Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vilka har beställt sony vpl-hs50

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 april 2005 - 13:00

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
YES YES YES ;) :P :D

Fick besked av GT just att "all order will be cleared this week or latest Monday"
Dom väntar in 30 st HS50 denna vecka och det skall tydligen bli ett par över om någon är sugen !

Ska man våga tro på detta den här gången ?

Ni andra som väntar får gärna ringa GT, kul att se om ni får samma svar.

Redigerat av ljudnisse, 28 april 2005 - 14:25.

Postad 28 april 2005 - 15:49

pellevin
  • pellevin
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Jag tror knappt mina ögon!! Kan det verkligen vara sant??? :P

På ett sätt tror jag att den kommer att komma måndag nästnästa vecka för då ska jag vara borta hela den veckan, det vore ju helt typiskt för den här affären.... :D

Men nu ska inte vara sån, istället ska jag vara (ytterst försiktigt) optimistisk... ;)

Tänk om dom verkligen kommer, det vore ju döden för den här tråden... :lol:

Postad 28 april 2005 - 16:06

pellevin
  • pellevin
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
:lol: ;) :P :P :lol: :D :D

DET VAR SANT!!!!

Lal ringde mig 2 minuter sedan, projen skickas i morgon!!

GREAT BALLS OF FIRE!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D

Postad 28 april 2005 - 17:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Stressig dag för Lal ;)

Blev uppringd kl 17:40 på mobilen, riktigt mysigt när jag såg GTs +44 nummer
på mobilen.

Nu blir det körigt att rigga takstativ osv.

Postad 28 april 2005 - 18:48

pellevin
  • pellevin
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Ja det låter hemskt jobbigt, stackars dig :P

Nej men skämt åsido, vad skönt! Nu blir man en hel människa igen...

Om den är OK vill säga.... ;)

Men de flesta exemplaren torde väl vara det

Postad 29 april 2005 - 10:35

Unregistered1055
  • Unregistered1055
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ja, så nu kan jag också sälla mig till den lyckliga skaran som fått bekräftelse att GT skall skicka min projektor ( de skickar alla projektorer idag). Ringde precis upp GT för att fråga hur leveransen går till. Antar att jag pratade med Lal, och jag måste säga att han inte är direkt serviceminded . Efter att han konstaterat att samtalet inte gällde en ny beställning var han angelägen att avsluta samtalet så snabbt som möjligt.

I alla fall, vad jag egentligen var ute efter var information om vem som sköter distributionen här i Sverige och om det gick att kontakta de för att få reda på exakt leveranstid (mer eller mindre) för att inte behöva ta semester och sitta hemma under tre dagar. Lal kunde inte säga vem som skötte distributionen och det fanns heller inget sätt att kontakta "någon" för att ta reda på det. Om man inte var hemma när de levererade skulle de lämna en lapp och sedan kunde man hämta projektorn på "något" hämtningsställe.

Precis som hela den här affären upplever jag GT som helt ostrukturerade och dåliga på ge service.

Min fråga till er efter att ha skrivit av mig lite är om ni vet om och var man kan ringa för att kontakta distributören eller hur lång framförhållning de haft vid tidigare leveranser, alltså när de ringt och sagt att de kommer med paketet.

Fast jag är förstås också glad att projektorn snart kommer!

Postad 29 april 2005 - 11:15

mkarlsson
  • mkarlsson
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Min projektor levererades av FedEx och kom två dagar efter GT ringde. Leverans skedde strax efter lunch.

Testade projektorn igår och det såg riktigt bra ut. Jag har dock inte fixat någon hylla än så jag har inte kolla på någon film än. Har inte heller kollat firmware. Såg dock inget pixel alignment fel...

Så nu säger jag farväl till denna tråd och går över till den Officiella...

Postad 29 april 2005 - 15:52

pellevin
  • pellevin
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Antar att jag pratade med Lal, och jag måste säga att han inte är direkt serviceminded .

Nej han är inte det nej. Jag började oxå undra om leveransen efter att han ringde, e-mejlade med en kort fråga om paketspårning men i vanlig ordning svarade han inte. Sucker.... man får hoppas att man har haft att göra med GT för sista gången nu

Postad 30 april 2005 - 15:24

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Suck :)

Tror inte min proj gick iväg i Fredags.
Dom skulle dra resterande 80% av priset när projen skickades men inga pengar är dragna :D

Postad 02 maj 2005 - 16:14

pellevin
  • pellevin
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Någon som vet vilka transportföretag vårt kära GT nyttjar sig av? Jag tror inte Fedex levererar i Skellefteå där jag bor. Den gode Lal är säkert duktig på mycket men tyvärr inte på att svara på frågor tex vem som levererar och hur man spårar paketet....

Postad 02 maj 2005 - 17:55

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Suck igen :huh:

Tydligen helg i UK idag, och helg här på Onsdag.
Blir till att sitta klistrad vid luren på Fredag.

Hittade föresten Vogels fäste billigt på inetdata.se för 1080:- istället för 1495:-
som alla andra tar :blink:

Postad 03 maj 2005 - 18:41

mbergroth
  • mbergroth
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tänkte rekomendera xitra.de. Jag bestäld min hs50 den 14/4 och fick den igår. Hämtade den på UPS, fick betala 21.186kr. Fick tracking nummer från xitra.de godset gick i torsdag och jag kunde följa trasporten på ups.se. Fungerade mycket bra.

Postad 04 maj 2005 - 12:41

pellevin
  • pellevin
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Någon som fått någon av de 30 nya projarna levererad? Jag har skickat 2 mejl om tracking number till GT (eller borde det hela FT: FULtronics) först till Lal och sedan till info, ingen svarar, jag ringer nu och talar om detta men de kan inte ge mig tr numret utan uppmanar mig att skriva ett e-mejl till dem, till Rahman för att få det!!! Tack för ingenting...
Det kanske trots allt är värt de extra tusenlapparna det kostar att köpa av svensk firma

Edit: dom lovade att höra av sig under dagen, tror ni dom gjorde det? Nähä

Seriöst företag?

Redigerat av pellevin, 04 maj 2005 - 20:38.

Postad 05 maj 2005 - 10:46

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Pratade med dom igår, tydligen skulle min ha skickats på Fredagen
men pengarna drogs på Tisdag, idag är det juy helg så jag tror inte
Fedex ( eller vilka de nu är ) kör ut idag.

Ska nog själv se om jag kan få tag på tracking nr. av GT.

Dyrt blev de också, Pundet måste ha gått upp under den långa vänte tiden ;)

Postad 05 maj 2005 - 13:22

pellevin
  • pellevin
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Hur dyrt då?

Man kanske kan lite grand hoppas ändå att den kommer i morgon. Men som vanligt blir man väl besviken

Postad 06 maj 2005 - 17:14

Unregistered1055
  • Unregistered1055
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Blev precis uppring av FedEx som kommer att leverera projektorn på måndag. De kunde till och med köra ut den till jobbet eftersom jag inte kunde vara hemma. Äntligen lite bra service!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.