* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 07 augusti 2021 - 16:06
Colonel
-
Colonel
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Ringde idag och hade tänkt beställa Telia IP TV. Paketet för 499kr där både viaplay och cmore ingår. Skulle betala för deras 5305 box.
Dock gick det inte. Jag saknar Telia mobilabbonemang. Vad tusan spelar det för roll frågade jag supporten? Nä, de vill sälja fler mobil-abbonemang så man införde detta för typ 1 månad sedan.
Snopet. Idioter som leder detta företag. Jag var precis på väg att skriva upp mig. De hade säkert behållt mig som TV kund i typ 20år framöver. Men nej.
Jag beställde precis det paketet på Telias webbsida (All sport) utan problem. Jag har inga andra tjänster hos Telia. Du kan välja om du vill ha box eller ej när du beställer på webbsidan...
Testa där istället....
Postad 07 augusti 2021 - 16:27
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
ATV?
Du ser ingenting på sport? För ser man det via playtjänsten ser man ju det med fördröjning.
Oavsett distributör har ALL ”direktsänd” tv viss fördröjning. En teknisk nödvändighet. Så det argumentet går bort.
Postad 07 augusti 2021 - 17:25
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Oavsett distributör har ALL ”direktsänd” tv viss fördröjning. En teknisk nödvändighet. Så det argumentet går bort.
Fast den fördröjningen är bara på några få enstaka sekunder. Inte upp emot en halvminut - och mer som det är på stream. Helt omöjligt att se direktsänd sport på stream.
Postad 07 augusti 2021 - 17:28
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Man ska kunna streama 5 stycken samtidigt, enligt din egen beskrivning..
Streamat sport under många år och ser inget personligt problem med den den lilla fördröjningen..
Lilla? Fördröjningen är upp emot en halv minut och ibland mer beroende på kanal - på tok för lång när det handlar om livesänd sport.
Under EM märktes det tydligt vilka som såg matchen Live och vilka som streamade. När jag och en granne till jublade för mål så kom måljublet en bra stund (typ en halvminut/minut) senare från några grannar längre bort som tydligen såg Sveriges matcher på stream.
Redigerat av sportmats, 07 augusti 2021 - 17:30.
Postad 07 augusti 2021 - 17:32
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
ATV = Apple TV.
Jo, jag brukar se SHL via Cmore appen. Telia brukar enbart ha dyra paket med bindningstid. Så jag brukar skaffa sporten direkt via Cmore istället.
Det jag tänkt nyttja via Telia Play är kanalerna 1-12 .
Jaha äppelskrutts TV. Inte undra på att du har problem när du har sånt skräp.
Men då ser du ju matcherna med upp till en minuts fördröjning alldeles för länge när det handlar om sport. Obegripligt hur folk kan se på matcher med sån fördröjning. Då är man inte en dedikerad sport-tittare precis om man bara rycker på axlarna åt en sån grej.
Postad 07 augusti 2021 - 17:42
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Lilla?
Under EM märktes det tydligt vilka som såg matchen Live och vilka som streamade. När jag och en granne till jublade för mål så kom måljublet en bra stund (typ en halvminut/minut) senare från några grannar längre bort som tydligen såg Sveriges matcher på stream.
Mina grannar gillar inte sport och så är de väldigt tysta överlag..
Redigerat av mcmike, 07 augusti 2021 - 17:42.
Postad 07 augusti 2021 - 18:01
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jaha äppelskrutts TV. Inte undra på att du har problem när du har sånt skräp.
Men då ser du ju matcherna med upp till en minuts fördröjning alldeles för länge när det handlar om sport. Obegripligt hur folk kan se på matcher med sån fördröjning. Då är man inte en dedikerad sport-tittare precis om man bara rycker på axlarna åt en sån grej.
Va? Vart har jag skrivit att jag har problem?!
Jag ställde frågan om Telia Play, om det räckte att aktivera tjänsten eller om man var tvungen att göra något annat. Var du som frågade om jag tittade på sport.
Så vet inte riktigt vart problemet är? Du måste skrivit till fel person.
Postad 08 augusti 2021 - 16:43
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Då vi tittar mest på Netflix, Viaplay etc via ATV här hemma så tänkte jag göra mig av med boxen och ev skaffa Telia Play appen istället.
Finns det enbart kanaler att beställa för Play eller räcker det jag bara aktiverar Play på befintligt kanalpaket och kör med det?
Jag har prövat TeliaPlay med AppleTV-box nu förra veckan. Jag hittade inte hur jag kunde se de OS-program som redan visats. Det går ju galant i Guiden med boxen om man går tillbaka i tiden. Trots fiber och bra Wifi varierade bildkvaliteten mellan bra-skit. Stor tidsfördröjning också. Jag skulle inte nöja mig med TeliaPlay i AppleTV-box.
Postad 08 augusti 2021 - 18:25
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jag har prövat TeliaPlay med AppleTV-box nu förra veckan. Jag hittade inte hur jag kunde se de OS-program som redan visats. Det går ju galant i Guiden med boxen om man går tillbaka i tiden. Trots fiber och bra Wifi varierade bildkvaliteten mellan bra-skit. Stor tidsfördröjning också. Jag skulle inte nöja mig med TeliaPlay i AppleTV-box.
Tack för input! Någon mer som upplever problem med Telia Play?
Postad 08 augusti 2021 - 19:08
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
En annan (mycket gammal nu) sak: Ljudet i TV4 glappar ofta. Det har skrivits mycket här om detta. Hur ska vi göra för att få parterna att lösa problemet? Idag vid vädret efter nyheterna kl. 8 var det korta ljudavbrott i varje mening! I andra kanaler är det inte ljudavbrott!
TV4 Göteborg ser jag på.
Postad 09 augusti 2021 - 10:15
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Tack för input! Någon mer som upplever problem med Telia Play?
Jag använder Telia play via Apple TV i sovrummen. Visst saknar man saker som man har i boxen. Man kan ju inte starta om program som man kan via boxen, inte pausa något man tittar på men jag har inte haft några som helst bildstörningar. Kan dock inte säga att jag skulle kunna tänka mig att ta bort boxen o bara köra den vägen
Postad 09 augusti 2021 - 11:42
p_son77
-
p_son77
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Det är inga problem att starta om program med ATV, det är bara hålla inne touch på kanalen så får du upp tablån och kan välja att starta programmet från början och då funkar det att pausa och spola fram, både 10 sek och pausa & sedan dra fram t.ex. 5 eller 20 min.
Postad 09 augusti 2021 - 14:16
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Det är inga problem att starta om program med ATV, det är bara hålla inne touch på kanalen så får du upp tablån och kan välja att starta programmet från början och då funkar det att pausa och spola fram, både 10 sek och pausa & sedan dra fram t.ex. 5 eller 20 min.
Jaha, det ska testas 😁
Tack för info !
Postad 09 augusti 2021 - 19:00
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
En annan (mycket gammal nu) sak: Ljudet i TV4 glappar ofta. Det har skrivits mycket här om detta. Hur ska vi göra för att få parterna att lösa problemet? Idag vid vädret efter nyheterna kl. 8 var det korta ljudavbrott i varje mening! I andra kanaler är det inte ljudavbrott!
TV4 Göteborg ser jag på.
Det är Vädret som gick igår 8/8 vid 19:25 du avser här?
Det är digitalt ljud du har antar jag? Har du samma fel på inspelningen som gjordes från TV4 Stockholm som du kan starta i play?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 09 augusti 2021 - 20:16
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Det är Vädret som gick igår 8/8 vid 19:25 du avser här?
Det är digitalt ljud du har antar jag? Har du samma fel på inspelningen som gjordes från TV4 Stockholm som du kan starta i play?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Morgonstudion kl 08 på morgonen. Vi ser nyhetsuppläsningen, sporten och vädret, då SVT inte har morgonnyheter.
Nu ikväll Lotta på Liseberg, "Santa Klaras klocka" med bl.a. Helen Sjöholm (4 tjejer sjöng) ständiga ljudavbrott!
TV4 Göteborg. Trött på att ljudavbrotten håller på månad efter månad i TV4. Digitalt ljud.
Postad 09 augusti 2021 - 21:00
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
Morgonstudion kl 08 på morgonen. Vi ser nyhetsuppläsningen, sporten och vädret, då SVT inte har morgonnyheter.
Nu ikväll Lotta på Liseberg, "Santa Klaras klocka" med bl.a. Helen Sjöholm (4 tjejer sjöng) ständiga ljudavbrott!
TV4 Göteborg. Trött på att ljudavbrotten håller på månad efter månad i TV4. Digitalt ljud.
Håller med, Det är mer eller mindre hela tiden, också Göteborg, testade TV4 Väst men det var hack där också.
Postad 10 augusti 2021 - 08:38
JB1
-
JB1
-
Användare
-
-
240 inlägg
Hej
Har i dagarna tecknat mig för All sport 499 kr och loggat in på Telia play appen. Upptäckte att filmer som finns hos Viaplay inte finns i Telia appen. Måste man då använda Viaplay appen istället, den inloggningen? Ingår ju även film i detta paketet. inte bara sport.
Jocke
Postad 10 augusti 2021 - 09:37
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Nu har jag varit inne på TV4 Play via boxen (jag har TV4 Play i en AppleTV också). Där var det perfekt ljud under väderrapporten.
Postad 10 augusti 2021 - 11:52
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Hej
Har i dagarna tecknat mig för All sport 499 kr och loggat in på Telia play appen. Upptäckte att filmer som finns hos Viaplay inte finns i Telia appen. Måste man då använda Viaplay appen istället, den inloggningen? Ingår ju även film i detta paketet. inte bara sport.
Jocke
Japp, du får regga dig hos Viaplay här: https://signup.viapl...telia?region=se
Antingen skapa nytt konto eller knyta till ett existerande Viaplaykonto sen kan du logga in och titta i Viaplayappen
Tänk på att det kan ta ett par dagar innan du kan regga dig
Postad 11 augusti 2021 - 13:40
Unregistered99aec07d
-
Unregistered99aec07d
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej, har haft en horribel upplevelse med Telias chatt-support idag tyvärr... Lyfter frågan här för att se om någon kan svara. Har blivit kopplad till person efter person som antingen inte vet eller kommer med felaktigheter. Är inne på person nummer sju nu (snart två timmar i chatten...)
Så... Jag skaffade paketet all sport från cmore och viasat för en månad sedan typ. Tre gratismånader och sedan 499kr i månaden lät rimligt. Fick hem 4k-boxen jag köpte till och när sedan koderna kom funkade allt som förväntat. Sedan efter några dagar hände det något, boxen bad mig att logga in med telia play-uppgifterna och det gjorde att jag istället för att få tv via boxen så streamade jag tv via boxen med resultatet att bilden blev sämre samt inga hd-kanaler etc. Jag är inte så insatt tekniskt men det var ju ett nedköp helt klart. Först orkade jag inte bry mig, men tänkte idag att jag ska kontakta supporten för att se om det ändå kan fixas. Nej det gick inte sa dom, eftersom att jag har bredband från Banhof. Även fast jag har en telia-router i form av Sagecom 5370. Jag tyckte det var märkligt men han i supporten hävdade att boxen automatiskt väljer streaming och att han inte kan göra något...? Jag är som sagt inte så bra tekniskt men tycker det låter minst sagt märkligt att man inte kan göra ett val att forcera boxen att välja att inte streama, särskilt eftersom det bevisligen är tekniskt möjligt med tanke på att det funkade första dagarna.
När jag kollar på kanalen Vsport Ultra HD är ljudet och bilden hackig och störande, och jag frågade om supporten kunde se hur många mb i sekunden jag har. Till min förvåning hade jag ett max-tak på 50mb i sekunden via boxen...? Varför undrade jag, jag har internet 250mb i sekunden och både min PC och PS4 kan hantera över 200mb i sekunden, så varför inte boxen? Han hävdade att det är mitt nätverk det är fel på, men jag betvivlar det eftersom att allt annan fungerar bra och som det ska. Har svårt att se att Banhof skulle införa en maxgräns på 50mb i sekunden, varför liksom?
Mitt i alla mina frågor kopplade han vidare mig utan att säga hejdå eller ge nån förvarning, och nästkommande personer var helt clueless och förstod ingenting. Den nuvarande personen tar 10 minuter på sig att svara på varje fråga, utan framgång. Dessutom hävdade han jag pratade mest med att 50mb i sekunden räcker gott och väl för streaming i 4k, men det stämmer uppenbarligen inte! Det krävs mer.
Alla i supporten förnekade att Telia eller boxen har en begränsning på 50mb i sekunden så det är därför jag frågar här:
1. Varför är det ett max-tak på 50mb i sekunden?
2. Vad kan jag göra för att se till att taket försvinner?
Är ganska frustrerad och besviken nu. Just idag bryr jag mig inte så mycket, men i höst kommer Champions League och då vill jag kunna se det med bra flow på min 4k-tv.
När jag beställde stod det att bredband krävs från Telia ELLER någon annan leverantör, så jag hade ingen aning om att det skulle strula!
Hoppas på något bra svar som gör att det kan ordna upp sig!
Postad 11 augusti 2021 - 13:44
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
TV4 Göteborg ser jag på.
Jag har TV4 Stockholm och det är ljudbortfall varje dag här också
Postad 11 augusti 2021 - 16:50
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Hej, har haft en horribel upplevelse med Telias chatt-support idag tyvärr... Lyfter frågan här för att se om någon kan svara. Har blivit kopplad till person efter person som antingen inte vet eller kommer med felaktigheter. Är inne på person nummer sju nu (snart två timmar i chatten...)
Så... Jag skaffade paketet all sport från cmore och viasat för en månad sedan typ. Tre gratismånader och sedan 499kr i månaden lät rimligt. Fick hem 4k-boxen jag köpte till och när sedan koderna kom funkade allt som förväntat. Sedan efter några dagar hände det något, boxen bad mig att logga in med telia play-uppgifterna och det gjorde att jag istället för att få tv via boxen så streamade jag tv via boxen med resultatet att bilden blev sämre samt inga hd-kanaler etc. Jag är inte så insatt tekniskt men det var ju ett nedköp helt klart. Först orkade jag inte bry mig, men tänkte idag att jag ska kontakta supporten för att se om det ändå kan fixas. Nej det gick inte sa dom, eftersom att jag har bredband från Banhof. Även fast jag har en telia-router i form av Sagecom 5370. Jag tyckte det var märkligt men han i supporten hävdade att boxen automatiskt väljer streaming och att han inte kan göra något...? Jag är som sagt inte så bra tekniskt men tycker det låter minst sagt märkligt att man inte kan göra ett val att forcera boxen att välja att inte streama, särskilt eftersom det bevisligen är tekniskt möjligt med tanke på att det funkade första dagarna.
Hoppas på något bra svar som gör att det kan ordna upp sig!
Har du provat att koppla in TV boxen direkt i mediaomvandlaren, oftast är Tv på port 2
Postad 11 augusti 2021 - 18:08
Unregistered99aec07d
-
Unregistered99aec07d
-
Rookie
-
2 inlägg
Har du provat att koppla in TV boxen direkt i mediaomvandlaren, oftast är Tv på port 2
Hej, tack för förslaget. Jag vet ärligt talat inte vad en medieomvandlare är. Min set-up är att jag har en telia-router inkopplad i ett fiberuttag i väggen. Och från routern har jag nätverkskablar till min PC (port 1), PS4 (port 2) samt tv-boxen från Telia (Arris, den senaste som stöder 4k) i port 3. Jag har även testat att koppla in tv-boxen i port 2 respektive 4 utan annorlunda resultat.
Hur skulle en set-up med medieomvandlare se ut? Jag bor i lägenhet och har fiber via Open Universe.
Postad 11 augusti 2021 - 18:27
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Hej, tack för förslaget. Jag vet ärligt talat inte vad en medieomvandlare är. Min set-up är att jag har en telia-router inkopplad i ett fiberuttag i väggen. Och från routern har jag nätverkskablar till min PC (port 1), PS4 (port 2) samt tv-boxen från Telia (Arris, den senaste som stöder 4k) i port 3. Jag har även testat att koppla in tv-boxen i port 2 respektive 4 utan annorlunda resultat.
Hur skulle en set-up med medieomvandlare se ut? Jag bor i lägenhet och har fiber via Open Universe.
jaha då har du bara ett inkommande nätverksuttag och saknar mediaomvandlare
Om det har fungerat för dej innan, prova att fabriks återställa routern
Det ska ju finnas Digital-tv från Telia hos Open Universe
Hittade detta
https://www.openuniv...plingsguide.pdf
Postad 11 augusti 2021 - 19:10
laetitia
-
laetitia
-
Rookie
-
7 inlägg
HUR INSTALLERAR MAN? (Lite novis på detta...)
Om jag har fiberanslutning i hallen (aldrig använt den) och vill ansluta bredband samt TV-box. Hur gör jag?
Som jag förstår det kopplas Routern till fiberdosan med nätverkskabel.
Vill jag sen ansluta en box kopplas denna ihop med routern - med kabel?
Så frågan är egentligen - om jag inte vill ha Routern i hallen gissar jag att man måste dra en nätverkskabel från hallen ut dit där jag vill ha Routern?
Känns lite meckigt men det är väl så man måste göra gissar jag?
För det krävs väl kabel mellan fiberdosa - router - TV-box?
Postad 11 augusti 2021 - 19:28
JB1
-
JB1
-
Användare
-
-
240 inlägg
Alltså, om jag vill se UltraHD sändningen på fotbollen Chelsea matchen på Cmore så hittar jag inte den alls i Telia play appen. Hittar den i Cmores egen app men var svårt hitta, behövde gå via sökfunktionen. Märkligt kan jag tycka.
Nu dök sändningen upp under ”Live nu”. Lite märkligt den inte hittas alls i Telia play appen.
Redigerat av JB1, 11 augusti 2021 - 19:39.
Postad 11 augusti 2021 - 20:00
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jag visste inte ens att man kunde logga in med sitt Telia Play konto i digitalboxen..
Men då du har olika leverantörer så behöver du en mediaomvandlare. Ditt fiberuttag är det bara ett uttag eller finns det fler? Om det bara finns ett uttag så behöver du en separat mediaovandlare.
Postad 11 augusti 2021 - 20:04
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
HUR INSTALLERAR MAN? (Lite novis på detta...)
Om jag har fiberanslutning i hallen (aldrig använt den) och vill ansluta bredband samt TV-box. Hur gör jag?
Som jag förstår det kopplas Routern till fiberdosan med nätverkskabel.
Vill jag sen ansluta en box kopplas denna ihop med routern - med kabel?
Så frågan är egentligen - om jag inte vill ha Routern i hallen gissar jag att man måste dra en nätverkskabel från hallen ut dit där jag vill ha Routern?
Känns lite meckigt men det är väl så man måste göra gissar jag?
För det krävs väl kabel mellan fiberdosa - router - TV-box?
Ska du ha samma leverantör på Bredbandet som Tvn så räcker det som du skriver att du kopplar kabel ifrån uttag in i din router och sedan ifrån den.
Det är nog att rekommendera att man kopplar ifrån uttag med kabel direkt till router. Bara att köpa kabelkanaler och försöka göra en diskret installation 🙂
Postad 12 augusti 2021 - 01:48
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Angående att alla skriver om ljudproblem på TV4.
Allt jag skrev förut gäller fortfarande.
Om jag har Kanal 5 på i nån/några timmar så börjar ljudet hacka, konstant, varje mening blir avbruten några ggr.
Så här har det varit i kanske ett halvår eller mer. :-(
Sedan nån månad tilbaka eller så så har även TV4's ljud börjat hacka likadant efter att TV4 HD stått på i nån/några timmar.
Inga andra kanaler har några problem.
Jag undrar också vad Telia och leverantörerna gör för att lösa detta, för det är rejält enerverande.
Postad 12 augusti 2021 - 09:29
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Bilden på V Film Premiere hackar fryser med några sekunders mellanrum. Man upplever det som att bilden inte riktigt flyter på utan stannar till i ca 1 sekund, mycket irriterande.
Redigerat av 91robe, 12 augusti 2021 - 09:30.
Postad 12 augusti 2021 - 10:49
DirtyHarry
-
DirtyHarry
-
Användare
-
-
227 inlägg
Tecknade Sportpaketet för 499 för tre dagar sedan, bockade i rutan för att komma igång med play direkt. Får beställningsmail och sen inget mer. Chattar med kundtjänst dagen efter. Kopplas runt mellan 6 olika personer innan jag kommer tillbaka till samma person som kopplade mig vidare först. Hon ber om ursäkt och skyller på datastrul. Efter en timme i chatten så kommer de fram till att play kommer inte funka förrän mitt stadsnät har godkänt min beställning. Öhhh ok, det var igår det skulle godkännas enligt chatten. Öppnar chat idag, personen ska kolla och kopplar sen ner chatten utan att svara.
Fortfarande bara ett mail med beställningsbekräftelse, syns inget under abonnemang på mina sidor. Hur sköts ett så stort företag som Telia på det här sättet?
Postad 12 augusti 2021 - 11:21
laetitia
-
laetitia
-
Rookie
-
7 inlägg
Läser att Telia vunnit pris för nöjd kundindex men när jag läser här låter det bara för bedrövligt.
Hackande ljud. Nu även bild.
Men framförallt en fullständigt katastrofal kundsupport.
Blir alltmer tveksam om det är värt att gå över till Telia för att få deras sportpaket. Hmmm...
Postad 12 augusti 2021 - 11:32
DirtyHarry
-
DirtyHarry
-
Användare
-
-
227 inlägg
Ja, i chatten verkar det vara några outsourcade ungdomar som sitter och leker med folk. Trycker koppla vidare för att ”driva” med sin kollega och låta dom få problemet istället. De verkar heller inte ha access till några system. Blir det jobbigt trycker de bara på koppla ner utan att säga något.
Postad 12 augusti 2021 - 16:33
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Läser att Telia vunnit pris för nöjd kundindex men när jag läser här låter det bara för bedrövligt.
Blir alltmer tveksam om det är värt att gå över till Telia för att få deras sportpaket. Hmmm...
Vilka har du idag? Jag har tele2 (gamla comhem) och gick sms om Vsport för 199kr i månaden i 12 månader. Så jag kommer införskaffa det tror jag.
Postad 13 augusti 2021 - 17:21
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
ni som tycker att chatten fungerar så dåligt
Hur svårt kan det vara att ta upp telefonen och ringa??
Redigerat av h0llowman, 13 augusti 2021 - 17:21.
Postad 13 augusti 2021 - 17:28
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Tycker helt klart du ska testa Telia och inte läsa dig blint på hur vissa tycker att det funkar med Telia. Du vet ju inte vad dom sitter med för tv och kringutrustning mm som kan spela in på bild och ljud.
Sen att vissa klagar på att det hackar till några sekunder i ett program eller ljudbortfall det är väl klart att det kan bli störningar i nätet mm. Tror inte Telia är själv om det.
Haft Telia i säkert 20 år och jag är super nöjd!
Om jag haft något problem har jag "ringt" och sen har dom fixat problemet.
Sen kan man förhandla fram ett bra pris också när bindningstiden börjar ta slut. Dom är aldrig omöjliga! 👍
Mvh Peter
Postad 13 augusti 2021 - 18:06
DirtyHarry
-
DirtyHarry
-
Användare
-
-
227 inlägg
ni som tycker att chatten fungerar så dåligt
Hur svårt kan det vara att ta upp telefonen och ringa??
Testade det med igår, fortfarande ingen TV eller något svar på varför.
Postad 13 augusti 2021 - 21:40
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Angående att alla skriver om ljudproblem på TV4.
Allt jag skrev förut gäller fortfarande.
Om jag har Kanal 5 på i nån/några timmar så börjar ljudet hacka, konstant, varje mening blir avbruten några ggr.
Så här har det varit i kanske ett halvår eller mer. :-(
Sedan nån månad tilbaka eller så så har även TV4's ljud börjat hacka likadant efter att TV4 HD stått på i nån/några timmar.
Inga andra kanaler har några problem.
Jag undrar också vad Telia och leverantörerna gör för att lösa detta, för det är rejält enerverande.
Har du ringt och felanmäla och legat på ang dina problem? Om inte supporten kan hjälpa dig får som ju skicka dit en tekniker!
Testade det med igår, fortfarande ingen TV eller något svar på varför.
Hört av dig till statsnätleverantören?
Låter konstigt att dom skulle godkänna förövrigt? skulle ringt Telia igen.
Redigerat av h0llowman, 13 augusti 2021 - 21:43.
Postad 14 augusti 2021 - 12:17
oakface
-
oakface
-
Användare
-
-
159 inlägg
Har haft lika hack i ljudet om man har samma kanal på länge. Under OS på femman eller kanal nio vrcdet värst. Om man bytte kanal och sen tillbaks så försvann det ett tag i allafall.
Postad 14 augusti 2021 - 12:24
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Har haft lika hack i ljudet om man har samma kanal på länge. Under OS på femman eller kanal nio vrcdet värst. Om man bytte kanal och sen tillbaks så försvann det ett tag i allafall.
Exakt samma problem som jag har (även med TV4).
Vad har du för TV-box, TV och eventuell receiver, etc?
Postad 14 augusti 2021 - 15:18
DirtyHarry
-
DirtyHarry
-
Användare
-
-
227 inlägg
Har du ringt och felanmäla och legat på ang dina problem? Om inte supporten kan hjälpa dig får som ju skicka dit en tekniker!
Hört av dig till statsnätleverantören?
Låter konstigt att dom skulle godkänna förövrigt? skulle ringt Telia igen.
Ja, de i telefon sa att det chatten sagt om stadsnätet inte stämde. Något var fel med beställningen sa de så de gjorde om den och sa att det skulle hoppa igång om nån timme. Gissa om det gjorde det. Nu sa de sist att jag ska återkomma på måndag.
Postad 15 augusti 2021 - 11:05
Unregisterede757a1a1
-
Unregisterede757a1a1
-
Rookie
-
7 inlägg
Skandal att Telia i 2021 framhärdar med att endast erbjuda grannländernas tv-utbud i sämsta möjliga bildkvalitet, närmast otittbart på en modern tv.
Postad 15 augusti 2021 - 22:38
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Skandal att Telia i 2021 framhärdar med att endast erbjuda grannländernas tv-utbud i sämsta möjliga bildkvalitet, närmast otittbart på en modern tv.
Ja och inte ens alla kanaler heller. Det är allt mer tydligt att Telia har övergett sin tv-avdelning, då inga nya kanaler läggs till heller trots att det finns ett tiotal att lägga till som Canal Digital och Com Hem visar för sina kunder.
Postad 16 augusti 2021 - 10:25
laetitia
-
laetitia
-
Rookie
-
7 inlägg
Ni får gärna utveckla att det ska vara "grannländers utbud" , usel bildkvalitet och att det saknas kanaler som finns hos konkurrenterna (vilka?).
Sitter själv med comhem och försöker bilda mig en uppfattning om Telia. (Folk tycker onekligen olika) Menar ni störningar i sändningen eller är det allmänt dålig bild och ljud. En viss skillnad.
Postad 16 augusti 2021 - 11:51
Unregisterede757a1a1
-
Unregisterede757a1a1
-
Rookie
-
7 inlägg
Telia erbjuder inte HD-versioner av de nordiska ländernas tv-utbud. Otroligt nonchalant!
Postad 16 augusti 2021 - 13:04
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Någon annan än jag som tyckte bilden på V Sport Premium var sämre än vanligt i helgen? Kollade en del Premier League och tycke inte bilden var som den brukar. Försökte kolla de matcher som gick på Ultra HD men den kanalen funkade inte alls hos mig. Kör Fiber via Apple TV till min TV.
Postad 16 augusti 2021 - 16:01
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Telia erbjuder inte HD-versioner av de nordiska ländernas tv-utbud. Otroligt nonchalant!
Exakt vad är det för utbud du saknar? Finns ju parabol om du vill ha in finska och danska kanaler.
Någon annan än jag som tyckte bilden på V Sport Premium var sämre än vanligt i helgen? Kollade en del Premier League och tycke inte bilden var som den brukar. Försökte kolla de matcher som gick på Ultra HD men den kanalen funkade inte alls hos mig. Kör Fiber via Apple TV till min TV.
Tycker att kanalerna via V sport / V film är sämre överlag än de övriga.
Redigerat av Mushunt, 16 augusti 2021 - 16:01.
Postad 16 augusti 2021 - 17:05
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Exakt vad är det för utbud du saknar? Finns ju parabol om du vill ha in finska och danska kanaler.
Det framgick väl ganska tydligt? Kanalerna finns, men (tydligen) bara i SD-kvalitet. Inte alla som kan eller vill ha parabol när man redan har en TV-leverantör..
Postad 16 augusti 2021 - 18:04
micke13
-
micke13
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Håller med dem som klagar på bildkvalitén på grannlandskanalerna. Tycker att det om möjligt t o m ser sämre ut än SD. Ungefär som jag minns gamla tiders analoga sändningar eller som VHS. Generöst nog sänds en massa finska hockeykanaler i HD. Jag skulle hellre att ha de "vanliga" nordiska kanalerna i HD.
Postad 16 augusti 2021 - 18:13
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Håller med dem som klagar på bildkvalitén på grannlandskanalerna. Tycker att det om möjligt t o m ser sämre ut än SD. Ungefär som jag minns gamla tiders analoga sändningar eller som VHS. Generöst nog sänds en massa finska hockeykanaler i HD. Jag skulle hellre att ha de "vanliga" nordiska kanalerna i HD.
Ser dom lika dåliga ut i TeliaPlay-appen, eller får man riktiga HD-versioner där?
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|