* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta Àmne
Postad 16 mars 2020 - 11:49
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
SÄ för att TV boxarna skall fungera mÄste de kopplas direkt till routern om jag bryggat dvs. slÄtt pÄ DMZ?
DÄ faller hela vitsen för mig dÄ jag i sÄ fall behöver dra om all RJ45 i hela huset och dÄ lÀgger jag ned och anvÀnder TG799vac som router med Deco M5 som access points och fÄr leva med dÄlig prestanda och lastbalansering i mitt LAN och WiFi nÀt, tröttsamt.
EK
PÄ vilket sÀtt fÄr du din ansluting frÄn Telia? Vad sitter det innan TG799vac eller vad du nu kopplar in dÀr?
Om du har en Inteno (vanligen nÄt sÄnt hÀr: https://www.intenogr...nverter/xg6846/) dÀr normalt LAN1 kopplas till Telias router sÄ kan du koppla TV i LAN2.
DÄ kan du köpa enkla Level2-switchar och koppla LAN1 och LAN2 frÄn Intenon i den första switchen och sÄ skicka det taggat pÄ en port över till nÀsta switch dÀr du skickar ut LAN1 och LAN2 otaggat pÄ tvÄ valfritt antal portar. DÄ kan du strunta i Telias router och köra vilken router och accesspunkt (eller kombo) var i huset du vill och du kan skapa ett intranÀt i övriga portar. Det blir dÄ inga problem om Telia fÄr för sig att Àndra VID pÄ sina nÀt och du behöver inte konfigurera igmp-snooping eftersom det hanteras av intenon och tv-nÀtet bara transporteras i samma sladd som, men virtuellt Ätskilt frÄn, internet.
Men Zappa kommer inte fungera dÄ.
Redigerat av johnbull_1975, 16 mars 2020 - 11:50.
Postad 16 mars 2020 - 13:25
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3 278 inlÀgg
SÄ för att TV boxarna skall fungera mÄste de kopplas direkt till routern om jag bryggat dvs. slÄtt pÄ DMZ? DÄ faller hela vitsen för mig dÄ jag i sÄ fall behöver dra om all RJ45 i hela huset och dÄ lÀgger jag ned och anvÀnder TG799vac som router med Deco M5 som access points och fÄr leva med dÄlig prestanda och lastbalansering i mitt LAN och WiFi nÀt, tröttsamt.
EK
Har du prövat aktivera Wi-Fi pÄ TG799vac och sedan ansluta dina Deco emot det som AP punkter? Jag körde sÄ för nÄgra Är sedan och nytta bÄde tv och lan pÄ detta viset. Idag har jag Telias Smart Wi-Fi med Airties enheterna och router. Funkar mycket bra!
Postad 16 mars 2020 - 14:24
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlÀgg
PÄ vilket sÀtt fÄr du din ansluting frÄn Telia? Vad sitter det innan TG799vac eller vad du nu kopplar in dÀr?
Om du har en Inteno (vanligen nÄt sÄnt hÀr: https://www.intenogr...nverter/xg6846/) dÀr normalt LAN1 kopplas till Telias router sÄ kan du koppla TV i LAN2.
DÄ kan du köpa enkla Level2-switchar och koppla LAN1 och LAN2 frÄn Intenon i den första switchen och sÄ skicka det taggat pÄ en port över till nÀsta switch dÀr du skickar ut LAN1 och LAN2 otaggat pÄ tvÄ valfritt antal portar. DÄ kan du strunta i Telias router och köra vilken router och accesspunkt (eller kombo) var i huset du vill och du kan skapa ett intranÀt i övriga portar. Det blir dÄ inga problem om Telia fÄr för sig att Àndra VID pÄ sina nÀt och du behöver inte konfigurera igmp-snooping eftersom det hanteras av intenon och tv-nÀtet bara transporteras i samma sladd som, men virtuellt Ätskilt frÄn, internet.
Fiberkonverter.
Har du prövat aktivera Wi-Fi pÄ TG799vac och sedan ansluta dina Deco emot det som AP punkter? Jag körde sÄ för nÄgra Är sedan och nytta bÄde tv och lan pÄ detta viset.
Idag har jag Telias Smart Wi-Fi med Airties enheterna och router. Funkar mycket bra!
Det Àr min back-up plan om det inte fungerar som jag tÀnkte nu. Tanken med att Deco M5 Àr att jag dÄ kan styra trafiken och Ätkomst till LAN och WiFi betydligt bÀttre, dÄ detta Àr obefintligt i TG799vac.
EK
Postad 16 mars 2020 - 19:27
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlÀgg
..snip..
Enda sÀttet jag kan konfigurera det pÄ. Zappa fungerar inte, jag förstÄr varför men ingen info om det pÄ Telias sidor, sÀkert en del mindre tekniskt kunniga blir sÀkert konfunderade.
En mystisk sak Àr att Primetime (https://primetimequiz.se/), appen, inte kan ladda videoströmmen. Har inte testat byta till mina gamla router sÄ vet inte, men antar, att det Àr routern som blockerar den. (mer nÀtverkskfrÄga Àn TV, jag vet)
Postad 17 mars 2020 - 11:17
Ironse
-
Ironse
-
MĂ€stare
-
-
2 953 inlÀgg
Nu nÀr fler rekommenderas arbeta hemma pga virus, ökar tydligen belastning pÄ internet och flera operatörer ligger nere
Fungerar hÀr ialla fall
Postad 17 mars 2020 - 12:57
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Fiberkonverter.
Det Àr min back-up plan om det inte fungerar som jag tÀnkte nu. Tanken med att Deco M5 Àr att jag dÄ kan styra trafiken och Ätkomst till LAN och WiFi betydligt bÀttre, dÄ detta Àr obefintligt i TG799vac.
EK
FrÄga Telia om du inte kan fÄ en Inteno tjÀnstefördelare istÀllet för deras trÄdlös router. Har lÀst om folk som lyckats med det, Àven om det var nÄgra Är sedan. Men det kan visst krÀvas flera försök med kundtjÀnst för att fÄ tag i nÄgon som vet hur man gör och Àr villig att göra det...
Med en Inteno kan du köra egna VLAN och sen placera de enheter du vÀljer dÀr du har nÀtverksuttag.
Postad 17 mars 2020 - 20:55
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Zappa fungerar inte, jag förstÄr varför men ingen info om det pÄ Telias sidor, sÀkert en del mindre tekniskt kunniga blir sÀkert konfunderade.
DÄ zappa anvÀnder multicast för att hitta TV boxarna mÄste multicast fungera över Wifi. Telias router har detta aktivt men det Àr inte sÀkert annan utrustning har det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 mars 2020 - 21:07
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
FrÄga Telia om du inte kan fÄ en Inteno tjÀnstefördelare istÀllet för deras trÄdlös router. Har lÀst om folk som lyckats med det, Àven om det var nÄgra Är sedan. Men det kan visst krÀvas flera försök med kundtjÀnst för att fÄ tag i nÄgon som vet hur man gör och Àr villig att göra det...
Med en Inteno kan du köra egna VLAN och sen placera de enheter du vÀljer dÀr du har nÀtverksuttag.
Inteno delar upp de VLAN som finns pÄ inkommande port till de fyra olika portarna som finns i den. Telia anvÀnder bara 3 av portarna normalt men i vissa nÀt finns det IPTV tjÀnst pÄ port 4, och i vissa Àr unika tjÀnster för en bostadsförening som finns pÄ denna port. Har man en router frÄn Telia som har alla tjÀnster sÄ anvÀnder den VLAN för att dela upp de olika tjÀnsterna. Av denna anledning finns Àven vlan för IPTV och Bredbandstelefoni i inteno switchen i port 1, men man kan koppla routern direkt pÄ inkommande lan uttag eller i fiberkonvertern om man har en fiberkonverter med bara en port. Vissa Inteno switchar kopplar man in inkommande fiber direkt i inteno switchen, och dÄ ska routern kopplar i port 1 eller sÄ ska man koppla olika tjÀnsterna i olika portar. Kunder som har Telias router inkopplad ska koppla TV boxen i denna router för att tjÀnsten ska fungera bÀst. Kunder som kopplar TV box i inteno kan i vissa fall fÄ massa bildstörningar pÄ TV tjÀnsten.
Vilka VLAN som anvÀnds kommer vi inte berÀtta, och det skiljer dessutom lite beroende pÄ vad det Àr för utrustning som man Àr kopplad via.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 mars 2020 - 21:37
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Nu nÀr fler rekommenderas arbeta hemma pga virus, ökar tydligen belastning pÄ internet och flera operatörer ligger nere
Fungerar hÀr ialla fall
Telia har inga stora problem med detta i nÀtet, det Àr oftast att vissa VPN tjÀnster eller bland annat office 365 tjÀnster som har problem med den ökade trafiken för tillfÀllet. Vissa hemsidor kan med gÄ segt pÄ grund av den stora lasten pÄ dessa.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 mars 2020 - 21:47
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Kommer mitt pris pÄ Viaplay sport att sÀnkas nu nÀr corona hÀrjar? Viaplay sÀnker ju sjÀlva priset frÄn 399 till 109?
Se telia.se/sportpaket
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 mars 2020 - 09:57
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlÀgg
Det var ju snÀllt... Àven om jag "bara" fÄr 250:- rabatt per mÄnad, medans de som har Viasat Sport fÄr 399:- rabatt...
Postad 18 mars 2020 - 17:58
kribban
-
kribban
-
MĂ€stare
-
-
3 037 inlÀgg
vi har ju inget att se lÀngre 
Postad 18 mars 2020 - 22:14
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
vi har ju inget att se lÀngre 
Det finns massor av filmer och material i play som ni kan se nu 
Kanske ska passa pÄ att sÀga att för tillfÀllet sÄ gör vi allt för att pÄverkan av covid-19 ska bli sÄ liten som möjligt. De flesta av oss som kan pÄ Telia arbetar hemma för att undvika spridning av covid-19. Jag jobbar inte pÄ kontoret i LuleÄ lÀngre, utan arbetar hemma. För de som inte enkelt kan jobba hemma sÄ gör man allt för att undvika att personer blir smittade med. Det Àr som pÄ mÄnga arbetsplatser problem med att mÄnga inte kan arbeta för tillfÀllet. Detta kan leda till större pÄverkan i kontakt med oss och om jag av nÄgon anledning inte kan skriva hÀr sÄ kommer antagligen ingen annan skriva hÀr i mitt stÀlle. Men just nu mÄr jag bra och fÄr vÀl hoppas att det förblir sÄ.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 19 mars 2020 - 15:26
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Inteno delar upp de VLAN som finns pÄ inkommande port till de fyra olika portarna som finns i den. Telia anvÀnder bara 3 av portarna normalt men i vissa nÀt finns det IPTV tjÀnst pÄ port 4, och i vissa Àr unika tjÀnster för en bostadsförening som finns pÄ denna port. Har man en router frÄn Telia som har alla tjÀnster sÄ anvÀnder den VLAN för att dela upp de olika tjÀnsterna. Av denna anledning finns Àven vlan för IPTV och Bredbandstelefoni i inteno switchen i port 1, men man kan koppla routern direkt pÄ inkommande lan uttag eller i fiberkonvertern om man har en fiberkonverter med bara en port. Vissa Inteno switchar kopplar man in inkommande fiber direkt i inteno switchen, och dÄ ska routern kopplar i port 1 eller sÄ ska man koppla olika tjÀnsterna i olika portar. Kunder som har Telias router inkopplad ska koppla TV boxen i denna router för att tjÀnsten ska fungera bÀst. Kunder som kopplar TV box i inteno kan i vissa fall fÄ massa bildstörningar pÄ TV tjÀnsten.
Vilka VLAN som anvÀnds kommer vi inte berÀtta, och det skiljer dessutom lite beroende pÄ vad det Àr för utrustning som man Àr kopplad via.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hej Markus
Kan du svara pÄ tre frÄgor som klargörande till anvÀndare som vill kunna göra som jag föreslog?
(Dvs anvÀnda intenons LAN 1 för internet och LAN 2 för TV och sÄ köra egna VLAN-switchar (level 2) i huset för att kunna skicka internet och TV i samma trÄd frÄn den ena switchen och sÄ dela upp dem i den andra. Gör man sÄ, sÄ behöver man inte veta vilka VLAN-nummer Telia anvÀnder pÄ sin sida Intenon och dÀrmed pÄverkas man inte heller pÄverkas om detta Àndras sÄ lÀnge Internet finns i LAN1 och TV i LAN2.)
1: Om man har en Inteno och Telia trÄdlös router, men vill kunna hantera VLAN som jag föreslog, kan man dÄ sÀga upp den trÄdlösa routern och bli av med den och köra egen utrustning+digital-tv-box direkt pÄ Intenon? Eller Àr man lÄst för alltid om man rÄkat fÄ med den trÄdlösa routern?
2: Om man har Telias trÄdlösa router och mediaomvandlare med bara ett uttag, kan man byta routern mot en Inteno (om man vill göra detsamma som jag beskrev inom parentes ovan?
3: "Kunder som kopplar TV box i inteno kan i vissa fall fÄ massa bildstörningar pÄ TV tjÀnsten."
GÀller det Àven kunder som har fiber och Inteno frÄn annan leverantör Àn Telia, men som köper Internet och Tv frÄn Telia i det nÀtet?
Postad 20 mars 2020 - 20:44
kribban
-
kribban
-
MĂ€stare
-
-
3 037 inlÀgg
Det finns massor av filmer och material i play som ni kan se pÄ
Okej det lÄter ju bra. FÄr kolla in det för du menar förmodligen hela play utbudet? Jag har bara Viasat Sport sÄ kommer inte Ät nÄgra filmer eller serier i Viaplays utbud
/Kribban
Postad 21 mars 2020 - 06:52
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlÀgg
HĂ„ller Telia Play streaming utan box samma kvalitet som alltid? Tyckte Letâs Dance drogs med en del pixelering och allmĂ€nt oskarp bild stundtals. Tyder i och för sig pĂ„ att hög belastning skulle kunna vara orsaken.
Postad 21 mars 2020 - 08:22
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3 278 inlÀgg
HĂ„ller Telia Play streaming utan box samma kvalitet som alltid? Tyckte Letâs Dance drogs med en del pixelering och allmĂ€nt oskarp bild stundtals. Tyder i och för sig pĂ„ att hög belastning skulle kunna vara orsaken.
Tror pÄ hög belastning.. tog över 1 minut igÄr för att starta upp Netflix..
Postad 21 mars 2020 - 15:27
Krutrök
-
Krutrök
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Hur raderar man filmer/serier frÄn Min lista? PÄ FortsÀtt titta gör man ju det med den blÄ knappen men den funkar inte för Min lista.
Postad 21 mars 2020 - 15:34
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Hur raderar man filmer/serier frÄn Min lista? PÄ FortsÀtt titta gör man ju det med den blÄ knappen men den funkar inte för Min lista.
Man gÄr in pÄ materialet igen och navigerar till knappen det stÄr sparad pÄ och trycker pÄ OK knappen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 21 mars 2020 - 15:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Mycket möjligt att det Àr problem, men vi ser inget generellt problem med trafiken i just vÄrat nÀt. I Sverige ser vi inga stora problem dÄ vi har sÄ mycket extra kapacitet. se t.ex. https://www.svt.se/n...teten-i-sverige för info.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 21 mars 2020 - 19:48
Krutrök
-
Krutrök
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Man gÄr in pÄ materialet igen och navigerar till knappen det stÄr sparad pÄ och trycker pÄ OK knappen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tack! Borde kanske ha sett det...
Postad 23 mars 2020 - 10:48
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Kan tipsa lite om att nÄgra nya "bio" filmer finns nu i vÄran filmbutik. De kostar lite mer men mindre Àn om hela falmiljen ska gÄ pÄ bio.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 23 mars 2020 - 10:54
Loco.spk
-
Loco.spk
-
MĂ€stare
-
-
3 300 inlÀgg
Ăr jag blind eller saknas all information om kvalitet pĂ„ filmerna? Upplösning/bitrate exempelvis.
Postad 23 mars 2020 - 11:23
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlÀgg
Ăr jag blind eller saknas all information om kvalitet pĂ„ filmerna? Upplösning/bitrate exempelvis.
Det enda jag sett Àr att man kan vÀlja HD eller SD
Postad 23 mars 2020 - 11:37
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlÀgg
Frugan klagade nu pÄ att dom regionala nyheterna pÄ TV:n som körs med Apple-TV och Telia play inte visar rÀtt region. Jag har inte hittat nÄn instÀllning för detta. NÄn som vet? I Teliaboxen finns det en instÀllning för detta men inte i appen.
Redigerat av Buddypresley, 23 mars 2020 - 11:37.
Postad 23 mars 2020 - 12:03
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlÀgg
Kan tipsa lite om att nÄgra nya "bio" filmer finns nu i vÄran filmbutik. De kostar lite mer men mindre Àn om hela falmiljen ska gÄ pÄ bio.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Finns det nÄgra biografer som har öppet i dagens lÀge? 
Markus:
MÀrkte i helgen att det inte gick att kolla pÄ TV4-nyheterna via playbiblioteket. DÀremot funkar det fortfarande att starta frÄn EPG'n?
Redigerat av Bopper, 23 mars 2020 - 12:04.
Postad 24 mars 2020 - 07:41
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Frugan klagade nu pÄ att dom regionala nyheterna pÄ TV:n som körs med Apple-TV och Telia play inte visar rÀtt region. Jag har inte hittat nÄn instÀllning för detta. NÄn som vet? I Teliaboxen finns det en instÀllning för detta men inte i appen.
Kör man via Telia play tjÀnsten finns det bara Stockholms versionen av SVT samt TV4 kanalerna.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 24 mars 2020 - 07:51
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Det enda jag sett Àr att man kan vÀlja HD eller SD
Det Àr samma som med SD/HD kanaler samt play tjÀnsten och det Àr kodat motsvarande MPEG4, alltsÄ strax under 5 mbit/s och 10 mbit/s.
HBO i play tjÀnsten finns i ett Full HD lÀge som Àr strax under 20 mbit/s.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 24 mars 2020 - 07:57
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlÀgg
Kör man via Telia play tjÀnsten finns det bara Stockholms versionen av SVT samt TV4 kanalerna.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jobbas det pÄ nÄn lösning?
Postad 24 mars 2020 - 10:24
pallepaf
-
pallepaf
-
ForumrÀv
-
-
539 inlÀgg
SnÀlla Markus/Telia - hÀr kommer ett önskemÄl om förbÀttring av tv-tjÀnsten.
NÀr man trycker pÄ stopp under uppspelning av ett program som man valt i Play-biblioteket bör man ALLTID komma tillbaka till den sida dÀr man valde avsnittet. I nulÀget kommer man till det underliggande tv-programmet sÄvida man inte stoppar uppspelningen en kort tid efter att man startat den, vilket Àr mycket irriterande. (Har för övrigt inte blivit klok pÄ hur lÄng tid man har pÄ sig att stoppa för att inte bli utkastad till tv-sÀndningen - Àr det efter en viss % totala uppspelningstiden?) De som vill ut till tv-sÀndningen frÄn sidan med avsnitt behöver ju bara trycka pÄ tv/exit. Vi som vill scrolla vidare bland avsnitten fÄr nu istÀllet trycka oss igenom hela menysystemet pÄ nytt, vilket Àr oerhört frustrerande.
För att ta ett exempel: för att vÀlja ett annat avsnitt av "Sverige Möts" pÄ SVTr tvingas jag till inte mindre Àn 35(!) knapptryckningar p.g.a. att jag mÄste leta mig fram i menyerna pÄ nytt. Det kan vÀl knappast anses vara anvÀndarvÀnligt?
Postad 24 mars 2020 - 12:26
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlÀgg
SnÀlla Markus/Telia - hÀr kommer ett önskemÄl om förbÀttring av tv-tjÀnsten.
NÀr man trycker pÄ stopp under uppspelning av ett program som man valt i Play-biblioteket bör man ALLTID komma tillbaka till den sida dÀr man valde avsnittet. I nulÀget kommer man till det underliggande tv-programmet sÄvida man inte stoppar uppspelningen en kort tid efter att man startat den, vilket Àr mycket irriterande. (Har för övrigt inte blivit klok pÄ hur lÄng tid man har pÄ sig att stoppa för att inte bli utkastad till tv-sÀndningen - Àr det efter en viss % totala uppspelningstiden?) De som vill ut till tv-sÀndningen frÄn sidan med avsnitt behöver ju bara trycka pÄ tv/exit. Vi som vill scrolla vidare bland avsnitten fÄr nu istÀllet trycka oss igenom hela menysystemet pÄ nytt, vilket Àr oerhört frustrerande.
För att ta ett exempel: för att vÀlja ett annat avsnitt av "Sverige Möts" pÄ SVTr tvingas jag till inte mindre Àn 35(!) knapptryckningar p.g.a. att jag mÄste leta mig fram i menyerna pÄ nytt. Det kan vÀl knappast anses vara anvÀndarvÀnligt?
Ăr det fortfarande sĂ„? Jag vet att det var sĂ„ tidigare, men numera har jag inte upplevt detta?
Postad 24 mars 2020 - 12:40
Aene
-
Aene
-
Amatör
-
-
61 inlÀgg
PÄgÄr det nÄgon frivisning av c-more nu? Dök upp tidigare i samband med att 5:an med flera kanaler försvann för nÄgra veckor sedan. Men vi verkar fortfarande ha den kvar.
Blir lite orolig dÄ det förra veckan ringde en kille som sa sig vara frÄn Telia och frÄgade om vi ville prenumerera pÄ c-more och han kunde verkligen inte ta ett nej.
Postad 24 mars 2020 - 13:42
Krasche
-
Krasche
-
Rookie
-
6 inlÀgg
@Telia:
Har ni nÄgon mer info om detta?
https://twitter.com/...818324161028097
Swedroid@swedroid 28 okt. 2019
Hej @TeliaSverige!
Ăr det inte dags att ni lanserar en Android TV-klient för era Play-tjĂ€nster? Vi fĂ„r ofta frĂ„gan om varför Telia inte fungerar med #AndroidTV.
Ping @Google_Sverige@SonySverige@PhilipsNordic@NVIDIASHIELD
.Telia Sverige@TeliaSverige 28 okt. 2019
Svarar @swedroid
Den som vÀntar pÄ nÄt gott vÀntar aldrig för lÀnge. En fÄgel kvittra om att det ligger i pipen... //Johanna
Svarar @TeliaSverige
Vad kul! Se gÀrna till att pinga @swedroid sÄ snart klienten Àr redo. Tack för snabbt svar!
Redigerat av Krasche, 24 mars 2020 - 17:23.
Postad 24 mars 2020 - 13:58
michaellindqvist
-
michaellindqvist
-
Wannabe
-
-
41 inlÀgg
PÄgÄr det nÄgon frivisning av c-more nu? Dök upp tidigare i samband med att 5:an med flera kanaler försvann för nÄgra veckor sedan. Men vi verkar fortfarande ha den kvar.
Blir lite orolig dÄ det förra veckan ringde en kille som sa sig vara frÄn Telia och frÄgade om vi ville prenumerera pÄ c-more och han kunde verkligen inte ta ett nej.
C More ligger kvar till den 2 april efter stöket med Discovery.
Postad 25 mars 2020 - 10:07
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlÀgg
AngÄende inspelningsappen:
PÄ sista tiden har vissa serieavsnitt bara fÄtt titeln frÄn avsnittet, inte vilken serie det Àr.
LÀtt att missa och gör det svÄrare att hitta det man letar efter.
Bl.a. pÄ 7:an och 4:an.
T.ex. Elementary pÄ TV4 imorgon 26/3 har bara titeln "Gutshot". Och programmet kl. 20:00 idag pÄ 7:an.
Postad 25 mars 2020 - 11:49
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
AngÄende inspelningsappen:
PÄ sista tiden har vissa serieavsnitt bara fÄtt titeln frÄn avsnittet, inte vilken serie det Àr.
LÀtt att missa och gör det svÄrare att hitta det man letar efter.
Bl.a. pÄ 7:an och 4:an.
T.ex. Elementary pÄ TV4 imorgon 26/3 har bara titeln "Gutshot". Och programmet kl. 20:00 idag pÄ 7:an.
Ăr det pĂ„ iOS eller Android du anvĂ€nder appen?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 26 mars 2020 - 00:26
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlÀgg
Ăr det pĂ„ iOS eller Android du anvĂ€nder appen?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det Àr iOS
Men sÄg nu att planerade inspelningar i boxen av Elementary pÄ TV4 har fÄtt episodtitlar, idag och imorgon.
Redigerat av Nizz_e, 26 mars 2020 - 00:49.
Postad 31 mars 2020 - 10:04
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlÀgg
Telia drog fortfarande fullt pris pÄ mitt viasat film + sport, hÄll koll
Postad 31 mars 2020 - 10:11
Krasche
-
Krasche
-
Rookie
-
6 inlÀgg
Det fanns ingen uppdaterad info att rapportera om detta? Detta kanske iofs inte ens Àr rÀtt trÄd?
Funderar pÄ att köpa en Apple TV, pga Telia-appen, men skulle hellre köpa en android-box.
@Telia:
Har ni nÄgon mer info om detta?
https://twitter.com/...818324161028097
Hej @TeliaSverige!
Ăr det inte dags att ni lanserar en Android TV-klient för era Play-tjĂ€nster? Vi fĂ„r ofta frĂ„gan om varför Telia inte fungerar med #AndroidTV.
Ping @Google_Sverige@SonySverige@PhilipsNordic@NVIDIASHIELD
.Telia Sverige@TeliaSverige 28 okt. 2019
Svarar @swedroid
Den som vÀntar pÄ nÄt gott vÀntar aldrig för lÀnge. En fÄgel kvittra om att det ligger i pipen... //Johanna
Svarar @TeliaSverige
Vad kul! Se gÀrna till att pinga @swedroid sÄ snart klienten Àr redo. Tack för snabbt svar!
Postad 31 mars 2020 - 19:00
akpe
-
akpe
-
Amatör
-
-
57 inlÀgg
samma hÀr fullt pris pÄ viasat sport
Postad 31 mars 2020 - 19:54
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
Som jag fattar sÄ kommer den krediteras med en rad rörande kreditering av ett belopp. Vet inte exakt nÀr det kommer att göras eller liknande. Det Àr dock inget jag arbetar med sÄ jag har inte koll pÄ exakt hur det ska gÄ till.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 31 mars 2020 - 20:06.
Postad 01 april 2020 - 06:22
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlÀgg
Ville bara meddela att jag Àr vÀldigt nöjd med kombinationen Telia Play (ink. HBO) och ATV 4K. Saknar inte trean eller sexan nÀmnvÀrt sedan tiden med parabol och tredubbla mÄnadskostnaden. Tror detta Àr framtiden.
Postad 01 april 2020 - 18:42
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
349 inlÀgg
Har sett att Telia angett fullt pris pĂ„ CMore Sport Premium pĂ„ min kommande rĂ€kning. Ett stort JĂVLA HĂ
N med tanke pĂ„ att vi som har största paketet inte fick nĂ„gon kompensation alls nĂ€r andra kunder fick det. Vi som betalar mest fick ingenting. Ăr det sĂ„ man sköter ett seriöst företag? Och nu nĂ€r det snackas om rabatt och prisavdrag sĂ„ Ă€r det bara mumbojumbo. Som jag skrev. Jag trodde Telia var ett SERIĂST företag men man framstĂ„r ju som enorma skojare som bara vill lura folk pĂ„ pengar. Undrar om Telia skulle klara en granskning hos ARN. Tveksamt.
Redigerat av sportmats, 01 april 2020 - 18:42.
Postad 01 april 2020 - 19:04
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3 278 inlÀgg
Har sett att Telia angett fullt pris pĂ„ CMore Sport Premium pĂ„ min kommande rĂ€kning. Ett stort JĂVLA HĂ
N med tanke pĂ„ att vi som har största paketet inte fick nĂ„gon kompensation alls nĂ€r andra kunder fick det. Vi som betalar mest fick ingenting. Ăr det sĂ„ man sköter ett seriöst företag? Och nu nĂ€r det snackas om rabatt och prisavdrag sĂ„ Ă€r det bara mumbojumbo. Som jag skrev. Jag trodde Telia var ett SERIĂST företag men man framstĂ„r ju som enorma skojare som bara vill lura folk pĂ„ pengar. Undrar om Telia skulle klara en granskning hos ARN. Tveksamt.
Jag har Telia Stor med Premium sen tidigare, jag fick 500kr rabatt pÄ kommande faktura som kompensation för uteblivande av kanalerna. RÀckte och ringa ett samtal och fick ett bra bemötande direkt.
Har du prövat detta?
Postad 02 april 2020 - 07:26
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlÀgg
Jag har Telia Stor med Premium sen tidigare, jag fick 500kr rabatt pÄ kommande faktura som kompensation för uteblivande av kanalerna. RÀckte och ringa ett samtal och fick ett bra bemötande direkt.
Har du prövat detta?
Man ska vÀl inte behöva ringa? Det ska ju dras av automatiskt.
Eller har ni paket som inte Àr rabatterade?
https://www.telia.se...ankt-pris-sport
Postad 02 april 2020 - 16:02
blackburn_
-
blackburn_
-
LĂ€rjunge
-
-
460 inlÀgg
Har du ens lÀst pÄ denna sida? https://www.telia.se...ankt-pris-sport
C More Premium, Nytt tillfÀlligt pris: 149 kr/mÄn
"Det tillfÀlliga priset gÀller frÄn och med den 16 mars 2020 och avdrag för sportutbudet i ditt tv-paket justeras automatiskt pÄ din nÀstkommande faktura. Har du redan fÄtt en faktura för mars sÄ sker justeringen pÄ din faktura i april. I vissa fall kan justeringen dröja till fakturan i maj."
SÄ verkar dumt att gasta om ARN innan du vÀntat in maj iallafall och dÀrefter pratat med kundservice om du mot förmodan fortfarande inte fÄtt rabatten.
Postad 03 april 2020 - 11:40
prelatur
-
prelatur
-
LĂ€rjunge
-
-
361 inlÀgg
Det Àr samma som med SD/HD kanaler samt play tjÀnsten och det Àr kodat motsvarande MPEG4, alltsÄ strax under 5 mbit/s och 10 mbit/s.
HBO i play tjÀnsten finns i ett Full HD lÀge som Àr strax under 20 mbit/s.
Markus Johansson
Telia Kundservice
SÄ det betyder att det Àr 576i , 720p/1080i och 1080p antar jag.
Finns det nÄgra planer för HDR10?
Arris burken kan ju inte krÀma ut 4k men 1080p60 10-bit kan den ju.
Vore kul att se vad som hÀnde i GoT S8E3 för oss som har en HDR TV.
Postad 04 april 2020 - 17:54
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlÀgg
För tillfÀllet verkar det vara problem med DNS servrar hos Telia, oklart hur det drabbar kunder och i vilken omfattning men jag har problem med det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 april 2020 - 18:01
Volvis
-
Volvis
-
ForumrÀv
-
-
707 inlÀgg
För tillfÀllet verkar det vara problem med DNS servrar hos Telia, oklart hur det drabbar kunder och i vilken omfattning men jag har problem med det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Samma hÀr. Digital tv fungerar men inte internet
Min Raycore blinkar som den brukar men min router lyser rött och har ingen internetanslutning
Kommer inte in pÄ Telia.se heller men andra driftsidor sÀger att det Àr stora problem
Redigerat av Volvis, 04 april 2020 - 18:03.
Postad 04 april 2020 - 18:29
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlÀgg
Markus Johansson
Telia Kundservice
MÀrkte först att SVT-play-appen i boxen krÄnglade och sedan internet (dator och mobil). TV funkar fortfarande.
Bytte DNS i datorn, sÄ nu funkar det dÀr i alla fall.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|