Japp det går!
Som sagt, ALLT funkar utan gör nätverksutedlning / mappning till Win7...
Jag kan komma åt intrumentpanelen, torrent-funktionen, ftp:a mig in osv.. men via nätverket är det kört.
Kolla denna sida här finns ett antal olika tips.
/&micke
9 relaterade trådar
Postad 16 augusti 2010 - 08:48
Kolla denna sida här finns ett antal olika tips. /&micke Postad 11 september 2010 - 08:57 I NAS:en sitter det två WD 500GB som RAID1. Jag har känt en trygghet om en hårddisk skulle pajja, men har hela tiden varit orolig för två saker som kan sabba datan på hårddiskarna och det är åsknedslag och skriv-fel. Jag kan tänka mig att jag har fått det sista. Någon som vet en lösning om det går att tanka av all data från NAS:en och rädda all data, eller är det kört? När jag försöker logga in på D-linken så har jag bara valet att formatera om hårddiskarna, precis som när den var ny. När man försöker starta upp den så blinkar lampan en smått evighet innan den går igång. RAID1 har jag verkligen tappat förtroendet för. När jag formaterar om hårddiskarna så kommer jag inte ha samma igen. Det säkraste sättet för mig är att ha mina bilder och videoklipp på NAS:en och på en extern USB-HDD. Postad 14 september 2010 - 21:08 Några tips på lösningar? Postad 16 september 2010 - 21:46
Har du testat Scan Disk? Borde ju tala om vilka filer som är problem med åtminstone så kan du ta bort dem. Annars får du väl helt enkelt kopiera det som går till en extern disk, formatera om, och kopiera tillbaka datan. Ett annat alternativ är ju att rycka ut diskarna och sätta in dem tillfälligt i en dator där du har betydligt större möjlighet till felsökning och fixande av diskfel. Men ta backup först! ![]() Postad 03 oktober 2010 - 23:17 Postad 07 oktober 2010 - 18:33 Situationen i enkel fakta, Har en Dlink 323 Har flera datorer (1 Win Vista, 2 Win 7) Dlinken funkar i Win Vista datorn + Win 7 Datorn, men inte min huvuddator, den 2:a med Win 7. Dlinken dyker upp i nätverk som en Lagring (1 ).. men ej under "dator" så att man kan komma åt den som en disk Har försök alla lösningar jag hittat på nätet, allt ifrån ändra i registret till att mappa med IP istället för namn, till att installera drivrutiner för Dlinken osv osv... Eftersom det verkar vara problem med just denna kopian av Win 7 jag har så fattar jag inte vad det kan vara. Har testat att avinstallera virusprogram. Inget hjälper där heller... Jag ser ett samband med detta felet och ett annat fel jag har på denna datorn. Om jag kör "cmd" och skriver ipconfig /all... så har jag: - Tunneanslutning : Anlutning till lokalt nätverk* 275: Dvs jag har över 275 anslutningar i nätverket som är frånkopplade... Detta stiger med tiden och det blir bara fler och fler anslutningar där under ipconfig... Kanske något fel med nätverkskortet ? Vet inte om detta har med mitt andra problem att göra men men... Jag kommer in på dlinkens inställningssida, och jag kommer in på mina hårddiskar i dlinken via FTP, så hårdvarumässigt med sladdar osv är det inga problem. HJÄÄÄÄLP! PS. Har kommit in på länken ovan och killen i första inlägget har samma problem som mig. Men ingen av de lösningarna som visas där funkar för mig... Om det inte är så att jag inte hittat den senaste drivisen för Dlinken, men det står att den funkar som den skall i Enhetshanteraren! ![]() Redigerat av Seabaz, 07 oktober 2010 - 18:35. Postad 04 november 2010 - 14:57
Hej HDWC ! Tycker mig ha läst att den bara klarar upp till 1.5 TBs diskar enligt firmware 1.06. Har du bättre uppgifter ? Har själv precis beställt 1.5or /Bo Postad 04 november 2010 - 19:14 från relnotes på 1.08. har själv inte testat men det skall inte vara några problem. läs mer här: http://forums.dlink....p?topic=13997.0. kan kräva registrering. ftp://ftp.dlink.co.uk/dns_nas/DNS-323/ Redigerat av discomega, 04 november 2010 - 19:16. Postad 06 november 2010 - 18:28
Jag hade tänkt ta ur en 500GB och sätta i en 1,5TB och låta det synka. Sen ta ur den andra 500GB och sätta i en andra 1,5TB och låta det synka igen. Kör RAID1 Går det att göra så? Postad 07 november 2010 - 07:54
http://forums.dlink....ge;topic=5698.0
verkar inte så...
prova detta istället? http://forums.dlink....p?topic=15942.0 Redigerat av discomega, 07 november 2010 - 08:20. Postad 21 november 2010 - 09:57 Den står för övrigt och surrar just nu, trots att programvaran säger "System Temperature: 89°F / 32°C" 1. Varför går fläktarna så mycket? 2. Kan jag få dem att stänga av sig oftare och längre? Redigerat av Sveos, 21 november 2010 - 10:01. Postad 21 november 2010 - 11:11
After hard-drives spin down for hibernation, the fans will continue on low and will never turn off. Some have corrected this by doing a factory reset.
Postad 21 november 2010 - 11:27 Förresten. Om man gör en Factory Reset, formatterar den om hårddisken då? Redigerat av Sveos, 21 november 2010 - 11:58. Postad 21 november 2010 - 17:20 Postad 22 november 2010 - 12:34 Genomuselt av D-Link att inte fixa detta. Sista inlägget på ett forum lyder:
Det är skrivet av någon tekniker på D-Link, men det var skrivet i maj och jag har inte hittat någon ny uppgradering. ![]() Redigerat av Sveos, 22 november 2010 - 16:06. Postad 22 november 2010 - 20:33 Det finns en tråd om det på dlinks supportforum, men ingen svar än mer än "end of the year". Håll koll på denna tråd: New firmware (1.10) release date for the DNS-323? Redigerat av distortion2, 22 november 2010 - 20:33. Postad 27 november 2010 - 10:29 Postad 27 november 2010 - 16:37 Det tror jag inte. Postad 28 november 2010 - 23:36 Jag är ute efter en lösning till mitt hem. Jag har en stationär, två bärbara plus xbox 360 och ps3 och vill att alla dessa skall kunna dela data från en NAS/server. Det jag är ute efter är något där jag kan spara alla mina filmer/musik och göra lite backup på, vill att alla datorer skall kunna komma åt filmerna/musiken på NASen/servern och vill även kunna komma åt filmerna/musiken om jag tex sitter på min bärbara(eller någon annans) någon annanstans, kanske i skolan eller whatever. Alltså kunna streama datan till en eller flera andra datorer genom internet. Kan DNS-323 göra detta åt mig? Och är det svårt att sätta upp en sådan här lösning? Jag har aldrig gjort något sånt här innan, men DNS-323 communityn verkar vara aktiv och man kan fråga många om den verkar det som. Tackar på förhand för svar på min fråga, har försökt googla runt lite först och få svar på den, men förstår inte så mycket med alla förkortningar och sånt ![]() Postad 29 november 2010 - 16:36 Postad 07 december 2010 - 22:07 Är det någon som vet om man MÅSTE ta en kopia på disken innan man gör en uppdatering av firmware. Enl. D-Link ska man göra det men är det bara för att dom ska vara på säkra sidan om det händer något, eller finns det stor risk att raiden rasar när man gör uppdateringen. Har lite svårt att backa up 700 GB på min burk, det blir för trångt ![]() Postad 08 december 2010 - 08:11 ![]() Postad 08 december 2010 - 08:21 Tackar för det. Får väl bita i det sura och testa ![]() Vet du om det är någon större revolution med 1.08, kör 1.05 nu för jag har inte vågat testa detta förrän nu ![]() Postad 08 december 2010 - 15:32 Dlink DNS-323 Release Notes (plockat från inlägg #374) edit: jag har förresten också lyckats uppdatera fw 2 ggr utan att tappa data. En gång (kan ha varit från fw 1.04 -> 1.05) ändrade de kodtabell för filnamnen så att alla å, ä, ö blev konstiga i filnamn men det borde du slippa. edit 2: det var fw 1.04 som ändrade teckentabell så du behöver inte oroa dig för det problemet. Redigerat av distortion2, 08 december 2010 - 15:41. Postad 17 december 2010 - 19:58 Uppslag? Postad 20 december 2010 - 22:16 Håller på att göra en fw upgrade och det verkar fungera som det ska. Orsaken till att jag gjorde detta är för att en jäkla massa filmer helt plötsligt försvann från disken. Då det var filmerna på junior när han var liten som jag lagt upp på disk innan det skulle bli dvd så var det mindre kul att upptäcka detta. Tur nog så hr jag fortfarande kvar orginalbanden, men det är en massa jobba att göra om det igen. Så jag plockade ut en disk för att kolla med recuva om det fanns något kvar av filmerna. Nu fungerad inte recuva utan jag laddade ner Partition Recovery som verkar fungera. Nu till det skumma. När den hittar disken så dyker den upp som en fysisk enhet, men 4 olika logiska enheter. 2 st på runt 500 MB styck, heter empty Volume 5 resp. 7, och en på 1,51 GB som heter Unallocated space. Utöver dessa så finns det en som heter empty Volume 6 och är på 929 GB. Kan nämna att det är 2 st 1TB diskar i Raid 1. Finns det någon som har någon bra förklaring till detta? Kan det vara något galet med radien eller diskarna som gjort att filmerna försvunnit? /Fraggelberget Postad 25 januari 2011 - 17:59
jo, hur kommer det sig att knappen är grå, ej markerbar, när man ska configura från easy search utility? har försökt nu och ändrat hit och dit, men inget hjälper. jag har vista på min dator. Postad 25 januari 2011 - 20:01 Postad 25 januari 2011 - 21:52
Hej, Just nu är den kopplad direkt till datorn för att konfigurera. Tanken är att jag ska koppla den till Routern, när jag har fått igång den. Diskarna lyser blått. Angående IP så har den standard(som i manualen) IP 192.168.0.32. Vad borde jag ha? Statisk, tilldelad? Och hur ändrar man det? Trycker jag på applyknappen när recieve DHCP är enabled så får jag meddelandet: Set to dhsp client fail Säger detta dig något? Postad 25 januari 2011 - 22:10
Du bör inte ha DHCP på därför att routern fixat detta åt NASen. Den skall med andra ord vara OFF. Efter att du har konfat den så skall det bara att koppla in den i routern. Din dator kommer att fråga efter drivrutiner, installera dessa så skall det vara OK. Edit: Om diskarna lyser GUL brukar det betyda att något har gått galet och NASen inte fungerar som den skall. Redigerat av Minglarn, 25 januari 2011 - 22:12. Postad 25 januari 2011 - 23:03
Grymt! Tack så mycket. Nu har jag flyttat den till routern och mappat den "manuellt" med Vistas hjälp. Fick inte mappningen från Dlink-CDskivan att funka. Postad 03 november 2011 - 11:38 Jag har en Fråga ang DNS-323 Jag har den på jobbet i en switch o delar ut den i nätverket så vi kan lägga filer där. Jag vill nu starta en FTP så jag kan komma åt filerna hemifrån, men fattar fan inte hur det ska gå till är ganska novis på detta. Det här med DDNS o allt ? Hur kommer jag åt FTP servern hemma vad är adressen till ftpn osv. Mvh Postad 06 november 2011 - 19:20 Inte för att det är svårt men det är säkerheten som jag tänker på. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |