EDIT: Hur ligger vi till totalt med våra beställningar? Man hör oroväckande lite från tops nu

Redigerat av Dreadl0ck, 13 september 2004 - 07:23.
Postad 13 september 2004 - 07:19 EDIT: Hur ligger vi till totalt med våra beställningar? Man hör oroväckande lite från tops nu ![]() Redigerat av Dreadl0ck, 13 september 2004 - 07:23. Postad 13 september 2004 - 09:22 Det jag undrar är hur man räknar ut frakten JAG ska betala om jag t.ex bara skulle köpa ett par kablar, medan alla andra i gruppköpet köper stora, tunga förstärkare... För jag förmodar att man får ett sammanslaget fraktpris från coem och inte fraktpris för vardera förstärkare, rack etc som vi beställer.. eller? Postad 13 september 2004 - 09:45 Hej djungel-Jim. Det är det här som är problemet med att multiplicera med 10, det är inte alltid det fungerar så bra. Det här är just ett sånt tillfället, om man kikar på en vara med lite lägre pris, men som väger väldigt mycket, så stämmer det inte riktigt om man tar varans pris gånger 10.
Nej, du betalar inte några av de andras utgifter. Fördelen med att gå med i gruppköpet är att frakten blir mycket billigare än om du beställer själv. Du betalar en viss summa per KG, och det är samma för alla. De betalar alltså bara för sina egna kilon. Den enda utgift som kan komma utöver de självklara utgifterna är att banken tar ut några kronor vid överföring och att flygplatsen tar ut en liten summa för hanteringen. Men det handlar om väldigt små summor, max några procent, och det kommer delas upp med hänsyn till hur mycket man har beställt så det blir så rättvist det bara kan bli. Jag PM:ar dig ett ungefärligt pris på racket du är intresserad av. Ni övriga fortsätter multiplicera med 10, det brukar stämma ganska bra i de flesta fallen. Postad 13 september 2004 - 22:37 Redigerat av Unregistereda4e5cff1, 13 september 2004 - 22:48. Postad 13 september 2004 - 23:57
Door 2 door från Coem Audio.
(Jag tog bort listan då den var rätt lång och la in en länk istället // Joakim) Det är dom fraktpriserna jag har................
Jo,det verkar stämma väldigt bra!! ![]() Du betalar tull och moms även på frakten. Dvs: 200$+238$=438$ Ca. 25% tull+moms på dom 438$=109,5 Summa: 438+109,5=547,5$ vilket är ca. 4150Sek. Ganska lika 438x10=4380 vilket är nära 4150. Hoppas att du förstår hur jag menar.
Väger din kabel 1 kg. betalar du frakt för 1 kg. Väger min förstärkare 30 kg så betalar jag frakten för 30 kg. Ex: Vi handlar grejor som väger 100 kg. Vi får betala 100$ i frakt. Alltså betalar du 1% av summan eftersom din kabel väger 1% av den totala vikten. Det hade blivit 1$ i detta fallet. Jag däremot hade fått betala 30% av frakten pga. att min stärkare väger 30% av den totala vikten. Jag skulle alltså betalt 30$. Lite uppdatering ang Sheng-Ya SA-3 och SP-300...... Jag fick mail idag av Norman och han säger att "bakdörren" är stängd ![]() ![]() ![]() ![]() Han har två sådana Sheng-Ya set kvar och det verkar inte som att han kunde få tag på fler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han sa tom. "lycka till att få tag på dom på annat håll"!! Försäljningsknep??? Sa vidare att dom låter helt underbart ![]() ![]() ![]() Mycket bättre än SP-100an. Redigerat av Unregistered6dda665b, 14 september 2004 - 16:45. Postad 14 september 2004 - 11:25 Prislistan du fick av KungLudde stämmer bra. Den finns även i Kinaimporterad HIFI - Länkar!-tråden, bra att veta om man söker den. Priset som står i den listan är om man beställer själv. I det här gruppköpet går frakten på lite drygt 4USD/KG. Det stämmer inte, n1o_0 har rätt när han säger att priset är (lite drygt) 4$/KG. Alltså, lite drygt 4$/KG och inte 1$/KG. Bara så inga tråkiga missuppfattningar sker. Redigerat av Joakim, 14 september 2004 - 16:46. Postad 14 september 2004 - 15:21 http://www.coemaudio...3221330_e-1.jpg Men jag hittar ingen info om den! Någon som har en bra länk? Tack på förhand och ursäkta att jag gick lite offtopic. Redigerat av Unregisteredf04c95a9, 14 september 2004 - 15:22. Postad 14 september 2004 - 15:53 kolla mitt inlägg, där finns data och pris etc... Postad 14 september 2004 - 16:59 Här har vi till och med en svensk som har köpt den: Länk, med bilder och intryck på V.A.L. E1. Den kostar ca 45USD hos Coem Audio. Postad 14 september 2004 - 17:25
Jag tog 1$/kilo för att göra det lättare att förstå!!!! Hade blivit lite kladdigare att förklara med 4$/kilo. Någon var ju rädd för att man skulle hjälpa till att betala frakten även för dom som beställer 30 kg. förstärkare. Lite tragiskt om man tror att man skall dela frakten rakt av, när man själv "bara" vill ha 1 kg. kabel ![]() ![]() Kilopriset är som sagt 4$/kg. Det andra var bara att exempel ![]() ![]() ![]() Postad 14 september 2004 - 18:01
Japp japp! Hittade den länken, mycket bra - svarade på det mesta jag ville ha reda på ![]() Tack så mycket, nu gäller det bara att överväga om man har lite pengar till övers .. Men gud vad det var hög "vill ha" faktor på den där ![]() Redigerat av Unregisteredf04c95a9, 14 september 2004 - 18:02. Postad 14 september 2004 - 18:59 ![]() är det nån av er som håller i trådarna som kan pm:a över en rekommendation på en integrerad 2-kanalare i prisklassen runt 2-4000:- inkl allt? tack för ev besvär ![]() förresten, ljudkvalité är prioriterat över kraft. gillar inte allt för högmusik ändå. gärna länk till prylen med ![]() Postad 14 september 2004 - 19:45 På första plats hamnade Xindak A100 för ca 270USD. På andra plats hamnade Classic 6.10 för ca 340USD. (Nedan en bild på Classic 6.10.) Bifogad fil(er)Postad 14 september 2004 - 19:59 siffror säger mig inte så mkt tyvär ![]() men är det en bättre amp än vad jag kan få tag för samma pengar här i sverige så är det ju värt en chansning. vilken av dem blir en senare fråga. först ska jag sälja av min h/k avr-7000 (ligger förresten under säljesforumet ![]() edit: bah, var ju transistorer de menade ![]() Redigerat av KMJ, 14 september 2004 - 20:00. Postad 14 september 2004 - 20:32 Redigerat av Joakim, 14 september 2004 - 20:34. Postad 15 september 2004 - 19:47 har FÖRSÖKT kollat lite på en produkt. xindak dac03. på prislistan står det att det är en cd för 299usd men på deras sida verkar det vara en signalomvandlare. vad är det? letar efter en cd runt samma prisklass som förstärkaren A100 pm:a gärna om ni vet nått ![]() Postad 15 september 2004 - 19:48 Det är en D/A omvandlare och inget annat .. alltså en digital/analog omvandlare som du kopplar mellan tex en cd och en förstärkare. edit: DAC står för Digital Analog Converter Redigerat av Martin.M, 15 september 2004 - 19:49. Postad 15 september 2004 - 20:19 kanske verkar tjatig nu men är det någon som vet om Coem säljer Cayin 252b samt Cayin cd252? jag har skickat mail men inte fått något svar av dem. om de säljer dessa vad kostar dem då? vill veta snart eftersom jag har funderingar på att gå med i gruppköpet om dessa finns och till ett bra pris (vilket det såklart är jämfört med här). Någon kanske kan tipsa om bra stativare med för max 4-5000kr, frågade även efter tips om detta men som sagt har inte fått något svar ännu. Mvh Daniel Postad 16 september 2004 - 00:16
Prova att maila från en annan mailadress ![]() Norman är lite kinkig med mailen....han tror nog att comhem.se är någon västerlänsk porrspam ![]() Har provat många gånger från den men inte fått svar. Skaffade en hotmailadress och fick svar inom 12 timmar. Postad 16 september 2004 - 01:23 Postad 16 september 2004 - 07:01 Postad 16 september 2004 - 09:15 Det finns inga surroundrecievers hos Coem va? Ser inget på sidan, och det verkar bara vara 2-kanalsfantaster här. ![]() Tack på förhand. EDIT: Stavfel. Redigerat av Unregisteredbe4a4c9c, 16 september 2004 - 09:15. Postad 16 september 2004 - 10:02 Postad 16 september 2004 - 13:27 Postad 16 september 2004 - 14:07 Enligt mina beräkningar så ska priset för ett sprider rack hamna på ca 1'100 kr inkl alla utgifter (förutom eventuell bussgods-avgift). Anmäl dig till gruppköpet för mer info. Prislistan, för att få den så måste man PM:a mig, men eftersom att du är ny medlem så skickar jag dig den direkt. Postad 16 september 2004 - 14:28 Seeker AI-70 finns hos Coemaudio: kolla i denna tråden: https://www.minhembi...showtopic=68600 Mvh Henrik Postad 16 september 2004 - 15:54 detta är min nuvarande anläggning: Pioneer dvd656 och ljudkort med digitalutgång (anv coax). till denna ska/vill jag köpa en xindak a100 som jag fick rekommenderad här. cd vill jag ha men ingen budget vid detta tillfälle så det går bort tyvär. MEN, xindak dac03 är ju som namnet antyder en d/a-omvandlare och jag har fått för mig att xindak a100 inte har digitalingångar/da-omvandlare så för att koppla datorn till ampen på ett vettigt sätt så behövs en sådan, har jag rätt? OM vi nu köper till dac:en och kopplar både datorn och dvd:n via den, förbättrar den cd-ljudet från dvd:n då? vill veta att jag har nån nytta av dacen och inte ger 3000 för att kunna koppla datorn via coax.... om det är så kan man ju hellre spara till en bättre cd. och nu till nästa del. xindak(a100+dac03) för ca 5600:- eller classic(9+8) för ca 6500:- eller integrerad amp m d/a + cd? då digitalingång är av vikt. för att sammanfatta om jag nu köper 2 komponente, vilken kombination av ovanstående är att rekomendera? (om ni inte förstått så har jag just nu grovt ha-begär kombinerat med köpångest och studentekonomi) ![]() Postad 16 september 2004 - 16:09
Svar ja, om du inte kör analogt direkt från datorn.
Ja det tror jag garanterat. Det är en fin D/A inget snack om saken.
Jag skulle köra på Xindak paketet, men det är bara för att jag gillar deras prylar ![]() Postad 16 september 2004 - 16:18 cd kan bli ett NKt senare fråga. hur gör man nu för att beställa? man skulle få ett login av trådhållarna va? edit: NKt=MKT Redigerat av KMJ, 19 september 2004 - 21:25. Postad 16 september 2004 - 16:22 Jag tror att du skulle bli mest nöjd med Xindak-paketet. Din dator kommer alltså agera transport. Du kommer dra en Koax/Optisk kabel från ljudkortets digitala utgång till Xindak's (DAC-03) digitala ingång. DAC:en omvandlar den digitala signalen till analog signal. Från DAC:ens analoga utgångar drar du ett par RCA-kablar till förstärkarens analoga RCA-ingångar. Med datorn som transport och Xindak DAC-03 som omvandlare kommer du få ett CD-ljud som ger många CD-spelare här i sverige för under 14'000 kr en riktigt bra match. Läs infon i de två första inläggen, där står det hur du gör för att anmäla dig till gruppköpet. Postad 16 september 2004 - 18:07 Nej, dom finns inte till salu tyvärr :/ Har själv mailat norman och fått svar att de inte finns.. Postad 16 september 2004 - 18:17 synd att de inte finns då jag var väldans sugen på dessa, får väl kolla efter något annat men tiden håller ju på att rinna ut om man ska vara med på det stundande köpet. någon som vet några bra stativare för runt 4-5000kr som coem säljer? Daniel Postad 16 september 2004 - 18:23 Postad 17 september 2004 - 00:42 Blir ju helt förvirrad ![]() ![]() Postad 17 september 2004 - 00:53 Kan göra en Gif som växlar mellan den nya och den gamla så du vänjer dig ![]() Men nog om OT nu, ta det via pm istället om det är nåt mer. Postad 17 september 2004 - 17:36 Frågan man Norman om högtalare vill han bara påpeka hur dyrt det blir att skicka dom. Mig vill han inte rekommendera nån högtalare när jag frågar. Jag tror anledningar till att väldigt få köper högtalare från Kina är att det "enda" heta märket är Aurum Cantus, särskilt då Leisure 2 (MKII). Men det är INTE samma version som export versionerna (SE). Däremot verkar hifitone.com sälja ÄKTA Aurum Cantus, och även den nya Leisure 3 SE som verkar riktigt riktigt fin. Är det ngn som lyssnat på Xindax DAC3? Jag funderar lite på en sån. Vet ni i så fall om Coem/övriga säljer en fin digital koax kabel? Gärna bara 0.5m. Postad 17 september 2004 - 19:16 Jag kan tänkte mig att det blir rätt saftiga fraktkostnader om man skulle köpa ett par golvare, men stativare kan inte vara tyngre än de maffiga förstärkarna. Jag vet inte vad han har sagt åt de andra, men när jag frågat om stativare så har han aldrig sagt något om att det blir för dyrt att skicka. Däremot vet jag att han har sagt att det kan bli dyrt att skicka stora golvare. Våga er på det okända! Personligen funderar jag på att börja med ett par billigare aktiva stativare, de rekommenderar Norman alla dagar i veckan. Tidigare i tråden så står det om Xindak DAC-03, sidan 5 eller 6 om jag inte minns fel. Angående Koax-kablar, jag tror att Jungson hade någon, den var dock inte särskilt respektingivande (utseendemässigt) som de andra kablarna. MarcusCables har fina kablar sägs det. Redigerat av Joakim, 17 september 2004 - 19:20. Postad 17 september 2004 - 19:41 Så som jag förstod det så skulle jag skriva det här och inte PM'a. Hur som helst så är jag intresserad av att köpa 2.5m Xindak FS1 högtalarkabel. och Xindak AC-03 analogue interconnect på 1m. Hur mycket skulle detta kosta? Samt frakt osv? MvH /nox Postad 17 september 2004 - 19:44 Postad 17 september 2004 - 19:49 Jo det var typ så jag menade skrev lite otydligt. Bra inställning! ![]() Angående DAC-3 så har jag inte lyckats hitta nån recension på nätet. Och en viktig fråga har den digital coaxial ingång? På några specs jag såg stod det både om optisk, RCA och balaserat men inget om Coax. Jag vill helst inte köra optiskt. Postad 17 september 2004 - 20:14
Är du intresserad av att gå med i gruppköpet så får du skicka ett pm till mig. Angående pris, så är priset för FS-1 $169 och AC-03 $62. Vi har som överslagsräkning multiplicerat med 10 (gäller för medeltunga prylar) för att få ett riktpris inklusive allt. Men du kommer nog lite billigare undan, då frakten i ditt fall nästan blir noll. De som beställer billiga men väldigt tunga prylar får ett omvänt förhållande.Tyvärr kan jag inte vara mer exakt än så, slutpris vet vi när vi lägger orden. Räkna dock 2300:- som ett max. Postad 17 september 2004 - 20:32 Kanske inte är så lyckat att gå med i ett gruppköp då? nysound har ju i stort sett samma pris som coem på dom dära sakerna. Jag har inte bestämt mig än, jag bara spekulerar. Ska nämligen köpa ett par högtalare nu på måndag. MvH /nox Postad 18 september 2004 - 01:16 Jag beställde en FS-1 från nysound själv för ett par dagar sen. Kostar mindre där, dom skickade den på en halvtimme, inte illa pinkat ![]() Med rabatter kanske det bli samma pris eller billigare från coem, men å andra sidan får man vänta väääldigt länge. Postad 18 september 2004 - 08:36 ![]() ![]() Original CD-A9.8 HDCD Redigerat av KMJ, 18 september 2004 - 08:40. Postad 18 september 2004 - 13:17 CD: Cayin CDT 15A, Esound CD 5 Först: Classic 6.6, Esound 8, Korsun V6 Andra förslag, tips, råd? Skall driva ScanSpeak två-vägare ca 86-87 db verkningsgrad. Lyssnar mest på jazz, akustisk eller måttligt elektrifierad. Mvh/ 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |