* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 24 september 2021 - 09:36
Peligroso
-
Peligroso
-
Användare
-
-
229 inlägg
Som någon annan påpekade låter det konstigt då många boxar har delar som tillverkas i Kina. Men då hoppas jag iaf att ni kikar på en annan tillverkare till nästa box. Jag tycker att man bör kunna förvänta sig att standardtjänster (netflix) och de tjänster som ni säljer i ert paket (viaplay) faktiskt också finns som appar i boxen.
5305 kan köra appen om bara netflix tillåter det. Kan för övrigt passa på att säga att vi har fått lite info från Netflix varför de inte vill ha appen i 5305. Det beror på att Netflix är amerikanskt bolag och oroliga för att de bryter mot lagarna i USA då en del hårdvara i boxen är tillverkad i Kina.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 25 september 2021 - 17:05
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Netflix och liknande fungerar utmärkt på ett gäng andra "kina boxar".
Åtminstone boxar med Android TV.
Redigerat av Leatherface, 25 september 2021 - 17:06.
Postad 25 september 2021 - 21:00
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Nån mer som tycker att 4302-boxen blivit väldigt seg sista tiden? Pratade med min bror ikväll och han höll med om att man trycker och trycker och inget händer och sen börjar det hända... och då får man trycka tillbaka och så blir det omvänt väldigt mycket tillbaka...
Det var pga den anledningen jag bytte bort 1963-boxen...men jag hade hoppats 4302:an skulle vara ok lite längre...
Postad 25 september 2021 - 21:58
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Nån mer som tycker att 4302-boxen blivit väldigt seg sista tiden? Pratade med min bror ikväll och han höll med om att man trycker och trycker och inget händer och sen börjar det hända... och då får man trycka tillbaka och så blir det omvänt väldigt mycket tillbaka...
Det var pga den anledningen jag bytte bort 1963-boxen...men jag hade hoppats 4302:an skulle vara ok lite längre...
Håller med. Jag prövade att byta batteri i dosan men ingen skillnad. Boxen i sovrummet var inte lika seg, så har det blivit något med senaste uppdateringen tro?
Postad 27 september 2021 - 21:11
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Massiva störningar på TV ikväll. Kållered/Mölndal/Göteborg
Ljud och bild hackar för linjär tv och play.
Ett tag kom det upp en ruta om att playtjänsterna inte fungerade men att vi kunde titta på våra vanliga kanaler som vanligt. Det gick ju inte.
Startat om allt flera gånger...
Inspelat funkar fint, så det är inget mellan box och övrig utrustning. Kan titta på (o)SmartTVn och dator. Rätt kass internethastighet förvisso, ca 35/11 trådat på en 100/10-lina som brukar ge >95/11 när inte något annat är igång.
Inget på Telia Driftinfo-karta, den kassa onlinefelsökningen hittar som vanligt inget och supporten har ju aldrig öppet på kvällarna. Chatten till 21 förvisso, men jag upptäckte det när jag startade ungefär då.
Nån mer som har problem?
Edit:
Var visst känt fel i vårt område som rapporterats nu på morgonen enligt kundtjänst. Beräknat löst kl 15
Redigerat av johnbull_1975, 28 september 2021 - 08:45.
Postad 28 september 2021 - 17:32
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Lite sent att skicka mail om detta nu... 

Postad 28 september 2021 - 19:25
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Lite sent att skicka mail om detta nu... 

Kommer till hösten brukar det låta ifrån Telia, så de kanske syftar på hösten 2022 😆
Postad 29 september 2021 - 07:15
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Problem med Playbiblioteket?
Felkod 722 på SVTr, 4:an, 5.an och 7:an (har inte kollat fler).
Man kan starta om från mini-EPGn, men inte Fortsätt titta eller Playbiblioteket.
Verkar var senaste dygnet. Äldre avsnitt verkar fungera.
Postad 29 september 2021 - 12:05
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Man kan starta om från mini-EPGn, men inte Fortsätt titta eller Playbiblioteket.
Samma här
Postad 29 september 2021 - 15:24
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Samma här, i.a.f. igår kväll, idag har jag inte kollat.
Postad 29 september 2021 - 18:34
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Efter sista uppdateringen så kan jag varken styra 4302 eller 5305 med Samsung smart fjärren. Har varit så bra med en fjärr till TV, box och Apple Tvn
Postad 29 september 2021 - 20:26
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Håller med. Jag prövade att byta batteri i dosan men ingen skillnad. Boxen i sovrummet var inte lika seg, så har det blivit något med senaste uppdateringen tro?
Ny mjukvara ikväll och nu tycker jag 4302:an blev rappare igen. Tack för det Televerket!
Postad 30 september 2021 - 07:25
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Nu verkar detta fungera, men fortfarande lite fel i SVTr.
Dokument Inifrån och Ekonomibyrån kommer jag inte in i. Bara en enfärgad skärm med "Laddar..." på. Ljudet från ordinarie sändning hörs fortfarande.
Postad 30 september 2021 - 15:15
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Efter sista uppdateringen så kan jag varken styra 4302 eller 5305 med Samsung smart fjärren. Har varit så bra med en fjärr till TV, box och Apple Tvn
Tack för varningen! Då låter jag bli att uppdatera på ett tag för att fortsätta testa denna funktionalitet. Lite kul är det att också kunna använda Google assistenten för att styra boxen. Däremot Telias idė att styra TV:n med boxens fjärr är jag inte alls förtjust i. Läste för resten någonstans att Telias support sagt att det är omöjligt att styra boxen, 4302 i mitt fall, med Samsungs Smart remote. Är väl därför dom nu spärrat detta ? Vill nog inte dra på sig support för denna (oväntade ?) funktion. Å andra sidan kanske åtgärden också löser mitt lilla problem med att TV:n, när man slår på den, får boxen att växla till standby. Nyligen köpt ny TV, en Samsung Q60.
Postad 30 september 2021 - 16:06
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Wohoo, nytt typsnitt 
Någon som har sett någon annan förändring? Som vanligt står det inget i "Om tjänsten".
Postad 30 september 2021 - 19:01
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Vilken format streamas Champions League i? 720p? 1080i? 1080p?
Postad 30 september 2021 - 19:29
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Wohoo, nytt typsnitt 
Någon som har sett någon annan förändring? Som vanligt står det inget i "Om tjänsten".
Du menar under Inställningar? Det har jag haft ett tag...
Händer det inget om du trycker OK på "Om tjänsten"?
Nu verkar detta fungera, men fortfarande lite fel i SVTr.
Dokument Inifrån och Ekonomibyrån kommer jag inte in i. Bara en enfärgad skärm med "Laddar..." på. Ljudet från ordinarie sändning hörs fortfarande.
Då var detta löst också. Ett sista problem (hoppas jag) 
Senaste avsnittet (7) av Hundra procent bonde går inte att starta.
Postad 01 oktober 2021 - 13:36
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Har problem med att bilden fryser om man har två Tv-boxar anslutna
Vi fick nyligen nya mediaomvandlare (Genexis/Inteno XG6846B) installerade på vår fiber(även nya fiberswitchar centralt)
Jag har en gigabitswitch (Dlink DGS 1008D) kopplad i LAN2 på XG6846B och två 4302 tv-boxar anslutna i switchen. (Har en egen router ansluten till LAN1).
Det fungerar ett tag sen börjar bilden hacka/frysa på båda boxarna oavsett kanal.
Bilden fryser till slut helt så man måste byta kanal för att det ska börja röra sig igen.
Om jag kopplar en TV-box direkt i LAN2 upplever jag inte några frysningar.
Kopplingen med dlink switchen har fungerat i flera år innan bytet av mediaomvandlare.
Har provat med annan switch av samma modell med samma resultat.
Provade även att brygga Telia Smart Wifi router kopplade denna till LAN1 och Tv-boxarna till portarna på routern men det fryser fortfarande.
Någon som råkat ut för detta och löst det eller vet/kan gissa vad det kan bero på?
Redigerat av defiant, 02 oktober 2021 - 13:52.
Postad 01 oktober 2021 - 15:48
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Vi fick nyligen nya mediaomvandlare (Genexis/Inteno XG6846B) installerade på vår fiber(även nya fiberswitchar centralt)
Jag har en gigabitswitch (Dlink DGS 1008D) kopplad i LAN2 på XG6846B och två 4302 tv-boxar anslutna i switchen. (Har en egen router ansluten till LAN1).
Det fungerar ett tag sen börjar bilden hacka/frysa på båda boxarna oavsett kanal. Bilden fryser till slut helt så man måste byta kanal för att det ska börja röra sig igen. Om jag kopplar en TV-box direkt i LAN2 upplever jag inte några frysningar.
Kopplingen med dlink switchen har fungerat i flera år innan bytet av mediaomvandlare. Har provat med annan switch av samma modell med samma resultat.
Provade även att brygga Telia Smart Wifi router kopplade denna till LAN1 och Tv-boxarna till portarna på routern men det fryser fortfarande.
Någon som råkat ut för detta och löst det eller vet/kan gissa vad det kan bero på?
Har du Telia som leverantör av Internet också? Isåfall räcker det att du kopplar dina boxar direkt till routern utan att brygga den. Testa det och se om det funkar. Funkar det så är det nog switchen som spökar.
Postad 01 oktober 2021 - 22:28
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Vad var anledningen till att mediaomvandlaren byttes ut om man får fråga? Skedde det på ditt eller Telias initiativ? Vad med gamla hederliga XG6846 dög inte längre?
Postad 02 oktober 2021 - 10:31
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Har du Telia som leverantör av Internet också? Isåfall räcker det att du kopplar dina boxar direkt till routern utan att brygga den. Testa det och se om det funkar. Funkar det så är det nog switchen som spökar.
Tack för förslaget. Jag har bredband från Telia men vill använda min egen router där av bryggningen
Postad 02 oktober 2021 - 10:38
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Vad var anledningen till att mediaomvandlaren byttes ut om man får fråga? Skedde det på ditt eller Telias initiativ? Vad med gamla hederliga XG6846 dög inte längre?
Telia valde den modellen till vårt område och anledningen var att vi hade Direktronik Fiber2Home (100Mbit) mediaomvandlare från 2009 
Postad 02 oktober 2021 - 12:37
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Tack för förslaget. Jag har bredband från Telia men vill använda min egen router där av bryggningen
Såvitt jag förstått så ska det fungera ändå. Din router är kopplad till LAN4 i Telias router? Då ska du kunna koppla in TV boxarna i LAN1-3 utan problem. (Vill du inte ha Telias router kan du nog även koppla bort routern helt och köra din egna router direkt till lan1 ifrån konvertern och tvn ifrån lan2. Fast då förlorar du möjligheten att använda Telias app Zappa.)
Men ska även fungera direkt ifrån konvertens LAN2 port.
Själv kör jag med en Zyxel Switch som Telia skickade ut när jag skaffade tvilling abonnemang som är kopplad till lan2 i konvertern.
Har kopplat mina boxar till de två portarna som är markerade som ”High priority” funkar utan bekymmer.
Har även en 3e box kopplad direkt till en Tp-link switch som är kopplad till Telias router.
Redigerat av Mushunt, 02 oktober 2021 - 12:45.
Postad 02 oktober 2021 - 14:19
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Efter omstart av all utrustning verkar portarna 1-3 på Telia Sagemcom F@st 5370e fungera stabilt till TV-boxarna.
Kopplade Dlink switchen i en av portarna på Telia routern och TV-boxarna till switchen och det verkar också fungera stabilt.
Gissar att det är något med LAN2 på XG6846B som ställer till det?! En granne har samma symptom med en Zyxel switch (från Telia).
Redigerat av defiant, 02 oktober 2021 - 14:29.
Postad 02 oktober 2021 - 15:20
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Efter omstart av all utrustning verkar portarna 1-3 på Telia Sagemcom F@st 5370e fungera stabilt till TV-boxarna.
Kopplade Dlink switchen i en av portarna på Telia routern och TV-boxarna till switchen och det verkar också fungera stabilt.
Gissar att det är något med LAN2 på XG6846B som ställer till det?! En granne har samma symptom med en Zyxel switch (från Telia).
Härligt att det kicka igång igen! 
Postad 03 oktober 2021 - 10:04
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Mycket såna här problem senaste tiden tycker jag. Just nu går det inte att starta om Paris-Roubaix på Eurosport.
Postad 03 oktober 2021 - 19:34
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Mycket såna här problem senaste tiden tycker jag. Just nu går det inte att starta om Paris-Roubaix på Eurosport.
Samma sak med MotoGP-racet på V Sport Motor...
Postad 04 oktober 2021 - 10:33
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Flera kanaler som saknar EPG från igår kväll. Bl a TV4, 7:an och 12:an. Fortfarande borta idag på morgonen.
Postad 04 oktober 2021 - 14:42
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Verkar vara mycket problem och det sammanfaller med att mina rabatter/bindningstid går ut och det är dags att se över vad man vill behålla eller ändra.
Samtidigt så verkar alla former av rabatt för trogna kunder som stannar kvar helt bortblåsta.
Jag nedgraderar nu från 500 till 100Mbit och från STOR till LAGOM samtidigt som jag får betala 100kr mer i månaden - känns riktigt risigt - nu är det stor sannolikhet att man säger upp TV-delen (299:- för billgaste paketet) och byter bredbandsop (479:- för billigaste 100Mbit)
Redigerat av e3henri, 04 oktober 2021 - 16:20.
Postad 04 oktober 2021 - 16:40
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Verkar vara mycket problem och det sammanfaller med att mina rabatter/bindningstid går ut och det är dags att se över vad man vill behålla eller ändra.
Samtidigt så verkar alla former av rabatt för trogna kunder som stannar kvar helt bortblåsta.
Jag nedgraderar nu från 500 till 100Mbit och från STOR till LAGOM samtidigt som jag får betala 100kr mer i månaden - känns riktigt risigt - nu är det stor sannolikhet att man säger upp TV-delen (299:- för billgaste paketet) och byter bredbandsop (479:- för billigaste 100Mbit)
Du menar att det inte ens fungerar att ringa dem längre? Inte ens hota med att säga upp abonnemangen helt?
Jag har suckat och gjort det en gång om året i flera år nu, och om inte ens det fungerar längre så finns det inga skäl för mig att stanna kvar.
Postad 04 oktober 2021 - 17:31
beson
-
beson
-
Användare
-
-
234 inlägg
Nej då, det går fortfarande att få rabatt. Men det gäller att få snacka med rätt person på kundtjänsten.
Skulle för en tid sedan förnya mitt 500/500 bredbandsavtal, som jag haft rabatt på flera år.
Men första personen nekade mig rabatt, och sade att sån rabatt ger vi inte längre.
Ok, jag väntade en stund, och ringde upp igen.
Fick då prata med en annan person, som fixade rabatten omedelbart utan problem.
Så man får va lite envis, och inte ge upp direkt.
Postad 04 oktober 2021 - 17:57
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Nej då, det går fortfarande att få rabatt. Men det gäller att få snacka med rätt person på kundtjänsten.
Skulle för en tid sedan förnya mitt 500/500 bredbandsavtal, som jag haft rabatt på flera år.
Men första personen nekade mig rabatt, och sade att sån rabatt ger vi inte längre.
Ok, jag väntade en stund, och ringde upp igen.
Fick då prata med en annan person, som fixade rabatten omedelbart utan problem.
Så man får va lite envis, och inte ge upp direkt.
har ringt två olika men fått bomstopp. Så mina tjänster höjs från ca 579-779:-/mån till 1078:-. Vilket jag naturligtvis inte tycker är värt pengarna utan det kommer bli att nedgradera och/eller säga upp (det är inte bara tomt prutsnack utan jag kommer troligen göra så med dessa priser).
Redigerat av e3henri, 04 oktober 2021 - 21:15.
Postad 04 oktober 2021 - 21:46
Unregistered4c3c4cca
-
Unregistered4c3c4cca
-
Rookie
-
6 inlägg
Ska precis välja tv-leverantör via fiber och jag har en gammal fin Bang Olufsen tv med 4:3-format. Verkar som att Arris-boxarna har väldigt bra stöd för 4:3 över hela sortimentet om jag förstått det rätt och det uppskattas verkligen!
Stämmer det att det är Arris 4302 man ska satsa på om man vill ha både SVT play och Netflix i boxen? Jag vill ha så många funktioner i själva boxen eftersom tv:n inte har några appar och jag heller inte kan sända från dator via Apple TV eller Chromecast eftersom de inte är kompatibla med 4:3-formatet.
Kan någon som har 4302 bekräfta att man kan välja 4:3 bland bildformaten under bildinställningar?
Stort tack!
Postad 05 oktober 2021 - 07:20
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
har ringt två olika men fått bomstopp. Så mina tjänster höjs från ca 579-779:-/mån till 1078:-. Vilket jag naturligtvis inte tycker är värt pengarna utan det kommer bli att nedgradera och/eller säga upp (det är inte bara tomt prutsnack utan jag kommer troligen göra så med dessa priser).
Jag upplever att man har större chans att få rabatt om man anger att man vill nedgradera eller rent av hoppa av. Kan vara värt ett sista försök?
Postad 05 oktober 2021 - 14:39
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Har alltid fått bra pris/rabatt när man öppnat med ”då vill jag avsluta tjänsten”.. Ligger på 578kr i månaden med 500/500 och kanalpaket Stor.
Postad 05 oktober 2021 - 19:29
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Ska precis välja tv-leverantör via fiber och jag har en gammal fin Bang Olufsen tv med 4:3-format. Verkar som att Arris-boxarna har väldigt bra stöd för 4:3 över hela sortimentet om jag förstått det rätt och det uppskattas verkligen!
Stämmer det att det är Arris 4302 man ska satsa på om man vill ha både SVT play och Netflix i boxen? Jag vill ha så många funktioner i själva boxen eftersom tv:n inte har några appar och jag heller inte kan sända från dator via Apple TV eller Chromecast eftersom de inte är kompatibla med 4:3-formatet.
Kan någon som har 4302 bekräfta att man kan välja 4:3 bland bildformaten under bildinställningar?
Stort tack!
4:3 finns i inställningarna
Postad 05 oktober 2021 - 20:08
Unregistered4c3c4cca
-
Unregistered4c3c4cca
-
Rookie
-
6 inlägg
4:3 finns i inställningarna
Tack för det! Så glad att det fortfarande finns boxar som fixar det. Tack Telia!
Gick över från Tele2 till Telia idag pga Arris 4302. Har sett fram emot i flera år att få in SVT Play och Netflix på min gamla fina Bang Olufsen. Drömmen hade ju varit om Arrisen kunde ge möjlighet till att streama från datorn också med 4:3-inställningen kvar. Men nu verkar det bli nästintill perfekt iaf!
Jag kommer alltså köra med Tele2 på bredband och Telia på TV om någon undrar.
Postad 05 oktober 2021 - 21:16
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Markus,
Har du någon info om vad som kommer hända med HBO den 26e oktober? Kommer det bli HBO Max då? Enligt flatpanelsdk skall vi få "4K UHD" i norden. Får vi det via Telia också?
Postad 06 oktober 2021 - 07:11
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Tack för det! Så glad att det fortfarande finns boxar som fixar det. Tack Telia!
Gick över från Tele2 till Telia idag pga Arris 4302. Har sett fram emot i flera år att få in SVT Play och Netflix på min gamla fina Bang Olufsen. Drömmen hade ju varit om Arrisen kunde ge möjlighet till att streama från datorn också med 4:3-inställningen kvar. Men nu verkar det bli nästintill perfekt iaf!
Hoppas att du är medveten om att 4302 saknar RGB via scart och att du därmed kommer få VHS-kvalitet på bilden på en tjock-tv utan HDMI.
Postad 06 oktober 2021 - 08:39
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Hur var det nu med apparna (SVT-play, Netflix och Youtube) som går via bredbandet, dvs. inte samma som IPTV? För en del fungerar det inte, om man inte har bredband från Telia.
Postad 06 oktober 2021 - 09:57
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hur var det nu med apparna (SVT-play, Netflix och Youtube) som går via bredbandet, dvs. inte samma som IPTV? För en del fungerar det inte, om man inte har bredband från Telia.
Precis, en del stadsnät funkar det på med andra operatörer och andra inte. Men det lär nog märkas om man får överge Tele2 till Telias Bredband istället.
Postad 06 oktober 2021 - 19:39
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
På tal om hur seriöst Telia ser på problemet med ljudhack... De kan lika gärna be oss se på en annan kanal. Bra där!
Postad 06 oktober 2021 - 21:42
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
På tal om hur seriöst Telia ser på problemet med ljudhack... De kan lika gärna be oss se på en annan kanal. Bra där!
Fast om det inte hackar när du pratar med dem, hur tänker du att ni ska felsöka det? Jag ser faktiskt inget klandervärt med den screenshot du klistrat in. Möjligtvis kan jag tycka att du beter dig tråkigt.
Vad har du för bredbandsanslutning, box, tv, etc förresten? Det kanske kan ge någon här en möjlighet att hjälpa dig.
Postad 07 oktober 2021 - 15:10
Unregistered4c3c4cca
-
Unregistered4c3c4cca
-
Rookie
-
6 inlägg
Hoppas att du är medveten om att 4302 saknar RGB via scart och att du därmed kommer få VHS-kvalitet på bilden på en tjock-tv utan HDMI.
Fick hem tv-boxen dag och kopplade in den med en A/V till scart-adapter. Bilden blev klockren på min 28 tums Bang Olufsen MX7000! Kopplade in den i min gamla Apple-router och det funkar jättebra att köra med kombinationen Tele2 fiberbredband och Telia fiber-tv (iaf där jag bor).
4:3 inställningen funkar i princip överallt, det var dock några enstaka SVT play-program där inställningen inte verkar funka, vet inte om det är appen eller boxen som strular. Undrar var man tipsar om buggar...
Hur som helst, riktigt nöjd med valet och kan verkligen rekommendera Telia TV med Arris 4302 om någon, liksom jag gjorde, söker febrilt efter den bästa lösningen med mycket play-innehåll på en 4:3 tv!
Postad 07 oktober 2021 - 15:26
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hur som helst, riktigt nöjd med valet och kan verkligen rekommendera Telia TV med Arris 4302 om någon, liksom jag gjorde, söker febrilt efter den bästa lösningen med mycket play-innehåll på en 4:3 tv!
Du fick alltså en Arris 4302? När jag kontaktade kundtjänst för att få min 4302 utbytt då den förmodligen havererat, fick jag som svar att jag skulle få en 5305 box skickad till mig istället då de inte längre skickade ut 4302 pga det var en utgående modell.
Då jag vill kunna nyttja Netflix så avböjde jag detta och förklarade att jag ville ha den funktionen kvar. Men fick då rådet att köpa en Chromecast och streama ifrån TV Play istället.. 🤔🤷♂️
Postad 07 oktober 2021 - 15:38
Unregistered4c3c4cca
-
Unregistered4c3c4cca
-
Rookie
-
6 inlägg
Du fick alltså en Arris 4302? När jag kontaktade kundtjänst för att få min 4302 utbytt då den förmodligen havererat, fick jag som svar att jag skulle få en 5305 box skickad till mig istället då de inte längre skickade ut 4302 pga det var en utgående modell.
Då jag vill kunna nyttja Netflix så avböjde jag detta och förklarade att jag ville ha den funktionen kvar. Men fick då rådet att köpa en Chromecast och streama ifrån TV Play istället.. ♂️
Vad jag förstått när jag pratat med kundtjänst så är det tvärtom nu, att de mest skickar 4302. När fick du din utbytt?
Postad 07 oktober 2021 - 15:59
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
TV6 kommer att bli en betalkanal. Hur påverkar det Telias TV-paket tro? Går priserna upp eller försvinner kanalen från paketen?
Postad 07 oktober 2021 - 16:14
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Fast om det inte hackar när du pratar med dem, hur tänker du att ni ska felsöka det? Jag ser faktiskt inget klandervärt med den screenshot du klistrat in. Möjligtvis kan jag tycka att du beter dig tråkigt.
Vad har du för bredbandsanslutning, box, tv, etc förresten? Det kanske kan ge någon här en möjlighet att hjälpa dig.
Kul att du vill engagera dig.
Naturligtvis är detta ett urklipp ur ett längre mycket trevligt chattade med all nödvändig informationom om kringutrustning.
Nu har det väl inte undgått någon att ljudet hackar på TV4 för vissa abonnenter om man följt denna tråden vilket du har. Ett fel som för oss som har det har pågått till och från sedan förra året. Detta är såklart nämnt i chatten med.
Istället för att fastna på oväsentligheter så ser säkert de flesta att rådet från Telias tv-expert är att helt enkelt inte använda den del av tjänsten som inte fungerar istället för att agera på det.
Jag ser svaret från dem som ett god dag yxskaft svar. Tex som om jag i min nya bil inte kan använda vänster blinkers och få rådet av verkstaden att alltid bara svänga höger.
Om någon däremot har en lösning är jag idel öra.
Postad 07 oktober 2021 - 18:14
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
TV6 kommer att bli en betalkanal. Hur påverkar det Telias TV-paket tro? Går priserna upp eller försvinner kanalen från paketen?
Enligt pressmeddelande från NENT https://press.nentgr...ran-1-oktober-2
Så är det enbart Boxer som påverkas. Inga andra distributionsformer påverkas
Redigerat av hofwing, 07 oktober 2021 - 18:15.
Postad 07 oktober 2021 - 18:46
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Markus,
Har du någon info om vad som kommer hända med HBO den 26e oktober? Kommer det bli HBO Max då? Enligt flatpanelsdk skall vi få "4K UHD" i norden. Får vi det via Telia också?
Kruxet är att bara boxen 5305 kan leverera 4K. Så för alla med andra boxar blir det nog att säga upp abbet från Telia och teckna nytt med HBO. Om nu inte Telia kan fixa en påloggning för externa appar som kompliment? Sedan kan man ju undra hur priset från Telia blir eftersom HBO Max tydligen blir lägre än för nuvarande HBO Nordic.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|