Ringde upp dem och beställde mitt ex av PJ-TX100 för osannolika 16100 kr.
Stort tack för tipset Gamerzip!!
Edit: Fick beställningsbekräftelse och förhoppningsvis dyker projektorn upp nästa vecka.
Redigerat av Bråkis, 09 July 2004 - 23:38.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 July 2004 - 18:34
Heh, jag provade faktiskt med det, men startsidan på logisk-it.se såg inte ut som en datorproduktsförsäljare utan mer en datakonsult så jag dömde ut den.
Ringde upp dem och beställde mitt ex av PJ-TX100 för osannolika 16100 kr. Stort tack för tipset Gamerzip!! Edit: Fick beställningsbekräftelse och förhoppningsvis dyker projektorn upp nästa vecka. Redigerat av Bråkis, 09 July 2004 - 23:38. Postad 11 July 2004 - 11:52
Måste bara säga att jag tycker det verkar som om Inet har mer än väl gjort rätt för sig och visat att de är beredda till att ta ansvar även för en uppenbart felaktig prisuppgift, som de väl inte hade nån skyldighet till egentligen.
Jag har aldrig handlat av dem men får ta med dem i fortsättningen. /Åke Postad 11 July 2004 - 21:57 Dela gärna med dig av dina erfarenheter när du får denna...har tyvärr inte haft möjlighet att se den "live", men det vore intressant att veta hur den står sig jämfört med Pan AE-500, Sanyo Z2 samt Infocus 4805. Det lät som ett bra pris på Logisk IT iaf Postad 11 July 2004 - 23:01
Eftersom jag ändå skrivit en recension kan jag lika gärna pasta den här också:
Panasonic PT-AE500 vs Infocus SP4805 vs Hitachi PJ-TX100 Jag var på Reference Audio och fick en grundlig demo. Jag kom dit förutsättningslöst och hade trott att DLP skulle spöa LCD med hästlängder. Har inte någon större erfarenhet av projektorer, aldrig sett en DLP före detta tillfälle. Vi började med 4805 och visst, bilden var fin. Det var jättebra kontrast och färgerna var bra. Den var ansluten via DVI. Men. Det började med en panorering och det var riktigt riktigt hackigt. Något ruskigt, alla vi tre (flickvän och kompis) reagerade kraftigt på det. Vidare var färgerna väldigt brusiga. Ungefär som när man tar ett foto med för hög ISO-känslighet. Nästan alla ytor var brusiga, men på mörka ytor syntes det betydligt tydligare. Regnbågar är väldigt individuellt. Jag och kompisen såg det, min flickvän förstod inget av vad vi pratade om. Det värsta var lag-texten före filmen, vit text på svart bakgrund. Det kändes som att titta i ett färgkaleidoskop. Inte kul alls. Även vid textade filmer var det mycket påtagligt med färgblobbar runt om texten. I film i övrigt såg jag inga färgblobbar, utan det var bara vid text. Vi kopplade i Panasonic 500 (komponent). Direkt försvann delar av svärtan, men panoreringarna gick ruskigt mycket bättre. Det var lite hack, men mycket mindre. Brusigheten i färgerna var helt borta. Färgerna hade mycket bättre liv. I en film som inte är betydande mörk är färger och kontraster bättre än DLP:n. I en mörk film, t.ex. blade 2, var DLPn bättre på att återge skuggor och mörkare delar. Men då med brus i färgerna.. Sedan körde vi på Hitachi PJ-TX100 med komponent. Den var felinställd så den var lite oskarp och för röd, men efter korrigering blev det bra. Direkt var det en fröjd att läsa text på svart bakgrund, helt perfekt. Färgerna var det lite mer tryck i än på Panasonicen. Panoreringarna var riktigt bra, ingen som störde sig. Svärtan var bättre än på panasonic, och till viss mån inställbar pga att den hade iris. Annars var inte skillnaden jättestor mellan Panasonic och Hitachi, tills vi såg på Hitta Nemo. Där var det tydligt att Hitachin hade mycket finare färgtryck och detaljrikedom. I jämförelse kändes det som om Panasonicen hade det välkända smörpapperet framför sig. Det är synd, jag som hoppats så mycket på 4805. Det tog inte mer än fem minuter för mig att döma ut den, och det var inte så att jag ångrade mig när jag fick se de andra. Filmerna vi såg var Blade 2, Bad Boys 2 och Hitta Nemo. Samma material på alla projektorer. Alltså skulle jag sammanfatta så här: Infocus 4805: + Svärta - Panoreringar var pinsamt dåliga - Kraftigt brusiga färger - Högljudd. Betydligt mer än de andra. - Svårplacerad. På gränsen till Long-Throw. - Ingångarna, tycker att det fattas lite för min smak. Det är dock individuellt. Panasonic 500: + Bra färgtryck + Liten och behändig - Lite smörpapperskänsla - Placeringsmöjligheter något begränsade, dock bättre än Infocus Hitachi PJ-XT100 + Mycket bra färgtryck + Svärta bra för att vara LCD + Tyst! + Horisontell och vertikal lens shift + Bra zoom (i princip avstånd vägg->projektor = bildbredd) - Stor - Lite dyrare än de andra Kanske har Reference Audio ett dåligt ex av 4805? Men för oss tog det i alla fall inte många minuter att avgöra att de andra spöade denna kraftigt. I mitt hem skulle jag inte kunna vara nöjd med den projektorn. Därför lade jag i alla fall beställning på Hitachin och känner mig jättenöjd med det. OBS. Detta är alltså mina åsikter, och som jag skrev i mitt förra inlägg så har jag alltså uppmanat folk att se till att de tittar på några andra också innan de köper projektor. DVS. Köp inte den här bara för att den fått bra recensioner, jag tycker man ska gå in och titta ordentligt. Tycker du att Infocusen är bättre än de andra, självklart ska du ta den! Men det finns kanske andra fiskar i havet. Det som är beklagligt är att jag inte kunnat jämföra med andra DLP:er. Är intresserad av BenQ 7800, men Ref. Audio var tveksamma till att kunna få in den eftersom den tydligen inte klarade av någon kvalitetsstandard. Postad 12 July 2004 - 12:26
Jag ska själv köpa en Hitachi PJ-TX100 nästa vecka.
Det blir min första projektor, Jag var för några dagar sen inne på cinema concept och gämnförde lite dom hade dock inte pt-ae500, men där fanns sanyo plv-z2, mitt första intryck av Hitachin var att bilden kändes levande, lite 3d känsla över den, nästan så att man kunde gå in och sätta sig i bilden. z2ans bild var därimot ganska så matt. Postad 16 July 2004 - 00:07
Hej Allesammans!
Eftersom vi på DataPryl.se har blivit nämnda ett antal ggr på detta forum så vill jag som ägare bara meddela att även vi kommer att leverera Panasonic AE500 till de som beställde innan de tog helt slut. Vi kommer även att till samtliga som läser detta forum göra allt vi kan på priset på alla andra märken & modeller, v.v. & maila oss på [email protected] för bästa pris. T.ex. kan vi sälja Hitachi PJ-TX100w för 15000:- Inkl. moms. Andra märken vi saluför är LG, Sanyo, BenQ, Panasonic, Acer, Epson, InFocus, Sony, NEC, Toshiba, Canon, HP, ViewSonic, Hitachi, AstroBeam, Liesegang, Dataview & Philips. Såklart ordnar vi allt annat inom elektronik med till bästa pris! Postad 16 July 2004 - 07:37 Finns det flera modeller av PJ-TX100? Har aldrige sett beteckningen "PJ-TX100w" förut...vad skiljer dem åt i så fall? Postad 16 July 2004 - 09:53 ![]() Tycker att tråden börjar spåra ut mot en Hitachi tråd. Det finns andra trådar för Hitachi PJ-TX100.. Postad 16 July 2004 - 12:27
Nån som vet när de levererar pannan? Den bör komma nån gång efter helgen elle?
Postad 16 July 2004 - 13:22 Jag pratade med Inet i början av veckan med någon som verkade helt förvirrad och inte så intresserad att hjälpa till Så om allt går som det ska kommer ett litet Postad 17 July 2004 - 13:49
Har mailat Datapryl ang min beställning på PT-AE500. Om nu Jonas håller vad han lovar så kommer man att kunna se OS på storbild. Väntar med spänning på svar
Postad 17 July 2004 - 16:08
Jag hörde från Braskens butik att projjarna var slut i lager på Panasonic, men att de skulle få hit nya 19 juli. Folk hade tydligen jagat runt en hel del för att få tag i en. När jag var i butiken i Linköping hade de sålt den sista till en stockholmare som kört dit enkom för det. Lite drygt 20 mil, det.
Så i mitten på nästa vecka lär de finnas att köpa ute i butikerna igen. Redigerat av Eskapisten, 17 July 2004 - 16:10. Postad 18 July 2004 - 21:14
Inte blev det någon PT-AE500 den här gången heller. Datapryl kunde inte leverera fler än de två ex de hade blivit tilldelade till kampanjpris. Det Jonas menade med sitt förra inlägg var att de som hade beställt en Panasonic under kampanjtiden kunde få en annan projektor till ett bra pris. Jaja, nu fick det bli en Hitachi PJ-TX100 för 15000kr istället. Jag är tveksam om den är 3500kr bättre än Panasonicen. Det tråkiga är att för dom pengarna hade man fått en rätt skaplig duk men det får väl bli en Tupplur så länge.
Postad 21 July 2004 - 11:16
Nu börjar jag bli förbannnnnnnand....
Beställde en pj-tx100 av it-logistk pga att de sa att de kunde leverera den till mig i förra vecka men det blev försenningar hela tiden när jag gång på gång rinde till de. Idag fick jag besked att de kunde inte än leverar den och vet ej när den kommer heller. På deras hemsida står det att de är billigaste i Sv med powerbuy men alla som läser detta tråd vet att datapryl säljer den för 1100:- billigare. Fa*.... börjar bli iriterad på de nu, falsk marknadsföring med försend leverans hela tiden. Tog semester för att bygga hemmabio hemma men det blev inte så mycke byggande utan projektor.. Får de göra så här med marknadsföringen, de borde ändra på texten på deras hemsida och får de skjuta på leverans hela tiden? de skyller på sin leverantör för sina försennigar. Sist så sa han att de kan sänka priset med 3-4% pga försenningar men jag vill ha min projektor NU! Beställde en AE500 men fick inte den och nu detta.. Fu*king shi*.... it-logidtik Redigerat av Unregistered920e3784, 21 July 2004 - 11:27. Postad 22 July 2004 - 11:51
Senaste nytt från Inet
"Leveranstören trodde de skulle få in Projektorer i början av denna vecka - de fick det inte - men hoppas att de kommer in nästa vecka" - Fredrik, Inet data Skääärp er nuuu !!!! Postad 23 July 2004 - 11:03
Ni är lurade!
De väntar självklart på att priset ska bli billigare!!! För snart kostar den under 13000. Otroligt att den ännu inte gör det... Postad 26 July 2004 - 17:28
Någon som fått sin 500 ännu. Börjar kännas tröstlöst. Väntat skit länge nu.
Postad 28 July 2004 - 07:22
Detta mail droppade in från Inet data igår:
Ämne: Till Dig som väntar leverans av Panasonic PT-AE500. Jag beklagar att Du inte fått Din projektorn ännu, dessvärre har det under semestertiderna varit snudd på omöjligt att få några vettiga besked från vår leverantör som ursprungligen skulle leverera till oss (för 2 veckor sedan). Panasonic Sverige har inga projektorer på lager och vi har blivit tvugna att vända oss till en annan leverantör i ett av våra grannländer som hade projektorn på lager. Projektorn kommer skickas till dig fredag den 30juli om inte något oförutsett händer med leveransen påväg till oss. Beklagar återigen förseningen men hoppas Du har överseende då priset fortfarande är långt under inköpspris... Postad 29 July 2004 - 10:37
Nu ligger iaf min 500:a från Inet och väntar på Posten. Dock skilde sig min orderbekräftelse och leveransbekräftelse (från Inet) åt på det sätt att det senare INTE visade att jag även skulle ha med en 16:9 duk. Dessutom väger paketet på Posten 5.8 kg; låter det som en projektor OCH en duk? Mer och mer hamnar den goodwill Inet försöker skapa i skuggan av de problem de har haft med att få fram den vara men beställde för dryga månaden sen.
/LillKille. Postad 29 July 2004 - 21:13
Gratis, LillKille
Jag kommer oxå att få en ae500... Detta mail fick jag idag: "Du kommer att få en projektor, vi väntar in en lastbil från Tyskland imorgon! Om allt går som det skall skickas projektorerna redan imorgon, de första fem som beställde har idag redan fått sina projektorer. Mvh. Erik" Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Så se jag ut just nu Postad 29 July 2004 - 23:56
Härligt, enligt mail från Inet idag så följer INTE duk med då deras leverantör inte kunde fixa fram varken projektorer eller dukar. Inet fick själva skaffa fram projektorer från andra utländska leverantörer. Erik, på Inet, sa dock att det kunde senare komma en duk, men han kunde inget lova.
En eloge till Inet som grejade så några av oss fick en 500:a, något dom inte hade behövt, rent lagmässigt, göra. Ett stort fång ris till leverantörer som skickar ut erbjudanden med varor dom inte har, undermåligt. Om nu Inet även kan pressa fram dukarna så har dom garanterat nåra framtida datorköp säkrade från mig iaf. /LillKille (glad Postad 03 August 2004 - 15:58
Någon som fått en duk?
/LillKille edit. Jag har nu fått mail från Inet om att de gör allt de överhuvudtaget kan för att skaffa fram en duk till mig. Mer om detta i ett annat inlägg då jag vill ge Inet en stor eloge för hur de behandlat detta ärende. Redigerat av LillKille, 04 August 2004 - 13:46. Postad 05 August 2004 - 00:38
WoW, läste precis hela tråden!
Först blev jag förbannad på mej själv att jag missade erbjudandet Kul för dom som får sina nu. Hur många har fått sin ?!? Postad 05 August 2004 - 17:22 Fick min i måndags efter lååång men trogen väntan... Riktigt skönt faktiskt! Postad 07 August 2004 - 16:56 Jag tror nog att vi kan glömma att få våra dukar om jag ska vara ärlig Skulle de göra det skulle jag dock bli väldigt glad överaskad och bli Inet trogen i framtiden Fick min Panna förra fredagen men har inte hämtat ut den än Postad 08 August 2004 - 22:05
Jag har i en annan tråd lovordat Inet, och även skrivit att jag fått mail där dom säger att dom kommer leverera dukar. Så det är bara att vara tålmodig.
/LillKille Postad 11 August 2004 - 22:18 Något nytt om status på dukarna ??? Ngn som fått duk ? Var och hämtade min lilla sötnos idag - å vad fin den är Jag såg när jag hämtade ut projektorn (12.167:- fattigare) att det stod en exakt likadan Panasonic AE500-kartong skickat från Inet bredvid min. Tydligen har ngn i detta närområde lyckats beställa en likadan (One of the fifteen) - vilket sammanträffande Postad 13 August 2004 - 19:47
Vill bara meddela att jag fått meddelande från Inet Data idag att dukarna är på väg!
/LillKille Postad 13 August 2004 - 23:10 OMG !! Det var goda nyheter - trodde jag inte att de skulle fixa LillKille - har du uppgift på vad det är för duk ?? Märke/storlek ?? (du får gärna citera beskedet här) Postad 14 August 2004 - 08:14 Här är meddelandet i sin fullhet:OMG !! Bäste kund, Vi har idag till slut fått tag på dukarna och kommer med lite tur hinna skicka iväg den till Dig idag! Återigen, beklagar att det dragit ut på tiden, dessvärre är det inget jag kunnat påverka! Trevlig helg, Med Vänliga Hälsningar Det står ju inget om märke, storlek och sv på duken. Jag har det ryktas om att det skulle vara en Draper Luma 170cm bredd, men inget jag kan bekräfta alltså. Jag är glad för det jag får. Troligtvis beställer jag ändå en annan duk (Vill ju ha 240 bredd så /Lillkille Postad 17 August 2004 - 13:14
Fick hem duken idag. Det är en Draper Star 16:9 maskad 168 cm bred ung.
Det är nog en custom duk, för den finns inte på Drapers hemsida. /LillKille Redigerat av LillKille, 20 August 2004 - 16:36. Postad 21 August 2004 - 16:18 Oj, 100 spänn bara. Då behåller jag hellre min Men du gjorde nog någon glad iaf /LillKille Postad 22 August 2004 - 11:28
Har 500:an uder prisbevakning. Fick ett mail i natt om att den ska ha sänkts till 8395:-
Postad 22 August 2004 - 11:33
Jo, det stämmer tyvärr inte. Det är en butik som tydligen har lagt in det priset på bl.a. pricerunner, men de har inte ens produkten i butiken.
Redigerat av bjornsva, 22 August 2004 - 11:36. Postad 22 August 2004 - 11:36
För det priset skulle jag direkt slå till
Men nu blir det att avvakta... Postad 22 August 2004 - 11:37
Jo, samma här. Iofs så fick jag tag på en 2 månaders gammal AE-500 med 53 h på lampan inklusive ett takfäste för 10000:- som jag får hem nu i morgon eller på tisdag. Det känner jag mig också väldigt nöjd med
EDIT: Det finns en Sanyo Z2 till salu på blocket för 10000:- också, 10 tim på lampan. Det kanske är ett alternativ? Redigerat av bjornsva, 22 August 2004 - 11:39. Postad 22 August 2004 - 22:41 OJ.... jag missade ett tangent-tryck skulle vara 1200 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |