Inte jag heller.Kan inte ens logga in....
Hmm... fick "error loading", laddade om sidan och jag var inloggad. Dock saknas "Min TV"
Redigerat av tomano58, 10 januari 2010 - 00:50.
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34744 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 10 januari 2010 - 00:49 Inte jag heller. Hmm... fick "error loading", laddade om sidan och jag var inloggad. Dock saknas "Min TV" Redigerat av tomano58, 10 januari 2010 - 00:50. Postad 10 januari 2010 - 01:47 Var liknande fel igår natt, Returner (TV3) slutade 02.22 enligt EPG men 02.45 i verkligheten...tur man inte spelade in... Postad 10 januari 2010 - 09:44
Klockan går fel. Jag får bara fria kanaler.Ingen program info. Säkert mer som inte funkar. Eter omstart av boxen funkar det. Kan det vara så att eftersom boxen och Ruckus starts sammtidigt så är inte Ruckus klar när boxen börjar logga in. Men borde inte boxen vänta tills den har kontakt med servern? Kan det vara något man kan rätta till i mjukvaran i boxen eller får jag leva med detta? Redigerat av Ford38, 10 januari 2010 - 10:15. Postad 10 januari 2010 - 10:15
Nu funkar det igen.... Postad 10 januari 2010 - 10:48
Jo, så är det nog. Jag har för mig att jag hade samma fel tidigare, så nu stänger jag aldrig av Ruckusen. Postad 10 januari 2010 - 11:04
Man kan sammanfatta det som att du inte får någon RPG ström, eller har kontakt med krypteringsservern. Antar att det räcker att starta om tjänsten via menyn nästa gång det händer. Varför det händer beror antagligen på att nya boxar sparar en lokal kopia av ”splash” bilder och imagen den använder för att bota. Man kan ta bort dessa om man går in i boot menyn. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 10 januari 2010 - 11:23
Detta nya beteende förklarar nog en hel del! Tack för informationen Markus. Men hur vet boxen att den faktisk skall ladda ned splashen och programvaran? Använder den bara den lokala kopian om den inte lyckas ladda ned igen, eller? Jag börjar inse att det jag en gång i tiden hade koll på snabbt börjar bli föråldrad kunskap nu då jag inte har Telia själv längre... ![]() /Peter Cigéhn Postad 10 januari 2010 - 11:32 Så finns dom med en 1963 även på SVT sändningar. Jag hade dom igår. Jag har fastnat för en lustig serie på Barnkanalen "Guds tre flickor". Grabben fick sin välling och i säng med honnom så låg volym och på med textningen via Text-TV, texten var hela tiden ca 5 sekunder förtidig hela programmet. Så det måste vara timingen om när texten skall visas som generellt är fel i boxen för alla kanaler där texten kommer separat. Sedan undrar jag om jag hade spelatin detta program hade jag kunnat få fram texten då? Kan jag köra Text-TV på sidan 793 för detta program och få texten för det inspelade? Postad 10 januari 2010 - 12:07
Även textning via Text-TV distribueras till boxen på en multicastström separat från bild/ljud-strömmen. Så ja, även i detta fall så det textning som kommer "separat". Dock så är det en liten annan mekanism än den som används för typ Discovery och Canal+ kanalerna där man också kan välja språk (svenska, norska, danska och finska) där textningen kommer på fyra separata multicastströmmar. Dock så är det rätt likartad men i Text-TV fallet så tas istället en specifik multicastström emot beroende på vilken Text-TV sida man ha inställd. Huruvida man kan spela eller inte får nog någon med lite mer aktuell insikt göra, något som en avdankad gammal Telia-användare som jag numera är inte kan svara på... ![]() /Peter Cigéhn Postad 10 januari 2010 - 12:52 Är det Motorola, Telia eller programleverantörerna som sitter och hittar på sådana här Kalle Anka-lösningar? Jag fattar inte varför man helt enkelt inte kan använda de standarder som finnns i MPEG och DVB. Antingen använda VBI- eller EBU Teletext eller utnyttja SI på något annat sätt. Rätt många minuspoäng på att hitta på egna lösningar som inte fungerar bra istället för att använda väl beprövade standarder. Det där med IPTV verkar vara rena vilda västern! :-( Postad 10 januari 2010 - 13:00
(jag har inte 1963-boxen ännu) Kan man inte ställa in "inspelningsmarginaler" i 1963? Min nuvarande Samsung DCB-P850Z PVR har jag konfigurerat att alltid starta inspelningar 2 minuter innan och sluta 30 minuter efter de tider som anges i EPG:n. Postad 10 januari 2010 - 13:08
Testade med att starta om tjänsten men det funkade inte. Startade boxen med info knappen intryckt och fick upp en meny men hittade inte var man tog bort "splash" bilderna, gjorde kanske fel? Postad 10 januari 2010 - 13:19
Ja du kan själv ställa in marginalerna Postad 10 januari 2010 - 13:22
Vad gäller Text-TV så kan man säkert diskutera vad som är "rätt" lösning. Men med tanke på att man har en helt överlägsen lösning vad gäller Text-TV, dvs du kan titta på Text-TV från valfri kanal och är inte bunden till att se Text-TV för den kanal du tittar på och sidorna kommer fram momentant (i och med att du i praktiken läser Text-TV sidorna från en webbserver och behöver inte vänta på att just den sida du är intresserad av kommer i TV-strömmen) så tvingas man nog också att ha en annan hantering av de "dynamiska" sidorna som visar textningen. Sedan vem av Telia eller Motorola som står för initiativförmågan låter jag vara osagt. Men personligen så är just denna finess med Telias IPTV-baserade Text-TV som jag saknar mest nu då jag "tvingats" gå tillbaka till "stenålders"-Text-TV:en, via Com Hem. Jag har i för sig Com Hems On Demand box Motorola VIP 1920-9, som borde kunna tillhandahålla samma Text-TV funktionalitet som Telia, men där håller man kvar vid den gamla stenålders en-vägs-kommunikationslösningen för Text-TV där man måste sitta och vänta på att sidorna ska komma och att man enbart kan kolla på Text-TV på samma kanal som man tittar på. /Peter Cigéhn Postad 10 januari 2010 - 13:36 Jo, och det är bra för att lägga till ett par minuter efter, speciellt på TV4 som har svårt för att hålla tiden, men det blir strul med överlappning då fler program ska spelas in i rad... Postad 10 januari 2010 - 14:45 Jag har en 1903 box samt en Denon AVR 2310. Sladden som till slut fungerade är en Deltaco HDMI-175-K 5m. Just nu sitter den på HDP-ingången på Denon och jag har inte provat andra ingångar. Postad 10 januari 2010 - 14:54
Jag hade samma problem: bredband fungerade men inte IPTV eller telefoniadaptern (när jag lyfte telefonen sa den att telefoniadaptern inte fick kontakt med switchen, eller något liknande). Det visade sig vara fel typ av switch som blivit skickad av Telia. Vi skulle i vår förening inte ha Inteno-switchar utan en Zyxel-switch. Jag fick en Zyxel-switch i veckan och har efter lite pill fått allt att fungera. Det kom ingen manual med och switchen har ingen bra märkning på undersidan som Inteno, men den är mindre och har en mindre strömadapter. Jag chansade lite med portarna och satte telefonadaptern och IPTV-sladden i de 2 portar som var märkta "QOS". Jag har inte lekt vidare för att undersöka om det är just dessa portar som man måste koppla in på. Jag har heller inte sniffat IP-trafiken för att undersöka om Telia kör trunkade VLAN till switchen och sen splittar ut VLAN:en på olika portar. Det får bli en övning för nästa gång när jag ska dra kablarna lite snyggare i lägenheten. Jag funderar då på att uppgradera till smarta switchar och trunka IPTV och bredband på olika VLAN för att slippa ha 2 sladdar från hall till vardagsrum. Postad 10 januari 2010 - 16:10
Jag kör också med Zyxel-switchen med Telia FiberLan och den inspelningsbara TV-boxen (VIP 1963). När jag ser på en TV-kanal kan jag inte spela in en annan kanal samtidigt eftersom bilden hackar. Felet uppstår endast när telefoniadapterna är inkopplad (Linksys PAP2). Jag ringde supporten och de trodde att det var något problem med genomströmningen på min switch. Trafiken på de särskilt markerade portarna är prioriterad, d v s man bör koppla TV och telefon på dem. Jag testade att flytta TV resp. telefon till de andra portarna, men utan resultat. De skulle skicka en ny switch, men den har inte kommit än. Jag lånade en vanlig 100 Mbit-switch från jobbet och med den fungerar allt klockrent. Jag kommer därför vänta in den nya switchen från Telia. Om problemen kvarstår tänkte jag köpa en vanlig Gigabit-switch. Telia har tydligen använt samma modell av Zyxel-switchen sedan de började med IPTV. Postad 10 januari 2010 - 17:24
Om du har Zyxel switchen så är det inte VLAN-separering såsom det är då Inteno-switchen används. Så du bor i ett område där nätet är konfigurerat att inte köra med VLAN-separering av dom olika tjänsterna. I praktiken så kan du då koppla in dig på vilka portar som helst på Zyxel-switchen, men rekommendationen är precis som du gjort att koppla in IPTV och IP-telefonadaptern på de två QoS-märkta portarna, och köra bredbandet på en av de icke-QoS-portarna. Skall du ha fler en än box så kopplar du bara in den andra Zyxel-switchen på en av dom QoS-märkta portarna på första switchen så blir alla fyra portarna på den andra switchen QoS-säkrade. Så hade jag själv kopplat där jag bodde tidigare. /Peter Cigéhn Postad 10 januari 2010 - 17:43 De program jag spelat in och sedan sett har jag raderat med den blå knappen. Programmen har försvunnit från listan över inspelade program men utrymmet på hårddisken har inte ökat sedan jag tagit bort programmen. Provade att starta om boxen och då visades alla de program jag tidigare raderat igen. Jag raderade dessa på nytt och nu fick jag mer ledigt utrymme på HDD. När jag hyrt videofilmer har jag ibland fått problem med läppsynk men har kunnat lösa detta med att pausa filmen en kort stund. Postad 10 januari 2010 - 18:44
Det var ju synd att inte kundtjänst visste om det när jag pratade med dem i mitten av december (skulle få allt inkopplat 11 dec) då jag redan har ett gäng switchar, 10/100 och gigabit. Då kunde jag haft telefoni och TV redan innan jul istället för idag. (Nu ska jag inte gnälla mer ![]() Då vet vi att de inte kör VLAN-separering till lägenheten. Om jag sätter en egen (smart eller fullt managerbar) switch där istället, hur kan jag separera trafiken på olika VLAN? Behöver jag ens bekymra mig om det, eller fungerar VOIP och IPTV efter en NAT:ande router? Anledningen till frågorna är att jag just nu har zyxel-switch, tel-adapter och router (gigabit som jag använder för mitt lokala nätverk) i hallen och sedan IPTV-box och en gigabitswitch (för PS3, HTPC, skrivare, NAS mm) i vardagsrummet. Jag har därför 2 CAT-6 sladdar dragna från hallen till vardagsrummet. Jag skulle helst bara vilja ha 1 sladd. Min tanke var då att skapa 1 VLAN för IPTV och 1 för mitt LAN efter routern, sedan trunka bägge VLAN:en på 1 port på hallswitchen och sedan splitta ut dem på 2 portar på vardagsrumsswitchen. Någon som gjort något liknande och har lite tips eller råd? Postad 10 januari 2010 - 19:22 De senaste dagarna har jag helt plötsligt tappat all textning flera gånger. Både på vanlig tv och på on demand. enda som har gjälpt är att rycka sladden. Hänt 3 gånger de senaste 2 dagarna. mysko Postad 10 januari 2010 - 19:29 Postad 10 januari 2010 - 19:50
Det sista jag hörde var 13 januari, det var det som jag fick höra (är i samma situation, väntar på switch) när jag pratade med dom sist. Ska bli intressant o se om det kommer nu i veckan eller inte. Och ännu mer intressant att se hur kompensationen kommer se ut?! Postad 10 januari 2010 - 20:25 /tvtittare Postad 10 januari 2010 - 20:33
I system menyn, remove software heter den på 19x3 boxarna. ![]() Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 10 januari 2010 - 20:33. Postad 10 januari 2010 - 20:59 Jag flyttade den 27/11 och hade kontakt med Telia med samma fråga som du har. De sade ca 1 vecka. I efterhand hade nog 'MINST 6 veckor före flytten' varit ett bättre svar. Postad 10 januari 2010 - 21:52
Har du zyxel switchen ska du inte har några vlan och en vanlig switch bör fungera bra. Det jag undrar är vad linksys dosan gör som medföra att du får problem störningar på TV:n Markus Johansson Telia kundservice Postad 10 januari 2010 - 22:28
Det beror vart du ska flytta och vad det finns för utrustning dit du ska flytta. Ska du ha ADSL brukar det ta ca 2 veckor att får det inkopplat på telestationen. Behör du utrustning är lveranstiden på denna under 2 veckor i dagsläget. Ska du flytta till LAN brukar själva inkopplingen ta några sekunder om det är någon som haft bredband där före dig. Har föreningen LAN och kollektivavtal finns det redan bredbandsswitch/zyxelswitch i lägenheten så då behöver du inte vänta på den. Ska du ha bredbandsswitch så är leveranstiden på denna ca 5 veckor i dagsläget.
Informationen jag har fått i slutet av veckan är att det är 5 veckor för nybeställningar som görs idag. De som har beställt förra året förväntas få sina switchar skickade under vecka 2,dvs:a senast den 15/1. Sen kan jag inte garantera att vi får switcharna i tid från leverantören, men jag återkommer med mer information när jag vet. Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 11 januari 2010 - 16:25. Postad 10 januari 2010 - 23:14
Det undrar jag också. Eftersom allt fungerar som det ska med en annan switch (D-Link) måste min switch antingen vara trasig eller så är det bristande kompatibilitet mellan Telias Zyxel-switch och min utrustning. Om det är fel på mitt exemplar eller Zyxel-switcharna generellt får vi veta när den nya kommer med posten. Jag återkommer om det. Redigerat av Mr Spock, 11 januari 2010 - 02:57. Postad 11 januari 2010 - 00:08 Markus Johansson Telia Kundservice [/quote] Tack för infon. Fast det är nog lite längre tid om jag tittar på min egen leveranstid från slutet av november. /Olle Postad 11 januari 2010 - 08:07 Markus menar nog att det är 5 veckor vid nybeställningar som görs nu och att den back log som finns börjar betas av nu under veckan. /A Redigerat av hallberg, 11 januari 2010 - 08:28. Postad 11 januari 2010 - 09:15
Det skulle kunna vara Zyxel-switchen som är trasig. Då jag själv hade Telia så hade jag två Zyxel-switchar (icke-VLAN-separering samt att jag hade två boxar). Helt plötsligt så började jag få störningar på TV:en, speciellt då jag hade båda boxarna igång (det funkade rätt bra med bara en box). Efter mycket felsökande och även två besök av två tekniker från Relacom som till och med mätte upp fibern in i huset så konstaterade jag att det var kombinationen av två specifika Zyxel-switchar som gjorde att jag fick störningar på TV:en. Bytte jag ut den ena av Zyxel-switcharna så funkade det (spelade ingen roll vilken av de två som byttes). Det var precis som att just dessa två inte "gillade varandra". Jag bytte helt sonika ut båda Zyxel-switchar till nya Zyxel-switchar, och sedan försvann mina störningar. Så det är nog inte helt osannolikt att Zyxel-switchen är trasig. Se till att få den utbytt. /Peter Cigéhn Redigerat av Unregistered2c1997ae, 11 januari 2010 - 09:18. Postad 11 januari 2010 - 16:27
Självklart är det som hallberg säger, jag har redigerat inlägget så det framgår bättre nu. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 11 januari 2010 - 16:48
Så bra då har vi fått en ordentlig utredning om det. Då kan man bara hoppas man har TV och telefon snart igen förhoppningsvis. /Olle Postad 11 januari 2010 - 18:14
Under tiden kan du använda en din d-link switch, så du har fungerande tjänster till skillnad från dem som saknar bredbandsswitch i dagsläget. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 11 januari 2010 - 18:32 Supportlogg: 18 dec - Ringer för att min tvillingabb (som jag precis fick) inte fungerar, det går inte heller att spela in. De lyckas slå på så jag kan spela in, men har efter 40 minuter och en factory-reset inte något fungerade tvillingabb. Hon säger att hon ska prata med en kollega och ringa upp senare i veckan. 3 jan - De ha fortfarande inte ringt. Min fru ringer, för att inget fungerar. De kunde inte göra någon felsökning just då. 9 jan - Ringer supporten igen. Killen jag får prata med säger direkt vad han tror det är för fel. De har inte slagit på att jag får två kanaler utan bara en, men han kan inte slå på det utan måste skicka vidare till en annan avdelning. 11 Jan - Vilket skämt. Ringer supporten och är 37:de! Får prata med en tjej som säger att hon ska prata med en kollega. Efter några minuter har jag plats 13!!! Jag får prata med en kille, förklarar mitt ärende igen och säger också att jag hamnade i en ny kö. Han säger hon måste gjort något fel. Va bra tänker man. Han ska bara koppla mig vidare till en kollega. Hamnar i en ny d-a kö och är 62:a!!! Just nu är jag 24:a, efter en timme i telefonkö. Klart det blir långa köer om man skickar alla till slutet av kön! Fråga till telia: När man beställer en tjänst av er, varför konfigurerar ni inte så det fungerar när man får sakerna? Har varit ganska nöjd hittills, men tålamodet börjar tryta måste jag säga. Postad 11 januari 2010 - 19:16
Känner igen mig till viss del, har själv fått ringa upp dom ett antal gånger för att till slut få det ärliga svaret att de hade slut på utrustningen och inte heller skulle få nån ny förrän i januari (ringde i dec). FRAMFÖR ALLT känner jag igen frustrationen över att först stå i kö, få informationen om att de ska koppla till en annan avdelning/kollega/någon som kan det bättre etc och då hamna i en NY kö?!? Helt absurt, håller med dig om att man borde hamna först i kön om man blir överflyttad, allt annat är orimligt. Tyvärr är det nog inget att göra än att fortsätta ringa och stå i kö Postad 11 januari 2010 - 20:01
Kom fram till slut. Efter 1 timme och 20 minuter fick jag prata med en som kunde hjälpa mig. Då visar det sig att de felärende som skapades till den avdelning som får göra att jag kan se två kanaler verkade inte ha fungerat. Så han la upp ytterligare ett prioriterat felärende. Supporten som kan göra något gick hem 16. Så han lova att de ska fungera imorgon, ska tydligen till och med få SMS när det är klart. Man kan bara hoppas nu. Postad 11 januari 2010 - 22:21
Jag kan väl säga dig att jag inte håller med om att supporten är ett skämt, de har ju gjort vad de kan eller har de inte det nu? Felet i grund och botten beror på att det är fel i ett stödsystem när man gör beställningen av tvillingabbonemang i just det systemet. Detta upptäckte man först här vid jul och leverantören arbetar med att finna en lösning på problemet. När man ska ha tjänsten som krävs för att man ska kunna ha två boxar inkopplade samtidigt måste man konfigurera om porten som man är ansluten till. Detta beror på att man har en bandbreddsbegränsning på porten på 8 Mbit för digital-tv tjänsten och nu behöver lägga på en profil så man kan ha max 16 Mbit trafik för digital-tv. Som jag berättat tidigare lägger man en profil så modemet kan synka upp i 20 Mbit istället för omkring 15 Mbit som det är normalt när man har digital-tv. Det gjordes en felanmälan till systemsupporten för systemet som har felet eftersom att man måste ändra konfigurationen manuellt. Det gjordes en felanmälan den 9/1, dock har de inte hunnit titta på den med största sannolikhet eftersom att de har flera ärenden i kön och betar av dem en efter en. Att man gjorde ytterligare en felanmälan till dem medför antagligen inte att felet avhjälps snabbare utan snarare att det kommer ta längre tid för någon annan att få felet åtgärdat. Det är bara att beklaga att man inte upptäckt detta tidigare och handläggaren ni pratade med innan jul kunde göra felanmälan till rätt avdelning redan då innan jul. Kan väl säga att detta specifika fel egentligen är något kundtjänsten borda åtgärda kan man tycka då det blir fel när man beställer tjänsten, men problemet är att de inte kan se att det blir detta fel då det endast syns om man tittar noga i supportens system. Nu har man dock lagt ut information om detta till samtliga handläggare så det förhoppningsvis ska gå snabbare att åtgärda i framtiden. Kan väl säga åter igen, det går fortfarande mycket bra att kontakta supporten via chat på datorn om man går till http://www.telia.se/...telia/viachatt/ och följer instruktionerna där, eller använda sig av callback funktionen så man slipper vänta i telefonen när man är i telefonkö. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 11 januari 2010 - 23:16 helt sjukt detta Postad 11 januari 2010 - 23:42 Gå in i menyn och ändra tillbaka till svensk text, kan bli så ibland om man startat om eller så. Postad 12 januari 2010 - 00:03
Det jag menade med att supporten är ett skämt är att jag kommer fram och får prata med en person som ställer mig i ny telefonkö utan att säga så, när jag sen kommer fram gång nummer två så säger den personen att den första gjort fel och ställer mig i ytterligare en telefonkö utan att säga något. Jag tycker att ha man stått en lång stund i telefonkö vill man inte direkt bli kopplad till en ny. Det blir ganska svårt att uppskatta hur lång tid det tar att få någon hjälp. När man väl kommer fram till en person som inte kopplar en vidare tycker jag dom sköter sig bra. Det är fepplet fram till dess att man får hjälp som är ett skämt. Redigerat av redina, 12 januari 2010 - 00:04. Postad 12 januari 2010 - 08:33
Och kan man ingenting (eller om det enda man kan är att koppla vidare) så är väl det ett skämt för kunden? "Den här läkaren kan bara riva bort plåster, så din hjärtoperation fallera nåt så ini****, men ett skämt skulle jag inte vilja påstå att det är för han gjorde ju va han kunde". Jag satt i 2h (!) och blev runtkopplad för att få veta om Telia hade IP-telefoniproblem för några månader sen då tfn inte funka hos oss. En idiot kopplade mig till fakturaavdelningen... Ontopic; blev uppringd av en säljare igår som ville att jag skulle teckna mig för TV då jag haft Telia-TVn tidigare. Hänvisade till den här tråden om de problem som finns samt bristen på HD. Markus: sker det nåra som helst framsteg på HD-fronten? Vet du om man nu lanserar HD, om man kommer göra det enbart för Fiberlan kunder och med fullgod bitrate, eller kommer man komprimera det så hårt man kan och lansera det även för ADSL kunder? Postad 12 januari 2010 - 09:07
Känner igen det där å tycker att cet är något som Telia borde fundera på hur man skall lösa. Men det har ju egentligen inte så mycket med IPTV att göra men det är ju alltid skönt att skriva av sig lite ilska... Postad 12 januari 2010 - 11:44 Port 1– No VLAN ID, prioritet 0, RÖD port för Internet Port 2 – VLAN ID 845, prioritet 4, GUL port för IPTV Port 3 – VLAN ID 855 prioritet 5, GRÖN port för IPTELEFON Port 4 – VLAN ID 865, prioritet 1, BLÅ port managemnt (inte använd) /Danne Redigerat av Sledgas, 12 januari 2010 - 13:02. Postad 12 januari 2010 - 12:01
HD lanserades i början av december och än så länge finns utbudet bara för Fiber-lan. SVT HD som än så länge är den enda kanalen som är släppt kör ca 8,5 Mb/s. Utöver SVT HD finns ett antal HD-filmer att hyra via VoD. Hur många och vilka kanaler som kan bli aktuella att släppas i HD får väl framtiden utvisa. Men av det jag hört så verkar det finnas ett stort glapp mellan vad innehållsleverantörerna (TV4 etc) vill ha betalt och vad man (operatörerna) tror att kunderna är beredda att betala... Det är väl ett skäl till varför HD går ganska trögt hos operatörerna generellt. /A Postad 12 januari 2010 - 12:28 Det är väldigt irriterande när texten kommer före. MVH Kribban Postad 12 januari 2010 - 15:33
Det är inte korrekt arbetssätt för en av mina kollegor att koppla dig en kund vidare utan att säga varför, och som jag sagt tidigare hade det bästa varit om den personen man kom till först kunde allt och kunde lösa ditt problem, men det är inte så enkelt att alla kan vara specialister på allt. Det finns ingen handläggare som inte kan någonting, men det är väl som i skolan att vissa har enklare att lära sig och ta till sig saker än andra. De allra flesta av mina kollegor svarar på flera olika kompetenser och det är inte alltid lätt att ha koll på allt som händer inom alla områden. Sen finns det några som t.ex. inte är utbildade på Telia SMART och dessa handläggare har svårt att hjälpa en kund med smart om problemet sitter i just smart modemet. Det är lite skillnad i felsökningen för digital-tv beroende på om en ADSL kund har SMART modem eller ej så i detta fall behöver man koppla en kund som har kommit ”fel” till en handläggare med den kompetensen. Jag kommer att framföra det som ni beskriver här till ansvariga inom Telia. Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 12 januari 2010 - 15:41. Postad 12 januari 2010 - 15:37
Jag har funderat lite på om det är LAN kunder som i huvudsak drabbas av att texten kommer före? Jag har ADSL hemma och inga problem med texten på TV1000 kanalerna jag har. Jag kan inte kontrollera så mycket mer med Canal+ kanalerna eftersom att jag inte har den hemma tyvärr, och det är ganska begränsat med tid jag hinner titta på dem på jobbet. Markus Johansson Telia Kundservice 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |