Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Seeker AI-70 *

432 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Seeker AI-70 (Surroundförstärkare) 1 8 (8) Inga priser

#1

Postad 14 augusti 2004 - 12:44

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
För bilder och intryck av AI-70-ägare här på forumet, börja läsa här: Länk!
//Joakim
--------------
Hejsan

I hopp och att kunna få tag i mer information om Seeker AI-70 så startar jag nu en tråd i förstärkardelen på forumet om den.

Postad bild
Baksidan, fina högtalarterminaler, 6.1

Postad bild
3 koax och 2 optiska digitala ingångar DD och DTS

Postad bild
Pre-out utgångar samt mic ingång (inte så vanligt)

Postad bild
Framsidan, displayen går att ställa om till engelska enligt Norman på Coemaudio

Postad bild
Mycket imponerande nätdel för att vara en flerkanalsförstärkare

Specifikationer:

Effekt: 6x145w RMS i 8ohm vid 1% THD
Frekvensomfång: 6hz - 60khz
Frekvensomfång dekoder: 20hz - 20khz
Storlek: H20 X D49 X W44

"Seeker AI70 - The best AV amp under USD1000 and this is the only AV amp from china that has won the national award." - Norman Coemaudio


Priset hamnar på runt 8000 - 9000 SEK om man importerar själv från Hongkong.

Några frågor:

- Bilder på fjärrkontroll?
- Fjärr i metall eller plast?
- Vikt?
- Hur låter den?
- Antar att den inte har radio då det inte finns någon antenningång på baksidan

Mvh
Henrik

PS, bilderna och en del av infon kommer från Moderator Joakim här på forumet.

Redigerat av Unregistered3ecb30f4, 13 februari 2005 - 23:44.


#2

Postad 14 augusti 2004 - 12:53

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Har skickat mail till tillverkade med de frågor jag hade, får se om dom svarar.

#3

Postad 14 augusti 2004 - 13:32

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Här är länken till deras hemsida på nätet.

Sendsound

Utdrag från deras sida : Our products are sold both domestically and worldwide wiht exports to countries like UK,Denmark,USA,Japan,France,Australia,HongKong and Taiwan etc.

Redigerat av Berggren, 14 augusti 2004 - 13:34.


#4

Postad 14 augusti 2004 - 14:16

Tobapp
  • Tobapp
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Här är en länk på spanska om en kille som köpt den.

http://p216.ezboard....rt=941&stop=960

Han verkar ju rasande nöjd med den (men det är klart, han köpte ju två, så vad ska han säga.. :P )

Tydligen är det två fjärrisar till den, en ful plastig sak med många knappar och en snygg helt i alu med få knappar för de vanligaste funktionerna.
Matchvikten ligger på 27,5 kg enl Norman
Tyvärr finns det ingen brux på engelska, endast kinesiska och den kommer med kinesisk meny på display + osd´n (omställbara till engelska, dock).
Men sådana problem är till för att lösas - kanske norman kan skriva en liten snabbbrux till hur man ändrar språk?

Jag frågade Norman vad han skulle ha för den tot. inkl frakt och det blev $924 vid bankbet. ($717 för stärkaren) plus ev. moms och tull.

Måste säga att jag är sugen, står och väljer mellan denna ett Spark/Cayin D1205.1A eller 3 Classic 8.0 för vidare utbyggnad. :D :P :rolleyes:

Edit: Språk & brux (kan inte komma ihåg allt på en gång... :D )

Redigerat av Tobapp, 14 augusti 2004 - 14:30.


#5

Postad 14 augusti 2004 - 14:57

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

  • 1 317 inlägg
  • 0
undra vem vdky är..Massa bilder från prisjakt har han laggt in iaf :D

#6

Postad 14 augusti 2004 - 16:32

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Spark/Cayin D1205.1A

Du vet om att man inte kan koppla ur volymkontrollerna på den?
Så om du tänk köra med något försteg så får du dubbla volymkontroller = mer brus = mer krångel. Men direkt kopplad till en dvd funkar det ju bra.

Ang Seeker nu då S/N ratio på 83 låter ju inte något vidare?!
Vad tar den för format, har den dts-es, dd-ex, 96/24. dpl IIx?

#7

Postad 14 augusti 2004 - 16:53

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Två bilder till på Seeker

Postad bild

Postad bild

eftersom den har 6.1 så borde den ju ta DTS-es och DD-EX iallafall. dplIIx vette katten

Mvh
Henrik


EDIT:

Seeker vs korsun

Postad bild

korsun d9 är den med externa kylflänsar och seeker är den till höger.

Redigerat av Unregistered3ecb30f4, 14 augusti 2004 - 17:06.


#8

Postad 14 augusti 2004 - 18:54

Tobapp
  • Tobapp
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Spark/Cayin D1205.1A

Du vet om att man inte kan koppla ur volymkontrollerna på den?
Så om du tänk köra med något försteg så får du dubbla volymkontroller = mer brus = mer krångel. Men direkt kopplad till en dvd funkar det ju bra.

Den har fått bra kritik i pressen, som slutsteg, utan att nämna annat än positivt om volymkontrollerna.

Tidningsnissarna brukar ju vara ganska petiga med den typen av detaljer/finesser även om de överträffar kraven man kan ställa i prisläget. (13800:- i Sverige)

Så något större tillskott av brus tror jag inte man behöver oroa sig för. (eller har du lyssnat på den och hört brus?)

Men visst jag tycker det hade varit bättre om den var utan.

#9

Postad 14 augusti 2004 - 19:03

Tobapp
  • Tobapp
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
En bild till på Compact/Seeker Ai70:

Edit: Ähhh - det blev pannkaka med bilden....

Redigerat av Tobapp, 14 augusti 2004 - 19:06.


#10

Postad 14 augusti 2004 - 19:28

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

  • 1 317 inlägg
  • 0
den tar dts es.står på en av bilderna :D

#11

Postad 14 augusti 2004 - 20:56

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0
Mycket intressant, jag har kollat på Korsun D9 för ~$720 på coem, denna kostar ju lite mer men den är också lite större och den har inbyggda grejer som tex DTS och det där (D9 verkar Bara ha så man kan få ut ljud, inget annat, har jag fel nu eller? :D)

Edit: Det jag menade var:

Jag har kollat på Korsun D9 och den är ju lite dyrare än Seekern, och den verkar inte ha några inbyggda dekoders alls.

Allt jag sa först är svammel och jag har ingen aning om vad jag menade själv eller vad jag fick det ifrån...

Redigerat av Znurf, 16 augusti 2004 - 13:27.


#12

Postad 14 augusti 2004 - 21:31

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Jag vet inte riktigt hur du menade, men AI70 är större, 3 dollar billigare och har DTS-dekoder. D9 är lite dyrare, mindre, och har ingen dekoder inbyggd.

#13

Postad 14 augusti 2004 - 21:36

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt hur du menade, men AI70 är större, 3 dollar billigare och har DTS-dekoder. D9 är lite dyrare, mindre, och har ingen dekoder inbyggd.

Jag som läser lite sneögt, men det finns altså inget som är sämre på AI-70 än D9? eller har jag fel igen?

Någon som kan tipsa om andra flerkanaliga grejer i denna prisklass? :D För jag har riktigt svårt att hitta (lättare om man redan vet/kan kanske :D)

#14

Postad 14 augusti 2004 - 21:38

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Nej, jag kan inte hitta något som talar för att Korsun D9 skulle vara bättre än AI70 som surroundstärkare.

#15

Postad 14 augusti 2004 - 21:55

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0

Nej, jag kan inte hitta något som talar för att Korsun D9 skulle vara bättre än AI70 som surroundstärkare.

Perfekt :P tack för den lilla hjälpen :lol: slapp man göra bort sig igen :D
Synd att det ska vara så nedrans svårt att hitta/veta vad som är flerkanaligt, och sen ska de vara rätt pris också :P SKitsvårt ju, finns ingen lista på surroundgrejer från coem? (till priser under $1000, helst en bit under, 6-700$ nånstans)

Edit: eller hör det hemma i en annan tråd? :rolleyes:

Edit2: priset, som ni säger ligger runt 8.000SEK, är det med eller utan frakt? utan eller? :D

Redigerat av Znurf, 16 augusti 2004 - 10:20.


#16

Postad 16 augusti 2004 - 11:11

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
[OT] Priset bör hamna på ca 7.650 kr inkl frakt, moms & tull. (Door2door-frakt) [/OT]

#17

Postad 17 augusti 2004 - 06:18

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Ännu lite OT: Måste bara lägga in att jag tycker den Korsun D9 är den mest intressanta produkten jag har sett på länge! :wub:

Men det öppnar ju upp behovet av en extern dekoder, om man nu inte vill köra en receiver som försteg, eller låta dvd-spelaren agera dekoder vilket har en del begränsningar inte minst när det gäller utnyttjande av HTPC, eller t.ex. DPL I/II dekodning av TV-program.

Den uppenbara frågan är alltså om någon råkar veta av en stand alone dekoder som grejar minst DD/DTS, men helst också DPL I och eller II?

#18

Postad 17 augusti 2004 - 13:39

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Ville bara flika in följande information från en kille på ett spanskt forum:

In main lines in 10 minutes and 20 more of toqueteos you have fit the Seeker to your pleasure. To say that although it does not say it in any side besides to process DD and DTS, has Dolby Prologic II that nor is mentioned in nigún site (I suppose that thus they save in patents).


Ovanstående betyder alltså att:

- Den tar 10 - 20 minuter att ställa in från dess att man packat upp den
- Den har Dolby Pro logic II även att det inte nämns på någon sida.

The menu which you can follow through the LED of the Seeker is very easy to follow and very intuitive, with menus main that unfolds by options. Single he is a little confused when you find in the main menu an option that is called "Advanced Mode" and other than puts "Expert Mode". It is possible to be touched of everything, from the habitual distance to that they are the loudspeakers, the levels, size, routes that can handle, etc. Until it brings a regulator by frequencies by loudspeaker, in case you want to cut or to open the rank based on the box that you have.


- Lätt att ställa in via LED:en
- Man kan ställa in Advanced mode eller Expert mode för att få flera options
- Man kan ställa delningsfrekvenserna på högtalarna

To say that the superior part of the LED serves for text and in the inferior one they appear different drawings in the style of the masks from Windows Average Player. 200 options (yes 200) of display exist Now diferentes:laleche that yes, no that apague:]:wub: It comes at a distance with two controls. One throwing to miserly plenty of bellboys in Chinese and English; and one of finite aluminum that weighs güevo and comes in a box of jewelry shop, very mono:amor with the basic bellboys which they are touched while one is seen peli or is listened to music.


- Två fjärrar, en i metall och en i plast, den i plast har massor av knappar
- LED:en är tvådelad en grafisk del och en med text-rader, den grafiska delen kan varieras med upp till 200 kombinationer av grafik

The truth is that except for more power (110Wx5) did not wait for great changes with respect to my ONKYO 595 but that mistaken was. There am literally redescubierto films as the Return of King or Gladiator. the sound tracks stops being background music and they really become music that accompanies to the film at the right moment, the effects sound real (I say real estate), the low ones are clean and the voices distinguish clean and not "cinematográficas" perfectly; as it often happens. I talk about to that you do not have the sensation of oir to tio to speak by micro but that is contándotelo there personally. That really IMPRESSIVE.


- Den slår Onkyo 595 på fingrarna

Mvh
Henrik

#19

Postad 17 augusti 2004 - 14:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

- Den slår Onkyo 595 på fingrarna

Det får vi verkligen hoppas då Seekern kostar mer än dubbelt så mycket :wub:
Inga jämförelser mot något jämbördigt?!

#20

Postad 17 augusti 2004 - 14:20

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Lite info som Norman har babelfishat (infon är för Ai60 men det som Ai60 har har också Ai70)
Overall introduction that, Product explanation downloading


Because specialized, therefore is better
In January, 2000, relies on the formidable manufacturing capacity and the technology accumulates, Huipu company started an ambitious plan. The company does not hesitate the large sum of money, invited one batch from world each place in the audio frequency amplification technology the attainments deep outstanding person, and the investment large amount fund has established the intelligence audio frequency amplification engineering research laboratory.
The laboratory outstanding people receive the technical humanist humanities spirit, the most state-of-art intelligent science and technology will expend with the most universal populace rubs synthesizes a body, has realized the most complex science and technology and the simplest use organic unification. After the nearly two years research, the laboratory promoted the first section intelligence audioamplifier ¨d¨d to think wonderfully (Seeker) AI70. This section named artificial intelligence amplifier has achieved and the international synchronized level in following three aspects, namely technical specialization, function intellectualization and operation human nature. Unfolds in 2,002 gardens take it as the lead "the Chinese for the first time multi- sound tracks SACD demonstration meeting" on, AI70 has obtained the huge success.

The operation is similar to the handset general to be simple
The most state-of-art science and technology often can encounter the ordinary consumer in the civil process to operate on the question, thus causes the defeat. Thinks the wonderful researcher in the triturating, persisted the technical humanist spirit, proposed "the operation is similar to the handset is ordinary" the idea, the most state-of-art intelligent science and technology will apply each detail, the greatest degree has realized the operation simplification, thus will let most state-of-art video and music science and technology and between the ordinary consumer no longer has the barrier, will use handily, will have one's wish.


Stands high, looks far
Thinks wonderfully devotes to provides for China's video and music amateurs with the international video and music tidal current synchronization intelligence audio power amplifier. The laboratory outstanding people close attention international newest video and music technological development direction, take Multi-channel SACD and DVD-Audio as a breach, makes Chinese with all one's strength multi- sound tracks HI - the FI system.
The laboratory members realize, is more and more high along with the people to the video and music entertainment quality request, the sound will be able to become determines the final outcome the market key to be at. Therefore before, in thinks the wonderful each model product promotes, the good sound has become the only examination standard.


The science and technology lights the life the fervor
In the city life people, in material life rich today, the spiritual life request also more and more are unceasingly high. The video and music entertainment took the metropolis person ordinariest one kind of spirit entertainment and the leisure way, its important nature is not allow to neglect. Thinks wonderfully devotes to makes with the international synchronized video and music tidal current, by its formidable technical strength, lets the perfect video and music experience light the metropolis each person's life fervor.


AI60, inside and outside concurrently repairs, smiles the arrogant rivers and lakes

The science and technology, lets you have one's wish.
Entire Chinese screen menu demonstration
The Chinese and English operate the on-line help function
Intelligent opening machine automatic detection input signal function
According to input signal form automatic selection optimization pattern broadcast
Human nature volume ²H¤J function
Intelligence volume control
Six channels relative levels adjustment function
Falls the electricity memory function, avoids the repetition establishment the worry


Plays with all one's heart, I have my style.
Consummation sound box establishment management
May adjust the digital time delay
Convenience practical fixed time closing machine function
High performance entire numeral Kara OK many parameters establish at will for the user
At night pattern function
Sound track trimming
Emperor imperial throne establishment


The seeing and hearing sings the entertainment, has everything expected to find.
AI60 has Dolby, Pro Logic, DTS, audio frequency form decoding function and so on DTS Digital Surround, PCM, can correspond DVD and the CD audio frequency output need which at present promotes.
The specialized Kara OK function, lets you sing happy, sings the standard.

Parameter:
RMS output: 145W¡Ñ5 4 ohm 1%THD
Frequency response
Nonstop: 5Hz-44Khz
Decoding: 20Hz-20KHz
Overweight bass: 5Hz-180Hz
Total harmonic distortion: <= 0.01%
The signal to noise ratio (goes nonstop to): >= 83dB
Degree of dissociation
The double sound track, Du compare the numeral and the dts condition: >= 50dB
Du compares the directional logic: >= 40dB
Input sensitivity
Analog input: 200mV/47K ohms
Biggest input level
Simulation audio frequency: >= 3Vrms
Video frequency: >= 1.5Vp-p
Note tuning scope
Main sound track balanced frequency spot: ¡Ó10dB
Kara OK treble: 7KHz ¡Ó10dB
Bass: 50Hh¡Ó10dB

Edit: lägger till mer info från Norman :wub:

Fråga: Have Seeker Ai-70 english display or only chines ?

Svar av Norman:
yes they have english display
the most diffucult language display in this world is chinese..so if they have chinese there is no problem to have english

Bifogad fil(er)


Redigerat av palla, 17 augusti 2004 - 14:25.


#21

Postad 17 augusti 2004 - 16:54

Unregistered39471
  • Unregistered39471
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Norman brukar ju komma med lite personliga åsikter och rekommendera vissa produkter. Nån som frågar vad han tycker om denna?

Jag tycker att SNR på 83 verkar konstigt dåligt?

#22

Postad 17 augusti 2004 - 17:07

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Norman gemför shengya mot seeker AI-70: "AI70 31 kg it is at least two class higher than shengya"

#23

Postad 17 augusti 2004 - 17:26

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Sheng-Ya.. Vilken modell?

#24

Postad 17 augusti 2004 - 18:05

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Här är hela mejlet från Norman:
"hi filip
pls forget shengya they mostly stop the grey import and closed the door.

in australia and galapagos, strange animals dominate the isolated island. there is no outside competitors: but now the real beast are here .. :blink:

it seems that the AV amp from shengya has no market in china. but how lucky they are the only amp you know in europe. But the story is changing. But personally i still think that the huge monsters of shengya are good buy...but AV is not the advantage of shengya.

AI70 USD730 31 kg it is at least two class higher than shengya"


De om australien är vel ett kinesikt ordspråk eller nått :P

#25

Postad 17 augusti 2004 - 19:23

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0
Låter ju riktigt bra det där, jag kollade på Korsunen först men jag tror fan jag kommer köpa en Seeker istället, Korsunen är lite speciell den med iofs...

Men rent kraftmässigt, är Seekern verkligen bättre än Korsun D9? Vet att ni sagt att Seekern verkar bättre på allt men, är det verkligen så? (tjurar lite här :P)

Och jag vet att Korsunen inte har någon inbyggd dekoder, men det är ju inget problem bara man har ett ljudkort till datorn som kan sända 5.1 analogt och en DVD som gör detsamma + har dekoder :blink:

Ingen som har lite mer bilder på själva displayen på Seekern? Alla jag sett hittils är de som finns här i tråden och den verkar lite suddig :S

#26

Postad 17 augusti 2004 - 20:00

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

in australia and galapagos, strange animals dominate the isolated island. there is no outside competitors: but now the real beast are here .

Hihi, Norman, filosoferar som vanligt..

Angående AI70 vs D9. Jag har aldrig hört Norman säga så mycket om det, men jag har fått intrycket av att även D9 är ett mycket bra alternativ.

#27

Postad 17 augusti 2004 - 20:07

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0

Angående AI70 vs D9. Jag har aldrig hört Norman säga så mycket om det, men jag har fått intrycket av att även D9 är ett mycket bra alternativ.

Ja jag har fått höra att den ska vara riktigt fin att spela med, men jag har aldrig hört någon som har haft den säga något om den, är den ny eller helt okänd bara då ingen verkar äga den?

Och att titta på specsen från tillverkaren har jag tappat lite förtroendet för och har fått för mig att man ska fråga andra istället (som har den), då det verkar som om att watt och sånt är lite huller och buller, man vet aldrig vad som stämmer...

Förresten, det finns ingen Korsun D9 tråd här? Eller är detta en liten "kombo" tråd där korsunen är med också? (Har ju varit lite prat om den, bilder etc)

Synd att dra iväg åt fel håll annars :blink:

#28

Postad 18 augusti 2004 - 08:47

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Det var ju någon som ville se displayen på AI-70. Jag har inte hittat några bilder på denna men AI-50 har en likadan display och på denna bilden:

Postad bild

Så syns det lite bättre hur den ser ut.

Mvh
Henrik

#29

Postad 18 augusti 2004 - 09:29

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Värkar vara en mycket bra display :blink:

Finns det ingen bild på de två fjärrarna ?

Edit stav fel

Redigerat av palla, 18 augusti 2004 - 09:30.


#30

Postad 18 augusti 2004 - 10:04

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0
Det var bland annat jag som ville ha en bild på fronten ;P

Hittade två bilder som jag inte såg fanns här ;P
På ena ser man ju displayen lite iaf, när den är på :blink:

Postad bild
Postad bild

#31

Postad 18 augusti 2004 - 15:15

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är lite märkligt att det finns så lite med information, må hända att den information som finns tillgänglig för allmänheten är på kinesiska. Säljs Seeker under annat namn här i Europa?

AI-70 ser onekligen gedigen ut i mina ögon, men det säger ju inte direkt hur bra den låter. Att sedan Norman tycker att Seeker är bättre än Sheng-Ya när Sheng-Ya försöker stoppa försäljningen av deras produkter hos coem kanske man ska ta med en nypa salt? AI-70 kan säkert vara bra, men det skulle i alla fall lugna mig lite om det fanns NÅGON som verkligen provat den och kunde uttala sig objektivt.

Jag var intresserad av Korsun D9 först för att kunna få lite mer kraft till högtalarna, men det skulle ju kräva att jag hade kvar min nuvarande receiver (Yamaha RX-V740RDS) för avkodningen. Men om nu Seeker AI-70 kan göra detta så skulle jag kunna sälja bort min nuvarande helt..

Displayen är ju snygg, men min erfarenhet är att de inte håller för evigt eller att det blir andra fel, tyvärr. Tekniken kan ju dock ha förbättrats.

#32

Postad 19 augusti 2004 - 06:12

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Jag tolkade inte alls Norman på det sättet, utan han sa väl snarare att Sheng-Ya inte är stark på surroundprodukter, och det har han väl helt rätt i, varken deras receivers eller deras A/V försteg (som lider av allvarliga och ignorerade problem) är några jättehits. Däremot så är Sheng-Ya betydligt starkare när det gäller 2-kanal, vilket faktiskt är deras "huvudgren" :(

PS, jag tycker personligen, av det lilla vi sett av displayen, att den ser mer ut som något grafisk show-display man hittar på en "boom-box" hos SIBA eller Expert! :unsure:

OT: Att para ihop D9:an med en receiver blir också lite tokigt, man vill ju undgå volymkontrollen i "försteget" så en ren linjeväljare/dekoder är ju att föredra, men finns det ens sådana??

Redigerat av EuphoniC, 19 augusti 2004 - 06:13.


#33

Postad 20 augusti 2004 - 09:21

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0
Hmm, jag har fattat det som om att det finns en grafisk display/LCD på SEEKERN, är det isåfall en sån där som gör massa rörelser och grejer till musik? :S (Bara jag som tycker det hör hemma på "combo"stereoanläggningar 100-3000:-?)

#34

Postad 23 augusti 2004 - 19:21

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
Ingen som har mer info om dom här förstärkarna (seeker)? T.ex. hur dom mätt upp det låga signal-brus-förhållandet. Låter konstigt tycker jag. Dessutom tror jag att jag såg att en av deras mindre modeller hade bättre förhållande...
Gärna fler lyssningsintryck/recensioner om någon hittar sådant.

#35

Postad 25 augusti 2004 - 00:35

Unregistered1cf0517b
  • Unregistered1cf0517b
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
to compare:

the sonic performance of D9 is the smoothest of the nominate and it has a higher inclination to perform like a HIFI sound than AV sound.The second best is AI70 and the 1205.1A is comparatively more AV .



For convenience it is the advantage of the AI70 with full function decoding ability and 6 channel compatible.

So it seems that the comparison is up to the present component the consumer already have. There is no winner but different taste and need



So the final conclusion
If I have big budget I shall go for av1000…even good for Pure music

If I want a good smooth and sweet sound for hifi performance I will go for D9 (no decoding)

If I want a cheap budget and powerful performance I shall go for 1205.1A(can be bridged to two channel of huge output)

If I want convenience and overall balanced choice than I will pick AI70(but no English manual)


allt enligt allas våran Norman. Vill nån ha hela mejlet med milslånga utläggningar så skicka ett pm

#36

Postad 25 augusti 2004 - 14:12

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
Detta står på hemsidan om man babelfiskar:
"The nonstop condition, the signal to noise ratio is 90 decibels, A counts the power. 6.1 sound tracks decode when is 83 decibels "

Är det någon som kan tyda det?

#37

Postad 25 augusti 2004 - 14:56

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

  • 1 317 inlägg
  • 0
Dom har lyckats bra med stärkaren.Ser något mini ut på bilderna = mkt hög waf faktor.Sedan när den kommer hem blir det roligt att se vad som har hänt med waf faktorn ;)

#38

Postad 25 augusti 2004 - 19:02

Unregistered42518
  • Unregistered42518
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Jag hade ett monster för ett tag Sedan. Vincent Sv-388 som spelade ruggigt bra. Nu när jag ser Seekern är jag ruggigt intresserad. Men jaga kan säga att jag inte kommer köpa den först.

Vad händer när det går sönder. Garanti samt måste man skicka den till kina?
Vincenten hade problem med Brus samt knäppte vid höjningar samt sänkningar av ljudet.

Jag skulle vara intresserad av att lyssna då jag verkligen är intresserad av Seekern.

Mvh Niklas

#39

Postad 25 augusti 2004 - 19:29

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
Jag betalar 100:- av din seeker om du köper den först ;)

Håller med dig i ditt resonemang, men att den skulle gå sönder tror jag inte händer ofta, därför bryr jag mig inte så mkt om garantin o.s.v. Däremot om den låter bra eller inte, det vill jag veta. NU!

#40

Postad 25 augusti 2004 - 20:30

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

  • 1 317 inlägg
  • 0
HAHA...Låna hem en reciver för samma peng här och så hur "dålig" den kan vara ;) ;)

#41

Postad 25 augusti 2004 - 20:34

Unregistereda2cd7c35
  • Unregistereda2cd7c35
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag kan också betala 100:- om du köper den först ;)

#42

Postad 25 augusti 2004 - 23:57

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
hmm, alla som vill ge mig 100 :- för att ta hem den och bjuda på provlyssning pm:a mig ;)
Blir det sisådär 40-50 st så köper jag den.
Iofs. är ja sugen på den ändå, men blir nog inte än på ett tag.
Kan vi få ner priset med ett gruppköp tro?
Jag har fått för mig att man kan slippa tull och sånt om man beställer själv för att det blir ett mindre paket?

#43

Postad 26 augusti 2004 - 06:50

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Hmm, ett mindre paket på runt 30kg? ;)
Tror nog inte att du slipper undan tull och moms men man vet ju aldrig. Men genom att vara med i ett gruppköp så delar man ju på alla fasta avgifter såsom: inbetalningsavgift,bankavgift,frakt,tull och eventuell moms vilket i mina ögon måste bli billigare än om man beställer själv.
Det är ju ett stort gruppköp på gång från Kina just nu. Du kanske ska/kan vara med där och så får vi hem våran första Seeker till Sverige och du kan ge ett utlåtande. ;)

#44

Postad 26 augusti 2004 - 07:26

SiliconS
  • SiliconS
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Hur tror ni Seeker AI-70 står sig mot AV-stärkarna vi är vana vid, typ:
Arcam AVR200
Denon AVR-3805
CAV AV-2086
H/K AVR630
H/K DPR1005
Marantz SR7400
Marantz SR8200
NAD T763v2
Onkyo TX-SR701E
Pioneer VSX-AX5i
Sony STR-DA3000ES
Vincent SV-382
Yamaha RX-V2400

osv

Alla ligger mellan 8900-11600kr

[OT] Någon som vågar sig på att rangordna dessa surroundförstärkare, baserat på erfarenhet, hörsägen och specs!?

Funderar på att köpa en Seeker, men det är ju det här med "grisen i säcken" och är man vanlig löneslav har man inte råd med några ekonomiska misstag! ;)

Redigerat av SiliconS, 26 augusti 2004 - 07:40.


#45

Postad 26 augusti 2004 - 15:05

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Jag tror att det är ett förbaskat tryck i seeker säg någon som väger 31kg i den klasen.
Ringärnstrof skojar man inte om,vet ej sänast jag så såna stora i en reciver.

#46

Postad 26 augusti 2004 - 15:40

Unregistereda2cd7c35
  • Unregistereda2cd7c35
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Den hade ju fått en fin utmärkelse i Kina också, och kvalificerat sig bland de bättre produkterna. Sen att den är sjukt snygg och har antagligen en grym byggkvalitet är ju bara en bonus.

Här kommer ett utdrag ur Normans mail:

"Seeker AI70
The best AV amp under USD1000 and this is the only AV amp from china that has won the national award. http://babelfish.altavista.com/ for translations of the websites

http://www.sendsound...rice=AllProduct

http://www.sendsound...=5&productid=50
"

"
these are of the similar class compare to the performance of AI-70

Yamaha 2040 (menar han 2400?)

yamaha X1 (AX1?)

Denon A11SR (Säljs av: 1 butik och lägsta priset är 19995.00:-)

Onkyo 898 (Säljs av: 2 butiker och lägsta priset är 21995.00:-)
"
...
"this AI-70 can survive the national expo of AUDIOPHILE ...NOT AV))))

these demanding judges never compromise to quality."

"It is no kidding and no means of good luck to get the national award."

"If I want convenience and overall balanced choice than I will pick AI70(but no English manual)"

Jag personligen tror den är riktigt het.
Joakim hade räknat ut att den skulle kosta ca 7.650 kr inkl frakt, moms & tull. (Door2door-frakt).
Det kan ju inte bli fel liksom... ;)

#47

Postad 26 augusti 2004 - 18:52

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Jag får nog dock ta tillbaka det där angående priset..
ca 8'200 kr inkl allt* (door 2 door-frakt) om man beställer själv.
ca 7'300 kr inkl allt* (bussgods inräknat) om man går med gruppköpet som är igång nu.

(* Frakt, moms & tull inräknat.)

#48

Postad 28 augusti 2004 - 02:21

Unregistereda2cd7c35
  • Unregistereda2cd7c35
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
7300 för en så avancerad receiver måste man ju se som ett bra pris, håller ni inte med?

#49

Postad 28 augusti 2004 - 13:09

Unregistered42518
  • Unregistered42518
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Jag är riktigt sugen på den.. Vet ej än om jag ska beställa.

#50

Postad 04 september 2004 - 17:15

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Någon som har mer info om Seeker AI70 Eller dess "småbröder" ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.