Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 31 maj 2010 - 21:51

coneye
  • coneye
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Det är inte Off Topic :P då sådan ( Telia Digital-TV ) levereras med bl.a. - och OFTAST - med just Fiberteknik, och tråden heter ju: "* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *, Bredbands-tv" , just det: BREDBAND ... :)

Och Bredare Bredband än med Fiber, kan man i dagsläget inte få!

Hade förstått argumentet bättre om vi hade pratat ADSL då det är grundförutsättningen för att kunna ha Telias Digital-TV.
På fiber funkar det fint utan bredband (för de allra flesta :) ) och därav ansåg jag att vi hamnade off topic.
Som du skriver heter ju tråden digital-tv, bredbands-tv och inte bredband, fiber eller något annat som har med själva uppkopplingen att göra!

Men jag köper ditt resonemang!

Postad 31 maj 2010 - 22:22

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Marcus (och alla andra), jag har lagt en uppdaterad variant av mitt mastodontinlägg här för att inte ta upp ännu fler spaltmeter här i forumet. :)

Som vanligt får folk gärna kommentera.

Bra. Jag skickar vidare det med. Du får gärna uppdatera den efter 8:e juni när nästa planerade release av digital-tv är…

Markus Johansson
Telia Kundservice

P.S. Såg att det var någon som påpekat att det var kö idag, och ja det har varit massor med kö sista tiden bland annat på grund av alla åska och skador till följd av detta. Därför jag slutar jobba nu... D.S.

Redigerat av TeliaKundservice, 31 maj 2010 - 22:23.

Postad 01 juni 2010 - 03:52

Jonny74
  • Jonny74
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Tja, jag har ju faktiskt varit i Spanien 2 gånger i år, fast det har ni knappt märkt.

Härligt

Klart jag har läst det. Dock så är det enda tips jag kan ge det vanligt. Prova remove software så boxen blir tvingad att ladda ner den igen. Hjälper inte det prova även Factory Reset på boxen.

Testat remove software dröjde kanske ett par sekunder längre innan bilden blev svart, factory reset så blev det ändå bara svart.

Det känns lite som att det var ett HDCP problem med, men då skulle det fungera med scart när man kopplat ur hdmi kabeln. Du kan ju även prova starta boxen utan att någon kabel till TV sitter inkopplad och sen stoppa i den när boxen startat klart.

Nope bara svart...

Jag har faktiskt försökt hitta dessa orsaker, men då spridningen geografiskt är lite stor så misstänker jag att alla har problem. Jag titta på övervakningssystemet men hittar inga störningar där så kontaktade några om vad vi kan prova för att se vad det beror på.

Så har inte så mycket att tillägga för tillfället…

Tycker det är bra att det kollas upp i alla fall.

För den som undrar så var det i samband med att jag försökte hitta detta som jag upptäckte att det var problem i vissa delar av Stockholm som jag skrev om tidigare.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Tack för svaret :P

Redigerat av Jonny74, 01 juni 2010 - 04:11.

Postad 01 juni 2010 - 06:19

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Massiva frysningar på SVT1 i morse runt 06:30. SVT HD och TV4 fungerade utan problem

Postad 01 juni 2010 - 07:08

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Ska man tolka ett tidigare inlägg som att det inte kommer att komma HDTV på Bredbands TV via telejacket inom en snar framtid som det var sagt förut?

Sen undrar jag hur ni som har Bredb TV via ADSL i en vanlig villa (eller liknande) idag upplever kvaliten?
Jag har idag Telia bredb 12-24 som fungerar bra men ingen TV via Telia.
Enl Teliabutiken som kollat så ska bredb TV funka hos mig.
Jag har idag Canal Digital parabol men "bara" SD box men det är ju ändå en stabil och bra bild och man vill ju inte byta ner sig till nått som hackar eller är brusigt eller så.

Postad 01 juni 2010 - 08:05

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Ska man tolka ett tidigare inlägg som att det inte kommer att komma HDTV på Bredbands TV via telejacket inom en snar framtid som det var sagt förut?

Sen undrar jag hur ni som har Bredb TV via ADSL i en vanlig villa (eller liknande) idag upplever kvaliten?
Jag har idag Telia bredb 12-24 som fungerar bra men ingen TV via Telia.
Enl Teliabutiken som kollat så ska bredb TV funka hos mig.
Jag har idag Canal Digital parabol men "bara" SD box men det är ju ändå en stabil och bra bild och man vill ju inte byta ner sig till nått som hackar eller är brusigt eller så.

Har själv haft Telias TV via ADSL med 12-24 Mbit, nackdelen är att när tvn är aktiverad dvs tjänsten så sänks hastigheten till 12-14 mbit max. Och din upload blir 1 mbit istället för 2.5 Mbit.

Så jag valde att sänka min hastighet till 8 Mbit istället dels för att det blev billigare samt jag upplevde ingen större skillnad på surfen.

Ang TV så tyckte jag att min bild var helt Ok med adsl. Har idag Fiber 10/10 från Telia och bilden är nog detsamma tycker jag. Kommer inom snar framtid flytta och då kommer jag få gå tillbaka till adsl igen. det som kommer bli lite trist är att min funktion till att kunna spela in via vip 1963 försvinner. Eller snarare jag kan spela in via adsl också, men då måste jag titta på samma kanal. Behövs ej med fiber. Då fiber tillåter en till dataström.

Men för att ge ett enkelt svar på din fråga hade jag nog hållt mig till Canal Digital, då du har ett mycket finare HD utbud där. Eller rättare sagt! DU får HD kanaler där :P Går säker göra en deal med dem och få en nyare HD box också.

Postad 01 juni 2010 - 08:16

Unregistered1402
  • Unregistered1402
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Går säker göra en deal med dem och få en nyare HD box också.

Nyare? Efter vad jag läst här på forumet så använder Canal Digital också Motorola. De har tydligen 1910 just nu men skall byta till något nyare. Jag gissar på 1963. Så valmöjligheten är nog rätt obefintlig hos dem också. Om jag inte missförstått något så är de enda operatörerna där du kan välja box helt fritt är idag Boxer som kör DVB-T eller ViaSat som kör DVB-S. Men det kanske inte stämmer?

Postad 01 juni 2010 - 08:25

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0

Tror knappast att Telia får tillbaka sin investeringskostnad direkt via anslutningsavgiften.
Edit: Såg att du skrev engångsavgift på 25-tusen. Då bör investeringen vara hemma kan man tycka!
Däremot är det nog en bra start och om man får en helkund på tre år så blir nog totalsumman en lönsam affär.
Edit: En ännu bättre affär då!

Men man kan ju undra varför det bara är Telia som investerar i fiber till villaområden?
Någonsin hört att bredbandsbolaget/tele2 mfl fibrerar ett helt samhälle mot en viss engångskostnad och ett treårsabg? Inte jag i alla fall och då kan man ju fundera på varför!?
Någon som vet svaret får gärna skriva det!

Nu hamnade vi visst lite OT då denna tråd handlar om Telia Digital-TV och inte fiberanslutning.

Hej coneye, jag frågade Telia hur de satt priset för anlutning till deras nät. De tar den totala kostnaden och dividerar med antalet hus i området helt enkelt. Eftersom alla hus inte väljer att ansluta sig måste de väl hämta hem resten av kostnaden via lååånga abonnemang. Det är viktigt att påpeka att jag är superglad att Telia valt att plöja ned fiber i min lilla håla till ort. Det jag tycker är fel är att de tillämpar avtalsvillkor som i princip inte förekommer på marknaden längre. Samtidigt inser jag att det förmodligen är svårt att åstadkomma en helt rättvis prissättning i detta fall. Men oavsett det så måste det vara fel att man som kund ska tvingas betala för tjänster som man inte kommer att använda eller önskar utnyttja, och detta i 3 hela år!!

Postad 01 juni 2010 - 08:26

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Nyare? Efter vad jag läst här på forumet så använder Canal Digital också Motorola. De har tydligen 1910 just nu men skall byta till något nyare. Jag gissar på 1963. Så valmöjligheten är nog rätt obefintlig hos dem också. Om jag inte missförstått något så är de enda operatörerna där du kan välja box helt fritt är idag Boxer som kör DVB-T eller ViaSat som kör DVB-S. Men det kanske inte stämmer?

Han har ju CD via parabol och då går det att uppgradera till HD-box med inspelning. En Sagem-box om jag inte missminner mig. Finns också en enklare HD-box utan hårddisk. Och CD's HD-utbud (via satellit) är i dagsläget det absolut största, det ingår dessutom i Familjepaketet. Tänk om man kunde få 10 HD-kanaler med Telia Stor. Kommer nog aldrig att hända utan det lär bli ett paket man får betala extra för...

Redigerat av tomano58, 01 juni 2010 - 08:40.

Postad 01 juni 2010 - 08:28

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Nja, där tog du nog lite miste. I detta fall handlade det om Canal Digital via satellit så där är utbudet inte på samma sätt begränsat. Boxer (marksänt) är förvisso ganska fritt (än så länge), Viasat (satellit) har kanske inte så mycket tekniska hinder men de motarbetar valfriheten på annat sätt.

Postad 01 juni 2010 - 08:41

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Har själv haft Telias TV via ADSL med 12-24 Mbit, nackdelen är att när tvn är aktiverad dvs tjänsten så sänks hastigheten till 12-14 mbit max. Och din upload blir 1 mbit istället för 2.5 Mbit.

Så jag valde att sänka min hastighet till 8 Mbit istället dels för att det blev billigare samt jag upplevde ingen större skillnad på surfen.

Ang TV så tyckte jag att min bild var helt Ok med adsl. Har idag Fiber 10/10 från Telia och bilden är nog detsamma tycker jag. Kommer inom snar framtid flytta och då kommer jag få gå tillbaka till adsl igen. det som kommer bli lite trist är att min funktion till att kunna spela in via vip 1963 försvinner. Eller snarare jag kan spela in via adsl också, men då måste jag titta på samma kanal. Behövs ej med fiber. Då fiber tillåter en till dataström.

Men för att ge ett enkelt svar på din fråga hade jag nog hållt mig till Canal Digital, då du har ett mycket finare HD utbud där. Eller rättare sagt! DU får HD kanaler där :P Går säker göra en deal med dem och få en nyare HD box också.

Tack för dina synpunkter och de erfarenheter du delar med dig av. Dom var värdefulla.
Vad det gäller box så hade jag ju 1963 i tankarna för en fin sak med Telia är ju att man kan distansstyra inspelningen via webben eller iPhone.
Sen är ju kanalutbudet på framförallt HD sidan nått att fundera på....

Postad 01 juni 2010 - 08:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 691 inlägg
  • 0
Känns gött med Sattelit TV efter att ha varit Telia abbonent tidigare, nu kan man njuta av Franska öppna i Tennis i HD, och även fotbolls VM snart. Även min gamla plasma TV ger bra bild i HD :P

Postad 01 juni 2010 - 09:02

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Känns gött med Sattelit TV efter att ha varit Telia abbonent tidigare, nu kan man njuta av Franska öppna i Tennis i HD, och även fotbolls VM snart. Även min gamla plasma TV ger bra bild i HD :P

Framtidens TV, IPTV, har långt kvar innan det är framme i tiden....

Postad 01 juni 2010 - 09:26

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Tack för dina synpunkter och de erfarenheter du delar med dig av. Dom var värdefulla.
Vad det gäller box så hade jag ju 1963 i tankarna för en fin sak med Telia är ju att man kan distansstyra inspelningen via webben eller iPhone.
Sen är ju kanalutbudet på framförallt HD sidan nått att fundera på....

Ja det är väldigt skönt att man kan distansstyra inspelningar, det är ett + för telia tycker jag. Har iofs inga större problem med dem idag heller för den delen. Men som sagt, lite tråkigt att de ligger en bra bit efter vad det gäller HD.

Hade SvtHD i min f.d fastighet via Tele2Vision, och bilden jag fick via min Humax Box tyckte jag var bra mycket skarpare än vad jag får ut på SvtHD genom telias Fiber.

Hade gärna tagit parabol via CD om jag hade haft tillstånd av fastighetsägaren till Parabol.

Postad 01 juni 2010 - 11:17

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Hade igår HD-material på SVT-play (har ADSL) i form av riksnyheter och rapport.
Fanns även en sportkategori med fotbollskväll upplagt, fanns inte i måndags, men igår tisdag em fanns det där och HD-material fungerade att titta på, gjorde ej så för dryga 2mån sen när det också fanns. verkar intressant.

Undrar hur omfattande uppdateringen blir den 8/6, slutsatser man kan utläsa här på forumet säger att det kommer en hel del, epg förändring osv. kul

Nu är det bara fler HD-kanaler, och speciellt HD till ADSL-kunder.

Postad 01 juni 2010 - 11:52

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Fanns även en sportkategori med fotbollskväll upplagt, fanns inte i måndags, men igår tisdag em fanns det där och HD-material fungerade att titta på, gjorde ej så för dryga 2mån sen när det också fanns. verkar intressant.

Undrar hur omfattande uppdateringen blir den 8/6, slutsatser man kan utläsa här på forumet säger att det kommer en hel del, epg förändring osv. kul

Vet inte hur det ser ut för er ADSL kunder, men har ni möjlighet att hyra HD film? När jag går in i Videobutiken så har jag en katerogi med HD film. Såg Luftslottet som sprängdes i HD häromkvällen, samt Twilight.

Postad 01 juni 2010 - 12:03

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Vet inte hur det ser ut för er ADSL kunder, men har ni möjlighet att hyra HD film? När jag går in i Videobutiken så har jag en katerogi med HD film. Såg Luftslottet som sprängdes i HD häromkvällen, samt Twilight.

Kollade inte detta igår.. men tidigare har vi inte haft det i alla fall.

Postad 01 juni 2010 - 13:03

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Upptäckte själv att det fanns på SVT Play igår, men tyvärr gick det inge bra att titta på det för mig. Det gick bra i ca 1 sekund. Sen stannade bilden och det blev inte så mycket bättre än så.

Postad 01 juni 2010 - 13:26

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Hur är det med ADSL för de som vill ha tvilling abb?

Har hört rykten att en del adresser kan tyvärr inte få tillgång till tvilling kort? Beror detta på "gammalt" nät? Kablar?

Postad 01 juni 2010 - 14:17

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Har hört rykten att en del adresser kan tyvärr inte få tillgång till tvilling kort? Beror detta på "gammalt" nät? Kablar?

Enl kundtjänst när jag pratade med dem för ca 4 månader sedan så är principen att de som kan få ADSL 12-24 kan oxå få tvillingabbonemang. Detta är väl dock en sanning med modifikation. Men troligen är det kvaliteten på ledningar å dyl som sätter gränserna.

Postad 01 juni 2010 - 14:23

rogerli
  • rogerli
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Det är avståndet till telestationen som styr, ju längre avstånd desto sämre hastighet. Dvs när avståndet blir för långt så finns det helt enkelt ingen bandbred kvar för att ha ett tvillingabb. Exakt var den gränsen går vet jag dock ej. Sedan kan nog kvaliteten på ledningarna också påverka.....

Redigerat av rogerli, 01 juni 2010 - 14:24.

Postad 01 juni 2010 - 22:11

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Upptäckte själv att det fanns på SVT Play igår, men tyvärr gick det inge bra att titta på det för mig. Det gick bra i ca 1 sekund. Sen stannade bilden och det blev inte så mycket bättre än så.

Jag blev förväntansfull när jag såg att kategorin HD hade hittat tillbaka, men precis som förra gången blir det helt svart i rutan för mig när jag försöker spela ett HD-program. ;)

Kan inte Telia inaktivera HD-kategorin i SVT Play för ADSL-kunder tills det faktiskt fungerar, för som det är nu så blir man i det närmaste hånad av att ha tillgång till kategorin, men inte kunna använda den.

Postad 01 juni 2010 - 22:58

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Det är avståndet till telestationen som styr, ju längre avstånd desto sämre hastighet. Dvs när avståndet blir för långt så finns det helt enkelt ingen bandbred kvar för att ha ett tvillingabb. Exakt var den gränsen går vet jag dock ej. Sedan kan nog kvaliteten på ledningarna också påverka.....

Nu får jag inte skriva vilka gränser som det är men ni kan nog bilda er en uppfattning om ni tittar på den här bilden så kan ni ju bilda er en uppfattning om vilka avstånd som gäller då ni vet att det är 8 Mbit som man räknar med att det behövs för digital-tv.

Kvalitén på en ledning kan man dock inte förutse när någon beställer det, men man kan normalt få ut ungefär hur lång ledningen mellan kunden och stationen är. Det spelar dock en stor roll om det är en bra ledning med lite störningar för att man ska få det att fungera bra.

Nu är det dags att sova så jag kan se till att det blir ett bra svar på Farshopping imorgon för någon kund som antagligen har problem med att koppla in det rätt eller problem med ledningen. Den som vill hjälpa till får gärna göra det ;)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 01 juni 2010 - 22:59.

Postad 01 juni 2010 - 23:16

Harvey_Wallbanger
  • Harvey_Wallbanger
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Viasat var ju ofina nog att sno den enda intressanta fotbollen från Canal+ och som Boxerkund sitter man med skägget i brevlådan inför höstens säsongstart. Telia har ju ett Viasat Sport-paket. Är det någon som vet om man kan köra med BARA det paketet, eller måste man ha något grundpaket också? Har en Boxerinstallation som fungerar utmärkt så jag vill helst inte hålla på att bygga om allt, igen, utan i så fall, om det går, bara abbonera på Viasat Sport via Telia...

Postad 01 juni 2010 - 23:18

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Viasat var ju ofina nog att sno den enda intressanta fotbollen från Canal+ och som Boxerkund sitter man med skägget i brevlådan inför höstens säsongstart. Telia har ju ett Viasat Sport-paket. Är det någon som vet om man kan köra med BARA det paketet, eller måste man ha något grundpaket också? Har en Boxerinstallation som fungerar utmärkt så jag vill helst inte hålla på att bygga om allt, igen, utan i så fall, om det går, bara abbonera på Viasat Sport via Telia...

Vad sägs om det här kanalpaketet?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 02 juni 2010 - 06:44

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Jag blev förväntansfull när jag såg att kategorin HD hade hittat tillbaka, men precis som förra gången blir det helt svart i rutan för mig när jag försöker spela ett HD-program. ;)

Kan inte Telia inaktivera HD-kategorin i SVT Play för ADSL-kunder tills det faktiskt fungerar, för som det är nu så blir man i det närmaste hånad av att ha tillgång till kategorin, men inte kunna använda den.

HD-kategorin var borta från mitt SVT-play igen igår. En dag fick jag ha den.. dock fungerade min utmärkt... TRÅKIGT!

Postad 02 juni 2010 - 08:17

Harvey_Wallbanger
  • Harvey_Wallbanger
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Vad sägs om det här kanalpaketet?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Det GÅR alltså att teckna BARA det kanpaketet? Man måste inte ha något "grundpaket" eller så?

Postad 02 juni 2010 - 10:08

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Det GÅR alltså att teckna BARA det kanpaketet? Man måste inte ha något "grundpaket" eller så?

Eftersom paketet START kostar n0ll kronor i månaden, och du i det där, och andra paket, får samma 'grund'kanaler som ingår i just START, så behöver du inte teckna nåt mer, nej.

139:-/mån + Kort/Krypteringsavgift 249:-/6 mån.

Läs under 'Erbjudandevillkor'.

Postad 02 juni 2010 - 11:15

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Hej, jag har två viktiga synpunkter

• Jag vill ha HD! När kommer det? (ADSL)
  • SVT play är ett skämt! Bara en bråkdel av deras program finns med! F.n. tycker jag det är falsk marknadsföring att "kunna se på TV när man vill".

Postad 02 juni 2010 - 12:34

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Massiva frysningar på SVT1 i morse runt 06:30. SVT HD och TV4 fungerade utan problem

I morse 06:36 frös SVT1 igen. Försöker boxen byta till en lokalsändning som inte finns?
Har i så fall för mig att lösningen senast var helt ny programvara till boxen?

Det är även fel i EPG

Vädret kommer efter A-ekonomi.

Bifogad fil  iphone_epg.jpg   18,64K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av defiant, 02 juni 2010 - 12:35.

Postad 02 juni 2010 - 12:59

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0

Hej, jag har två viktiga synpunkter

• SVT play är ett skämt! Bara en bråkdel av deras program finns med! F.n. tycker jag det är falsk marknadsföring att "kunna se på TV när man vill".

Det är SVT själva som styr innehållet så du får rikta din kritik till dom.

Postad 02 juni 2010 - 13:39

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Det är SVT själva som styr innehållet så du får rikta din kritik till dom.

I och för sig sant, men om Telia använder det som "inropare" så tar man på sig ett visst ansvar mot sina kunder. Hur hårt ligger Telia på SVT för att utöka utbudet?
Jag vet att det i mångt och mycket har med sändningsrättigheter att göra, var själv involverad i sånt förr och det är ett träsk. Men det är en konkurrensfördel jämfört med marksänt och satellit så det borde ligga i Telias intresse att utbudet blir bättre och därmed motivera att hålla blåslampan i baken på SVT.

Postad 02 juni 2010 - 14:37

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0

I och för sig sant, men om Telia använder det som "inropare" så tar man på sig ett visst ansvar mot sina kunder. Hur hårt ligger Telia på SVT för att utöka utbudet?
Jag vet att det i mångt och mycket har med sändningsrättigheter att göra, var själv involverad i sånt förr och det är ett träsk. Men det är en konkurrensfördel jämfört med marksänt och satellit så det borde ligga i Telias intresse att utbudet blir bättre och därmed motivera att hålla blåslampan i baken på SVT.

Borde nog ha mer effekt om alla som är missnöjda med SVT Play via IP-TV vänder sig direkt till SVT och meddelar dom detta.
Borde väl inte vara allt för svårt att få tag på en e-post address som alla kan använda sig av för att sätta press på SVT.

Postad 02 juni 2010 - 14:42

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Under OS var det väl några ADSL snubbar om kunde se HD via SVT Play, har jag för mig nämndes i den här tråden.

Postad 02 juni 2010 - 16:22

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Borde nog ha mer effekt om alla som är missnöjda med SVT Play via IP-TV vänder sig direkt till SVT och meddelar dom detta.

Skadar säkert inte, men det fråntar inte Telia ett ansvar att för sina kunders räkning påverka så gott de kan, i synnerhet som det bör vara till Telias fördel om det funkar bra.

Postad 02 juni 2010 - 17:23

Michael L
  • Michael L
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
En fråga riktad till Markus:

Finns det något nytt när det gäller att få ordning på textningen på egeninspelat material?

Jag har skrivit om det flera gånger tidigare och det har diskuterats en hel del, men det är en viktig basfunktion som i praktiken inte fungerar. Kommer man framåt?

Postad 02 juni 2010 - 18:21

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

F.n. tycker jag det är falsk marknadsföring att "kunna se på TV när man vill".

Kan du inte se på TV när du vill?

I morse 06:36 frös SVT1 igen. Försöker boxen byta till en lokalsändning som inte finns?
Har i så fall för mig att lösningen senast var helt ny programvara till boxen?

Är tiderna för lokalsändningar fortfarande "hårdkodade"? Jag tycker att det verkar vara en onödigt krånglig lösning i så fall. Cigéhn har säkert full koll på det, även om han nu inte har Telia som TV-leverantör längre.

Postad 02 juni 2010 - 19:06

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Är tiderna för lokalsändningar fortfarande "hårdkodade"? Jag tycker att det verkar vara en onödigt krånglig lösning i så fall. Cigéhn har säkert full koll på det, även om han nu inte har Telia som TV-leverantör längre.

Tiderna för lokalsändniningar på SVT är fortfarande "hårdkodade" i GUI-programvaran. Faktum är dagens uppdatering på "staging sajten" (version 5_0_25_30) gjorde några smärre justeringar vad gäller just lokalsändningar på SVT där hanteringen av programnamnet "Väder" ändrades/togs bort.

Dagens uppdatering innehöll i övrigt mest mindre buggfixar. Så man börjar väl knyta ihop säcken för kommande uppdatering på tisdag strax före lunch...

/Peter Cigéhn

Postad 02 juni 2010 - 20:38

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Skadar säkert inte, men det fråntar inte Telia ett ansvar att för sina kunders räkning påverka så gott de kan, i synnerhet som det bör vara till Telias fördel om det funkar bra.

Ni som vill påverka, varsågod. Jag har försökt, men ju fler desto bättre.
Se mitt svar från SVT.

Hej xxx, och tack för ditt mejl.

Det rör sig om två olika tjänster och två olika vägar/sätt att få del av innehållet.

Tjänsterna har samma namn men olika innehåll. Via Telia kan du hämta upp de program som Telia spelar in och lagrar på egen server.

Vilka program det är/blir bestäms av för vilka program som SVT kunnat klarera rättigheter för denna tjänst.

Denna klarering sker utöver den som SVT för att tillhandahålla Play via svt.se.

När du går via datorn går du in på SVTs servrar - inte Telias.

Telia har accepterat de villkor som gäller för SVT on demand via Telias settopbox.

Under framväxt är TV-mottagare som utan vägen över dator kopplas upp mot nätet. i en del fall är det då vissa tjänster man kan få, i en del andra har man mer generell tillgång till nätet.

Med vänlig hälsning
Tittarservice

Vill du också påverka, skriv isåfall till [email protected]

Redigerat av Unregistereda360a43b, 02 juni 2010 - 20:42.

Postad 02 juni 2010 - 22:50

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

En fråga riktad till Markus:

Finns det något nytt när det gäller att få ordning på textningen på egeninspelat material?

Jag har skrivit om det flera gånger tidigare och det har diskuterats en hel del, men det är en viktig basfunktion som i praktiken inte fungerar. Kommer man framåt?

Vi har varit inne på det förut ja, och jag har skrivit om att det är svårt att åtgärda rent tekniskt. Men då det ringer många samtal om det i veckan till supporten kanske man lyckas få till det någon gång snart, fast och andra sidan är det sommar och semester snart. Ett problem verkar vara att det är olika mycket på olika program och det ställer till det ännu mera.

Är det fel i realtid ni har problem med text synkning får ni gärna säga vilken kanal, program och tidpunkt så kan jag skicka det vidare.

Kan även passa på att ni som upplever "småhack" gärna får säga vilken kanal, program och tidpunkt det är så kan jag se om vi ser något samband med att flera har problem samtidigt.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 04 juni 2010 - 06:52

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Kan även passa på att ni som upplever "småhack" gärna får säga vilken kanal, program och tidpunkt det är så kan jag se om vi ser något samband med att flera har problem samtidigt.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Igår runt 22.45 i slutet av Grannfejden var det bild -och ljudhack under dryga 45sek.
Hade även problem att hårddisken på något sätt låst sig, inget gick att spela upp från hårddisken, det gick inte spela in, timeshift hade låst sig. Provade att starta om från menyn, hjälpte inte. Det som hjälpte var en hårdreset (dvs. kontakten ur och sen i igen)

Redigerat av Unregisteredfa46ece3, 04 juni 2010 - 07:25.
Fixade till citeringen

Postad 04 juni 2010 - 11:30

Danne1980
  • Danne1980
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Igår runt 22.45 i slutet av Grannfejden var det bild -och ljudhack under dryga 45sek.
Hade även problem att hårddisken på något sätt låst sig, inget gick att spela upp från hårddisken, det gick inte spela in, timeshift hade låst sig. Provade att starta om från menyn, hjälpte inte. Det som hjälpte var en hårdreset (dvs. kontakten ur och sen i igen)

Ett annat textningsproblem:

Jag tittade på reprisen av Livvakterna igår på SVTHD, textningen försvann lite då och då, det fungerade hur bra som helst på vanliga SVT.

Postad 04 juni 2010 - 16:31

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Ett annat textningsproblem:

Jag tittade på reprisen av Livvakterna igår på SVTHD, textningen försvann lite då och då, det fungerade hur bra som helst på vanliga SVT.

Den är väl textad av SVT och det borde vara fel från SVT då, kan dock dubbelkolla det nästa vecka.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 04 juni 2010 - 17:31

Danne1980
  • Danne1980
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Den är väl textad av SVT och det borde vara fel från SVT då, kan dock dubbelkolla det nästa vecka.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Låter som en trolig möjlighet iofs, men kolla gärna upp det. Ska väl se de nästkommande avsnitten också och var det tillfälligt lär det visa sig. Tack för svaret dock!

Postad 04 juni 2010 - 19:59

Michael L
  • Michael L
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0

Vi har varit inne på det förut ja, och jag har skrivit om att det är svårt att åtgärda rent tekniskt. Men då det ringer många samtal om det i veckan till supporten kanske man lyckas få till det någon gång snart, fast och andra sidan är det sommar och semester snart. Ett problem verkar vara att det är olika mycket på olika program och det ställer till det ännu mera.

Ok, tack för svaret! Hoppas de löser det snart...

Är det fel i realtid ni har problem med text synkning får ni gärna säga vilken kanal, program och tidpunkt så kan jag skicka det vidare.

Själv har jag inga problem med textningen i realtid i alla fall. Får väl vara glad för det :D

Ett och annat hack och någon enstaka frysning, men har inte fört bok över tid och kanal...

Postad 04 juni 2010 - 22:54

M_W
  • M_W
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej jag har ett förslag att addera till mastodontinlägget, vissa program går ju att texta via text-tv, sid 199 på 1:an osv. det vore bra om man kunde få det att funka även på inspelade program, jag har ingen aning om hur det skulle fungera tekniskt eller om det ens är möjligt, men det borde väl gå att ordna tycker jag. tror det skulle vara väldigt uppskattat av många!

Postad 04 juni 2010 - 23:48

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0
Japp, det skulle vara uppskattat.

Jag adderar detta stycke:

Om det är tekniskt möjligt ska TextTV-strömmen spelas in samtidigt som video och audio så att man kan få textning via texttv även i efterhand.
Nu har jag dock för mig att TextTV aktivt hämtas via webben och inte passivt mottas via en konstant dataström som vid "vanlig" TV-sändning, så jag antar att detta inte är möjligt.

Postad 05 juni 2010 - 00:35

M_W
  • M_W
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Om det är tekniskt möjligt ska TextTV-strömmen spelas in samtidigt som video och audio så att man kan få textning via texttv även i efterhand.
Nu har jag dock för mig att TextTV aktivt hämtas via webben och inte passivt mottas via en konstant dataström som vid "vanlig" TV-sändning, så jag antar att detta inte är möjligt.

Ok, men nån smart person borde väl kunna lösa det?, även om det är aktivt, om jag kan skriva in 199 på textteven medans ett program pågår borde väl en dator kunna göra detsamma och spara ner det till en textfil, det måste ju komma en textström som går att spara ner på nåt sätt. sen måste den ju synkas till bilden, men all den informationen finns ju i realtid, så den måste ju gå att registrera på nåt sätt?

Postad 05 juni 2010 - 01:06

M_W
  • M_W
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Sen en annan sak som jag tänkt på som kanske inte heller är tekniskt möjligt, att ha 60 Hz i PAL, jag har nämligen mycket bättre svärta med 60 Hz på min plasmatv. jag prövade i bootmenyn där, men det ville den inte gå med på, och så ändrade den upplösning också, det bästa vore om man kunde välja 1080p och 60 hz, eller blir det nåt problem med PAL och 60 hz, att bilden som kommer från telia redan är i 50 och då måste visas i 50 hz?

Redigerat av M_W, 05 juni 2010 - 01:36.

Postad 05 juni 2010 - 08:58

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Just textningen på Text-TV distribuerar till boxen på separata multicast-strömmar, på motsvarande sätt som textningen på de kanaler där man kan välja språk själv (svenska, norska, danska, finska).

Så det är bara "statiska" Text-TV sidor som hämtas som webbsidor från en webbserver. "Dynamiska" Text-TV sidor (som 199 och 299 för SVT1 respektive SVT2) distribueras på multicastströmmar.

Så rent tekniskt så är lösningarna rätt lika varandra för dessa två typer av textningsmekanismer. Det "enda" som skiljer är lite på vilka multicastströmmar (t ex portnummer) som textningen distribueras.

/Peter Cigéhn

4 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

Michael L
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.