Den "sÀljaren" skulle jag ocksÄ vilja prata med.....
Ibland rÀcker det att ringa och prata med dem, jag har ocksÄ fÄtt halverade priser i ett Är.
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, Feb 11 2005 20:26
34872 svar till detta Àmne
111 relaterade trÄdar
Postad 03 February 2016 - 12:39
Ibland rÀcker det att ringa och prata med dem, jag har ocksÄ fÄtt halverade priser i ett Är. Postad 03 February 2016 - 12:43
Blev lite nyfiken, sÄ jag kollade Telias hemsida och jag kan inte se nÄt dÀr (Ànnu). Men jag ser att Viasat Fotboll/Motor HD ska ingÄ i sportpaketet. Kan inte se att jag har dem eller mÄste man ha HD-paketet dÄ ocksÄ? (det stÄr inget om detta under HD-paketet) LÀggs HD-versionen pÄ plats 74, som SVT gör eller Àr det 474 den ska finnas pÄ (motor alltsÄ)? Redigerat av Bopper, 03 February 2016 - 12:44. Postad 03 February 2016 - 13:23
Det har funnits tvÄ paket; Viasat Sport samt Viasat Sport HD, i och med Viasats prishöjningar och kommande förÀndringar (TV3 Sport) sÄ verkar det smalnas av till bara ett paket (med HD).
Jag som har det gamla med HD (och fiber) har precis som du skriver HD-kanalerna pÄ SD-platserna, precis som med SVT. Postad 03 February 2016 - 16:25
Telia brukar bemöta sina kunder bra. SjÀlv fick jag rabatt pÄ mitt 100/100 i 6 mÄnader för endast 279:- istÀllet för ordinarie priset. Samt en Inspelningsbar box utan kostnad.
Postad 03 February 2016 - 18:08
Jag har inte fÄtt Viasat Motor HD, Ànnu. Men pÄ Telias hemsida stÄr "tidigaste leveransdatum Àr 1 mars", sÄ det kanske hÀnder nÄt dÄ? Postad 03 February 2016 - 18:18
Prova vetja.. Kan aldrig skada... Postad 03 February 2016 - 18:48
Finns ett discovery paket och det kostar 308 kr i mÄnaden. Postad 06 February 2016 - 19:20
Fast sitter man pÄ TV-paket för över 1000:-/mÄn sÄ har man kanske lite mer förhandlingsutrymme Àn snÄl-Svensson som gnÀller pÄ att lagompaketet för 239.- Àr dyrt (tÀnker pÄ mig sjÀlv) Postad 08 February 2016 - 11:47
Betalar över 1000 i mÄnaden redan och nÀr jag ringde och försökte fÄ samma deal sÄ hade dom aldrig hört talas om detta pris och kunde absolut inte erbjuda mig nÄtt liknande..... Postad 08 February 2016 - 13:08
Du fĂ„r "hota" med att sĂ€ga upp eller byta till ett billigare paket Postad 08 February 2016 - 15:47 Gjorde det....kanske va fel sĂ€ljare som svarade. Skall göra ett nytt försök Postad 09 February 2016 - 08:25 Ăr det bara jag som har 'problem' med play-tjĂ€nsterna? Ibland fĂ„r jag upp att istĂ€llet för t.ex. avsnitt ett och tvĂ„ sĂ„ finns avsnitt tvĂ„ tvĂ„ gĂ„nger. Eller som ibland om jag klickar mig in och förvĂ€ntar mig mer information om ett program sĂ„ fĂ„r jag inte upp nĂ„got utan enbart en bild som ser ut att vara en 16:9 bild som klĂ€mts ihop till 4:3. Postad 09 February 2016 - 12:09
För serier lÀggs ofta alla visningar upp, Àven repriser, dÀrför kan mÄnga avsnitt listas flera gÄnger och den dÀr hoptryckta bilden har jag ocksÄ sett. Men det skulle nog underlÀtta om du redovisar konkreta exempel, som du anser Àr fel. Postad 09 February 2016 - 20:18 har digital boxen VIP1113 stöd för HDMI-CEC (eller liknande)? Har idag VIP1003 och den har inte det.
Har försökt prata med supporten pÄ telia, men dom förstÄr inte vad det Àr och bekrÀftar enbart att den har HDMI.. Googlade pÄ VIP1113 och HDMI CEC och det finns viss info om att CEC stödet kom med en firmware update sent 2014 Redigerat av akikkal, 09 February 2016 - 20:20. Postad 10 February 2016 - 06:51
OK. GÄr jag nu till exempel in pÄ SVTr och vill titta pÄ Shetland sÄ kan jag vÀlja Avsnitt 4 eller Avsnitt 4. BÄda har samma beskrivning och Àr tillgÀngliga i 2 dagar till. GÄr jag t.ex. in pÄ Sjuan och vÀljer Broadchurch sÄ har jag den hoptryckta bilden. Det stÄr Broadchurch under bilden och ett litet tag stÄr det Broadchurch 1/1 lÀngst ner. Men det försvinner efter ett tag. Ingen annan information utan man fÄr klicka sig vidare en gÄng till för att komma till den. Postad 11 February 2016 - 18:25
Fick ingen sÄvitt jag minns. DÀremot fick jag behÄlla HBO 2 veckor extra. Fast den kanalen betalade jag redan för. Postad 11 February 2016 - 21:15
Shetland ligger tydligen bara kvar en vecka i SVTr, dÀrför ser du bara det senaste avsnittet (samt en repris av detta avsnitt). Samma sak med Broadchurch, kan bara ses under en vecka frÄn sÀndning, fast SVTr har en snyggare lösning. Vet inte vem som Àr ansvarig för denna presentation, Sjuan/TV4 eller Telia.
SVTr (och kanske Àven andra kanaler) Àr ofta mer begrÀnsad Àn vad resp. tjÀnst pÄ webben Àr, men just Shetland kan du bara se i 7 dagar efter sÀndning Àven pÄ webben: http://www.svtplay.se/shetland Postad 12 February 2016 - 13:01
Tack för informationen. LÄt vara att det ena Àr första avsnittet och det andra Àr en repris av det. Det kÀndes bara lite onödigt att ha bÄda dÄ det egentligen Àr samma sak. Men det kanske bara Àr jag.
BetrÀffande Broadchurch sÄ var poÀngen mer att det först dök upp en extra sida med en hoptryckt bild som inte sa nÄgot mer om vilket avsnitt eller sÄ. Utan det fick man först sedan man klickat sig vidare ytterligare. Varför inte en "riktig" bild eller en rad text om vilket avsnitt det rörde sig om? Postad 12 February 2016 - 13:59
Jag brukar kolla pÄ Veckans brott i efterhand och dÄ brukar det finnas 4-5 rader av samma avsnitt Postad 16 February 2016 - 11:02 Inspelningar som gör med utrustning hos Telia spelas in enligt EPG och det Àr som sÄ att har reprisen av ett program ett annat unikt ID i EPG sÄ kommer det spelas in flera gÄnger. i EPG datat vi fÄr skickar leverantören med vad som ska spelas in. Det Àr ju som sÄ att nÀr reprisen gÄr en annan dag sÄ blir det ju 7 dagar efter reprisen man kan se detta program om det nu Àr 7 dagar innan materialet plockas bort frÄn play tjÀnsten.
Det pÄgÄr för tillfÀlle ett arbete under Äret med att fÄ till bÀttre EPG data och dÄ kommer detta lösa sig med.
Det Àr ju Àven pga att kanalerna inte följer EPG som det kan bli fel program inspelat och saknas delar i början och/eller slutet.
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 16 February 2016 - 14:11 NÄn mer Àn jag som tycker att navigeringen i 'mini-guiden' (Info-knappen) Àr ologisk? Kontrollerna Àr ju precis tvÀrtom mot den vanliga guiden - höger/vÀnster byter kanal i stÀllet för tid. Postad 16 February 2016 - 15:10
Nej, jag tycker att kontrollen för uppÄt/nedÄt Àr det mest logiska för att scrolla uppÄt/nedÄt i tid för program som gÄtt eller kommer att gÄ. VÀnster/höger för kanalbyte Àr dÀremot kanske lite mindre logiskt men Àr ju vad som ÄterstÄr av kontrollen. Postad 16 February 2016 - 16:32 Kanske det hade varit logiskt om det hade varit enda alternativet. Men nÀr det finns tvÄ guider (tre inklusive kanallistan) kan man tycka att de borde fungera likadant. Postad 16 February 2016 - 22:47 Eftersom att ni tycker om HD hÀr. Vilken HD kanaler stÄr högst pÄ era önskelistor?
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 16 February 2016 - 23:14 TV6 och Sjuan. Det Àr nog de kanaler som flest har nytta av att fÄ i HD.
...och att alla de "vanliga" HD-kanalerna ska ingÄ i grundpaketet utan en massa larv med separat HD-paket.
Dvs SVT1HD, SVT2HD, TV3HD, TV4HD, Kanal5HD, TV6HD, SjuanHD plus de dÀr andra vanliga kanalerna ska ingÄ utan nÄgot mankemang. Postad 16 February 2016 - 23:37 För min del Eurosport och Discovery. Tittar inte mycket pÄ övriga reklamkanaler förutom nÀr det Àr sport. Postad 17 February 2016 - 06:21
Titta pÄ Canal Digitals HD utbud och ta efter dom. 22 HD kanaler utan extra tillÀgg. IngÄr i Familjepaketet. Postad 17 February 2016 - 07:57
Alla tycker om HD, inte bara vi hÀr. Jag skulle vilja ha mer HD pÄ djur, natur och vetenskap/teknikkanalerna. Postad 17 February 2016 - 08:04
Skippa HD-paketet och in med 3,4 och 5HD i de vanliga paketen, typ lagom. Kan Boxer ha det i sitt standardpaket (Mix) sÄ borde Telia ocksÄ kunna det. Med vÀnlig hÀlsning Bernt Postad 17 February 2016 - 10:02 Hej
Om man har en kanal i SD borde Àven HD versionen ingÄ utan extra kostnad, dvs inga HD-paket. Om nu det Àr för mycket begÀrt sÄ önskar jag dessa kanaler: 1-10,12, sportkanaler, djur/naturkanaler och dokumentÀrkanaler. Postad 17 February 2016 - 10:10
Av dom som finns i Sverige: TV6 HD, TV12 HD, TV4 Sport HD, Nat Geo Wild HD, Discovery HD, Animal Planet HD, BBC Brit HD, BBC Earth HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat 16 HD samt Disney Channel HD.
FörvÀntar mig kanske inte alla Postad 17 February 2016 - 10:23
Definitivt Ätminstone 4:n och 7:an. Och visst Àr naturprogram rÀtt kassa om de inte sÀnds i HD...
Postad 17 February 2016 - 14:07 Telia har för tillfÀllet 28 st HD kanaler om jag rÀknat rÀtt. ( Àven om de dÄ inte Àr paketerade pÄ ett annat sÀtt Àn vissa av er skulle önska. )
SÄ frÄgan vad mer om det Àr nÄgon utöver de som ni helst vill ha.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 February 2016 - 14:17
Hela Discoverypaketet i HD. Postad 17 February 2016 - 14:49
Om man har paket stor och inga extra film och sport dÄ helt plötsligt har man inte sÄ mÄnga kvar. Mer vanliga HD kanaler som ingÄr i stora paketet.
Postad 17 February 2016 - 15:29
Du glömde den kanal jag tittar mest pÄ, Viasat Fotboll HD. Har haft Viasat Sport paketet lÀnge nu men Just Viasat Sport Àr inte i HD av nÄgon anledning. Den skulle jag vilja se i HD. Postad 17 February 2016 - 15:46 Varav 11 Àr Cmore och 8 viasat premium, dÄ Àr det ca 10 kvar. Det Àr i nivÄ med boxer. Om man kikar hÀr: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/HDTV (under Europa/Sverige) finns en nÄgorlunda uppdaterad lista för jÀmförelse med olika operatörer. Kika gÀrna dÀr, dÄ ser man direkt hur lÄngt efter Telia Àr övriga. Edit: men cred till dig Markus (och Telia). Som faktiskt tar upp frÄgan och vill ha synpunkter ifrÄn era kunder! Redigerat av Unregistered63c886aa, 17 February 2016 - 16:47. Postad 17 February 2016 - 15:55
Missförstod uppenbarligen din frÄga Markus. Hade en orealistisk förhoppning om att fler HD-kanaler skulle komma att ingÄ i nuvarande paket...
Postad 17 February 2016 - 17:22 Markus det finns 30 HD kanaler hos Telia · SVT1 HD · SVT2 HD · TV3 HD · TV4 HD · Kanal 5 HD · Kanal9 HD · C More Sport HD · C More Live HD · C More Live 2 HD · C More Live 3 HD · C More Live 4 HD · C More Fotboll HD · C More Hockey HD · C More Golf HD · C More First HD · C More Hits HD · C More Series HD · Fox HD · Viasat Motor HD · Viasat Fotboll HD · Viasat Golf HD · Viasat Film HD · Viasat Film Comedy HD · Viasat Serie HD · Viasat Action HD · Discovery HD Showcase · National Geographics Channel HD · Outdoor Channel HD · Eurosport 1 HD · Eurosport 2 HD Postad 17 February 2016 - 17:57 Jag lÀngtar till den 1:e mars, för det var vÀl dÄ vi skulle fÄ Viasat Motor HD i vanliga sport-paketet? Postad 17 February 2016 - 18:14
Kanalpaket stor eller mixa. Postad 17 February 2016 - 19:39
Den mest uppenbara kanalen som saknas i listan, men som borde finnas i Telias utbud, Àr enligt min mening TV6 HD.
Om frÄgan vore vilka HD-kanaler man helst vill ha tillgÄng till "gratis" skulle mitt svar vara TV3 HD, TV4 HD och Kanal5 HD. Postad 18 February 2016 - 08:21 För min del prioriterar jag följande kanaler i HD.
1. Viasat Sport HD 2. Viasat Hockey HD 3. BBC Brit HD 4. TV12 HD 5. TV6 HD
NÀr vi ÀndÄ pratar kanaler Àr jag mycket angelÀgen om att det kommer gÄ att fÄ tag pÄ nya TV3 Sport hos Telia och att jag inte ska behöva skaffa ett Viasat Guld eller Silver abonnemang för att fÄ det. Ett Viasat Sport paket eller Stor borde rÀcka. Redigerat av michaellindqvist, 18 February 2016 - 08:22. Postad 18 February 2016 - 08:27
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 February 2016 - 08:45
Tack!
Sorry hade inte alla i huvudet helt enkelt.
Sen kan man nog sÀga att Telia Àven har Penthouse HD eftersom att den delar plats med viasat film kanaler pÄ nÀtterna. Denna stÄr inte med pÄ wikipedia sidan som det lÀnkades till tidigare.
Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 18 February 2016 - 10:56. Postad 18 February 2016 - 09:17
Intressant. DÄ undrar man ju om det finns fler kanaler som kodas ner för att, antar jag, ADSL-kunder ska kunna se kanalen. Nu kan inte jag det tekniska men gÄr det inte att skicka ut dels en nedkodad variant och den urspungliga? Postad 18 February 2016 - 11:19
NÀr TV4 Sport Xtra fortfarande levde sÄ antar jag att det var samma sak? Dock sÄ sÀndes dÄ Àven en ren HD-variant. Finns det nÄgon direkt orsak att inte samma sak görs nu? Det Àr vÀl Àven samma sak med Viasat 16 (Kanske Àven BBC Brit/Earth? Nu kan jag inte det dÀr med upphandlingar med företagen som sÀnder ut kanalerna. t.ex TV4. I min (konstiga) vÀrld borde det inte innebÀra nÄgra jÀttekostnader att sÀnda ut tvÄ strömmar dÄ?
Att rent generellt se pÄ sport i "sd" pÄ en modern tv (ca 55") Àr inte ok Är 2016 4 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 4 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |