Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 februari 2010 - 19:30

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 698 inlägg
  • 0

Det hjälper inte med on demand knappen?

Det fungerade!
Jag som trixade med både förstärkaren och digitalboxen :(
Måste ha kommit åt den knappen utan att veta om det.

Postad 16 februari 2010 - 07:26

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Gott att det löste sig BioBerra, man kan ändra bilden även med TV knappen, om man redan är i TV-mode, vilket gör att om man trycker två gånger så hamnar man med fel bildvisning

Någon som upplever dålig ljudsynk på SVT's HD sändningar från OS

Postad 16 februari 2010 - 08:41

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Gott att det löste sig BioBerra, man kan ändra bilden även med TV knappen, om man redan är i TV-mode, vilket gör att om man trycker två gånger så hamnar man med fel bildvisning

Någon som upplever dålig ljudsynk på SVT's HD sändningar från OS

Jupp. Ibland är det i synk å ibland inte. Det som är lite märkligt är att när jag kör via förstärkaren så kan jag där ställa A/V-sync och har då märkt att lagget varierar. Ibland är det nästan sync å ibland så är det >100 ms skillnad. Kommer inte exakt ihåg, men jag tror att jag upplevt osync på andra kanaler än SVT HD. Tittar just nu på Go'morron Sverige på SVT HD och nu är ljudet helt i synk.

Postad 16 februari 2010 - 14:32

snowman2004
  • snowman2004
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Aus_MOD.jpg   74,01K   5 Antal nerladdningar

Moddad tyst låda!

Ny samsung hårdisk, Hål i locket ovanför , på med en tyst fläkt!

Äntligen tyst på denna jä**a dammsugare!

Inte ett ljud nu :)

Le magnifique

Redigerat av snowman2004, 16 februari 2010 - 20:34.

Postad 16 februari 2010 - 17:58

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
hej är på väg att beställa canal digital med hårddisk boxen men hört rykten att det är en ny på gång är det nån som vet?

tänkte den kanske är bättre och har större hd och värd att vänta på eller ska man slå till redan nu?

mvh Ante

Postad 16 februari 2010 - 20:43

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
:)

Bifogad fil  Aus_MOD.jpg   74,01K   5 Antal nerladdningar

Moddad tyst låda!

Ny samsung hårdisk, Hål i locket ovanför , på med en tyst fläkt!

Äntligen tyst på denna jä**a dammsugare!

Inte ett ljud nu :)

Le magnifique

Coolt med såna här initiativ! :P
Blev sugen på detta, samt Samsung Eco disken nu...
Men jag lär nog ändå vänta tills garantitiden närmar sig sitt slut, men det kliar i fingrarna... :blush:

Postad 16 februari 2010 - 20:46

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

otroligt givande med input från en användare som inte ens sett boxen ifråga. man tackar!

själv har jag haft den sen årsskiftet, och det enda jag har att klaga på är att hårddisken blir full lite väl fort :)

Jag är läskunig, 211 sidor om alla problem, då tänds även lampan på en get.

Postad 18 februari 2010 - 14:36

Hog30
  • Hog30
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
har en fundering angående boxen.
När jag tittar på ett pausat program och en inspelning startar så avslutas det pausade programet.
Är det flera som har detta fel? Bugg?

//H

Postad 18 februari 2010 - 15:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

har en fundering angående boxen.
När jag tittar på ett pausat program och en inspelning startar så avslutas det pausade programet.
Är det flera som har detta fel? Bugg?

//H

Känd bugg. Se buglistan i början av tråden.

Postad 19 februari 2010 - 10:19

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Tycker min fläkt tidvis låter. Stänger man av o sen på igen så är den tyst. Verkar som om varvtalet låser sig.

Postad 21 februari 2010 - 01:33

erli
  • erli
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att få ut inspelat material från boxen digitalt för att spara någon annan stans. Hårddisken blir mycket fort full med HD-inspelat material...

Postad 21 februari 2010 - 07:48

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Hade osynk igår ikväll när jag kikade på SVT HD. Noterade dock att när jag bytte till SVT 1 som visade samma sändning så var där inte osynk! Alltså verkar bara osynken uppstå på HD-kanalerna. Är det nån annan som kan bekräfta synkproblem avseende ljud och bild på HD-kanalerna?

Postad 21 februari 2010 - 09:21

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hade osynk igår ikväll när jag kikade på SVT HD. Noterade dock att när jag bytte till SVT 1 som visade samma sändning så var där inte osynk! Alltså verkar bara osynken uppstå på HD-kanalerna. Är det nån annan som kan bekräfta synkproblem avseende ljud och bild på HD-kanalerna?

Brukar ha osynk i ljud ibland, men inte specifikt på hd kanaler och tror det mer beror på sändningen än boxen. (har haft detta med flera boxar).
Däremot så råkade jag ut för osynk av undertext när jag såg en inspelad film. Texten var ce 5 sek efter.
Startade om filmen och texten kom i synk.
Trodde faktiskt text spelades in tillsammans med film och ljud....?

Redigerat av Pexer, 21 februari 2010 - 09:22.

Postad 21 februari 2010 - 09:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att få ut inspelat material från boxen digitalt för att spara någon annan stans. Hårddisken blir mycket fort full med HD-inspelat material...

Bara genom klassisk spela-upp-spela-in.

Om har en DVD-inspelare kan du koppla via SCART-RGB och spela in i SD.
Har du pengar över kan du köpa
http://www.hauppauge...data_hdpvr.html
och spela in i HD på datorn

Eller så köper du en ny större hårddisk och läser denna tråd:
https://www.minhembi...howtopic=247464

Postad 21 februari 2010 - 10:09

Unregistered370c1400
  • Unregistered370c1400
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har skaffat en YAMAHA RXV 465 receiver. Med den finns det möjlighet att programera fjärren som en multifjärr. I manualen så finns det två olika koder till SAGEM SAT box, 4069 och 4102. Ingen av dom fungerar till canal digital boxen.
Finns det någon som vet? Alternativ tips på några andra koder att prova. Eller hur jag kan göra för att komma fram till hur jag kan komma vidare.
Redigering: Jag hittade en kod som fungerar till HDTV boxen med ONE-Kameleon multifjärr som har nummer 0820, men den koden svalde inte YAMAHA-fjärren.

Redigerat av Unregistered370c1400, 21 februari 2010 - 10:46.

Postad 21 februari 2010 - 19:42

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Tittade bara på Melodifestivalen på SVT HD. Jag noterade ingen osynk( mottaget med Sagem-boxen _utan_ PVR) och jag är känslig för för så'nt så jag tror sändningen var OK.

Postad 21 februari 2010 - 21:57

erli
  • erli
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Bara genom klassisk spela-upp-spela-in.

Hur menar du Att jag först måste spela in på boxen, sedan spela upp samtidigt som jag spelar in utgående signal från boxen från en extern enhet? (ex Hauppauge)

Om har en DVD-inspelare kan du koppla via SCART-RGB och spela in i SD.

Har du pengar över kan du köpa
http://www.hauppauge...data_hdpvr.html
och spela in i HD på datorn

Det blir väl ingen digital signal att spela in? Och jag antar att multikanal-ljudet inte följer med här?

Eller så köper du en ny större hårddisk och läser denna tråd:

Postad 21 februari 2010 - 22:49

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
ja, klassiska inspelning alltså att du sätter igång en uppspelning i boxen, ansluter boxen analogt till en DVD-inspelare eller TV-kort på datorn.

Använder du det jag länkat till från Hauppauges från du HD-version på datorn men inte en digital kopia av bilden. Boxen har däremot en digital ingång för ljudet.

Redigerat av Monshi, 21 februari 2010 - 22:50.

Postad 22 februari 2010 - 15:30

Schluug
  • Schluug
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med att ta imot framförallt SVT-HD? Jag har god signalstyrka samt så fungerar de övriga HD-kanalerna, med undantag för National Geographic. Har testat att göra en ny kanalsökning, men känns som att det avbryter innan kanalerna dyker upp.

Damp ner en räkning från CD idag, och i kuveret fanns en folder med info att man ska göra en kanalsökning. Där står att för den HD-box jag har så ska det räcka med att starta om boxen, vilket jag gjort ett flertal gånger..

Några idéer hur man fixar detta? När man har HD vill man ju se på OS i HD..

Postad 24 februari 2010 - 08:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Jag köpte en Full HD TV: LG 42LH4010 för spelande och 1080p film. Kunde inte låta bli att koppla boxen till den men blev väldigt besviken. Förutom större blid (42 tum vs 32 tum) var inte bilden märkbart bättre än på min gamla TV som endast är HD Ready 1080i Samsung anno 2005. Visserligen stod apparateran inte sida vid sida men trodde att jag skulle ramla baklännges av hänförelse med den nyare TV:n. Boxen får, med gott samvete, stå kvar i vardagsrummet och mata min Samsung LE32R51B. Jag ramlade dock baklänges av hänförelse när jag, på nya TV: n, testade "trailers" med mkv 720p 0ch 1080p samt äkta BlueRay-film 1080p från min SP 3.

Vad tror ni, kommer Canal Digital någonsin ut med en 1080p box + sändningar eller kräver det för mycket bandbredd? Jag har läst till leda att man inte ser skillnad på 1080i vs 1080p på under 52 tum men håller verkligen inte med. Mitt tittaravstånd är 2 meter.

Redigerat av ruva, 24 februari 2010 - 08:52.

Postad 24 februari 2010 - 08:51

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Någon annan som har problem med att ta imot framförallt SVT-HD? Jag har god signalstyrka samt så fungerar de övriga HD-kanalerna, med undantag för National Geographic. Har testat att göra en ny kanalsökning, men känns som att det avbryter innan kanalerna dyker upp.

Damp ner en räkning från CD idag, och i kuveret fanns en folder med info att man ska göra en kanalsökning. Där står att för den HD-box jag har så ska det räcka med att starta om boxen, vilket jag gjort ett flertal gånger..

Jag har samma problem. Kanalsökning, Omstart, norsk reset, komplett reset av boxen, ingenting funkar.
För SVT-HD och SVT1 så har jag taskig mottagning på mornarna. På kvällen är de ok.

Postad 24 februari 2010 - 11:24

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
SVT HD funkar kanon för mig, inga problem.

I EPG'n, sparar era boxar inställningen? Dvs. att man vill ha bilden uppe i ena hörnet medans man kollar EPG'n? Varje gång jag stängt av min går den tillbaka till den ursrungliga, helt värdelöst tycker jag.

Text-TV'n är ett skämt, slöast söder om Texas!

Redigerat av Melmac, 24 februari 2010 - 11:24.

Postad 24 februari 2010 - 14:17

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Jag ramlade dock baklänges av hänförelse när jag, på nya TV: n, testade "trailers" med mkv 720p 0ch 1080p samt äkta BlueRay-film 1080p från min SP 3.

Vad tror ni, kommer Canal Digital någonsin ut med en 1080p box + sändningar eller kräver det för mycket bandbredd? Jag har läst till leda att man inte ser skillnad på 1080i vs 1080p på under 52 tum men håller verkligen inte med. Mitt tittaravstånd är 2 meter.

Jag betvivlar starkt att det har så mycket med skillnaden mellan i och p att göra - 1080i50 (särskilt i AVC, som kan koda interlaced bild progressivt) fungerar i princip som 1080p25 när det handlar om filmbaserat material. IMO handlar det snarare om kodning och hur man behandlar de mastrar som går till TV-bolagen.

I EPG'n, sparar era boxar inställningen? Dvs. att man vill ha bilden uppe i ena hörnet medans man kollar EPG'n? Varje gång jag stängt av min går den tillbaka till den ursrungliga, helt värdelöst tycker jag.

nope, jag har iaf inte hittat någon lösning på det. det är hyfsat irriterande.

Postad 24 februari 2010 - 18:12

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Du menar att det beror på dåliga kopior från filmbolagen och inte Inerlace vs progresiv.

Vill ni ha en minibild när ni tittar på EPG? Själv tycker jag det är gött när det är tyst. Förut både såg man och hörde de irriterande gapsändningarna från Comedy Central :)

Postad 24 februari 2010 - 18:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Du menar att det beror på dåliga kopior från filmbolagen och inte Inerlace vs progresiv.

Vill ni ha en minibild när ni tittar på EPG? Själv tycker jag det är gött när det är tyst. Förut både såg man och hörde de irriterande gapsändningarna från Comedy Central :)

Jag gissar att det kommer stora ändringar på den punkten med nästa uppdatering... för stunden får vi leva med en box som inte minns hur man vill ha det och som försöker utbilda och i nordiska språk (danska tror jag). Saker jag kan leva med.

Postad 24 februari 2010 - 21:58

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med att den vid kanalbyte ganska ofta byter till norsk text ?

När det händer så får jag gå menu->preferences->Språkinställningar och sen spara med OK så kommer svensk text igen.

Postad 24 februari 2010 - 22:27

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har problem med att den vid kanalbyte ganska ofta byter till norsk text ?

När det händer så får jag gå menu->preferences->Språkinställningar och sen spara med OK så kommer svensk text igen.

har hänt mig ett par gånger att jag fått norska... brukar gå över av sig själv efter en halv minut...

Postad 25 februari 2010 - 13:02

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Jag provar att skriva i denna tråd men jag har boxen utan hårddisk. Jag får inte ljud och bild att synka på SVT1 och SVT2. Har kopplat med HDMI. Någon som har något svar på detta?

Postad 25 februari 2010 - 14:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag provar att skriva i denna tråd men jag har boxen utan hårddisk. Jag får inte ljud och bild att synka på SVT1 och SVT2. Har kopplat med HDMI. Någon som har något svar på detta?

Den boxen har en egen tråd:
https://www.minhembi...howtopic=116723

Postad 25 februari 2010 - 15:13

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Ok, provar där.
Är det någon annars som kan ha en uppfattning var det är?

Postad 26 februari 2010 - 13:59

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Jag har precis samma problem, när jag ska se på SVT-HD och CANAL + HD står det att jag ska kontrollera signalstyrkan, och den ser bra ut (176). Och på en massa andra kanaler står det att dom byter frekvens, och det går inte söka manuelt då sökningen avbryts. Den automatiska verkar inte funka den heller.

Jag ska kolla lite på det i helgen, på andra parabolhuvet går ibland kvaliten över i rött trots att jag har signalstyrka 174. Ska fixa det och hjälper inte det ska jag ringa CD på måndag.

Postad 26 februari 2010 - 16:56

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Jag har precis samma problem, när jag ska se på SVT-HD och CANAL + HD står det att jag ska kontrollera signalstyrkan, och den ser bra ut (176). Och på en massa andra kanaler står det att dom byter frekvens, och det går inte söka manuelt då sökningen avbryts. Den automatiska verkar inte funka den heller.

Jag ska kolla lite på det i helgen, på andra parabolhuvet går ibland kvaliten över i rött trots att jag har signalstyrka 174. Ska fixa det och hjälper inte det ska jag ringa CD på måndag.

Kontrollera om den använder de nya frekvenserna (på Thor 6) det är 10.934H för SVT-HD.
Kontrollera om du har vridit LNB i hållaren till rätt "polarisationsvinkel".

En nyhet med den nya Thor 6 satellliten är att den sänder båda polarisationerna på samma frekvens, så nu är det lite viktigare att LNB sitter rätt. (Beroende på var man bor i landet skall det vara lite olika vinkel, men 8 grader i Göteborg, 12 grader på Gotland ger lite hållpunkter. Båda vinklarna är moturs vridning av LNB sett in i skålen jämfört med lodlinjen.

Postad 26 februari 2010 - 19:55

shz
  • shz
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hur formaterar man om hårddisken?

Postad 26 februari 2010 - 21:04

Santa_Claus
  • Santa_Claus
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
På min mottagare ligger SVT-HD på frekvensen 11.247. Om jag ställer mig på SVT-HD och sedan går in i information och antenninformation för SAT 1 får jag frekvensen 11247. Mina kanaler ligger kanske därför inte på Thor 6. Om jag via setup gör en kanalsökning hittar den förstås inga nya kanaler (eftersom den uppdaterar kanalfrekvenserna vid varje power on, eller?).

Efter en sådan manuell kanalsökning ligger fortfarande SVT-HD på frekvensen 11.247.

Skall jag göra en fabriksreset och vinner jag i så fall någonting på det?

Postad 27 februari 2010 - 09:11

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

På min mottagare ligger SVT-HD på frekvensen 11.247. Om jag ställer mig på SVT-HD och sedan går in i information och antenninformation för SAT 1 får jag frekvensen 11247. Mina kanaler ligger kanske därför inte på Thor 6. Om jag via setup gör en kanalsökning hittar den förstås inga nya kanaler (eftersom den uppdaterar kanalfrekvenserna vid varje power on, eller?).

Efter en sådan manuell kanalsökning ligger fortfarande SVT-HD på frekvensen 11.247.

Skall jag göra en fabriksreset och vinner jag i så fall någonting på det?

11.247 låter som den "referenstransponder" som CD/Sagem har definierat. Gamla SVT-HD frekvensen är 11.938.
Jag har HD-boxen utan HDD, så jag kan inte guida dig exakt, men när jag tar fram kanalkvaliteten så visas frekvensen korrekt (på den aktuella kanalen), 10.934 för nya SVT-HD medan den signalkvalitet som visas kommer från 11.247.

Om jag stegar ett steg bakåt i menyn och går in igen i "signalkvalitet" visas frkvensen 11.247 (och dess signalkvalitet).

Min box (utan PVR) hämtar kanallista vid power-on, men vid något tillfälle löste det ett liknande problem att dra ur sladden.

Har du provat att ta bort strömmen 1/2 minut ?
Om den verkligen ställer in 10.934 så kolla att vridningen av LNB i hållaren (polarisationsvinkeln) verkar riktig, ca 10 grader.
Annars är det dags att ta kontakt med CD.

Postad 27 februari 2010 - 09:19

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Hur formaterar man om hårddisken?

Från tidigare inlägg i detta forum:
Formatera HDD
Meny - Information - Produktdata
Tryck sedan på röd knapp, i-knappen & grön knapp i en följd.
Välj hårddisk & välj sedan Formatera HD.

Postad 27 februari 2010 - 13:47

Santa_Claus
  • Santa_Claus
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Sorry, du har rätt, det måste vara någon typ av referensfrekvens eftersom jag får samma värde (11247) på andra HD-kanaler, som t.ex BBC-HD och History-HD.

Dessvärre hittar jag inget sätt att visa en viss kanals frekvens. Kanske går inte det på våra burkar med hårddisk.

Ja, jag har brutit strömmen många gånger utan att detta ändrar sig. Mitt huvud sitter lodrätt (parabolhuvudet alltså :) ) eftersom jag inte fått reda på att huvudet skall vridas.

Postad 27 februari 2010 - 15:51

Unregistereda278b7e8
  • Unregistereda278b7e8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej
Jag hade också problem med SVT-HD. Kunde ej se den. Genom att göra en ny kanalsökning så var problemet löst. Om du ej vet hur man gör en kanalsökning, kolla på Canal Digital:s hemsida.
//K.H.

Postad 27 februari 2010 - 18:20

Santa_Claus
  • Santa_Claus
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kanalsökning finns i menysystemet och är enkelt att hitta och utföra.

Postad 27 februari 2010 - 19:17

Unregistereda278b7e8
  • Unregistereda278b7e8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag gjorde misstaget att använda DTT kanalsökning vilket inte gav någon uppdatering av satellitkanalerna. Vill bara kolla så att du inte har gjort samma misstag.
Hälsningar
//K.H.

Postad 27 februari 2010 - 21:42

Unregistered250c16a0
  • Unregistered250c16a0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det nån som hört nånting om huruvida CanalDigital ska fixa "buggen" att det inte går att välja bort ständig buffring av det man tittar på? Till mig sa dom för ett tag sen att en sån möjlighet skulle kunna komplicera allt för såna som har svårt att navigera i menyer. För mig är detta ett märkligt argument.
Speciellt på HD-kanaler får väl hårddisken slita som ett djur, som kan innebära överhettad box + att hårddisken pajar precis när garantin gått ut...

Postad 27 februari 2010 - 22:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Fast en pajjad disk kan man fixa:

ed: samt att buffra en HD-ström är knappast ett tungt arbete för disken.

Lite matematik.
Högsta datatakten jag läst att HD-kanal haft är kring 18-20 MBit/s.
Detta är ekvivalent med 2,25-2,5 Mbyte/s.
En hårddisk av normalt snitt idag klarar utan problem att upprätthålla en skrivtakt på 50 Mbyte/s normalt sett.

Dvs 2,5 Mbyte/s är cirka 5% av kapaciteten, som en droppande vattenkran. Knappast jobbigt alls för ens en ytterst långsam hårddisk.

vad jag vill säga med detta är att SD-kanal eller HD-kanal inte spelar någon roll samt hårddisken livstid påverkas mycket lite av buffrandet.

Redigerat av Monshi, 28 februari 2010 - 09:03.

Postad 28 februari 2010 - 10:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Finns det nån möjlighet att spara det som blivit buffrat?

Postad 28 februari 2010 - 10:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Finns det nån möjlighet att spara det som blivit buffrat?

Spola tillbaka och klicka på spela in så ska den spela in från den tid i bufferten du är. Har jag för mig, har inte testat ska sägas.

Postad 28 februari 2010 - 12:52

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Info: ESPN HD har börjat testsända på kanalplats 394

Postad 01 mars 2010 - 17:07

Tullio
  • Tullio
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Spola tillbaka och klicka på spela in så ska den spela in från den tid i bufferten du är. Har jag för mig, har inte testat ska sägas.

Det fungerar.

Postad 02 mars 2010 - 07:02

groggberg
  • groggberg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det någon fler än jag som inte längre kan gå in i "Setup"?

Tänkte göra en ny kanalsökning men jag kommer inte åt alternativet...

Postad 02 mars 2010 - 08:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Är det någon fler än jag som inte längre kan gå in i "Setup"?

Tänkte göra en ny kanalsökning men jag kommer inte åt alternativet...

Kanske att boxen höll på att spela in när du försökte? Brukar blockera sådan aktioner då.

Postad 02 mars 2010 - 16:20

Andhy
  • Andhy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Fick detta svaret idag av CD angående USB in/utgången eller ev. ny box!

Hej och tack för ditt mail

Än så länge är inget beslut taget att aktivera USB porten så det ser inte ut som att det kommer ske den närmsta framtiden.

Vi har inga planer på att lansera någon ny box under året, det som kommer är mjukvaru-uppdateringar till befintliga boxar.

Med vänliga hälsningar
Mikael Merliner
Canal Digital Kundservice

I Boxer ver. så verkar det som om dom ska öppna USB, någon som vet en väg runt så att man kan använda USB (någon som knäckt det hela ?)

Postad 03 mars 2010 - 18:11

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Info: ESPN HD har börjat testsända på kanalplats 394

Försökte hitta denna kanal och jag lyckades, dock inte på kanalplats 394 utan kanalplats 162...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.