* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34716 svar till detta ämne
Postad 15 maj 2007 - 18:41
cazz
-
cazz
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Efter har läst igenom några sidor (Sorry men orkar helt enkelt inte läsa igenom alla 29 sidor)
Om jag förstår så fungerar det rätt så bra förutom att man inte kan köra mer en scart typ men det är lungt.
Tänkte beställa väldigt snart så det var ju bra att veta om det flyter på bra.
PS
Man kanske skulle göra en poll i denna tråd där man kan klicka för de som har vad de tycker om tjänsten.
Redigerat av cazz, 15 maj 2007 - 18:42.
Postad 15 maj 2007 - 22:14
ollebanan
-
ollebanan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hahah, måste bara posta - http://www.break.com/index/switch.htmlTelia ska också börja med mci säljtaktik.
Postad 16 maj 2007 - 07:54
OXYD
-
OXYD
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Bildkvalitén håller sig snäppet över CDs Kabeltv, så länge inget rör sig snabbt för då blir det en massa datafyrkanter i bilden ungefär som på en Youtubefilm...Kommer inte i närheten av Digital kabel eller satellit...
Tyvärr har man ju bundit sig för en lång avtalsperiod....Jag kommer att gå tillbaka till DigitalTV via kabel igen.
<{POST_SNAPBACK}>
Det var väl vad jag trodde eftersom DrDish testade IPTV förra veckan i sin show.
Blev en stor tumme ner för bildkvaliteten samt snabbheten när man zappar enligt honom, nu testade de Tyska IPTV som erbjuds där nere, andra negativa saker var att boxen tog flera minuter att bara boota.
Kör själv med Wavefrontier T90 parabol och har cirka 8000 kanaler med en Dreambox så det går snabbt att zappa.
Tänkte kört med IPTV för svenska kanaler med det blir väl glömma nu då......
<{POST_SNAPBACK}>
HEHE så du menar att bara för IP är bärare så är det samma överallt
Sen kan du sitta med dina 8000 kanaler där 3000 är radiokanaler och 4990 är tråk. Sen tittar du på de vanliga kanalerna ändå
Tycker du skall prova IPTV innan du uttalar dig 
<{POST_SNAPBACK}>
Det var ett moget uttalande 
Jag har både Sky HD, Premiere, TPS you name it, behöver jag berätta mer eller?
Du jobbar på Telia? vad är ditt namn så kan jag kolla med mina tidigare kollegor som sitter vid Globen så kan jag informera dig närmare hur det funkar?
<{POST_SNAPBACK}>
HEHE vad man tog åt sig då. Jag har haft parabol. Var nära att köpa en dreambox med och det är flashigt med många kanaler. Men ärligt vad skall man med så många skitkanaler? Man tittar bara på de vanliga ändå. Mitt namn ser du under min profil. Kontakta mig gärna om du känner att du behöver rättfärdiga ditt val av tv mer. Annars menade jag inget allvarligt med mitt förra inlägg. Det ser du genom att man lägger ett  efter.
Postad 17 maj 2007 - 07:32
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Hm. förstör inte tråden, kan vi inte hålla oss till teknik och användarvänlighet istället... snällaJag beställde totalpaketet från C+ och ska idag testa säsongs kortet med att titta på Svenska mästarna mot Kalmar. Tittade någon minut på reprisen av tisdagens "veckans match" från C+Sport och kunde konstatera att 16:9 bilden nästan var i klass med SVT VM sändningar och överlägsen 4:an dito genom marknätet. Mitt personliga tycke, är att just kanalerna utanför SVT (tv4 discovery kanal 5 ..) ser mycket bättre ut genom ip-tv. SVT är bättre i marknätet men då får man anstränga sig för att se skillnaden. Tittade igår också på Elektra och 5.1 ljudet "distade" hela tiden, undrar om det var Canal+ som ställt in något fel eller om ip-TV inte klarar av för mycket "bom-bang-bom" för i andra filmer funkade 5.1 fint.
Postad 17 maj 2007 - 08:51
Tat
-
Tat
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
äter boxen bandbredd även när man inte har den på? om man kopplar ur den helt då? eller måste jag avbeställa tjänsten för att får fullt 24mbit?
bytte från 8mbit till 24mbit + bredbands tv.. fick mycket sämre ping i cs.. hade kring 16 med 8mbit, nu har jag 30+
beror det på boxen?
tänkte att testa det för att det var gratis + att jag inte har 5an, animal planet o discovery channel med viasat men äter det bandbredd fast man inte kollar så avbeställer jag direkt!
Redigerat av Tat, 17 maj 2007 - 08:54.
Postad 17 maj 2007 - 09:35
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1 033 inlägg
äter boxen bandbredd även när man inte har den på? om man kopplar ur den helt då? eller måste jag avbeställa tjänsten för att får fullt 24mbit?
bytte från 8mbit till 24mbit + bredbands tv.. fick mycket sämre ping i cs.. hade kring 16 med 8mbit, nu har jag 30+ 
beror det på boxen?
tänkte att testa det för att det var gratis + att jag inte har 5an, animal planet o discovery channel med viasat men äter det bandbredd fast man inte kollar så avbeställer jag direkt!
<{POST_SNAPBACK}>
Mja, äter bandbredd e väl fel ord, men det stämmer att du inte får ut 24Mbit/s när boxen är avstängd pga Telia stryper din bandbredd.
Postad 17 maj 2007 - 12:59
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
beror det på boxen?
<{POST_SNAPBACK}>
Vad gäller bandbredd så hänvisar jag till Telias eget svar på den frågan. Vad gäller pingtider så är Telia lite dåliga på att upplysa om detta på sina webbsidor. Men Bredbandsbolaget är vänliga om att upplysa följande: Pingtid ADSL - När du beställt TV-tjänst justeras din Bredbanduppkoppling för ge dig bästa möjliga kvalitet på TV-signalen. Därför kommer en parameter som kallas interleave delay att ökas. Detta är inget du märker av vid vanlig surfning, men om du däremot spelar online-spel kan du uppleva något längre pingtider.
Så det är helt korrekt att du får längre pingtider då man har konfigurerat ADSL-förbindelsen för att kunna bära IPTV. Det är alltså inte själva boxen i sig som gör det, utan en ändring av konfigureringen på din ADSL-förbindelse. Så om du absolut inte vill ha begränsningen på bandbredden på din 24 MBit/s ADSL-förbindelse och få högre pingtider så är det nog bara att konstatera att IPTV inte är så lämpligt för dig. /Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 17 maj 2007 - 12:59.
Postad 17 maj 2007 - 13:14
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Så om du absolut inte vill ha begränsningen på bandbredden på din 24 MBit/s ADSL-förbindelse och få högre pingtider så är det nog bara att konstatera att IPTV inte är så lämpligt för dig.
/Peter Cigéhn <{POST_SNAPBACK}>
Antar att pingtiden inte drabbar folk med Telias fiber eller? Kan man inte prioritera om paketen så IPTVn har sämst prio? Även om det då kanske pixlar sig lite då & då vid Tv-tittande...
Postad 17 maj 2007 - 13:25
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Så om du absolut inte vill ha begränsningen på bandbredden på din 24 MBit/s ADSL-förbindelse och få högre pingtider så är det nog bara att konstatera att IPTV inte är så lämpligt för dig.
/Peter Cigéhn <{POST_SNAPBACK}> Antar att pingtiden inte drabbar folk med Telias fiber eller?
Kan man inte prioritera om paketen så IPTVn har sämst prio? Även om det då kanske pixlar sig lite då & då vid Tv-tittande...
<{POST_SNAPBACK}>
Aspekten med pingtider är enbart för ADSL-förbindelser. Det behövs inga motsvarande konfigureringar av "interleave delay"-parametrar eller motsvarande bandsbreddsbegränsningar då man har fiberförbindelse (bortsett från om man har en 100 MBit/s "surfa-på-nätet"-tjänst i vilket fall TV-tittande kommer att ta bandbredd på din fysiska 100 MBit/s förbindelse som man normalt har). Så nej, längre pingtider är ingenting som fiberanslutna drabbas av. Vad gäller att ge IPTV sämre prioritet och QoS (Qality of Service) betvivlar jag att det är någon som vill. Varken Telia som vill tillhandahålla en bra tjänst, och även du som titta på TV. Jag är ingen expert och vet inte exakt vad som händer om man inte skruvar på interleave delay och bandbreddsbegränsar, men jag betvivlar att du ens får en TV-tjänst som är användbar. Dessutom betvivlar jag att Telia ens kan supporta en sån konfigurering. Hur ska supporten kunna skilja på "förväntad" dålig bild (dvs pga att man valt ett prioritera ned IPTV-trafiken) och "oförväntad" dålig bild (dvs pga att det faktiskt är ett fel på IPTV-tjänsten)? Sånt bli fullkomligt ohållbart i längden. Nej, det är nog fullkomligt givet att ämnar man tillhandahålla en TV-tjänst som Telia gör så ser dom också till att konfigurera nätet så det blir bra kvalitet på tjänsten också. /Peter Cigéhn
Postad 17 maj 2007 - 13:35
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Men å andra sidan så är 14Mbit ner & 1Mbit upp vid onlinespel fullt tillräckligt så länge man inte hostar (men ofta funkar det också)...
Engelsmännens uppkoppling är i regel så sunkigt endå.
När vi kör klanmatcher mot engelska klaner är det alltid dom som "förstör" laggfritt spelande...
Postad 17 maj 2007 - 17:53
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jag har 8 mb adsl och bor 3,3 km från TelestationenInnan Ip-TV = Ner 6 Mb upp 0,7 - 0.9 Mb Med Ip-TV och avslagen Box = Ner 6 Mb upp 0,7 - 0.9 Mb Med Ip-TV och påslagen Box = Ner 4 Mb upp 0,7 Mb Jag har nu testat lite mer med Canal+ Total och SäsongskortetFotbollen har klart bättre bild än TV 4:as sändningar från VM. Filmerna tycker jag kvallitétsmässigt knappt går inte skilja från DvD på en 32 LCD i 1360X768 bildpunkter upplösning om jag kör genom förstärkarens s-vhs till KomponentVideo konverter. Och mycket bättre än en film konverterad från DVD 9 till DVD 5. Ändå tuffar DVD upp i mer Mbt/s än ip-TV. En inspelning med Windows Mediacenter, från Boxer, tuffar på i ungefär samma hastighet som Telia ip.TV. Men åsikten är personlig så andra kanske tycker annorlunda. Lite synd tycker jag det är att Motorolaboxen inte själv kan konvertera mellan 4:3 och 16:9 vilket min Forcebox för det hackiga marknätet kan. Tyvärr går detta inte automatiskt när jag kör bilden genom förstärkaren (Onkyo SR 604E HDMI). Kör jag direkt till TV så går det.I väntan på Box med PVR eller annan tjänstKopplade MotorolaBoxen till mitt TV-kort s/vhs-ingång och nu går det att spela in och även köra timeshift genom Mediacenter. Det ända som är kvar är att få till det med att spela in 5.1 ljudet men lösning är på gång... återkommer. 20 majHar inte fått till det med digitala ljudet ännu och eftersom både Boxer just nu har väldigt dålig signal och Telia ligger nere med de flesta kanalerna är det lite svårt för Mediacenter att få till kanalerna just nu. I alla fall verkar det inte vara en jättesmidig lösning att köra genom MCE men ska testa lite till.
Redigerat av ruva, 20 maj 2007 - 08:13.
Postad 19 maj 2007 - 21:12
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Nu är alla kanaler utom SVT:s och TV4 as kanaler svarta  .
Är det fel hos mig eller är det samma för er?
Postad 19 maj 2007 - 21:30
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Nu är alla kanaler utom SVT:s och TV4 as kanaler svarta .
<{POST_SNAPBACK}>
Samma problem här. Kanalerna försvann ungefär vid 21:50 tiden... /Peter Cigéhn
Postad 19 maj 2007 - 21:33
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Samma problem här. Kanalerna försvann ungefär vid 21:50 tiden...
/Peter Cigéhn
<{POST_SNAPBACK}>
Då är jag inte ensammen. Ser ut som att jag får se på Tele2.Visions analoga kabel-TV resten av natten  .
Redigerat av 91robe, 19 maj 2007 - 21:33.
Postad 19 maj 2007 - 21:37
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3 094 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
/Peter Cigéhn
<{POST_SNAPBACK}>
Mitt i OCC... jäklans också...
Postad 19 maj 2007 - 21:42
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
/Peter Cigéhn
<{POST_SNAPBACK}> Mitt i OCC... jäklans också... 
<{POST_SNAPBACK}>
Nån som vet vad i hvete dom håller på med?.
Redigerat av 91robe, 19 maj 2007 - 22:49.
Postad 20 maj 2007 - 00:35
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Nån som snubblat på sladden, skämt åsido detta är ju inte kul, mycket man missat ikväll...... och dom är borta än.
Postad 20 maj 2007 - 01:59
baggy
-
baggy
-
Rookie
-
7 inlägg
Postad 20 maj 2007 - 03:23
Unregisteredbdc7a326
-
Unregisteredbdc7a326
-
Användare
-
-
118 inlägg
Oooooh vad jag ångrar att jag valde Telia DigitalTV......svart i rutan i Malmö oxå...
.....bara ett års bindningstid kvar nu....
.....eller är det 1,5? Jisses!
Redigerat av Unregisteredbdc7a326, 20 maj 2007 - 03:24.
Postad 20 maj 2007 - 07:39
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Fortfarande nere också här i Borås. Letade på driftsinformation men hittade ingen flik om TV. Ska ringa kundtjänst när de vaknar. Ska även tillägga att signalen på Boxer är usel just nu, kanske har det ett samband? 3 minuter kvar tills kundtjänst öppna 9.00Telia har just nu upptäckt felet och vet inte ännu vad det beror på.
Redigerat av ruva, 20 maj 2007 - 08:07.
Postad 20 maj 2007 - 07:44
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Samma här i Åsa (söder om Göteborg) - ringde kundtjänst, dom meddelade att dom öppnar klockan 9 på helgdagar men för att höra det meddelandet fick man säga ärende, vart man ville bli kopplad och sedan knappa in telefonnumret det gäller - mycket genomtänkt upplägg Telia
Självklart tror väl inte Telia att någon märkt att kanalerna är svarta...eftersom dom inte tycker att det är behov av att skriva någonting på sin hemsida om att det är driftsstörning och ej heller när man går in under driftinformation på boxen...vad har dom den funktionen till?
Så vi får hålla varandra uppdaterade här istället så att vi vet vad som händer...
Vänligast
TMC
Postad 20 maj 2007 - 08:37
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Meddelande om att det är störningar på digitaltv-tjänsten är det första man får höra när man ringer kundtjänst nu. Fel kan väl hända och vi får hoppas att de löser det snart. Motogp börjar om några timmar...
Postad 20 maj 2007 - 09:42
lerike
-
lerike
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu rullar en remsa överst i bild (då man startat om boxen):
Vi har för närvarande tekniska problem med Kanal 5, Discovery, Eurosport med fler kanaler. Felavhjälpning pågår.
Det som jag tycker är märkligt är att Canal+ Film 1, 2, 3 och Canal+ Sport 2 är borta
men Canal+ Mix och Canal+ Sport 1 är kvar...
Fel kan hända den bästa men det var trist att det blev en lördagkväll.
Jag hade hyrt en film i digital-tv-boxen; även den försvann. :-(
Redigerat av lerike, 20 maj 2007 - 09:43.
Postad 20 maj 2007 - 10:07
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Samma här i Åsa (söder om Göteborg) -
<{POST_SNAPBACK}> OTHm Åsa bor jag i också
Postad 20 maj 2007 - 10:11
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Där ser man, har du också Telias Bredbands-TV och problem just nu?
Förresten så vore det ju mycket bättre ifall Telia kunde lägga in denna typ av information i sin driftinfo i boxen så man slipper ringa och felanmäla, sitta i telefonkö och fundera över om felet ligger lokalt när man blir frustrerad...så enkelt att lösa den infobiten av Telia om dom bara använde den funktion som redan finns.
Vänligast
TMC
Postad 20 maj 2007 - 10:15
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Där ser man, har du också Telias Bredbands-TV och problem just nu?
Förresten så vore det ju mycket bättre ifall Telia kunde lägga in denna typ av information i sin driftinfo i boxen så man slipper ringa och felanmäla, sitta i telefonkö och fundera över om felet ligger lokalt när man blir frustrerad...så enkelt att lösa den infobiten av Telia om dom bara använde den funktion som redan finns.
Vänligast
TMC
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det är problem här också med Telia bredbands-TV Dom har haft en textremsa som har rullat i överkant på på bilden med info om att det är problem och att dom jobbar på det! Men ja dom borde kanske lägga den infon i driftinfo i boxen också!
Postad 20 maj 2007 - 11:13
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Nu fungarar det igen! Här i Hagfors iallafal men det fins ingen programinfo.
Redigerat av 91robe, 20 maj 2007 - 11:14.
Postad 20 maj 2007 - 11:13
lerike
-
lerike
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu är det tillbaka! :-)
Remsan finns kvar vid omstart men kanalerna är i bild.
Ingen programinfo här heller i norduppland.
Redigerat av lerike, 20 maj 2007 - 11:14.
Postad 20 maj 2007 - 11:33
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Nån som vet vad det var för problem? Altså varför kanalerna försvan.
Postad 20 maj 2007 - 12:14
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Alla kanaler är tillbaka, förutom Discovery Channel. Någon fler än jag som inte har fått tillbaka Discovery Channel?
/Peter Cigéhn
Postad 20 maj 2007 - 12:34
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Alla kanaler är tillbaka, förutom Discovery Channel. Någon fler än jag som inte har fått tillbaka Discovery Channel?
/Peter Cigéhn
<{POST_SNAPBACK}>
Får inte heller in Discovery Channel.
Postad 20 maj 2007 - 13:17
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
/Peter Cigéhn
<{POST_SNAPBACK}>
Får inte heller in Discovery Channel.
<{POST_SNAPBACK}>
Nu får jag in Discovery Channel men fortfarande ingen programinfo.
Postad 20 maj 2007 - 20:54
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Mycket mosaik på många kanaler i C+ paketet o Eurosport. Har Telias parabol blåst ur sitt läge montro eller är det bara hos mig?
Postad 20 maj 2007 - 20:56
lerike
-
lerike
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Märkte samma sak hos mig på c+
Postad 20 maj 2007 - 21:02
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Hos mig har jag störningar på alla kanaler förutom SVT (samtliga), TV4 (samtliga) kanal5, kanal9, VH-1, Discovery Channel och Animal planet.
Redigerat av 91robe, 21 maj 2007 - 18:44.
Postad 20 maj 2007 - 21:19
Bom T
-
Bom T
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Nu har jag haft telias digital-tv i en vecka, och jag måsta säga att bilden är ganska dålig när jag jämför med min gamla Grundig markbox (knivskarp bild). Någon som kan förklara varför bilden är sämre? Jag har 8mbit, SD-TV och en full scart. Om inte telia kan få till en bättre bild så inte tänker då jag börja betala för digital-tv.
Redigerat av Bom T, 20 maj 2007 - 21:19.
Postad 20 maj 2007 - 21:27
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Fungerar det tycker jag inte bilden är märkbart sämre på svt-kanalerna och mycket bättre på tv4:as och 5:ans kanaler. Fast Grundig kanske är bättre än Force-boxen?
Postad 20 maj 2007 - 21:41
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Nu har jag haft telias digital-tv i en vecka, och jag måsta säga att bilden är ganska dålig när jag jämför med min gamla Grundig markbox (knivskarp bild). Någon som kan förklara varför bilden är sämre? Jag har 8mbit, SD-TV och en full scart. Om inte telia kan få till en bättre bild så inte tänker då jag börja betala för digital-tv.
<{POST_SNAPBACK}>
En anledning till att du upplever att bilden är sämre är kanske att Telia just nu har kraftiga störningar på många av sina kanaler (precis som diskuteras här i tråden). Jag har själv haft Telias bredbands-TV i drygt 1 år och aldrig haft liknande störningar tidigare. Personligen tycker jag du ska vänta lite mer än en vecka innan du dömer ut bildkvalitén (med tanke på de problem och störningar som har pågått de senaste dagarna) som sämre än den du fick via marknätet. Men i slutändan är det ju ändå du själv som avgör om Telias tjänst är värd att betalas för eller inte, oberoende av vad någon svarar här i tråden. /Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 20 maj 2007 - 21:42.
Postad 21 maj 2007 - 10:59
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Kommer 3an och 6an komma in i kanalutbudet snart?
Kom på att det här är inlägg 888 i denna tråd. coolt
Redigerat av Unregistered1273, 21 maj 2007 - 12:26.
Postad 21 maj 2007 - 21:33
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Kommer 3an och 6an komma in i kanalutbudet snart?
<{POST_SNAPBACK}>
En spekulation är att Viasat "håller" på sina kanaler så länge som det finns folk kvar som måste välja hur dom ska se på TV i framtiden, dvs fram tills dess att digital-TV övergången är genomförd i hela Sverige. Självklart vill ju Viasat att folk skall välja deras tjänster direkt, t ex via parabol. Efter det att alla har gjort sina val och bundit upp sig på långa avtal så vinner ju inte Viasat nånting på att sitta och "tjuvhålla" på sina kanaler längre. Då kanske det öppnar upp för att Viasat kan "tillåta" att Telia distribuerar deras kanaler också. Rimligvist så måste ju Viasat ändå tjäna på att fler kan titta på deras kanaler för att därmed kunna öka sina reklamintäkter. Men detta är rena spekulationer från min sida... /Peter Cigéhn
Postad 21 maj 2007 - 22:31
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Det kan nog stämma!
Enligt Telia så har Viasat olika krav, eftersom telia inte verkar gå med på dem så verkar de vara för orimliga krav!!
Tråkigt men sant!
Postad 21 maj 2007 - 23:38
Bom T
-
Bom T
-
Amatör
-
-
64 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
En anledning till att du upplever att bilden är sämre är kanske att Telia just nu har kraftiga störningar på många av sina kanaler (precis som diskuteras här i tråden). Jag har själv haft Telias bredbands-TV i drygt 1 år och aldrig haft liknande störningar tidigare. Personligen tycker jag du ska vänta lite mer än en vecka innan du dömer ut bildkvalitén (med tanke på de problem och störningar som har pågått de senaste dagarna) som sämre än den du fick via marknätet. Men i slutändan är det ju ändå du själv som avgör om Telias tjänst är värd att betalas för eller inte, oberoende av vad någon svarar här i tråden.
/Peter Cigéhn
<{POST_SNAPBACK}>
Nä, dömer ut dom gör jag inte. Så du menar att bilden kommer att bli bättre än vad den är just nu? Ska väl tillägga att jag hade egen antenn till min markbox, om nu det har någon betydelse?
Redigerat av Bom T, 21 maj 2007 - 23:40.
Postad 22 maj 2007 - 08:29
thecapeman
-
thecapeman
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag har också en del problem med min Digital-TV över ADSL. Ljud och bild hackar ofta, nästan hela tiden. Ibland kan det gå bra, men igår var det bedrövligt.
Postad 22 maj 2007 - 10:39
ollebanan
-
ollebanan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag har också en del problem med min Digital-TV över ADSL. Ljud och bild hackar ofta, nästan hela tiden. Ibland kan det gå bra, men igår var det bedrövligt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jaha, sitt inte här och klaga felanmäl/ring supporten.
Postad 22 maj 2007 - 13:03
thecapeman
-
thecapeman
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jaha, sitt inte här och klaga felanmäl/ring supporten.
<{POST_SNAPBACK}>
Jaha, jag antog att ni fortfarande hade problem och ville bara delta i den allmänna klagosången över hur kasst det fungerat de senaste dagarna. Kunde vara intressant och veta om jag var den ende som fortfarande hade problem. EDIT: Och nu har ADSL-anslutningen lagt ner helt. Håhåjaja. Hoppas de hittar felet.
Redigerat av thecapeman, 22 maj 2007 - 15:00.
Postad 22 maj 2007 - 17:52
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
En anledning till att du upplever att bilden är sämre är kanske att Telia just nu har kraftiga störningar på många av sina kanaler (precis som diskuteras här i tråden). Jag har själv haft Telias bredbands-TV i drygt 1 år och aldrig haft liknande störningar tidigare. Personligen tycker jag du ska vänta lite mer än en vecka innan du dömer ut bildkvalitén (med tanke på de problem och störningar som har pågått de senaste dagarna) som sämre än den du fick via marknätet. Men i slutändan är det ju ändå du själv som avgör om Telias tjänst är värd att betalas för eller inte, oberoende av vad någon svarar här i tråden.
/Peter Cigéhn
<{POST_SNAPBACK}> Nä, dömer ut dom gör jag inte. Så du menar att bilden kommer att bli bättre än vad den är just nu? Ska väl tillägga att jag hade egen antenn till min markbox, om nu det har någon betydelse?
<{POST_SNAPBACK}>
Om bilden blir bättre är ju lite svårt att avgöra (jag har som sagt var ingen aning om hur din nuvarande bild kontra din tidigare bild via marknätet såg ut). Men om du upplever att bilden är "dålig" så tycker jag att du skall felanmäla detta till Telia. Det kan ju vara så att du har problem med din ADSL-anslutning (vilket jag gissar är det du har) som gör att din bild blir sämre än vad den egentligen skall vara. /Peter Cigéhn
Postad 24 maj 2007 - 17:53
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Telia och MediacenterJag har testat att försöka integrera Telia-ipTV i Mediacenter 2005 genom s-vhs ingången på mitt Pinnacle Hybridkort. Det går att lära MC att byta kanaler på MotorolaBoxen och bilden blir rätt skaplig. Problemet är, i mitt fall, att få till digitalljudet och där blir det helt tyst. Går nog att ordna men helt tröslöst verkar det att vara att få till det med programguiden. DVB-T merknätet ger nte många kanaler i programguiden och Sattelit mest tyska. Det går kanske att ställa in manuellt om man har en hel dag över. Synd att inte valet ip-TV finns i en Teliaanpassad programguide. Jag har kopplat bild och ljud genom Component monitor och toslink ut från min hemmabioreciver Onkyo TX-SR604E
Måste man verkligen köpa en sådan här( Philips DVDR7260H ) för att kunna spela in filmer från C+ med DD 5.1 ljud? Tycker redan jag nu har för många fjärrisar på TV-bordet.
Redigerat av ruva, 24 maj 2007 - 19:12.
Postad 24 maj 2007 - 22:45
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Nån annan här som har svart bild på TV9? Alla andra kanaler fungerar. Provat och reboota lådorna inget resultat.
Ändring: Allt är i sin ordning, gott Telia.
Redigerat av Unregistered6214acfd, 25 maj 2007 - 00:01.
Postad 25 maj 2007 - 16:08
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Precis det jag trodde, väntade bara på att nån skulle uttala sig.
Postad 25 maj 2007 - 18:07
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Precis det jag trodde, väntade bara på att nån skulle uttala sig.
<{POST_SNAPBACK}>
Får man vara nyfiken och fråga om du själv har sett någon sändning med Telia bredbands-TV, eller om du baserar ditt "troende" på vad du hört och läst (som inlägg liknande det du refererar till). Då du säger "precis det jag trodde" så låter det som om du har skaffat dig en (förutfattad) mening om bildkvalitén utan att faktiskt ha bevittnat den med egna ögon. Eller? /Peter Cigéhn
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|