* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 16 februari 2009 - 18:05
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag förstår inte dessa nedlåtande kommentarer om nyheterna på SVT Play och TV4 Anytime i stil med dessa "vem vill se gamla nyheter".
Syftet med nyheterna på SVT Play och TV4 Anytime handlar väl inte om att se "gamla nyheter". Det handlar om att kunna se nyheter precis när man vill, t ex 5 minuter efter det att nyheterna har börjat, dvs använda det som time-shift. Jag trodde att det var detta som var styrkan med SVT Play.
Nåja, jag var inte ute efter gå i polemik om detta. Jag är bara så fascinerad över att folk inte fattar styrkan med SVT Play (även i sitt begränsade utbud som den har via Telias digital-TV).
Med tanke på dom fruktlösa försöken att kolla på SVT Play på webben via boxen så kan jag väl också bara påminna om att surffunktionen via boxen hur som helst kommer att plockas bort från med den 1 mars. Se nyhetssidan, och bläddra ned till 9/12. Så för er som fortfarande eventuellt använder sig av surffunktionen så har ni alltså bara två veckor till på er, sedan är det över...
/Peter Cigéhn
Tilläggas bör väl också att Telia tillhandahåller möjligheten för SVT att lägga upp material på Svt Play i Telias Digital-TV. Varför de sen väljer att bara lägga ut nyheter & sport är en fråga som borde ställas till SVT.
Postad 16 februari 2009 - 18:11
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
-> Att det är Skit får stå för dig, men det är som du skriver. Finns ingen möjlighet att få en inspelningsbar box av Telia idag.
Förbannat pundig Bostadsrättsförening man bor i, som inte kan gå ut med en förfrågan till folket om åsikter och teknisk kunskap, INNAN de tecknar ett nytt avtal, J ä v l a IDIOT-Styrelse!
Nu ska man alltså behöva ha 2-3 boxar då, för att kunna spela in på 2 och titta på 1 ...
Nä tack, det får bli Boxer istället!
Men Telias 100Mb Internet kan man väl - kanske... - offra sig på!
/LbL!
Om jag tolkar dig rätt så kommer du alltså ha möjlighet att köra digital-tv från Boxer, Com Hem & Telia. Dessutom har du möjlighet till bredband via koaxialnätet från Com Hem och via fiber från Telia. Jag ser inte problemet? Du har ju tre TV-leverantörer att välja mellan och 2 bredbandsleverantörer (plus ADSL-möjligheten från massvis leverantörer). Låter som du har alla möjligheter att välja leverantör enligt eget tycke! Personligen är jag jättenöjd med Telias Digital-TV och framförallt med TV4 Anytime & Canal+ Select. Sedan är vi många som saknar HDTV & PVR men det får vi hoppas kommer snart!
Postad 16 februari 2009 - 18:16
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Japp så är det tyvärr. De använder inte kort utan koder dessutom.
Hur är det där egentligen. Jag fick ju med ett kort till min 1510-box som setat i sen begynnelsen. Nu när jag uppgraderat till 1910 så åkte kortet med till den nya boxen. Men är det så alltså att man inte behöver kortet längre? Iofs inte svårt att testa, bara å rycka ut kortet och se vad som händer, men när jag nu ändå sitter vi datorn så kan jag ju lika gärna kolla...
Postad 16 februari 2009 - 18:24
Knude
-
Knude
-
Användare
-
-
115 inlägg
Hur är det där egentligen. Jag fick ju med ett kort till min 1510-box som setat i sen begynnelsen. Nu när jag uppgraderat till 1910 så åkte kortet med till den nya boxen. Men är det så alltså att man inte behöver kortet längre? Iofs inte svårt att testa, bara å rycka ut kortet och se vad som händer, men när jag nu ändå sitter vi datorn så kan jag ju lika gärna kolla... 
Kortet behövs inte, kör min 1510-box utan kort, gjorde precis som du skrev, rykte ur det och testade, sen dess har det legat undanstoppat.
Postad 16 februari 2009 - 19:09
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Vad gäller de fysiska programkortet så slutade Telia att använda sig av dessa för drygt ett år sedan (jag tror att det var nånstans kring november/december 2007), och gick istället över till programvarubaserad dekryptering i boxen som klarar sig helt utan något fysiskt programkort.
Så alla ni som fortfarande har kvar programkortet i boxen kan bara plocka ut det ur boxen, för det behövs inte, och har alltså inte behövts på drygt ett år!
Det var ju i denna veva som Telia döpte om kortavgiften till kort/dektrypteringsavgift eftersom du inte längre betalar för något fysiskt kort, utan du betalar istället för "dekrypteringstjänsten" (som alltså är helt programvarubaserad).
/Peter Cigéhn
Postad 16 februari 2009 - 21:23
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Coneye: Jag ser inte problemet? Jag är helt enig med dig eftersom det uppges "komplement" och inte antingen eller. Det efterfrågas inspelningsmöjligheter av Telias utbud..själv har jag spelat massor av program via Telias 1510-box exempelvis Discovery. Sätter HDD-inspelaren på inspelning i fyra timmar, eller längre, så har jag "VOD". Snabbspola genom inspelningen för hitta något intressant och slipper reklam/trailers.. Ibland brukar jag redigera bort det ointressanta med några knapptryckningar, och startar inspelningen på nytt om ingen annan inspelning är programerad via EPG via inbyggda DVB-T mottagaren. Naturligtvis detsamma vad det gäller tex TV4 Film...inspelning i några timmar. VOD ( SVT play ) från Telia i all ära men inspelning av nyheterna sker via DVB-T mottagaren som är programerad för daglig upptagning av dessa. Smidigare med snabbspolning med ljud och flera hastighetslägen. HDD-inspelaren från Sony spelar även in det analoga från Comhem och naturligtvis det digitala från Comhem via scart. Sedan spelar denna maskin även DVD och bränner inspelningarna till DVD. Tråkigt är att denna burk endast har möjlighet att spela in ett program åt gången. Men jag inhandlade förra veckan en hårddisk på 1 TB till min Combo-mottagare för satellit och marknät, vilket möjliggör inspelning av SVT-HD bla. Inte nog med det, det går även att spela in exempelvis SVT1 och SVT24 medan jag tittar på SVT2 ( samma mux ). Eller så spelar den in Anixe HD, eller Arte HD, samtidigt som SVT-HD helt utan kortavgifter eller annat.
Redigerat av Latman, 16 februari 2009 - 21:37.
Postad 16 februari 2009 - 21:49
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> själv har jag spelat massor av program via Telias 1510-box exempelvis Discovery. Sätter HDD-inspelaren på inspelning i fyra timmar, eller längre, så har jag "VOD". Snabbspola genom inspelningen för hitta något intressant och slipper reklam/trailers..
Vill man ha det så primitivt år 2009, så kan man ju ha det.
Själv är jag van vid att spela in från min Pioneer DVR-555HX-S, där man bara kör igenom EPGn och trycker Enter på dem man vill spela in, så har man det sen på hårddisken med programnamn, kanal, tid, inspelningens längd osv.
Dessutom slipper man reklamen med den inspelaren, för när Reklamen dyker upp trycker man bara på >> så söker den efter nästa ställe med Svart Skarv, och det är oftast just vid skarven mellan Reklamblocket och Programmet det är en halv sekund svart, så det funkar i 90% av fallen, men ibland får man trycka >> flera ggr.
Att inte Telia kan erbjuda nåt liknande år 2009 är ju enbart patetiskt, och knappast ens acceptabelt, men folk begriper väl inte bättre, som vanligt ...
Sorgligt är vad det är!
===
Vad är det för burk som ingår i Telias Fiberkabel-abonnemang, kan man få en länk ?!
/LbL!
Redigerat av lbl, 16 februari 2009 - 21:50.
Postad 16 februari 2009 - 21:54
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
lbl: Sorgligt är vad det är!Jaja, misstänker att du endast har en svartvit TV och är bitter... Under den tiden jag har haft digital-TV från Telia har det inte kostat mig en krona..kan av den anledningen icke beklaga mig. Telias digital-TV är så här långt värt varenda krona !
Redigerat av Latman, 16 februari 2009 - 21:57.
Postad 16 februari 2009 - 22:18
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> Jaja, misstänker att du endast har en svartvit TV och är bitter... Du är inte speciellt bra på att Läsa INNANTILL, va ... När man inte ENS kan titta på en kanal och spela in en annan, så är det ju PRIMITIVT!Man är tillbaks till tiden INNAN ens Videon fanns, dvs hösten 1978! Om inte Telia skärper sig vad gäller boxarnas teknik, så är de snart överkörda, OAVSETT om de erbjuder sin urusla teknik Gratis eller ej - folk tröttnar när de upptäcker vad andra bolag/tekniska lösningar kan erbjuda! Och har en fastighet redan ett Fiberlan in, så är det ju rätt lätt att koppla in nåt annat bolag på det lanet ... /LbL!
Redigerat av lbl, 16 februari 2009 - 22:19.
Postad 16 februari 2009 - 22:23
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
lbl: Du är inte speciellt bra på att Läsa INNANTILL, vaRetas lite bara..
Postad 16 februari 2009 - 22:41
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
BRA PRIS FRÅN TELIA I BREVLÅDAN
Erbjudandet som kom i fredags erbjuds tidigare multipaketabbonnenter telias digitalpaket till halva priset i ett år vid 12 månaders bindningstid.
Kanalpaket Lagom med 17 kanaler fås för 49,50 kr Kanalpaket Stor med 38 kanaler fås för 79,50 kr
Har alla fått samma erbjudande ?
Har nappat på just detta erbjudande efter 2 år med multi.
Postad 17 februari 2009 - 00:40
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
-> Jaja, misstänker att du endast har en svartvit TV och är bitter...
Du är inte speciellt bra på att Läsa INNANTILL, va ...
När man inte ENS kan titta på en kanal och spela in en annan, så är det ju PRIMITIVT!
Man är tillbaks till tiden INNAN ens Videon fanns, dvs hösten 1978!
Om inte Telia skärper sig vad gäller boxarnas teknik, så är de snart överkörda, OAVSETT om de erbjuder sin urusla teknik Gratis eller ej - folk tröttnar när de upptäcker vad andra bolag/tekniska lösningar kan erbjuda!
Och har en fastighet redan ett Fiberlan in, så är det ju rätt lätt att koppla in nåt annat bolag på det lanet ...
/LbL!
Jag säger inte att jag inte håller med dig. Jag säger bara att du sitter i en väldigt bra sits med många valmöjligheter. Sen tror jag stenhårt på denna teknik när den standardiseras, motsvarande dvb-c/s/t. Då kan det nog vara väldigt spännande att ha iptv. Tills dess lär det säkerligen komma olika varianter på det du efterfrågar (får vi hoppas). Angående Fiberlanet är det nog inte så lätt att bara "koppla in" en annan leverantör. Misstänker att det finns någon form av exklusivitet i lanet från leverantörens sida.
Postad 17 februari 2009 - 07:52
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Jag förstår inte dessa nedlåtande kommentarer om nyheterna på SVT Play och TV4 Anytime i stil med dessa "vem vill se gamla nyheter".
Syftet med nyheterna på SVT Play och TV4 Anytime handlar väl inte om att se "gamla nyheter". Det handlar om att kunna se nyheter precis när man vill, t ex 5 minuter efter det att nyheterna har börjat, dvs använda det som time-shift. Jag trodde att det var detta som var styrkan med SVT Play.
Nåja, jag var inte ute efter gå i polemik om detta. /Peter Cigéhn
Visst, du har rätt men tycker att 95% av hela ideen med detta är borta. Men som någon skrev efter dig så verkar det vara SVT som inte lägger upp material. Vad jag egentligen blev irriterad på vara att Teliamänniskan först sa att ALLT material fanns sedan fick hon ändra sig. Jag skall skicka ett mail till SVT å fråga varför de inte publicerar mer material på Telias lösning. Det vore helt fantastiskt om allt verkligen fanns i boxen.
Postad 17 februari 2009 - 16:25
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Är det verkligen ingen som klarar av att svara på det jag frågade igår:
Vad är det för Digital-burk som ingår i Telias Fiberkabel-abonnemang, kan man få en länk ?!
/LbL!
Redigerat av lbl, 17 februari 2009 - 16:29.
Postad 17 februari 2009 - 16:31
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
jag har haft 2 st. 1510-boxar, både Kreatel och Motorola och det är ju inga höjdar boxar, passar ju Telia digital-TV men det är skandal att det inte finns alternativ till de. Annars finns de 4 olika boxarna med på denna sida: https://www.minhembi...showtopic=87235Annars är det denna http://www.telia.se/...;sida=artikel15/ J
Postad 17 februari 2009 - 19:46
Unregistered41660
-
Unregistered41660
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Är det verkligen ingen som klarar av att svara på det jag frågade igår:
Vad är det för Digital-burk som ingår i Telias Fiberkabel-abonnemang, kan man få en länk ?!
/LbL!
jösses, ta och läs lite i tråden innan du flippar ur..... här är boxen man får med : https://www.prisjakt...kt.php?p=360809
Postad 17 februari 2009 - 21:27
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Visst, du har rätt men tycker att 95% av hela ideen med detta är borta.
Men som någon skrev efter dig så verkar det vara SVT som inte lägger upp material.
Vad jag egentligen blev irriterad på vara att Teliamänniskan först sa att ALLT material fanns sedan fick hon ändra sig.
Jag skall skicka ett mail till SVT å fråga varför de inte publicerar mer material på Telias lösning. Det vore helt fantastiskt om allt verkligen fanns i boxen.
Som det ser ut just nu så har inte SVT släppt mer än så här till Telias "SVT Play" som utbudsmässigt än så länge inte är samma som webbens "SVT Play". Men Telias ambition är att innehållet tid nog skall vara samma... När det sedan pratas om stenåldersteknik osv, så har man nog missuppfattat en del. IP-TV är framtiden, men eftersom tekniken är ny och ännu inte standardiserad så ligger den lite efter, då varje IP-TV leverantör måste utveckla allting själva. Men standardisering är på gång. Det som IP-TV tekniken är ensam om är att ha en s k "upplänk", dvs en kommunikation från användaren till nätet. Det gör att IP-TV tekniken i princip har obegränsade möjligheter. Tids nog kommer det att finnas PVR och HD. Men vad som gör det ännu mer spännande är att Programbilioteksfunktionen nästan är obegränsande och i princip skulle kunna fungera som en NPVR. Om Telia skulle få spela in alla program eller få tillgång till fulla utbudet på SVT Play, TV4 Anytime etc så skulle du inte behöva ha någon inspelare överhuvudtaget. Vi är inte där ännu, men det är bara upphovsrätter och sådant som sätter käppar i hjulen. Andra bra möjligheter är t ex att tekniken möjliggör remote-styrning av PVR via web och wap osv. Visst det är en del utveckling kvar, men har man lite tålamod så kommer IP-TV att göra haggis av de övriga teknikerna. /Andreas
Redigerat av hallberg, 17 februari 2009 - 21:32.
Postad 17 februari 2009 - 21:48
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
-> Jaja, misstänker att du endast har en svartvit TV och är bitter...
Du är inte speciellt bra på att Läsa INNANTILL, va ...
När man inte ENS kan titta på en kanal och spela in en annan, så är det ju PRIMITIVT!
Man är tillbaks till tiden INNAN ens Videon fanns, dvs hösten 1978!
Om inte Telia skärper sig vad gäller boxarnas teknik, så är de snart överkörda, OAVSETT om de erbjuder sin urusla teknik Gratis eller ej - folk tröttnar när de upptäcker vad andra bolag/tekniska lösningar kan erbjuda!
Och har en fastighet redan ett Fiberlan in, så är det ju rätt lätt att koppla in nåt annat bolag på det lanet ...
/LbL!
Ja "bolag" kan du hitta, men boxar det lär du inte hitta speciellt många av. Vill du sen ha en inbyggd box i tv:n så kan du få leta tills du blir gråhårig för det finns inte alls till IPTV. Att det inte finns beror hör och häpna inte på Telia...
Postad 17 februari 2009 - 22:37
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> Ja "bolag" kan du hitta, men boxar det lär du inte hitta speciellt många av. Du missförstår nog lite här. Har man Fiber in, så kan man ju koppla på RIKTIG Digital-TV på det, och inte köra IP-Tv... -> Vill du sen ha en inbyggd box i tv:n så kan du få leta tills du blir gråhårig för det finns inte alls till IPTV. Att det inte finns beror hör och häpna inte på Telia... Men om det nu ÄR just Telia som erbjuder IP-Tv, så borde det ju ligga i deras intresse att se till att folk har riktiga boxar, dvs boxar med flera mottagare, boxar med hårddisk, osv osv, som de andra TV-bolagen (Boxer, Comhem, Tele2) kan erbjuda! Telias system som det är NU, ÄR ju faktiskt ren S K I T, sen må ni Fanatiker som skriver här, inte fatta bättre, och säga att "det är så bra, så bra", men om man INTE ENS KAN SE EN KANAL SAMTIDIGT SOM MAN SPELAR IN EN ANNAN KANAL - så ÄR DET S K I T!
Det är ju att gå tillbaks till tiden innan 1978, när de första VHS-videorna kom! /LbL!
Postad 17 februari 2009 - 22:51
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
-> Ja "bolag" kan du hitta, men boxar det lär du inte hitta speciellt många av.
Du missförstår nog lite här. Har man Fiber in, så kan man ju koppla på RIKTIG Digital-TV på det, och inte köra IP-Tv...
-> Vill du sen ha en inbyggd box i tv:n så kan du få leta tills du blir gråhårig för det finns inte alls till IPTV. Att det inte finns beror hör och häpna inte på Telia...
Men om det nu ÄR just Telia som erbjuder IP-Tv, så borde det ju ligga i deras intresse att se till att folk har riktiga boxar, dvs boxar med flera mottagare, boxar med hårddisk, osv osv, som de andra TV-bolagen (Boxer, Comhem, Tele2) kan erbjuda!
Telias system som det är NU, ÄR ju faktiskt ren S K I T, sen må ni Fanatiker som skriver här, inte fatta bättre, och säga att "det är så bra, så bra", men om man INTE ENS KAN SE EN KANAL SAMTIDIGT SOM MAN SPELAR IN EN ANNAN KANAL - så ÄR DET S K I T!
Det är ju att gå tillbaks till tiden innan 1978, när de första VHS-videorna kom!
/LbL!
Nu håller ju inte jag på med fiberaccesser, men jag skulle sätta en tia på att det protokoll som används på din fiber är IP... När det gäller utbudet av boxar för Boxer och Com Hem så beror det på att de använder standarderna DVB-T och DVB-C. Eftersom IP-TV håller på att standardiseras så finns det tyvärr än så länge inte så många boxar, oavsett hur intresserade Telia är (vilket jag kan garantera att de är). TV-tillverkarna skulle gladeligen sätta in "boxar" för IP-TV i sina apparater, om t ex Telia skulle garantera så stora volymer att det skulle löna sig. När IP-TV har blivit standardiserad kommer utbudet av både externa och interna boxar att öka. Sannolikt kommer många tv-apparater att ha DVB-T/C och IP-TV inbyggt. Tyvärr är vi inte där ännu. Men för den som förstår vilken potential IP-TV har så är valet givet, fanatisk eller ej. För övrigt har jag inga som helst problem med att se på en kanal och spela in en annan eftersom jag har flera boxar... Oavsett så har du all rätt att ha en åsikt, men den är ju inte så konstruktiv ;-) /A
Postad 17 februari 2009 - 23:02
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> För övrigt har jag inga som helst problem med att se på en kanal och spela in en annan eftersom jag har flera boxar... Och jag ska då alltså behöva ha FYRA boxar - som alla tar plats och drar ström - bara för jag vill kunna spela in två prg samtidigt som jag tittar på ett annat (därmed inte sagt att jag gör så dagligen, men jag vill ha MÖJLIGHETEN att göra så, som jag kan nu!), och sen dessutom ha TV i sovrummet... FYRA boxar, till samma saker som jag idag bara har EN enda box till ... (eller ingen alls, beroende på hur jag kopplar), hur smart system är det ... ?? Vad kostar Telias boxar, om man ska köpa till, för en ingår väl ?? /LbL!
Redigerat av lbl, 17 februari 2009 - 23:02.
Postad 18 februari 2009 - 02:34
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
lbl: Vad kostar Telias boxar, om man ska köpa till, för en ingår väl ??Jag har två, en 1510 och en 1910 box. Försökte få Telia att ta betalt för den andra men jag misslyckades. lbl: FYRA boxar, till samma saker som jag idag bara har EN enda box till ...Va kan det va för en box då ?..och varför går den inte att använda nu då ? ..drar ström...ett råd - använd strömbrytaren eller dra kontakten ur uttaget.
Postad 18 februari 2009 - 07:20
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
-> För övrigt har jag inga som helst problem med att se på en kanal och spela in en annan eftersom jag har flera boxar...
Och jag ska då alltså behöva ha FYRA boxar - som alla tar plats och drar ström - bara för jag vill kunna spela in två prg samtidigt som jag tittar på ett annat (därmed inte sagt att jag gör så dagligen, men jag vill ha MÖJLIGHETEN att göra så, som jag kan nu!), och sen dessutom ha TV i sovrummet...
FYRA boxar, till samma saker som jag idag bara har EN enda box till ... (eller ingen alls, beroende på hur jag kopplar), hur smart system är det ... ??
Vad kostar Telias boxar, om man ska köpa till, för en ingår väl ??
/LbL!
För varje abonnemang, extra abonnemang eller tvillingkort ingår lån av en box så du behöver inte köpa en enda box. Ett tips: Om nu Telias IP-TV betyder döden för dig, välj något annat. Du har uppenbarligen inte sett potentialen med IP-TV och saknar tålamod att invänta de tjänster och funktioner som kommer. Om jag (och även flera andra på forumet) tolkat dig rätt så verkade du ju ha flera alternativ att välja mellan. /A
Redigerat av hallberg, 18 februari 2009 - 07:21.
Postad 18 februari 2009 - 08:06
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
En OT fråga, störst chans att få svar på den här.
Se till vänster på mitt inlägg, någon som vet varför det står "Varna 0%"
Detta verkar bara stå på mig, varför ?
/ J
Postad 18 februari 2009 - 08:15
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Jag kan hålla med lbl lite, " Telias IP-TV" idag är absolut inte i framkant teknikmässigt. Har man lust att vänta på Telia att de skall ta fram HDTV exempelvis? HDTV sänds ju i andra IP-TV nät i Sverige så vad är problemet? Vi har sett folk berätta på detta forum att PS3or används som mottagare i andra delar av världen. Varför erbjuder inte Telia det? Vi har sett att personer här på forumet lyckas programera om sina 1510-boxar så de fungerar som mediacenter, varför kan inte Telia göra det? Några använder sina datorer å VLC för att titta på "gratis kanalerna". Varför tillhandahåller inte Telia programvaran så man kan använda datorn fullt ut? Jag tror att det största problemet är att Telia lider av sitt statliga arv där det tar evigheter att utveckla/ta till sig nya tekniker, lite samma problem som företag som jobbar mot försvarsindustrin har. - Det gör inget om det tar 6 månader till för köparen har inget allternativ å de betalar ju iaf. Så är det för många av oss, ok man kan alltid skaffa en extern antenn å köra boxer. Men när man nu har ett ethernet-uttag bakom TVn så tycker man ju att det borde utnyttjas. Dessutom så ingår det i lgh-avgiften. Å vem vill ha en stor parabol på balkongen? Nä - precis just därför är ju IP-TV framtiden men framtiden är ju redan här hos andra, så Telia; Vad är problemet?
Postad 18 februari 2009 - 08:24
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Nä - precis just därför är ju IP-TV framtiden men framtiden är ju redan här hos andra, så Telia; Vad är problemet?
Att en väldigt hög procentandel av deras kunder sitter på ADSL. De måste få fram dessa tjänster på en rätt begränsad bandbredd. Inte som ett stadsnät som kan kräma på, det kan Telia göra när som helst men det är oftast så att man försöker erbjuda samma sak till alla abbonenter, inte bara en liten del som råkar ha mer bandbredd.
Postad 18 februari 2009 - 08:32
Unregisteredb6b554ee
-
Unregisteredb6b554ee
-
Rookie
-
2 inlägg
Telia har kopplat in ett nytt nätverksuttag i min lägenhet där jag kan få upp till 100mbit. Nu undrar jag, om jag beställer en 100mbit uppkoppling och beställer med digital TV, hur mycket söligare kommer det gå att ladda ner saker än utan DigitalTV?
Postad 18 februari 2009 - 08:42
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> För varje abonnemang, extra abonnemang eller tvillingkort ingår lån av en box så du behöver inte köpa en enda box. PATETISKT!´ Ska jag alltså betala extra för en tv-sändning som redan finns inne i min lägenhet! Bara för jag inte MEKANISKT vill behöva koppla om mellan de olika TV-apparaterna jag har i Vardagsrummet och Sovrummet varje natt... Man ska naturligtvis bara behöva betala för ETT enda abonnemang, precis som du bara betalar för EN enda TV-Licens både för bostaden och sommarstugan! Allt blir ju uppenbarligen bara SÄMRE med Telias IP-Tv! /LbL! 100mbit uppkoppling och beställer med digital TV, hur mycket söligare kommer det gå
Du får kanske 75Mb/s, istället för kanske 85-90Mb/s som du kanske har utan TV. Så det är inga problem. /LbL!
Redigerat av lbl, 18 februari 2009 - 08:41.
Postad 18 februari 2009 - 08:52
mrjaydee
-
mrjaydee
-
Användare
-
-
118 inlägg
Telia har kopplat in ett nytt nätverksuttag i min lägenhet där jag kan få upp till 100mbit. Nu undrar jag, om jag beställer en 100mbit uppkoppling och beställer med digital TV, hur mycket söligare kommer det gå att ladda ner saker än utan DigitalTV?
Enligt Telia så påverkar inte IPTV nedladdningen alls för oss med fiber, utan det gäller bara de som kör via tele jacket. Det petiga sidan av mig kan inte låta bli att påpeka att jag verkligen hoppas att du menar 100 Mbit
Postad 18 februari 2009 - 08:56
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
lbl, tvilligkort eller vad de nu kallas finns väl hos alla leverantörer så här är nog inte Telia sämre än någon annan. Dock så har du ju en poäng, det borde inte kosta pengar hos någon leverantör. Att en väldigt hög procentandel av deras kunder sitter på ADSL. De måste få fram dessa tjänster på en rätt begränsad bandbredd. Inte som ett stadsnät som kan kräma på, det kan Telia göra när som helst men det är oftast så att man försöker erbjuda samma sak till alla abbonenter, inte bara en liten del som råkar ha mer bandbredd.
Men alla kan ju inte få 24 Mbit heller så då erbjuder man ju olika till olika kunder så varför inte göra samma med HDTV? Man skriver in sitt postnumemr på hemsidan, kan man få HDTV så erbjuds man det annars inte. Vad är problemet? Skall Volvo bara sälja billiga bilar bara för att alla inte har råd att köpa dyra eller skall de inte erbjuda några alls för att alla inte har körkort?
Postad 18 februari 2009 - 09:01
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
-> För varje abonnemang, extra abonnemang eller tvillingkort ingår lån av en box så du behöver inte köpa en enda box.
PATETISKT!´
Ska jag alltså betala extra för en tv-sändning som redan finns inne i min lägenhet! Bara för jag inte MEKANISKT vill behöva koppla om mellan de olika TV-apparaterna jag har i Vardagsrummet och Sovrummet varje natt...
Man ska naturligtvis bara behöva betala för ETT enda abonnemang, precis som du bara betalar för EN enda TV-Licens både för bostaden och sommarstugan!
Allt blir ju uppenbarligen bara SÄMRE med Telias IP-Tv!
/LbL!
Hur menar du nu? Om du har t ex Boxer och vill köra ett flera boxar med kanalpaket (utöver must carry utbudet) så kräver det också att du har tvillingkort. Det är ju inget som är unikt för Telia och i grund och botten beror det ju på att innehållsleverantören skiter i om båda boxarna står hemma hos dig eller hos två olika kunder, han vill ha betalt för två abonnenter i alla fall. /A
Postad 18 februari 2009 - 09:09
maf
-
maf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
PATETISKT!´ ... Allt blir ju uppenbarligen bara SÄMRE med Telias IP-Tv!
Jag tror du kan slappna av lite nu. Vi har förstått att den mest oumbärliga prylen för dig stavas PVR. Du vill kunna spela in vad du vill, när du vill, hur mycket du vill och dessutom göra det samtidigt som du tittar på vad du vill, när du vill och hur mycket du vill. Det är den teknik du verkligen tagit till dig och älskar och du kan inte tänka dig att leva utan den. Vi vet att Telia inte erbjuder detta. Telia passar alltså inte för dig. Det behöver nog inte nämnas här i forumet mer, och du behöver nog inte ens läsa här för ingenting annat än PVR är intressant för dig. När PVR (troligen NPVR) kommer (kanske senare i år??) kan Telia möjligen vara ikapp i din syn på teknik. Men tills dess är Telia bara patetiskt skit - för dig. Vi andra stannar här och, trots att vi också längtar efter PVR, fortstätter glädjas åt att: Vi kan hyra en film när som helst utan att springa till videobutiken, genom en enkel knapptryckning på TV:n. Vi kan titta på utvalda program från de kanaler vi betalar extra för - när vi vill, utan att spela in. T.ex. Discovery On Demand, TV1000 play m.m. Vi kan se senaste nyheterna från SVT, både Aktuellt, Rapport och lokala nyheter, när vi vill. T.ex. direkt när vi kommer hem från jobbet. Vi kan också se hela Sveriges lokala nyheter när vi vill, genom en enkel knapptryckning. Har det varit storm i Småland eller jordskalv i Skåne. Inga problem, plocka upp senaste lokalsändningen och få lite "närmare" information - när du vill. Vi har blixtsnabb text-tv som byter sida på under en sekund - alltid. Vi har också lägre priser och ett av dom största utbuden av SD-kanaler. Detta kombinerat med kraftiga subventioner, rabatter och "stanna kvar"-erbjudanden ger oss många sköna hundralappar kvar i plånboken efter en TV-månad, jämfört med andra leverantörers kunder. När vi får MPEG-4, NPVR och HDTV har vi kommit om och förbi er andra. Då kan ni sitta där med er surrande hårddisk i vardagsrummet. Eller byta till IPTV. :-)
Redigerat av maf, 18 februari 2009 - 09:12.
Postad 18 februari 2009 - 09:11
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Jag tror att det största problemet är att Telia lider av sitt statliga arv där det tar evigheter att utveckla/ta till sig nya tekniker, lite samma problem som företag som jobbar mot försvarsindustrin har. - Det gör inget om det tar 6 månader till för köparen har inget allternativ å de betalar ju iaf.
Det där resonemanget känns lite förlegat. Däremot är det nog tyvärr så att Telia finns på en marknad under stark prispress (telekom), vilket gör att effektiviseringskraven är stora, vilket i slutändan gör att man inte kan tilldela hur mycket resurser som helst, vilket i sin tur drabbar utvecklingstempot. Jag är den förste att hålla med om att det är synd eftersom jag vet vilken potential IP-TV har och genom kontakter även ser vad man kan göra. Men ovanstående och upphovsrättigheter är de två största bromsklotsarna just nu. /A
Postad 18 februari 2009 - 09:18
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> Om du har t ex Boxer och vill köra ett flera boxar med kanalpaket (utöver must carry utbudet) så kräver det också att du har tvillingkort.
Löjligt! Man kör ju med en Card-Splitter, så har man allt i minst tre apparater.
Dessutom så sänder ju Boxer 7-10 kanaler helt fritt, så för dem behöver man inte ens en card-splitter, utan bara en TV med digitalmottagare.
/LbL!
Redigerat av lbl, 18 februari 2009 - 09:19.
Postad 18 februari 2009 - 09:32
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
-> Om du har t ex Boxer och vill köra ett flera boxar med kanalpaket (utöver must carry utbudet) så kräver det också att du har tvillingkort.
Löjligt! Man kör ju med en Card-Splitter, så har man allt i minst tre apparater.
Dessutom så sänder ju Boxer 7-10 kanaler helt fritt, så för dem behöver man inte ens en card-splitter, utan bara en TV med digitalmottagare.
/LbL!
OK, men nu pratar vi ju lagliga saker här och jag tror inte att Boxer tycker att en card-splitter är helt ok... Hade Boxer legat i teknikens framkant hade de nog också fixat en mjukvarubaserad kryptering :-) Telia har också ett "must carry" abonnemang som heter Start och kostar 0 kr i månaden och då ingår lån av en box. /A
Postad 18 februari 2009 - 09:32
Tartin
-
Tartin
-
Amatör
-
-
68 inlägg
För de som fortfarande har problem med radiokanaler så släpps en fix den 24e februari som skall ordna detta.
Postad 18 februari 2009 - 09:35
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Vi kan hyra en film när som helst utan att springa till videobutiken, genom en enkel knapptryckning på TV:n.
Hahaha, ja, det kan ni, flera MÅNADER efter filmen kom ut! Jag kan ju se den så fort den dykt upp på biograferna - det finns ju Torrentsajter... :-) Vi kan se senaste nyheterna från SVT, både Aktuellt, Rapport och lokala nyheter, när vi vill. T.ex. direkt när vi kommer hem från jobbet. Vi kan också se hela Sveriges lokala nyheter när vi vill, genom en enkel knapptryckning. Har det varit storm i Småland eller jordskalv i Skåne. Inga problem, plocka upp senaste lokalsändningen och få lite "närmare" information - när du vill.
Det kan jag också, jag har ju en HDMI-kabel mellan datorn och TVn ... Vi har blixtsnabb text-tv som byter sida på under en sekund - alltid.
Hahaha, det beror ju på TVn, och hur stort text-tv minne den har. Både mina gamla 32" & 21" tjock-tv klarade det, så väl som mina nya 22" och 37" platt-tv gör. Vi har också lägre priser och ett av dom största utbuden av SD-kanaler. Detta kombinerat med kraftiga subventioner, rabatter och "stanna kvar"-erbjudanden ger oss många sköna hundralappar kvar i plånboken efter en TV-månad, jämfört med andra leverantörers kunder.
Ja, priserna tycks vara låga hos Telia, 49:-/mån. är ju billigt, men vilken bristfällig Teknik - med den undermåliga tekniken tror Phan att det MÅSTE vara billigt, annars kan de inte lura på ens Fanatiker som er den! När vi får MPEG-4, NPVR och HDTV har vi kommit om och förbi er andra. Då kan ni sitta där med er surrande hårddisk i vardagsrummet. Eller byta till IPTV. :-)
(MPEG4 finns ju redan, både hos ComHem och Boxer.) Ja, den dagen så har Telia äntligen kommit ifatt, och DÅ kanske man kan överväga saken! MEN... då kanske de andra kommit med Ännu Bättre saker redan... Telia LIGGER EFTER, och tills de slutar med det, så ÄR deras alternativ rent DÅLIGT, BRISTFÄLLIGT, & rent Tekniskt Miserabelt! /LbL!
Postad 18 februari 2009 - 10:29
ragonline
-
ragonline
-
Amatör
-
-
95 inlägg
FYRA boxar, till samma saker som jag idag bara har EN enda box till ... (eller ingen alls, beroende på hur jag kopplar), hur smart system är det ... ??
/LbL!
Vad har du för box som klarar att ersätta 4st boxar? Och hur menar du att du skulle koppla för att slippa box?
Postad 18 februari 2009 - 10:32
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Hahaha, ja, det kan ni, flera MÅNADER efter filmen kom ut! Jag kan ju se den så fort den dykt upp på biograferna - det finns ju Torrentsajter... :-)
Det kan jag också, jag har ju en HDMI-kabel mellan datorn och TVn ...
Hahaha, det beror ju på TVn, och hur stort text-tv minne den har.
Både mina gamla 32" & 21" tjock-tv klarade det, så väl som mina nya 22" och 37" platt-tv gör.
Ja, priserna tycks vara låga hos Telia, 49:-/mån. är ju billigt, men vilken bristfällig Teknik - med den undermåliga tekniken tror Phan att det MÅSTE vara billigt, annars kan de inte lura på ens Fanatiker som er den!
(MPEG4 finns ju redan, både hos ComHem och Boxer.)
Ja, den dagen så har Telia äntligen kommit ifatt, och DÅ kanske man kan överväga saken! MEN... då kanske de andra kommit med Ännu Bättre saker redan...
Telia LIGGER EFTER, och tills de slutar med det, så ÄR deras alternativ rent DÅLIGT, BRISTFÄLLIGT, & rent Tekniskt Miserabelt!
/LbL!
Fortfarande, vissa av sakerna du föreslår är inte lagliga, du kan inte helelr gå o hyra en film i butik när den precis kommit på Bio, så det argumentet kan du slägga o lägga ner diretk. Gnälligare person får man leta efter, du är inte tvingad att ha Telia, ta nåt annat till exempel. Visst Boxer säger du, Men sketnare bild får man leta efter ( digital sådan, pixligt och låg upplösning), och där har du prbolemet att kommer det nya kanaler eller omläggning av kanaler så tar det hundra år innan det dyker upp i utbudet om än alls. tex abonnerar jag på Canal plus, där kan jag se filmer vi VOD via telia när jag vill inte när den går i tv tablån. Har Boxer det mån tro? Visst spela in här o se där, det saknades på Boxer också till ett rimligt pris till för inte allt för länge sedan. Du verkar ju ha en lösning på alla problem (hdmi mellan dator o tv o bla bla) varför inte då ta och ta det du har och skita i Telia. Vi har förstått att du inte vill ha Telia, SÅ LÅT BLI DÅ!!!! Någon konstruktiv kritik bidrar du då inte med. Har man inte Tålamod med att vänta att Telia utvecklar och släpper in HD tv till exempel ska man välja nåt annat. välj Canal Digital till exempel med eras hutlöst dyra anslutningsavgifter och höga kostnader för Box mm. O jo, kalla oss fanatiker elelr vad du vill, men jag är nöjd med bildkvalitén och utbudet när det gäller VOD osv saknar HD,
Postad 18 februari 2009 - 10:33
ragonline
-
ragonline
-
Amatör
-
-
95 inlägg
/LbL!
Med cardsplitter behöver du ju fortfarande lika många boxar! Vilket du ju har klagat högt på!
Postad 18 februari 2009 - 10:38
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> Med cardsplitter behöver du ju fortfarande lika många boxar! Vilket du ju har klagat högt på!
Du snackar S K I T = Det fordrar ju ingen Box för att stoppa i ett kort från en Card-Splitter i en Slot eller CA-Modul!
/LbL!
Postad 18 februari 2009 - 10:42
ragonline
-
ragonline
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hahaha, ja, det kan ni, flera MÅNADER efter filmen kom ut! Jag kan ju se den så fort den dykt upp på biograferna - det finns ju Torrentsajter... :-)
Att man kan ladda ner från torrentsiter är väl knappast ett argument. Har ju inget med debatten om Telia IP-TV att göra. Löjligt att ta upp det. Hahaha, det beror ju på TVn, och hur stort text-tv minne den har.
Nej, det beror inte på TVn. Har inget med TVn att göra! Det är digitalboxen som levererar text-tv-bilden. Så, det har inget med TVn att göra. (MPEG4 finns ju redan, både hos ComHem och Boxer.)
MPEG4 finns inte hos Boxer. Om du retar dig på att utvecklingen går långsamt ska du inte skaffa Boxer. Flera års beslutsfattande innan de kan ta in en ny kanal. MPEG4 skulle ha börjat sändas från årskiftet, men inget händer. I stort sett alla svenskar som har Boxer kommer behöva byta ut sina boxar (och TVs om de har inbyggd box) för att kunna se sändningar med MPEG4.
Redigerat av ragonline, 19 februari 2009 - 00:02.
Postad 18 februari 2009 - 10:47
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Fortfarande, vissa av sakerna du föreslår är inte lagliga, du kan inte helelr gå o hyra en film i butik när den precis kommit på Bio, så det argumentet kan du slägga o lägga ner diretk.
Du KAN inte läsa (likväl som du uppenbarligen inte kan stava, se ovan...), va ?? Jag skrev ju att det finns Torrentsajter... :-) Gnälligare person får man leta efter, du är inte tvingad att ha Telia, ta nåt annat till exempel. Visst Boxer säger du, Men sketnare bild får man leta efter ( digital sådan, pixligt och låg upplösning),
SICKET S K I T Snack! Jag har HELT PERFEKT bild på Boxer, och det med bara inomhusantenner! Du får väl helt enkelt skaffa dig en Bättre Antenn, och sluta att SJÄLV vara: "Gnälligare person får man leta efter" ... Du verkar ju ha en lösning på alla problem (hdmi mellan dator o tv o bla bla) varför inte då ta och ta det du har och skita i Telia. Vi har förstått att du inte vill ha Telia, SÅ LÅT BLI DÅ!!!! VET du vad ett ' DISKUSSIONSforum' är ?? Nä, jag trodde väl det ... Någon konstruktiv kritik bidrar du då inte med. Har man inte Tålamod med att vänta att Telia utvecklar och släpper in HD tv till exempel ska man välja nåt annat.
Och i begreppet 'konstrutiv kritik' ingår JUST DET JAG NU HÅLLER PÅ MED: nämligen att KRITISERA Telia! Kan Du inte ta det, så är det ju DU som ska knipa käft, och inte försöka hindra andra att ha SINA ÅSIKTER! Vi bor i Sverige - här får var o en tycka vad den vill! O jo, kalla oss fanatiker elelr vad du vill, men jag är nöjd med bildkvalitén och utbudet när det gäller VOD osv saknar HD,
Ja, för ty vett innte pettre, tin stackare ... /LbL!
Postad 18 februari 2009 - 10:48
ragonline
-
ragonline
-
Amatör
-
-
95 inlägg
-> Med cardsplitter behöver du ju fortfarande lika många boxar! Vilket du ju har klagat högt på!
Du snackar S K I T = Det fordrar ju ingen Box för att stoppa i ett kort från en Card-Splitter i en Slot eller CA-Modul!
/LbL!
Men herregud. Du kan ju stoppa dina kort i en CA-modul. Vad ska du göra med den? Hänga den på väggen? CA-modulen skulle jag annars stoppa in i en box. Vare sig den är fristående eller sitter i TVn. Men du klarar ju att ersätta 4 stycken boxar med ingen alls (du får fortfarande förklara hur du menar, vilken leverantör osv), så inget är väl omöjligt i LbL underliga värld...
Postad 18 februari 2009 - 10:49
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Kan vi inte bara skippa lbl´s inlägg och sluta besvara dessa så att det här forumet kan återgå till ett konstruktiv diskussionsplats.
Ok, vi har fattat att du inte vill ha Telia. Du behöver inte säga det fler gånger.
/A
Postad 18 februari 2009 - 11:04
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
->> (MPEG4 finns ju redan, både hos ComHem och Boxer.) -> MPEG4 finns inte hos Boxer. Nähä du, du är ju KLART INSATT i det här, det märks verkligen... Du menar alltså att Svt HD inte sänds med MPEG4-teknik, DET VAR SOM F A N ! http://svt.se/svt/js...erfriendly=trueStick och göm dig tills du VET vad du snackar om! /LbL!
Postad 18 februari 2009 - 11:09
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
-> Men herregud.
Ja, vad vill du ??
-> Du kan ju stoppa dina kort i en CA-modul. Vad ska du göra med den? Hänga den på väggen? CA-modulen skulle jag annars stoppa in i en box. Vare sig den är fristående eller sitter i TVn.
En box som är inbyggd i en TV, är ju per definition inte längre en 'box', hajar du inte det ?!
Vad man vill bli AV med, ÄR ju just EXTRA BOXAR, och kunna använda sin TV som den var avsedd att användas, utan att behöva extra saker hela tiden för att ALLS kunna se något.
Och då det nu för tiden finns TV med inbyggda Digital- (och ÄVEN MPEG4)-mottagare, så finns det ju ingen anledning att satsa på en (för NÄRVARANDE) Undermålig teknik som inte ens de absolut senaste TV-apparaterna supportar!
/LbL!
Postad 18 februari 2009 - 11:14
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Kan vi inte bara skippa lbl´s inlägg och sluta besvara dessa så att det här forumet kan återgå till ett konstruktiv diskussionsplats.
Kan vi inte bara skippa Hallberg, som UPPENBARLIGEN inte fattat vad 'diskussion' betyder, utan vill börja 'censurera' vissas åsikter, BARA för att deras (läs: Min!) åsikt inte överenstämmer med hans! FATTA att en Verkligt Konstruktiv Diskussion inte uppstår FÖRRÄN det finns FLERA ÅSIKTER! /LbL!
Redigerat av lbl, 18 februari 2009 - 11:21.
Postad 18 februari 2009 - 11:22
Unregistered92c38b94
-
Unregistered92c38b94
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Oj, mata inte trollen.
...och för att sticka av lite:
Jag har haft Telia Digital-tv under en längre tid. Jag lyckades tom få till ett byte så att jag fick boxen med HDMI.
Bytte så den körde 1080 ut och det är klart värt att byta om man har tv med HDMI. Mycket bra bild, den bästa jag sett hittils från "vanlig tv".
Nu i höstas så började bilden få lite störningar och det blev värre runt jul, efter drygt en månad med telias tekniker så lyckades en riktigt klurig tekniker att lista ut att störningarna berodde på ett häst-stängsel som låg för nära den stolpe som är ihopkopplad till mitt hus.
...så ta en funderare om ni har störningar på er digital-tv och har något i närheten av huset/Kabeln som ger ifrån sig en massa ström.
Postad 18 februari 2009 - 11:34
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
dubbelpost
Redigerat av Bulldog76, 18 februari 2009 - 11:41.
4 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|