Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DTB-P850V

608 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung DTB-P850V 160GB (Digitalboxar) 1 6,51 (38) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 06 november 2007 - 14:38

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Njae, nästan korrekt uppfattat.

Det var samma box jag fick tillbaka. Alla mina inspelningar på hårddisken var kvar så jag tror inte att de har bytt ut själva boxen.

Men Parts beskrivning av vad det var som var fel var extremt knapphändig. 2 ord, det ena ordet var någon slags beteckning xblabla och det andra var PSU och sen hade dom bara skrivit att felet var åtgärdat enligt Samsungs instruktioner.

That's it!

Jag hoppas på att de samsung-instruktioner de hänvisade till var samma som Expert nämnde för mej, nämligen byte av moderkortet. Men det ser onekligen lite tveksamt ut eftersom felbeskrivningen pekar på ett komponentfel i PSU'n och därför tycker jag det känns som att det finns en överhängande risk att Parts har följt någon gammal Samsung-instruktion och bara reparerat felet i psu'n...

Något som andra i denna tråden har erfarit bara har hjälpt till under en begränsad tid innan felet har uppstått igen... :)

Postad 06 november 2007 - 23:33

kikey
  • kikey
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Technix löste det hela snyggt till slut.
De ordnade så att jag fick en ny box istället för den slitna de först ville lämna ut.
Technix gör verkligen allt de de kan trots dålig kvalité på boxar och märkliga repartionsverkstäder!

Boxen verkar vara levererad till butik i oktober, hoppas den inte får PSU-problemet om fyra månader... B)

/B

Redigerat av kikey, 05 januari 2008 - 10:52.

Postad 07 november 2007 - 09:37

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hur står det till nu egentligen, verkar de "nya" boxarna vara mer hållbara än de gamla?
Det verkar som om felen har blivit färre, så kanske Samsung ändrat något i prodiktionsledet/tillverkningen med tex ny hårdvara eller något..........
Någon som vet.....? B)

Postad 08 november 2007 - 15:56

Ardbeg
  • Ardbeg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hur står det till nu egentligen, verkar de "nya" boxarna vara mer hållbara än de gamla?
Det verkar som om felen har blivit färre, så kanske Samsung ändrat något i prodiktionsledet/tillverkningen med tex ny hårdvara eller något..........
Någon som vet.....? :)

Ja, alla boxar fr.om. sensommaren (aug/sep) är åtgärdade

Postad 08 november 2007 - 20:38

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Någon som vet.....? :)

Ja, alla boxar fr.om. sensommaren (aug/sep) är åtgärdade

Hmmm....
Kanske det blir att köpa en sån här till slut, då...

Postad 09 november 2007 - 00:51

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag fick det klassiska felet avhjäpt på c:a tre veckor. Men ett annat fel är kvar. Av någon anledning så synkar inte ljudet när jag tittar på boxen live (så att säga), men när jag tittar på n ågot som är inpspelat så synkar ljudet!

Nån annan som har samma problem?

Postad 13 november 2007 - 10:56

artzie
  • artzie
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej på er!

Ny här och har en Samsung box sedan 2 månader ca. Den har gått klanderfritt, än så länge.
Satte den på 4 "filttofflor", så hördes inte brummet så mycket och kylningen blev något bättre.
Det enda som jag har att invända mot den är att det inte går att komma åt inspelade filmer.

Hoppas den håller ett tag till!

Postad 13 november 2007 - 10:59

artzie
  • artzie
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag fick det klassiska felet avhjäpt på c:a tre veckor. Men ett annat fel är kvar. Av någon anledning så synkar inte ljudet när jag tittar på boxen live (så att säga), men när jag tittar på n ågot som är inpspelat så synkar ljudet!

Nån annan som har samma problem?

Kan uppleva det som du beskriver, men om jag pausar den och sedan kickar igång den direkt så funkar det, det märkliga är att när jag kikar på Idol så synkar den inte när det kommer till andra delen av Idol, alltså vid 22.30.
F-n så konstigt!

Postad 18 november 2007 - 20:33

jorgenlindell
  • jorgenlindell
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej på er alla!

Jag köpte en samsung dtb-p850v 29 Mars i år från Fyndbörsen på nätet.

Fungerade klockrent till och med i sommras då den helt vägrade att starta.

Efter MYCKETstrul och många arga telefonsamtal fr mig blev den till sist lagad och jag fick då veta att det berodde på ett seriefel i strömförsörjningen........ (har ni hört den förut?)

Efter det är jag allt annat än nöjd.

Att bläddra i programguiden har nu blivit nästran omöjligt. Det tar ca 2-3 sekunder från det att man trycker på knappen tills det att det händer något. IRRITERANDE!! Omöjligt att använda utan att svära.

Sen har den också börjat göra "hack" i inspelningarna. Ibland "hoppar" den bara fram ca 2 sekunder när man tittar på en inspelning. Om man sen spolar tillabaka så är det samma igen. Det är precis som om dessa 2 sekunder bara försvunnit???

Ganska irriterande när man tex ser IDOL och så hackar den precis när man hör vem som åkt ut.

Jag har ganska många schemalagda inspelningar (typ 13st). Kan det ha med detta att göra?

Har någon därute samma strul?

Postad 24 november 2007 - 10:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Jahaja... igår kväll somnade vår Samsung in.. bara att lämna in på Expert Stormarknad på väg till jobbet och hålla tummarna att det går fort. :)

Postad 30 november 2007 - 14:56

cheeseman
  • cheeseman
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Lämnade in vår Samsung-box 31 Oktober med det klassiska tre röda blinken. Är nu inne på 5:e veckan av väntan.
Expertbutiken i Kungens Kurva var totalt kalla till att erbjuda någon smidig lösning. De tyckte att det var storartat av dem att över huvud taget skicka in boxen till reparation. Det skulle jag egentligen sköta själv. De var bara intresserade av inkomsterna. Denna butik borde kunna stängas nu när Power blivit Expert Stormarknad och finns i samma område.

Har även försökt utröna status på boxen via samtal och mail till Samsungs support. Big waste of time. De vet lite om ingenting. De har till exempel inte hört talas om någon som haft problem efter den första reparationen på boxen. Bifogade länk till denna forumstråd i mitt första ärende till supporten, men den kommenterades inte direkt.

Alla kan göra fel, men det är hur felet hanteras efteråt som fastnar i minnet...
Expert i KK och Samsung är NO NO för mina framtida inköp.

Tycker boxen i övrigt var OK bortsett från fläktljudet, som man hör vid låg volym, och livslängden förstås.

Postad 04 december 2007 - 08:37

amahay
  • amahay
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hörde att det hade kommit en ny programvaruversion till ComHems variant av denna box. Den nya versionen gör bl.a. att man kan börja titta på inspelat material innan inspelningen är färdig och att man kan ställa in att man alltid har time-shift tillgängligt (man behöver inte först trycka på pause, för att starta den). Är det någon som har hört om detta program kommer till våra boxar, och om man i sådana fall kan ladda ned den via normal boxer-uppdatering eller om man måste lämna in?

Postad 09 december 2007 - 17:22

Unregistered6339a95a
  • Unregistered6339a95a
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nu är min andra Samsung DTB-P850V på verkstan. Den första höll från februari till början av maj. Sedan var den på verkstan i över 10 veckor. Jag ledsnade och krävde en ny pga att den utlovade servicen på 2 veckor inte hållits. Fick en ny i aug, som nu i november lagt av. "De tre röda dioderna...".
Jag har googlat på denna undermåliga box och hittat massor av kritiska omdömen. Annonseringen på denna box har i princip upphört. På Samsungs hemsida står inget om den usla kvaliteten. Borde stå på "Vanliga frågor".
Om nu ryktet stämmer att de boxar som nu säljs är "felfria", så borde väl Samsung ha intresse av att tala om det?
Hur är det med er som köpt boxar efter augusti/september? Har även ni fått se "De tre röda dioderna"?

http://www.pricerunn...ndarrecensioner

Redigerat av Unregistered6339a95a, 09 december 2007 - 17:49.

Postad 11 december 2007 - 23:37

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Nu är min andra Samsung DTB-P850V på verkstan. Den första höll från februari till början av maj. Sedan var den på verkstan i över 10 veckor. Jag ledsnade och krävde en ny pga att den utlovade servicen på 2 veckor inte hållits. Fick en ny i aug, som nu i november lagt av. "De tre röda dioderna...".
Jag har googlat på denna undermåliga box och hittat massor av kritiska omdömen. Annonseringen på denna box har i princip upphört. På Samsungs hemsida står inget om den usla kvaliteten. Borde stå på "Vanliga frågor".
Om nu ryktet stämmer att de boxar som nu säljs är "felfria", så borde väl Samsung ha intresse av att tala om det?
Hur är det med er som köpt boxar efter augusti/september? Har även ni fått se "De tre röda dioderna"?

http://www.pricerunn...ndarrecensioner

Tjena,

Yepp, har oxå fått "De tre röda dioderna" och dagen efter jag hade lämnat in den kom grannen in till mig och undrade varför hans maskin inte fungerade längre ... "De tre röda dioderna" där med !!!

Stod att felet var en resistor som hade bytts om jag inte minns fel.
Har haft den i 4 månader sen den blev "lagad", hoppas den håller längre nu.

Mvh flovv

Postad 15 december 2007 - 08:12

Stephan Berglund
  • Stephan Berglund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Nu gav min upp som funkat helt utan störningar tills för 1v sedan. Garantin går ut sista Januari (antar att det är 1år på Samsung). Är det någons box som är äldre än att garantitiden har gått ut och fått igenom garantirep pga ursprungsfel?

Postad 21 december 2007 - 14:29

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min box i veckan, knappt en månad på service, är väl inte jätteimponerad av snabbheten tyvärr.
Men dom hade ju såå mycket o göra...

Nåja, får hoppas den håller nu. :)

Är det någon som vet hur man får bort 'uppdateringsmeddelandet' som visas när man slår på boxen?
Min hade det när den åkte in på service, men är borta nu när den kom tillbaka :blink:
Men brorsan är irriterad och vill ha bort det från sin...

Tack på förhand och GodJul allesammans!

Postad 25 december 2007 - 21:48

-Trasher-
  • -Trasher-
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jaha, då var det dags för mig, de 3 blinkande...
Jag var "lovad" av Samsung supporten att felet inte skulle finnas kvar då de visste vad det var och åtgärdat felet.
Min box inhandlades i aug/sept, så jag känner mig lurad, i morgon bär det av till Expert och ser vad de kan göra åt saken..

Jag återkommer.

Mvh Trasher

Postad 26 december 2007 - 13:40

kikey
  • kikey
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hörde att det hade kommit en ny programvaruversion till ComHems variant av denna box. Den nya versionen gör bl.a. att man kan börja titta på inspelat material innan inspelningen är färdig och att man kan ställa in att man alltid har time-shift tillgängligt (man behöver inte först trycka på pause, för att starta den). Är det någon som har hört om detta program kommer till våra boxar, och om man i sådana fall kan ladda ned den via normal boxer-uppdatering eller om man måste lämna in?

Det här låter ju intressant, men så vitt jag vet har inga uppdateringar alls släppts för Boxer-versionen medan ComHem-versionen fått flera uppdateringar.
ComHem erbjuder inte så många typer av boxar, kanske de legat på Samsung för att kunna ha en 'bra' box i sortimentet...
Eftersom Boxer-versionen dragits med allvarligast problem skulle det kännas som ett plåster på såren med en uppdaterad programvara. Nya funktioner, mindre seg pgm-guide och färre låsningar vore trevligt.
Då kanske man till och med skulle överväga att köpa en Samsung-produkt igen...
Är det någon här som vet om Boxer överhuvudtaget stöder programuppdateringar för Samsung-boxar ??

Sorgligt att höra att boxar fortfarande rasar. Det måste betyda att boxar sålda efter sommaren också varit felaktiga!

Postad 26 december 2007 - 15:09

-Trasher-
  • -Trasher-
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Eter ett besök på Expert i Arninge med min box, som jag bestämt mig för att reklamera, för att få den helt utbytt eller få pengarna tillbaka, slutade det med att jag sitter här hemma med min trasiga box.

Det nya för mig var att Samsumg har "hem service" på den här modellen, så jag blev hemskickad med min trasiga box och telefon nummret till Samsung supporten.

Jag återkommer med vad de tänker göra åt saken, vill ju inte ha kvar min gammla då det verkar som många fått följd fel efter att de blivit lagade...

Är det någon annan som har fått hjälp hemma med sin box?

Mvh Trasher

Postad 27 december 2007 - 10:09

-Trasher-
  • -Trasher-
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jaha, "hem service" var inget annat än inskick service som ni andra fått göra, nu är det väl bara vänta i 5-8 veckor... surt.

Mvh Trasher

Postad 03 januari 2008 - 21:14

Zeeker
  • Zeeker
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det bara jag som är löjlig eller kan man begära att en box ska vara tyst?
Jag tycker om man lägger så mycket pengar som det handlar om så ska en pryl gjord för vardagsrummet inte låta som en fullfjädrad dator...
Jag provade att bädda in hårddisken i Trolleflex ljudisolering och det gav aningen resultat. (vad tror ni, kommer disken att bli för varm? Kände på den och den var ljummen efter en inspelning)
Största delen verkar vara fläktljud. Någon som provat att byta mot en tystare?

På supporten nämde de att det fanns en uppdatering på gång men visste inte om/när Boxer skulle släppa den. Hoppas det är sant och att det blir lite nya finesser...

Förslag på ytterligare ljuddämpning?
/Kim

Postad 05 januari 2008 - 10:49

kikey
  • kikey
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Enligt min erfarenhet verkar Samsungs boxar och fjärrkontroller ha en klar tendens att låsa sig.
Det enda som hjälper då är att stänga av strömmen/ ta ut batteriet.

Lite konstigt att det ska vara vanligt 2007 (ja, eller 2008), redan för många år sedan började många tillverkare av mikroprocessor-baserade produkter att utnyttja en sk "watch-dog" för att övervaka exekveringen i t.ex. programmens main-loop. På så sätt kan låsningar effektivt undvikas t.ex. med en automatisk reset.
Fast det är väl den typen av funktioner man prutar på om man vill göra billiga prylar. :)

Redigerat av kikey, 05 januari 2008 - 10:51.

Postad 06 januari 2008 - 01:48

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0

Enligt min erfarenhet verkar Samsungs boxar och fjärrkontroller ha en klar tendens att låsa sig.
Det enda som hjälper då är att stänga av strömmen/ ta ut batteriet.

Det har du kanske rätt i, men personligen så har jag inte tyckt att det varit alltför jobbigt att starta om min box, de två gångerna den har hängt sej det senaste året B) !

Postad 07 januari 2008 - 16:21

bolly
  • bolly
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kan meddela att firmware uppdateringen motsvarande den som finns till 850z kommer till 850v i mitten av mars enligt Samsung supporten

Postad 08 januari 2008 - 16:26

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det här låter ju intressant, men så vitt jag vet har inga uppdateringar alls släppts för Boxer-versionen medan ComHem-versionen fått flera uppdateringar.

Maybe it's good idea to send an e-mail to Boxer, if / when there will be Software Update available :)

Postad 10 januari 2008 - 17:27

Zeeker
  • Zeeker
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Maybe it's good idea to send an e-mail to Boxer, if / when there will be Software Update available :)

I did that a couple of days ago, no answer yet.
I'll keep you poosted...

Postad 11 januari 2008 - 22:21

kikey
  • kikey
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej allihopa.

Jag läste i p850z-tråden att det tydligen är möjligt att byta hårddisk i den modellen:
https://www.minhembi...p;#entry1598115
Lite lustigt att det tydligen sitter en Seagate HD i boxen när även Samsung tillverkar hårddiskar!

Det här borde rimligen betyda att det är möjligt att byta HD även i vår modell. :)
Är det någon som vågat sig på detta?
Personligen är jag lite skraj för detta.
Boxens bristande kvalité gör att man ogärna vill riskera garantin.

Ännu verkar ingen ha lyckats med att konvertera filerna på hårddisken till något "bränn-bart" format.

Postad 24 januari 2008 - 17:26

bolly
  • bolly
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Svar från Boxer:

Det är inte vi som skickar ut Samsungs uppdateringar, Samsung sänder ut via Teracom, det är upp till Samsung om dom vill sända ut uppdateringar eller inte, inget dom är tvingade till att göra.

Uppdateringar till kortet skickar vi ut men inte till själva boxen, det får du höra med Samsung om igen.

Chaseplay funktionen ligger i själva boxen, att man kan pausa och att den börjar spela in och man sedan kan spela upp det igen och spola etc.

Med vänliga hälsningar Boxer.

Postad 07 februari 2008 - 22:45

janro
  • janro
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
###### skit produkt. Köpte min i augusti 2007. Gått skapligt fram till idag. 3 röda blinkande lampor, fläkten går stötvis. Helt uppenbart trasig PSU.

Ringde Expert. 2-5 veckors reparation väntar enl dem. Och NEJ, det var inget vanligt fel va de kände till... Jojo. Nån utbytesbox tänkte de inte erbjuda heller. Sverker - vill du slänga en 850 i soptunnan???

Förutom att den tydligen garanterat dör efter ca 6 månader så har den några andra fel:
1) Den hänger totalt ibland när man pausar inspelat material.
2) Ibland lyckas den inte alls med inspelningen, på det vis att när man sen spelar upp så saknas en halvsekund här och där, dvs. en liten bild & ljudsekvens är helt borta och det hackar till. Skapligt irriterande om man tittar på typ sport. Fördelen är att man sparar tid - programmet går fortare att se klart! (obs! ironi)

VARNING FÖR DENNA BOX !!!
SAMSUNG + återförsäljare: Skärp er. Återkalla alla boxar för garantirep. Erbjud lånebox. Erkänna och beklaga att det är en dålig serie som aldrig borde lämnat fabriken. Alla kan göra fel, men man måste ta smällen och sköta det snyggt. Inte låta kunden drabbas. Finns många biltillverkare som sköter detta snyggt.

Postad 10 februari 2008 - 21:17

hmk1
  • hmk1
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har sökt i tråden men inte sett (kanske missat) någon som har samma problem som jag.
Fjärrkontrollen reagerar lite knepigt
En tryckning kan resultera i flera "hopp" detta gäller alla knappar
Har precis köpt boxen och laddade ner en uppdatering nästa med en gång
Då blev problemet bättre men inte helt borta.
En lustig grej som hänt ett par gånger
Jag trycker på "höger pil" för att flytta hel sida i kanallistan
då hoppade timeshift igång
Helskumt
Vad tror ni?
Bara knalla till expert och kräva en ny fjärr eller?

Martin

Postad 22 februari 2008 - 17:54

ThomasHman
  • ThomasHman
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har just köpt boxen och är grymt nöjd. Men allas oro över en plötslig död gör mig orolig med.
Jag hade en samsung när jag hade ett comhem abonemang, och den funkade fint. De ändringar jag ser det gjort med andra versionen till just comhem, verkar ju upplyftande. Antar an man bara behöver vänta?

Har haft den i nån månad nu. Inte en enda hängning alls (sagem boxen jag hade innan,hängde sig 2ggr per kväll)

Väntar spänt på uppdatering(ar)
Thomas

Postad 22 februari 2008 - 18:58

leris
  • leris
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Ja jag är oxå väldigt nöjd med boxen, funkar klockrent. Men skulle va roligt med en uppdatering!

Postad 29 februari 2008 - 01:39

cchrille
  • cchrille
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vet någon om det går att ta bort kanaler och isf hur man gör det?

Vore skönt att kunna rensa bort allt skräp som man aldrig kollar på!

/Christian

Postad 07 mars 2008 - 21:36

kikey
  • kikey
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vet någon om det går att ta bort kanaler och isf hur man gör det?

Vore skönt att kunna rensa bort allt skräp som man aldrig kollar på!

/Christian

Tja, det är enkelt: skapa en Favorit-lista.
Spana in instruktions-häftet!

Verkligen låg aktivitet på den här tråden :D
Det är klart mera fart på p850z-tråden!

Postad 12 mars 2008 - 16:35

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Läste i tråden att det skulle komma en uppdatering av firmware i mitten av mars, någon som vet något mer om detta?

Väntar med spänning...

Postad 13 mars 2008 - 20:30

P_A
  • P_A
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
hej var inne och kollade på denna box innan idag och tyckte att den verkade fungera bra menysystem och allt sådant tycker jag var väldigt enkelt samt lättanvänt. har dock några frågor om den.
Dock så blir man lite tveksam efter att man kollat i denna tråd. fast det borde ju vara fixat två år efter...

1 när jag spelade in och bytte kanal så var inspelnings timern uppei högra hörnet kan man få bort den?
2. när man pausar bilden och sedan fortsätter så var en status lista kvar i nedre delen kan man bli av med den?
3. folk tycker det är dåligt att den inte har chase-play men vad är chase-play?
4. är det säkert att köpa en ny? några modell nummer man ska aktasig för osv?
5. går det att föra över inspelningar till extern hdd och finns det något konverterings program för dessa?
6. Tipps på andra bra boxar uppskattas

Postad 15 mars 2008 - 11:11

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

hej var inne och kollade på denna box innan idag och tyckte att den verkade fungera bra menysystem och allt sådant tycker jag var väldigt enkelt samt lättanvänt. har dock några frågor om den.
Dock så blir man lite tveksam efter att man kollat i denna tråd. fast det borde ju vara fixat två år efter...

1 när jag spelade in och bytte kanal så var inspelnings timern uppei högra hörnet kan man få bort den?
2. när man pausar bilden och sedan fortsätter så var en status lista kvar i nedre delen kan man bli av med den?
3. folk tycker det är dåligt att den inte har chase-play men vad är chase-play?
4. är det säkert att köpa en ny? några modell nummer man ska aktasig för osv?
5. går det att föra över inspelningar till extern hdd och finns det något konverterings program för dessa?
6. Tipps på andra bra boxar uppskattas

1. En mycket irriterande funktion! Du får bort den genom att trycka på "Exit" på fjärren. Tyvärr så kommer fanskapet tillbaks varje gång man byter kanal. Någon som kommit på hur man fixar så att man slipper det?
2. Exit!
3. Chase play innebär att du kan börja titta på ett proogram innan inspelningen är klar. Typ om man spelar in Lost och kommer hem en kvart efter att programmet började så kan man börja titta på programmet från början direkt.Utan chase play så måste man snällt vänta tills inspelningen är klar innan man kan börja titta på den. En idiotisk misss av Samsung, de flesta boxar och HDD-DVD har chase play..
4. Vet ej! Jag köpte min direkt när den kom.
5. Har för mig att det inte går, enlit vad jag har läst. Men kanske någon har klurat ut ett sätt???
6. Jag valde mellan denna och Topfield 5700, Topfielden gick bort eftersom många fick problem med att hårddisken på den väsnades (och den var 2 000 kr dyrare). Numera har Topfield tydligen styrt upp ljudproblemet, så numera är det bara ett prisproblem ;-)

Lite andra synpunkter:

Jag har också problem med att ett knapptryck på fjärren blir tilll väldigt många hopp i menyerna. otroligt frustrerande.....

Och senaste idiotfelet, kanal 2 har försvunnit helt! Nu finns den ju även påkanalplats 97, men ändå. Någon som vet hur man fixar det?

Vilken mjukvaruversion är den senaste? Min har ver 11.

Jo, en grej till. När jag är inne i Guide är det så seeeeeeeeegt så seeeeegt att bläddra så jag blir förbannad. Är det så för er andra? jag har jämfört med en Sagem och en Dilog och de är hypersnabba (nu suger de på andra saker dock), Samsungen är snabb som Skalman när hans mat-och-sovklocka ringt.....

Redigerat av tamias, 15 mars 2008 - 11:19.

Postad 20 mars 2008 - 16:27

Para-Ordnance
  • Para-Ordnance
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Och senaste idiotfelet, kanal 2 har försvunnit helt! Nu finns den ju även påkanalplats 97, men ändå. Någon som vet hur man fixar det?

Lösningen är :Först fabriksinställningar och sen ny kanalsökning.
Problemet uppstod när svt sorterade lite på lokalkanaler. Alla mina europeiska boxar kunde uppdatera
detta självmant utan problem men inte Samsung.

Postad 31 mars 2008 - 08:48

bolly
  • bolly
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Svar jag fått från Samsung idag.

Det är ny mjukvara på gång. Uppdateringen till P850V boxen kommer att komma under Maj månad. Nya funktioner (samma som ComHem) samt stöd för Boxers nya Navigator funktioner.

Med vänlig hälsning
Erik
Samsung Support

Postad 31 mars 2008 - 23:00

MartinReinhold
  • MartinReinhold
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Svar jag fått från Samsung idag.

Det är ny mjukvara på gång. Uppdateringen till P850V boxen kommer att komma under Maj månad. Nya funktioner (samma som ComHem) samt stöd för Boxers nya Navigator funktioner.

Med vänlig hälsning
Erik
Samsung Support

Comhem-boxen heter DCB-P850Z och de nya funktionerna verkar lovande:
http://www.comhem.se...omhem/tv_nyhet3

:: Martin :: :)

[Hmm... hoppas bara inte vissa funktioner som ChasePlay och annat är hårdvaru-relaterat. Isåfall
kanske inte alla funktioner, som beskrivs i länken ovan, kommer till DTB-P850V. :) ]

Redigerat av MartinReinhold, 31 mars 2008 - 23:35.

Postad 01 april 2008 - 15:35

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
[Unofficial] Probably all of them. And a lot of fixes/improvements. Plus navigator. And many more ;)

Postad 01 april 2008 - 19:09

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 476 inlägg
  • 0

[Hmm... hoppas bara inte vissa funktioner som ChasePlay och annat är hårdvaru-relaterat. Isåfall
kanske inte alla funktioner, som beskrivs i länken ovan, kommer till DTB-P850V. :D ]

Jag tror inte att något är hårdvarurelaterat ivägen där; det som skiljer boxarna åt är bara typen av tuner och kortmodul. Själva chipsetet i boxarna är såvitt jag förstått identiskt. ;)

Redigerat av Zacabeb, 01 april 2008 - 19:10.

Postad 04 april 2008 - 15:31

ThomasHman
  • ThomasHman
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon som hört något närmare när i maj uppdateringen väntas? Jag är orolig jag drabbas av en plötslig död som så många andra har gjort...

Postad 06 april 2008 - 09:51

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Mjukvaran skyddar inte tyvärr inte boxen mot en plötslig boxdöd! Det är hårdvarurelaterat.

Postad 06 april 2008 - 23:23

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Lösningen är :Först fabriksinställningar och sen ny kanalsökning.
Problemet uppstod när svt sorterade lite på lokalkanaler. Alla mina europeiska boxar kunde uppdatera
detta självmant utan problem men inte Samsung.

Fungerade alldeles utmärkt. Tack för tipset!

Postad 11 april 2008 - 17:30

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med att boxern hänger sig vid inspelning?

Hände upprepade ggr igår, kollade på Lyxfällan och spelade in Do you think you can dance...

Hårddisken är inte full, iaf enligt biblioteksmenyn, vi raderar löpande när vi kollat på programmen.

I höstas var den inne för PSU felet.. verkar som den lär in på lagning.. igen.. :P

Postad 11 april 2008 - 21:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Kan uppdatera lite ang. ovanstående problem...

Det behöver tydligen inte ens spelas in för att den ska hänga sig, räcker med att båda tunersen är igång, som vid PiP...

Jaja, blir väl att sladda in på Expert Stormarknad.. :)

Postad 12 april 2008 - 14:41

kvarnis
  • kvarnis
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Sedan i torsdag kväll började min box också hänga sig plötsligt. Bara vid inspelning eller PIP. Kan man koppla detta till något (prgvara) eller håller den på att gå sönder igen?

Postad 12 april 2008 - 19:59

Benny Steen
  • Benny Steen
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag har haft min sedan tidigt oktober och den har fungerar oklanderligt. Men nu för några dagar sedan har den börja hänga sig med frusen bild. Och det har alltid varit i samband med inspelning på annan kanal.

Det enda som hjälper är att dra ut nätsladden.
Ominstallation hjälper ej. utan felet återkommer.

Underligt att vi är flera som fått samma fel vid samma tillfälle. Har någon färändring skett i utsändning av kanaler ?

Jag avvaktar nog till mjukvarauuppgraderingen som skulle komma i maj och ser om det hjälper, annars blir det att lämna in den för service.

/benny

Redigerat av Benny Steen, 12 april 2008 - 20:00.

Postad 12 april 2008 - 21:14

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Kanske värt att slå både Samsung och Boxer en signal och se om nån av dom känner till nåt, kanske är fler som rapporterat om problemen till dom..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.