Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34745 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 19 december 2009 - 23:44

jcalling
  • jcalling
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Testade at gå in på min TV på mina sidor med windows Mobile (HTC) och det fungerade klockrent

Postad 20 december 2009 - 00:20

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Testade at gå in på min TV på mina sidor med windows Mobile (HTC) och det fungerade klockrent

Vilken browser använde du?

/A

Postad 20 december 2009 - 04:01

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Redigerat av ansgar, 20 december 2009 - 04:07.

Postad 20 december 2009 - 04:06

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Bara en check med Er andra innan jag går vidare till Telia.

Den senaste tiden (drygt två veckor) har jag fått ett antal korta hack i ljud/bild under sändningarna.
Ca 5-10 min mellan varje litet avbrott. Avbrotten är < 1 sekund, men det är oerhört irriterande.
Senast idag under På Spåret, vid ett "hack", så missades vital information från programledarna.
Det är ju under dylika program som man märker det mest, att meningarna inte blir fullständiga. :D

Jag får ibland (ett par ggr i veckan) även frysningar av sändningen, där det enda som kan få den aktuella kanalen att bli aktiv igen är att byta till en annan kanal och sedan byta tillbaka. Känns det igen?

Blir nog en stund i telefonkön imorgon...
Jag kör Ruckus trådlöst, box (1910) till Denon AVR 2310 receiver vidare till en Panna PZ80. HDMI.
Receivern är relativt ny i uppsättningen. Hoppas inte den bidrar till "hacken". ;) Kanske skall köra direkt till TV:n från boxen imorgon för att eliminera ev. hårdvaru/mjukvaruproblem.

/M

Jag hade tidigare liknande problem under lång tid. Det slutade med att jag fick ett nytt smart-modem. Sedan dess har jag inte sett en enda frysning (utom när diskmaskinen stör)
Det andra felet du hade har jag också nyligen. Det frös ideligen mellan 12 och 02:00 en natt. Sen har det inte upprepats. Jag skrev om det ovan men har inte sett något svar.

Redigerat av ansgar, 20 december 2009 - 04:08.

Postad 20 december 2009 - 08:16

rogerli
  • rogerli
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

När man väljer att spela in ngt via webben så får jag alltid ett felmeddelande vid programmeringen att "inspelningen misslyckades".

Tar man sedan refresh på sidan har den lagt till programmet i inspelningslistan och allt fungerar som det ska.

Så det är ju en bug som går att leva med.

Detta får jag också, de gånger jag har provat att spela in via nätet . Både på jobbdatorn och den där hemma.

Inspelningarna har fungerat, men man får väl hoppas att detta "problemet" försvinner med tiden........

Postad 20 december 2009 - 09:04

jcalling
  • jcalling
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Vilken browser använde du?

/A

Internet Explorer

Postad 20 december 2009 - 11:28

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Jag hade tidigare liknande problem under lång tid. Det slutade med att jag fick ett nytt smart-modem. Sedan dess har jag inte sett en enda frysning (utom när diskmaskinen stör)
Det andra felet du hade har jag också nyligen. Det frös ideligen mellan 12 och 02:00 en natt. Sen har det inte upprepats. Jag skrev om det ovan men har inte sett något svar.

Köp ett avstörningsfilter som du kopplar in före boxen, så försvinner störningen förhoppningsvis. Tänker köpa det till min dator då det knäpper i högtalarna då man slår på ljuset på toaletten. Har fått ferritkärnor som jag satt kring elkablarna, märker inte av dem, men nu sitter de där i alla fall. De har suttit på elkablar för servrar tidigare så någon typ av funktion bör de ha.

Postad 20 december 2009 - 11:45

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Köp ett avstörningsfilter som du kopplar in före boxen, så försvinner störningen förhoppningsvis. Tänker köpa det till min dator då det knäpper i högtalarna då man slår på ljuset på toaletten. Har fått ferritkärnor som jag satt kring elkablarna, märker inte av dem, men nu sitter de där i alla fall. De har suttit på elkablar för servrar tidigare så någon typ av funktion bör de ha.

Ett sånt här nätfilter borde också funka fint

Postad 20 december 2009 - 12:19

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Ett sånt här nätfilter borde också funka fint

Eller så köper man Deltaco/Belkin/Champion/APC eller liknande för 80 kr och får precis samma sak som du länkar till men sparar över 900 kr.

Redigerat av Tekn0, 20 december 2009 - 16:03.

Postad 20 december 2009 - 16:48

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Internet Explorer

Jag har även testat i Windows Mobile 6.5.3 med Opera Mobile 9.7 (35432), Opera Mobile 10 beta 1 och Skyfire 1.5.0 (15020). Alla har fungerat bra. Med Skyfire var det lite bökigt att lägga till kanaler i kanallistan men i övrigt fungerade det problemfritt.

Postad 20 december 2009 - 16:59

Unregistereddddca627
  • Unregistereddddca627
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har också testat att gå in på "Min TV" på "Mina Sidor" med iPhonen och det fungerar utan problem.

Hej, jag försöker och försöker komma in via Safari på Mac och iPhone men det som sätter stopp hela tiden är att jag sänds till inloggningssida på nytt. Trots korrekta inmatningar för anv.namn och lösen ;)

Postad 20 december 2009 - 17:19

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hej, jag försöker och försöker komma in via Safari på Mac och iPhone men det som sätter stopp hela tiden är att jag sänds till inloggningssida på nytt. Trots korrekta inmatningar för anv.namn och lösen ;)

Testade precis att gå in via datorn, kör Mac med både Safari och Camino, samt via iPhonen och det fungerade utan problem. Hur har du det med "kakor"?

Postad 20 december 2009 - 17:42

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Tänkte på en annan sak. Varför sänder vissa kanaler så många program i 4:3 format fortfarande. Detta gäller främst amerikanska TV serier. T ex så sänder TV6 vissa serier i 4:3 medan TV3 sänder samma serier i 16:9.

Och TV8 sänder widescreen bild i 4:3 format så att man får windowboxing. Lever vi i stenåldern fortfarande eller? Halva TV bilden är ju svart om man inte använder de inbyggda zoom funktionerna i TV:n. Inte konstigt att bild kvaliteten blir helt värdelös. Kan inte Telia få programmen i bättre format? Det är ju bättre kvalitet på reklamen än på programmen.

@ Telia Kundservice

Kan ni påverka program leverantörerna så att ni får sändningarna i bättre format? TV6, TV8 och Kanal 9 sänder ofta 16:9 och 2.39:1 program i 4:3 format så att man får windowboxing. Bild kvalitet blir väldigt dålig när man tvingas använda zoom funktionerna och dessutom försvinner delar av texten. Se nedan för hur bilden ser ut när de sänder en 2.39:1 film i 4:3 format.

Postad bild

Postad 20 december 2009 - 18:27

Unregistereddddca627
  • Unregistereddddca627
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Testade precis att gå in via datorn, kör Mac med både Safari och Camino, samt via iPhonen och det fungerade utan problem. Hur har du det med "kakor"?

Jag tillåter det men det funkar inte alls.
Trodde ett tag att detta gällde alla macanvändare men nu när bl a du visar på motsatsen blir man ju fundersam.
Eftersom problemet är via iPhone också så verkan det ju vara Safari.

För via Firefox funkar det att logga in.

Hur som helst funkar ingen grafik på Min TV väl där. Utan texten Error osv...

Bifogad fil  Bild_2.png   113,15K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Bild_3.png   164,82K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  iphone.jpg   51,2K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Bild_1_18_24_34.png   30,67K   3 Antal nerladdningar

Postad 20 december 2009 - 21:59

zazzo
  • zazzo
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

I dagsläget finns det ingen annan switch på marknaden som utan problem går att använda. Orsaken att en vanlig switch inte fungerar är att bredbandsswitchen delar upp trafiken som går i olika ”kanaler” i samma kabel (olika VLAN).

För närvarande är leveranstiden omkring 4 veckor för de beställningar som görs idag.

Orsaken till leveransproblemen är att det är betydligt flera kunder än normalt som beställt tjänsten och således behöver en bredbandsswitch. Det är även problem med leveranserna från tillverkaren då de har problem med komponentbrist.

Telia har handläggare som i dagsläget arbetar med att i största möjliga mån minska problemen för kunderna. De allra flesta kunderna som är drabbade kommer att bli kontaktade om man inte redan blivit det. Bland annat tittar man på möjligheten att ändra från bredbandstelefoni till vanlig telefoni i de fall det är möjligt.

Kan inte annat än beklaga problem som uppstår för vissa kunder och jag kommer om möjligt återkomma ifall jag får mer information

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jo jag vart kontaktad om att leveransen skulle dröja till mitten av Januari och att jag kunde få fast telefoni. Handläggaren vart förvånad att min dlink router lyckades splitta telefoni och internet. Det verkar som att det finns möjligheter till lösningar som inte telia vet om.

Så jag vart hoppfull om att det kanske fanns ett sätt att splitta även videoströmmen. Hur skiljer sig telefontrafiken från Tv-trafiken??

Postad 20 december 2009 - 22:32

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag tillåter det men det funkar inte alls.
Trodde ett tag att detta gällde alla macanvändare men nu när bl a du visar på motsatsen blir man ju fundersam.
Eftersom problemet är via iPhone också så verkan det ju vara Safari.

För via Firefox funkar det att logga in.

Hur som helst funkar ingen grafik på Min TV väl där. Utan texten Error osv...

Mycket konstigt detta att det fungerar för vissa men inte för andra. Är kanske någon inställning i Safari som du har gjort som inte Telia gillar?

Postad 21 december 2009 - 08:08

Digiandreas
  • Digiandreas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har också problem med att HDMI-signalen försvinner efter tredje pricken. Det sker på båda mina LCD-tv. Den ena är bara en vecka gammal. Telias kundtjänst säger: Vänta, det kan ev komma någon uppdatering avhjälper det.

Man skulle väldigt gärna vilja veta ungefär när och om de överhuvudtaget arbetar med det.

Någon som löst problemet?

Postad 21 december 2009 - 09:16

Bluedog
  • Bluedog
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

I dagsläget finns det ingen annan switch på marknaden som utan problem går att använda. Orsaken att en vanlig switch inte fungerar är att bredbandsswitchen delar upp trafiken som går i olika ”kanaler” i samma kabel (olika VLAN).

För närvarande är leveranstiden omkring 4 veckor för de beställningar som görs idag.

Orsaken till leveransproblemen är att det är betydligt flera kunder än normalt som beställt tjänsten och således behöver en bredbandsswitch. Det är även problem med leveranserna från tillverkaren då de har problem med komponentbrist.

Telia har handläggare som i dagsläget arbetar med att i största möjliga mån minska problemen för kunderna. De allra flesta kunderna som är drabbade kommer att bli kontaktade om man inte redan blivit det. Bland annat tittar man på möjligheten att ändra från bredbandstelefoni till vanlig telefoni i de fall det är möjligt.

Kan inte annat än beklaga problem som uppstår för vissa kunder och jag kommer om möjligt återkomma ifall jag får mer information

Markus Johansson
Telia Kundservice

Exempel på utrustning och det finns flera.
NETGEAR har en billig switch GS105E för 545:- exkl. moms hos DUSTIN som stöder 802.1Q.

Kanske skulle jag köpa en själv. Men då kommer väll Telia säja att utrustningen/Tjänsten fungerat som den
skall eller att produkten inte är godkänd och därför stängs mitt abonemang av.

Kostnaden för ett annat fabrikat borde bli billigare för Telia än att kompensera era kunder.

Förövrigt gjorde jag min beställning i mitten på november med start första December, alla grejor kom förutom switchen.
Telia har inte gett några leveransbesked och har inte kontaktat mig angående förseningen. Utan det är jag som ringer
en gång i veckan och frågar.

Har ni skickat switchen?, Nej. Den ligger för packning. Den kommer att levereras innom de närmaste dagarna.
Har ni skickat switchen?, Nej. Det är förseningar. Den kommer att levereras i slutet på veckan.
osv.......

I dag sa Telia. Vi kan inte lova något, Det är problem med leveranserna. De skickas ut vart efter de kommer
in.........

Alltså en MYCKET mysig Jul (december) utan TV. Barnen och vi uppskattar det verkligen.

Postad 21 december 2009 - 09:25

kadett
  • kadett
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

NETGEAR har en billig switch GS105E för 545:- exkl. moms hos DUSTIN som stöder 802.1Q.

Kanske skulle jag köpa en själv. Men då kommer väll Telia säja att utrustningen/Tjänsten fungerat som den

Kostnaden för ett annat fabrikat borde bli billigare för Telia än att kompensera era kunder.

Förövrigt gjorde jag min beställning i mitten på november med start första December, alla grejor kom förutom switchen.
Telia har inte gett några leveransbesked och har inte kontaktat mig angående förseningen. Utan det är jag som ringer

Har ni skickat switchen?, Nej. Den ligger för packning. Den kommer att levereras innom de närmaste dagarna.
Har ni skickat switchen?, Nej. Det är förseningar. Den kommer att levereras i slutet på veckan.
osv.......

I dag sa Telia. Vi kan inte lova något, Det är problem med leveranserna. De skickas ut vart efter de kommer
in.........

Alltså en MYCKET mysig Jul (december) utan TV. Barnen och vi uppskattar det verkligen.

Ingen har kontaktat mig heller. Det är kanske nu det är dags att säljstoppa detta i stället för att lura folk
som man nu gör.

/Olle

Redigerat av kadett, 21 december 2009 - 09:28.

Postad 21 december 2009 - 09:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Mycket konstigt detta att det fungerar för vissa men inte för andra. Är kanske någon inställning i Safari som du har gjort som inte Telia gillar?

Tror inte att det är det som är problemet. Även jag får problemet med "Error" när jag loggar in oavsett om det är via PC eller Mac, Explorer, Safari eller Firefox.

Postad 21 december 2009 - 09:52

modeselect
  • modeselect
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Har också problem med att HDMI-signalen försvinner efter tredje pricken. Det sker på båda mina LCD-tv. Den ena är bara en vecka gammal. Telias kundtjänst säger: Vänta, det kan ev komma någon uppdatering avhjälper det.

Man skulle väldigt gärna vilja veta ungefär när och om de överhuvudtaget arbetar med det.

Någon som löst problemet?

Vad för utrustning har du som du kopplar ihop via hdmi? Testat olika portar (om det finns flera) eller en längre hdmi-kabel. Det kan hjälpa.

Postad 21 december 2009 - 10:32

Digiandreas
  • Digiandreas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Vad för utrustning har du som du kopplar ihop via hdmi? Testat olika portar (om det finns flera) eller en längre hdmi-kabel. Det kan hjälpa.

Jag kopplar 1963boxen direkt till tv. Har provat att ansluta till alla ingångarna på bägge Tv:na.
Ska se om jag får fatt i en längre kabel. Räcker 2,5 m längd tro?

Postad 21 december 2009 - 11:11

rogerli
  • rogerli
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Vilken/vilka TV apparater är det som du har provat att ansluta via HDMI ?

Om du anger typ och beteckning så kanske det är någon annnan som har lyckats/har en lösning.....

Postad 21 december 2009 - 11:15

Digiandreas
  • Digiandreas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Vilken/vilka TV apparater är det som du har provat att ansluta via HDMI ?

Om du anger typ och beteckning så kanske det är någon annnan som har lyckats/har en lösning.....

Phillips 32PF5331 2år gammal
Andersson A421FD 1 vecka gammal

Postad 21 december 2009 - 18:09

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har sedan min senaste inspelning spelat in 2 filmer och 6 serieavsnitt. Alla har vid uppspelning hackande bild vid flera tillfällen. Beror det på fel i utsändningen eller mår inte hårddisken speciellt bra?

Postad 21 december 2009 - 18:17

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Jo jag vart kontaktad om att leveransen skulle dröja till mitten av Januari och att jag kunde få fast telefoni. Handläggaren vart förvånad att min dlink router lyckades splitta telefoni och internet. Det verkar som att det finns möjligheter till lösningar som inte telia vet om.

Bredbandstelefoni kan fungera bakom router men det är inget som Telia stödjer men du bör aktivera upnp i routern så kommer det att fungera bättre bakom routern. Detta är dock inget som kollegorna som ringer upp dig vet något om. Så i ditt fall kör du rent tekniskt bredbandstelefoni på samma IP-adress som du kör datorn på. Någon uppdelning av trafiken gör du med andra ord inte.

Så jag vart hoppfull om att det kanske fanns ett sätt att splitta även videoströmmen. Hur skiljer sig telefontrafiken från Tv-trafiken??

För att TV ska fungera måste trafiken delas upp, kan man tillräckligt om nätverksteknik och har rätt utrustning så betvivlar jag inte att det är omöjligt att få det att fungera. Det finns säkert kunder som använder någon annan utrustning än den som Telia leverera. Telia kommer inte att stänga av kunderna för detta under förutsättning att utrustningen inte stör andra kunder.

Ingen har kontaktat mig heller. Det är kanske nu det är dags att säljstoppa detta i stället för att lura folk som man nu gör.

Jag kan väl säg att det inte finns någon anledning att lura folk som du skriver. När du beställde tjänsten så fanns det ingen anledning för de som hanterade din beställning att anta att tillverkaren inte skulle leverera utrustningen enligt den leveransplan som finns mellan Telia och tillverkaren. Att problemet beror på komponentbrist hos tillverkaren har jag redan meddelat.

Idag så meddelas kunder att leveranstider på bredbandsswichar är ca 4 veckor och därför lägger man inte inkopplingar av TV eller bredbandstelefoni inom ca 1 månad.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 21 december 2009 - 18:34

Västernorrlänning
  • Västernorrlänning
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Kanske värt att läsa:
DN.se - IPTV kan ge Telia monopol på nytt
http://www.dn.se/kul...-nytt-1.1017335

Postad 21 december 2009 - 18:42

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hm. Är det något i bildbehandling som "korrigerats/ändrats" i sista uppdateringen? Jag upplever hemsk dålig bild. Har haft telia tv över 1 år och upplevde att kvaliten blev bättre i höstas. Nu upplever jag det sönderkomprimerat. Kör HDMI mot plasman och inga förändringar gjord. Har kunnat kolla på 100" duk medveten om att det inte ser så bra ut men nu är det katastrof. Har tillfälligt kopplat in comhemboxen via RGB (som ger bättre bild nu) för att avvakta men det verkar bara vara jag som tycker att" nåt har hänt" ?

Edit: Sitter med ADSL och "gamla 1900-boxen"

Redigerat av Palle, 21 december 2009 - 18:47.

Postad 21 december 2009 - 18:54

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Kanske värt att läsa:
DN.se - IPTV kan ge Telia monopol på nytt
http://www.dn.se/kul...-nytt-1.1017335

Det här är ju så ###### sjukt. Alla de andra operatörerna har precis samma möjligheter att bygga fibernät som Telia har. Men eftersom de vet att det kostar massor av pengar sätter man sig och gråter hos PTS så att de skall kunna få köpa nätkapacitet "gratis", eftersom PTS då går in och reglerar priset som de tycker är bra, inte vad det i verkligheten kostar.

Precis den här typen av reglering har ju gjort att man knappast kommer att vidareutveckla kopparnätet. En likadan reglering av fibernätet kommer bromsa utbyggnaden där också.

Varför skall bara Telia regleras, det finns ju massor av andra aktörer på marknaden som har fibernät, STOKAB, Banverket etc och dessa pratar man inget om att reglera.

Jag kan köpa att man reglerar kopparnätet eftersom det är ett arv från Televerkstiden då det rådde monopol, men idag spelar ju alla på en öppen marknad.

/A

Postad 21 december 2009 - 19:04

Digiandreas
  • Digiandreas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Otroligt!
En 5m Biltema HDMI kabel införskaffades och vips fungerade det! Tackar för tipset!

Skulle bra gärna vilja ha en teoretisk förklaring, skickar motorola med undermåliga kablar, eller?

Postad 21 december 2009 - 19:33

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Otroligt!
En 5m Biltema HDMI kabel införskaffades och vips fungerade det! Tackar för tipset!

Skulle bra gärna vilja ha en teoretisk förklaring, skickar motorola med undermåliga kablar, eller?

Det där är riktigt märkligt. Man tycker ju snarare att det borde vara tvärtom att det skulle fungera sämre med en längre kabel. Jag kan inte förklara detta. Jag kör bifogad kabel till båda mina boxar utan problem så förutsatt att din kabel inte är trasig så borde den inte vara undermålig. Har du någon annan enhet som du kan prova kabeln på? Det vore ju intressant att veta om kabeln fungerar som den skall med andra enheter eller om det helt enkelt är så att kabeln är defekt.

/A

Postad 21 december 2009 - 19:58

modeselect
  • modeselect
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Det där är riktigt märkligt. Man tycker ju snarare att det borde vara tvärtom att det skulle fungera sämre med en längre kabel. Jag kan inte förklara detta. Jag kör bifogad kabel till båda mina boxar utan problem så förutsatt att din kabel inte är trasig så borde den inte vara undermålig. Har du någon annan enhet som du kan prova kabeln på? Det vore ju intressant att veta om kabeln fungerar som den skall med andra enheter eller om det helt enkelt är så att kabeln är defekt.

/A

Jag gissar att det har något med känslighet hos mottagaren att göra. En längre kabel kan kanske innebära att några spänningsnivåer ser annorlunda ut, vilket gör att det hoppar igång? Även om signalen är digital kanske det på något sätt går att misstolka vad som är en etta och nolla? En inte alltför långsökt gissning är att de enheter som inte funkar med 1963-boxen har något gemensamt avseende hdmi-kretsarna...

Postad 21 december 2009 - 20:14

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0

osv.......

in.........

Du är inte ensam. Lade min beställning den 24/11 men har inte fått någon leverans än. Telia har inte själva skickat någon information och inte heller svarat på en förfrågan inskickad via Mina Sidor. Utan man har fått ringa och ringa och ringa. I mitt fall är det också den berömda switchen som sätter käppar i hjulet för leverans av digitalbox/telefoni/bredband. En medlem på forumet förbarmade sig dock och skickade en överbliven switch till mig som kopplades in i förra veckan. Rinde därför Telia i torsdags och bad dem skicka ut en digtalbox pronto, vilket finns i lager. Det skulle de göra sa de. När jag nu precis ringde för att kolla upp att så skett möttes jag av en frågande Teliaanställd, "nä, de skickar allt i samma paket, och switchen är bristvara så du kommer inte att få något"... Suck! Efter att återigen, för 6:e gången den här månaden ha förklarat situationen skulle han trots allt skicka en box som ska vara framme den 23:e. Funkar inte det blir det en tråkig jul för ungarna utan Kalle på tv.

Att ett bolag kan få brist på prylar kan jag förstå och acceptera, men att medarbetarna på kundtjänst tillåts ge så felaktig och motsägelsefull information som jag fått de senaste veckorna är fullständigt oacceptabelt.

Postad 21 december 2009 - 20:20

zizsf
  • zizsf
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

osv.......

in.........

Ingen har kontaktat mig heller. Det är kanske nu det är dags att säljstoppa detta i stället för att lura folk
som man nu gör.

/Olle

Man kan testa att besöka en lokal teliabutik och höra om de har en switch liggande. Tror inte att de har några problem att "låna" ut den. Har den en så kan man skriva ett låneavtal , är det en helt ny switch så brukar det inte vara några problem att man lämnar in switchen som levereras senare.

Postad 21 december 2009 - 20:29

kadett
  • kadett
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Man kan testa att besöka en lokal teliabutik och höra om de har en switch liggande. Tror inte att de har några problem att "låna" ut den. Har den en så kan man skriva ett låneavtal , är det en helt ny switch så brukar det inte vara några problem att man lämnar in switchen som levereras senare.

Ja det skulle man ju kunna göra, problemet är att jag inte har fått vare sig digitalbox telefoniadapter eller switch.
Det skickas förmodligen tillsammans. Det jag fått är en urkopplad hemtelefon däremot.

/Olle

Postad 21 december 2009 - 20:36

EmilHemma
  • EmilHemma
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, ringde runt butikerna i stan men de menade på att de inte har utrustning i butikerna utan att allt numera skickas ut från lagret (eller ska skickas iaf). Så jag tror inte att det finns swichar i butikerna, men självklart skall man kolla!

För övrigt har inte nån från Telia ringt mig heller och informerat utan jag har fått ringa gång på gång när jag fått fel saker eller inte fått utrustningen den dag de sagt att den skall vara mig tillhanda.

/E

Postad 21 december 2009 - 20:36

kadett
  • kadett
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Bredbandstelefoni kan fungera bakom router men det är inget som Telia stödjer men du bör aktivera upnp i routern så kommer det att fungera bättre bakom routern. Detta är dock inget som kollegorna som ringer upp dig vet något om. Så i ditt fall kör du rent tekniskt bredbandstelefoni på samma IP-adress som du kör datorn på. Någon uppdelning av trafiken gör du med andra ord inte.

För att TV ska fungera måste trafiken delas upp, kan man tillräckligt om nätverksteknik och har rätt utrustning så betvivlar jag inte att det är omöjligt att få det att fungera. Det finns säkert kunder som använder någon annan utrustning än den som Telia leverera. Telia kommer inte att stänga av kunderna för detta under förutsättning att utrustningen inte stör andra kunder.

Jag kan väl säg att det inte finns någon anledning att lura folk som du skriver. När du beställde tjänsten så fanns det ingen anledning för de som hanterade din beställning att anta att tillverkaren inte skulle leverera utrustningen enligt den leveransplan som finns mellan Telia och tillverkaren. Att problemet beror på komponentbrist hos tillverkaren har jag redan meddelat.

Idag så meddelas kunder att leveranstider på bredbandsswichar är ca 4 veckor och därför lägger man inte inkopplingar av TV eller bredbandstelefoni inom ca 1 månad.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Ja jag menar ju inte luras uppsåtligt förstås Markus.

Däremot är det klumpigt att koppla ur kunders befintliga telia bas som ska
flyttas till bredbandstelefoni så folk blir utan telefon. Det borde bromsas
om man inte kan leverera och först kopplas över när leverans kan ske
så kunderna slipper stå utan.

/Olle

Postad 21 december 2009 - 20:45

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Otroligt!

Jag skulle gissa att det är kabelns längd som är problemet, inte kabeln som sådan.
Det jag personligen kan om signalbehandling är att dämpning ökar med avståndet och att det tar ju längre tid för signalen att nå mottagaren eftersom att hastigheten i en kabel är konstant. Sen om det beror på att det går ”för fort” vid handskakningen om man har en kort kabel som är problemet vet jag inte men det är nog en teori som tillverkarna kan titta på.

Uppstår samma problem med andra korta kablar?
Fungerar kabeln som är medskickad med annan utrustning?
Vilken utrustning fungerar detta trick på?
Gäller detta bara utrustning som fungerar med 1910 men inte med 19x3 boxar?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 21 december 2009 - 21:36

Unregistered79ea5573
  • Unregistered79ea5573
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
@Telia Kundservice:
Kommer det någon ny uppdatering till 1963-boxen snart? Det börjar bli tradigt att bara få bild via Scart-kontakten.

Postad 21 december 2009 - 21:56

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jaha, ingen respons på min fråga trots att du skrev ett inlägg direkt efter mitt...

Postad 21 december 2009 - 22:02

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jaha, ingen respons på min fråga trots att du skrev ett inlägg direkt efter mitt...

Det var väl knappast en särskilt lätt fråga att besvara utan att få mer info än det du gav.

Brukar du ha problem med att det hackar i bilden? Om inte så verkar det ju vara något problem med antingen inspelningen, uppspelningen eller hårdvaran.

Jag har spelat in en del program och har inte haft några hackningar i mina inspelningar. Men jag brukar inte ha det med den vanliga sändningen heller.

/A

Postad 21 december 2009 - 22:34

zizsf
  • zizsf
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Ja det skulle man ju kunna göra, problemet är att jag inte har fått vare sig digitalbox telefoniadapter eller switch.
Det skickas förmodligen tillsammans. Det jag fått är en urkopplad hemtelefon däremot.

/Olle

Jag har samma problem, ringde runt butikerna i stan men de menade på att de inte har utrustning i butikerna utan att allt numera skickas ut från lagret (eller ska skickas iaf). Så jag tror inte att det finns swichar i butikerna, men självklart skall man kolla!

För övrigt har inte nån från Telia ringt mig heller och informerat utan jag har fått ringa gång på gång när jag fått fel saker eller inte fått utrustningen den dag de sagt att den skall vara mig tillhanda.

/E

Problemet är att man sammanpackar alla produkter vid leveransen så nu när switchen är restad så skickas inget annat heller. Digitalboxar brukar butikerna ha, switchar är inget som de lagerför men i vissa fall så är det kunder som har lämnat in switchar, pga att de fått dubbelt eller liknande scenarion. Förklarar man bara sin situation lugnt och sansat så brukar de flesta vara ganska så tillmötesgående och låna ut produkterna.

Postad 21 december 2009 - 23:47

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Det var väl knappast en särskilt lätt fråga att besvara utan att få mer info än det du gav.

Då frågar man. Att ignorera hjälper inte. Förstår inte vitsen av att Telia har en representant i tråden när han inte svarar på all frågorna som ställs utan istället väljer att ignorera en stor del? Har man inget svar är det bättre att skriva att man inte har det än att inte skriva alls.

Brukar du ha problem med att det hackar i bilden? Om inte så verkar det ju vara något problem med antingen inspelningen, uppspelningen eller hårdvaran.

Har av det jag har sett inga hack vid utsändning utan bara när jag spelar upp inspelat material. Något som är fel med utsändningen är textningen. Tittar på "First Blood" på TV4 i skrivande stund och texten är närmare 2 sek före ljudet.

Redigerat av Tekn0, 21 december 2009 - 23:48.

Postad 22 december 2009 - 00:18

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

@ Telia Kundservice

Kan ni påverka program leverantörerna så att ni får sändningarna i bättre format? TV6, TV8 och Kanal 9 sänder ofta 16:9 och 2.39:1 program i 4:3 format så att man får windowboxing. Bild kvalitet blir väldigt dålig när man tvingas använda zoom funktionerna och dessutom försvinner delar av texten. Se nedan för hur bilden ser ut när de sänder en 2.39:1 film i 4:3 format.

@ Telia Kundservice

Vad är det frågan om? 16:9 program som förra veckan sändes i normalt 16:9 format på TV8 sänds nu i 4:3 format med windowboxing som följd.

Postad 22 december 2009 - 07:30

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Då frågar man. Att ignorera hjälper inte. Förstår inte vitsen av att Telia har en representant i tråden när han inte svarar på all frågorna som ställs utan istället väljer att ignorera en stor del? Har man inget svar är det bättre att skriva att man inte har det än att inte skriva alls.

Jag tror inte att någon "ignorerar". Till att börja med är ju inte detta ett forum som drivs av Telia, och jag tror inte att man skall blanda ihop detta användarforum med ett supportforum drivet av leverantören, bara för att man har en representant som följer forumet. Telia har en representant här för att det ger värdefull information om hur tjänsten används, eventuella problem etc. Jag tror inte att det är tänkt som en likvärdig väg att nå supporten som Telias officiella vägar. De frågor man ställer i det här forumet riktar sig i första hand till övriga medlemmar i forumet. T ex kan det vara en snabb hjälp att få svar från andra användare som provat olika saker, t ex längre HDMI-kabel för att få ordning på HDCP-problem. Markus som oftast skriver på Telia Kundservice har tidigare skrivit att han läser allt och svarar på det han kan svara på. Det skulle bli rätt tjatigt om Telia Kundservice skulle göra ett inlägg på varje direkt eller indirekt fråga och då skulle det här forumet gå från att vara just ett användarforum till ett supportforum och det är jag inte säker på att man vill, varken från Minhembios- eller Telias sida.

Har av det jag har sett inga hack vid utsändning utan bara när jag spelar upp inspelat material. Något som är fel med utsändningen är textningen. Tittar på "First Blood" på TV4 i skrivande stund och texten är närmare 2 sek före ljudet.

Jag har inte haft något hackande vid uppspelning av inspelat material och jag upplevde inte heller några problem med textningen av "First blood" igår. Tittade i o f s bara på den första kvarten.

Men det verkar som att något inte riktigt lirar som det skall hos dig och jag rekommenderar att du kontaktar Telias support.

/A

Postad 22 december 2009 - 10:24

Tekn0
  • Tekn0
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag tror inte att någon "ignorerar". Till att börja med är ju inte detta ett forum som drivs av Telia, och jag tror inte att man skall blanda ihop detta användarforum med ett supportforum drivet av leverantören, bara för att man har en representant som följer forumet. Telia har en representant här för att det ger värdefull information om hur tjänsten används, eventuella problem etc. Jag tror inte att det är tänkt som en likvärdig väg att nå supporten som Telias officiella vägar. De frågor man ställer i det här forumet riktar sig i första hand till övriga medlemmar i forumet. T ex kan det vara en snabb hjälp att få svar från andra användare som provat olika saker, t ex längre HDMI-kabel för att få ordning på HDCP-problem. Markus som oftast skriver på Telia Kundservice har tidigare skrivit att han läser allt och svarar på det han kan svara på. Det skulle bli rätt tjatigt om Telia Kundservice skulle göra ett inlägg på varje direkt eller indirekt fråga och då skulle det här forumet gå från att vara just ett användarforum till ett supportforum och det är jag inte säker på att man vill, varken från Minhembios- eller Telias sida.

Jag vet att detta forumet inte drivs utav Telia och jag vet att detta är ett användarforum och inte ett supportforum. Trots detta ser det inte bra ut när en representant från Telia som självmant blivit medlem inte svarar på frågorna som ställs. Bättre som sagt var att man skriver att man inget vet om saken och hänvisar till kundservice än att ignorera frågan för läser man frågan utan att svara är det att ignorera.

Sedan förstår jag inte varför du alltid känner dig manad att svara, läs försvara Telia och dess representant, när Telias representant själv inte svarar på frågorna? Är det så att ni på Telia håller ihop?

Postad 22 december 2009 - 11:42

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag vet att detta forumet inte drivs utav Telia och jag vet att detta är ett användarforum och inte ett supportforum. Trots detta ser det inte bra ut när en representant från Telia som självmant blivit medlem inte svarar på frågorna som ställs. Bättre som sagt var att man skriver att man inget vet om saken och hänvisar till kundservice än att ignorera frågan för läser man frågan utan att svara är det att ignorera.

Sedan förstår jag inte varför du alltid känner dig manad att svara, läs försvara Telia och dess representant, när Telias representant själv inte svarar på frågorna? Är det så att ni på Telia håller ihop?

Är det så att ni gnällspikar håller ihop och alltid hoppar på de som försvarar telia?

Så du tycker alltså att trots att detta inte är ett supportforum att Markus ska svara på varenda fråga oavsett om det bara är att han inte vet eller att frågan är besvarad tidigare och därmed slösa en massa tid som han istället kan lägga på att besvara frågor som fler än en person har problem med, därmed inte sagt att du är ensam om just detta problem? Har du över huvud taget försökt kontakta Telias riktiga support?

För övrigt anser jag att Markus på kundtjänst gör ett kanonjobb som över huvud taget orkar ta sig tid och läsa igenom detta forum och ge oss alla hjälp, support och information.

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 22 december 2009 - 11:47.

Postad 22 december 2009 - 12:10

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Är det så att ni gnällspikar håller ihop och alltid hoppar på de som försvarar telia?

Så du tycker alltså att trots att detta inte är ett supportforum att Markus ska svara på varenda fråga oavsett om det bara är att han inte vet eller att frågan är besvarad tidigare och därmed slösa en massa tid som han istället kan lägga på att besvara frågor som fler än en person har problem med, därmed inte sagt att du är ensam om just detta problem? Har du över huvud taget försökt kontakta Telias riktiga support?

För övrigt anser jag att Markus på kundtjänst gör ett kanonjobb som över huvud taget orkar ta sig tid och läsa igenom detta forum och ge oss alla hjälp, support och information.

Ooops... försiktigt. Försvarar man Telia och/eller Markus så betraktas man som Teliaanställd. Jag är anklagad för att vara anställd av Telia... :D :) :lol:

Postad 22 december 2009 - 12:28

zazzo
  • zazzo
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Tack marcus för svaret.

Mina kunskaper inom nätverk sträcker sig inte så långt. Men med lite tur finns det någon på forumet som har kunskapen och vill anta sig utmaningen på att förklara vad som krävs för att få tv att funka utan telia switchen.

Postad 22 december 2009 - 13:03

Valken
  • Valken
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Ooops... försiktigt. Försvarar man Telia och/eller Markus så betraktas man som Teliaanställd. Jag är anklagad för att vara anställd av Telia... :D :) :lol:

Haha, det var väl inte dig det var riktat till utan hallberg som jag har för mig är teliaanställd? Tanken har faktiskt slagit mig med , att Hallberg brukar "försvara" Telia i den här tråden. Det är inget som irriterar eller stör mig på något vis, bara ett konstaterande.

Jag håller med om att det är kanon att Telia kundservice deltar i detta forum och att Markus gör ett bra jobb vilket han också borde göra eftersom det faktiskt är en del av vad han är anställd för att göra. Ibland kan dock även jag känna att det saknas en tydlig linje på vilka frågor man väljer att svara på. Tex så har jag tidigare frågat, och blivit "ignorerad", om det finns någon tanke att i framtida versioner av mjukvaran göra det möjligt att spela in två program samtidigt och på samma gång titta på en tidigare inspelning. Detta är en viktig funktion för mig och det skulle inte falla mig in att byta ut min Boxerbox innan detta är på plats så det skulle vara trevligt att få ett svar på det. Är det ens lösbart.

Jag trodde ett tag att jag inte fick svar för att det handlade om framtida versioner men eftersom kundtjänst i andra sammanhang kommenterat planer och framtida lösningar så verkar det inte som att det är så. Detta gör att det känns lite godtyckligt och det tycker inte jag är bra.

Jag vill helst inte vara en gnällspik utan hoppas att detta inlägg tolkas som konstruktivt! :-)

God Jul!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.