* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34752 svar till detta ämne
Postad 29 november 2009 - 20:06
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Vi är väldigt glada för det engagemang ni visar i det här forumet. Det hjälper oss att bli bättre. För att visa vår uppskattning för er och all den hjälp ni har gett oss har vi gett PRV-boxar till några personer på forumet som vi vill tacka extra för sitt stora engagemang. Dom som kommer att få boxar är FlashM, volvis, pettax, noseone samt apanoladotcom Vi hoppas att ni vill återkoppla till resten här på forumet vad ni tycker om boxen. Stort tack från oss!
Markus Johansson Telia Kundservice
Tack för det Telia och du Marcus. Jag ska självfallet återkoppla till både Telia och till er andra här på forumet mina åsikter, synpunkter och annat som dyker upp under resans gång och som avser PVR-boxen. Vänligen FlashM
Redigerat av Unregistereda360a43b, 29 november 2009 - 21:04.
Postad 29 november 2009 - 20:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Ska bara meddela att ni bör starta om era 1910 och 1510 boxar genom att ta ur strömmen och stoppa i den igen om ni inte gjort det sedan 03:37 natten till idag. Det som har beskrivits som en timerbug här på forumet tidigare inträffade nämligen då. Det är planerad en lösning av detta till nästa vecka så det inte ska hända i framtiden.
Detta har som ni märkt inte skett under veckan som varit. Man arbetar med att lösa problemen med ljudet som försvinner i vissa fall när man använder HDMI anslutning till viss utrustning samt ett problem som kan uppkomma när man startar 19x3 boxarna. Detta är nu planerat att åtgärdas i nästa version. Den nya versionen förväntas komma under den kommande veckan. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 29 november 2009 - 23:15
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 274 inlägg
Är det möjligt med uppdateringar av Time shift-funktionen i framtiden?
Det jag kommer sakna mest om jag byter ut min gamla DVD recorder mot Motorola 1963, är 6 timmars time shift buffert och att den inte töms när man byter kanal.
Skriv gärna upp det på önskelistan Markus!
Postad 30 november 2009 - 09:38
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Trevligt initiativ av Telia . Synd att inte alla kan glädjas http://www.fairshopp...?opinionid=5082
Postad 30 november 2009 - 10:02
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Helt sjukt att det finns sådan avundsjuka
Postad 30 november 2009 - 10:16
Unregistered38610
-
Unregistered38610
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Är det möjligt med uppdateringar av Time shift-funktionen i framtiden?
Det jag kommer sakna mest om jag byter ut min gamla DVD recorder mot Motorola 1963, är 6 timmars time shift buffert och att den inte töms när man byter kanal. Skriv gärna upp det på önskelistan Markus! 
Finns det någon "önskelista"? Och i så fall, hur gör man för att få in önskningar där? Jag gjorde ett försök att starta en några sidor tillbaka i tråden, men noll respons på det... /Psy
Postad 30 november 2009 - 10:22
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Ett tips till Telia vore ju att lägga ut en Länk på denna sida där man som användare kan lägga in Förbättringsförslag. http://www.telia.se/...ase_top_kontaktTelia kan sen utvärdera förslagen och se om det är möjligt att utföra dessa förändringar.
Postad 30 november 2009 - 10:28
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Tänkte höra om det är någon mer än jag som upplever mer störningar (lag, hack, ljudproblem)
under sena kvällar ?
Tidigare på kvällarna är det oftast inga problem, sen vid 22-23 så blir det oftast värre.
Någon annan ?
Postad 30 november 2009 - 10:45
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Helt sjukt att det finns sådan avundsjuka
Kan bara hålla med. Och dessutom gnälla anonymt...
Postad 30 november 2009 - 10:55
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Vi är väldigt glada för det engagemang ni visar i det här forumet. Det hjälper oss att bli bättre. För att visa vår uppskattning för er och all den hjälp ni har gett oss har vi gett PRV-boxar till några personer på forumet som vi vill tacka extra för sitt stora engagemang. Dom som kommer att få boxar är FlashM, volvis, pettax, noseone samt apanoladotcom Vi hoppas att ni vill återkoppla till resten här på forumet vad ni tycker om boxen. Stort tack från oss!
Bra gjort, Telia! Och nej, jag fick ingen box själv, men jag gillar hur de bemöter de frågor som kommer upp här.
Postad 30 november 2009 - 11:34
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Bra gjort, Telia!
Och nej, jag fick ingen box själv, men jag gillar hur de bemöter de frågor som kommer upp här.
Jag är en av de som hade tur och får en box och kan säga att jag är med på minhembio för att kompetenesutvecka mig, erfarenhetsutbyte med andra och försöka påverka till en positiv utveckling av tjänster och annat. Ett nätverk av personer där vi lär av varandra. Jag har lärt mig mycket av er som är på forumet här. Det vill jag tacka er för. Tycker att det är tråkigt när en person i detta fall, utrycker sig så hatisk, och förstör stämningen för oss andra. Jag har också haft problem med mina tjänster på Telia, har haft många kontakter med supporten både här i forumet och via telefon. Jag väljer dock att samarbeta och lösa problemen, istället för att förklara krig, då vi alla vet att det inte leder nånstans. Mina problem är lösta nu, tack vore forumet här och Telia supporten. Viktig med både ris och rosor. Ibland blir kanske väldigt mycket ris, dessvärre. Jag hoppas på en god och samarbetsstämning även framöver här på forumet.
Postad 30 november 2009 - 11:40
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag är en av de som hade tur och får en box och kan säga att jag är med på minhembio för att kompetenesutvecka mig, erfarenhetsutbyte med andra och försöka påverka till en positiv utveckling av tjänster och annat. Ett nätverk av personer där vi lär av varandra. Jag har lärt mig mycket av er som är på forumet här. Det vill jag tacka er för.
Tycker att det är tråkigt när en person i detta fall, utrycker sig så hatisk, och förstör stämningen för oss andra. Jag har också haft problem med mina tjänster på Telia, har haft många kontakter med supporten både här i forumet och via telefon. Jag väljer dock att samarbeta och lösa problemen, istället för att förklara krig, då vi alla vet att det inte leder nånstans. Mina problem är lösta nu, tack vore forumet här och Telia supporten. Viktig med både ris och rosor. Ibland blir kanske väldigt mycket ris, dessvärre.
Jag hoppas på en god och samarbetsstämning även framöver här på forumet.
+1 Edit: Klart man är "avundsjuk" men det är ju bara att inse att Telia faktiskt anser att de som fått en box verkligen har tillfört något positivt. Fattar inte hur det skulle belasta oss som betalar för boxen. Bara att säga grattis!
Redigerat av tomano58, 30 november 2009 - 12:26.
Postad 30 november 2009 - 16:16
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Ringde och sa upp Telia digitaltv idag.
Kundtjänst: Varför det?
Jag: För att det är dålig bild, inga HD-kanaler, ingen möjlighet till att spela något annat än de man tittar på, sega menyer mm.
Kundtjänst: Har du felanmält det?
Jag: Öööh, nej, jag får väl inga HD-kanaler, förbättrade inspelningsmöjligheter och snabbare box för det?
Kundtjänst: Hmm, nej det så klart...
Nu blir det CD istället. Får bita i det sura äpplet med en tallrik på huset.
Postad 30 november 2009 - 16:22
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Ringde och sa upp Telia digitaltv idag.
Kundtjänst: Varför det? Jag: För att det är dålig bild, inga HD-kanaler, ingen möjlighet till att spela något annat än de man tittar på, sega menyer mm. Kundtjänst: Har du felanmält det? Jag: Öööh, nej, jag får väl inga HD-kanaler, förbättrade inspelningsmöjligheter och snabbare box för det? Kundtjänst: Hmm, nej det så klart...
Nu blir det CD istället. Får bita i det sura äpplet med en tallrik på huset. 
Såvida du inte redan har 1903 boxen så är ju den snabbare än den du har, den har både mer RAM minne och snabbare CPU.
Postad 30 november 2009 - 16:24
harlosaboy
-
harlosaboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
För er som längtar efter HD-sändningar från Telia. Bor i Skåne och har kunnat jämföra danska HD-sändningar via marknätet (Sagem HD-box; mpeg4; 7-8Mbit/s) med Telias SD-sändningar (Motorola 1910/1903) i en månad och inte kunnat se någon märkbar skillnad i bildkvalitén. Vid en blindtest skulle jag inte klara ut att peka ut vare sig den ena eller den andra. Har HDMI från båda boxarna till Marantz 6004 och vidare till FullHDTV. Har inställning på 720p på båda d v s identiska förutsättningar. Danskarna sänder i 720p.
Men allt är förstås subjektivt, kan bero på mina trötta gamla ögon...
Postad 30 november 2009 - 16:31
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Så då har jag också beställt PVR boxen mot en avbetalning på 18 månader. Och den jag pratade med sa att jag skulle få boxen någon gång nästa vecka. Gött det ska bli och kunna spela in en sak och se på en anan och programera boxen från mina sidor.
Det blir fint när man sitter i skolan och kommer på att shit det där vill jag se. Då är det bara jag loggar in på mina sidor och programerar boxen från skolans trådlösa internet uppkoppling .
+Att det ska bli gött att slippa den sega 1910 boxen.
En liten update: Ringde Kundcervice och frågade när jag skulle få min box han sa troligt vis onsdag-torstag. Så jag skulle tro att innan den här veckan är slut så har vi våra nya snabbare boxar med hdd. Ujj så man längtar Och jag lovar om jag får den först så ska jag ladda upp bilder på boxen och fjärrkontrollen här.
Postad 30 november 2009 - 16:44
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Såvida du inte redan har 1903 boxen så är ju den snabbare än den du har, den har både mer RAM minne och snabbare CPU.
1910, men det var inte boxen som var det största skälet till byte. Funktioner och bildkvalitet var de främsta anledningarna till att jag lämnade Telia. Stor eloge till Teliakundservice som lägger ner tid här och dessutom tycker jag att det var ett bra initiativ, till skillnad mot vissa andra här, ge bort ett antal boxar. Fråga: Fungerar "fria" kanalerna även efter min uppsägningstid är över? Telia digitaltv skulle duga på den lilla tv:n i sovrummet.
Postad 30 november 2009 - 17:10
Unregistered1d36b31d
-
Unregistered1d36b31d
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Trevligt initiativ av Telia .
Synd att inte alla kan glädjas http://www.fairshopp...?opinionid=5082
Det är väl helt okey när företag gör så och sköter det snyggt som telia nu gjorde. Annat är det när det smygs med det. Svenska avundsjukan slår till igen.
Postad 30 november 2009 - 17:39
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Det är väl helt okey när företag gör så och sköter det snyggt som telia nu gjorde. Annat är det när det smygs med det.
Svenska avundsjukan slår till igen. Inte bara telia som är "För snälla"
Postad 30 november 2009 - 17:55
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Tänkte höra om det är någon mer än jag som upplever mer störningar (lag, hack, ljudproblem) under sena kvällar ? Tidigare på kvällarna är det oftast inga problem, sen vid 22-23 så blir det oftast värre. Någon annan ?
Aldrig haft det tidigare men sista veckan har jag upplevt en del störningar. T ex under El Clasico igår "hackade" bilden ett flertal gånger. Vid byte av kanal så kan det ibland ta ett tag innan bild och ljud är OK. Hoppas det är övergående och bara något tillfälligt problem. Väntar nu på 1963 boxen...
Postad 30 november 2009 - 19:41
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Tänkte höra om det är någon mer än jag som upplever mer störningar (lag, hack, ljudproblem) under sena kvällar ? Tidigare på kvällarna är det oftast inga problem, sen vid 22-23 så blir det oftast värre.
Någon annan ?
Det är inte ofta jag upplever störningar men de få gånger det sker är det oftast mellan 21 och 23. Vad jag kan minnas har jag aldrig haft någon annan störning än hack i ljudet. Det är visserligen störande nog när det sker.
Postad 01 december 2009 - 01:55
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
1910, men det var inte boxen som var det största skälet till byte. Funktioner och bildkvalitet var de främsta anledningarna till att jag lämnade Telia. Stor eloge till Teliakundservice som lägger ner tid här och dessutom tycker jag att det var ett bra initiativ, till skillnad mot vissa andra här, ge bort ett antal boxar.
Fråga: Fungerar "fria" kanalerna även efter min uppsägningstid är över? Telia digitaltv skulle duga på den lilla tv:n i sovrummet.
Jag har bara gratiskanalerna och jag tror jag kommer få betala nån kortavgift så småningom.
Postad 01 december 2009 - 08:03
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
1910, men det var inte boxen som var det största skälet till byte. Funktioner och bildkvalitet var de främsta anledningarna till att jag lämnade Telia. Stor eloge till Teliakundservice som lägger ner tid här och dessutom tycker jag att det var ett bra initiativ, till skillnad mot vissa andra här, ge bort ett antal boxar.
Fråga: Fungerar "fria" kanalerna även efter min uppsägningstid är över? Telia digitaltv skulle duga på den lilla tv:n i sovrummet.
Jag tror inte att det kommer att fungera utan det du behöver göra är att teckna kanalpaket "Start". För att något överhuvudtaget skall fungera så måste du ha användarkoder och jag antar att de du har idag kommer att sluta fungera när uppsägningstiden är slut. Tecknar du startpaketet så kommer du att få nya användarkoder. /A
Postad 01 december 2009 - 09:31
Göran J
-
Göran J
-
Amatör
-
-
50 inlägg
När ska vi få tillgång till Axess TV!
Den finns ju i det fria marknätet om man har egen antenn.
Då kan det väl inte vara så svårt att peta in den i TELIAS - basutbud!!!
Jag väntar...
Göran
Postad 01 december 2009 - 09:51
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
När ska vi få tillgång till Axess TV! Den finns ju i det fria marknätet om man har egen antenn. Då kan det väl inte vara så svårt att peta in den i TELIAS - basutbud!!!
Jag väntar... Göran
Om du längtar så efter den mycket eftertraktade  kanalen Axess TV så kan du ju skaffa en liten aktiv inomhusantenn och ansluta till TV'ns antenningång förutsatt att den har mottagare för DVB-T
Postad 01 december 2009 - 10:42
Göran J
-
Göran J
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Om du längtar så efter den mycket eftertraktade kanalen Axess TV så kan du ju skaffa en liten aktiv inomhusantenn och ansluta till TV'ns antenningång förutsatt att den har mottagare för DVB-T
Tack för tipset! Ska undersöka det. Men, då kan jag ju inte använda den nya Digitalboxen med HD som jag har beställt
Redigerat av Göran J, 01 december 2009 - 12:57.
Postad 01 december 2009 - 11:18
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Kan meddela att det nu är släppt en uppdatering av programvaran. Ni som har fått problem med HDCP kan som vanligt uppge vad ni har för utrustning i så ska jag ta hand om den informationen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 01 december 2009 - 11:44
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Hej!
Har en digitalbox påväg till mig.
Finns det HD-kanaler hos telia?
Kör med boxer nu och har inte tänkt byta men nu har det dykt upp så många doda kostnader med telia så det blir nog billigast att använda telia.
Postad 01 december 2009 - 12:03
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Kan meddela att det nu är släppt en uppdatering av programvaran. Ni som har fått problem med HDCP kan som vanligt uppge vad ni har för utrustning i så ska jag ta hand om den informationen.
Är det bra jag som upplever att 1910 boxen blev mycket snabbare med nya mjukvaran?
Postad 01 december 2009 - 12:23
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Är det bra jag som upplever att 1910 boxen blev mycket snabbare med nya mjukvaran?
Webkit istället för Mozilla! =)
Postad 01 december 2009 - 12:37
Unregistered192fdbd3
-
Unregistered192fdbd3
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Ska den här uppdatering ha hjälpt oss som tidigare haft problem och rapporterat in vår utrustning? Eller menar du att dom har släppt en uppdatering som eventuellt skapar ytterliggare problem med HDCP?
Postad 01 december 2009 - 12:44
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
För mej har det bara fungerat med tvn tidigare men det funka inte längre.
Digitalbox--Onkyo 876---> Infcxus X9 och En gammal philips tv.
Blir dags att byta till komponent kabel nu.
Postad 01 december 2009 - 12:57
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Bra mycket snabbare och det borde bli ännu bättre med nya boxen som är kraftfullare.
Postad 01 december 2009 - 14:03
harlosaboy
-
harlosaboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har två stycken boxar, en 1910 och en 1903. 1910 har hittills fungerat (HDMI) via Marantz SR6004 till Zepto TV men efter uppdateringen får man gult fält på TV:n varannan sekund vilket omöjliggör tittande. 1903 har överhuvudtaget inte gått att koppla via samma förstärkare med HDMI. (1910 fungerar u a kopplat direkt till TV:n).
Postad 01 december 2009 - 14:12
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Ska den här uppdatering ha hjälpt oss som tidigare haft problem och rapporterat in vår utrustning? Eller menar du att dom har släppt en uppdatering som eventuellt skapar ytterliggare problem med HDCP?
Det finns indikationer på att det blivit problem med några till, det kommer att komma en fixa inom en snar framtid för dessa. Men jag behöver veta om det är ytterligare recivers som det blivit problem med. Det finns bilder på boxarna i mitt galleri nu. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 december 2009 - 14:22
Unregistered192fdbd3
-
Unregistered192fdbd3
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Det finns indikationer på att det blivit problem med några till, det kommer att komma en fixa inom en snar framtid för dessa. Men jag behöver veta om det är ytterligare recivers som det blivit problem med.
Det finns bilder på boxarna i mitt galleri nu.
Ok, men det betyder alltså att ingenting är åtgärdat för oss som haft problem länge?
Redigerat av Unregistered192fdbd3, 01 december 2009 - 14:25.
Postad 01 december 2009 - 14:28
Pettax
-
Pettax
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Bra mycket snabbare och det borde bli ännu bättre med nya boxen som är kraftfullare.
Jag kan bara hålla med. TV-guiden och programbiblioteket som tog typ 5 sek att få upp hemma hos mig kommer nu upp på under halva tiden. Att "scrolla" i TV-guiden är nu nästan uthärdligt :-)
Postad 01 december 2009 - 14:55
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Har ett paket från Telia att hämta ut, undrar om det är inspelingsboxen?
Postad 01 december 2009 - 15:03
YodaX
-
YodaX
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det finns indikationer på att det blivit problem med några till, det kommer att komma en fixa inom en snar framtid för dessa. Men jag behöver veta om det är ytterligare recivers som det blivit problem med.
Hej Har fått samma problem som en några poster uppåt att bilden börjat blinka med några sekunders mellenrum efter uppdateringen. Har allt kopplat till en HK 255. Hade problemet innan att ljudet försvann vid vissa uppstarter och avhjälptes endast av att dra ut sladden.
Postad 01 december 2009 - 15:04
utta
-
utta
-
Rookie
-
8 inlägg
Fick sms idag om att min box (PVR som var beställd) kommit, men skulle få betala 495:- så ringde Telia och kollade vad det var. Fel box var skickad
Den får vackert ligga kvar så får jag vänta på den nya som skickas den 4'e dec.
Fick väldigt fint bemötande av kundtjänsten, stort +
// Jonas
Postad 01 december 2009 - 15:08
Alrik
-
Alrik
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tack för den uppdateringen Telia! Jäklar vilken skillnad det blev på 1910-boxen!
Nu hade jag iofs. inte tänkt använda den så länge till, går liksom många andra och väntar på PVR-boxen.
Postad 01 december 2009 - 16:03
Västernorrlänning
-
Västernorrlänning
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Alla menyer verkar gå rejält mkt fortare nu! Tack Felia =), öhm TELIA!
Noterade även att typsnittet i menyn har bytts, snyggt!
Postad 01 december 2009 - 16:25
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
En liten update: Ringde Kundcervice och frågade när jag skulle få min box han sa troligt vis onsdag-torstag. Så jag skulle tro att innan den här veckan är slut så har vi våra nya snabbare boxar med hdd.
Ujj så man längtar
Och jag lovar om jag får den först så ska jag ladda upp bilder på boxen och fjärrkontrollen här.
En till update: Efter att ha ringt och frågat efter kollid numret idag så fick jag till svar att inga boxar skickas förrän den fjärde december. Då borde vi ha boxen någon gång nästa vecka troligtvis måndag-tisdag. Jag som vil ha nu
Postad 01 december 2009 - 16:28
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har en Sony STR-KS 1300 och ungefär var 20 sekund blir hela bildrutan gul. Jag har tidigare haft problem att när man tar ner digitalboxen till stand by och sedan startar den igen så kommer inget ljud förrän jag drar ur elsladden till boxen och låter den boota om från början igen. HDMI från digitalboxen till recievern och sedan HDMI därifrån till TV:n. TV:n är en Philips 42PFL9603H
Redigerat av Wille09, 01 december 2009 - 16:30.
Postad 01 december 2009 - 16:29
RFL
-
RFL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
HDMI la av för mig efter uppdatering idag. Var i kontakt med support och de skickar ny box. Efter att ha läst här så inser jag att det nog inte kommer att avhjälpa problemet. Kör HDMI från en 1910 --> Denon AVR 2807 --> Samsung 32" LCD
Postad 01 december 2009 - 16:38
henkeny
-
henkeny
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag har också fått problem med konstant blinkande gul bild med ca 5 sekunders mellanrum efter dagens SW uppdatering. Har en Onkyo 607 A/V reciever. Otroligt irreterande. Testar inte Telia mjukvaran innan release??
Postad 01 december 2009 - 16:42
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag har också fått problem med konstant blinkande gul bild med ca 5 sekunders mellanrum efter dagens SW uppdatering. Har en Onkyo 607 A/V reciever. Otroligt irreterande. Testar inte Telia mjukvaran innan release??
Det gör man garanterat men det är desto svårare att testa den ihop med varenda AV-förstärkare som finns.
Postad 01 december 2009 - 16:59
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Det gör man garanterat men det är desto svårare att testa den ihop med varenda AV-förstärkare som finns.
Jo, men det är lite tunnt att bugfixen orsakar värre problem än det var innan. Och ni som skrev att det är ca 5 sekunder mellan varje gång hela bilde blir gul, har nog uppskattat tiden bättre än jag. 20 sekunder som jag skrev är inte rätt. Det är betydligt oftare.
Postad 01 december 2009 - 17:00
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Om inte jag är helt ute och cyklar så ligger funktionaliteten för HDMI/HDCP i firmware som Motorola sköter programmeringen av. Telia programmerar endast GUI.
Givetvis testar man mjukvarorna innan man släpper dem, men tyvärr finns det nästan oändligt många kombinationer av receivers och tv så av förståeliga skäl kan man inte testa alla och det är säkert orsaken till att man valt att inte ha support på mellanliggande utrustning, såsom receivers. Nu försöker man ju göra vad man kan för att fixa det ändå och därför att det intressant för TeliaKundservice att man skickar ett PM till dem där man beskriver vilken utrustning man har och vad som inte fungerar.
Jag kan tillägga att det fungerar helt felfritt för mig med min Yamaha-receiver.
/A
Redigerat av hallberg, 01 december 2009 - 17:28.
Postad 01 december 2009 - 17:20
Aint2Fat
-
Aint2Fat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nu ligger script för Spotify med i den nya uppdateringen!, kan vi få ett datum för när det kommer att aktiveas?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|