Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

D-Link DNS-323

433 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 december 2007 - 12:38

larsf
  • larsf
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Måste bara skriva lite positivt om denna enhet. Kör den med 2 X 500Gb samsung i RAID 0 (det var nån innan som frågade om diskstorlek och 750GB per disk är mig veterligen det största den klarar). Jag har den kopplad mot min TViX 4100 via NFS och det funkar klockrent, kör mldonkey för torrents på den och det funkar också klockrent (efter lite pillande...).
Skall handla en PS3 under juldagarna och se om den lirar med den också (skall göra det vad jag förstått med firmware 1.04).

Rekommenderar dns-323 varmt!

Det fungerar även med 1TB diskar, jag har två i min och har 300GB som Raid 1 och resten som raid 0. Och jag kan även konfimera att den fungerar fint med PS3 om man kör 1.04 firmwaren. :)

Postad 22 december 2007 - 01:06

Unregisterede30bc683
  • Unregisterede30bc683
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Mitt val står mellan Linksys NAS200 eller D-Link DNS-323 men det som jag är osäker på D-Link DNS-323 går det komma åt filerna som finns på hd genom http ???. Typ om jag har D-linken hemma men vill komma åt filerna genom http har den stöd för det
Mvh
Ayk

Redigerat av Unregisterede30bc683, 22 december 2007 - 01:08.

Postad 23 december 2007 - 00:09

Henrik28
  • Henrik28
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Den har inte HTTP-server, men däremot FTP som du säkert redan känner till...

Måste du använda just HTTP för att komma åt filerna? Normalt sett så borde väl FTP funka bra, eftersom det de facto är "File Transfer Protocol"... Det är ju bara att logga in och hämta filerna :(

Postad 26 december 2007 - 00:01

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

kör mldonkey för torrents på den och det funkar också klockrent (efter lite pillande...).

Berätta gärna mer om ditt pillande... Finns det någon "FAQ" / instruktion på webben angående hur man installerar och får ingång detta?

Postad 26 december 2007 - 21:13

dotcom
  • dotcom
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Börja med att få igång telnet tillgång till burken, följ denna wiki guide -> http://wiki.dns323.info/howto:telnet
Sedan kan du använda någon av shadowandys färdig kompilerade versioner på, http://www.shadowand...for_dns323.html
Bra forum med mycket info du kan besöka http://forum.dsmg600.info/index.php
Lycka till! /dotcom

Postad 27 december 2007 - 22:32

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
OK, tack för info.

En annan sak, min burk är helt nyköpt med HW: B2 och FW: 1.03
Jag har letat efter FW 1.04, men allt som verkar finnas på D-Links supportsidor är 1.03... Någon som vet mer?

Postad 27 december 2007 - 22:45

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hur fungerar det med Gigabit ethernet egentligen.. Någon som gjort någon jämförelse mellan att koppla in den via 1000Mbit och 100Mbit? Hur mycket snabbare blir den?

Funderar på om man kanske måste fixa ny router nu när man fixat en sådan här liten grej..

/Gustav

Som du ser på Small Net Builder ( http://www.smallnetb...nas/Itemid,190/ ) så verkar deras tester visa att DNS-323 ligger på värden för read/write som inte får några större vinster av 1000Mbit. Men det finns i alla fall lite prestanda att hämta vid vissa läsningar.

Själv kör jag en D-Link DIR-655 så jag hoppas att jag plockar ut max ur den lilla svarta burken :)

Postad 27 december 2007 - 23:34

gustav.erik
  • gustav.erik
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hmm.. Har skaffat en DNS-323 nu. Men sitter med 100MBit. Skulle så gärna vilja uppgradera routern, men det känns lite för dyrt och bökigt. Då skulle jag behöve fixa nya fräshare kablar också, CAT6 eller motsvarande. Känns inte motiverande i nuläget, men får se vad framtiden utvisar.

Så länge som jag kan streama mina 720p filmer är jag nöjd! =)

Postad 28 december 2007 - 06:35

dotcom
  • dotcom
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
FW 1.04* är visst bara build/beta än så länge, jag kör 1.03 än

Postad 29 december 2007 - 10:58

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Appropå prestanda, man borde kunna använda nätverksanvändningsgrafen i aktivitetshanteraren för att kunna se om man har nytta av 1000mbit.

Bifogad fil  323use2.jpg   58,04K   1 Antal nerladdningar

Så här ser det ut hos mig vid en filkopiering (22GB, 100 filer, filstorlekar 50-1500 MB) från datornshårddisk till 323:ans JBOD-partition:

Bifogad fil  323use1.jpg   113,19K   4 Antal nerladdningar

13% av bandbredden skulle i såfall indikera att man har nytta av gigabitnätverk vid skrivning, eftersom man kan "maxa" en vanlig 100Mbit-lina (frågan är också hur tillförlitlig aktivitetshanteraren är...).

Edit: Läsning från NAS till Dator ligger för mig på ca 14%, d v s marginellt snabbare.

Hur ser det ut hos er som har 100Mbit?

/Friskytten

Redigerat av Friskytten, 29 december 2007 - 17:01.

Postad 02 januari 2008 - 14:15

Unregistered0b753cd5
  • Unregistered0b753cd5
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena,
Har varit ägare av dns-323 i typ ett halvår nu och tycker det funkar aldeles utmärkt för mina behov, dvs nätverkslagring.
När man läser trådarna här så verkas det hackas en hel del, vad är syftet med detta? allt blir så tekniskt så jag hänger fan inte med...

För att ta det till nästa nivå skulle jag vilja få till den externa ftpn, den har jag aldrig fått upp. Sen vore det trevligt att kunna köra en bittorrent klient som fick stå och rulla.

Sen alla dessa hack och fun plugs vad är det?

Tacksam för svar!

Postad 02 januari 2008 - 23:50

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag har provat telnet och torrentklient enligt tidigare tips från dotcom (tack för tipset, funkade alldeles utmärkt). Telnet får ligga kvar, känns skönt att kunna logga in på burken och "kolla läget" bland processerna.

Däremot så lägger jag ner bittorrentprojektet. Jag har ju köpt 323:an för att den ska vara NAS, och hålla reda på mina viktiga filer (fotoalbum etc) med RAID-1 och mediabiblioteket med JBOD. Det känns som om man utmanar ödet om man låter burken stå och tugga torrents... Jag tyckte att den blev onormalt varm, kanske paranoia :) men min burk får nöja sig med grunduppgiften.

(edit: stavfel)

Redigerat av Friskytten, 02 januari 2008 - 23:53.

Postad 07 januari 2008 - 17:29

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

OK, tack för info.

En annan sak, min burk är helt nyköpt med HW: B2 och FW: 1.03
Jag har letat efter FW 1.04, men allt som verkar finnas på D-Links supportsidor är 1.03... Någon som vet mer?

Som vanligt så får man leta runt lite - stökigt -
ftp://203.126.164.142/download/DNS-323/1.04%20Beta/

^^
TViX HDM5100SH SLM5500 Sony VPL-VW50 Pioneer VSX-LX50 LG 50PC1R

Postad 10 januari 2008 - 16:18

kupus
  • kupus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej

har en dns 323

får detta meddelande "dlna fel protokol 2113 när jag skall strömma media på PS3 (60)

vet ngn. vad man gör åt detta förutom att bomba dlink supporten med mail?

Tacksam för svar!

Postad 10 januari 2008 - 22:18

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hejsan!

Ni som kör TviX i hop med 323:an, hur har ni gjort er setup. Tidigare i tråden finns några poster om Samba vs. NFS men vad är det som gäller i dagsläget?

Jag vill så gärna köra Matroska på en TviX utan hårddisk som blir matad från NAS :D

[Edit] Eller en sån här:

Redigerat av Friskytten, 10 januari 2008 - 23:21.

Postad 11 januari 2008 - 08:05

Vendis
  • Vendis
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Hej

har en dns 323

får detta meddelande "dlna fel protokol 2113 när jag skall strömma media på PS3 (60)

vet ngn. vad man gör åt detta förutom att bomba dlink supporten med mail?

Tacksam för svar!

Det fungerar rätt bra i de senare beta-images, jag lade igår in 1.04b82 och jag fick många avi:er att spelas och alla mp3:or. Var dock några stycken filmer jag inte fick igång, men det beror snarare på att ps3 saknar codecs skulle jag tro.

Postad 11 januari 2008 - 08:16

znuggi
  • znuggi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hejsan!

Ni som kör TviX i hop med 323:an, hur har ni gjort er setup. Tidigare i tråden finns några poster om Samba vs. NFS men vad är det som gäller i dagsläget?

Jag vill så gärna köra Matroska på en TviX utan hårddisk som blir matad från NAS :D

Jag följde instruktionerna som finns i länken nedan (yhrn):
https://www.minhembi...t144965-50.html

Min uppställning ser ut som din: TViX utan disk hämtar Matroska direkt från 323:an. Fungerar klockrent!

Postad 13 januari 2008 - 00:01

Friskytten
  • Friskytten
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

OK, då är det alltså NFS via fun plug som gäller fortfarande...

Postad 15 januari 2008 - 22:15

Qudos
  • Qudos
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som vet om fläkten ska gå hela tiden? även fast diskarna sover.

Mvh
Q

Postad 23 januari 2008 - 23:16

OckeJ
  • OckeJ
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Dum fråga:

Om jag sätter i en hårddisk och formaterar den (som man ska göra), och sen sätter i en andra hårddisk som också måste formateras... Kommer hårddisk nr 1 att formateras igen då? Eller kan jag lugnt kopiera över data till den utan att den försvinner?

Tackar!

Postad 26 januari 2008 - 11:25

khaverblad
  • khaverblad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag är lite nufiken på vad du körde med för version av firmware:en och hur du betedde dig för att fejka
felet.. Slet du bara ut en disk i drift? formaterade du om den och satte tillbaka den sen igen? Hur fick
du 323:an att skriva tillbaka innehållet på den "fungerande" disken till den nya?

DNS-323 har inte stöd för sk HotSwap så för att undvika skador på den så stängde jag ner den och drog ut disken och satte i en annan. Om möjligt så kan jag tänka mig att de som har haft problem med att få den till att återskapa RAID1 nivå har just rykt diskarna när den varit igång; men det står ingenstans att den har stöd för detta samt att konstruktionen inbjuder ej heller till sk HotSwap funktion.

Men som sagt det är aldrig fel att prova innan man fyllt på för mycket information på diskarna; man blir ju inte direkt mer sugen på att testa när diskarna är tokfylld och man märker att en av diskarna strular.

Vad det gäller firmware så när jag köpte min så var det 1.02 installerad och uppgraderade till 1.03 utan problem när den kom. Dock så vad det gäller 1.04 så har de ändrat hanteringen för internationella tecken så jag noterade att svenska tecken blev korrupta; dock inte värre än att du kan ändra namn på filerna och katalogerna. Så tips är att om du köper en DNS-323 så tryck in 1.04 firmware direkt innan du använder den och innan du konfigurerar upp den för mycket; jag noterade också att samtliga definitioner av ftp och lan användare försvann i uppgraderingen.

Postad 27 januari 2008 - 23:51

khaverblad
  • khaverblad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

för dyrt och bökigt. Då skulle jag behöve fixa nya fräshare kablar också, CAT6 eller motsvarande. Känns inte motiverande i nuläget, men får se vad framtiden utvisar.

Om du idag kör med cat5e kablage så kan du lugnt hoppa upp till giga på de kablarna. Jag kör med cat5e i hela huset och det fungerar klocrent utan problem.

Postad 13 februari 2008 - 07:36

larsf
  • larsf
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu finns 1.04 i en publik version på svenska supporten, Länk till fw.

Postad 13 februari 2008 - 09:34

khaverblad
  • khaverblad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Nu finns 1.04 i en publik version på svenska supporten, Länk till fw.

Har noterat följande förändringar i burken när jag tidigare uppgradera till 1.04:

- Befintliga filer och kataloger med svenska tecken kommer förändras iom de ändrat codepage stöd..
- Resurs definitioner för lokalt LAN försvinner och dessa på måste definieras på nytt.

Så tips är att notera hur ni har konfigurerat burken innan uppdaterings görs. Övrigt inga problem har noterats; den känns faktisk lite snabbare när man accessar webb gränssnittet.

Postad 13 februari 2008 - 11:26

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
Finns det egentligen någon anledning att uppdatera fw (förutom lite snabbare webbgränssnitt då) om man inte har några problem med sin 323:a? Självklart vill man ha senaste fw, men jag orkar inte ta backup på mina 500GB, och att svenska tecken ändras (på vilket sätt?) låter rätt jobbigt.

Jag kör fortfarande med en urgammal fw (1.01) men den är helt problemfri för mig. Det enda jag saknar är lite bättre prestanda vid läsning/skrivning, är det något som har förbättrats i nyare fw?

Postad 13 februari 2008 - 11:46

khaverblad
  • khaverblad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Om du kör med 1.01 så vore en rekommendation trots allt att hoppa upp till 1.03 men då kan du åt andra sidan uppgradera till 1.04. Bland annat så har hanteringen av användare för ftp blivit bättre samt att begränsningen på 8 teckens lösenord är borta.

Om du inte kör EXT3 som filformat så bör det inte vara några problem att uppgradera fw till senaste; men som sagt - bara för att det fungerade för mig så är det ju ingen garanti att det fungerar för alla. Så vore bra om flera rapporterade hur uppdateringarna fungerade; tror det är det klart stor hjälp för de som är osäkra.

Postad 15 februari 2008 - 21:14

ablaze
  • ablaze
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Blir rätt sugen på denna lilla goding.

Har två frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!

1. Går det att komma åt dess ftp server genom att använda Internet explorer, dvs slippa använda ett ftp-program?

2. Kan jag mappa den på en dator i ett annat nätverk, tex ha disken hemma men komma åt den på jobbet som H:\ förutsättningsvis att brandvägg osv släpper igenom trafiken?

Mvh
Per

Postad 18 februari 2008 - 22:04

Dabbi2000
  • Dabbi2000
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag är också nyfiken om en sak - stöder den tags, som man använder i Vista? Dvs jag kan tagga alla mina bilder och videon i stället för att beskriva innehålet i filarnas namn?

Postad 01 mars 2008 - 02:04

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Sååå nu har man äntligen fått sin DNS-323 NAS och samsung spinpoint 500gb disk.

Reflexioner från mig

Snygg, smidig, enkel att installera, tyst som fasiken.

Jag körde in Telnet på den och sedan Twonky media server. - Streaming till min kryssbox 360 funkar suveränt!
Ska testa streama HD content från den i helgen med.

Någon nämnde tidigare i tråden att man kunde köra sina media från 360 på DNS-323 UTAN twonky eller liknande? jiddrade han bara ?

Postad 01 mars 2008 - 10:34

khaverblad
  • khaverblad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

1. Går det att komma åt dess ftp server genom att använda Internet explorer, dvs slippa använda ett ftp-program?

2. Kan jag mappa den på en dator i ett annat nätverk, tex ha disken hemma men komma åt den på jobbet som H:\ förutsättningsvis att brandvägg osv släpper igenom trafiken?

1. Ja; inga problem genom t ex: ftp://userid:[email protected]ät.nu

2. Nej, inte med de vanliga nät resurserna; men det finns t ex NetDrive som mappar upp en extern ftp som en vanlig nätverks enhet; dock via ftp uppkoppling.

Postad 02 mars 2008 - 10:25

loskings
  • loskings
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej

Jag har sett att man ställt frågan huruvida DNS-323 fungerar tillsammans med en Tvix 6500. Den fungerar klockrent. Mappar upp den från tvixen genom Samba och streamar alla media typer utan problem, detta inkluderar HD material i 1080p. Köpte min 323:a i fredags tillsammans med 2st 750GB diskar, är väldigt nöjd med den.

5/5

Postad 03 mars 2008 - 22:32

Unregistered0b753cd5
  • Unregistered0b753cd5
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Såg att ngn ställ samma fråga tidigare men hittade inget svar.

Köpte DNS-323 för ca ett halvår sedan och tycker den är klockren, har dock ett dilemma.....
Köpte bara en 500gb den gången och nu vill jag köra RAID1 och har därför köpt ytterligare en 500 gb, finns det ngt sätt att få detta att funka utan att formatera den befintliga disken på dess 200 gb?
Har senate firmware 1.04

Tacksam för svar!

Redigerat av Unregistered0b753cd5, 04 mars 2008 - 00:20.

Postad 04 mars 2008 - 12:48

Unregistered0b753cd5
  • Unregistered0b753cd5
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Svarar på min egen fråga efter svar från D-Link om man kan switcha till RAID1 utan att formatera båda diskarna

> Bäste D-Link kund!
>
> Det går inte att rundgå detta utan att formatera diskarna tyvärr.

Postad 14 mars 2008 - 12:12

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Hej!

Sitter med denna och fw 1.03 konfiguerarad till RAID1. Väldigt nöjd med den överlag men tycker prestandan är lite si och så.

Vad har ni för läs/skriv hastigheter? RAID0? RAID1? Kan vara kul att jämföra.

Postad 19 mars 2008 - 17:06

Traneberg
  • Traneberg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har läst inlägg att ljudnivån inte är "vardagsrumsvänligt" för DNS-323. Då jag beställt en redan så tänkte jag köra med Samsungs Spinpoint diskar för att hålla ljudet nere. Men är det någon som har tips om hur jag fixar fläktljudet. Kanske man kan byta ut fläkten eller göra något annat? Jag tänkte ställa den i mitt TV skåp och borra ett lufthål bak i skåpet i samma höjd som fläkten, så luften kan ledas ut. Men jag får hybris av oljud när jag ska se film!! :wub:

Hoppas på intressanta svar!

Postad 19 mars 2008 - 17:27

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Har läst inlägg att ljudnivån inte är "vardagsrumsvänligt" för DNS-323. Då jag beställt en redan så tänkte jag köra med Samsungs Spinpoint diskar för att hålla ljudet nere. Men är det någon som har tips om hur jag fixar fläktljudet. Kanske man kan byta ut fläkten eller göra något annat? Jag tänkte ställa den i mitt TV skåp och borra ett lufthål bak i skåpet i samma höjd som fläkten, så luften kan ledas ut. Men jag får hybris av oljud när jag ska se film!! :wub:

Du hittar det mesta här. Har själv gjort denna tweak, rekomenderas varmt

Micke

Postad 19 mars 2008 - 20:53

Traneberg
  • Traneberg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Har läst inlägg att ljudnivån inte är "vardagsrumsvänligt" för DNS-323. Då jag beställt en redan så tänkte jag köra med Samsungs Spinpoint diskar för att hålla ljudet nere. Men är det någon som har tips om hur jag fixar fläktljudet. Kanske man kan byta ut fläkten eller göra något annat? Jag tänkte ställa den i mitt TV skåp och borra ett lufthål bak i skåpet i samma höjd som fläkten, så luften kan ledas ut. Men jag får hybris av oljud när jag ska se film!! :rolleyes:

Micke

Tackar, precis vad jag var ute efter! :P

Postad 20 mars 2008 - 17:43

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Har läst inlägg att ljudnivån inte är "vardagsrumsvänligt" för DNS-323. Då jag beställt en redan så tänkte jag köra med Samsungs Spinpoint diskar för att hålla ljudet nere. Men är det någon som har tips om hur jag fixar fläktljudet. Kanske man kan byta ut fläkten eller göra något annat? Jag tänkte ställa den i mitt TV skåp och borra ett lufthål bak i skåpet i samma höjd som fläkten, så luften kan ledas ut. Men jag får hybris av oljud när jag ska se film!! ;)

Micke

Tackar, precis vad jag var ute efter! B)

Jag med! Tack!

Postad 24 mars 2008 - 20:54

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Är det någon som mätt ljudnivån på servern? Det står lite var stans att den kan vara högljud?

dB?

Postad 25 mars 2008 - 09:58

Traneberg
  • Traneberg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Är det någon som mätt ljudnivån på servern? Det står lite var stans att den kan vara högljud?

dB?

Jag tycker den är relativt tyst, har satt i en Samsung Spinpoint som skall vara en tyst hdd. Man kan säga att min Playstation 3 har högre ljudnivå, därav hör jag inte min DNS-323 :)

Postad 25 mars 2008 - 10:59

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
Med fläktscriptet ovan blir DNS:en helt tyst från fläktljud. Hårddiskarna surrar ju fortfarande lite men det kommer du inte undan från med någon NAS.

Postad 25 mars 2008 - 11:01

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Tack. Då blir det köp snart.

Postad 25 mars 2008 - 13:05

khaverblad
  • khaverblad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
DNS-323 är på det hela en ganska tyst enhet; jag har min placerat under skrivbordet och inget man märker av så mycket; det som oftast hörs är n'r diskarna spinner upp och ticket från dessa. Fläkt ljudet kan du minimera ganska mycket genom att addera någon form av mjukt material som fångar upp ljud resonansen inuti DNS-323; detta sänker det sk fläkt ljudet till mer eller mindre ohörbart; med det sagt så är den redan tyst som enhet.

Postad 25 mars 2008 - 14:17

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

DNS-323 är på det hela en ganska tyst enhet; jag har min placerat under skrivbordet och inget man märker av så mycket; det som oftast hörs är n'r diskarna spinner upp och ticket från dessa. Fläkt ljudet kan du minimera ganska mycket genom att addera någon form av mjukt material som fångar upp ljud resonansen inuti DNS-323; detta sänker det sk fläkt ljudet till mer eller mindre ohörbart; med det sagt så är den redan tyst som enhet.

När jag la in fläktscriptet ovan försvann fläktljudet helt. Scriptet stänger ju av fläkten om temperaturen är under ett visst värde (35 grader kanske, minns inte). Jag har för tillfället bara en disk i min 323:a och då kommer den aldrig upp i sån temperatur att fläkten går igång. Himla najs.

EDIT: men redan innan jag la in scriptet så var enheten tyst tyckte jag. Mne nu är den ännu tystare och det är ju aldrig fel.

Redigerat av distortion2, 25 mars 2008 - 14:18.

Postad 25 mars 2008 - 22:53

jachri
  • jachri
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Min 323:a är inställd på att gå ner i "sleep-mode" efter 20 min. Första veckan funkade det klockrent, men nu vägrar den att gå ner. Den står och surrar och läser från HD hela tiden... Är det nån förinhställd back-up. eller varför håller den på som den gör? Har kollat alla inställningar, rebootat och kört omstart. Inget funkar....
ftp är avstängt, likaså alt annat som gör att det går att komma åt den externt. Nån som vet hur man kan åtgärda detta? Tacksam för hjälp...

Redigerat av jachri, 25 mars 2008 - 22:55.

Postad 25 mars 2008 - 23:03

khaverblad
  • khaverblad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man kan åtgärda detta? Tacksam för hjälp...

Vilken firmware kör du med?

Postad 02 april 2008 - 06:16

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Reflexioner från mig

Jag körde in Telnet på den och sedan Twonky media server. - Streaming till min kryssbox 360 funkar suveränt!

Någon nämnde tidigare i tråden att man kunde köra sina media från 360 på DNS-323 UTAN twonky eller liknande? jiddrade han bara ?

Har köpt DNS-323 och undrar hur man installerar Twonky på den.

Postad 02 april 2008 - 07:37

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Reflexioner från mig

Har köpt DNS-323 och undrar hur man installerar Twonky på den.

Svara som vanligt kolla här där hittar du allt

Micke

Postad 03 april 2008 - 07:18

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Är det denna du menar Micke?

http://wiki.dns323.i...wonkyupnpserver

Postad 03 april 2008 - 09:41

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Är det denna du menar Micke?

http://wiki.dns323.i...wonkyupnpserver

Japp eller kolla i forumet, kommer inte ihåg avrt jag hittade det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.