Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DTB-P850V

608 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung DTB-P850V 160GB (Digitalboxar) 1 6,51 (38) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 11 februari 2010 - 08:12

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Paniiiik!
Sedan senaste automatiska uppdateringen hänger sig min box hela tiden. Den fortsätter att visa den kanal som man tittade på, men det går inte att byta kanal och eventuella inspelningar som pågår försvinner.

Finns det något sätt att uppdatera boxen manuellt?

Postad 03 april 2010 - 20:16

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Nej, jag har en box DTB-850V, för marknätet, men jag läste om Comhem-varianten, och problemet är det samma. Jag bootade boxen, och plötsligt gick klockan rätt igen. Det verkar alltså som att klockan endast synkas vid uppstart, och sedan drar den sig hela tiden om man ej stänger av.

Tack för tipset! Hade samma problem på en DTB-850V och jag kunde inte förstå hur jag skulle lösa det då det inte fanns någon inställning för tid eller någon inställning för att synka om tiden. Att bara slå av och på på Power-knappen räckte inte. Men när jag drog sladden och bröt strömmen så synkade den om klockan vid efterföljande uppstart.

Postad 19 november 2010 - 06:52

mrmason
  • mrmason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tja,
då har min box gått sönder igen.
När jag kom hem igår, så såg jag att den hängt sig (klockan stod still på 05:5? ngt.), sedan så försökte jag starta om den, men den startar inte ens längre.
Några tips på en alternativ box?
Gärna dubbla tuners, för Boxer, och INTE lika seg som denna box var.

Postad 19 november 2010 - 13:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Några tips på en alternativ box?

SÖK på:
dvb-t2
uppe till höger, så hittar du lite om detta.

I marknätet så börjar de ju sända HD-Tv nu, med den nya utsändningstekniken DVB-T2, så gamla boxar kan inte ta emot de nya sändningarna.
Så småningom kommer alla sändningar att bli bara DVB-T2, så det är ju en box som klarar det du ska ha.

Sagem:
https://www.minhembi...s...7927&st=240

Humax:
https://www.minhembi...howtopic=271390

Och om du alltså söker finner du ännu mer info om nya boxar osv.

Redigerat av anderswillhelmsson, 21 november 2010 - 09:38.

Postad 22 november 2010 - 07:06

mrmason
  • mrmason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

SÖK på:
dvb-t2
uppe till höger, så hittar du lite om detta.

I marknätet så börjar de ju sända HD-Tv nu, med den nya utsändningstekniken DVB-T2, så gamla boxar kan inte ta emot de nya sändningarna.
Så småningom kommer alla sändningar att bli bara DVB-T2, så det är ju en box som klarar det du ska ha.

Sagem:
https://www.minhembi...s...7927&st=240

Humax:
https://www.minhembi...howtopic=271390

Och om du alltså söker finner du ännu mer info om nya boxar osv.

Hej Anders,
tack för tipset, men jag var iväg i Lördags och fixade en "box med inbyggd TV" :P
Det blev en Samsung UE40C8705. https://www.prisjakt...kt.php?p=590804
Dock vet jag inte om den klarar DVB-T2 som du skriver om...

Postad 22 november 2010 - 07:49

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Dock vet jag inte om den klarar DVB-T2 som du skriver om...

Nej, det gör den ju inte, så ingen HD-Tv för dig! :P

Postad 14 maj 2012 - 16:22

Unregistered05d9b262
  • Unregistered05d9b262
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Min mor har en DTB-P850V där fjärrkontrollens volym- och "kanal-upp-och-ned"-knappar slutat funka. Allt annat på fjärrisen funkar fint.
Har sökt i den här tråden efter liknande problem och hittat några, men inte direkt några åtgärder. Har inte heller hittat något om hur man uppdaterar programvaran (och det står inte ens i manualen).
Några tips?

Postad 14 maj 2012 - 21:55

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Min mor har en DTB-P850V där fjärrkontrollens volym- och "kanal-upp-och-ned"-knappar slutat funka. Allt annat på fjärrisen funkar fint.

Det är inte så att den fjärrkontrollen även kan styra en Samsung TV? Ofta är det några knappar som ställer om fjärren för vad den skall styra, kommer man åt TV-knappen så skickar den inte längre de koder som boxen lyssnar på. Gissningsvis finns en knapp märkt PVR, DVR, STB eller liknande för att återställa fjärren.

Har inte heller hittat något om hur man uppdaterar programvaran (och det står inte ens i manualen).

Det "normala" sättet att uppdatera mjukvaran är att den skickas via TV-sändarna, men det sker under en begränsad tid och på en så gammal box är det troligtvis länge sedan det kom någon ny mjukvara. Om hon använt boxen regelbundet så har den sannolikt uppdaterats när den senaste uppdateringen skickades ut.

Postad 15 maj 2012 - 07:37

Unregistered05d9b262
  • Unregistered05d9b262
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Gissningsvis finns en knapp märkt PVR, DVR, STB eller liknande för att återställa fjärren.

Så kan det ju vara! Tack för tipset, ska testa.

Om hon använt boxen regelbundet så har den sannolikt uppdaterats när den senaste uppdateringen skickades ut.

Ok, då avskriver jag i alla fall det som en möjlighet. Tack igen!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.