Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34765 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 17 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 17 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 01 november 2009 - 18:34

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Kan ju vara något i mjukvaran.

Kan det vara hur många strömar boxen har kapacitet att avkoda ... ?

Postad 01 november 2009 - 19:14

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Kan det vara hur många strömar boxen har kapacitet att avkoda ... ?

Jag tror nog att det är nåt sånt som det mer handlar. Dock kan man ju ifrågasätta om strömmen ens behöver avkodas vid inspelningstillfället. Det är ju i praktiken bara att ta MPEG-strömmen precis som den kommer i form av multicastströmmen och spara ned den på disken. Behövs i praktiken ingen avkodning alls vid själva inspelningen (uppspelning däremot kräver då både dekryptering och MPEG2/4-avkodning). Det kan ju i och för sig vara så att man väljer att dektryptera vid själva inspelningen, men avkoda skall nog inte behövas.

Så i praktiken så det ju enbart hårddiskens I/O-kapacitet och hur många strömmar som boxen kan ta emot som det handlar om dvs där begränsningen i huvudsak sitter i själv anslutningen, t ex vid ADSL. Det är därför jag har så svårt att förlika mig med att en IPTV-box har "digitala tuners" som Boxer formulerar sig.

Men det är klart. För folk som är vana med med DBV-C/T/S-boxar där det verkligen behövs en "tuner" så är det ju rätt naturligt att prata om just "tuners". Men det är ju egentligen ett koncept som inte existerar i IPTV-världen.

Själv så provade jag en gång i tiden att se hur många TV-strömmar min gamla dator fixade att ta emot och då jag hade startat fem stycken VLC som tog emot fem olika TV-kanaler så började datorn som jag hade då att gå på knäna. Observera att då handlade det ju faktiskt om avkodningskapacitet, nånting som inte behövs vid själva inspelningsögonblicket då det gäller IPTV. Inte hade jag några "tuners" i min dator då inte... Hade jag använt den dator jag har idag så hade det inte heller varit en begränsning vid 5 samtidiga strömmar, utan säkerligen betydligt mycket mer. Har numera en Core i7 så den fixar åtminstone 4 ggr så mycket mer, så då hade det säkert blivit anslutningen på 100 Mbit/s som hade varit begränsningen.

/Peter Cigéhn

Postad 01 november 2009 - 22:00

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 277 inlägg
  • 0

Det nya med 19x3 boxarna är att dom kan mata ut RGB på SCART samtidigt som HDMI. 1910 boxen kan enbart mata ut kompositvideo på SCART då den matar ut HDMI. Så det är inget nytt att det kan matas ut på SCART och HDMI samtidigt, det nya är att det blir en bättre typ av signal, dvs RGB istället för kompositvideo.

Så har i alla fall jag tolkat de uppdateringar som är gjorda i GUI-koden för de nya 19x3 boxarna.

/Peter Cigéhn

Jag har min 1910 kopplad med HDMI till min TV och då blir det ju ganska bra bild.
Men så har jag en SCART kopplade till min DVD-recorder för att kunna använda time-shift ibland och då blir bilden bedrövlig...
Innebär detta med RGB/komposit att de nya 19x3 skulle ge bättre bild på min DVD-recorder?

Postad 01 november 2009 - 22:35

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Jag har min 1910 kopplad med HDMI till min TV och då blir det ju ganska bra bild.
Men så har jag en SCART kopplade till min DVD-recorder för att kunna använda time-shift ibland och då blir bilden bedrövlig...
Innebär detta med RGB/komposit att de nya 19x3 skulle ge bättre bild på min DVD-recorder?

Ja. RGB ger betydligt bättre bild än kompositvideo.

/Peter Cigéhn

Postad 02 november 2009 - 08:00

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Du skulle kunna prova att tillfälligt ställa om din nuvarande box till RGB och spela in från scart och se om det blir någon skillnad.

Postad 02 november 2009 - 08:16

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Nu kanske jag har missat något men varför gör inte Telia som Voddler gör med de filmer Telia säljer. Släng in lite reklam innan filmen å visa den sedan gratis.

Jag har aldrig hyrt någon film via boxen, det kostar ju lika eller mindre att hyra en DVD/BluRay + att ljud å bild är bättre.

Postad 02 november 2009 - 10:44

Göran J
  • Göran J
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag missade Fassbinders men hann kolla Murphy Brown. Den var så där vidrigt utdragen i sidled som du sa. Jag kollade också på Boxer (T) och där var det ok. Jag tror inte Telia förvränger bilden utan det är nog så att SVT levererar felaktig information till Telia.
Jag har fört frågan vidare till SVT. Återkommer här när jag får svar.

TACK!
Tack för att du skrev ner dina iaktagelser! Skönt att jag inte är själv med problemet och då finns det hopp om förbättring.

Vänligen Göran J

Redigerat av Göran J, 02 november 2009 - 11:38.

Postad 02 november 2009 - 14:20

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

De skriver i alla fall själva i klartext att det ska gå:

http://www.boxer.se/....aspx?page=2027

I faktarutan står att läsa:

Fakta Motorola 1960
•2 digitala tuners medför att du kan spela in två program samtidigt.
•160 GB hårddisk = ca 80timmars inspelning.
•Pausa Live-TV.
•Möjlighet att fjärrstyra din box via internet från en dator eller mobil!
•Serieinspelning och sju dagars programguide.

Boxer har tydligen lanserat en ny webb i dagarna och plötsligt är texten om "två program samtidigt" som bortblåst.

Jag är som sagt skeptisk till att de klarar detta.

/A

Postad 02 november 2009 - 20:29

ringbert
  • ringbert
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Boxer har tydligen lanserat en ny webb i dagarna och plötsligt är texten om "två program samtidigt" som bortblåst.

Jag är som sagt skeptisk till att de klarar detta.

/A

Enligt denna sidan är det rätt klart vad den klarar av. http://www.boxer.se/.../motorola-1960/

Dock känns meningen rätt konstigt formulerad och det är inte lätt att förstå vad dom menar ;)
"hårddisk och dubbla tuners ger dig bl. a "Time-shift" vilket innebär att du kan pausa idirektsändning, spela in ett program samtidigt som du tittar på ett andra redan inspelatprogram (Watch-and-record) eller titta på en Film samtidigt som du spelar in ett program."

Postad 02 november 2009 - 20:32

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 277 inlägg
  • 0

Du skulle kunna prova att tillfälligt ställa om din nuvarande box till RGB och spela in från scart och se om det blir någon skillnad.

Jag satt just och funderade på det. Men då måste jag inaktivera HDMI?
Hur gör jag det?
Var ändrar jag till RGB?

Postad 02 november 2009 - 20:37

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Enligt denna sidan är det rätt klart vad den klarar av. http://www.boxer.se/.../motorola-1960/

Dock känns meningen rätt konstigt formulerad och det är inte lätt att förstå vad dom menar ;)
"hårddisk och dubbla tuners ger dig bl. a "Time-shift" vilket innebär att du kan pausa idirektsändning, spela in ett program samtidigt som du tittar på ett andra redan inspelatprogram (Watch-and-record) eller titta på en Film samtidigt som du spelar in ett program."

Usch 1960 har fläkt, sådana är jag allergisk mot. Hoppas verkligen inte 1963 behöver det.

Postad 02 november 2009 - 20:49

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Hur gör jag det?
Var ändrar jag till RGB?

Dra ur el-kabeln till boxen.
Håll in info på fjärren och rikta mot boxen
sätt i el-kabeln

Postad bild

Redigerat av defiant, 02 november 2009 - 20:51.

Postad 03 november 2009 - 00:08

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hur gör jag det?
Var ändrar jag till RGB?

Min TV (Panasonic Plasma fullHD) fungerar faktiskt bättre med RGB än HDMI (bäst e dock 1080i) ... HDMI blir så avsöjande vad gäller kvaliten i sändningarna, så jag använder RGB (mer förlåtande) tills det att HD sändningarna kommer, då blir nya boxen som klarar båda samtidigt intressant ... så prova!

Redigerat av kentrj, 03 november 2009 - 00:10.

Postad 03 november 2009 - 06:25

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Usch 1960 har fläkt, sådana är jag allergisk mot. Hoppas verkligen inte 1963 behöver det.

Är det hårddisk i, får du nog räkna med att det sitter en fläkt i också.
Sedan så låter ju även en hårddisk en del.

Fins nog ingen PVR box som är helt tyst, kanske om några år, med flash disk, men inte i dag.

Postad 03 november 2009 - 07:22

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0

Om man lusläser Boxers info så står det att man kan spela in på två kanaler samtidigt. Som jag förstått det kommer man om man har fiber-lan hos Telia, samtidigt som man spelar in en kanal, kunna titta på en annan och då även använda timeshift, vilket i o f s också är en typ av inspelning. Om det är det som Boxer menar när man skriver spela in två kanaler samtidigt vet jag inte. Men hårdvarumässigt har jag svårt att tro att den nyare boxen 1963 inte skulle kunna klara av något som den äldre 1960 kan, så om Boxer verkligen kan ha två "programmerade" inspelningar till samma box samtidigt, vilket jag förstått att Telias lösning inte kommer att kunna, så är det väl leverantörsberoende, men som sagt det vore intressant att veta vad Boxers lösning verkligen kan (om någon nu har har sett deras lösning).

Värt att notera är att det ingenstans i manualen för programmeringarna online framgår att man skulle kunna köra två inspelningar samtidigt, så till dess att jag ser någon annan info tror jag nog mer på att det Boxer menar med två samtidiga inspelningar är en inspelning kombinerat med timeshift på den kanal man tittar på.

/A

Det som skiljer 19x0 och 19x3 åt är såvitt jag förstår chipsettet som sitter i boxen, där de boxar vars modellnummer slutar på en trea är de bättre.

När man kör med DVB-tuners, som man antagligen gör i Boxers fall, så belastar inte videoströmmen processorn nånting. Du kan titta på en HD-kanal utan att guit blir segt. Om man däremot tar samma ström via ethernetkontakten (IPTV) så segar boxen ner.

Att ta in två strömmar via DVB-tuners är således inget problem alls, eftersom man inte tar emot något via ethernet. Det är överföringen av strömmen som är det jobbiga (läs: ju högre bitrate desto jobbigare), avkodningen sker i hårdvara så den kvittar (man behöver dessutom inte avkoda den ström man spelar in). Men försöker du att spela in två strömmar samtidigt (eller spela in en kanal och titta på en annan) så blir hela boxen trög och guit därmed väldigt segt.
Det du vinner på att byta till x3 är att du pga den kraftigare processorn inte får ett lika trögt gui med IPTV i fallet då du spelar in en annan kanal än den du tittar på . 19x3 vill du alltså ha om du har IPTV och inte tycker om självplågeri i form av sirapssegt gui. I Boxers fall, så länge man tar in kanalerna via DVB-T, kvittar det - då kan man (Boxer) likväl köra på 19x0 och spara lite pengar.

Möjligen är det även så att själva inspelningen till hårddisken påverkar boxen lite, det har jag ingen direkt koll på. Därför kanske det segar ner en aning även om man kör med DVB-tuners och spelar in. Men ska inte sega ner lika mycket som om man gör samma procedur via IP.

Redigerat av gusax, 03 november 2009 - 07:23.

Postad 03 november 2009 - 08:02

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Det som skiljer 19x0 och 19x3 åt är såvitt jag förstår chipsettet som sitter i boxen, där de boxar vars modellnummer slutar på en trea är de bättre.

När man kör med DVB-tuners, som man antagligen gör i Boxers fall, så belastar inte videoströmmen processorn nånting. Du kan titta på en HD-kanal utan att guit blir segt. Om man däremot tar samma ström via ethernetkontakten (IPTV) så segar boxen ner.

Att ta in två strömmar via DVB-tuners är således inget problem alls, eftersom man inte tar emot något via ethernet. Det är överföringen av strömmen som är det jobbiga (läs: ju högre bitrate desto jobbigare), avkodningen sker i hårdvara så den kvittar (man behöver dessutom inte avkoda den ström man spelar in). Men försöker du att spela in två strömmar samtidigt (eller spela in en kanal och titta på en annan) så blir hela boxen trög och guit därmed väldigt segt.
Det du vinner på att byta till x3 är att du pga den kraftigare processorn inte får ett lika trögt gui med IPTV i fallet då du spelar in en annan kanal än den du tittar på . 19x3 vill du alltså ha om du har IPTV och inte tycker om självplågeri i form av sirapssegt gui. I Boxers fall, så länge man tar in kanalerna via DVB-T, kvittar det - då kan man (Boxer) likväl köra på 19x0 och spara lite pengar.

Möjligen är det även så att själva inspelningen till hårddisken påverkar boxen lite, det har jag ingen direkt koll på. Därför kanske det segar ner en aning även om man kör med DVB-tuners och spelar in. Men ska inte sega ner lika mycket som om man gör samma procedur via IP.

VIP-1960 är en ren IPTV box, även i Boxers fall. Den används i deras lösning för "TV via Bredband". Det är VIP-1970 som innehåller IPTV + DVB-T/C och den har inte Boxer i sitt utbud. Så med VIP-1960 kan du inte ta emot annat än TV via Ethernet.

/A

Postad 03 november 2009 - 08:52

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

19x3 verkar ha mer RAM-minne också, lär göra sitt till det också.

Postad 03 november 2009 - 08:57

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Fins nog ingen PVR box som är helt tyst, kanske om några år, med flash disk, men inte i dag.

Man skulle kunna köra heatpipe till hårddisken med kylfläns på utsidan. Men det är klart att det blir både dyrare, troligtvis varmare och krångligare än en vanlig fläkt, dessutom så får man kylning till processor och ramminne med fläkten också.

Postad 03 november 2009 - 09:34

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Halloj, har precis bytt till Telia. Kopplade in "Telia Smart - trådlös bredbandsrouter och modem"

Vet inte modellen men dom har väl bara en, tydligen så betalar man hyra 29Kr i månaden på den också såg ag nu!

Problemet är att jag inte har täckning i hela huset från den och jag funderar på om det går att byta antenn, den som sitter original är av modell lillfinger.

Edit: Tror att den heter Thomson RGW787

Edit:2 Pratade med Telia och enligt dom så var inte tjänsten aktiverad och då är täckningen dålig..
Hade 10% mottagning på övervångingen igår, borde det inte ha varit helt dött om det inte var aktiverat??

Redigerat av akterspegel, 03 november 2009 - 09:46.

Postad 03 november 2009 - 09:39

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Man kan ju hoppas på att den är åtminstone lika tyst som CanalDigitals inspelningsbara box... Annars vet jag inte hur intressant det är... Man vill ju inte sitta i en massa onödigt oväsen...

/Psy

Postad 03 november 2009 - 11:28

Blågul
  • Blågul
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har haft Telia Triple Play via fiber i snart en månad och är riktigt besviken. TV-bilden är under all kritik och IP-telefonin har burkigt ljud och ligger ofta nere vilket gör att man missar viktiga samtal. Bredbandet är även det mycket ostabilt och ligger nere titt som tätt. Ligger det inte nere går det istället segt. Komiskt nog så ligger det faktiskt nere i skrivande stund så nu jag använder jag Comviqs mobila bredband med kontantkort för att kunna skriva detta inlägg.

HD-kanaler finns inte och PVR-boxen som kommer kan man enligt uppgift bara spela in ett program på medan man tittar på ett annat. Jag är van vid Comhems box där man kan spela in minst två olika program medan man tittar på ett tredje. Det är ju snart 2010 och Telia som är så stort borde kunna bättre.

Jag har fått ny utrustning men upplever fortfarande samma problem och kvalitetsbrister. Enligt Telia måste det därför vara fel på min utrustning och/eller kablar trots att jag har köpt nya kvalitetskablar samt att min nya iMac levererades förra veckan. Jag har mycket svårt att tro att en splitter ny dator felar samt att mina andra datorer också gör det. Samma sak är det med mina TV-apparater och mina trådlösa telefoner, har mycket svårt att tro att dessa felar.

Första månaden med Telia har varit allt annat än lyckad. Fortsättning följer...

Postad 03 november 2009 - 13:09

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jag har haft Telia Triple Play via fiber i snart en månad och är riktigt besviken. TV-bilden är under all kritik och IP-telefonin har burkigt ljud och ligger ofta nere vilket gör att man missar viktiga samtal. Bredbandet är även det mycket ostabilt och ligger nere titt som tätt. Ligger det inte nere går det istället segt. Komiskt nog så ligger det faktiskt nere i skrivande stund så nu jag använder jag Comviqs mobila bredband med kontantkort för att kunna skriva detta inlägg.

Jag har bott i ett hus med fiber i två år utan problem. Hur är det kopplat i huset? Jag har en panel där fibern går in till den splitter som delar upp de olika tjänsterna, sedan väljer man med patchkablar vilken tjänst man vill ha i vilket uttag. Är det så hos dig också? I så fall har du testat att koppla direkt till inkommande switch? Direkt när jag flyttade in visade det sig att den som dragit nätverket i huset hade slarvat och flera uttag glappade. Detta åtgärdade man på en gång och som sagt, sedan dess har jag inte haft några problem.

Om jag vore du skulle jag plocka bort så mycket kringutrustning som det går och t ex koppla in tv-boxen direkt i första splittern för att minimera eventuella felkällor. Om felet fortfarande finns så skulle jag i alla fall tro att det ligger i nätet eller möjligtvis den utrustning som gör om från fiber till koppar.

HD-kanaler finns inte och PVR-boxen som kommer kan man enligt uppgift bara spela in ett program på medan man tittar på ett annat. Jag är van vid Comhems box där man kan spela in minst två olika program medan man tittar på ett tredje. Det är ju snart 2010 och Telia som är så stort borde kunna bättre.

Telias storlek har mindre betydelse när det inte är Telia som tillverkar boxarna. Det går tyvärr inte att jämföra IPTV med DVB-T eller DVB-C idagsläget då de sistnämnda är standardiserade och det finns massor med boxtillverkare, medan för IPTV finns det än så länge bara ett fåtal. Telia tittar hela tiden på olika alternativ på boxar och skulle det komma boxar som klarar mer än vad dagens gör skulle i alla fall jag tro att man tar in dessa. Det är ju faktiskt så att VIP1963 är det vassaste som Motorola har idag och den är så ny att de inte ens har uppdaterat sin webb ännu, så Telia gör nog vad man kan för att i alla fall använda det senaste som går att få tag på.

/A

Postad 03 november 2009 - 14:47

gunnargren76
  • gunnargren76
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hoppas inte detta har varit uppe tidigare, lite svårt att hitta när tråden är så lång. Men jag har just flyttat till hus och har funderat på att skaffa telia adsl, telefon och tv. Hur blir det om jag nu tecknar tjänsten och sen kommer det en ny box i slutet av november med möjlighet att spela in, måste jag då betala för den eller hur tror ni det kommer att fungera?

Sen undrar jag hur bra räckvidden är på Ruckus Mediaflex, vi har tre våningar och jag tror första jacket är i källaren och vi kommer att ha tv:n på mellanplan. Tror ni det kommer att fungera?

Som jag har förstått det så väljer 24 Mbit/s så får jag bara 14 Mbit/s när jag har Telias Digital tv, men väljer jag 8Mbit så får jag 8 Mbit/s. Stämmer det? Då är frågan om det är värt betala 50kr mer i månaden för 4 Mbit/s

Postad 03 november 2009 - 14:53

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Hoppas inte detta har varit uppe tidigare, lite svårt att hitta när tråden är så lång. Men jag har just flyttat till hus och har funderat på att skaffa telia adsl, telefon och tv. Hur blir det om jag nu tecknar tjänsten och sen kommer det en ny box i slutet av november med möjlighet att spela in, måste jag då betala för den eller hur tror ni det kommer att fungera?

Sen undrar jag hur bra räckvidden är på Ruckus Mediaflex, vi har tre våningar och jag tror första jacket är i källaren och vi kommer att ha tv:n på mellanplan. Tror ni det kommer att fungera?

Som jag har förstått det så väljer 24 Mbit/s så får jag bara 14 Mbit/s när jag har Telias Digital tv, men väljer jag 8Mbit så får jag 8 Mbit/s. Stämmer det? Då är frågan om det är värt betala 50kr mer i månaden för 4 Mbit/s

Det säger sig själv tycker jag. Du måste ju teckna dig för tjänsten som kan leverera för PVR. Tecknar du nu kommer du givetvis inte få en box som inte är utannonserad ännu.

Kan du inte dra kablar eller använda nätverksbryggor via elnätet?

Vilket paket du väljer är upp till dig själv, det beror på vilken bandbredd man känner att man behöver.
Vad som faktiskt levereras berättar/förklarar Telia själva bäst, om det inte går att läsa sig till på deras hemsida.

Postad 03 november 2009 - 15:49

robsta
  • robsta
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Du får en ny box vid t ex förlängning av avtalet eller uppgradering av abonnemanget. Vi förlängde avtalet i somras och utökade antalet kanaler i digital-tv , men några månader senare frågade jag specifikt efter en uppgradering av boxen och fick det då. Vi hade då också haft lite problem med den gamla boxen (videosystemfel/videosystem error). I övrigt får jag säga att både bredband, tv och ip-telefoni funkat mycket bra.

Postad 03 november 2009 - 16:49

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Halloj, har precis bytt till Telia. Kopplade in "Telia Smart - trådlös bredbandsrouter och modem"

Vet inte modellen men dom har väl bara en, tydligen så betalar man hyra 29Kr i månaden på den också såg ag nu!

Problemet är att jag inte har täckning i hela huset från den och jag funderar på om det går att byta antenn, den som sitter original är av modell lillfinger.

Edit: Tror att den heter Thomson RGW787

Edit:2 Pratade med Telia och enligt dom så var inte tjänsten aktiverad och då är täckningen dålig..
Hade 10% mottagning på övervångingen igår, borde det inte ha varit helt dött om det inte var aktiverat??

Jag har samma problem som du med räckviden och är ganska besviken på Telia smart och dess funktion som trådlös router. Jag har haft olika routrar hemma hos mig i snart 10 år och har aldrig haft problem med täckningen, men sen jag skaffade Telia smart så har jag stora problem. Telia kundtjänst ber mig att ändra "kanal" på sändningen, jag tror att det finns 12-13 kanaler man kan välja. Alla fungerar lika dåligt och jag har knappt 10 meter till routern.

Återkom gärna om du hittar en lösning. Jag måste nästan alltid ta den bärbara och komma nära Telia smart för att koppla upp mig och sen kan jag förflytta mig i huset utan problem.

Postad 03 november 2009 - 17:14

Wille09
  • Wille09
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som du med räckviden och är ganska besviken på Telia smart och dess funktion som trådlös router. Jag har haft olika routrar hemma hos mig i snart 10 år och har aldrig haft problem med täckningen, men sen jag skaffade Telia smart så har jag stora problem. Telia kundtjänst ber mig att ändra "kanal" på sändningen, jag tror att det finns 12-13 kanaler man kan välja. Alla fungerar lika dåligt och jag har knappt 10 meter till routern.

Återkom gärna om du hittar en lösning. Jag måste nästan alltid ta den bärbara och komma nära Telia smart för att koppla upp mig och sen kan jag förflytta mig i huset utan problem.

Ja, det är inget vidare räckvidd på någon av de olika Gatewaymodellerna som Telia använder. Ruckusprylarna är mycket bättre. Jag har Ruckusroutern precis bredvid gatewayen och Ruckusadaptern i ett annat rum med en hall mellan. Rucusen funkar även om jag stänger dörren till rummet där Routern står. Gatewayen når inte in till det andra rummet även om dörren är öppen.

Postad 03 november 2009 - 17:23

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Ja, det är inget vidare räckvidd på någon av de olika Gatewaymodellerna som Telia använder. Ruckusprylarna är mycket bättre. Jag har Ruckusroutern precis bredvid gatewayen och Ruckusadaptern i ett annat rum med en hall mellan. Rucusen funkar även om jag stänger dörren till rummet där Routern står. Gatewayen når inte in till det andra rummet även om dörren är öppen.

Jag har inte testad Rockus alls hos mig men valde att inte köpa den då jag tycker egentligen att den är både dyr och jag var osäker hur det skulle fungera. Ett par kompisar till mig har Rockus och är inte nöjda men det verkar fungera bra hos dig vilket är mycket bra att du hittade en lösning.

Jag köpte 15 m nätverkskabel och genom vinden har förflyttad från Telia smart till TV-boxen, men problemet med täckning kvarstår dessvärre. Signalstyrkan är ständigt på "Låg", såvida man inte tar den bärbara och kommer fysiskt nära Telia smart.

Postad 03 november 2009 - 20:03

ringbert
  • ringbert
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag köpte 15 m nätverkskabel och genom vinden har förflyttad från Telia smart till TV-boxen, men problemet med täckning kvarstår dessvärre. Signalstyrkan är ständigt på "Låg", såvida man inte tar den bärbara och kommer fysiskt nära Telia smart.

Jag har inga som helst problem med räckvidden på smart-modemet. 1 yttervägg och 1 innervägg, ca 15 meter och max i signalstyrka. Kan hända det beror på vilket nätverkskort man har i datorn?

Postad 04 november 2009 - 00:24

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0
Rörande 1963 boxen så är det rimligt att man antar att den är som en 1960 box förutom att den är snabbare, ahr störrre hårddisk och mera minne. 1960 kan spela in en multicast ström och titta på en annan multicast ström, och då kommer 1963 klarar detsamma mest troligt. Man kan använda timeshift på den kanalen man tittar på och således kan boxen för en kort stund spela in två kanaler istället för normalt en kanal.

Sen har hallberg varit inne på att hur det ska gå att få plats med två strömar på ADSL, så det kommer nog inte bli möjligt att ta imot mer än en dataström för ADSL kunder. Nu har jag inte blivit utbildad på vilka tjänster Telia kommer att ha, men en kvalificerad gissning är att det kommer att vara olika tjänster för LAN kunder och ADSL kunder.

Tänkar man på att en dataström är omkring 5-6 megabit så blir det om man räknar ca 2-2,5 gigabyte per timme och således kan man nog säga att man kan spela in omkring 150 timmar på 1963 boxen mot ca 75 timmar på en 1960 box.

Jag har bara sett teknisk information om 1963/1903 boxen så kan tyvärr inte lämna några exakta uppgifter hur allt kommer att fungera, men jag kommer att återkomma när jag vet mer.

Inatt har man planerat att släppa en ny version till boxen, den innehåller inga stora förändringar utan man håller mest på att lägga till funktioner för 1903 samt 1963 boxen.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 04 november 2009 - 09:28

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Om du tecknar tjänsten idag så kommer du att få 1903 boxen som är ungefär dubbelt så snabb som den gamla 1910 boxen. 1903 boxen har ersatt 1910 boxen och alla nya kunder. Det är dock lite leveransförseningar på boxen just nu så det kommer ett par dagar innan du får boxen. Då 1963 boxen med största sannolikhet kommer att vara dyrare kommer det vara något som man får betala extra för oavsett vad man har för box tidigare. Om det kommer att vara några erbjudanden som gör att man får den billigare vet jag i dagsläget inget om.

Tekniken som används av ruckus ger bra räckvidd, men det finns ju inget som är bättre än nätverkskabel. Det finns i dagsläget mycket störningar på det frekvensbandet som används för trådlös kommunikation på vissa ställen, detta ger bland annat upphov till de problem med trådlöst som vissa personer pratat om i tråden för tillfället.

Att du får just 24 Mbit7s för att du väljer tjänsten 12-24 Mbit/s finns det inga garantier för, det beror i huvudsak på ditt avstånd till stationen. Den högsta hastighet man kan få om man har digital-tv ca 15 Mbit/s, så jag rekommenderar 6-8 Mbit + digital-tv. Har man digital-tv och 6-8 Mbit adsl är det fortfarande ca 15 Mbit/s som är högsta hastigheten mellan ditt modem och telefonstationen och sen lägger man en begränsning på ditt bredband så surf tjänsten får använda som högst 8 Mbit/s.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 04 november 2009 - 11:05

Blågul
  • Blågul
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Gör en redan missnöjd kund ännu mera missnöjd genom att ignorera honom...

Postad 04 november 2009 - 11:10

gunnargren76
  • gunnargren76
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Om du tecknar tjänsten idag så kommer du att få 1903 boxen som är ungefär dubbelt så snabb som den gamla 1910 boxen. 1903 boxen har ersatt 1910 boxen och alla nya kunder. Det är dock lite leveransförseningar på boxen just nu så det kommer ett par dagar innan du får boxen. Då 1963 boxen med största sannolikhet kommer att vara dyrare kommer det vara något som man får betala extra för oavsett vad man har för box tidigare. Om det kommer att vara några erbjudanden som gör att man får den billigare vet jag i dagsläget inget om.

Tekniken som används av ruckus ger bra räckvidd, men det finns ju inget som är bättre än nätverkskabel. Det finns i dagsläget mycket störningar på det frekvensbandet som används för trådlös kommunikation på vissa ställen, detta ger bland annat upphov till de problem med trådlöst som vissa personer pratat om i tråden för tillfället.

Att du får just 24 Mbit7s för att du väljer tjänsten 12-24 Mbit/s finns det inga garantier för, det beror i huvudsak på ditt avstånd till stationen. Den högsta hastighet man kan få om man har digital-tv ca 15 Mbit/s, så jag rekommenderar 6-8 Mbit + digital-tv. Har man digital-tv och 6-8 Mbit adsl är det fortfarande ca 15 Mbit/s som är högsta hastigheten mellan ditt modem och telefonstationen och sen lägger man en begränsning på ditt bredband så surf tjänsten får använda som högst 8 Mbit/s.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Tack för ett snabbt och bra svar!

Postad 04 november 2009 - 12:25

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ignorera? Du har ju inte ens ställt någon fråga bara påpekat att det inte funkar som det ska så vad vill du han ska svara på?

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 04 november 2009 - 12:28.

Postad 04 november 2009 - 12:29

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Hur menar du nu? Jag ignorerar inte dig, eller någon annan som skriver i tråden. Jag läser alla inlägg i tråden.

Hallberg har ställt frågor till dig och då väntade jag på att du skulle svara på dem, för tillför jag inget är det knappast någon mening att jag skriver ett inlägg i tråden och skriver samma sak, eller?

Även om jag inte svarat direkt till dig har jag indirekt svarat på några frågor du ställer i inlägg jag skrivit tidigare.

Sen vet jag av erfarenhet att det är väldigt få kunder som har problem med en LAN tjänst där felet sitter någonstans i Telias nät, utan nästan alltid någon utrustning hemma hos kunden.

Vill man utveckla de som Hallberg skriver så ser olika LAN inkopplingar olika ut och därför saknar ditt första inlägg information om du har det inkopplat och då kan man inte svara på exakt vad du ska prova och varför du har problem, även om det är mycket troligt att felet sitter någon stans hemma hos dig som jag skrivit ovan.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 04 november 2009 - 14:33

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Det är självklart inte Markus mening att göra dig mer missnöjd igenom att ignorera dig.
Vi jobbar inte som en extra förlängd arm åt supporten så när du skriver att du varit i kontakt med supporten som konstaterat att du har fel i din utrustning någonstans måste vi i första hand lita på våra kollegor och anta att du har just det problem dom kommit fram till i deras analys.

I regel erbjuder Telias support dig en tekniker som hjälp att ordna problemen och informerar dig att du blir debiterad av teknikern om det är i din egna utrustning felet uppstår.
Igenom ditt inlägg där du skriver att du inte har några problem med din egen utrustning måste jag dra slutsatsen att du inte skulle ha några problem att godta ett sådant erbjudande så självklart vill jag hjälpa dig med detta igenom att du uppenbarligen inte fått rätt information i första kontakt med supporten.

Skicka ditt namn, telefonnummer, personnummer samt ett mobiltelefonnummer du är nåbar på dagtid i ett PM till oss så ska jag se till att en tekniker hjälper dig med dina problem.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Postad 04 november 2009 - 17:11

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Jag har inga som helst problem med räckvidden på smart-modemet. 1 yttervägg och 1 innervägg, ca 15 meter och max i signalstyrka. Kan hända det beror på vilket nätverkskort man har i datorn?

Har nämligen testad med olika bärbara datorer som har olika n-kort. Min egna, arbetets och två av mina kompisar och dessvärre med samma resultat. Tidigare (för 2 månader sedan) innan jag skaffade smarten så hade jag en Netgear router som fungerade helt utmärkt, har även haft D-link tidigare och nu efter cirka 10 år med nätverk hemma och olika trådlösa lösningar kan jag tyvärr konstatera att felet ligger nog på smarten.

Jag har cirka 10 meter mellan smarten och datorn och så fort jag går till fönstret i vardagsrummet och kan se fönstret till rummet där smarten ligger så blir det bättre styrka direkt.
Kanske är det IKEA-gardinerna som stör... :unsure:

Postad 04 november 2009 - 19:22

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Inatt har man planerat att släppa en ny version till boxen, den innehåller inga stora förändringar utan man håller mest på att lägga till funktioner för 1903 samt 1963 boxen.

Det har släppts ny version av GUI-programvaran. Jag har lite snabbt kollat igenom ändringarna mellan den nya version 5_0_17_43 och den föregående versionen 5_0_16_03. Jag måste säga att "inga stora förändringar" var en lätt underdrift. Det här var en uppdatering av det större slaget.

Jag har inte haft möjlighet att gå igenom ändringarna i detalj (dom flesta ändringar är relaterad till inspelningsmöjligheterna i den kommande 1963:an). Det enda riktigt intressanta som jag tänkte skvallra om är:

Det har tillkommit en helt ny modul med namnet nPVR och det pratas om en tjänst kallad "TV Anytime" (med olika varianter som TV Anytime Light (som verkar vara baserad på någon unicast-variant istället för multicast) och TV Anytime Full (som är TV Anytime Light + NPVR tjänst). Den ser ut att enbart gälla den finska marknaden (meddelandetexter för denna tjänst är enbart översatta på finska).

I övrigt är det alltså rejäla ändringar relaterad till kommande inspelnings-, båda lokalt och "remote", och time shift-funktionalitet.

Dessutom verkar några buggfixar vara gjorda, som t ex att Dolby Digital numera skall funka på 19x3 boxar (senaste uppdateringen tvingade alltid analog inställning på ljudet på 19x3 boxar). Numera ser detta ut att vara fixat.

Man kan snabbt konstatera att det rör på sig rätt rejält... :unsure:

/Peter Cigéhn

Postad 04 november 2009 - 20:09

ringbert
  • ringbert
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har nämligen testad med olika bärbara datorer som har olika n-kort. Min egna, arbetets och två av mina kompisar och dessvärre med samma resultat. Tidigare (för 2 månader sedan) innan jag skaffade smarten så hade jag en Netgear router som fungerade helt utmärkt, har även haft D-link tidigare och nu efter cirka 10 år med nätverk hemma och olika trådlösa lösningar kan jag tyvärr konstatera att felet ligger nog på smarten.

Jag har sett tidigare i tråden att man kan koppla en egen trådlös router efter smart:en. Har du en sån med bättre räckvidd kan det vara en lösning.

Postad 04 november 2009 - 20:38

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Det har släppts ny version av GUI-programvaran. Jag har lite snabbt kollat igenom ändringarna mellan den nya version 5_0_17_43 och den föregående versionen 5_0_16_03. Jag måste säga att "inga stora förändringar" var en lätt underdrift. Det här var en uppdatering av det större slaget.

Tja, tror inte det var någon som var för 1910 eller 1510 och svenska marknaden som jag skrev?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 04 november 2009 - 21:50

cadwal
  • cadwal
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tja, tror inte det var någon som var för 1910 eller 1510 och svenska marknaden som jag skrev?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Men nu ligger ju allt fokus hos oss intresserade/kunder på vad som händer för PVR-boxen så intressant är det alltid.

Postad 04 november 2009 - 22:20

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Fan va bra. Missade nya serien "Morden" ikväll, men såg att den finns med i SVT Play.

Då slipper man bevaka reprisen :)

/A

Postad 04 november 2009 - 22:57

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Till Kundservice-killarna: Finns det någon möjlighet att byta sin 1910-box mot en 1903-box? Tycker 1910-boxen är lite väl seg när man använder fjärren och rör sig i menyer och kanallistor, så vore suveränt om det gick mot antingen en slant eller förlängd bindningstid ett par månader. (Som goodwill är också ok med tanke på hur mycket jag betalar per månad för stor+canal++viasat sport+säsongskortet :)

Postad 05 november 2009 - 08:30

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

November klassas fortfarande som en höstmånad och eftersom HD också skulle lanseras under hösten så kan man kanske misstänka att det kommer samtidigt eller kanske ännu mer sannolikt tidigare :)

/A

Hmmm, undra när de där HD-kanalerna kommer?

Postad 05 november 2009 - 08:39

gunnargren76
  • gunnargren76
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Men då borde jag kunna välja kanalpaket Stor under 3 månaders provtiden, för att sedan byta till Lagom när provtiden är på väg att gå ut om jag skulle vilja det?

Postad 05 november 2009 - 09:19

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Men då borde jag kunna välja kanalpaket Stor under 3 månaders provtiden, för att sedan byta till Lagom när provtiden är på väg att gå ut om jag skulle vilja det?

Det går fint det!

Postad 05 november 2009 - 09:37

gunnargren76
  • gunnargren76
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det går fint det!

Perfekt!

Men lång leveranstid, vara utan internet till 23 november kändes inte så kul :)

Redigerat av gunnargren76, 05 november 2009 - 10:19.

Postad 05 november 2009 - 15:58

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Till Kundservice-killarna: Finns det någon möjlighet att byta sin 1910-box mot en 1903-box? Tycker 1910-boxen är lite väl seg när man använder fjärren och rör sig i menyer och kanallistor, så vore suveränt om det gick mot antingen en slant eller förlängd bindningstid ett par månader. (Som goodwill är också ok med tanke på hur mycket jag betalar per månad för stor+canal++viasat sport+säsongskortet :)

Generellt nej.

Det är möjligt att det finns något man kan göra om man förlänger bindnignstiden eller så, skicka ditt telefonnummer/personnummer i ett PM kan jag se till att någon tittar på det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 05 november 2009 - 15:59.

Postad 05 november 2009 - 16:06

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Jag har sett tidigare i tråden att man kan koppla en egen trådlös router efter smart:en. Har du en sån med bättre räckvidd kan det vara en lösning.

Det kan var värt att tänka på att Thomson modemet stödjer upp till 54 Mbit på det trådlösa bara, alltså standarden b och g.

Sen fungerar normalt trådlös utrustning bra om den sitter högt upp och långt ifrån annan störande utrustning. Detta går oftast inte så bra ihop då telefonjacket normalt sitter långt ner på väggen...

Markus Johansson
Telia kundservice

Postad 05 november 2009 - 17:49

Licknatte
  • Licknatte
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har cirka 10 meter mellan smarten och datorn och så fort jag går till fönstret i vardagsrummet och kan se fönstret till rummet där smarten ligger så blir det bättre styrka direkt.
Kanske är det IKEA-gardinerna som stör... :)

Koppla ihop Netgear-routern med Smart, det går att stänga av den trådlösa sändningen i Smart-routern.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.