Nu tänker du fel. På min tid fungerade det så man valde en box ifrån en hårdvarleverantör. Sedan köpte man ett "middleware" ifrån en annan leverantör. Slutligen betalade man en integratör för göra en liten anpassning av just det middleware du valt på just den box du valt. Även om många hårdvaru- och middleware-tillverkare sammarbetar så att just deras produkter passar ihop från början krävs det alltid någon som lägger dit dina logotyper, din grafik och fixar lite dina unika tjänster. Det blir säkert lättare för dig om du tänker på boxen som en vanlig PC. När den kommer är den tom. Om Telia då installerar Linux på den och ComHem installerar Windows så inser du också att oavsett hur mycket dom avlusar Linux så blir inte Windows bättre.Konstigt för Telia har haft denna box ett par år så man tycker att den skulle vara "avlusad" nu...
Comhem Motorola VIP1963C - Inspelningsbar On Demand
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 16 augusti 2012 - 21:06
Postad 16 augusti 2012 - 21:22
Om jag förstått det rätt använder alla Motorola VIP-boxar (ip-tv, DVB-C, DVB-T) Linux som operativsystem och middleware är KreaTV application platform:Nu tänker du fel. På min tid fungerade det så man valde en box ifrån en hårdvarleverantör. Sedan köpte man ett "middleware" ifrån en annan leverantör. Slutligen betalade man en integratör för göra en liten anpassning av just det middleware du valt på just den box du valt. Även om många hårdvaru- och middleware-tillverkare sammarbetar så att just deras produkter passar ihop från början krävs det alltid någon som lägger dit dina logotyper, din grafik och fixar lite dina unika tjänster. Det blir säkert lättare för dig om du tänker på boxen som en vanlig PC. När den kommer är den tom. Om Telia då installerar Linux på den och ComHem installerar Windows så inser du också att oavsett hur mycket dom avlusar Linux så blir inte Windows bättre.
https://www.minhembi...dpost&p=3606027
Självklart har integrationen i Telias ip-miljö och ComHems DVB-C miljö annorlunda utseende. Dock måste väl ComHem ha haft glädje av att man redan har en hyfsat fungerande Motorola On demand-box utan inspelningsfunktion som funnits ett tag och i två versioner (1920C och 1903C). On demand-funktionaliteten bör vara densamma i alla ComHems Motorola-boxar.
Det som tillkommit i VIP1963C är HDPVR-funktionaliteten men det är kanske den som spökar också? isf får Comhem jobba på att få bort dessa buggar.
Postad 16 augusti 2012 - 22:35
Jag tycker inte det där ser ut som ett middleware. Det ser mer ut som en utvecklingsmiljö och ett anpassningslager för att integrera middleware eller utveckla egna lösningar. Det står ju klart och tydligt:Om jag förstått det rätt använder alla Motorola VIP-boxar (ip-tv, DVB-C, DVB-T) Linux som operativsystem och middleware är KreaTV application platform:
https://www.minhembi...dpost&p=3606027
"General software platform for fast application development and integration.
Pre-integrated with leading middleware applica- tions, Conditional Access systems and video servers."
Nej. Det är inte bara utseendet som skiljer sig. Det är helt olika middleware. Om du söker på "ComHem VIP1963 middleware" får du den här som första träff:Självklart har integrationen i Telias ip-miljö och ComHems DVB-C miljö annorlunda utseende.
http://www.tvover.ne...D+Services.aspx
ComHem verkar alltså ha ett middleware ifrån en tillverkare som heter Espial. Motsvarande sökning för Telia ger inga intressanta träffar. På den här sidan http://iptv.bloggsida.se och några trådar på forumet verkar det som att Telias lösning är skriven i JavaScript och HTML. Tittar man i produktbladet du länkade så finns det en arkitekturbild där det ingår en browser. Hittar inget om vem som utvecklat det åt dem. De kanske gör det själva, men sånt tror jag inte gamla televerksgubbar klarar av! ;-)
Självklart är det så. Men det var inte vad du sa eller vad jag anmärkte på. Du pratade om att avlusning av Telias produkt skulle göra ComHems produkt bättre.Dock måste väl ComHem ha haft glädje av att man redan har en hyfsat fungerande Motorola On demand-box utan inspelningsfunktion som funnits ett tag och i två versioner (1920C och 1903C).
Redigerat av Torrbollen, 16 augusti 2012 - 22:36.
Postad 17 augusti 2012 - 00:41
Postad 17 augusti 2012 - 06:44
Jag skrev:...
Självklart är det så. Men det var inte vad du sa eller vad jag anmärkte på. Du pratade om att avlusning av Telias produkt skulle göra ComHems produkt bättre.
"Skulle gärna vilja ha en On demand-box med HDPVR men jag avvaktar för VIP1963C verkar inte fungera så bra - varken hos ComHem eller Telia. Konstigt för Telia har haft denna box ett par år så man tycker att den skulle vara "avlusad" nu..."
Min kunskap om hur VIP1963 fungerar för Telias ip-tv kunder grundar sig enbart på vad jag läst i tråden "Telia Digital-TV" i detta forum. Där finns ganska många negativa kommentarer och en hel del är av sent datum.
Att Telia skulle kunna påverka hur VIP1963 fungerar hos ComHem menade jag inte men jag trodde att det faktum att Telia inte fått boxen att fungera bättre trots ett par års "försprång" inte bådade gott för ComHems kunder. Det var måhända naivt och okunnigt tänkt eftersom boxarna tydligen bara har namnet gemensamt.
När jag nu fått förklarat för mig de tekniska miljöerna för Telias resp ComHems boxar så kanske det finns hopp ändå för ComHem-kunderna?
I VIP1920 och VIP1903 är det alltså Espial IPTV middleware och även i VIP1963 varför det bör finnas möjlighet att utnyttja erfarenheterna från de första On demand-boxarna som inte var inspelningsbara. Det som kommit till är PVR-funktionaliteten.
Postad 17 augusti 2012 - 06:48
Står massor om fläkten om du går till rätt forum:Är trött på min Samsung SMT-C7160 med den störande fläkten. Är denna fläktlös? Har sökt, men inte kunna finna något svar på det.
https://www.minhembi...c=275223&st=950
Postad 17 augusti 2012 - 10:18
Står massor om fläkten om du går till rätt forum:
https://www.minhembi...c=275223&st=950
Den tråd du hänvisar till är för Samsung-boxen, det jag ville ha reda på är om det även finns en fläkt på Motorola-boxen..
Postad 17 augusti 2012 - 10:33
Sorry.. läste slarvigt.Den tråd du hänvisar till är för Samsung-boxen, det jag ville ha reda på är om det även finns en fläkt på Motorola-boxen..
Finns bilder på VIP1963 här:
https://www.minhembi...defiant/265348/
Kan någon se en fläkt?
Postad 22 augusti 2012 - 10:52
Jämfört med Telia så fungerade boxen betydligt sämre hos Comhem, mer bildstörningar, sämre bild, ljudstörningar och långsammare respons.
Jämfört med Humax boxen så är det klasskillnad.
Humaxen är mycket snabbare i respons, mer användarvänligt (Motorola behöver 2 knapptryckningar för att komma till TV-guiden, har inte hittat något annat sätt att göra på iaf.)
Bättre bild på Humaxen, har lite "spökbild" på Motorolan.
Ljudet har störningar, svajar upp och ned.
Frysningar på inspelade program.
Seg respons på fjärren, har dock blivit bättre, kanske nya uppdatering har gjorts.
Ångra valet av box, men hoppet står till att Comhem tar sitt ANSVAR som leverantör och uppdaterar boxen så den funkar som den ska.
Postad 23 augusti 2012 - 06:49
Postad 25 augusti 2012 - 23:17
Gjorde en uppdatering i går kväll , har dock ej kollat vad Comhem har fixat till oss.
Det kommer det nog inte meddela oss det heller, för det faller under kategorin kundvård och det brukar inte comhem syssla med...
Postad 01 september 2012 - 21:43
Den bästa HDPVR som finns fn för ComHem är Humax HDPVR-1000C. Kan du tänka dig att betala drygt 2000 kr finns några ex fortf till det priset hos:
http://www.webbshopp...px?q=p:10501064
Jag har två sådana boxar och är mycket nöjd - enkelt att sätta in större hdd också om man vill.
Därutöver har jag en VIP1903C dvs On demand utan inspelningsfunktion. Skulle gärna vilja ha en On demand-box med HDPVR men jag avvaktar för VIP1963C verkar inte fungera så bra - varken hos ComHem eller Telia. Konstigt för Telia har haft denna box ett par år så man tycker att den skulle vara "avlusad" nu...
Så den bästa boxen som finns för ComHem är en box som är åtminstonde 3 år gammal? Säger inte att du har fel, tycker bara det det säger så mkt om kvalitén på boxarna för ComHem. Känns ju som det enda rimliga är att försöka hitta alternativ till ComHem, vilket iof inte är det lättaste.
Postad 02 september 2012 - 08:40
Både Humax HDPVR och Motorola VIP har några år på nacken men det behöver inte vara negativt. Åtminstone i fallet Humax HDPVR-1000C så har man ju lyckats få boxen stabil genom ett antal mjukvaruuppdateringar. Den boxen hade också en del buggar från början.Så den bästa boxen som finns för ComHem är en box som är åtminstonde 3 år gammal? Säger inte att du har fel, tycker bara det det säger så mkt om kvalitén på boxarna för ComHem. Känns ju som det enda rimliga är att försöka hitta alternativ till ComHem, vilket iof inte är det lättaste.
Motorola VIP-boxarna är naturligtvis mer komplicerade eftersom de innehåller både HDPVR och On demand. Får se om ComHem lyckas rätta till de problem som noterats av användarna sedan boxen introducerades i juni.
Postad 02 september 2012 - 12:02
Väljer att posta här istället för att starta en ny tråd på Motorola VIP1903C...
Bor: Lgh "Com hem hus"
Digital box: Motorola VIP 1903 "On Demand box" ( Tidigare haft Humax CXHD 5000C )
Modem: Netgear CG3100 ( 4 portar )
Router: Netgear 54Mbps VGR 614 V7 "Trådlöst" ( 4 portar )
TV: Sony NX Led-tv
Avstånd vägguttag / tv: Ca 8m
TV Abnm: Medium 8 Favoriter HD
Bredband: 30 mbit
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
# KOPPLINGS SCHEMA....
1 nätvärks kabel från modem till Digitalbox "On demand box"
1 nätvärks kabel från modem till Router
3 nätvärks kablar från router till Dator / Blu ray / TV
# NÄR BÖRJADE PROBLEMEN...
Ville få ner min totala månads kostnad för mitt nuvarande abonnemang. Så jag valde att teckna om samma abonnemang som jag har idag (...med ny bindningstid) och då få en "On demand box" för 1kr.
Men efter byte till VIP1903C boxen, så har jag fått störningar i bild & ljud. Gäller i stort sett samtliga kanaler mer eller mindre.Bilden hackar, fryser & ger ifrån sig "klipp" ljud.
# SYMTOM.....
Kan koppla bort båda nätverks kablar från modemet,(till Motorola boxen & routern) och ändå ha kvar störningar.Stänger jag däremot av modemet, så verkar symtomen försvinna helt.
Med allt inkopplat, tv:n på och om man samtidigt använder / surfar på datorn, så förvärras problemen markant.
Vid uppladdning av nya web sidor mm, så förstärks störningarna kraftigt. Bilden "fryser" nästan helt ....
# FELANMÄLAN....
Har varit i kontakt med Com hem support, både på bredbands sidan & tv sidan. Båda hänvisar till varandra.
TV sidan säger byt antennkabel... (...och detta måste jag nog dessvärre göra innan man vågar skicka efter en service tekninker)
Bredband sidan har felsökt betydligt mer, och efter div om starter av digitalbox & återställning av modem, så fungerade allt problemfritt i 2 dagar. Lät då modem/router stå på under dom två dygnen, vilket jag annars stänger av varje natt. Men nu är problemen tillbaka igen...
#FELANDE DEL / ORSAK....?
1: Skall jag gå och köpa nya antennkablar ? ( Inte gratis direkt, bara för att prova! )
2: Eller kan det vara svag signal från "huset" till mitt vägguttag ?
3: Kan det vara nätvärks kablarna som stör ut varandra & antenn kabeln?
4: Man måste väl kunna stänga av modem / router dagligen utan att få problem?
Har ju samtliga kablar, utom nätvärk till datorn, dragna ihop i kabel rännor fram till tv bänken. Har inte koll på vilken Cat det är på dom, men köper aldrig skräp kablar, så lär vara tillräckligt kapabla. Dessutom fungerade tv:n bra med gamla Humax boxen.
Så man kan sammanfatta det såhär... -Innan jag skaffade "On demand boxen" så hadde jag inte dessa problem!
#Förövrigt så tycker jag 1903C boxen är väldigt "seg" jämfört med Humax boxen.
Redigerat av Lex75, 08 januari 2013 - 08:51.
Postad 04 september 2012 - 10:39
Min box har tappat favoritlistan 2, 3 gånger nu. Ett jävla tråkigt jobb att lägga kanalerna i rätt ordning igen.
Någon mer med detta strul ?
Postad 06 september 2012 - 15:37
Postad 12 september 2012 - 11:29
Det går åt FEL HÅLL COMHEM!!!
Poängen med att uppdatera mjukvaran är ju att förbättra produkten, inte göra den sämre.
Redigerat av Xet, 12 september 2012 - 11:31.
Postad 13 september 2012 - 10:50
Jag måste ärligt säga att jag har ingen aning om vad uppdateringen åtgärdade, samma fel kvarstår. Det enda som jag har märkt är att den tappar kanalordningen som man har valt med jämna mellanrum, boxen har med andra ord blivit sämre efter uppdateringen.
Det går åt FEL HÅLL COMHEM!!!
Poängen med att uppdatera mjukvaran är ju att förbättra produkten, inte göra den sämre.
Ja sicket skit , lägger mina favoritkanaler i rätt ordning , sen dagen efter ligger dom fel igen. Börjar bli lite sne
på detta. Comhem svara gärna på detta snarast Tack.....
Postad 28 september 2012 - 19:47
Ska åka och köpa en ny HDD till Humax och se hur den beter sig efter byte av HDD. Den slocknar när man startar upp den, bild i 5 sekunder utan ljud. Sen blir den svart och man får starta om den tills det funkar. Vilket ibland inte sker.
Funderar starkt på att skicka tillbaka Motorola boxen. Det vore en sakom On demand delen inte funka klockrent men att det svartnar bara när man glor på tv är ju inte ok. Humax boxen var inte felfri men den dog iaf inte hursomhelst. Utom nu då, när den startar sporadiskt

Så nu fick jag skriva av mig lite....
Postad 03 januari 2013 - 13:10
Det värsta är dock att den inte ger någon HDMI-signal ifrån sig vid uppstart. Jag måste köra med scart via en DVD-recorder och gå in menyerna och välja om bildinställningarna innan jag får HDMI-signal. Inställningarna ser korrekta ut i GUI:t men som sagt var, får jag ingen HDMI-signal. Någon annan som sett detta?
Postad 08 januari 2013 - 08:57
Bild: Efter en fabriksåterställning verkade det fungera med HDMI via förstärkaren. Bara provat vid ett tillfälle dock, och vet ej hur detta fungerar på sikt. Men skall ha den inkopplad under en längre period nu, så får man se om det fortsätter fungera...
Postad 09 januari 2013 - 22:10

Postad 11 januari 2013 - 11:43
Hej all, i wonder if one of you guys can help me out???
I received my Motorola VIP1963 (inspelningsbar) set up the tv-box yesterday and the set up went smooth, the problem is,,, 'being an englishman, my swedish is limited and not so good yet, (working on it) and the navigation menus are all in swedish and quite advanced compared to older set-top boxes (in terms of technical swedish language being used),, i posted a comment to comhem and they said it is not possible to change the user interface/menus of the language into english?? The instruction manual i received for the Motorola VIP1963 (inspelningsbar) packaging was in english so its strange how the box is setup in swedish with no additional language options?? there must be a backend default that i can change in the bios? i have looked in språkinstallation settings and they only give me options to change sub-titles and live speech to english,, and not the menus or the actual interface? any help would be much appricated? maybe there is a flash or hack or update i could apply to the Motorola VIP1963 (inspelningsbar)??
any help would be much appreciated!!!
thanks you
chris,
Postad 18 februari 2013 - 20:08
Intrycket efter 2 månader med denna VIP1963C är stor besvikelse. Boxen stänger av sig (reset) när vi bläddrar mellan kanalerna. Den surrar högre än Samsungen och har ingen strömbrytare. För att göra den strömlös (och tyst) måste jag dra ut strömsladden.
Inga genvägar på fjärren som är värda att nämna. Samsungen var en fröjd i användarvänlighet i jämförelse.
Det går exempelvis inte att gå direkt till "inspelningar" direkt, utan vi måste bläddra runt i menyer och undermenyer var gång. Den röda runda knappen förväxlas lätt i början med "REC"-funktioner, men då tar den bort kanalen från mina favoriter. För att deleta en inspelning trycker man däremot på den. USB-portarna fungerar inte, vilket ComHem support inte nämnde, de sade bara när jag frågade att det finns USB-portar på den. Musiktjänsten som streamar musik funkar bara då och då.
Jag kan skriva en uppsats om försämringar jämfört med Samsungen, men orkar inte. Dock är bild och ljud tipp topp. Inga störningar än så länge. Alls. Det är bra. Men funktionaliteten, Långsam och svårmanövrerad. En grej till jag kom på är att det inte går att ställa in "tidsspolning" med ett tryck exempelvis komma fram 2-5 minuter (för reklampauser) utan det är bildspolning som gäller hela vägen. ELLER 10 minutersintervall. Njäe. Ny box ComHem, denna håller inte måttet.
Postad 19 februari 2013 - 12:52
Samma här. För mig tappar Motorolan HDMI varje gång jag slår hembioanläggningen. Första gången jag skickade in den fick tillbaka den med ett meddelande typ "vi har testat och den fungerar". Nu har jag skickat in den andra gång. Jag tvivlar på att de kommer att fixa något.Bytte denna från "problemboxen" Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR som frös både bild och ljud i tid och otid.
Intrycket efter 2 månader med denna VIP1963C är stor besvikelse.
För att kunna titta på TV har jag köpt en begagnad Humax PVR. Den är ju helt överlägsen både Samsung- och Motorolaboxarna.
@Comhem Nu brinner det i knutarna med att få fram en fungerande box. Motorolan kan ni bara lägga ner.
Postad 19 februari 2013 - 13:10
Samma här. För mig tappar Motorolan HDMI varje gång jag slår hembioanläggningen. Första gången jag skickade in den fick tillbaka den med ett meddelande typ "vi har testat och den fungerar". Nu har jag skickat in den andra gång. Jag tvivlar på att de kommer att fixa något.
För att kunna titta på TV har jag köpt en begagnad Humax PVR. Den är ju helt överlägsen både Samsung- och Motorolaboxarna.
@Comhem Nu brinner det i knutarna med att få fram en fungerande box. Motorolan kan ni bara lägga ner.
Skönt att höra det inte bara är vi. Vi har en gammal skruttig digitalbox utan inspelningsmöjligheter eller så som vi kommer använda och ComHem säger vi skall skicka in den. Vad som var mest häpnadsväckande var att när jag ringde till ComHem-supporten för digitaltv och hade synpunkter och klagomål på funktioner på boxen (som samma support sade var motsvarande Samsungen i funktionalitet) att "Då får ni kontakta tillverkaren av boxen och fråga dem." Detta var alltså samma tekniska support för digitaltv som gladeligen prackade på oss denna "mycket bättre" boxen med motsvarande funktioner som Samsungen. Jag häpnade.
Min fråga är till ComHem. Vad har ComHem för andra inspelningsbara on demandboxar? Antagligen inte någon, då finns där en marknad och behov att fylla. Seså. Sätt fart.
Postad 19 februari 2013 - 13:26
Jag är glad att jag har min Humax HDPVR-1000C (med 2TB hdd för övrigt). Går som ett schweiziskt urverk. Dessutom har jag en motsv HDPVR i reserv oanvänd eftersom jag misstänker att så bra boxar aldrig mer kommer att tillverkas.Samma här. För mig tappar Motorolan HDMI varje gång jag slår hembioanläggningen. Första gången jag skickade in den fick tillbaka den med ett meddelande typ "vi har testat och den fungerar". Nu har jag skickat in den andra gång. Jag tvivlar på att de kommer att fixa något.
Utan att veta något om ComHems kommande lansering av TiVo (information om den har tydligen hemligstämplats med hänsyn till rikets säkerhet) så skulle jag tro att det inte blir någon ny On demand-box med inspelningsfunktion utan kunderna förväntas skaffa en TiVo-box istället.
Hoppas bara det blir en box motsvarande den mest kompletta av TiVo-boxarna som finns i USA dvs Premiere XL4 som har fyra tuners och 1TB hdd (300 tim HD-inspelning).
Den kostar i USA 400 usd (ca 2500 sek) men skulle väl landa på 3000-3500 kr i Sverige med moms osv. Dvs ungefär vad Motorola VIP1963C kostar utan subvention.
Men det skulle jag gärna betala för en bra TiVo-box (förmodar dessutom att det blir subvention på TiVo-boxarna mot bindningstid).
Postad 19 februari 2013 - 13:28
Jag är glad att jag har min Humax HDPVR-1000C (med 2TB hdd för övrigt). Går som ett schweiziskt urverk. Dessutom har jag en motsv HDPVR i reserv oanvänd eftersom jag misstänker att så bra boxar aldrig mer kommer att tillverkas.
Utan att veta något om ComHems kommande lansering av TiVo (information om den har tydligen hemligstämplats med hänsyn till rikets säkerhet) så skulle jag tro att det inte blir någon ny On demand-box med inspelningsfunktion utan kunderna förväntas skaffa en TiVo-box istället.
Hoppas bara det blir en box motsvarande den mest kompletta av TiVo-boxarna som finns i USA dvs Premiere XL4 som har fyra tuners och 1TB hdd (300 tim HD-inspelning).
Den kostar i USA 400 usd (ca 2500 sek) men skulle väl landa på 3000-3500 kr i Sverige med moms osv. Dvs ungefär vad Motorola VIP1963C kostar utan subvention.
Men det skulle jag gärna betala för en bra TiVo-box (förmodar dessutom att det blir subvention på TiVo-boxarna mot bindningstid).
Jag kan förvisso googla, men fler av oss är nog intresserade av vad tivo är för något?
Postad 19 februari 2013 - 13:49
En avancerad DVR som funnits i USA rätt länge nu (sedan 1998 i san Fransisco-området tydligen). Många av finesserna som TiVo var först med för många år sedan har redan smugit sig in i våra vanliga DVR:er sedan några år tillbaka. Jag tror att TiVo var först med time shift och liknande funktioner.Jag kan förvisso googla, men fler av oss är nog intresserade av vad tivo är för något?
Det är helt enkelt en avancerad box för att spela in och kolla på TV när man vill. Men TiVo kom många år innan vi hade något liknande här så nu vet jag inte hur stor skillnad TiVo i Sverige kommer att göra, det lär vi märka. TiVo kommer säkerligen innehålla en massa On Demand-grejer också, Play-tjänster mm.
http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo
Postad 19 februari 2013 - 14:22
En avancerad DVR som funnits i USA rätt länge nu (sedan 1998 i san Fransisco-området tydligen). Många av finesserna som TiVo var först med för många år sedan har redan smugit sig in i våra vanliga DVR:er sedan några år tillbaka. Jag tror att TiVo var först med time shift och liknande funktioner.
Det är helt enkelt en avancerad box för att spela in och kolla på TV när man vill. Men TiVo kom många år innan vi hade något liknande här så nu vet jag inte hur stor skillnad TiVo i Sverige kommer att göra, det lär vi märka. TiVo kommer säkerligen innehålla en massa On Demand-grejer också, Play-tjänster mm.
http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo
tack. Jag kollade upp, men det verkar vara en vanlig on demand-box med lite dubbla förgasare och grejor. Men samma pricip. Så vad är den tekniska skillnaden på en tivo-box och en digitalbox från exempelvis ComHem med on demand och play-tjänster?
Postad 19 februari 2013 - 16:15
Som sagt, TiVo var först med en massa av de där funktionerna. Numera har ju alla DVR:er dessa funktioner så jag vet inte vad TiVo kommer att innebära för nyheter när det kommer till oss i Svedala. Vi får väl veta före sommaren förhoppningsvis.tack. Jag kollade upp, men det verkar vara en vanlig on demand-box med lite dubbla förgasare och grejor. Men samma pricip. Så vad är den tekniska skillnaden på en tivo-box och en digitalbox från exempelvis ComHem med on demand och play-tjänster?
Postad 19 februari 2013 - 16:45
Som sagt, TiVo var först med en massa av de där funktionerna. Numera har ju alla DVR:er dessa funktioner så jag vet inte vad TiVo kommer att innebära för nyheter när det kommer till oss i Svedala. Vi får väl veta före sommaren förhoppningsvis.
Tack för info. Nu on topic igen. Se om någon med denna Motorolabox är 100% nöjd. Följer med spänning.
Postad 20 februari 2013 - 12:30
Min box strulade med inspelat material , hackade lite då o då. Fick en ny box ,den hackar också men betydligt mindre.
Orkar nog ej strula med att skicka in den också.
Ett fel som flera andra haft + jag själv är att favoritlistan ändras ibland. Eller ordningen i den. Blir vansinnig varje gång.
Postad 24 mars 2013 - 13:20

Till de återkommande problemen, utöver de jag nämnt ovan i inlägg:
- Ofta "försvinner" en kanal eller fler från Guide-menyn (just nu tv4) vilket omöjliggör inspelning från kanalen tills dess problemet är fixat. Då "raden" för kanalen är helt blank och inga program eller tider syns. Det är tydligen boxspecifikt säger kundtjänst.
- När vi pausar en inspelning eller trycker på stop för att göra annat en stund drar filmen/uppspelningen igång själv när den behagar. Ibland redan efter ett par tre minuter och ibland efter en timma. Helt av sig själv och helt inkonsekvent.
- Boxen hänger sig/fryser lite nu och då, någon gång i veckan. Lösningen är att dra ut strömmen (då boxen inte har någon fysisk strömknapp) och plugga i den igen efter någon halvminut.
- Vid åtminstone ett tillfälle hängde sig boxen när vi kollade på en inspelning och spelade in två program samtidigt. Vi var tvungna att dra ur strömmen, vilket medförde att inspelningarna OCH den sedan tidigare inspelningen vi kollade på försvann helt från minnet.
Jag längtar till det kommer en inspelningsbar on demand-box som fungerar som det är tänkt.
Finns det något alternativ att köpa på någon elektronikkedja? En ny modell alltså, det tipsas en del om äldre modeller som håller på att försvinna ur sortimentet. On demand är inte viktigt, den tjänsten använder vi aldrig. Men in inspelningsbar digibox ala Samsungen
Postad 24 mars 2013 - 13:42
Jag misstänker att ComHem inte lanserar någon ny inspelningsbar box före lanseringen av TiVo senare i år....
Jag längtar till det kommer en inspelningsbar on demand-box som fungerar som det är tänkt.
Finns det något alternativ att köpa på någon elektronikkedja? En ny modell alltså, det tipsas en del om äldre modeller som håller på att försvinna ur sortimentet. On demand är inte viktigt, den tjänsten använder vi aldrig. Men in inspelningsbar digibox ala Samsungen
TiVo-boxen verkar vara lösningen på alla ComHems problem och det är bara att hoppas på att det blir som man tänkt.
Postad 24 mars 2013 - 14:13
Jag misstänker att ComHem inte lanserar någon ny inspelningsbar box före lanseringen av TiVo senare i år.
TiVo-boxen verkar vara lösningen på alla ComHems problem och det är bara att hoppas på att det blir som man tänkt.
ja, just det. Det har varit uppe i tråden. Vet kundtjänst vilket datum en TiVo-box går att beställa/köpa?
Postad 01 april 2013 - 17:05
Postad 07 maj 2013 - 08:21
Hur tänkte du att det skulle gå till i det här forumet?Comhem vill ni svara på detta tack
Här finns inga representanter för ComHem!
Postad 07 maj 2013 - 08:43
Om du vill få svar från ComHem så svarar de sporadiskt i denna tråd:Ingen annan med detta problem ? Comhem vill ni svara på detta tack
https://www.minhembi...view=getnewpost
Postad 07 maj 2013 - 09:50
Alternativt deras Twitter-konto eller ComHems Facebook.Om du vill få svar från ComHem så svarar de sporadiskt i denna tråd:
https://www.minhembi...view=getnewpost
ComHem prioriterar dessa två sociala medier snarare än olika forum.
Postad 23 maj 2013 - 10:19

http://testativo.com...ngar/chris-wood
http://testativo.com...gar/chris-wood/
Hej all, i wonder if one of you guys can help me out???
I received my Motorola VIP1963 (inspelningsbar) set up the tv-box yesterday and the set up went smooth, the problem is,, i posted a comment to comhem and they said it is not possible to change the user interface/menus of the language into english?? The instruction manual i received for the Motorola VIP1963 (inspelningsbar) packaging was in english so its strange how the box is setup in swedish with no additional language options?? there must be a backend default that i can change in the bios? i have looked in språkinstallation settings and they only give me options to change sub-titles and live speech to english,, and not the menus or the actual interface? any help would be much appricated? maybe there is a flash or hack or update i could apply to the Motorola VIP1963 (inspelningsbar)??
any help would be much appreciated!!!
thanks you
chris,
Redigerat av creativechris, 23 maj 2013 - 10:23.
Postad 11 augusti 2013 - 08:45
Jag har idag en VIP1903C där huvudkortet sitter och en Humax HDPVR-1000C med syskonabonnemang.
Eftersom det inte finns spegling av tillvalskanalerna (huvudkortet måste sitta i on demand-boxen för att den ska fungera fullt ut) saknar jag inspelningsmöjlighet på mina tillvalskanaler.
Så om det är någon som har en Motorola VIP1963C i funktionsdugligt skick och är villig att sälja den, vänligen skicka mig ett PM med detaljer.
Om det är någon som är sugen på TiVo och vill avvakta, skriv en rad till mig ändå och säg att det kan bli aktuellt med affär på en Motorola 1963C när TiVo lanseras senare i höst.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 11 augusti 2013 - 08:49.
Postad 01 maj 2014 - 23:14
Hmm har en fråga om inspelning på denna box. Vill spela in ett program kl 20,00 , men lägga till 5 min.
Går in i ändra inspelning , förlänger tiden , ändrar att bara spela in 1 gång , trycker ok. Ingen symbol kommer fram
i rutan till programmet.
Går jag tillbaka är mina egna satta tider borta ??? . Trycker jag bara rec , kommer symbolen fram.
VAd gör jag för fel ?
Va fan , varför finns det ej en riktig bruksanvisning till denna box , riktigt dåligt tycker jag av Comhem...
Programmet kommer att spelas in ändå. Detta är en bugg det du beskriver som jag uppmärksammat Com hem på, som dom dock inte verkar göra något åt.
Någon som vet om man kan föra över det man har spelat in från en digital kanal till en inspelningsbar dvd-spelare? Hur gör man isåfall?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar