck kan förvandla 100 studenter till pro-kärnkraft.

- Nä men poängen är att visst blir man väl påverkad.

"Som sagt många har det som argument att inte skaffa 360 för spelen kommer eller finns ju ändå på PC."

Jag tror det gäller både ps3 och 360, dessutom mkt enklare att fixa spelen utan att köpa så att säga (om man håller på med sånt)..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.