* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 27 februari 2010 - 17:15
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Då får vi hoppas att det kommer framöver. Man upptäcker hur sårbart allting är när det blir problem och kan man underlätta en del saker så borde vara en bra lyft för tjänsten.
Jag använder inte kanallistor själv, men för min del är det mest intressanta att istället för som nu "urvalet" av kanaler via inspelningssidan på Min TV ligger som en cookie så skulle den kunna styras av samma kanallistor som man har i boxen. Jag tror också att många skulle tycka att det användarmässigt är enklare att administrera kanallistorna via webben istället för direkt i boxen. /A
Postad 27 februari 2010 - 17:47
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Jag använder inte kanallistor själv, men för min del är det mest intressanta att istället för som nu "urvalet" av kanaler via inspelningssidan på Min TV ligger som en cookie så skulle den kunna styras av samma kanallistor som man har i boxen. Jag tror också att många skulle tycka att det användarmässigt är enklare att administrera kanallistorna via webben istället för direkt i boxen.
/A
Precis. Lätta att administrera och framförallt att gruppera kanaler på intressen och annat. Jag har barnkanaler på samma plats efter varandra, sport kanaler, filmkanaler, etc, etc. På så sätt så vet barnen att kanaler 10-15 i kanallistan är barnkanaler och behöver inte leta i den långa listan och så vidare. Sen har jag plockat bort alla Telia kanaler som finns i listan och även en del av de andra lokalkanalerna.
Postad 27 februari 2010 - 17:58
Low-Fi
-
Low-Fi
-
Rookie
-
9 inlägg
Fråga; finns det någon information om kommande HD-kanaler? Har gått från Comhem och saknar HD-utbudet man hade där.
Postad 27 februari 2010 - 22:28
chrstphr
-
chrstphr
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja, och en skärmsläckare när man pausar med TimeShift eller i en inspelning som går in efter ett par minuter, hade varit praktiskt.
mvh: MrVan
Även jag efterlyser en skärmsläckare alternativt ljusdämpning vid längre visning av menyerna. Igår lyckades jag somna i tv-soffan och vaknade med Telias meny på tv:n. Menyn var inbränd i tv:n (plasma), men nu har det mesta försvunnit som tur är. Eco-mode inställningen räddade nog en permanent inbränning .
Postad 27 februari 2010 - 23:56
Mr Spock
-
Mr Spock
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har Telia Lagom, men jag har inte SVT24. Enligt hemsidan ska den ingå. Fler än jag som saknar den?
Postad 28 februari 2010 - 00:00
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Jag har Telia Lagom, men jag har inte SVT24. Enligt hemsidan ska den ingå. Fler än jag som saknar den?
Delar plats med Barnkanalen nu mera, med start 20.00
Redigerat av lindo, 28 februari 2010 - 00:03.
Postad 28 februari 2010 - 00:02
Mr Spock
-
Mr Spock
-
Rookie
-
6 inlägg
Sänder med Barnkanalen nu mera med start 20.00
Aaah, där ser man. Tack!
Postad 28 februari 2010 - 12:09
ringbert
-
ringbert
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kan man använda sig av andra ip-boxar än vad Telia erbjuder. Verkar finnas intressantare alternativ från Motorola, som 1616 och 1970. Kör på Telia-fiberlan.
Nej. Det går dessutom inte att köpa boxar som privatperson direkt av Motorola, utan man måste gå via en operatör.
Postad 28 februari 2010 - 20:31
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Vad i h-e???? Satt och kollade på Midsummermorden på kanal 8 och hade time shift på. Rätt som det var stannade allting, boxen bootade om och tycker nu att den inte går att spela in på. Vad pågår?? O supporten stängde för en halvtimme sen....
Postad 28 februari 2010 - 21:04
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Vad i h-e???? Satt och kollade på Midsummermorden på kanal 8 och hade time shift på. Rätt som det var stannade allting, boxen bootade om och tycker nu att den inte går att spela in på. Vad pågår?? O supporten stängde för en halvtimme sen....
Jag fick samma problem som du för ett tag sedan och fick öppna upp boxen och tryckte till hårddisken och sladden som går till moderkortet och såg till så att allting sitter stadigt och bra. Sen satte ihop allting lite försiktigt och nu fungerar allting igen. OBS!!! tänk på garantin då jag inte vet hur Telia ser på garantin om man öppnar upp sin box själv.
Postad 28 februari 2010 - 22:01
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag fick samma problem som du för ett tag sedan och fick öppna upp boxen och tryckte till hårddisken och sladden som går till moderkortet och såg till så att allting sitter stadigt och bra. Sen satte ihop allting lite försiktigt och nu fungerar allting igen.
OBS!!! tänk på garantin då jag inte vet hur Telia ser på garantin om man öppnar upp sin box själv.
Ok. Får göra ett försiktigt försök i morgon innan jag ringer supporten.
Postad 01 mars 2010 - 08:01
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag fick samma problem som du för ett tag sedan och fick öppna upp boxen och tryckte till hårddisken och sladden som går till moderkortet och såg till så att allting sitter stadigt och bra. Sen satte ihop allting lite försiktigt och nu fungerar allting igen.
OBS!!! tänk på garantin då jag inte vet hur Telia ser på garantin om man öppnar upp sin box själv.
Lite otäckt men det hjälpte. Och ändå verkar kontakterna sitta ordentligt. Känns inte helt OK måste jag säga. Tack för tipset!
Postad 01 mars 2010 - 09:02
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Citera(FlashM @ Feb 28 2010, 21:04 ) Jag fick samma problem som du för ett tag sedan och fick öppna upp boxen och tryckte till hårddisken och sladden som går till moderkortet och såg till så att allting sitter stadigt och bra. Sen satte ihop allting lite försiktigt och nu fungerar allting igen.
Lite otäckt men det hjälpte. Och ändå verkar kontakterna sitta ordentligt. Känns inte helt OK måste jag säga.
Sicket SMÄCK grejorna från Motorola/Telia verkar vara! Såna här saker ska ju bara inte uppstå...
Redigerat av anderswillhelmsson, 01 mars 2010 - 09:02.
Postad 01 mars 2010 - 11:30
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Idag gick ytterligare en HD-kanal live hos Canal Digital, deras trettonde (13e!), "ESPN America HD" med bl.a. NHL-ishockey i HD. Varför händer det ingenting hos Telia? Och framförallt varför får vi ingen information om hur planerna ser ut framöver för HD hos Telia? SVT HD fungerar utmärkt så det räcker med testande nu, ge oss fler HD-kanaler!
Postad 01 mars 2010 - 12:10
Unregistered06c2ab47
-
Unregistered06c2ab47
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Idag gick ytterligare en HD-kanal live hos Canal Digital, deras trettonde (13e!), "ESPN America HD" med bl.a. NHL-ishockey i HD. Varför händer det ingenting hos Telia? Och framförallt varför får vi ingen information om hur planerna ser ut framöver för HD hos Telia? SVT HD fungerar utmärkt så det räcker med testande nu, ge oss fler HD-kanaler!
TV4 HD vore önskvärt som först ut i paket "lagom"
Postad 01 mars 2010 - 15:59
MrVan
-
MrVan
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Kan fortfarande inte spela in via mina sidor på telia.se, schemaläggning fungerar, men inte välja kanaler eller spela in från tablå... "cannot read property success of null" får jag till svar.
mvh: MrVan
Postad 01 mars 2010 - 16:30
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Lite otäckt men det hjälpte. Och ändå verkar kontakterna sitta ordentligt. Känns inte helt OK måste jag säga.
Tack för tipset!
Det var så för min del också. Jag tycket också att allting satt bra men tydligen inte. Sen blev jag mycket förvånad att hårddisken inte satt bättre förankrad i boxen. Borde sitta på bättre underlag och helst med gummiringar så att det finns utrymme för mindre skakningar.
Postad 01 mars 2010 - 20:14
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Min fungerar inte och supporten sa att dem fått meterlånga listor på personer som har samma problem. Lite synd att man inte kan backa till tidigare version.
En backning skulle knappast hjälpa när det inte hade med problemet att göra. Det var ett liknande problem i Hammarby omkring jul för den som kommer ihåg det. Varför kan man inte gå ut med info på Telias hemsida...och berätta om problemet..Det tycker jag är extremt konstigt...borde väl vara lätt för ett sådant stort företag att informera sina kunder om problem uppstår...och jag kan lova dig att det finns ingen sådan information att tillgå...riktigt dåligt...
skulle vara riktat mot vår trevliga representat från Telia här i kväll inte mot dig FlashM..Detta var ingen ironi mot dig Markus Johansson på Telia tvärtom tycker det är schysst att du delger oss info om vad som händer..
Jag kan passa på att nämna att jag lyfte frågan under helgen om man skulle lägga info på hemsidan om problemet, men då det bara var en mycket lokal störning just i området kring Kalmar och väldigt få kunder som hade problemet hade det inte gett så mycket att meddela detta via hemsidan. Jag la ut informationen här och på twitter så fort jag kunde och visste omfattningen av problemet. På twitter kan ni följa Telia_service om ni vill. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 mars 2010 - 20:18
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag kan bara bekräfta för er att garantin inte gäller om man öppnat boxen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 mars 2010 - 20:37
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Idag kom min 3:e 1963 box har blivit lovad att få en med det nya chipet den här har serienr:1935639995 tillverkad 2009-12. Och är säkert också med det gamla chipet! Någon som kan bekräfta om det är det gamla chipet eller det nya?
Samma här. Alla de med gamla chipet var slut el tillbakatagna sade supporten... Serienr: 1934615251 tillverkad 2009-12. Behöver jag säga att det blir samma fel?? Vad säger du Markus?
Jag säger som såhär nu efter att ha lyckas reda ut detta. Det har blivit en miss i leveransen till de som hanterar utbytet så de har fått boxar med det äldre chipet och skickat dessa till några kunder. Detta ska nu vara löst dock. Jag har skickat ett PM och mejl till dig. Kolla gärna på det.
Jag har läst det för länge sen, men som jag sagt tidigare kommer jag att prioritera PM väldigt lågt för det är viktigare att svara så flera personer kan läsa vad jag skriver. Dessutom hamnar svaret många gånger i tråden på just de sakerna ni skickar PM om. Att skicka ett PM om en sak ni skriver i tråden orsakar oftast merarbete för mig bara och jag svarar i tråden så fort jag kan. Jag har inte all tid i världen och jobbar inte jämt även om jag skulle önska det ibland.  Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 mars 2010 - 20:48
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag åker ut imprgon em och kommer att ge feedback då.
Har inte fått någon feedback, eller har jag missat något? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 mars 2010 - 21:13
Unregisteredff8f752a
-
Unregisteredff8f752a
-
Användare
-
-
100 inlägg
Har inte fått någon feedback, eller har jag missat något?
Markus Johansson Telia Kundservice
Pga lite ändrade planer åkte jag inte ut förrän söndag em, han dessutom med att skotta lite snö från taket. Slog på tv'n och den stannade efter en stund med vit skärm (samma som andra har beskrivit tidigare). Datorn fungerade inte heller, så jag körde sladdtricket. Total omstart av både box och Thomson verkade fixa problemet denna gången. TV'n kom igång, och dator fungderade igen. Tack för att du frågade Markus!
Postad 01 mars 2010 - 21:20
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Jag kan bara bekräfta för er att garantin inte gäller om man öppnat boxen.
Det jag vet är att under 90-talet har det varit ganska svårt att behålla garantin men jag vet också att under de sista åren har det blivit mycket lättare då rent allmänt så menar man att kunskapsnivån ligger högre nu och att den enskilde får byta delar utan att garantin drabbas. Idag kan du byta hårddisk, minnen, kort, på datorer (både stationära och bärbara) utan att garantin försvinner. Jag har också läst att kunder fått rätt i olika instanser då de kunnat påvisa att "felets art" har varit av sånt karaktär att det inte krävs specialkunskaper inom området att hanterat varan i den omfattning som tillverkaren gjort möjligt för kunden. D.v.s. att man kan trycka till lösa hårddiskar och sladdar men att man inte för löda eller ändra i produkten. Sen vet jag inte men det kan vara en Telia-Motorola special som gör att man inte får öppna boxen överhuvudtaget och att man får skicka varan tillbaka oavsett om felet kan avhjälpas via telefon, support eller annat sätt. Lite synd om det är så då det enkla knepet löser problemet.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 01 mars 2010 - 21:26.
Postad 01 mars 2010 - 21:44
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Nej, SVT HD fungerar inte problemfritt. Hände ett flertal gånger nu under OS att bilden fick frysningar och hackade fram. Bytte man kanal och tillbaka så försvann problemet.
Postad 01 mars 2010 - 22:07
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Kan fortfarande inte spela in via mina sidor på telia.se, schemaläggning fungerar, men inte välja kanaler eller spela in från tablå... "cannot read property success of null" får jag till svar.
Hade inte du identifikationskod som började på 0? Om så är fallet är det ju ett känt fel som jag sagt beräknas åtgärdas i månadsskiftat mars/april. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 01 mars 2010 - 23:03.
Postad 01 mars 2010 - 22:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Nej, SVT HD fungerar inte problemfritt. Hände ett flertal gånger nu under OS att bilden fick frysningar och hackade fram. Bytte man kanal och tillbaka så försvann problemet.
Just det där felet har jag svårt att förstå hur det kan hända. Om bilden fryser helt och det hjälper förstår jag om det skulle hjälpa att byta fram och tillbaka för då beror det antagligen på att boxen inte spelar upp dataströmmen av någon anledning. Men om man har störningar så indikerar det att det är ju en störning på uppkopplingen och då borde det inte hjälpa att byta fram och tillbaka för att det ska fungera igen. Har du en 1963 box och är timeshift aktiverat om så är fallet? Har du ADSL/LAN? (Enda sättet att titta på SVT HD över ADSL är via SVT PLAY) Har du ruckus? Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 01 mars 2010 - 23:03.
Postad 01 mars 2010 - 22:50
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag kollade uppskattningsvis 4-6h per dag på OS på SVT HD och hade inte en enda frysning (har fiber). Har du ADSL?
Postad 02 mars 2010 - 01:02
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jag kollade uppskattningsvis 4-6h per dag på OS på SVT HD och hade inte en enda frysning (har fiber). Har du ADSL?
Samma här. Inga problem med SVT HD under OS. Har också fiber lan.
Postad 02 mars 2010 - 07:24
MrVan
-
MrVan
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hade inte du identifikationskod som började på 0? Om så är fallet är det ju ett känt fel som jag sagt beräknas åtgärdas i månadsskiftat mars/april.
Stämmer, 0000585XXX, hade ju totalt missat ditt tidigare inlägg om id-nummer, sorry. mvh: MrVan
Postad 02 mars 2010 - 08:16
psp66
-
psp66
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon mer än jag som upplever problem med synk av ljud och bild? Jag har haft detta problem ända sen jag skaffade 1963-boxen. Det varierar både vad gäller kanal och dag, dvs ena dagen kan det se ok ut men dagen efter kan det skilja något otroligt mycket. Senast igår när jag tittade på OS-sammandraget på SVT var det nästan plågsamt stor skillnad, som att titta på dåligt dubbad film...
Jag har ADSL och ansluter boxen direkt till en Samsung LCD via HDMI (ljud och bild).
Kan nämna att jag har provat att växla till marksänd digital-tv vid dessa tillfällen och inte haft synkproblemet där.
/P
Postad 02 mars 2010 - 08:52
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag har också haft problem med läppsynk på senare tid, t.ex. nu under OS. Har dock inte tänkt på att det kanske är den nya 1963-boxen förrens du skrev det. Jag får ta och jämföra med 1910-boxen nästa gång jag ser det och se om det är lika (har fiber och 1963-boxen direkt in i TVn med HDMI).
En annan sak som dock absolut uppkommit i och med den nya boxen är småhack under sändningarna. Med 1910-boxen som jag hann använda ca 1 år hade jag kanske små hack totalt 5-10 gånger d.v.s så sällan så man inte visste om det var i sändningarna eller i boxen, men med 1963-boxen är det små hack titt som tätt, iaf ett par gånger under varje program. Läste tidigare i tråden att även Telia Kundservice fått rapporter om detta men inte vet vad det kan bero på.
Återkommer med mer info om läppsynk-problemet när jag hunnit jämföra med 1910-boxen ett par dagar.
Postad 02 mars 2010 - 10:18
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
-Har nu fått Telia Fiber indraget och har anslutit allt utan några problem. Är hittills nöjd med boxen 1963 förutom att jag kan höra att hårddisken i den ibland skapar ett resonansljud i lådan? ( något tips hur man kommer till rätta med detta ? )
Har Ruckus Mediaflex mellan inkommande switch och box/tv och även denna fungerar helt OK.
Nu tänker jag satsa på ett extra abonnemang och då med ytterliggare en inspelningsbar box dvs. 1963.
Ser att Ruckus Mediaflex 2825-EU03 sändarenheten har ett antal extra LAN-portar. Kan jag ansluta en
nätverkskabel från den och koppla mot den nya boxen?
Till den "nya kommande" boxen/tv är kabeldragning enkel att utföra så en trådlös överföring behövs inte.
Sist, om man har två boxar så utgår jag från att man ser dessa två separat under min "hemsida" ?
Dvs, att jag individiuellt kan administrera inspelningar mm.
Tack på förhand för råd och tips!
/Lennart
Postad 02 mars 2010 - 10:24
Unregistereded81b662
-
Unregistereded81b662
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
(Enda sättet att titta på SVT HD över ADSL är via SVT PLAY)
Sedan när då? Jag testade i lördags och det fungerade inte.
Postad 02 mars 2010 - 10:33
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Sedan när då? Jag testade i lördags och det fungerade inte.
Testade varje dag under hela OS funkade inte nån gång
Postad 02 mars 2010 - 11:48
Unregistered504e7b86
-
Unregistered504e7b86
-
Rookie
-
8 inlägg
Testade varje dag under hela OS funkade inte nån gång
Jag har ADSL och tittade på HD-sändningarna varje dag utan problem, beror väl på hur snabb uppkoppling man har..
Postad 02 mars 2010 - 12:25
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Skumt, har 24/2,5 som jag maxade innan jag skaffade TV boxen. så jag bor nära skåpet.
Så jag borde ha bra ADSL.... Men mitt abonenmang går ut nu i sommar och då blir det titta på andra leverantörer.
2010 borde alla ha tillgång till HD kanaler tycker man
Postad 02 mars 2010 - 12:59
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Skumt, har 24/2,5 som jag maxade innan jag skaffade TV boxen. så jag bor nära skåpet. Så jag borde ha bra ADSL.... Men mitt abonenmang går ut nu i sommar och då blir det titta på andra leverantörer. 2010 borde alla ha tillgång till HD kanaler tycker man
När du kör Digital-tv via bredband låser man viss del av bandbredden till TV, viss del till Internet osv. Om jag inte missminner mig så låses ca 8 Mb/s för TV och då SVT HD (oavsett play eller inte) kör på 8,5 Mb/s så kommer det inte att fungera. Om man däremot har tvillingabonnemang på ADSL så låser man en större del av bandbredden till TV (14 Mb/s om jag inte minns fel) och då kan man köra en box med HD, men sannolikt så får man problem med att köra den andra boxen samtidigt. /A
Postad 02 mars 2010 - 13:02
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hej,
jag har den senaste tiden (2-3 veckor) fått avbrott i ljudet när det sänds 5.1.
Avbrottet/hacket dyker upp med väldigt exakt intervall 80 +/- 3 sek och det jag noterar är ett ljudbortfall
under en kort ögonblick.
Ljudet hackar till, man tappar något/några ord som sägs, och sen kommer det tillbaka.
Dock kommer det tillbaka med lite lägre volym än förut och arbetar sig upp till den gamla ljudstyrkan inom några sekunder.
Gäller SVT 5.1 , men även C+ 5.1-ljud.
På receivern kan man se att "ljud-insignals-displayen" blir svart för att sedan snabbt återfå 5.1 symbolen.
Lite irriterande under OS o melodifestival...
Någon som har en teknisk förklaring e.d?
Inga sladdbyten (HDMI) eller ändrade ingångar är gjorda.
Jag har aldrig upplevt detta förut (receiver införskaffad förra hösten)
/Magnus
Postad 02 mars 2010 - 13:06
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Fick mail från Telia där det stod att man snart skall lansera Spotify till TVn. Nu vill inte jag vara pessimistisk för detta vore skitbra men snart är inget ord som Telia är så bekanta med.... Den som lever får se.
Postad 02 mars 2010 - 13:07
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Hej,
jag har den senaste tiden (2-3 veckor) fått avbrott i ljudet när det sänds 5.1. Avbrottet/hacket dyker upp med väldigt exakt intervall 80 +/- 3 sek och det jag noterar är ett ljudbortfall under en kort ögonblick. Ljudet hackar till, man tappar något/några ord som sägs, och sen kommer det tillbaka. Dock kommer det tillbaka med lite lägre volym än förut och arbetar sig upp till den gamla ljudstyrkan inom några sekunder. Gäller SVT 5.1 , men även C+ 5.1-ljud. På receivern kan man se att "ljud-insignals-displayen" blir svart för att sedan snabbt återfå 5.1 symbolen.
Lite irriterande under OS o melodifestival...
Någon som har en teknisk förklaring e.d? Inga sladdbyten (HDMI) eller ändrade ingångar är gjorda.
Jag har aldrig upplevt detta förut (receiver införskaffad förra hösten)
/Magnus
Har exakt samma "fel" med mitt ljud, skrev om detta i forumet för ca 3 veckor sedan. Har även pratat med kundtjänst om det men dom skyllde på min stärkare. Fast det funkade smärtfritt innan. grymt jobbigt. Har testat byta HDMI sladd utan att få ordning på det, och som du säger så kommer det bara när det är 5.1 ljud
Postad 02 mars 2010 - 13:11
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Fick mail från Telia där det stod att man snart skall lansera Spotify till TVn.
Nu vill inte jag vara pessimistisk för detta vore skitbra men snart är inget ord som Telia är så bekanta med....
Den som lever får se.
I och med att en stor del av Spotify-funktionaliteten redan är på plats i den GUI-programvara som redan är ute i produktion (och lite mer funktionalitet är på plats i den version som ligger ute på Telias "staging site" och som troligtvis snart går i produktion) så kan man ju alltid göra sina egna gissningar om hur snart snart är... /Peter Cigéhn
Postad 02 mars 2010 - 13:14
Unregistered504e7b86
-
Unregistered504e7b86
-
Rookie
-
8 inlägg
När du kör Digital-tv via bredband låser man viss del av bandbredden till TV, viss del till Internet osv. Om jag inte missminner mig så låses ca 8 Mb/s för TV och då SVT HD (oavsett play eller inte) kör på 8,5 Mb/s så kommer det inte att fungera. Om man däremot har tvillingabonnemang på ADSL så låser man en större del av bandbredden till TV (14 Mb/s om jag inte minns fel) och då kan man köra en box med HD, men sannolikt så får man problem med att köra den andra boxen samtidigt.
/A
Jag har ADSL och inget tvillingabonnemang och HD-sändningarna från OS har funkat kanonbra.
Postad 02 mars 2010 - 13:16
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
I och med att en stor del av Spotify-funktionaliteten redan är på plats i den GUI-programvara som redan är ute i produktion (och lite mer funktionalitet är på plats i den version som ligger ute på Telias "staging site" och som troligtvis snart går i produktion) så kan man ju alltid göra sina egna gissningar om hur snart snart är...
/Peter Cigéhn
Jag hoppas snart att snart är snart
Postad 02 mars 2010 - 13:19
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Har du ADSL/LAN? (Enda sättet att titta på SVT HD över ADSL är via SVT PLAY)
Vore intressant med lite mer officiell information kring SVT Play i HD för ADSL-kunder. Ska alla ADSL-kunder redan idag ha möjlighet att se HD-program genom SVT Play? Om ja, hur felanmäler jag tjänsten (för det fungerar inte för mig). Om nej, vad är de nya kraven på bandbredd för att ADSL-kunder ska kunna se SVT Play-program i HD? /John
Postad 02 mars 2010 - 13:35
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Jag har ADSL och inget tvillingabonnemang och HD-sändningarna från OS har funkat kanonbra.
Fungerar både SVT HD och SVT HD Play, eller är det bara SVT HD Play? /A Vore intressant med lite mer officiell information kring SVT Play i HD för ADSL-kunder.
Ska alla ADSL-kunder redan idag ha möjlighet att se HD-program genom SVT Play? Om ja, hur felanmäler jag tjänsten (för det fungerar inte för mig). Om nej, vad är de nya kraven på bandbredd för att ADSL-kunder ska kunna se SVT Play-program i HD?
/John
Nej, det är inte utkommunicerat något om att ADSL-kunder skall ha varken SVT HD eller SVT HD Play, så att vissa ändå kan köra detta beror nog på goda förutsättningar samt i vissa fall att de har tvillingabonnemang då en större del av bandbredden är låst till TV. /A
Postad 02 mars 2010 - 13:41
Unregistered504e7b86
-
Unregistered504e7b86
-
Rookie
-
8 inlägg
Fungerar både SVT HD och SVT HD Play, eller är det bara SVT HD Play?
/A
Nej SVT HD har jag inte ens i kanallistan, SVT HD Play funkar dock fint. /N
Postad 02 mars 2010 - 14:17
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Nej SVT HD har jag inte ens i kanallistan, SVT HD Play funkar dock fint.
/N
Ok, då stämmer i alla fall det. /A
Postad 02 mars 2010 - 15:50
Sledgas
-
Sledgas
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har exakt samma "fel" med mitt ljud, skrev om detta i forumet för ca 3 veckor sedan. Har även pratat med kundtjänst om det men dom skyllde på min stärkare. Fast det funkade smärtfritt innan. grymt jobbigt. Har testat byta HDMI sladd utan att få ordning på det, och som du säger så kommer det bara när det är 5.1 ljud
Jag sällar mig också till denna skara med detta problem. Bara i 5.1.
Postad 02 mars 2010 - 17:56
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Vore intressant med lite mer officiell information kring SVT Play i HD för ADSL-kunder.
Ska alla ADSL-kunder redan idag ha möjlighet att se HD-program genom SVT Play? Om ja, hur felanmäler jag tjänsten (för det fungerar inte för mig). Om nej, vad är de nya kraven på bandbredd för att ADSL-kunder ska kunna se SVT Play-program i HD?
Såhär ligger det till. Det är inte meningen att någon kund på ADSL ska kunna se HD materialet på SVT play. Men det går att se på HD materialet på SVT PLAY om man som hallberg varit inne på har tillräcklig bandbredd för det. Tillräcklig bandbredd har man om man har tvilling/extra abonnemang, eller att man beställt digital-tv under en viss period och bor tillräckligt nära stationen för att kunna ha tvilling/extra abonnemang. Detta är inget som varken supporten eller kundtjänsten kan bestämma över utan något som sker med automatik när abonnemanget skapas. Det korrekta i detta fall hade nog varit att ändra så att ingen med ADSL kunde se HD materialet på SVT play men detta är inget man har prioriterat att åtgärda. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 02 mars 2010 - 19:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
jag har den senaste tiden (2-3 veckor) fått avbrott i ljudet när det sänds 5.1. Avbrottet/hacket dyker upp med väldigt exakt intervall 80 +/- 3 sek och det jag noterar är ett ljudbortfall under en kort ögonblick. Ljudet hackar till, man tappar något/några ord som sägs, och sen kommer det tillbaka. Dock kommer det tillbaka med lite lägre volym än förut och arbetar sig upp till den gamla ljudstyrkan inom några sekunder. Gäller SVT 5.1 , men även C+ 5.1-ljud. På receivern kan man se att "ljud-insignals-displayen" blir svart för att sedan snabbt återfå 5.1 symbolen.
Jag sällar mig också till denna skara med detta problem. Bara i 5.1.
Det var ett nytt problem. Undra om det är med utsändningen eller om det är i boxen det blir fel. Kan ni hjälpa mig med att svara på lite frågor kan jag försöka forska vidare. Vilka boxar har detta problem? Drabbar det båda LAN och ADSL? Berör det bara ljudet i HDMI kabel? Funkar det om man kopplar direkt till TV? Markus Johansson Telia Kundservice
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|