Importera Blueray filmer
31 svar till detta ämne
Postad 25 maj 2008 - 22:13
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
Är det nån som brukar importera blueray filmer från staterna och kan tipsa om några bra amerikanska sidor som skeppar internationelt. va nyligen i USA o köpte me mig ett PS3, såg att filmerna kosta hälften så mkt som här i sverige
Redigerat av efterfest, 25 maj 2008 - 22:14.
Postad 25 maj 2008 - 22:30
GhostX
-
GhostX
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Amazon.com och hdmoviesource.com är 2 bra sidor.
Paket från amazon har en tendens, åtminstone för mig, att fastna i tullen. Men då brukar det allt som oftast ligga 3-4 i paketet så jag har mig själv att skylla.
Postad 25 maj 2008 - 23:15
Unregisteredafc8f69d
-
Unregisteredafc8f69d
-
Användare
-
-
215 inlägg
Axelmusic har jag beställt från några gånger har funkat bra har inte fastnat i tullen än så länge  .
Postad 26 maj 2008 - 07:07
GhostX
-
GhostX
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Eftersom axelmusic skickar från europa är det tullfritt.
Postad 26 maj 2008 - 12:45
yonaz333
-
yonaz333
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag har flera gånger beställt filmer från HDMovieSource, 3-6 filmer åt gången. ca tre dagars leveranstid och aldrig fastnat i tullen.
Postad 15 augusti 2008 - 14:18
Drexler
-
Drexler
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Vad kostar det ifall man måste tulla på varorna? 25% moms plus tullavgift? Blir væl billigare ændå jæmført med att køpa i europa?
Vældigt mærkligt førøvrigt att USA ska ha halva priset på elektronik och filmer. Vad ær poængen att BD-filmerna ska vara dubbelt så dyra i Sverige??? Man dødar ju bara marknaden med så høga priser.
Redigerat av Drexler, 15 augusti 2008 - 14:26.
Postad 15 augusti 2008 - 14:21
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
USA är en större marknad så man kan pressa priserna på ett annat än i Sverige.
25% moms + 3% tull + ev posten avgifterär det man får betala
Postad 15 augusti 2008 - 14:29
Drexler
-
Drexler
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Filmerna ær ju redan gjorda. Det kan ju inte kosta många kronor att skicka dem øver atlanten (eller att får den delen trycka dem hær). Halvera priserna och førsæljningen økar tiofalt. Førøvrigt borde europa utgøra en lika stor marknad som USA...
Postad 15 augusti 2008 - 17:29
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Problemet är att språkanpassa alla utgåvor, vilket kostar pengar. Att sen Sverige generellt har ett högt kostnadsläge är väl inget nytt eller specifikt för just filmer. Prova att jobba ett tag för minimum-wage i USA får du se vad du tycker om priserna i USA... Då är det inte så "billigt" längre.
Postad 15 augusti 2008 - 18:57
Drexler
-
Drexler
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Förstår inte vad "minimum wage" har med sakerna att göra? USA har ett annat politiskt system med större klassklyftor, men det är väl en annan diskussion?
Om man jämför den typiske filmköparen i Sverige och USA tror jag amerikanen är den med mest pengar i plånboken.
Det stör mig enormt att vi har sådana prisskillnader. Varför säljs projektorer och annan elektronik för under halva priset i USA jämfört med Europa? Har är det inte några problem med översättning etc. Det borde kunna var samma priser över hela världen, med momsen som enda skillnad.
Engelsmännens filmer är förövrigt också mycket dyrare än amerikanarnas och här finns inga problem med att språkanpassa.
Postad 16 augusti 2008 - 10:24
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
AxelMusic har ju så pass låga priser på Blu Ray så för mig finns de inget annat alternativ, under 150 spänn för nästan alla filmer.
Postad 16 augusti 2008 - 10:33
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Förstår inte vad "minimum wage" har med sakerna att göra? USA har ett annat politiskt system med större klassklyftor, men det är väl en annan diskussion?
Om man jämför den typiske filmköparen i Sverige och USA tror jag amerikanen är den med mest pengar i plånboken.
Det stör mig enormt att vi har sådana prisskillnader. Varför säljs projektorer och annan elektronik för under halva priset i USA jämfört med Europa? Har är det inte några problem med översättning etc. Det borde kunna var samma priser över hela världen, med momsen som enda skillnad.
Engelsmännens filmer är förövrigt också mycket dyrare än amerikanarnas och här finns inga problem med att språkanpassa.
Därför att vi är beredda på att betala mer. Enkel nationalekonomi. Säljer du en tv för 6000 och folk köper den, då sänker du inte priset. Det finns betydligt fler butiker i USA och momsreglerna är annorlunda vilket gör att de pressar priserna ytterliggare. Det är nog inte så att folk är mer prismedvetna i USA men konkurrensen gör att priserna går ner. Plus att dollarn just nu är låg vilket spelar roll, skulle dollarn gå upp skulle priserna relativt till Sverige gå upp också.
Postad 16 augusti 2008 - 10:40
tomtefiluren
-
tomtefiluren
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Jag tar gärna emot tips om var man kan handla blu-ray filmer utan visa utomlands. Alltså liknande om cd-wow så att man kan betala med banköverföring. Verkar inte växa på träd direkt.
Postad 16 augusti 2008 - 13:01
Drexler
-
Drexler
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Därför att vi är beredda på att betala mer. Enkel nationalekonomi. Säljer du en tv för 6000 och folk köper den, då sänker du inte priset.
Men min poäng vad iaf gäller filmer är att vi inte är beredda att betala de hutlösa priserna! Jag menar, hur ofta handlar man en film för 250-300 spänn??? Hälften av det och det börjar plötsligt bli mer intressant. Jag tror att försäljningen av främst BD-filmer hade gått upp rejält i Europa om man anpassat sig efter amerikanska priser. Jag hade iaf lätt ökat min filmkonsumption med flera hundra procent om bara priserna varit vettiga (och utbudet i Sverige varit bättre...).
Postad 16 augusti 2008 - 14:14
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Ny teknik är ju alltid dyrare i början, sen är dollarn otroligt låg också ska man komma ihåg.
Men om du kan nöja dig med DVD 1-2 år så ska du nog se att det når ungefär som priserna.
Postad 16 augusti 2008 - 20:25
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Vaffö ska man var såå dålli på engelska
Postad 16 augusti 2008 - 21:11
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Vaffö ska man var såå dålli på engelska 
Antagligen för att du inte var på lektionerna i skolan. Ett tips är att börja kolla på filmerna du har med engelska subtitles till slut så lär man sig riktigt bra. Tror jag i alla fall, mina föräldrar säger att dom klarar sig ganska bra nu utan undertexter och dom hade ju inga höjdar-kunskaper innan.
Postad 16 augusti 2008 - 22:11
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Antagligen för att du inte var på lektionerna i skolan.
Japp, och vår dyra skola är en av anledningarna till att du får betala mer för dina filmer så du får betala dubbelt upp. Halva skillnaden i pris är ju moms. Om man gillar det eller ej så är det så. En annan del av skillnaden som upplevs som extra stor är att dollarn står extremt lågt just nu. Skillnaden på filmpriser var mycket lägre för några år sen när dollarn stod i 11 kr istället för 6 kr.
Postad 16 augusti 2008 - 22:34
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Men min poäng vad iaf gäller filmer är att vi inte är beredda att betala de hutlösa priserna! Jag menar, hur ofta handlar man en film för 250-300 spänn??? Hälften av det och det börjar plötsligt bli mer intressant.
Jag tror att försäljningen av främst BD-filmer hade gått upp rejält i Europa om man anpassat sig efter amerikanska priser. Jag hade iaf lätt ökat min filmkonsumption med flera hundra procent om bara priserna varit vettiga (och utbudet i Sverige varit bättre...).
Momsen och dollarkursen är en stor bov. För 10 år sedan när dvd kom stod dollarn i 10-11 kronor och då kostade det en slant att importera en film från staterna. Idag ligger dollarn på 6 kr o det är billigare för oss. Moms är en annan bov då USA har ett helt annat system: Most states have sales taxes charged to the end buyer only. State sales taxes range from 0%-13% and municipalities often add an extra local sales tax. In many stores, the price tags and/or advertised prices do not include the taxes, these will be added at the cash register before the customer pays. In many states, no sales tax is charged for services. This is a key difference between most sales taxes levied throughout the United States and the value added taxes in other countries.Sedan så länge man kan sälja för ett visst pris kommer man att fortsätta även om en minioritet tycker att det är dyrt.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 16 augusti 2008 - 22:34.
Postad 17 augusti 2008 - 10:44
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Momsen och dollarkursen är en stor bov. För 10 år sedan när dvd kom stod dollarn i 10-11 kronor och då kostade det en slant att importera en film från staterna.
För 10 år sedan låg dollarn på strax under 8 kr. Det var framförallt under 2001 och 2002 som dollarn låg över 10 kr. En dollar runt 6-7 kr är på intet sett extremt lågt om man ser till historiken utan snarare runt det normala.
Postad 17 augusti 2008 - 14:30
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Antagligen för att du inte var på lektionerna i skolan. Ett tips är att börja kolla på filmerna du har med engelska subtitles till slut så lär man sig riktigt bra. Tror jag i alla fall, mina föräldrar säger att dom klarar sig ganska bra nu utan undertexter och dom hade ju inga höjdar-kunskaper innan.
Hehe  Joo..vi var några grabs på högstadiet som satt längs bak i klassrummet som tyckte att det var blä att lära sig engelska när man bor i sverige.. nått man har fått ångra när man klev över rikets gränser i samband med semestrar och odyl
Postad 17 augusti 2008 - 15:31
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
senaste månaderna har dollarn börjat stiga igen 6.1 tidigare i vår och nu snudd på 6.4 börjar märkas på ordrarna från HDMS
Postad 17 augusti 2008 - 22:14
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Hehe Joo..vi var några grabs på högstadiet som satt längs bak i klassrummet som tyckte att det var blä att lära sig engelska när man bor i sverige.. nått man har fått ångra när man klev över rikets gränser i samband med semestrar och odyl 
Det slog er aldrig att trots att ni bodde i Sverige så är typ 90% av all TV, musik och film på Engelska? Högstadiet förresten, en annan fick börja traggla glosor i fyran.
Postad 18 augusti 2008 - 13:36
Unregistered4eba3a31
-
Unregistered4eba3a31
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
En liten undran...HDMS, det står region ABC på "nästan" alla deras titlar.
Finns en del intressant där men med en PS3 så är man ju körd om det bara är A eller C, hur kollarni detta ?
Mvh
Postad 18 augusti 2008 - 13:39
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Man undviker att köpa titlar som det står reg. A och C på till att börja med...!! Står det reg. ABC så funkar dom i din PS3a och nu sitter jag på jobbet så jag har inte länken här men det finns sidor som man kan kolla upp om en reg. A eller C funkar här i Sverige....
Postad 18 augusti 2008 - 13:50
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Är inte engelska det första man lär sig i skolan ? Shame on you !!!  Och som man sedan kompletterar med tvspel,pc os på engelska och filmer i oändlighet  . Så lärde jag mig det..
Redigerat av Motin, 18 augusti 2008 - 13:51.
Postad 18 augusti 2008 - 18:19
Drexler
-
Drexler
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Sedan så länge man kan sälja för ett visst pris kommer man att fortsätta även om en minioritet tycker att det är dyrt.
Jag skulle vilja påstå att det är precis tvärtom! En överväldigande majoritet tycker det är alldeles för dyrt och därför säljer man knappt några filmer heller...
Postad 04 september 2008 - 20:37
liraren54
-
liraren54
-
Användare
-
-
126 inlägg
Läste lite i metro idag om att vissa filmer tom var billigare än i USA. Värt att importera därifrån? Finns det annars ställen i eu som har svensk subtitle?
Postad 04 september 2008 - 21:06
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Läste lite i metro idag om att vissa filmer tom var billigare än i USA. Värt att importera därifrån? Finns det annars ställen i eu som har svensk subtitle?
Kan du skriva ner vilka filmer som skulle vara billigare? Antar att artikelförfattaren syftar på att det kan bli dyrt att importera med tanke på tull ibland, annars är han/hon ute och cyklar.
Postad 05 september 2008 - 10:19
liraren54
-
liraren54
-
Användare
-
-
126 inlägg
Tror de hade något exempel på några som var billigare, och några som var dyrare än usa. Kommer inte ihåg vilka bara.
De hade priset på filmen, inget med tull osv.
Om man ska köpa filmer med svensk text så är det sverige som gäller?
Postad 05 september 2008 - 14:36
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Ja, det är väldigt sällan tycker jag dom utländska filmerna har svensk text, är väl undantaget som bekräftar regeln dock ett fåtal har ju men oftast får man det som en glad överraskning då hemsidorna brukar vara dåliga på att ange subtitles.
Postad 05 september 2008 - 16:21
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Tror de hade något exempel på några som var billigare, och några som var dyrare än usa. Kommer inte ihåg vilka bara. De hade priset på filmen, inget med tull osv.
Det finns (så klart) en tråd där man kan tipsa om utländska BD med svensk text.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|