* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34749 svar till detta ämne
Postad 04 december 2009 - 10:18
Lindroos
-
Lindroos
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tillfälligt problem Vi har för närvarande tekniska problem med att fjärrstyra den inspelningsbara digitalboxen via internet. Det innebär att det just nu inte går att programmera inspelningar av tv-program på telia.se/minasidor. Däremot fungerar all övrig funktionalitet och du kan spela in tv-program med hjälp av fjärrkontrollen och via tv-guiden.
Vi arbetar med att lösa problemet och hoppas att det ska vara åtgärdat inom kort.
Oväntat  Lite för mycket stress runt hela tjänsten tycker jag..
Postad 04 december 2009 - 10:56
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Nån som vet om boxarna skulle skickas idag eller komma idag?
Även min är påväg, sorterad i Stockholm i morse, får väl se om den dyker upp i butiken nära mig (Sthlm förort) tills ikväll.
Postad 04 december 2009 - 11:25
friv9936
-
friv9936
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Fick SMS för en kvart sedan att mitt paket finns att hämta nu - längtar hem efter jobbet denna fredag ännu mer än vanligt!
Postad 04 december 2009 - 11:27
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Vart ser ni kollinummer? Mina Sidor?
Postad 04 december 2009 - 11:33
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Yay! Fick just SMS från Posten. Boxen finns att hämta på utlämningsstället
Postad 04 december 2009 - 11:40
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Samma här! Beställde min box i förrgår!
Postad 04 december 2009 - 12:24
Unregistered41660
-
Unregistered41660
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Detta undrar jag också
Postad 04 december 2009 - 12:34
utta
-
utta
-
Rookie
-
8 inlägg
Precis nu när ja sitter och läser om ni som har fått SMS om att ni har paket att hämta så ramlar det ner ett SMS hos mig. Döm om min förvåning så var det om att jag hade paket att hämta =)
Från Telia!!
WOHO!
Postad 04 december 2009 - 12:47
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Detta undrar jag också
Handläggaren lade inte in mitt mobilnummer, därför har jag fått en brevavisering. Men min box finns att hämta idag. Det kan ju vara samma för er. /A
Postad 04 december 2009 - 13:08
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Postad 04 december 2009 - 13:09
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Up and running  . Snabb som attan jämfört tidigare. Time Shift o inspelning funkar. HDD'n surrar dock en aning. Däremot ser mina "Mina sidor" lite luriga ut. Tex ingen rubrik på inspelningsfunktionen plus att boxen "måste vara ansluten till Internet". Ja... jag tittar ju på TV just nu??
minasidor.png 24,22K
2 Antal nerladdningar
Edit: Åh... såg just att "Min TV" finns där. Ändå lite underligt med det extra (anonyma) menyvalet.
Redigerat av tomano58, 04 december 2009 - 13:11.
Postad 04 december 2009 - 13:25
friv9936
-
friv9936
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Up and running . Snabb som attan jämfört tidigare. Time Shift o inspelning funkar. HDD'n surrar dock en aning. Däremot ser mina "Mina sidor" lite luriga ut. Tex ingen rubrik på inspelningsfunktionen plus att boxen "måste vara ansluten till Internet". Ja... jag tittar ju på TV just nu??
minasidor.png 24,22K
2 Antal nerladdningar
Edit: Åh... såg just att "Min TV" finns där. Ändå lite underligt med det extra (anonyma) menyvalet.
Kul att höra! Ser gärna fram emot fler synpunkter och skillnader mot 1910. När det gäller Mina sidor och inspelning via nätet verkar det inte fungera alls förtillfället. Jag ser det här i Mina Sidor: "Tillfälligt problem Vi har för närvarande tekniska problem med att fjärrstyra den inspelningsbara digitalboxen via internet. Det innebär att det just nu inte går att programmera inspelningar av tv-program på telia.se/minasidor. Däremot fungerar all övrig funktionalitet och du kan spela in tv-program med hjälp av fjärrkontrollen och via tv-guiden. Vi arbetar med att lösa problemet och hoppas att det ska vara åtgärdat inom kort. "
Postad 04 december 2009 - 13:25
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Hoppas på måndag då fick ingen idag.
Postad 04 december 2009 - 13:34
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Tyvärr finns den infon inte där. Jag har lagt ett internt förbättringsförslag om att man på "Mina sidor" skall kunna se denna information, så vi får väl se vad som händer. /A
Postad 04 december 2009 - 14:40
zizsf
-
zizsf
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
telia har just nu problem med tjänsten inspelning via mina sidor. Detta kommer att åtgärdas snarast
Postad 04 december 2009 - 15:03
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Även jag har fått min 1963, "up and ryunning" nu ...
- och inge strul med byte av box med samma kod ... färsta gången (kryss i taket), grattis Telia
Däremot verkar jag ha ett glapp i nätdelen, skakar jag till den slår boxen av ...
Redigerat av kentrj, 04 december 2009 - 15:05.
Postad 04 december 2009 - 15:20
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag beställde min för snart två veckor sedan och än har inte Telia skickat den. Vad är det för dj**** fasoner Telia. Lottar ni ut vilka som ska få boxarna först?
Jag har mailat kundtjänst två gånger och frågat om boxen, men det bryr dom sig inte om att svara på heller!
Redigerat av Wille09, 04 december 2009 - 15:27.
Postad 04 december 2009 - 15:28
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Ok, då är man igång med sin PVR-box.
Snabb och lätt att koppla in. Fick det att fungera på en gång.
Har hunnit att testa "Rec" omgående och det fungerar bra.
Lätt att navigera och det gillar jag.
Postad 04 december 2009 - 15:28
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Beställde PVR-boxen i måndags och fick den idag. Riktigt härlig box. MYcket mycket snabbare och riktigt bra PVR-funktioner.
Hade förväntat mig det enklaste enklaste men det som jag vill ha finns med. Så som att man kan ställa in default tider hur långt innan och efter ett program man vill spela in.
Nu är det bara HD kvar.
Postad 04 december 2009 - 15:29
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
Det är ju fantastiskt tråkigt detdär...
Min lilla fina hårddisk spelar faktiskt in HD-material dekrypterat...jättetrevligt anser jag.
Kan kolla på inspelat från tex Discovery HD hur många gånger som helst utan att ha något som helst kort i burken.
Känns naturligt liksom....
Om någon insisterar om bildpublicering på disken så kan det gå för sig. Säg bara till.....
Och vad har det med Telias produkter att göra? Nu räcker det...
Postad 04 december 2009 - 15:43
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Lite komiskt är det allt att så fort Telia släpper en ny tjänst eller liknande så är det fel på denna. Sedan verkar det som om Telia har skickat fel saker till mig igen eller så har man skickat två PVR-boxar för jag fick precis ett SMS från Posten och när jag kollade upp kollinumret så väger paketet från Telia 5.5 kg. En PVR i paket väger 2.6 kg...  Edit: Jag kommer till en helt vit sida ( https://access.tewss.../ssotcwss/login) när jag försöker logga in på "Mina Sidor". Någon mer som inte kommer in?
Redigerat av Dfens, 04 december 2009 - 15:49.
Postad 04 december 2009 - 15:48
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
Andra distributörer (Boxer) klarar av att spela in två kanaler samtidigt också och detta med en äldre version av Motorolas PVR för IP-tv!
Jag fick faktiskt en "förklaring" från personal på teliabutiken; "Boxer har ju köpt sin lösning medans Telia har utvecklat sin själva". :-)
PS. Känner att jag börjar bli nästan lika tjatig som Latman... Kul... eller?
Hahaha- vilket butik var det som sa så?
Postad 04 december 2009 - 15:48
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Så verkar min PVR ligga på posten och vänta. Tycker Telia skötte den leveransen utan problem med
förväntad bristsituation. Beställning tror jag att jag la tisdag/onsdag förra veckan. BRA!
Postad 04 december 2009 - 15:50
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Lite komiskt är det allt att så fort Telia släpper en ny tjänst eller liknande så är det fel på denna.
Sedan verkar det som om Telia har skickat fel saker till mig igen eller så har man skickat två PVR-boxar för jag fick precis ett SMS från Posten och när jag kollade upp kollinumret så väger paketet från Telia 5.5 kg. En PVR i paket väger 2.6 kg...

Ja det verkar vara en flock yra höns på Telia. Jag kollade bekräftelsen på min beställning av PVR-boxen. Den hade de skrivit ut den 23/11, så jag beställde alltså min den 22/11 och har som sagt inte fått den än. Min kompis beställde Telia Smart och tvillingabonnemang. Gatewayen och ena digitalboxen fick han efter några dagar. Den andra boxen skickade dom till en adress som han har flyttat ifrån för 10 (TIO) år sedan!
Postad 04 december 2009 - 15:52
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tycker Telia skötte den leveransen utan problem med förväntad bristsituation.
Tycker du bara eftersom du nu får din box. Jag fick först fel box utskickad och i dag har jag antagligen fått fel utrustning igen eftersom paketet väger 5.5 kg när en PVR i paket bara väger 2.6 kg. Jag kan inte påstå att leveransen har skett utan problem. Ja det verkar vara en flock yra höns på Telia. Jag kollade bekräftelsen på min beställning av PVR-boxen. Den hade de skrivit ut den 23/11, så jag beställde alltså min den 22/11 och har som sagt inte fått den än.
Min kompis beställde Telia Smart och tvillingabonnemang. Gatewayen och ena digitalboxen fick han efter några dagar. Den andra boxen skickade dom till en adress som han har flyttat ifrån för 10 (TIO) år sedan!
Telia är som ett Kinderägg, man vet aldrig vad man får.
Redigerat av Dfens, 04 december 2009 - 15:54.
Postad 04 december 2009 - 15:55
Lindroos
-
Lindroos
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Up n running här med =) Köpte en harmony 525 idag oxå, funkar ju klockrent förutom att jag inte får till Back från oiginal fjärren att fungera på 525:an, nån som har en lösning på det?
Har lite funderingar kring inspelningen:
1. Om jag kikar tex på en fotbollsmatch som är schemalagd säg 20.00 till 22.00, men den blir förlängning + straffar tex. Spelar den ändå in även om sändningstiden skulle dra över en timme?
2. Om jag vill spela in något som går på SVT, tex en hockeymatch, går det att lösa att den spelar in hela matchen trots att matchen skiftar mellan SVT1 & 2 som det oftast gör?
3. Spelas reklamen också in?
EDIT: 4. Om jag kikar på kanal 5, men ska spela in något som går på 3an, och jag går hemifrån utan att ändra kanal.. Vad händer då med tanke på att jag är ADSL-kund? Byter den kanal till 3an eller kraschar det?
Vet att det kanske mer är en supportfråga men det kanske finns vist folk här som använt dessa funktioner tidigare =)
Redigerat av Lindroos, 04 december 2009 - 15:58.
Postad 04 december 2009 - 15:57
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Sen spår jag i min kula att det kommer hända något med fjärrkontrollen också. Snart.
Och om man tittar så djupt så att man också kan se vad kulan säger, vad blir svaret då?
Postad 04 december 2009 - 16:06
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Up n running här med =) Köpte en harmony 525 idag oxå, funkar ju klockrent förutom att jag inte får till Back från oiginal fjärren att fungera på 525:an, nån som har en lösning på det?
1. Om jag kikar tex på en fotbollsmatch som är schemalagd säg 20.00 till 22.00, men den blir förlängning + straffar tex. Spelar den ändå in även om sändningstiden skulle dra över en timme? 2. Om jag vill spela in något som går på SVT, tex en hockeymatch, går det att lösa att den spelar in hela matchen trots att matchen skiftar mellan SVT1 & 2 som det oftast gör? 3. Spelas reklamen också in? EDIT: 4. Om jag kikar på kanal 5, men ska spela in något som går på 3an, och jag går hemifrån utan att ändra kanal.. Vad händer då med tanke på att jag är ADSL-kund? Byter den kanal till 3an eller kraschar det?
Vet att det kanske mer är en supportfråga men det kanske finns vist folk här som använt dessa funktioner tidigare =)
1. Om jag förstått rätt så är svaret nej. Inspelningen baserar sig på start/stopptid i programlistan 2. Bra fråga, det vill jag också ha svar på. En gissning är att man måste lägga in skiftnigarna också då de ju har fastställda start/stopptider 3. Självklart 4. Borde inte vara ett problem. Du kan ju lägga en massa program på olika kanaler i din inspelningslista. Boxen skall själv se till att rätt kanal spelas in
Postad 04 december 2009 - 16:09
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
1. Om jag kikar tex på en fotbollsmatch som är schemalagd säg 20.00 till 22.00, men den blir förlängning + straffar tex. Spelar den ändå in även om sändningstiden skulle dra över en timme? 2. Om jag vill spela in något som går på SVT, tex en hockeymatch, går det att lösa att den spelar in hela matchen trots att matchen skiftar mellan SVT1 & 2 som det oftast gör? 3. Spelas reklamen också in? EDIT: 4. Om jag kikar på kanal 5, men ska spela in något som går på 3an, och jag går hemifrån utan att ändra kanal.. Vad händer då med tanke på att jag är ADSL-kund? Byter den kanal till 3an eller kraschar det?
Jag kan inte svara på alla dina frågor men jag kan nog svara på fråga 4. Kanalen verkar bytas automatiskt till den kanal som du ska spela in ifrån. Jag har också ADSL och tittade på SVT, men la en inspelning på några minuter från Canal+. När tiden kom, så dök upp en ruta på skärmen om att kanalen byts till Canal+ och så fortsatte inspelning utan problem. Jag tror att du ska kunna lägga in många inspelningar från olika kanaler i olika tider, såvida tiderna inte krockar med varandra.
Postad 04 december 2009 - 16:11
friv9936
-
friv9936
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag har alltid haft exakt samma problem med min Harmony 525a och 1910 box (ska hämta min 1963 ikväll) - kan inte få Back att fungera på något sätt! Har även testat åtskilliga ggr att lägga över denna knapp manuellt, men det går bara inte... alla andra knappar och funktioner fungerar!
Postad 04 december 2009 - 16:27
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Jag har alltid haft exakt samma problem med min Harmony 525a och 1910 box (ska hämta min 1963 ikväll) - kan inte få Back att fungera på något sätt! Har även testat åtskilliga ggr att lägga över denna knapp manuellt, men det går bara inte... alla andra knappar och funktioner fungerar!
Kan bara kort säga att man kommer efter helgen släppa en uppdatering för att lösa ett problem som verkar kunna uppstå med fjärrkontrollen för vissa. Nu tar jag helg, och ni som fått era 1963 boxar får gärna förklara eventuella problem här under helgen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 04 december 2009 - 16:28
HeaL
-
HeaL
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag beställde min för snart två veckor sedan och än har inte Telia skickat den. Vad är det för dj**** fasoner Telia. Lottar ni ut vilka som ska få boxarna först?
Jag har mailat kundtjänst två gånger och frågat om boxen, men det bryr dom sig inte om att svara på heller!
Samma här! Beställde första dagen men väntar fortfarande. Bytte samtidigt till bredbandstelefoni som Telia kopplade in i förrgår. Synd bara att telefoniadaptern inte heller har kommit... Har också mailat utan att få svar!
Postad 04 december 2009 - 16:31
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Har för mig att jag la in 1510 koderna i Harmony 525:an. Prova att byta...
Postad 04 december 2009 - 16:35
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Kan bara kort säga att man kommer efter helgen släppa en uppdatering för att lösa ett problem som verkar kunna uppstå med fjärrkontrollen för vissa.
Nu tar jag helg, och ni som fått era 1963 boxar får gärna förklara eventuella problem här under helgen.
Markus Johansson Telia Kundservice
Du kanske skulle kunna ta dig tid och förklara varför vissa får vänta flera veckor på sin box, medan andra får den efter två dagar.
Postad 04 december 2009 - 16:44
Lindroos
-
Lindroos
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har för mig att jag la in 1510 koderna i Harmony 525:an.
Prova att byta...
Hur fördelas knapparna för dig i det fallet? Hamnar Back på Prev eller Exit?
Postad 04 december 2009 - 16:59
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag sprang precis ner till Posten och hämtade paketet. Det visade sig att man har skickat två PVR-boxar. Det var tur det för den ena boxen kom utan fjärrkontroll. Har ringt till Telia och förklarat situationen så nu ska ena boxen skickas tillbaka. Jag kommer få en kompensation i form utav värdecheckar av okänd summa.
Postad 04 december 2009 - 17:02
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag sprang precis ner till Posten och hämtade paketet. Det visade sig att man har skickat två PVR-boxar. Det var tur det för den ena boxen kom utan fjärrkontroll. Har ringt till Telia och förklarat situationen så nu ska ena boxen skickas tillbaka. Jag kommer få en kompensation i form utav värdecheckar av okänd summa.
Snyggt. Tänk att man (bortsett från besväret) kan få värdecheckar för att dom skickat för mycket grejor  Egentligen hade du väl kunnat behålla båda boxarna?
Postad 04 december 2009 - 17:12
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Snyggt. Tänk att man (bortsett från besväret) kan få värdecheckar för att dom skickat för mycket grejor Egentligen hade du väl kunnat behålla båda boxarna?
Nja, man skickade först fel box, en 1903. Man skickade även en PVR utan fjärrkontroll så det var rena turen att man av misstag även skickade med en andra PVR-box med fjärr i samma paket för hur kul hade det varit att inte kunna nyttja produkten. Frågade om jag kunde behålla PVR-boxarna men det gick inte, den utan fjärr måste skickas tillbaka. Visst är det alltid trevligt med värdecheckar men dessa brukar vara på en blygsam summa som bara fungerar i Telias butiker. Varför kan man inte få någon månad gratis TV/bredband/telefoni istället? Finns inget i Telias butiker som jag vill eller behöver köpa i dagsläget. Edit: Jag måste tillägga att jag tycker att hårddisken "knattrar" riktigt mycket. Måste vara lågprisdiskar som sitter i för så mycket "knatter" från en hårddisk har jag faktiskt aldrig hört förut. Kanske bara indexeringen som gör den högljudd i början?
Redigerat av Dfens, 04 december 2009 - 17:15.
Postad 04 december 2009 - 17:17
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Du kanske skulle kunna ta dig tid och förklara varför vissa får vänta flera veckor på sin box, medan andra får den efter två dagar.
Man har börjat skicka ut boxarna igår eftersom att man helt enkelt inte fått boxarna från tillverkaren innan det. Man har således skickat alla på en gång till samtliga som beställt innan detta datum. Så förklaringen är att postgången tar olika lång tid för posten att skicka paket till olika ställen. I norrland brukar man prata om postens svarta hål i Ånge, då alltid paketen hit kommer till Ånge på 1 dygn från södra Sverige och sen dyker de upp på ett konstigt sätt direkt till utlämningsstället efter ytterligare 1-3 dagar. Det går till vissa ställen snabbare om man har SMS avisering. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 04 december 2009 - 17:20
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Man har börjat skicka ut boxarna igår eftersom att man helt enkelt inte fått boxarna från tillverkaren innan det. Man har således skickat alla på en gång till samtliga som beställt innan detta datum. Så förklaringen är att postgången tar olika lång tid för posten att skicka paket till olika ställen. I norrland brukar man prata om postens svarta hål i Ånge, då alltid paketen hit kommer till Ånge på 1 dygn från södra Sverige och sen dyker de upp på ett konstigt sätt direkt till utlämningsstället efter ytterligare 1-3 dagar. Det går till vissa ställen snabbare om man har SMS avisering.
Markus Johansson Telia Kundservice
Jag har sms-avisering men har inte fått något sms heller. Det jag vill ha reda på är om ni har skickat den. När jag beställde Smart, när det var nytt, blev jag lovad snabb leverans för jag var en av de första som beställt, sa kundtjänst. Det tog 2 månader innan jag fick gatewayen.
Postad 04 december 2009 - 17:27
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Det jag vill ha reda på är om ni har skickat den.
Ring kundtjänst och fråga. Är det lång kö kan du knappa in ditt telefonnummer så ringer man upp dig när det är "din tur".
Postad 04 december 2009 - 17:32
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Ring kundtjänst och fråga. Är det lång kö kan du knappa in ditt telefonnummer så ringer man upp dig när det är "din tur".
Jag har frågat två gånger via deras internettjänst, men de svarar inte. Jag har ringt tre gånger till kundtjänst i eftermiddag och fått svaret. "Det är många som ringer nu, tyvärr kan vi inte ta emot ditt samtal just nu. Var god försök senare." Alternativet att de ringer upp kan man inte välja när man får det meddelandet.
Postad 04 december 2009 - 17:36
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag har frågat två gånger via deras internettjänst, men de svarar inte. Jag har ringt tre gånger till kundtjänst i eftermiddag och fått svaret. "Det är många som ringer nu, tyvärr kan vi inte ta emot ditt samtal just nu. Var god försök senare." Alternativet att de ringer upp kan man inte välja när man får det meddelandet.
Jag testade precis att ringa både 90200 och 020-755766, båda fungerar utan problem.
Postad 04 december 2009 - 17:37
blastoise
-
blastoise
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Min box var tydligen 4 mil ifrån mig kl. 01.13 i natt. Nu är det upp till posten om den kommer idag eller på måndag. /H
Beställde i onsdags, var och hämtade den för några timmar sedan. Switchen skulle dock skickas separat & jag trodde faktiskt att den skulle komma före boxen... men icke! Sammantaget efter några minuters knappande är att den är snabbare än den gamla 1910 boxen, men man är tvungen att ringa kundtjänst för att aktivera inspelningen. 29 min väntetid & 39 samtal före... de ringer väl upp inom en timme kan man tänka.
Postad 04 december 2009 - 17:39
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag testade precis att ringa både 90200 och 020-755766, båda fungerar utan problem.
Vad valde du då? Jag valde beställning.
Postad 04 december 2009 - 17:45
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Vad valde du då? Jag valde beställning.
Vid 90200 säg: kundtjänst, digitaltv, övrigt, ditt telefonummer.
Postad 04 december 2009 - 17:46
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Vid 90200 säg: kundtjänst, digitaltv, övrigt, ditt telefonummer.
Ok tack för tipset, ska testa med övrigt i stället. :-) Nix, jag fick samma svar där! Nu ger jag upp och tar en öl i stället.
Redigerat av Wille09, 04 december 2009 - 17:49.
Postad 04 december 2009 - 17:50
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Samma här! Beställde första dagen men väntar fortfarande. Bytte samtidigt till bredbandstelefoni som Telia kopplade in i förrgår. Synd bara att telefoniadaptern inte heller har kommit...
Har också mailat utan att få svar!
Beställde i onsdags, var och hämtade den för några timmar sedan. Switchen skulle dock skickas separat & jag trodde faktiskt att den skulle komma före boxen... men icke!
Sammantaget efter några minuters knappande är att den är snabbare än den gamla 1910 boxen, men man är tvungen att ringa kundtjänst för att aktivera inspelningen. 29 min väntetid & 39 samtal före... de ringer väl upp inom en timme kan man tänka.
VAr glad att du redan fått den. vi är en del som beställde den 23 november och väntar fortfarande!! Ja intressant. Jag beställde också första dagen som den släpptes, den 23 november. kul att höra att folk som beställt för ett par dagar sedan redan har en box..... Borde verkligen skickas ut i turordning!!! Jag fick reda på av kundtjänst att min inte är skickad än och att jag inte har nåt kollinummer. skickas i nästa vecka... kanske ...
Redigerat av Bulldog76, 04 december 2009 - 17:51.
Postad 04 december 2009 - 17:56
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ok tack för tipset, ska testa med övrigt i stället. :-)
Nix, jag fick samma svar där! Nu ger jag upp och tar en öl i stället.
Det fungerar för mig. Ringde precis 90200 och sa samma som förut fast "fortsätt" istället för telefonnumret. Det är 30 min väntetid. Konstigt att det inte fungerar för dig? Edit: Det där med en öl var ingen dum idé, får ta mig en kall "Bud" efter jag skrivit detta.
Redigerat av Dfens, 04 december 2009 - 17:57.
Postad 04 december 2009 - 18:02
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Jag har lagt Back på en snabbknapp vid Displayen för att få det att fungera. På min Harmony 885 finns ingen knapp som benäms Back och då valde jag att överföra kommando från gamla fjärren o lägga den där. Fick också min 1963 box idag,har precis installerat den utan några problem. Fick lägga till funktionen Rec på fjärren genom att överföra kommandot från nya fjärren. Har inte valt ny box i Harmonyn utan endast lagt till den funktionen,allt annat fungerar som förut. Min knattrar lite grann också men det är inget som i mitt fall stör då boxen ståri en Tv-bänk med dörr. Kan inte påstå att jag upplever den snabbare än 1910 boxen efter sista uppgraderingen. Nu är ju jag lite begränsad vad gäller inspelning eftersom jag sitter på ADSL men Timeshift funktionen är ju UNDERBAR !! Hade en Samsung DVD med hårddisk förut och timeshift på den var ju inte alls så här smidig i funktionen. Nu är ju Timeshift på hela tiden om man väljer att man vill ha det så. Inspelnings inställningarna är väldigt enkla,snabba och logiska tycker jag. Går fort att börja spela in.
Redigerat av Volvis, 04 december 2009 - 18:29.
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|