Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

THOMSON 32WE612B, omdömen någon?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 August 2004 - 12:12

janaydin
  • janaydin
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Någon som har denna? Såg att den saknar KAM-filter, hur pass viktigt är det?

//J

Postad 23 August 2004 - 08:28

Unregistered498acb07
  • Unregistered498acb07
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Ingen som sett denna live?
Borde vara intressant för de som vill ha en CRT-TV med komponentingång då den stödjer progressiv PAL/NTSC via detta interface.
Den har dessutom "Hi-Pix", Thomsons motsvarighet till PixelPlus,DIST och Acuity som dubblar (fyrdubblar??) upplösningen horisontellt. Hi-Pix ökar dock inte antalet linjer vertikalt och slutresultatet ska tydligen vara i stort sett fritt från digitala artefakter.

2 tester av Thomsons första modell med Hi-Pix, 32WD642 (som i England heter 32WD643):
http://www.homecinem...p?reviewid=3943

http://www.homecinem...p?reviewid=3711

32WE612 ska alltså vara en nyare modell med i stort sett samma spec som 642. 612 har dock en enklare fjärr, (förprogrammerad att styra 3 apparater av valfritt fabrikat, 642 har stöd för 6 apparater i sin fjärr), samt saknar inbyggd sub.
Kostar ca 10900 vs. ca 13100 för 642.

Som sagt, vore intr att höra lite åsikter/erfarenheter av 612 (eller 642 för den delen). Gärna av folk som jämfört med PixelPlus,DIST och/eller Acuity.

/ Marcus

Redigerat av Unregistered498acb07, 23 August 2004 - 08:37.

Postad 24 August 2004 - 13:42

Unregisteredfb54bce9
  • Unregisteredfb54bce9
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Då min gamla tv påpasseligt självdog första dagen på semestern var jag tvungen att panikköpa en ny TV då speciellt barnen i familjen akut krävde detta.

Efter flera dagars huvudbry i olika lågprislador med deras otroligt dåliga bildkällor(MTV splittat på typ 200 apparater), gav jag i princip upp. Då snubblade jag över denna TV. med tilltagande migrän beslutatde jag mig för att stanna upp och titta ett tag. Efter en natts tvekan och fundering slog jag till.

Min erfarenhet av andra apparater med pixelpluss och liknande är begränsad så jag har svårt att göra någon bra jämförelse.

För det första, enligt mina och min frus premiser är TVn snygg att se på även när den är avslagen. Jag gillar den sobra svarta ramen runt bilden parat med den mattvita baksidan.

Sedan har den många ingångar: tre scart varav två med RGB, två komponent, SVHS mfl.

Ljudet ok men de flesta lär väl ändå köra med sitt hemabiosystem

Nu till det väsnetliga, Bilden
Här är det så att med bra signalkälla tycker jag i alla fall att denna tv leverera en oerhört trevlig bild. Men när signalkällan är dålig kan resultatet bli mindre bra.
Vissa program i det analoga nätet är inte speciellt roliga. Det konstiga är att jag har svårt att få en bra bild på 4an i det analoga nätet medans 4+ är helt ok.
Det krävs en hel del fipplande med inställningarna men om man ger det tid och matar med en bra digital källa är det bara att rekomendera ett köp. Skall dock läggas till att jag är ganska petig när det gäller bildkvalitet.

När det gäller de olika bildbehandlingsfunktionerna så medför Hi-Pix en markant ökad detaljering i bilden på främst digitala källor, jag upplever resultatet som väldigt bra. på analoga märker jag i alla inte lika stora skillnader. När det gäller Progresiv SCAN har jag i dagsläget ingen källa som levererar en sådan bild. Avsaknaden av KAM filter är inte så stort då dessa problem är ganska obetydliga vad jag kunnat se.

MVH

Redigerat av Unregisteredfb54bce9, 25 August 2004 - 09:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.