Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34745 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 06 januari 2010 - 05:06

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Hur är det hos andra leverantörer (CD, Comhem, Boxer) som har olika typer av boxar med inspelning. Går det att föra över från någon av dem? Nån som vet?

Jag känner väl igen diskussionen från andra miljöer. Från vare sig min gamla Forcebox eller en nyare Sagembox (Boxer) kan man flytta inspelningar till andra uppspelare. På Sagem går det faktiskt att flytta ut inspelningar till en hårddisk men det går inte att spela upp det nån annanstans. Det måste tydligen vara samma box.

Sen vill jag ta död på diskussionen! I HDMI-specifikationerna med HDCP finns ett kopieringsskydd. Det måste uppfyllas annars får inte HDMI användas.
Kanske dags för oss konsumenter att ta kommandot!

Redigerat av ansgar, 06 januari 2010 - 05:15.

Postad 06 januari 2010 - 09:28

MatsKlippan
  • MatsKlippan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Blev lite fel i förra tråden...

Vill bara påpeka för Markus Telia att den sista gången jag hade bekymmer hade jag fyra gröna prickar men den sista femte stannade på gul. Förra gången, som var sista torsdagen i november (för dagbok på allt jag drabbas av), blinkade den första pricken gul. Har hört med andra runt i Klippan, som även dem har bekymmer.
Har även haft tekniker hemma i början av 2009, även då var det fel hos stationen.
När det fungerar är jag jätte nöjd, men betalar man över 400:- i månaden så vill jag kräva mer, så enkelt är det.

Mats

Redigerat av MatsKlippan, 06 januari 2010 - 09:29.

Postad 06 januari 2010 - 10:24

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

DVD-skivor har kopieringsskydd. HD-DVD hade kopieringsskydd. BlueRay har kopieringsskydd. Varför skulle programleverantörerna se annorlunda på materialet när det kommer via din digital-tv box?

Jo, för att då har man en BLAFFA i högra hörnet av Filmen, och filmen är mao "osäljbar", om DET nu skulle vara skälet till att man inte skulle kunna få spela in en film för eget senare bruk!

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 januari 2010 - 10:26.

Postad 06 januari 2010 - 10:32

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag spelade in en film i dag och när jag skulle kolla på den såg jag att i titelraden står inte bara titeln på filmen utan även något som jag inte sett förut, en varningstriangel med ett utropstecken. Filmen spelades upp utan problem så vad betyder denna "varning"?

Skulle man kunna gissa på att det helt enkelt är en Gradering av för vilka filmen är avsedd, dvs Barn, Barn med Vuxen, Vuxna, Porr, osv ?!

Postad 06 januari 2010 - 10:37

Unregistered06c2ab47
  • Unregistered06c2ab47
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag provade också med en hel del korta kablar men inget fungerade alls. Det var först när jag provade min 15m noname som jag innan haft jätteproblem med som jag fick det att fungera. Köpte då en 10m suprakabel till projektorn och då slutade det krånglet med så jag är rätt nöjd nu. Dock så fungerar det ju inte till 100%, massa småfel hela tiden men nu går det iaf att utnyttja tjänsten.

Ok, 1 försök till kan det vara värt om det går att hitta jättelång kabel för vettiga pengar. Är det bara Philips som har problem, alla recievers borträknade? I så fall är det ett fel i deras konstruktion och då kommer frågan om reklammation på tapeten då jag ej haft panelen i 3 år som är gränsen enligt konsumentköplagen.

Postad 06 januari 2010 - 10:38

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Från vare sig min gamla Forcebox eller en nyare Sagembox (Boxer) kan man flytta inspelningar till andra uppspelare. På Sagem går det faktiskt att flytta ut inspelningar till en hårddisk men det går inte att spela upp det nån annanstans. Det måste tydligen vara samma box.

Vilken inspelare med dvd och hårddisk som helst från t ex LG, Pioneer, Sony, Panasonic och Philips, kan ju spela in på antingen DVD eller Hårddisk, och kopiera fritt mellan dessa.

Såg någon nyare Box för några dagar sen, som hade FUNGERANDE anslutning till USB-Hårddisk (SE anmärkning nedan!), för inspelning!
Ahhhh, ja,: Dilog DT-655 HD DVR

Edit; Sorry, menade faktiskt Serial-ATA, men tänkte fel iom att det var snack om 'lös' hårddisk.

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 januari 2010 - 12:23.

Postad 06 januari 2010 - 11:05

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Vilken inspelare med dvd och hårddisk som helst från t ex LG, Pioneer, Sony, Panasonic och Philips, kan ju spela in på antingen DVD eller Hårddisk, och kopiera fritt mellan dessa.

Såg någon nyare Box för några dagar sen, som hade FUNGERANDE anslutning till USB-Hårddisk, för inspelning!

http://www.digitaltv...dukt.php?p=2083

Anslutningar
• RF in: IEC Hona
• RF ut: IEC Hane
• USB: Enbart för service och uppgradering, EJ för inkoppling av HDD eller USB-minne
• eSATA: För inkoppling av hårddisk, 2TB support
• RJ 45: Elektriskt verifierad, för kommande bruk
• Video: HDMI , TV SCART ( RGB, CVBS)
• Audio: S/PDIF digital (coax), L/R analog

Postad 06 januari 2010 - 11:16

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Såg någon nyare Box för några dagar sen, som hade FUNGERANDE anslutning till USB-Hårddisk, för inspelning!

Du kan inte ansluta hårddisk till boxen via USB men däremot via eSATA. Dock har den samma begränsning som beskrivits tidigare; material som spelats in på den externa disken kan bara spelas upp av samma box eftersom det lagras krypterat.

Om vi nu någonsin ska ha möjligheten att ansluta diskar via USB till Motorolas IPTV-boxar är det troligtvis samma förfarande som kommer att gälla där.

Redigerat av apanoladotcom, 06 januari 2010 - 11:19.

Postad 06 januari 2010 - 11:36

Ewsen
  • Ewsen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Mycket konstigt detta att det fungerar för vissa men inte för andra. Är kanske någon inställning i Safari som du har gjort som inte Telia gillar?

Hej,

Jag vet inte om problemet att logga in på telia med Safari från iPhone är löst till 100% ännu. Själv sökte jag i den här tråden och de träffar jag fick visade på att några har problem fortfarande. Själv fick jag felmedelande "Kan inte öppna sida, Safari kan inte öppna sidan eftersom nätverksanslutningen förlorades".

Jag provade att acceptera cookies, neka java, ta bort bedrägerivarning osv, men utan resultat.

Nu fungerar det för mig och det jag gjorde var att ställa cookies till alltid och sedan rensade jag historik, cookies och cache. Vips, nu fungerar det för mig.

Hoppas det här hjälper någon med problemet att logga in på mina sidor (+ansluta till Min TV), via Safari och iPhone.

/ Magnus

Redigerat av Ewsen, 06 januari 2010 - 11:37.

Postad 06 januari 2010 - 12:35

Unregistered1402
  • Unregistered1402
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Ni tror inte att anledningen istället är att konsumenten skall pressas till att ha flera abbonemang med en inspelningsbox till varje tv, och där distrubitören drar in mer pengar (Telia).

Nej det tror jag inte. Mer troligt är att det kommer en lösning för multi-room PVR. Där har man en huvudbox som är kombinerad inspelare och mediaserver. Sedan har man enklare billiga boxar i alla rum. I andra länder finns redan sådana lösningar men de har helt enkelt inte hunnit hit än.

En enkel söknig på Google ger till exemepel:
http://news.cnet.com..._3-6105226.html
http://blogs.zdnet.c...-theater/?p=606

Postad 06 januari 2010 - 12:48

Lemony
  • Lemony
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Skulle man kunna gissa på att det helt enkelt är en Gradering av för vilka filmen är avsedd, dvs Barn, Barn med Vuxen, Vuxna, Porr, osv ?!

Det tror jag inte eftersom filmen var en barnfilm. Jag har spelat in ett par skräckfilmer och dessa har inte varningstriangeln.

Postad 06 januari 2010 - 14:47

yazzo
  • yazzo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jaha då har man hittat en nackdel till med boxen. Man kan helt enkelt inte ens starta boxen och titta på sina inspelade program om boxen inte får kontakt med Telia. Det borde väl telia åtminstone kunna fixa. Även om man har parabol eller boxer så finns inte den här begränsningen överhuvudtaget. Jag rekommenderar mer och mer för att istället för 1963boxen skaffa en hygglig dvdinspelare tills alla problem som finns är lösta. Man har skickat ut en box där problemen har varit många, systemet under betastadiet. Dessutom vill de ha fullt betalt för att man skall testa systemet. Nu funkar iallafal fjärrkontrollen, men den nya boxen som kom hem är även den lite känslig med strömkontakten på boxen.

Ja det är väldigt irriterande med den ljudnivån vissa kanaler sänds ut i. Vissa kanaler hörs knappt alls utan det är nästan maxvolym på tv.n sen blir det skithögt om man byter till någon annan kanal..

En fråga är det någon som försökt att koppla in sig på hårddisken än och sett om filmerna ligger krypterade eller är det bara teorier det med!!!.

Redigerat av yazzo, 06 januari 2010 - 14:58.

Postad 06 januari 2010 - 15:09

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Jaha då har man hittat en nackdel till med boxen. Man kan helt enkelt inte ens starta boxen och titta på sina inspelade program om boxen inte får kontakt med Telia. Det borde väl telia åtminstone kunna fixa. Även om man har parabol eller boxer så finns inte den här begränsningen överhuvudtaget. Jag rekommenderar mer och mer för att istället för 1963boxen skaffa en hygglig dvdinspelare tills alla problem som finns är lösta. Man har skickat ut en box där problemen har varit många, systemet under betastadiet. Dessutom vill de ha fullt betalt för att man skall testa systemet. Nu funkar iallafal fjärrkontrollen, men den nya boxen som kom hem är även den lite känslig med strömkontakten på boxen.

Ja det är väldigt irriterande med den ljudnivån vissa kanaler sänds ut i. Vissa kanaler hörs knappt alls utan det är nästan maxvolym på tv.n sen blir det skithögt om man byter till någon annan kanal..

En fråga är det någon som försökt att koppla in sig på hårddisken än och sett om filmerna ligger krypterade eller är det bara teorier det med!!!.

Du kunde ha köpt den för 100:- månaden i 18 månader och det är verkligen inte fullt betalt, det är bara 200:- mer än vad de tar för standardboxen.

Postad 06 januari 2010 - 15:18

yazzo
  • yazzo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Du kunde ha köpt den för 100:- månaden i 18 månader och det är verkligen inte fullt betalt, det är bara 200:- mer än vad de tar för standardboxen.

Vad tror du jag gjort då?
Standardboxen fick jag med på köpet. 1963.an kommer att kosta 1800kr eftersom man bundit upp sitt abbonemang i ytterligare 18 månader.
Men tror du det blir billigare att betala månadsvis!!! (Ytterligare en som tror det är billigt när man inte ser hela kostnaden) Köp ingen mobil för en krona, du kommer att uppleva att den blir dyrare!!!! Tyvärr är det många som är som dig......

Postad 06 januari 2010 - 15:26

Original_Rex
  • Original_Rex
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Ok, 1 försök till kan det vara värt om det går att hitta jättelång kabel för vettiga pengar. Är det bara Philips som har problem, alla recievers borträknade? I så fall är det ett fel i deras konstruktion och då kommer frågan om reklammation på tapeten då jag ej haft panelen i 3 år som är gränsen enligt konsumentköplagen.

Testa att gå in på nån lokal hifibutik, brukar inte vara några problem att låna en kabel för att testa med så slipper du lägga mer pengar om det inte är problemet.

Det där med märken på förstärkare som inte fungerar, ja det finns en lista här nånstans men den skulle jag nog ta med en nypa salt. Verkar vara standarden för att skicka och ta emot data som är boven i dramat, har man tur så fungerar det bara. Jag hade ju krångel mellan min maranztförstärkare och min projekor innan jag skaffade boxen och var inne på hifipunkten i stan och pratade med dom. Dom sa att det är massor med folk som har problem. Tror att vi bara får genomlida hela den här HDMIeran tills det trådlösa kommer på allvar, för det känns lite som det är "nästa" grej. Hoppas bara det är lite mer igenomtänkt än denna soppan är.

Redigerat av Original_Rex, 06 januari 2010 - 15:29.

Postad 06 januari 2010 - 15:26

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Standardboxen fick jag med på köpet. 1963.an kommer att kosta 1800kr eftersom man bundit upp sitt abbonemang i ytterligare 18 månader.
Men tror du det blir billigare att betala månadsvis!!! (Ytterligare en som tror det är billigt när man inte ser hela kostnaden) Köp ingen mobil för en krona, du kommer att uppleva att den blir dyrare!!!! Tyvärr är det många som är som dig......

Du betalar visserligen över 18 månader men du binder inte abonnemanget. Köpet av 1963-boxen påverkar inte den bindningstid du hade innan.

Postad 06 januari 2010 - 15:34

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Ja du skrev ju att du betalat fullt pris för den, då har du ju inte gjort det, så då skrev du fel, vilket förvillade mig.

Ja den kommer att kosta 1800:- för dig, standardboxen utan inspelningsfunktion tar de 1600:- för.

Vilken kostnad för boxen är det du inte ser menar du? Nä du kan inte jämföra med en mobil för där tecknar du ett abonnemang, det gör du inte i detta fallet. Tyvärr är det nog du som inte förstått...

Postad 06 januari 2010 - 15:46

Unregisterede477d65e
  • Unregisterede477d65e
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Jag var inne på att det rent tekniskt inte är en lanserad tjänst att man kan spela in via mina sidor, men jag vet att vi försöker i möjligaste mån lösa de problem som uppstår. Har du föresten två digital-tv boxar?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jag har 3 digital-tv boxar.
Men 2 är gamla 1510:or som bara står i garderoben, som jag fått med 'gruppanslutning'(?). Så jag gissar att svaret på din fråga är att jag bara har en box, då de jag har som inte är inkopplade borde vara rätt ointressanta :)

Avseende att tjänsten rent tekniskt inte är en lanserad tjänst, att man kan spela in via mina sidor:
Hur menar du?!?

Motorola 1963 ger dig inte bara möjligheten att spela in tv-program från soffan, du kan även fjärrstyra dina inspelningar via Mina Sidor.
Det betyder att så länge du har tillgång till internet så kan du sätta igång en inspelning av ditt favoritprogram även om du inte är hemma.

Betyder det att Telia säljer något som man inte har? ;)

Mvh /Hans

Postad 06 januari 2010 - 15:55

Unregisterede477d65e
  • Unregisterede477d65e
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Jag förstår vad du menar, men denna gången är jag en av dessa som tror att det är billigare att betala månadsvis!

Förklara gärna hur det skulle vara dyrare att betala månadsvis, för det får jag inte ihop.

100kr*18mån = 1800kr "avbetalningspris" < 2995kr "kontantpris"

Mvh
/Hans

Postad 06 januari 2010 - 15:56

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Jaha då har man hittat en nackdel till med boxen. Man kan helt enkelt inte ens starta boxen och titta på sina inspelade program om boxen inte får kontakt med Telia. Det borde väl telia åtminstone kunna fixa.

En av anledningarna är att boxen utbyter krypteringscertifikat med en certifikatserver och behöver därför ha kontakt med denna server. Detta verkar ske även vid uppspelning av inspelat material och skulle därför av vissa kunna ses som en bekräftelse på att det inspelade materialet är krypterat.

Detta verkar vara en viktig fråga för dig och då kanske du bör bli den första att testa. Tänk bara på vad det innebär med hänsyn till Telias garantiåtaganden.

Postad 06 januari 2010 - 16:05

Unregistered1402
  • Unregistered1402
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

En av anledningarna är att boxen utbyter krypteringscertifikat med en certifikatserver och behöver därför ha kontakt med denna server.

En annan lär väl vara att boxen över huvudet taget inte går att starta utan kontakt med Telia. För visst är det väl så att Telia-boxarna nätbootar och inte har någon fast mjukvara?

Postad 06 januari 2010 - 16:33

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

18 månaders avbetalningen på boxen har inget med din bindningstid på tv-abonnemanget utan är en ren avbetalning på boxen. Kontantpriset för boxen är 2995 kr, så i den jämförelsen får du boxen ca 1200 kr billigare jämfört med om du köpt den kontant. Så några dolda kostnader just med 18 månaders upplägget finns inte.

/A

Postad 06 januari 2010 - 16:34

onejustice
  • onejustice
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag funderar på att skaffa telia digital-tv!

Min bror har redan detta!

Någon som vet om man kan dela på tvillingkort med ex. storapaketet + canal+!

Alltså jag skaffar det paketet och brorsan tar tvillingabonemanget!

Postad 06 januari 2010 - 16:40

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Jag funderar på att skaffa telia digital-tv!

Min bror har redan detta!

Någon som vet om man kan dela på tvillingkort med ex. storapaketet + canal+!

Alltså jag skaffar det paketet och brorsan tar tvillingabonemanget!

Om ni delar lägenhet fungerar det utmärkt men annars blir det svårt eftersom det kopplas till telejacket eller fiberanslutningen. Tvillingabonnemang med Telias Digital-TV innebär inte ett extra kort som kan kopplas in i vilken box som helst.

Postad 06 januari 2010 - 16:58

onejustice
  • onejustice
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
ok så tvillingabonemanget blir kopplat till mitt personliga bredband! Det kommer inte fungera till min brors, trots att han också har bredband och tv genom telia?

Postad 06 januari 2010 - 17:05

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

ok så tvillingabonemanget blir kopplat till mitt personliga bredband! Det kommer inte fungera till min brors, trots att han också har bredband och tv genom telia?

Korrekt. Tvillingabonnemang är till för de som har flera TV-apparater i samma hushåll.

Postad 06 januari 2010 - 17:06

onejustice
  • onejustice
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Korrekt. Tvillingabonnemang är till för de som har flera TV-apparater i samma hushåll.

Ok tack för hjälpen!

Postad 06 januari 2010 - 19:29

yazzo
  • yazzo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har ganska svårt att se hur man kan vara så lyriska över något som fungerar så dåligt, avklippta inspelningar ej fungerande fjärrkontroller, inspelning via mina sidor har väl nyss börjat fungera strömkontakter som glappar.
För er som har adsl (ej fullhd) så har hdmi utgången ingen som helst påverkan på att ge bättre bild än vad scarten ger. (säker källa som hunden gav mig nyss)

Abbonemanget är inte bundet med boxen fel av mig. Men vilken användning har man av boxen utan abbonemang. Det verkar ju inte vara några större ess som skruvat ihop den, då var och varannan har glapp i strömkontakten.

Nu är det provat att lägga över till datorn, inga problem med mina inspelningar mer. Lycka till med era fulla inspelningsboxar i fortsättningen. Jag har i alla fall lyckats få över det på ett smidigt sätt nu.
Så tack och adjö från mig och det är inget jag kommer att dela med mig av till er då ni ändå är supernöjda.
Ett bra sätt att lösa problemet är att använda sig av sökfunktionen...............................
Nu är jag mer nöjd än innan.....

Postad 06 januari 2010 - 20:28

Unregistered06c2ab47
  • Unregistered06c2ab47
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Testa att gå in på nån lokal hifibutik, brukar inte vara några problem att låna en kabel för att testa med så slipper du lägga mer pengar om det inte är problemet.

Det där med märken på förstärkare som inte fungerar, ja det finns en lista här nånstans men den skulle jag nog ta med en nypa salt. Verkar vara standarden för att skicka och ta emot data som är boven i dramat, har man tur så fungerar det bara. Jag hade ju krångel mellan min maranztförstärkare och min projekor innan jag skaffade boxen och var inne på hifipunkten i stan och pratade med dom. Dom sa att det är massor med folk som har problem. Tror att vi bara får genomlida hela den här HDMIeran tills det trådlösa kommer på allvar, för det känns lite som det är "nästa" grej. Hoppas bara det är lite mer igenomtänkt än denna soppan är.

Första gången jag lider av problem med HDMI då jag kände till innan att just kvaliten har betydelse på lite längre längder, så jag har satsat på kablar från Supra. Har en 12, en 4 och en 2 som alla gör sitt jobb i olika tillämpningar mellan mediaspelare, recievers, projektor och dator. Dock inte med några HDCP krav vad jag känner till, VIP 1963 är först ut bland mina apparater vad jag vet, och är kopplad direkt till tv'n vilket jag trodde skulle vara en baggis...

Postad 06 januari 2010 - 23:43

Lemony
  • Lemony
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Spelade precis in filmen "Otäcka Djur" till tjejen som arbetar sent och tro f-n att inte hela filmen blev inspelad.

Telia, se till att ordna detta nu för hela idén med en PVR fallerar om inte EPG är 100-procentig.

Postad 07 januari 2010 - 00:06

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Spelade precis in filmen "Otäcka Djur" till tjejen som arbetar sent och tro f-n att inte hela filmen blev inspelad.

Telia, se till att ordna detta nu för hela idén med en PVR fallerar om inte EPG är 100-procentig.

Problemen verkar i huvudsak gälla framförallt kanal TV3 och TV6. Men oavsett vems felet är så bör ju Telia se till att de får rätt data levererat.

Postad 07 januari 2010 - 00:31

Unregistered06c2ab47
  • Unregistered06c2ab47
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Problemen verkar i huvudsak gälla framförallt kanal TV3 och TV6. Men oavsett vems felet är så bör ju Telia se till att de får rätt data levererat.

Vet inte hur det var denna gång men har sett flera misstänkta fall typ 23.04 i stället för 23.40 och 21.03 i stället för 21.30 osv och som inte har varit några problem för boxers kunder av samma kanaler...

Postad 07 januari 2010 - 06:22

MatsKlippan
  • MatsKlippan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej igen!

Försökte igår kväll spela in en film på canal +, men då fick jag upp på tv skärmen att jag saknade inspelningsbar digitalbox...
Rent fysiskt skall jag ha en sådan, det fungerade i förra veckan.
Har startat om allt, men det blir inte bättre.
Har ni några tips...
Får väl annars ringa kundtjänst i kväll, efter jobbet...

Mats

Postad 07 januari 2010 - 08:22

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
@TeliaKundservice:

Jag undrar om ni har någon ny info gällande problemen med textning?

Jag har precis som många andra här en hel del problem med att textningen hamnar ur synk, låser sig, eller periodvis försvinner helt. Både vid live-tv och på flertalet av mina inspelningar. Spänningen försvinner liksom i filmer när man kan läsa dialogen ett par sekunder innan det kommer på bild.

Jag kan inte minnas att jag sett att ni skrivit något angående detta sen strax innan jul. Skulle vara trevligt att veta om det jobbades på problemet, och när en fix kunde tänkas komma för att åtgärda det här.

/Martin

Redigerat av masaba, 07 januari 2010 - 08:29.

Postad 07 januari 2010 - 09:03

redina
  • redina
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Hej igen!

Försökte igår kväll spela in en film på canal +, men då fick jag upp på tv skärmen att jag saknade inspelningsbar digitalbox...
Rent fysiskt skall jag ha en sådan, det fungerade i förra veckan.
Har startat om allt, men det blir inte bättre.
Har ni några tips...
Får väl annars ringa kundtjänst i kväll, efter jobbet...

Mats

Du måste ringa kundtjänst. Jag hade samma problem, de måste tydligen skriva in i sitt datasystem att du får spela in oavsett om du har en inspelningsbar box eller inte.

På andra inspelningsbara program har jag kunna ställa in att den ska starta X minuter innan programmet startar och spela in Y minuter efter programmet slutar. Detta borde man införa pronto. Nu får måste man ju gå in och ändra alla program man ska spela in så man får med slutet.

Postad 07 januari 2010 - 09:36

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Filmen var utannonserad i A-Blaskans tv-tidning OCH i Boxers EPG till 21:40 - 23:35, och slutade redan 23:32.

Är det verkligen INGEN av er 'genier' som själva kan KOLLA INNAN hur EPGn stämmer, och OM den ev. diffar från den EPG som Comhem och/eller Boxer har ?!
VAD var alltså EPG-tiden utannonserad till hos Telia?

NÅN måste väl ha både Telia och Boxer/Comhem ?!

Postad 07 januari 2010 - 09:56

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Du måste ringa kundtjänst. Jag hade samma problem, de måste tydligen skriva in i sitt datasystem att du får spela in oavsett om du har en inspelningsbar box eller inte.

På andra inspelningsbara program har jag kunna ställa in att den ska starta X minuter innan programmet startar och spela in Y minuter efter programmet slutar. Detta borde man införa pronto. Nu får måste man ju gå in och ändra alla program man ska spela in så man får med slutet.

Den funktionen finns ju redan och har funnits hela tiden. Gå in i boxens inställningar så hittar möjligheten att lägga till en marginal både före och efter.

/A

Postad 07 januari 2010 - 11:57

Lemony
  • Lemony
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Är det verkligen INGEN av er 'genier' som själva kan KOLLA INNAN hur EPGn stämmer, och OM den ev. diffar från den EPG som Comhem och/eller Boxer har ?!

Det kan väl det egna geniet göra?

Aldrig att jag skulle kolla så EPG:n stämmer. Det är Telias ansvar att den fungerar som den ska.

Postad 07 januari 2010 - 12:01

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Det kan väl det egna geniet göra?

Aldrig att jag skulle kolla så EPG:n stämmer. Det är Telias ansvar att den fungerar som den ska.

Låt honom simma i sitt badkar... :blink:

Postad 07 januari 2010 - 12:13

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Nu när du är medveten om problemen med EPGn kanske det kan vara en bra idé att kontrollera så att tiderna stämmer innan du gör nästa inspelning. Att påpeka vems ansvar det är att lösa problemet gör inte att du får med slutet på dina inspelade program.

Märk väl att jag inte anser att anderswillhelmssons aggressiva beteende är korrekt dock.

Postad 07 januari 2010 - 12:48

Lemony
  • Lemony
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nu när du är medveten om problemen med EPGn kanske det kan vara en bra idé att kontrollera så att tiderna stämmer innan du gör nästa inspelning. Att påpeka vems ansvar det är att lösa problemet gör inte att du får med slutet på dina inspelade program.

Nej, jag vägrar att göra Telias jobb. Efter att ha sökt igenom denna tråden står det klart att Telia har vetat om att EPG:n strular ett bra tag nu och det är riktigt dåligt att man inte har fått bukt på problemet vare sig det är Telias fel eller tjänsteleverantörens.

Jag har bara varit kund hos Telia ett kort tag och så mycket fel som jag har haft under denna korta tid hade jag inte som kund hos Comhem under 8 år. Hade haft kvar Comhem om jag kunde men fastigheten jag bor i nu är inte ansluten, tyvärr.

Postad 07 januari 2010 - 13:05

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Nej, jag vägrar att göra Telias jobb.

Då får du väl sitta där med halva filmer inspelade då tills Telia löst problemet. Eller också göra en snabb dubbelkoll att längden stämmer med starttiden för nästa program efter programmering. Vad kan det ta, 20 sekunder?
Om du är medveten om problemet och enkelt kan gå runt det men låter bli så verkar det med förlov sagt ganska korkat. Självklart skall Telia fixa detta (och ja, ett så frekvent fel är Telias ansvar att reda ut oavsett vem som till sist står för den förlösande åtgärden), men att obstinat göra den ena misslyckade inspelningen efter den andra när du vet att EPG inte är helt tillförlitlig ger dig inte rätt att gnälla. Resultatet blev ju faktiskt det du kunde vänta dig under rådande omständigheter.

Postad 07 januari 2010 - 13:48

Unregistered06c2ab47
  • Unregistered06c2ab47
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Då får du väl sitta där med halva filmer inspelade då tills Telia löst problemet. Eller också göra en snabb dubbelkoll att längden stämmer med starttiden för nästa program efter programmering. Vad kan det ta, 20 sekunder?
Om du är medveten om problemet och enkelt kan gå runt det men låter bli så verkar det med förlov sagt ganska korkat. Självklart skall Telia fixa detta (och ja, ett så frekvent fel är Telias ansvar att reda ut oavsett vem som till sist står för den förlösande åtgärden), men att obstinat göra den ena misslyckade inspelningen efter den andra när du vet att EPG inte är helt tillförlitlig ger dig inte rätt att gnälla. Resultatet blev ju faktiskt det du kunde vänta dig under rådande omständigheter.

Håller med och inte kostar det något heller mer än lite extra tid till skillnad från HDMI/HDCP problemet...

Postad 07 januari 2010 - 13:48

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Då får du väl sitta där med halva filmer inspelade

Om du är medveten om problemet och enkelt kan gå runt det men låter bli så verkar det med förlov sagt ganska korkat.

att obstinat göra den ena misslyckade inspelningen efter den andra när du vet att EPG inte är helt tillförlitlig ger dig inte rätt att gnälla.

Akta dig, snart blir du kallad för 'aggressiv', som jag blev ovan när jag påpekade den enkla och självklara lösningen att dubbelkolla tiderna... :blink:

Suck, att folk orkar hålla på - gnälla på Telia istället för att själva ställa in och kolla tiderna i Timern efter att först ha ställt själva inspelningen mha EPGn.

Snacka om att alla gnällspikar BARA kan skylla sig själva!

Redigerat av anderswillhelmsson, 07 januari 2010 - 13:49.

Postad 07 januari 2010 - 13:49

Lemony
  • Lemony
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Då får du väl sitta där med halva filmer inspelade då tills Telia löst problemet.

Ja, vägrar som sagt var att göra andras jobb. En principsak.

Har precis avslutat ett långt samtal med Telias kundtjänst och man sa där att man vet om felet och kommer att kompensera mig när problemet har blivit avhjälpt.

Edit:

Akta dig, snart blir du kallad för 'aggressiv', som jag blev ovan när jag påpekade den enkla och självklara lösningen att dubbelkolla tiderna... :blink:

Suck, att folk orkar hålla på - gnälla på Telia istället för att själva ställa in och kolla tiderna i Timern efter att först ha ställt själva inspelningen mha EPGn.

Snacka om att alla gnällspikar BARA kan skylla sig själva!

Vi är alla av olika smak och tycke men att kalla folk som säger ifrån för gnällspikar etc. hjälper föga. Denna tråden är mig veterligen till för att ventilera problem samt att hjälpa varandra, inte att kalla folk för öknamn så fort man får chansen. Men du har kanske inget bättre för dig?

Redigerat av Lemony, 07 januari 2010 - 13:52.

Postad 07 januari 2010 - 14:49

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Ja, vägrar som sagt var att göra andras jobb. En principsak.

Logiken haltar dock betänkligt. Det kostar inte Telia mindre om du säkerställer att du får en komplett inspelning, grundproblemet påverkas inte heller, med andra ord gör du inte någons jobb. Den enda som förlorar på att du inte gör kollen är du själv.

Postad 07 januari 2010 - 14:59

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Jag anser att inlägg som dina nedan är aggressiva. Du bör kunna visa viss respekt för övriga deltagare på forumet. Har du några synpunkter på det kan vi fortsätta diskussionen via PM.

För, som jag skrev tidigare, inte fan sitter ni väl och bestämmer vilka program ni ska spela in, genom att läsa på EPG ... ??????????

Ska det vara så förbånkat svårt att fatta...

Även det tycks det vara svårt att slå in i skallen på folket...

Postad 07 januari 2010 - 15:34

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag anser att inlägg som dina nedan är aggressiva. Du bör kunna visa viss respekt för övriga deltagare på forumet. Har du några synpunkter på det kan vi fortsätta diskussionen via PM.

För, som jag skrev tidigare, inte fan sitter ni väl och bestämmer vilka program ni ska spela in, genom att läsa på EPG ... ??????????

Ska det vara så förbånkat svårt att fatta...

Även det tycks det vara svårt att slå in i skallen på folket...

Tål man inte vassare ord - och kritik - än det där, då ska man nog inte alls delta i vare sig diskussioner här, eller i samhället i övrigt...

Det där var ju enbart att ironisera över era problem, som inte alls ÄR ett problem, OM ni bara gör som flera har föreslagit er!

Men icke, istället ska det tjafsas och därmed missas delar av programmen, så skyll er själva!

Redigerat av anderswillhelmsson, 07 januari 2010 - 15:36.

Postad 07 januari 2010 - 15:52

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Tål man inte vassare ord - och kritik - än det där, då ska man nog inte alls delta i vare sig diskussioner här, eller i samhället i övrigt...

Det där var ju enbart att ironisera över era problem, som inte alls ÄR ett problem, OM ni bara gör som flera har föreslagit er!

Men icke, istället ska det tjafsas och därmed missas delar av programmen, så skyll er själva!

Era problem? Om du läser innehållet i inläggen ovan i denna tråd kommer du att kunna utläsa vilken min inställning till EPG-problemen är och vad jag anser att man kan göra under tiden problemen kvarstår. Detta helt utan att idiotförklara någon.

Postad 07 januari 2010 - 16:45

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Fast jag haft samma problem även med inspelningar från de olika kanaler inom TV4-familjen.

Sen är det fortfarande problem med synkningen tyvärr och hoppas på en lösning snart.

4 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

Angelus78
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.