Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *

34872 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6.629628 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 5.307692 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6.647058 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6.214284 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4.555554 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6.714284 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 5.363636 (10) Inga priser
111 relaterade trÄdar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlĂ€gg) 8 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlĂ€gg) 9 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlĂ€gg) 9 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlĂ€gg) 10 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlĂ€gg) 11 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlĂ€gg) 12 år sedan
BĂ€sta system för inspelning av TV-program? (5 inlĂ€gg) 12 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlĂ€gg) 13 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlĂ€gg) 15 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlĂ€gg) 15 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlĂ€gg) 15 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlĂ€gg) 15 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
NĂ„gon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlĂ€gg) 16 år sedan
Olika storlekar pĂ„ LG-tv med telia digitalbox (6 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
FjĂ€rren funkar ej... (18 inlĂ€gg) 16 år sedan
Dela inspelade program i nĂ€tverket (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
spela in frĂ„n en Motorola 1903 & telia (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
installations problem (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnĂ€tet (34 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nĂ€tverket. (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlĂ€gg) 16 år sedan
Boxer IPTV (17 inlĂ€gg) 16 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
1080i pĂ„ Motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Dum frĂ„ga kanske! :-) (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlĂ€gg) 16 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia digital bredband tv pĂ„ flera box/tv? (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Ny serie HD-boxar frĂ„n Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlĂ€gg) 16 år sedan
Streama/strömma frĂ„n PC till motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia triple play - trĂ„dlös? (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
HDTV via bredbandet frĂ„n Canal Digital (16 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia och Viasat (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlĂ€gg) 17 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlĂ€gg) 17 år sedan
Smart i datorn (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Inloggning (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskĂ€rm (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Synpunkter pĂ„ BBB:s ip-tv (8 inlĂ€gg) 17 år sedan
FjĂ€rrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
MultifjĂ€rr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
iptv med HD (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
PX80E och 1910 Box frĂ„n Telia (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
ip tv (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
trĂ„dlös TV? (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och lĂ„ter dig se OS pĂ„ tider som passar dig (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Motorola 1910 (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
blĂ„ prickar i rutan (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bildkvalitet pĂ„ Telias bredbandstv jĂ€mfört med parabol (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Telia digital-TV (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Köp av platt tv för bĂ€sta bild (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlĂ€gg) 18 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlĂ€gg) 18 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
Telia IP-TV (5 inlĂ€gg) 18 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlĂ€gg) 18 år sedan
NĂ„gon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Manual 1910 (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
FjĂ€rrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskĂ€rm (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
TV/Dator i stadsnĂ€t (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlĂ€gg) 18 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlĂ€gg) 18 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlĂ€gg) 18 år sedan

#24551

Postad 03 February 2016 - 12:39

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

Den "sÀljaren" skulle jag ocksÄ vilja prata med.....

 

Ibland rÀcker det att ringa och prata med dem, jag har ocksÄ fÄtt halverade priser i ett Är.



#24552

Postad 03 February 2016 - 12:43

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

@teliakundservice

 

Hej Markus.

 

Enligt Viasats hemsida ska Telia nu erbjuda Viasat Sport/Hockey i HD, sÄ har det inte stÄtt förut.

Är det nĂ„got som Ă€r pĂ„ gĂ„ng eller Ă€r det bara jag som hoppas för mycket.

 

KÀnns ju sÄdÀr nu nÀr Viasat höjer priserna att man inte ens fÄr hela utbudet :(

 

 

 

 

 

https://www.viasat.s...erantorer/telia

 

Blev lite nyfiken, sÄ jag kollade Telias hemsida och jag kan inte se nÄt dÀr (Ànnu).

Men jag ser att Viasat Fotboll/Motor HD ska ingÄ i sportpaketet. Kan inte se att jag har dem eller mÄste man ha HD-paketet dÄ ocksÄ? (det stÄr inget om detta under HD-paketet)

LÀggs HD-versionen pÄ plats 74, som SVT gör eller Àr det 474 den ska finnas pÄ (motor alltsÄ)?


Redigerat av Bopper, 03 February 2016 - 12:44.


#24553

Postad 03 February 2016 - 13:23

Unregistered63c886aa
  • Unregistered63c886aa
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0

Blev lite nyfiken, sÄ jag kollade Telias hemsida och jag kan inte se nÄt dÀr (Ànnu).

Men jag ser att Viasat Fotboll/Motor HD ska ingÄ i sportpaketet. Kan inte se att jag har dem eller mÄste man ha HD-paketet dÄ ocksÄ? (det stÄr inget om detta under HD-paketet)

LÀggs HD-versionen pÄ plats 74, som SVT gör eller Àr det 474 den ska finnas pÄ (motor alltsÄ)?

 

Det har funnits tvÄ paket; Viasat Sport samt Viasat Sport HD, i och med Viasats prishöjningar och kommande förÀndringar (TV3 Sport) sÄ verkar det smalnas av till bara ett paket (med HD).

 

Jag som har det gamla med HD (och fiber) har precis som du skriver HD-kanalerna pÄ SD-platserna, precis som med SVT.



#24554

Postad 03 February 2016 - 16:25

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

  • 3278 inlĂ€gg
  • 0
Telia brukar bemöta sina kunder bra. SjÀlv fick jag rabatt pÄ mitt 100/100 i 6 mÄnader för endast 279:- istÀllet för ordinarie priset. Samt en Inspelningsbar box utan kostnad.

#24555

Postad 03 February 2016 - 18:08

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

Det har funnits tvÄ paket; Viasat Sport samt Viasat Sport HD, i och med Viasats prishöjningar och kommande förÀndringar (TV3 Sport) sÄ verkar det smalnas av till bara ett paket (med HD).

 

Jag som har det gamla med HD (och fiber) har precis som du skriver HD-kanalerna pÄ SD-platserna, precis som med SVT.

 

Jag har inte fÄtt Viasat Motor HD, Ànnu. Men pÄ Telias hemsida stÄr "tidigaste leveransdatum Àr 1 mars", sÄ det kanske hÀnder nÄt dÄ?



#24556

Postad 03 February 2016 - 18:18

donadoni41
  • donadoni41
  • LĂ€rjunge

  • 280 inlĂ€gg
  • 0

Den "sÀljaren" skulle jag ocksÄ vilja prata med.....

Prova vetja.. :rolleyes:

Kan aldrig skada...



#24557

Postad 03 February 2016 - 18:48

91robe
  • 91robe
  • ForumrĂ€v

  • 592 inlĂ€gg
  • 0

Ja precis min tanke ocksÄ.

De verkade som Telia gick segrande ur striden och lyckades förhandla tillbaka kanalerna med liknande villkor. Men i sjÀlva verket sÄ fick Telia kanske betala mer för rÀttigheterna som nu hamnar pÄ oss slutkunder.

Kan tycka att 279:- för att ett normalutbud Àr skamligt dyrt nÀr streamingtjÀnsterna ligger pÄ 89:-. De flesta kanaler har ju Àven gratis playtjÀnster (som man ses med de flesta mediaspelare via KODI eller liknande), sÄ varför ska man ha live TV?

Kanske dags att lĂ€gga DiscoveryNetworks kanalerna i ett eget paket sĂ„ vi fĂ„r svart pĂ„ vitt vad detta krĂ„nglande bolag faktiskt kostar. 

 

Finns ett discovery paket och det kostar 308 kr i mÄnaden.



#24558

Postad 06 February 2016 - 19:20

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

  • 3266 inlĂ€gg
  • 0

Den "sÀljaren" skulle jag ocksÄ vilja prata med.....

Fast sitter man pÄ TV-paket för över 1000:-/mÄn sÄ har man kanske lite mer förhandlingsutrymme Àn snÄl-Svensson som gnÀller pÄ att lagompaketet för 239.- Àr dyrt (tÀnker pÄ mig sjÀlv) ;)



#24559

Postad 08 February 2016 - 11:47

PBateman
  • PBateman
  • ForumrĂ€v

  • 819 inlĂ€gg
  • 0

Fast sitter man pÄ TV-paket för över 1000:-/mÄn sÄ har man kanske lite mer förhandlingsutrymme Àn snÄl-Svensson som gnÀller pÄ att lagompaketet för 239.- Àr dyrt (tÀnker pÄ mig sjÀlv) ;)

Betalar över 1000 i mÄnaden redan och nÀr jag ringde och försökte fÄ samma deal sÄ hade dom aldrig hört talas om detta pris och kunde absolut inte erbjuda mig nÄtt liknande.....



#24560

Postad 08 February 2016 - 13:08

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

Betalar över 1000 i mÄnaden redan och nÀr jag ringde och försökte fÄ samma deal sÄ hade dom aldrig hört talas om detta pris och kunde absolut inte erbjuda mig nÄtt liknande.....

 

Du fÄr "hota" med att sÀga upp eller byta till ett billigare paket ;)



#24561

Postad 08 February 2016 - 15:47

PBateman
  • PBateman
  • ForumrĂ€v

  • 819 inlĂ€gg
  • 0

Gjorde det....kanske va fel sÀljare som svarade. Skall göra ett nytt försök



#24562

Postad 09 February 2016 - 08:25

Aene
  • Aene
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0

Är det bara jag som har 'problem' med play-tjĂ€nsterna? Ibland fĂ„r jag upp att istĂ€llet för t.ex. avsnitt ett och tvĂ„ sĂ„ finns avsnitt tvĂ„ tvĂ„ gĂ„nger. Eller som ibland om jag klickar mig in och förvĂ€ntar mig mer information om ett program sĂ„ fĂ„r jag inte upp nĂ„got utan enbart en bild som ser ut att vara en 16:9 bild som klĂ€mts ihop till 4:3.



#24563

Postad 09 February 2016 - 12:09

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

Är det bara jag som har 'problem' med play-tjĂ€nsterna? Ibland fĂ„r jag upp att istĂ€llet för t.ex. avsnitt ett och tvĂ„ sĂ„ finns avsnitt tvĂ„ tvĂ„ gĂ„nger. Eller som ibland om jag klickar mig in och förvĂ€ntar mig mer information om ett program sĂ„ fĂ„r jag inte upp nĂ„got utan enbart en bild som ser ut att vara en 16:9 bild som klĂ€mts ihop till 4:3.

 

För serier lÀggs ofta alla visningar upp, Àven repriser, dÀrför kan mÄnga avsnitt listas flera gÄnger och den dÀr hoptryckta bilden har jag ocksÄ sett. Men det skulle nog underlÀtta om du redovisar konkreta exempel, som du anser Àr fel.



#24564

Postad 09 February 2016 - 20:18

akikkal
  • akikkal
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

har digital boxen VIP1113 stöd för HDMI-CEC (eller liknande)? Har idag VIP1003 och den har inte det.

 

Har försökt prata med supporten pÄ telia, men dom förstÄr inte vad det Àr och bekrÀftar enbart att den har HDMI..

Googlade pÄ VIP1113 och HDMI CEC och det finns viss info om att CEC stödet kom med en firmware update sent 2014


Redigerat av akikkal, 09 February 2016 - 20:20.


#24565

Postad 10 February 2016 - 06:51

Aene
  • Aene
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0

För serier lÀggs ofta alla visningar upp, Àven repriser, dÀrför kan mÄnga avsnitt listas flera gÄnger och den dÀr hoptryckta bilden har jag ocksÄ sett. Men det skulle nog underlÀtta om du redovisar konkreta exempel, som du anser Àr fel.

 

OK. GÄr jag nu till exempel in pÄ SVTr och vill titta pÄ Shetland sÄ kan jag vÀlja Avsnitt 4 eller Avsnitt 4. BÄda har samma beskrivning och Àr tillgÀngliga i 2 dagar till.

GÄr jag t.ex. in pÄ Sjuan och vÀljer Broadchurch sÄ har jag den hoptryckta bilden. Det stÄr Broadchurch under bilden och ett litet tag stÄr det Broadchurch 1/1 lÀngst ner. Men det försvinner efter ett tag. Ingen annan information utan man fÄr klicka sig vidare en gÄng till för att komma till den.



#24566

Postad 11 February 2016 - 18:11

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

  • 2953 inlĂ€gg
  • 0

CD kunder fick tydligen 10 filmer kompensation vad fick vi 3?



#24567

Postad 11 February 2016 - 18:25

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

  • 3278 inlĂ€gg
  • 0

CD kunder fick tydligen 10 filmer kompensation vad fick vi 3?


Fick ingen sÄvitt jag minns. DÀremot fick jag behÄlla HBO 2 veckor extra. Fast den kanalen betalade jag redan för.

#24568

Postad 11 February 2016 - 21:15

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

OK. GÄr jag nu till exempel in pÄ SVTr och vill titta pÄ Shetland sÄ kan jag vÀlja Avsnitt 4 eller Avsnitt 4. BÄda har samma beskrivning och Àr tillgÀngliga i 2 dagar till.

GÄr jag t.ex. in pÄ Sjuan och vÀljer Broadchurch sÄ har jag den hoptryckta bilden. Det stÄr Broadchurch under bilden och ett litet tag stÄr det Broadchurch 1/1 lÀngst ner. Men det försvinner efter ett tag. Ingen annan information utan man fÄr klicka sig vidare en gÄng till för att komma till den.

 

Shetland ligger tydligen bara kvar en vecka i SVTr, dÀrför ser du bara det senaste avsnittet (samt en repris av detta avsnitt). Samma sak med Broadchurch, kan bara ses under en vecka frÄn sÀndning, fast SVTr har en snyggare lösning. Vet inte vem som Àr ansvarig för denna presentation, Sjuan/TV4 eller Telia.

 

SVTr (och kanske Àven andra kanaler) Àr ofta mer begrÀnsad Àn vad resp. tjÀnst pÄ webben Àr, men just Shetland kan du bara se i 7 dagar efter sÀndning Àven pÄ webben: http://www.svtplay.se/shetland



#24569

Postad 12 February 2016 - 13:01

Aene
  • Aene
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0

Shetland ligger tydligen bara kvar en vecka i SVTr, dÀrför ser du bara det senaste avsnittet (samt en repris av detta avsnitt). Samma sak med Broadchurch, kan bara ses under en vecka frÄn sÀndning, fast SVTr har en snyggare lösning. Vet inte vem som Àr ansvarig för denna presentation, Sjuan/TV4 eller Telia.

 

SVTr (och kanske Àven andra kanaler) Àr ofta mer begrÀnsad Àn vad resp. tjÀnst pÄ webben Àr, men just Shetland kan du bara se i 7 dagar efter sÀndning Àven pÄ webben: http://www.svtplay.se/shetland

Tack för informationen. LÄt vara att det ena Àr första avsnittet och det andra Àr en repris av det. Det kÀndes bara lite onödigt att ha bÄda dÄ det egentligen Àr samma sak. Men det kanske bara Àr jag.

 

BetrÀffande Broadchurch sÄ var poÀngen mer att det först dök upp en extra sida med en hoptryckt bild som inte sa nÄgot mer om vilket avsnitt eller sÄ. Utan det fick man först sedan man klickat sig vidare ytterligare. Varför inte en "riktig" bild eller en rad text om vilket avsnitt det rörde sig om?



#24570

Postad 12 February 2016 - 13:59

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

Tack för informationen. LÄt vara att det ena Àr första avsnittet och det andra Àr en repris av det. Det kÀndes bara lite onödigt att ha bÄda dÄ det egentligen Àr samma sak. Men det kanske bara Àr jag.

 

BetrÀffande Broadchurch sÄ var poÀngen mer att det först dök upp en extra sida med en hoptryckt bild som inte sa nÄgot mer om vilket avsnitt eller sÄ. Utan det fick man först sedan man klickat sig vidare ytterligare. Varför inte en "riktig" bild eller en rad text om vilket avsnitt det rörde sig om?

 

Jag brukar kolla pÄ Veckans brott i efterhand och dÄ brukar det finnas 4-5 rader av samma avsnitt :) Vet inte varför de listar alla repriser. Kanske nÄt för Markus att fundera pÄ? LikasÄ varför vissa serier har den "fula" hoptryckta bilden?



#24571

Postad 16 February 2016 - 11:02

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2534 inlĂ€gg
  • 0

Inspelningar som gör med utrustning hos Telia spelas in enligt EPG och det Àr som sÄ att har reprisen av ett program ett annat unikt ID i EPG sÄ kommer det spelas in flera gÄnger. i EPG datat vi fÄr skickar leverantören med vad som ska spelas in. Det Àr ju som sÄ att nÀr reprisen gÄr en annan dag sÄ blir det ju 7 dagar efter reprisen man kan se detta program om det nu Àr 7 dagar innan materialet plockas bort frÄn play tjÀnsten.

 

Det pÄgÄr för tillfÀlle ett arbete under Äret med att fÄ till bÀttre EPG data och dÄ kommer detta lösa sig med.

 

Det Àr ju Àven pga att kanalerna inte följer EPG som det kan bli fel program inspelat och saknas delar i början och/eller slutet.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#24572

Postad 16 February 2016 - 14:11

Weiman
  • Weiman
  • ForumrĂ€v

  • 932 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„n mer Ă€n jag som tycker att navigeringen i 'mini-guiden' (Info-knappen) Ă€r ologisk? Kontrollerna Ă€r ju precis tvĂ€rtom mot den vanliga guiden - höger/vĂ€nster byter kanal i stĂ€llet för tid.



#24573

Postad 16 February 2016 - 15:10

Krutrök
  • Krutrök
  • LĂ€rjunge

  • 442 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„n mer Ă€n jag som tycker att navigeringen i 'mini-guiden' (Info-knappen) Ă€r ologisk? Kontrollerna Ă€r ju precis tvĂ€rtom mot den vanliga guiden - höger/vĂ€nster byter kanal i stĂ€llet för tid.


Nej, jag tycker att kontrollen för uppÄt/nedÄt Àr det mest logiska för att scrolla uppÄt/nedÄt i tid för program som gÄtt eller kommer att gÄ. VÀnster/höger för kanalbyte Àr dÀremot kanske lite mindre logiskt men Àr ju vad som ÄterstÄr av kontrollen.

#24574

Postad 16 February 2016 - 16:32

Weiman
  • Weiman
  • ForumrĂ€v

  • 932 inlĂ€gg
  • 0

Kanske det hade varit logiskt om det hade varit enda alternativet. Men nĂ€r det finns tvĂ„ guider (tre inklusive kanallistan) kan man tycka att de borde fungera likadant.



#24575

Postad 16 February 2016 - 22:47

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2534 inlĂ€gg
  • 0

Eftersom att ni tycker om HD hÀr. Vilken HD kanaler stÄr högst pÄ era önskelistor?

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#24576

Postad 16 February 2016 - 23:14

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1138 inlĂ€gg
  • 0

TV6 och Sjuan. Det Àr nog de kanaler som flest har nytta av att fÄ i HD.

 

...och att alla de "vanliga" HD-kanalerna ska ingÄ i grundpaketet utan en massa larv med separat HD-paket.

 

Dvs SVT1HD, SVT2HD, TV3HD, TV4HD, Kanal5HD, TV6HD, SjuanHD plus de dÀr andra vanliga kanalerna ska ingÄ utan nÄgot mankemang.



#24577

Postad 16 February 2016 - 23:37

Weiman
  • Weiman
  • ForumrĂ€v

  • 932 inlĂ€gg
  • 0

För min del Eurosport och Discovery. Tittar inte mycket pÄ övriga reklamkanaler förutom nÀr det Àr sport.



#24578

Postad 17 February 2016 - 06:21

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • ForumrĂ€v

  • 722 inlĂ€gg
  • 0

Eftersom att ni tycker om HD hÀr. Vilken HD kanaler stÄr högst pÄ era önskelistor?

Markus Johansson
Telia Kundservice


Titta pÄ Canal Digitals HD utbud och ta efter dom. 22 HD kanaler utan extra tillÀgg. IngÄr i Familjepaketet. :)

#24579

Postad 17 February 2016 - 07:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4142 inlĂ€gg
  • 0

Eftersom att ni tycker om HD hÀr. Vilken HD kanaler stÄr högst pÄ era önskelistor?

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Alla tycker om HD, inte bara vi hÀr. Jag skulle vilja ha mer HD pÄ djur, natur och vetenskap/teknikkanalerna.



#24580

Postad 17 February 2016 - 08:04

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1318 inlĂ€gg
  • 0

Eftersom att ni tycker om HD hÀr. Vilken HD kanaler stÄr högst pÄ era önskelistor?
 
Markus Johansson
Telia Kundservice


Skippa HD-paketet och in med 3,4 och 5HD i de vanliga paketen, typ lagom. Kan Boxer ha det i sitt standardpaket (Mix) sÄ borde Telia ocksÄ kunna det.

Med vÀnlig hÀlsning
Bernt

#24581

Postad 17 February 2016 - 10:02

GannTrader
  • GannTrader
  • AnvĂ€ndare

  • 198 inlĂ€gg
  • 0

Hej

 

Om man har en kanal i SD borde Àven HD versionen ingÄ utan extra kostnad, dvs inga HD-paket.

Om nu det Àr för mycket begÀrt sÄ önskar jag dessa kanaler: 1-10,12, sportkanaler, djur/naturkanaler och dokumentÀrkanaler.



#24582

Postad 17 February 2016 - 10:10

Unregistered63c886aa
  • Unregistered63c886aa
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 2

Eftersom att ni tycker om HD hÀr. Vilken HD kanaler stÄr högst pÄ era önskelistor?

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Av dom som finns i Sverige:

TV6 HD, TV12 HD, TV4 Sport HD, Nat Geo Wild HD, Discovery HD, Animal Planet HD, BBC Brit HD, BBC Earth HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat 16 HD samt Disney Channel HD.

 

FörvÀntar mig kanske inte alla :) men dom flesta av dom finns ju trots allt hos övriga större operatörer i Sverige.



#24583

Postad 17 February 2016 - 10:23

Krutrök
  • Krutrök
  • LĂ€rjunge

  • 442 inlĂ€gg
  • 0
Definitivt Ätminstone 4:n och 7:an. Och visst Àr naturprogram rÀtt kassa om de inte sÀnds i HD...

#24584

Postad 17 February 2016 - 14:07

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2534 inlĂ€gg
  • 0

Telia har för tillfÀllet 28 st HD kanaler om jag rÀknat rÀtt. ( Àven om de dÄ inte Àr paketerade pÄ ett annat sÀtt Àn vissa av er skulle önska. )

 

  • SVT1 HD
  • SVT2 HD
  • National Geographics Channel HD
  • Outdoor Channel HD
  • TV3 HD
  • Kanal 5 HD
  • Kanal9 HD
  • TV4 HD
  • Viasat Motor HD
  • Viasat Film HD
  • C More Sport HD
  • C More Live HD
  • C More Live 2 HD
  • C More Live 3 HD
  • C More Live 4 HD
  • C More First HD
  • Viasat Film HD
  • C More Fotboll HD
  • C More Hockey HD
  • Fox HD
  • Viasat Golf HD
  • Viasat Film Comedy HD
  • Discovery HD Showcase
  • Eurosport 1 HD
  • Eurosport 2 HD
  • C More Golf HD
  • C More Hits HD
  • C More Series HD

 

SÄ frÄgan vad mer om det Àr nÄgon utöver de som ni helst vill ha.
 
Markus Johansson
Telia Kundservice


#24585

Postad 17 February 2016 - 14:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4142 inlĂ€gg
  • 0

 

 

 

SÄ frÄgan vad mer om det Àr nÄgon utöver de som ni helst vill ha.
 
Markus Johansson
Telia Kundservice

 

Hela Discoverypaketet i HD.



#24586

Postad 17 February 2016 - 14:49

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • ForumrĂ€v

  • 722 inlĂ€gg
  • 0
Om man har paket stor och inga extra film och sport dÄ helt plötsligt har man inte sÄ mÄnga kvar. Mer vanliga HD kanaler som ingÄr i stora paketet.

#24587

Postad 17 February 2016 - 15:29

donadoni41
  • donadoni41
  • LĂ€rjunge

  • 280 inlĂ€gg
  • 0

 

 

SÄ frÄgan vad mer om det Àr nÄgon utöver de som ni helst vill ha.
 
Markus Johansson
Telia Kundservice

 

 

Du glömde den kanal jag tittar mest pÄ, Viasat Fotboll HD.

Har haft Viasat Sport paketet lÀnge nu men Just Viasat Sport Àr inte i HD av nÄgon anledning.

Den skulle jag vilja se i HD.



#24588

Postad 17 February 2016 - 15:46

Unregistered63c886aa
  • Unregistered63c886aa
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0

Telia har för tillfÀllet 28 st HD kanaler om jag rÀknat rÀtt. ( Àven om de dÄ inte Àr paketerade pÄ ett annat sÀtt Àn vissa av er skulle önska. )


SÄ frÄgan vad mer om det Àr nÄgon utöver de som ni helst vill ha.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Varav 11 Àr Cmore och 8 viasat premium, dÄ Àr det ca 10 kvar. Det Àr i nivÄ med boxer.
Om man kikar hÀr: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/HDTV (under Europa/Sverige) finns en nÄgorlunda uppdaterad lista för jÀmförelse med olika operatörer. Kika gÀrna dÀr, dÄ ser man direkt hur lÄngt efter Telia Àr övriga.


Edit: men cred till dig Markus (och Telia). Som faktiskt tar upp frÄgan och vill ha synpunkter ifrÄn era kunder!

Redigerat av Unregistered63c886aa, 17 February 2016 - 16:47.


#24589

Postad 17 February 2016 - 15:55

Krutrök
  • Krutrök
  • LĂ€rjunge

  • 442 inlĂ€gg
  • 0
Missförstod uppenbarligen din frÄga Markus. Hade en orealistisk förhoppning om att fler HD-kanaler skulle komma att ingÄ i nuvarande paket...

#24590

Postad 17 February 2016 - 17:22

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlĂ€gg
  • 0

Markus det finns 30 HD kanaler hos Telia

·         SVT1 HD

·         SVT2 HD

·         TV3 HD

·         TV4 HD

·         Kanal 5 HD

·         Kanal9 HD

·         C More Sport HD

·         C More Live HD

·         C More Live 2 HD

·         C More Live 3 HD

·         C More Live 4 HD

·         C More Fotboll HD

·         C More Hockey HD

·         C More Golf HD

·         C More First HD

·         C More Hits HD

·         C More Series HD

·         Fox HD

·         Viasat Motor HD

·         Viasat Fotboll HD

·         Viasat Golf HD

·         Viasat Film HD

·         Viasat Film Comedy HD

·         Viasat Serie HD

·         Viasat Action HD

·         Discovery HD Showcase

·         National Geographics Channel HD

·         Outdoor Channel HD

·         Eurosport 1 HD

·         Eurosport 2 HD



#24591

Postad 17 February 2016 - 17:57

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1298 inlĂ€gg
  • 0

Jag lÀngtar till den 1:e mars, för det var vÀl dÄ vi skulle fÄ Viasat Motor HD i vanliga sport-paketet? :)



#24592

Postad 17 February 2016 - 18:00

donadoni41
  • donadoni41
  • LĂ€rjunge

  • 280 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som vet hur man fĂ„r tillgĂ„ng till Eurosport 2 HD?



#24593

Postad 17 February 2016 - 18:14

Unregistered63c886aa
  • Unregistered63c886aa
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som vet hur man fĂ„r tillgĂ„ng till Eurosport 2 HD?


Kanalpaket stor eller mixa.

#24594

Postad 17 February 2016 - 18:21

donadoni41
  • donadoni41
  • LĂ€rjunge

  • 280 inlĂ€gg
  • 0

Kanalpaket stor eller mixa.

 

OK! Tack!



#24595

Postad 17 February 2016 - 19:39

pallepaf
  • pallepaf
  • ForumrĂ€v

  • 545 inlĂ€gg
  • 1

 

Telia har för tillfÀllet 28 st HD kanaler om jag rÀknat rÀtt. ( Àven om de dÄ inte Àr paketerade pÄ ett annat sÀtt Àn vissa av er skulle önska. )

 

  • SVT1 HD
  • SVT2 HD
  • National Geographics Channel HD
  • Outdoor Channel HD
  • TV3 HD
  • Kanal 5 HD
  • Kanal9 HD
  • TV4 HD
  • Viasat Motor HD
  • Viasat Film HD
  • C More Sport HD
  • C More Live HD
  • C More Live 2 HD
  • C More Live 3 HD
  • C More Live 4 HD
  • C More First HD
  • Viasat Film HD
  • C More Fotboll HD
  • C More Hockey HD
  • Fox HD
  • Viasat Golf HD
  • Viasat Film Comedy HD
  • Discovery HD Showcase
  • Eurosport 1 HD
  • Eurosport 2 HD
  • C More Golf HD
  • C More Hits HD
  • C More Series HD

 

SÄ frÄgan vad mer om det Àr nÄgon utöver de som ni helst vill ha.
 
Markus Johansson
Telia Kundservice

 

Den mest uppenbara kanalen som saknas i listan, men som borde finnas i Telias utbud, Àr enligt min mening TV6 HD.

 

Om frÄgan vore vilka HD-kanaler man helst vill ha tillgÄng till "gratis" skulle mitt svar vara TV3 HD, TV4 HD och Kanal5 HD.



#24596

Postad 18 February 2016 - 08:21

michaellindqvist
  • michaellindqvist
  • Wannabe

  • 41 inlĂ€gg
  • 0

För min del prioriterar jag följande kanaler i HD.

 

1. Viasat Sport HD

2. Viasat Hockey HD

3. BBC Brit HD

4. TV12 HD

5. TV6 HD

 

NÀr vi ÀndÄ pratar kanaler Àr jag mycket angelÀgen om att det kommer gÄ att fÄ tag pÄ nya TV3 Sport hos Telia och att jag inte ska behöva skaffa ett Viasat Guld eller Silver abonnemang för att fÄ det. Ett Viasat Sport paket eller Stor borde rÀcka.

Jag undrar Àven nÀr BBC Earth ska gÄ att se eller köpa utan ett Mix paket. Mycket konstigt att övriga kunder inte ens fÄr köpa den kanalen separat.


Redigerat av michaellindqvist, 18 February 2016 - 08:22.


#24597

Postad 18 February 2016 - 08:27

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2534 inlĂ€gg
  • 0

Varav 11 Àr Cmore och 8 viasat premium, dÄ Àr det ca 10 kvar. Det Àr i nivÄ med boxer.
Om man kikar hÀr: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/HDTV (under Europa/Sverige) finns en nÄgorlunda uppdaterad lista för jÀmförelse med olika operatörer. Kika gÀrna dÀr, dÄ ser man direkt hur lÄngt efter Telia Àr övriga.

 
TV4 Sport HD kan man för övrigt sÀga att ni har för den TV4 Sport finns bara i HD, dock sÄ kodas den ner sÄ mycket att alla kunder kan titta pÄ den i dagslÀget sÄ bandbredden Àr bara som en SD Kanal.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#24598

Postad 18 February 2016 - 08:45

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2534 inlĂ€gg
  • 0

Markus det finns 30 HD kanaler hos Telia

 

 

Tack!

 

Sorry hade inte alla i huvudet helt enkelt.

 

Sen kan man nog sÀga att Telia Àven har Penthouse HD eftersom att den delar plats med viasat film kanaler pÄ nÀtterna. Denna stÄr inte med pÄ wikipedia sidan som det lÀnkades till tidigare.

 

 

Markus Johansson

Telia Kundservice


Redigerat av TeliaKundservice, 18 February 2016 - 10:56.


#24599

Postad 18 February 2016 - 09:17

GannTrader
  • GannTrader
  • AnvĂ€ndare

  • 198 inlĂ€gg
  • 0

 
TV4 Sport HD kan man för övrigt sÀga att ni har för den TV4 Sport finns bara i HD, dock sÄ kodas den ner sÄ mycket att alla kunder kan titta pÄ den i dagslÀget sÄ bandbredden Àr bara som en SD Kanal.

Intressant. DÄ undrar man ju om det finns fler kanaler som kodas ner för att, antar jag, ADSL-kunder ska kunna se kanalen.

Nu kan inte jag det tekniska men gÄr det inte att skicka ut dels en nedkodad variant och den urspungliga?



#24600

Postad 18 February 2016 - 11:19

Unregistered63c886aa
  • Unregistered63c886aa
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0

 
TV4 Sport HD kan man för övrigt sÀga att ni har för den TV4 Sport finns bara i HD, dock sÄ kodas den ner sÄ mycket att alla kunder kan titta pÄ den i dagslÀget sÄ bandbredden Àr bara som en SD Kanal.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

NÀr TV4 Sport Xtra fortfarande levde sÄ antar jag att det var samma sak? Dock sÄ sÀndes dÄ Àven en ren HD-variant.

Finns det nÄgon direkt orsak att inte samma sak görs nu? Det Àr vÀl Àven samma sak med Viasat 16 (Kanske Àven BBC Brit/Earth?

Nu kan jag inte det dÀr med upphandlingar med företagen som sÀnder ut kanalerna. t.ex TV4. I min (konstiga) vÀrld borde det inte innebÀra nÄgra jÀttekostnader att sÀnda ut tvÄ strömmar dÄ?

 

 

Att rent generellt se pĂ„ sport i "sd" pĂ„ en modern tv (ca 55") Ă€r inte ok Ă„r 2016 :) 





4 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 4 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.