Nej
skickas det inte som MPEG2 TS?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, Feb 11 2005 20:26
34864 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 22 September 2011 - 19:45
Hej, försöker se på hockey Canal+ Extra streamat till datorn då jag har max paketet.
Error playing video, contact support får jag hela tiden. Efter ha väntat en timme på att komma fram på chatten, så påstår Lisa att jag ska kontakta Canal+ Support! Men det är Telia som jag betalar till och anser att ni skall ta ansvar för att kontakta era underleverantörer! Köper jag en TV som det är fel på så går jag till den jag har köpt teven av och inte fabrikanten. Det här borde man få kompensation för! Postad 22 September 2011 - 19:53
Mpeg4 använder Telia + kryptering Finns ingen strandad på samma sätt som vid DVB-x Postad 22 September 2011 - 21:11
Och nu dog sändningar till mig helt.....först ganska mycket osynk, sen ostadigt..... Konstigt att internet och telefonin fungerar men inte TV. Fastnar på tredje pricken och säger att jag måste starta om samt undersöka kablarna... Redigerat av Unregistereda360a43b, 22 September 2011 - 21:38. Postad 22 September 2011 - 21:54
TV:n kommer inte igång här heller, samma felmeddelande som ditt. Har problem med min ADSL generellt. Bredbanskollen rapporterar 0.22 Mbit/s nedströms på en lina som jag normalt får 11Mbit/s på. Bor på Öland. Postad 22 September 2011 - 22:03
Ok, då är det något lokalt kan jag tänka mig. Jag bor i Kalmar :-) Jag har dock VDSL och ligger på 30/8 så allting fungerar förutom TV. Postad 22 September 2011 - 22:20
Hej, har rapporterat samma problem till Telia felanmälan (via mail) utan att fått svar. Men det är samma text och problem som drabbar mig, det kvittar vad man har för anslutning osv, provat på fyra olika datorer med fyra olika uppkopplingar. Samma sak, sedan ibland kommer det något med "kryptering" osv. Har provat på canal+ 1, hd, mm samma sak... Postad 23 September 2011 - 06:54
+1 på fiber Fick beskedet från Telias kundtjänst att felsökning pågår. Redigerat av defiant, 23 September 2011 - 07:10. Postad 24 September 2011 - 09:59
MPEG4 är en codec, den använder normalt också MPEG2-TS. Kör de de okrypterade kanalerna krypterat blir det ju förstås svårt. Men det är ju sorgligt att man inte kan ta emot dem på en vanlig TV med DLNA stöd. Postad 24 September 2011 - 10:38 Det fungerar för mig på hockeykanalen, men inte på extrakanalerna. Det som irriterar mig är att Telia inte tar ansvar att kolla med sin underleverantör. Tänk om alla kanaler skulle vara tillgänglig på datorn, hur många olika leverantörer ska man då behöva kontakta? Det skulle vara intressant att få ett svar från Telia. Postad 25 September 2011 - 20:08
Telia har, om ni inte förstått det redan, felanmält detta till Canal+ då det är en webtjänst de ansvarar för och driftar. Om jag har fattat rätt så det som så att Canal + har valt att bara ha felavhjälpning på kontorstid och således kan vi bara konstatera att det är fel och beklaga att Telia inte har någon som helst möjligt att åtgärda felet. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 25 September 2011 - 22:17
Kanske fel forum att fråga i men... som potentiell fiberkund så undrar jag om detta med antalet boxar och sladdar. Om jag blir Triple-play kund blir jag tvungen att ha:
Fiberuttag (en kabel) Switch (fyra kablar inkl en strömkabel) Telefonibox (tre kablar inkl en strömkabel) Router (två kablar inkl en strömkabel) Ruckus* (två kablar inkl en strömkabel) Blir tolv sladdar och fyra boxar i köket där fiberuttaget sitter så min fråga är om Telia kommer med en smidig allt-i-ett-lösning? *Ruckus måste jag ha för att få trådlös TV. Vill inte behöva dra 30+ meter med kabel. Blir också två kablar i mediabänken för Ruckusmottagaren samt tre för digitalboxen. Många kablar och boxar blir det. Postad 26 September 2011 - 17:27
Detta är svårt att komma ifrån en kabel mellan TP uttaget och din utrustning.
Då Telia normalt endast levererar Telia smart tjänsten till nya kunder så får man ett routermodem (idag Thomsson 789) som är en trådlös router, Telefoniadapter samt switch så behöver du inte så många kablar. Du behöver förutom kabeln ovan bara en strömkabel för att ansluta datorer trådlöst och en kabel som går till din telefon.
Behöver man ha ruckus så blir det två kablar till fortfarande, men det blir totalt 5 kablar vid TP uttaget (två strömkablar, två nätverkskablar, en telefonkabel). Det behövs ytterligare en strömkabel om din Telefon behöver en. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 26 September 2011 - 17:49
Telia har gått från att använda MPEG2 till MPEG4 kodning på alla kanaler, och som det pratats om tidigare så använder Telia krypteringsutrustning från verimatrix.
Alla kanaler i Telias är och ska vara krypterade.
Vill man prata om en standard så kan man nog kalla standarden för IPTV helt enkelt. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 26 September 2011 - 18:25
Det är viktigt att kunderna felanmäler det så vi kan åtgärda det. Det är ganska omöjligt för oss att notera om någon enskild kanal är ur synk. Gör man en felanmälan kan vi skriva upp att det var problem och det är bra underlag när man pratar med leverantörerna så att de permanent kan åtgärda problemen. Ni som läser denna tråd kan använda det mycket enklare sättet att skicka in det via formuläret på iptv.rly.nu. Vi tittar över möjligheterna att utveckla tjänsten på sidan så man får återkoppling där när vi åtgärdat problemet och även att lägga upp så man kan felanmäla fel på VoD filmer på något enkelt sätt. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 26 September 2011 - 21:07 Hej! Tack för svaret! Det är fortfarande fel i kväll! På chatten i fredags verkade de inte veta någonting och inte att det var felanmält till Canal+. De hänvisade mig till Canal support+, vilket om jag förstår dig rätt jag inte ska behöva kontakta, så lite utbildning kan vara på sin plats. Jag tycker också att bemötandet från supporten var rätt dåligt. Jag är helt medveten om att det inte är Telia som kan åtgärda problemet, men nu är det fjärde kvällen som jag inte kan se kanalerna. Hur många dagar ska jag vara utan tjänsten utan att få kompensation? Gunnar! Idag tisdag fungerar 1 av 5 utsändningar men inte den jag vill se. Redigerat av gunnarbo, 27 September 2011 - 19:00. Postad 26 September 2011 - 22:05
Nån mer än jag som har ljud men inte bild? Händer en eller ett par ggr i veckan. Får dra ut strömsladden och starta om, då löser det sig. Ganska störigt. Har den inspelningsbara Motorola boxen.
Postad 27 September 2011 - 07:02
Undrar också detta lite. Är på resande fot och skulle bl.a vilja följa speedwaymatchen ikväll på C+ sport... fick ett mail från kundtjänst att felet är felanmält, att det ej var det tidigare då inte så många hade felanmält det, men i söndags var det alltså felanmält till canal+, men ej fått vidare återkoppling om vad som händer... Postad 27 September 2011 - 18:41
Hände mig en gång förra helgen, men jag tror det var första och hittilss enda gången. I alla fall på ett bra tag. Har mest problem med ljudsynk sedan en tid tillbaka. Redigerat av Michael L, 27 September 2011 - 18:56. Postad 27 September 2011 - 19:08
Försöker koppla en IR-blaster till datorn att hitta min Motorloa VIP1903 men den lyckas inte hitta rätt IR-code, någon som vet vilken kod man ska använda?
Postad 27 September 2011 - 19:13
hej.
Fick ett nytt smart modem idag. kopplade in det precis, men när najg startar boxen stannar den på 3 pricken och lyser rött. och startar sedan om. vad betyder det? hur fixar jag detta? Postad 27 September 2011 - 19:51
Vanligaste orsaken är smart modemet inte har IP på IPTV tjänsten. Du kan se om så är fallet genom att surfa till modemet (192.168.1.254). Markus Johansson Telia Kundservice Postad 27 September 2011 - 19:57
Jag har för mig att boxen använder 56khz IR och att det är samma som med 1510, 1910 och 1963 eftersom att de har samma fjärrkontroll. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 27 September 2011 - 20:10 od Hur ger man den ip adress då? Mina boxar ser ut som unknown i modemet. Nu bytte ja tillbaka till det gamla modemet o då fungerar det klockrent. Måste man vänta flera timmar eller nåt när man byter modem? Telefonen fungerade inte heller Postad 27 September 2011 - 20:19
Generellt så ska man inte behöva kontakta dem, men deras support kan oftast informera att det är fel på tjänsten när det är det eftersom att det även drabbar kunder från andra operatörer. Det är ju inget fel som syns i några system hos Telia och vi har inget system där det går att notera detta på ett bra sätt i dagsläget och det kan ibland ge lite olika svar eftersom att vi är så många medarbetare och det inte är lätt att alla tar till sig av samma information.
I detta fall är det enligt villkoren ingen rätt till kompensation från Telia oavsett hur många dagar det inte fungerar. Detta är en tilläggstjänst som tillhandahålls av canal + själva. Du har inte haft totalt oanvändbar digital-tv tjänst i mer än fem dagar eftersom att du kan se på tv med din digital-tv box utan problem för närvarande. Sen att det inte fungerar är bara att beklaga och vi kan inte göra mycket mer än att be kunderna avvakta för tillfället då det ligger helt utan Telias kontroll att det inte fungerar. Vi har försökt att få ett svar om när det kommer fungera igen från Canal+ men det har vi inte fått så jag har ingen aning när det kommer att fungera igen. Det kan vara som så att det är planerat avbrott för att Canal+ håller på med något underhåll men det är ingen information som jag har fått. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 27 September 2011 - 20:24
Att den inte får IP brukar normalt vara att det är något fel med kommunikationen mellan smart modemet och servern. Det brukar normalt gå på några sekunder nämligen. Du kan skicka ett PM till mig med uppgifter så jag kan identifiera ditt abonnemang så an jag titta på om jag ser orsaken. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 27 September 2011 - 21:09
Behöver en ny IR-extender till min Motorola 1963 då den jag köpte, Digiality IR Bender, bara fungerar ibland. Får oftast sitta och vinkla kontrollen fram och tillbaka innan det till slut fungerar. Har provat att skruva isär extendern och justerat den lilla skruv som matar koderna men det hjälpte inte. Den var inställd på "rätt" kod från början.
Någon som äger eller har provat HQ IR Extender? Postad 27 September 2011 - 21:16
Varsågod! Markus Johansson Telia Kundservice Postad 28 September 2011 - 11:29 Jag har samma problem ett par gånger i veckan. Har också den inspelningsbara boxen. Vet inte om det kan ha något samband? Jag är inne på min tredje inspelningsbara box dessutom. Dom verkar inte hålla så länge... Postad 28 September 2011 - 14:08
Ljudet på ESPN America knastrar. Felet finns endast på denna kanal. Är det bara jag som har det problemet?
Postad 28 September 2011 - 14:25
Till Telia:
Bugg (tycker jag i alla fall) i VIP 1963: Om man pausar ett program så pass länge att hela timeshift-buffern fylls så startar automatiskt uppspelning igen när den är full. Exempelscenario: Min timeshiftbuffer är 2 timmar stor. Jag pausar en actionfilm kl 23:00 för att natta barnen. Jag somnar till. ...och väcks kl 01:00 av en massa dunder och brak från vardagsrummet. Det är boxen som självmant börjat spela upp min pausade film. Normalt och förväntat beteende är såklart att boxen förblir i pausat läge. Dessutom utan att det äldsta datat pushas ut ur buffern när nyare kommer in. Har man pausat något ska det förbli pausat där man var, dvs det nya data som kommer in efter 2h åker ut till /dev/null istället för att åka in i timeshift-buffern där det skulle pusha ut det äldsta datat. Postad 28 September 2011 - 15:29 Nejdå, även jag hör knaster även fast det inte är så mycket. Postad 28 September 2011 - 16:15
Finns även hos CD via satellit Postad 28 September 2011 - 16:16
Till Telia:
Både igår och idag har även jag noterat många (ca 10 st i timmen) korta frysningar i ljud och bild, dvs ett kort hack på ca 2 sekunder. VIP 1963 via fiberlan i Uppsala. Hela kvällen igår (jag hade TV3 på). Hela middagen, eftermiddagen och det pågår hack just nu på TV4 (kl 17:14). Jag har inte ändrat någonting här hemma, och normalt brukar jag aldrig ha några hack. Det börjar bli rätt många som felrapporterar detta beteende nu... Postad 28 September 2011 - 17:24 Jag antar att det är sändningen från ESPN som det är fel på. Rapporterar Telia detta till dem eller måste vi själva göra det? Postad 28 September 2011 - 20:00
Vi rapporterade det vid 16 tiden och nu verkar det vara fixat. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 28 September 2011 - 20:09
Nu har jag luskat klart för nu finns kanalen på kanalplats 450 mellan midnatt och 02. Som det ser ut nu är den inte textad men ibland kan det komma text på samma plats från vanliga TV1000 (när erotiken på vanliga TV1000 är textad bara då) men vill ni inte ha den kan ni stänga av textningen i inställningarna. Det finns ingen EPG förutom att det står erotik och det kommer att göra det tills vi får dit rätt EPG data. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 29 September 2011 - 01:45
Buffertlängden ska vara valbar. Vill jag pausa tills hårddiskutrymmet är slut så ska jag kunna göra det. Det har jag efterfrågat innan. Att inte när det är buffrat i säg 1 1/2 timme kunna trycka REC och få programmet/programmen sparade som är inspelade i bufferten från början med titel och allt suger också. Det är så att säga inspelat på hd:n eftersom det ligger i bufferten. Kan en hemmapulare fixa denna funktionen att spara i efterhand i radiospelaren Screamer Radio för pc som är gratis så skulle det väl vara märkligt om en Motorolabox inte skulle kunna fås att göra detta. Principen är den samma (trots att det här även gäller video och inte bara audio) att det som ligger i bufferten läggs ihop med det som spelas in när jag trycker REC och sparas snyggt och prydligt med titel och allt. Redigerat av Bosse-i-skogen, 29 September 2011 - 01:52. Postad 29 September 2011 - 01:48
Blev förvånad precis då boxen stod på SVT1 när jag kom hem och två program på 4:an inte hade blivit inspelade. Tryckte REC och fick beskedet att jag inte hade en hårddisk. Efter en omstart av boxen så hittades hårddisken.
Postad 29 September 2011 - 05:42 Kan ju alltid hoppas, samtidigt öka tvvolymen för hdsända kanaler. Hoppar högt när man byter till någon annan kanal!! Postad 29 September 2011 - 06:43
Detta problem har jag haft under 3-4 dagar nu, att jag saknar inspelningsfunktion (fast jag haft det i två år) men omstart med ryckt sladd hjälper. Går ej att gå in via menyn, och "starta om tjänsten" som finns där, utan hårdreboot är ett måste, precis som att boxen förlorar kontakten med hårddisken... vilket inte känns bra.
Enligt denna hemsidan http://www.canalplus.se/vara-kanaler så står ej telia med gällande canal+ Hits HD ännu, utan är CD, Comhem och IP-Sweden. Men hoppet får man väl leva på. Postad 29 September 2011 - 17:30
Bumpar min fråga. Postad 29 September 2011 - 20:16
Så är det för mig också. Det började för några veckor sedan. När jag pausar ett program, det kan vara allt från 3-4 minuter upp till 45 minuter, och sen kommer jag tillbaka och klickar på PLAY så hände det att den inte går igång, går inte att spola eller annat. Det enda som fungerar är att jag kan hoppa (avbryta) fram till så att jag kan se programmet där det sänds. Då har man missat mycket och det går inte att spola tillbaka. Lite låst är man, byter man kanal eller annat så är det kört. Telia: Ni borde skapa en funktion där man kan spara under inspelningar det som finns lagrad i timeshift. Postad 29 September 2011 - 20:48
Tack för informationen, bra jobbat. Synd bara att frivisingen är slut och vi aldrig hann utvärdera kanalen och dess fulla innehåll. EK 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |