Ja, så nu kan jag också sälla mig till den lyckliga skaran som fått bekräftelse att GT skall skicka min projektor ( de skickar alla projektorer idag). Ringde precis upp GT för att fråga hur leveransen går till. Antar att jag pratade med Lal, och jag måste säga att han inte är direkt serviceminded . Efter att han konstaterat att samtalet inte gällde en ny beställning var han angelägen att avsluta samtalet så snabbt som möjligt.
I alla fall, vad jag egentligen var ute efter var information om vem som sköter distributionen här i Sverige och om det gick att kontakta de för att få reda på exakt leveranstid (mer eller mindre) för att inte behöva ta semester och sitta hemma under tre dagar. Lal kunde inte säga vem som skötte distributionen och det fanns heller inget sätt att kontakta "någon" för att ta reda på det. Om man inte var hemma när de levererade skulle de lämna en lapp och sedan kunde man hämta projektorn på "något" hämtningsställe.
Precis som hela den här affären upplever jag GT som helt ostrukturerade och dåliga på ge service.
Min fråga till er efter att ha skrivit av mig lite är om ni vet om och var man kan ringa för att kontakta distributören eller hur lång framförhållning de haft vid tidigare leveranser, alltså när de ringt och sagt att de kommer med paketet.
Fast jag är förstås också glad att projektorn snart kommer!