* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34726 svar till detta ämne
Postad 27 september 2022 - 15:54
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Telia hävdar också att man inte kan avsluta sitt abb om man har bindningstid kvar. Kan det verkligen hålla?
Enligt Telias egen information är det så ja. https://www.telia.se...m-din-tv-tjanst
Gissar dock att ARN kommer att få arbeta om de vidhåller detta när utbudet begränsas så här pass kraftigt.
Edit: bindningstider är en mardröm hos Telia. Det står en sak på webben och en annan i papperna de skickat ut. På mitt tv-abonnemang står det att man hittar sin bindningstid under ”TV-paket”. När jag klickar där hittar jag dock enbart att mitt tv-paket är rabatterat t o m december i år, men inget om bindningstid. När stora aktörer som Telia beter sig så här skumt börjar man dra öronen åt sig. Det som räddar dem är att konkurrenterna inte är bättre.
Redigerat av Saturnus, 27 september 2022 - 16:04.
Postad 27 september 2022 - 18:02
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Återigen är det nån uppdatering (vad annars?) som gjort att det inte går att starta YouTube appen i 4302 boxen... 
Postad 27 september 2022 - 18:28
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Jo tack, vet hur det är att tjafsa med Telia. Blev lovad tvilling abb gratis. Har det tom på papper via en chatt. Första fakturan kommer och man är debiterad. Påpekar detta för Telia men det är fel och går inte att göra något…
Beställde fiber och dom grävde på fel plats, bla gick två markstenar sönder vilket skulle åtgärdas. Fakturan frusen till det är åtgärdat. Fick några fakturor och alla sköts upp tills en dag. Så skulle den betalas trotts att man inte löst problemet. Dom hade pratat med entreprenören som sa att dom åtgärdat stenarna och var klara med mig. Inget åtgärdat men det spelade ingen roll. Det fick räcka nu och jag skulle betala….
Så det kommer bli fler gråa hår på fredag när man skall prata med Telia och försöka avsluta sitt abb med bindningstids.
Postad 27 september 2022 - 19:51
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Återigen är det nån uppdatering (vad annars?) som gjort att det inte går att starta YouTube appen i 4302 boxen... 
Har haft detta problem tidigare, fick tips om att återställa boxen och det hjälpte:
Fabriksåterställ tv-box Arris VIP 4302 (telia.se)
Redigerat av Weiman, 27 september 2022 - 19:51.
Postad 27 september 2022 - 19:55
18fc85599b648bb5df69273df6fc0f9f
-
18fc85599b648bb5df69273df6fc0f9f
-
Rookie
-
1 inlägg
Instämmer, fabriksåterställning hjälpte för mig också. Samma problem.
Postad 27 september 2022 - 19:57
head
-
head
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
En fråga till Markus, och övriga med 4302-boxen:
Fick nyligen en uppdatering där den mest synliga förändringen är att rubriker/titlar i interfacet har ändrats från enbart versaler till gemener (bra). Mindre bra är att all navigering i menyerna har blivit påtagligt segare, på gränsen till oacceptabel fördröjning vid varje knapptryckning. Har fler upplevt samma problem och är Telia medvetna om problemet?
Postad 28 september 2022 - 06:33
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
En fråga till Markus, och övriga med 4302-boxen:
Fick nyligen en uppdatering där den mest synliga förändringen är att rubriker/titlar i interfacet har ändrats från enbart versaler till gemener (bra). Mindre bra är att all navigering i menyerna har blivit påtagligt segare, på gränsen till oacceptabel fördröjning vid varje knapptryckning. Har fler upplevt samma problem och är Telia medvetna om problemet?
Blev samma på min Arris 5305. Så kommer använda play kanalerna i Telia appen till Apple TVn istället, samma utseende men där är det inte segt.
Postad 28 september 2022 - 06:55
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Jo tack, vet hur det är att tjafsa med Telia. Blev lovad tvilling abb gratis. Har det tom på papper via en chatt. Första fakturan kommer och man är debiterad. Påpekar detta för Telia men det är fel och går inte att göra något…
Beställde fiber och dom grävde på fel plats, bla gick två markstenar sönder vilket skulle åtgärdas. Fakturan frusen till det är åtgärdat. Fick några fakturor och alla sköts upp tills en dag. Så skulle den betalas trotts att man inte löst problemet. Dom hade pratat med entreprenören som sa att dom åtgärdat stenarna och var klara med mig. Inget åtgärdat men det spelade ingen roll. Det fick räcka nu och jag skulle betala….
Så det kommer bli fler gråa hår på fredag när man skall prata med Telia och försöka avsluta sitt abb med bindningstids.
Oj. När man har med Telia att göra får man alltid tala med olika personer så det är svårt att få en bra problemlösning.
Jag råkade själv ut för en snöplig historia för snart ett år sedan. Vid kontakt med Telia undrade de om jag ville koppla på C-more och Viasat på mitt befintliga TV-paket. Ok sa jag. Dagen för inkoppling försvann mitt TV-paket som jag haft väldigt länge och som inte såldes längre. Ringde efter detta säkerligen tio samtal under tre veckors tid till olika människor på olika funktioner inom Telia och bad att få tillbaka mitt TV-paket, mot bakgrund av lagen om Ångerrätt. Hur tror du det gick?
Svar dåligt. Om jag ville behålla ett TV-utbud som motsvarade mitt tidigare paket fick jag glatt hosta upp dubbla månadskostnaden. De sa att de inte kunde återställa mitt tidigare TV-paket. Kundombudsmannen försökte verkligen hjälpa mig men kunde till slut inte vinna över tekniken. Totalt överkörd av Telia.
Med det sagt har jag ändå varit nöjd med både bild och ljud via Play-appen på våra Apple-TV 4K. Boxen använder jag inte alls. Men om nu utbudet krymper är det läge för ett byte till någon ny leverantör. Troligtvis Allente.
Postad 28 september 2022 - 09:29
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
@Telia,
Felrapport:
I Play-biblioteket för serien "Glamour" (på 7an) så stämmer inte avsnittsbeskrivningarna överrens med verkligheten.
De beskriver händelser som ligger mer än en vecka in i framtiden.
Alldeles nyss så blev sambon irriterad då hon råkade läsa lite av vad som stod på skärmen innan hon hann trycka på play - och där står det att Xxxx (en huvudperson) dör.
Fin spoiler. :-)
Postad 28 september 2022 - 10:50
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Alldeles nyss så blev sambon irriterad då hon råkade läsa lite av vad som stod på skärmen innan hon hann trycka på play - och där står det att Xxxx (en huvudperson) dör.
Fin spoiler. :-)
Den personen har säkert en tvilling, som visar sig vara den som avlidit. Så sambon kan pusta ut 🫢😉
Postad 28 september 2022 - 12:49
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det jag som gav dig det tipset
Min poäng var att detta problem uppstår för ofta/borde inte uppstå alls.
Postad 28 september 2022 - 15:05
alle1985
-
alle1985
-
Amatör
-
-
82 inlägg
https://youtu.be/hF6eTU8ESJU
Info från Telia.
Redigerat av alle1985, 28 september 2022 - 15:06.
Postad 28 september 2022 - 15:22
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Om det stämmer som han säger är det ju märkligt att Viaplay säger nej. Inte minst att de inte ens ville förlänga en enda månad till med det som Telia erbjöd.
Postad 28 september 2022 - 15:59
kexxet
-
kexxet
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Viaplay säger ju att det är enkelt att avsluta förhandlingen, det är att Telia betalar samma summa som deras övriga kunder, men tydligen tycker Telia det är för mycket pengar och vill förhandla om en alternativ prisbild...
Postad 28 september 2022 - 16:08
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Viaplay säger ju att det är enkelt att avsluta förhandlingen, det är att Telia betalar samma summa som deras övriga kunder, men tydligen tycker Telia det är för mycket pengar och vill förhandla om en alternativ prisbild...
...och var säger de det då?
I ett annat Youtubeklipp???
Postad 28 september 2022 - 17:30
kexxet
-
kexxet
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nej i en Intervju med dom.
Samtidigt så måste man ju vara kritiskt till dras egna uttalanden, dom pratar ju var och en i egen favör och inte i en intervju samtidigt.
Diskussionen om ett nytt avtal mellan Telia och Viaplay har pågått i flera månader.
Ifrån tidningen:
– Vårt pris och vårt innehåll har varit känt för Telia sedan långt innan sommaren. Det här är ingenting nytt för dem och de vill fortfarande inte betala vad övriga distributörer på marknaden betalar. Det här är inte en komplicerad förhandling, säger Roberta Alenius.
Nyheten börjar gå upp för allt fler Teliaabonnenter.
– Vi har sett att det är kunder som kontaktar oss och uttrycker oro och det är inget konstigt med det. Vi tycker det är jätteledsamt att de hamnar i kläm på det här sättet på grund av att Viaplay inte vill föra en seriös dialog med oss.
Viaplay lägger över allt ansvar på Telia
– Telia har haft hur lång tid som helst på sig. Det här bedömer jag som ett panikdrag från deras sida, klockan kvart i tolv, säger Roberta Ahlenius.
– Det är fortfarande så att det finns några dagar kvar. Det är bara att betala samma pris som alla andra, så har vi ett avtal. Det är inte svårt.
Postad 28 september 2022 - 23:27
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har ju inte mer information om förhandlingen än det andra redan har gjort så kan inte kommentera det mer. Hade jag varit en kund hos Telia som tyckte om kanaler som är från viaplay så hade jag iaf tänkt såhär, vill de höja priset som Telia ska betala till dem kommer det ju innebära att jag måste i slutändan betala mer på något sätt. Jag tittar personligen inte på så mycket sport så jag kommer inte sakna sporten de har så mycket, och rörande filmer och annat innehåll klarar jag mig med ganska bra med et som erbjuds av andra.
Markus Johansson
Telia kundservice
Postad 28 september 2022 - 23:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det är en uppdatering av Youtube appen som verkar leda till detta för vissa. Det verkar som att Youtube appen i vissa fall har problem att läsa den informationen som den sparat på flash minnet som leder till att det blir problem när det kommer en ny version av appen. Detta då det hjälper att radera denna information appen har sparat på flash minnet (Genom att man gör factory reset på boxen). Det som är jobbigt med att felsöka detta är att de är mycket svårt att återskapa felet för utvecklarna.
Jag har även hört att det ska lösa sig genom att man tvingar utloggning av youtube appen på en annan enhet så ni får gärna prova detta nästa gång. Det går även bra om ni skiver ett privat meddelande till mig när ni fortfarande har felet så ska jag se om de kan plocka några loggar från boxen som kanske ger någon mer info om vad som går fel.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 29 september 2022 - 06:11
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hade jag varit en kund hos Telia som tyckte om kanaler som är från viaplay så hade jag iaf tänkt såhär, vill de höja priset som Telia ska betala till dem kommer det ju innebära att jag måste i slutändan betala mer på något sätt.
Markus Johansson
Telia kundservice
Fast Telia har ju alltid höjt priserna efter varje förhandling som varit i tidigare avtal. Så oavsett om de enas (vilket jag tror de kommer göra i slutändan) så kommer vi kunder få se en höjning av priserna.
Postad 29 september 2022 - 13:06
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Jag har ju inte mer information om förhandlingen än det andra redan har gjort så kan inte kommentera det mer. Hade jag varit en kund hos Telia som tyckte om kanaler som är från viaplay så hade jag iaf tänkt såhär, vill de höja priset som Telia ska betala till dem kommer det ju innebära att jag måste i slutändan betala mer på något sätt. Jag tittar personligen inte på så mycket sport så jag kommer inte sakna sporten de har så mycket, och rörande filmer och annat innehåll klarar jag mig med ganska bra med et som erbjuds av andra.
Markus Johansson
Telia kundservice
Hade jag varit kund hos Telia hade jag frågat mig varför ansvariga på Telia tyckte det var så smart att lägga Champions League under monopol, så det inte var tillgängligt hos andra distributörer. Förstod ansvariga på Telia inte att det skulle slå tillbaka mot dom nästa gång det skulle förhandlas sporträttigheter med den andra stora kombinerade distributören/rättighetsinnehavaren?
Men det kräver ju å anda sidan att man kan tänka, och inte är en betald lakej som sysslar med genomskinlig damage control.
Postad 30 september 2022 - 09:55
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Postad 30 september 2022 - 13:40
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Kanske kan dröja över en månad... 
Eller ett år...
Viktigt nu att Telia kunder inte börja teckna abonnemang direkt hos Viaplay, så kommer de tillbaka snabbare
Ha is i magen sportfantaseter
Postad 30 september 2022 - 13:46
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 002 inlägg
Eller ett år...
Viktigt nu att Telia kunder inte börja teckna abonnemang direkt hos Viaplay, så kommer de tillbaka snabbare
Ha is i magen sportfantaseter
Kollade lite på Viaplay. Ska man se F1 så finns det bara på största paketet. Filmer och serier har man gott om ändå, så får stå ut med att missa motor och premier league som är det som är intressant. 
Postad 30 september 2022 - 14:34
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 002 inlägg
Fick mail från Telia:
Du som har All sport-paketet har marknadens bästa sportpaket, både sett till innehåll och pris. Här ingår de flesta av de största och mest engagerande rättigheterna. Vi har också nyss fyllt på med ny sport, till exempel Allsvenskan, Superettan och NFL.
Utöver det adderar vi kanalerna Eurosport 1 & 2 och kommer att sänka ordinarie pris för paketet. Du har väl inte missat att du dessutom kan lägga till HBO Max utan extra kostnad?
Eurosport har jag redan, ingår i Stor. HBO max har jag redan som kompensation för något annat som försvann.
Kanske sänkt pris då?
Postad 30 september 2022 - 16:32
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Eurosport har jag redan, ingår i Stor. HBO max har jag redan som kompensation för något annat som försvann.
Kanske sänkt pris då?
Enligt telia.se ingår HBO Max i stora paketet så det är ingen kompensation för något för det har ingått länge.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 30 september 2022 - 16:50
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 002 inlägg
Enligt telia.se ingår HBO Max i stora paketet så det är ingen kompensation för något för det har ingått länge.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Stämmer, men om jag inte minns fel kom det istället för något annat.
Postad 30 september 2022 - 16:53
Ni45
-
Ni45
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej, första fråga så jag hoppas jag hittar rätt knappar vad gäller inlägg.
Någon mer som upplever problem i TeliaPlay-appen med att bläddra genom innehåll i Paramount+ eller SkyShowtime med en android mobil? Med en dator kommer det upp olika genrer efter det att man klickar på visa mer. I mobilen visas bara en kort lista över serier men inte alla. Sök i appen via mobilen tycks visa att serien eller filmen finns i tjänsten men jag lyckas inte hitta dem via att bläddra.
Support gav ingen lösning. Försöker förstå om det är jag, min telefon eller tjänsten som är problemet.
Postad 30 september 2022 - 18:57
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Nu passar Viaplay på att höja månadsavgiften också... 549:- per månad för Total-paketet.
https://help.viaplay...-prisjustering/
Men tecknar man abonnemang före 5 okt. så behåller man det gamla priset året ut.
Redigerat av Bopper, 30 september 2022 - 18:57.
Postad 30 september 2022 - 19:15
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 002 inlägg
Undrar vad dom som betalar för reklam i 3:an 6:an osv tycker om att Telias X% av tittarskaran försvinner?
Postad 30 september 2022 - 19:35
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
1-12 som är reklamfinansierade borde egentligen ligga gratis för alla på nätet att se i valfri spelare i minst 720p @50 fps. 😀
Bryr mig inte om övriga kanaler men utan 3, 6 o 10 blir det tyvärr byte till Allente på Black friday om det inte blir löst innan .
Postad 01 oktober 2022 - 10:13
orion59
-
orion59
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon som har fått sina ersättnings kanaler?
Jag har inte fått mina ännu iallafall
Redigerat av orion59, 01 oktober 2022 - 10:15.
Postad 01 oktober 2022 - 10:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jag har fått Eurosport i appen nu iallafall...
Redigerat av mcmike, 01 oktober 2022 - 10:30.
Postad 01 oktober 2022 - 13:09
Kunord
-
Kunord
-
Rookie
-
5 inlägg
Ingen ersättningkanal och ingen F1..
Telia suger..
Redigerat av Kunord, 01 oktober 2022 - 13:10.
Postad 01 oktober 2022 - 14:55
c3549437ff785e526e594e0335c8204b
-
-
Rookie
-
3 inlägg
Och ingen MotoGP 
Postad 02 oktober 2022 - 06:58
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Någon som vet om innehållet ifrån Skyshowtime skiljer sig ifrån appen och det man fått via Telia i boxen och play appen?
Var ganska magert utbud.
Postad 02 oktober 2022 - 09:01
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Läser en hel del inlägg på andra sidor, att de nyligen tagit Telia som leverantör med lång bindningstid utan att fått vetskap att Viasat ev försvinner.
När jag kontaktade dem, så blev jag upplyst om det. Om man inte fått den info, så bör ju Telia göra om och rätt. Helt galet annars!
Redigerat av mcmike, 02 oktober 2022 - 09:04.
Postad 02 oktober 2022 - 10:47
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 002 inlägg
Såg nu att Discovery+ (Allsvenskan) finns i Cmore-appen.
(Efter omstart av boxen.)
Det är väl nytt?
Postad 02 oktober 2022 - 11:48
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Såg nu att Discovery+ (Allsvenskan) finns i Cmore-appen.
(Efter omstart av boxen.)
Det är väl nytt?
Ja, relativt, sex veckor sedan tror jag det var
Postad 02 oktober 2022 - 12:56
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Favoritkanallistan i boxen försvann nu efter senaste uppdateringen. Inget stort problem men ändå irriterande
Postad 02 oktober 2022 - 22:16
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Favoritkanallistan i boxen försvann nu efter senaste uppdateringen. Inget stort problem men ändå irriterande
Sker vid omstart av boxen, redan felanmält till utvecklarna.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 03 oktober 2022 - 11:48
-
-
Rookie
-
3 inlägg
Vad bra användarnamnet blev! 
Har bundit Telia all sport t.o.m. Februari.
Premier League och Viasat Motor är borta!
Det är ju detta som jag vill se.
Enligt Telia så kan abonnemanget inte sägas upp eftersom det är bundet.
Kan detta vara riktigt?
Telia levererar ju inte det som jag band upp mig på!
Postad 03 oktober 2022 - 12:10
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Kan detta vara riktigt?
Vad står det i villkoren? Läs där.
Postad 03 oktober 2022 - 15:39
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Kan detta vara riktigt?
Enligt Telekområdgivarna måste man kunna visa att man skaffat paketet för att se på Premier League och Motor. Antingen skriftligt eller en inspelning, då bör man kunna häva bindningen, men hur många har det? I annat fall har Telia rätt att ändra innehållet...
https://www.aftonbla...ion-rattigheter
Postad 03 oktober 2022 - 16:08
-
-
Rookie
-
3 inlägg
Enligt Telekområdgivarna måste man kunna visa att man skaffat paketet för att se på Premier League och Motor. Antingen skriftligt eller en inspelning, då bör man kunna häva bindningen, men hur många har det? I annat fall har Telia rätt att ändra innehållet...
Ringde Telia och ville säga upp paketet eftersom jag inte kan se det jag vill.
Går att avsluta, men får ändå betala hela bindningstiden.
Såhär står det att läsa i Telias allmänna villkor för tjänster till konsumenter.
14.2
Om Telia ändrat villkor eller i övrigt ändrat Tjänsten och ändringen är till nackdel för Kunden, får Kunden säga upp Avtalet med verkan från ändringens ikraftträdande, om uppsägningen görs inom tre(3) månader efter det att Kunden informerats om förändringen.
Jag hänvisade till detta, men fick till svar att jag fick tontakta Allmänna Reklamations Nämnden.
Postad 03 oktober 2022 - 16:27
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Orimliga krav i ett avtal är inte giltiga juridiskt sett, att kräva att kunder ska kunna visa skriftligt eller med inspelning att den tecknat ett multisport-avtal för att se en viss sport är helt orimligt, det kan inte hålla i domstol.
Däremot så fanns ordet Viaplay med i namnet på paketet(All sport från Telia, CMore och Viaplay), således är det ganska tydligt fastställt vad som avtalats om. Ifall allt från Viaplay försvinner så kan det rimligtvis inte ses som att det avtalade levereras, och då har Telia brutit avtalet.
Men Telia hoppas väl att så få som möjligt ska orka stå på sig och använda advokat, bestrida fakturorna eller kontakta Telekområdgivarna, så att dom kan lura av dom pengar tills bindningstiden går ut. Att Telekområdgivarna inte pro-aktivt letar reda på såna här orimligheter i avtalen på svenska marknaden och löser detta på förhand eller pro-aktivt går ut med vad som gäller mot Telia säger en del om den myndighetens handlingskraft.
Redigerat av tTW, 03 oktober 2022 - 16:28.
Postad 03 oktober 2022 - 16:32
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Kollade lite på det där allmänna villkoren och det verkar stå att det får göra så här enligt 15.3  synd man inte läser avtalen det är som det är. Har lite is i magen jag får nog tillbaka Viaplay som tur är för mig så har jag det inte för sport. Synd för er andra dock
Postad 03 oktober 2022 - 16:50
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
I 15.3 står det väl att om leverantörer ändrar i utbudet så kan man inte hävda 14.2. Men nu är det så att Viaplay inte ändrat i sitt utbud utan Telia har valt att inte skriva något nytt avtal. Då gäller inte 15.3 enligt mig…
Postad 03 oktober 2022 - 17:04
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jo det kan nog tolkas så, frågan är om man vill/orkar driva saken vidare…. Jag tror ju det kommer komma tillbaka iofs. Dock verkar det vara lite strategi också då avtalen verkar gå ut när sporten börjar, dessutom så drar ju detta kunder till allente m.m som nu verkar vara ”snälla” mot sina kunder genom att sänka priset fram till 5/10 eller vad det var. Lika goda kålsupare allihop haha
Postad 03 oktober 2022 - 18:24
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 002 inlägg
Har hänt förr*, idag med IFK - Elfsborg.
Nu när Disc+ ingår så:
Gick in på Menu och där fanns en länk, men då hamnar jag på "Beställ"?
Måste gå vägen via Play - Cmore o.s.v.
Man kan ju tycka att det som visas på Menu-sidan i första hand ska länka till det som ingår i det man har! Inte betaltjänster!
Angående Viaplay-bråket:
Om Viaplay "vill ha för mycket" eller Telia "vill betala för lite", är upp till dom som förhandlar.
Men om man har Stor + All sport så blir man kompenserad med kanaler man redan hade! Det är lite klent.
Sänkt pris på All sport, men det får ju även dom med andra kombinationer, plus ett knippe kanaler.
Viaplay räknar nog med att många tecknar direkt med dom (eller andra alt,) Men fult av dom att PL & F1 bara finns i största paketet!
edit: *kan ha varit via sökfunktionen vid tidigare tillfällen.
Redigerat av Nizz_e, 03 oktober 2022 - 18:53.
Postad 03 oktober 2022 - 20:40
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det är en uppdatering av Youtube appen som verkar leda till detta för vissa. Det verkar som att Youtube appen i vissa fall har problem att läsa den informationen som den sparat på flash minnet som leder till att det blir problem när det kommer en ny version av appen. Detta då det hjälper att radera denna information appen har sparat på flash minnet (Genom att man gör factory reset på boxen). Det som är jobbigt med att felsöka detta är att de är mycket svårt att återskapa felet för utvecklarna.
Jag har även hört att det ska lösa sig genom att man tvingar utloggning av youtube appen på en annan enhet så ni får gärna prova detta nästa gång. Det går även bra om ni skiver ett privat meddelande till mig när ni fortfarande har felet så ska jag se om de kan plocka några loggar från boxen som kanske ger någon mer info om vad som går fel.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Skickade PM förra veckan
Redigerat av soulseek, 03 oktober 2022 - 20:41.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|