Postad 31 October 2007 - 16:47
Postad 06 November 2007 - 11:45
Ser bra ut, 112 underskrifter än så länge! Meeer!
Postad 18 November 2007 - 14:24
Om man har en card-splitter, typ smartwi.net, kan man då komma runt card pairing och HTPC? Jag menar,
- man skaffar en Humax (surt, men i alla fall)
- man sätter först i programkortet i Humaxen, och sedan i huvuddosan
- sen sätter man i client kortet i Humaxen, och ett clientkort i HTPC'n
- Kan man tro på HDTV i HTPC'n då?
M.v.h.
/Fredrik
Postad 18 November 2007 - 15:39
Hej,
Om man har en card-splitter, typ smartwi.net, kan man då komma runt card pairing och HTPC? Jag menar,
- man skaffar en Humax (surt, men i alla fall)
- man sätter först i programkortet i Humaxen, och sedan i huvuddosan
- sen sätter man i client kortet i Humaxen, och ett clientkort i HTPC'n
- Kan man tro på HDTV i HTPC'n då?
M.v.h.
/Fredrik
Nej, det fungerar tyvärr inte.
Postad 21 November 2007 - 01:25
http://www.comhem.se...m/tv_digitalbox - kolla längst ned.
Lite citat:
"Det kan finnas begränsningar i funktionalitet i jämförelse med andra, av Com Hem godkända, digital-boxar. Bland annat varierar hanteringen av automatiska uppgraderingar samt hanteringen av programinformation som visas in den elektroniska programguiden."
"Tv från Sony med inbyggd digital-tv-mottagare, inklusive CA-modul - godkänd av Com Hem och Sony. Går endast att köpa via vissa återförsäljare och partners, som kan erbjuda nödvändig support, utvalda av Com Hem och Sony."
Redigerat av Johan Lundberg, 21 November 2007 - 01:27.
Postad 06 December 2007 - 19:08
hej.. handlade denna idag.. Men funkade ej till min nya Sony 46V3000 =( fick inte någon kontakt med kortet..
Kanske var den trasig? Men ska testa en ny imon..
Postad 10 December 2007 - 12:54
hej.. handlade denna idag.. Men funkade ej till min nya Sony 46V3000 =( fick inte någon kontakt med kortet..
Kanske var den trasig? Men ska testa en ny imon..
Tja, verkar ju som den bör funka enligt beskrivningen iaf.
Litar dock inte alltför mycket på OnOff, de brukar inte ha överdrivet bra koll på vad de säljer. Smålog när jag läste deras så kallade "Köpråd" :
"Full-HD övertrumfar HD-Ready klart med rätt bildsignal och avstånd till skärmen"
HD-Ready är inte en upplösning, även en full-HD skärm är HD-Ready. Dessutom är det väldigt få som kan se skillnad mellan 720p (som de menar är "HD-Ready") och full-HD (1080p) på en skärm under 60" vid normalt tittavstånd.
Postad 06 January 2008 - 20:37
/pJ
Postad 09 January 2008 - 20:59
Postad 18 September 2008 - 15:17
Mycket sugen på HDTV via FloppyDTV med mitt ComHem....
Postad 18 September 2008 - 15:35
Postad 18 September 2008 - 15:38
Ingen vet dock hur länge det håller.
Planerar själv att se Elitserien i HD ikväll
Postad 18 September 2008 - 15:53
Titta lite i denna tråd så ser du att det fungerar - iallafall tillfälligt, just nu.
Ingen vet dock hur länge det håller.
Planerar själv att se Elitserien i HD ikväll
Inte alls avundsjuk :/ En annan får lyssna på radion, tycker inte 99kr för canaldigital webtv är värt det.
Postad 18 September 2008 - 18:00
Inte alls avundsjuk :/
Är helt wunderbaum med Elitserien i HD, nu får vi bara hoppas att den enda tekniskt hållbara lösningen för ComHem att skicka ut HD-kanalerna till andra boxar än sin egen är att slopa pairingen helt
Postad 05 December 2008 - 14:45
Jag trodde att anledningen till att pairingen fanns var att man inte skulle kunna spela in programmen, men nu så jag precis på ComHem's sida att dom släppt en inspelningsbar HD-box!
Svaret jag fick i digitalbox-forumet var att ComHem är rädda för kortdelnings-boxar, och därav beslutet om pairing... är det detta som är den riktiga anledningen? Varför inte pairing på alla abbonemang egentligen?
Har nån hört om dom kommer att släppa på pairingen, eller kommer dom fortsätta jäklas med oss HTPC-användare?
Redigerat av bece, 05 December 2008 - 14:48.
Postad 05 December 2008 - 23:33
Jag trodde att anledningen till att pairingen fanns var att man inte skulle kunna spela in programmen, men nu så jag precis på ComHem's sida att dom släppt en inspelningsbar HD-box!
Ett återkommande argument från ComHem är att det ska vara helt okej att spela in men att det inte ska gå att sprida materialet. I deras egen HD-box kan de styra detta genom att helt enkelt skapa ett småjävligt filformat som är värdelöst utan boxen och genom pairing kan de därmed fortsätta att förhindra folk från att spela in med sina TV-kort som inte är signerade ComHem.
Har nån hört om dom kommer att släppa på pairingen, eller kommer dom fortsätta jäklas med oss HTPC-användare?
Räkna med alternativ 2. Nu har det fungerat ett tag utan pairing vilket sannolikt beror på att de haft någon form av testperiod men det senaste jag hört är att pairingen är tillbaka och att allt därmed är "som vanligt". Underbart var kort
Postad 06 December 2008 - 10:47
Hur som helst, jag drar mig verkligen för att försvara comhem men det är inte comhem som vill ha box pairing utan det är de stora bolagen canal+ och tv1000 som kräver det av comhem för att de ska få sända. Med det i tanke är det högt otroligt att de kommer släppa på pairingen.
Postad 06 December 2008 - 12:59
Postad 06 December 2008 - 13:45
jo, det låter underligt att filmbranschen är så otroligt orolig över piratkopieringen via comhem, när resten av världens distributörer får köra opairat. hollywood måste hört hemskt mycket ont om comhems kunder...Är det inte så att Canal+ HD och TV1000 HD är oparade hos Canal Digital? Om det stämmer är det mer troligt att Com Hem parar för att få sälja fler boxar.
Postad 06 December 2008 - 15:18
Är det inte så att Canal+ HD och TV1000 HD är oparade hos Canal Digital? Om det stämmer är det mer troligt att Com Hem parar för att få sälja fler boxar.
Jo, så e det. Men det är bara för att de inte fått till det än. Det kommer..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?