Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34745 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 28 december 2009 - 14:47

jcalling
  • jcalling
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Min inspelning av pippi på TV4 24/12 11:30 Pippi Långstrump på de s...
slutade innan filmen var färdig. Filmen började i tid så sändningen var inte försenad. och jag har instält att inspelningen skall lägga till 1 minut efter inspelnings slut.

Postad 28 december 2009 - 15:02

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Vad är det för problem med att LÄSA innantill i en tidning eller på text-tv vilka tider programmen startar och slutar?

Om ni nu upptäckt att inte EPG ger korrekta uppgifter, så är det väl bara att kontrollera genom ovan!
När ni använt EPG för att ställa in, så KOLLA då efteråt tiderna mha en tidning eller text-tv, så de stämmer!

För, som jag skrev tidigare, inte fan sitter ni väl och bestämmer vilka program ni ska spela in, genom att läsa på EPG ... ?????????? Är ju skitjobbigt - mer eller mindre beroende på vilken TV/inspelare man har, dvs HUR själva EPG-tablån ser ut - att KOLLA IGENOM ALLT via EPG, för inte är det då så LÄTTläst som det är i en tv-tidning!

På onsdag kväll varje vecka efter inköpet av Tv-Blaskan, lägger man sig naturligtvis i badet med en bärs eller en mugg kaffe - och cigg om man diggar såna - och läser sen igenom och PRICKAR FÖR det man sedan ska programmera medelst EPG.
Snacka om att ni annars missar mängder av 'smala' program, som ju tv-tidningarna ofta skriver om.
Översikten på en EPG-tablå kan ju rimligtvis ALDRIG vara så god som översikten och LÄTTlästheten är i en tv-tidning!

Ska det vara så förbånkat svårt att fatta...

Och fortfarande är det då som så att EPG inte bryr sig ett endaste dugg om om ett program drar över tiden - EPG har INTE någon funktion som automatiskt förlänger inspelningstiden vid ev. överdrag på t ex Livesändningar!

Även det tycks det vara svårt att slå in i skallen på folket...

Redigerat av anderswillhelmsson, 28 december 2009 - 15:05.

Postad 28 december 2009 - 15:02

brunell
  • brunell
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför Telia ej erbjuder Viasat Hockey och om de har planer på att göra det?

Postad 28 december 2009 - 15:03

EmilHemma
  • EmilHemma
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Nu blev tjejen inte speciellt glad när även Dagissnuten vi spelade in slutade långt i förväg. Även denna film, lika 8 mile, höll på exakt en timme o 45 minuter.

Tre filmer har vi nu spelat in. 2 slutade i förväg och den tredje var textningen helt fucked up, hehe.

Skumt att det ska vara såna problem. När jag hade Boxer med inspelning hände detta problem inte en enda gång för mig.

Ni pratade även lite om problem med tider osv att det beror på när filmen sänds? Men den startar ju exakt när den ska? är bara just filmen som gillar att vara 1.45.

Lustigt att det är just 1.45 sóm de verjar spela in.
Ibland verkar det lite som att inspelningen startar vid rätt tid, lägger på den tid som filmen är lång som sluttid, men totalt missar reklamerna etc som förlänger inspelningstiden. Hur lång är själva filmerna (utan reklam etc) som du spelat in, är de 1.45?

Postad 28 december 2009 - 15:08

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Stämmer det att för de av er som haft problem så har det varit vid inspelning från 3'an?

Där ser jag ofta, trots att film/program pågår, texten "Inget program pågår". Suger ju om man för varje inlagd inspelning skall behöva gå in och kolla och eventuell manuellt ändra stopptid.

Jag har spelat in ganska många filmer och program och på de allra flesta inte haft problem med att slutet inte var inspelad. Har haft dock problem med att texten inte synkat.

Nu har jag problem att slutet av filmen inte är inspelad och jag kan inte peka en enskild kanal, då jag spelat in från både Canal+ (deras kanaler som Hits, First, etc) och TV4 (deras kanaler som TV400, TV400Film, TV4+, etc).

En film som börjar klockan 14:00 och som ska pågå till 16:15, enligt tablån. Jag klickar på REC (fjärren) och så efteråt så ser jag att filmen är bara 1:45 min lång.

Postad 28 december 2009 - 15:13

EmilHemma
  • EmilHemma
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag har spelat in ganska många filmer och program och på de allra flesta inte haft problem med att slutet inte var inspelad. Har haft dock problem med att texten inte synkat.

Nu har jag problem att slutet av filmen inte är inspelad och jag kan inte peka en enskild kanal, då jag spelat in från både Canal+ (deras kanaler som Hits, First, etc) och TV4 (deras kanaler som TV400, TV400Film, TV4+, etc).

En film som börjar klockan 14:00 och som ska pågå till 16:15, enligt tablån. Jag klickar på REC (fjärren) och så efteråt så ser jag att filmen är bara 1:45 min lång.

Verkar vara flera som får inspelningar som är 1.45 långa. Verkar ju kunna vara en bugg nånstans snarare än att EPG inte stämmer om det är just 1.45 oavsett kanal och film/program man spelar in.

Postad 28 december 2009 - 15:23

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Vad är det för problem med att LÄSA innantill i en tidning eller på text-tv vilka tider programmen startar och slutar?

Om ni nu upptäckt att inte EPG ger korrekta uppgifter, så är det väl bara att kontrollera genom ovan!
När ni använt EPG för att ställa in, så KOLLA då efteråt tiderna mha en tidning eller text-tv, så de stämmer!

För, som jag skrev tidigare, inte fan sitter ni väl och bestämmer vilka program ni ska spela in, genom att läsa på EPG ... ?????????? Är ju skitjobbigt - mer eller mindre beroende på vilken TV/inspelare man har, dvs HUR själva EPG-tablån ser ut - att KOLLA IGENOM ALLT via EPG, för inte är det då så LÄTTläst som det är i en tv-tidning!

På onsdag kväll varje vecka efter inköpet av Tv-Blaskan, lägger man sig naturligtvis i badet med en bärs eller en mugg kaffe - och cigg om man diggar såna - och läser sen igenom och PRICKAR FÖR det man sedan ska programmera medelst EPG.
Snacka om att ni annars missar mängder av 'smala' program, som ju tv-tidningarna ofta skriver om.
Översikten på en EPG-tablå kan ju rimligtvis ALDRIG vara så god som översikten och LÄTTlästheten är i en tv-tidning!

Och fortfarande är det då som så att EPG inte bryr sig ett endaste dugg om om ett program drar över tiden - EPG har INTE någon funktion som automatiskt förlänger inspelningstiden vid ev. överdrag på t ex Livesändningar!

Det som passar dig behöver ju inte passa alla andra. Det finns en EPG och den borde man kunna förlita sig på. Den bör tom vara mer exakt än TV-tidningen som kan ha fel även den. Senast igår tex hade AB's TV-blaska fel uppgifter om YaYa-flickorna medans dagens tidning och EPG var korrekt.

Fördelen med EPG är ju att det går snabbt att sätta upp en inspelning när olika program/filmer krockar i tid. Inte skall man behöva sitta o dubbelkolla tiderna.

Postad 28 december 2009 - 15:44

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Men herregud !!!!

Bara för att det passar dig behöver det ju inte passa mig ?
Personligen köper jag aldrig en tidning överhuvudtaget. Vill jag läsa nyheterna eller vad som går på
tv finns ju andra alternativ som är bra mycket bättre än dagstidningar/Tv tidningen.

Man borde kunna lita på en EPG, vad ska man annars med den till.
Hela tanken med att spela in genom digitalboxens PVR är ju att markera program i EPG på dom olika sätt
som går att göra. Man ska ju inte behöva dubbelkolla inspelningstider om informationen ändå finns i via boxen.
Det är ju enormt smidigt att spela in genom att markera programmet i EPG:n.

Bara så att du vet. Tidningarna uppdateras inte heller om program drar över på tiden eller föskjuts av någon anledning.

Postad 28 december 2009 - 15:53

Nilfons
  • Nilfons
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Sorry, jag har nu läst ett par sidor bakåt och dessutom på Telias hemsida för att hitta svaret, men utan resultat. Kan man titta på en kanal och spela in på en annan samtidigt med nya PVR-boxen?

Postad 28 december 2009 - 15:58

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Sorry, jag har nu läst ett par sidor bakåt och dessutom på Telias hemsida för att hitta svaret, men utan resultat. Kan man titta på en kanal och spela in på en annan samtidigt med nya PVR-boxen?

Bara om du har fiber anslutning, ADSL kan inte det just nu men det kommer
inom en snar framtid hoppas jag :lol:

Postad 28 december 2009 - 16:01

Nilfons
  • Nilfons
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Bara om du har fiber anslutning, ADSL kan inte det just nu men det kommer
inom en snar framtid hoppas jag :lol:

Okaj, tack för svaret Volvis!

Jag har fiber så då är det bara att beställa då.

Postad 28 december 2009 - 16:45

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag undrar om det kommer några HD paket snart? Har haft SVT HD i flera veckor nu, vill ha mer HD att välja på! (dock ej intresserad av några himla sportkanaler)

Postad 28 december 2009 - 19:09

Unregistered7b95faa3
  • Unregistered7b95faa3
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har Telias digital-TV genom ADSL. För några veckor sedan blev jag ombedd att uppgradera programvaran i digitalboxen när jag gjorde en omstart. Efter det hackar både bild och ljud på alla kanaler. Ringde Telia och de visste inte vad det berodde på. Väldigt irriterande. Är det någon som har upplevt samma problem? Jag har den gråa digitalboxen utan HDMI.

Postad 28 december 2009 - 19:33

hagoran
  • hagoran
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag håller med de som svarat på ditt inlägg. Dessutom finns det en smart funktion i EPG:n som kallas SÖKNING!
Här kan du mata in namnet på en serie du följer och få fram en lista på de dagar och tider den sänds på. Mer praktiskt än att leta igenom TV-bilagan för att hitta när dom sänts.

Men, vi är ju alla olika.....

Finns funktionen där och vi betalar för den så bör den ju fungera?

/Hans

Postad 28 december 2009 - 19:47

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Det som passar dig behöver ju inte passa alla andra. Det finns en EPG och den borde man kunna förlita sig på.

Men herregud !!!!
Bara för att det passar dig behöver det ju inte passa mig ?
Man borde kunna lita på en EPG, vad ska man annars med den till.

Jag håller med de som svarat på ditt inlägg.
Finns funktionen där och vi betalar för den så bör den ju fungera?

Suck... Ni tycks alla tro att EPG är något 'statligt' och att man därför har 'rätt' till det, och att det därför 'SKA' fungera, men ack ack, så äro det icke...! EPG varen enbart en SÅ KALLAD 'service' från programbolagen, som icke ens BEHÖVER vara med i EPG-tablåerna om de icke viljen!

Så varen i saliga i eder tro på EPG, vi andra förlitar oss på tidningar och text-tv, och använder bara EPG som ett enkelt sätt att ställa vår Timer på.

Vill ni slippa njuta av ett lugnt och skönt varmt skum- och/eller bubbelbad var onsdag eller torsdag, där man samtidigt prickar för i sin tv-tidning, så slipper ni!

Redigerat av anderswillhelmsson, 28 december 2009 - 19:49.

Postad 28 december 2009 - 19:55

zhango
  • zhango
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har sedan igår upplevt "drop outs" i ljudet på SVT1,SVT2 och SVTHD. Ljudet försvinner ungefär var 5:e minut i ca 1 sekund. Kanske inte jätteirriterande men ändå.....
Har digitaltv via fiber och kör med DolbyDigital ljud(vilket bara erbjuds på SVT, av de kanaler jag har, så det kanske kan vara en ledtråd till problemet).

Bor ca 2 mil öster om Stockholm.

Postad 28 december 2009 - 22:18

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Vill ni slippa njuta av ett lugnt och skönt varmt skum- och/eller bubbelbad var onsdag eller torsdag, där man samtidigt prickar för i sin tv-tidning, så slipper ni!

Vart köper du din tv tidning ? Vill också ha en som spelar in när man markerat programmen
med en penna (dessutom i badkaret).

Postad 28 december 2009 - 23:14

Unregistered41660
  • Unregistered41660
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Idag spelade jag in CSI NY på 5an, men trots att jag badat, druckit kaffe, öl OCH whiskey så spelade den bara in 55 minuter av det timmeslånga avsnittet.

Postad 28 december 2009 - 23:25

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Är det någon som vet varför Telia ej erbjuder Viasat Hockey och om de har planer på att göra det?

De hade med i nyheterna att det skall erbjudas så småningom dock ej vilken tidsera :)

Postad 28 december 2009 - 23:40

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Idag spelade jag in CSI NY på 5an, men trots att jag badat, druckit kaffe, öl OCH whiskey så spelade den bara in 55 minuter av det timmeslånga avsnittet.

Det var som f-n, och i min tidning står det att det skall vara just 55 minuter.
I sanningens namn så är det Kanal 5 som är skurkarna, de har en väldigt avslappnad hållning till det där med att hålla tider. Jag tror aldrig de lyckats klämma in ett CSI-avsnitt på 55 minuter under bästa sändningstid, förlåt, bästa reklamtid menar jag. Kutym här är att lägga på fem minuter på slutet om jag spelar in, de brukar gå i mål på 56-57 minuter om de startar i någorlunda rätt tid som de gjorde idag.

Postad 29 december 2009 - 01:02

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
För en tid sedan skrevs det om att det vore smidigt att kunna se på inspelat material inom hushållet även på annan box än den med inspelning
- Jag skulle vilja kunna starta inspelning från annan box ...

Redigerat av kentrj, 29 december 2009 - 10:46.

Postad 29 december 2009 - 09:18

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Idag 8:10 och 8:39 frös Svt1. Att byta till annan kanal och gå tillbaka till Svt1 hjälpte inte.
När jag växlade till SvtHD så fungerade programet. (vip-1910)

Uppdatering:
svt1 frös även nu vid 09:10 växlade till svthd där fungerade programmet. Växlade tillbaka fortfarande frusen bild.

svt1 frös även i dag kl 09:09 medans svtHD fungerade utan problem. Frysningen varade ett par minuter ca 09:14 fungerade svt1 igen.

Redigerat av defiant, 29 december 2009 - 09:20.

Postad 29 december 2009 - 12:47

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

svt1 frös även i dag kl 09:09 medans svtHD fungerade utan problem. Frysningen varade ett par minuter ca 09:14 fungerade svt1 igen.

Om jag inte är helt fel ute beror det på att SVT har ändrat tiderna för när det ska vara regionala nyheter som ställer till det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 29 december 2009 - 16:15

Anjin-san
  • Anjin-san
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Fel som jag har uppmärksammat:

- Fel i EPG:n gör att man missar början eller slutet av filmen/serien etc. som spelas in.
- Textningen ligger före på en del kanaler medan den på andra ligger som den ska.
- Inspelat material har även fel på textningen. Ligger den inte ett par sekunder före så kan den sluta att fungera helt. För att få tillbaka den måste man stoppa uppspelningen och sedan starta den igen. Detta är mycket märkligt då jag trodde att texten blev "inbränd" när man spelar in?
- Hack i bilden på inspelat material. Både bild och ljud stannar upp i en eller ett par sekunder för att sedan fortsätta igen. Detta har "bara" hänt på ett par tre filmer av 22 inspelade men gör det inte mindre irriterande för det.
- Har vid ett par tillfällen hört ett mycket högfrekvent ljud i ljudet när jag tittar på TV. Låter som om ljudet "klipper" något fruktansvärt.
- Fjärrkontrollen har efter den senaste uppdateringen blivit mindre responsiv. Nu måste man verkligen peka den rätt mot boxen för att den ens ska reagera. Vet inte om det beror på uppdateringen men jag har i varje fall inte tappat den och nya batterier sitter i.
- Vid ett par tillfällen när jag har styrt inspelningar via "Mina sidor" så får jag upp felmeddelandet att det inte går att spela in filmen/serien etc. jag valt.

Sedan undrar jag hur man tänker när man måste ange PIN för att se och söka filmer i videobutiken under "Vuxet" (ej säker på benämningen) men det går ypperligt bra att se "Kult" (ej heller där säker på benämningen") som är full med omslag på nakna bröst och håriga vaginor?

Sist men inte minst, varför bara mjuk"porr" och inte hårdporr i videobutiken? Finns garanterat intresse för det.

Postad 29 december 2009 - 17:21

Unregistered1402
  • Unregistered1402
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

- Fel i EPG:n gör att man missar början eller slutet av filmen/serien etc. som spelas in.

Anders Willhelmsson kanske inte formulerade sig särskilt diplomatisk men han hade likväl rätt. Det finns ingen som helst koppling mellan en EPG och den dataström som sänds ut. Att basera start och stopptid för en inspelning på en EPG är exakt samma sak som att själv slå upp det i tv-tidningen eller någon annan tidtablå. Stämmer inte tidtablån med verkligheten så blir inspelningen felaktig. Så jag håller helt med. Telia borde vara betydligt tuffare mot sin programleverantörer och kräva ett EPG;erna stämmer. Alternativt att hitta en teknisk lösning som tittar på när ett program faktisk startar och slutar.

- Textningen ligger före på en del kanaler medan den på andra ligger som den ska.
- Inspelat material har även fel på textningen. Ligger den inte ett par sekunder före så kan den sluta att fungera helt. För att få tillbaka den måste man stoppa uppspelningen och sedan starta den igen. Detta är mycket märkligt då jag trodde att texten blev "inbränd" när man spelar in?

Då trodde du fel för det är inte så det fungerar. Textdatat skickas inuti strömmen och tolkas av uppspelningsprogrammet som sedan ritar texten ovanpå bilden. Om texten hamnar i otakt beror det på att programmet misslyckas med att synka. Det är ingen skillnad mellan att titta på en tv-kanal "live" och att titta på den inspelad. Det är exakt samma data som spelas upp och det tolkas på samma sätt oavsett källa. Det som händer när du startar om är antagligen att programmet synkar om och sedan driver den iväg och blir fel igen efter en stund.

Redigerat av Unregistered1402, 29 december 2009 - 17:50.

Postad 29 december 2009 - 18:03

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Jag hittade det av en slump att man kan hoppa 10 minuter steg med två av de fyra små knapparna (där man kan bläddra upp och ned för kanalerna), de som är höger vänster där stegar 10 minuter. Det jag tycker är bra är att man ser klockan och inte typ 30 minuter bakåt i tiden. Timeshiften är på automatiskt när man tittar på en kanal, men nollställs om man byter kanal. En annan bra grej tycker jag är om man tittar på ett program och kommer på att man skulle ha velat spela in programmet, då är det bara att trycka på rec-knappen så spelas hela programmet in.

Jag kan inte spela in ett program från början med timeshift funktionen.
Min inspelning börjar alltid när jag trycker på rec.
Inte ens när jag spolar tillbaka till programmets start o trycker rec. så funkar det, utan inspelningen börjar där jag är "live" .
Nån som vet vad som gäller? Ska det funka som i citatet ovan eller är det så "sunkigt" som jag beskriver det?

Redigerat av aikelo, 29 december 2009 - 18:05.

Postad 29 december 2009 - 18:12

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Jag kan inte spela in ett program från början med timeshift funktionen.
Min inspelning börjar alltid när jag trycker på rec.
Inte ens när jag spolar tillbaka till programmets start o trycker rec. så funkar det, utan inspelningen börjar där jag är "live" .
Nån som vet vad som gäller? Ska det funka som i citatet ovan eller är det så "sunkigt" som jag beskriver det?

Med Rec så registrerar du en inspelning för det program du ser på eller som EPG visar. Har programmet redan börjat så sker inspelning direkt. Du kan aldrig spela in något som redan visats.

Timeshift är inte "på" automatiskt. Den startar eller frågar efter aktivering om oaktiverad och startar så snart du klickar på pausknappen medan ett program pågår.

Postad 29 december 2009 - 19:36

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Tv-tablån på mina sidor fungerar inte för mig just nu ?
Någon mer som regerat på det ?

Endast dagens program visas. klickar jag på Onsd,Torsd eller Fredag får jag
bara upp programikonerna.

Postad 29 december 2009 - 20:07

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Jag kan inte spela in ett program från början med timeshift funktionen. Min inspelning börjar alltid när jag trycker på rec.

Det vore en bra funktion men tyvärr så startar inspelningen från och med att man aktiverar den. Men jag kommer också ihåg att det stod så någonstans på Telias hemsida. Men jag hittar det inte nu så det kanske är borttaget.

Timeshift är inte "på" automatiskt. Den startar eller frågar efter aktivering om oaktiverad och startar så snart du klickar på pausknappen medan ett program pågår.

Om Timeshift är aktiverad under Inställningar så är den på automatiskt. Och man kan backa i programmet upp till två timmar (dock så nollställs Timeshift när man byter kanal).

Postad 29 december 2009 - 20:15

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Om Timeshift är aktiverad under Inställningar så är den på automatiskt. Och man kan backa i programmet upp till två timmar (dock så nollställs Timeshift när man byter kanal).

Om det är så att inspelning med timeshift alltid pågår i och med att den är aktiverad så har iaf jag missuppfattat det totalt. Har hela tiden trott att inspelning med timeshift startar när man "pausar" programmet man tittar på. Men om jag förstår dig rätt så har man alltså alltid två timmar rullande inspelning???

Postad 29 december 2009 - 20:24

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Om det är så att inspelning med timeshift alltid pågår i och med att den är aktiverad så har iaf jag missuppfattat det totalt. Har hela tiden trott att inspelning med timeshift startar när man "pausar" programmet man tittar på. Men om jag förstår dig rätt så har man alltså alltid två timmar rullande inspelning???

Testa så får du se. Dock så nollställs Timeshift så fort man byter kanal. :)

Postad 29 december 2009 - 20:29

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått en ny ström adapter ännu till 1963? Har den samma modell och artikel nummer som den gamla?

Postad 29 december 2009 - 22:39

redina
  • redina
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått en ny ström adapter ännu till 1963? Har den samma modell och artikel nummer som den gamla?

Jag har fått en ny då den gamla satt nästan inte fast kom man åt boxen kunde den åka ur. Har dock slängt den gamla så jag vet inte om det är samma modell.

Postad 30 december 2009 - 00:09

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Ang problemen med EPG-tiderna.
Kan det vara så att filmerna anges exkl. reklamavbrott och därmed blir inspelningstiden för kort?

Postad 30 december 2009 - 00:25

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Ang problemen med EPG-tiderna.
Kan det vara så att filmerna anges exkl. reklamavbrott och därmed blir inspelningstiden för kort?

Hände igen nu på TV6. Tittade på Scarface och tog upp EPG medans filmen var igång. "Inget program pågår just nu"...

Postad 30 december 2009 - 10:35

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Hände igen nu på TV6. Tittade på Scarface och tog upp EPG medans filmen var igång. "Inget program pågår just nu"...

Scarface hade en lucka från 22.43???
sen var epg tom fram till 00.20

Postad 30 december 2009 - 11:20

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Scarface hade en lucka från 22.43???
sen var epg tom fram till 00.20

Verkar stämma med vad jag såg

Kan det som ansgar sa vara så j-a illa att man skickar filmens tid och inte räknar in reklamtiden?

Redigerat av tomano58, 30 december 2009 - 11:21.

Postad 30 december 2009 - 14:45

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Funkar inte alls för mig, kan inte klicka på iconerna. Kör iofs Firefox, skall testa IE.....

Edit:

Inte IE heller.

@Teliakundservice:

Vad är problemet? Det går inte att klicka på programiconerna på MINTV å därmed kan jag inte spela in.....

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 30 december 2009 - 14:48.

Postad 30 december 2009 - 14:56

Unregistered1b1f1d4c
  • Unregistered1b1f1d4c
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa PVR-boxen.

Hur upplever ni boxens ljudnivå? Som jag förstått det genom tråden så varvar aldrig hårddisken ner? Enligt erfarenhet från popcorn hour funkar ljudet från hårddisken när man har på tvn, men när man stänger av den vill man ju slippa höra på det. Upplevs boxens ljud som störande för er när ni inte har på tvn?

Postad 30 december 2009 - 15:07

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Funkar inte alls för mig, kan inte klicka på iconerna. Kör iofs Firefox, skall testa IE.....

Edit:

Inte IE heller.

@Teliakundservice:

Vad är problemet? Det går inte att klicka på programiconerna på MINTV å därmed kan jag inte spela in.....

Jag får bara programikonerna, oavsett dag och ingen är klickbar.

Hur upplever ni boxens ljudnivå? Som jag förstått det genom tråden så varvar aldrig hårddisken ner? Enligt erfarenhet från popcorn hour funkar ljudet från hårddisken när man har på tvn, men när man stänger av den vill man ju slippa höra på det. Upplevs boxens ljud som störande för er när ni inte har på tvn?

Mig stör den inte i något läge. Måste gå riktigt nära för att höra den.

Postad 30 december 2009 - 15:25

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Kan det som ansgar sa vara så j-a illa att man skickar filmens tid och inte räknar in reklamtiden?

Jag tittade på detta förut, men det verkar inte var de heller. Den som kan se ett fel i EPG i boxen som är mer än 24 timmar framåt i tiden får gärna skicka ett PM så ska jag se om det går att åtgärda.

Kan väl säga att det inte är meningen att den funktionen ni ser idag på mina sidor är den som skulle användas, den som ni ser är alltså den som användes för betatestandet och inga förändringar görs i den. Det är planerat att komma en ny version av mina sidor där denna funktion ska fungera. Dock är denna nya version av mina sidor försenad.

Felanmälan nu resulterar bara i att svaret blir att funktionen inte är driftsatt ännu, så vi får helt enkelt vänta tills nästa år.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 30 december 2009 - 15:32

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Jag har förvisso min pvr box i ett tv skåp, då hörs den definitivt inte men jag
har även lyssnat med dörren öppen o reagerar inte på att det låter något spec om den.

Postad 30 december 2009 - 16:49

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Jag hör inte alls min och jag är mycket noga och känslig när det gäller konstiga ljud som olika aparater släpper.
Min är så tyst så att man inte kan tro att det finns hårddisk i den.

Postad 30 december 2009 - 17:20

ringbert
  • ringbert
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Japp, det är exakt samma. Jag hade dock problem med boxen, så ett sladdbyte hjälpte inte för mig.

Postad 30 december 2009 - 17:22

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Jag hör inte alls min och jag är mycket noga och känslig när det gäller konstiga ljud som olika aparater släpper.
Min är så tyst så att man inte kan tro att det finns hårddisk i den.

Samma här, hör bara knäppet som blir när den slutat spela in.

Postad 30 december 2009 - 17:22

ringbert
  • ringbert
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag hör bara boxen om jag kommer riktigt nära (typ ligger på golvet bredvid den). Då hörs ett litet knatter....

Postad 30 december 2009 - 20:15

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Jag har spelat in ganska många hockeymatcher nu och har vid två tillfällen fått problem med inspelningarna. Helt plötsligt fryser bilden och jag kan inte göra något. Efter ca 30 sek så startar boxen om och när jag försöker se matchen igen så fryser den på nytt exakt på samma ställe. Har provat spola förbi osv men det gör ingen skillnad. En gång är ingen gång men två gånger är en vana... Nu vågar jag inte lita på att jag kan se det jag spelat in. Någon fler som upplevt samma sak?

@ Telia. Har ni fått in några felanmälningar angående det här?

Postad 30 december 2009 - 21:51

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Jag har spelat in ganska många hockeymatcher nu och har vid två tillfällen fått problem med inspelningarna. Helt plötsligt fryser bilden och jag kan inte göra något. Efter ca 30 sek så startar boxen om och när jag försöker se matchen igen så fryser den på nytt exakt på samma ställe. Har provat spola förbi osv men det gör ingen skillnad. En gång är ingen gång men två gånger är en vana... Nu vågar jag inte lita på att jag kan se det jag spelat in. Någon fler som upplevt samma sak?

@ Telia. Har ni fått in några felanmälningar angående det här?

Nej, inte vad jag känner till.

Hur långt in i programmet startar boxen om?
Från vilken kanal har du spelat in det?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 30 december 2009 - 23:18

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Senaste inspelningen stannade efter 1 h 30 min och inspelningen gjordes på ESPN America. Jag är inte helt säker men jag tror den första också var ganska långt in i matchen på samma kanal.

Postad 31 december 2009 - 01:42

Original_Rex
  • Original_Rex
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag bryter strömmen när jag stänger av tvn, när jag kollar på tv är det störande med knattret från HDDn så jag ska bygga nån låda att ha den i. Dock verkar det inte som så många störs av ljudet så antingen hör jag onaturligt bra eller så är det min box som det är fel på.

Sitter nu ca fem meter från boxen och tvn är igång och jag hör tydligt ljudet från hddn, dock låter det som vanligt hddknatter och boxen verkar ju fungera som den ska så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har ni som inte hör något nån dämpning runt boxen eller i nån tvbänk eller liknande? Min står helt öppet.

Redigerat av Original_Rex, 31 december 2009 - 01:46.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.