Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Officiell TrÄd - LG 42PX5R

1696 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2005 - 15:40

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • ForumrĂ€v

• 564 inlĂ€gg
  • 0

Vad spelar det för roll om Fyndbörsen tar in skÀrmarna sjÀlv, eller om LG Sverige/Norden tar in dom? Det Àr precis samma produkt och precis samma garanti. I de flesta fall brukar de Àven skicka med en svensk manual.
Att betala extra för att fÄ en "Svensk" skÀrm Àr ren idioti. DÀremot kan man betala extra för att fÄ handla den via en butik som man litar pÄ.

<{POST_SNAPBACK}>

Hör med lg vad dem sÀger att du har köpt en skÀrm frÄn utlandet. Dem har tydligen Àndrat sina garanti villkor pÄ "utlÀndska" skÀrmar, detssam gÀller köp av skÀrmar frÄn internet butiker som inte har "Svenska skÀrmar"

NÀr jag köpte min för över 1 mÄnad sedan var det endast Fyndbörsen som hade dessa tillgÀngliga för 25995, (dessa fanns förvisso ocksÄ i butiker men för 30.000+) dessa var köpta direkt frÄn LG Sverige, dÀrav Svenska garantier osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har precis samma garanti mot butiken dÀr du köpt den oavsett var de köpt in sin skÀrm. SÄ enkelt Àr det, och det Àr inte ens lönt att diskutera. Sen Àr det klart att LG Sverige/Norden vill att du ska köpa en "Svensk" skÀrm, för sin egna överlevnad.

Postad 17 November 2005 - 16:55

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0

Fick följande svar frÄn Fyndbörsen:

"Vi köper vÄra LG plasma i Sverige sÄ det Àr 2 Ärs garanti utan strul.
MVH Hasse"

Jag Ă€r grymt sugen pĂ„ en PX5R... Är bara orolig att den har sĂ€mre bild Ă€n Pioneer PDP436 som jag sett IRL och som har blivit min referens. LG:n har jag inte sett alls IRL.

Man fÄr sÄ himla mkt mer för pengarna med LG, den motsvarar teknikmÀssigt ju XDE förutom DVB-T som jag inte ens behöver. Men om man ska utrusta Pioneer 436XDE med stativ och högtalare sÄ diffar det ju 10000:-!!! Och dÄ har man ÀndÄ inte dubbla tuners.

Sedan har ju Pioneer 60000h livslÀngd men LG bara 40000h sÄ det kanske jÀmnar ut sig i slutÀndan. Fast om 7 Är nÀr LG:n Àr slutkörd sÄ Àr det i.a.f. dags att köpa en SED. ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Har hört att LG;n har 60.000h i livslÀngd, hmm mÀrkligt sa Hasse det frÄn Fyndbörsen?? LG har ju sagt att minst 60.000H innan saker och ting börjar halveras.

Postad 17 November 2005 - 16:57

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0

Vad spelar det för roll om Fyndbörsen tar in skÀrmarna sjÀlv, eller om LG Sverige/Norden tar in dom? Det Àr precis samma produkt och precis samma garanti. I de flesta fall brukar de Àven skicka med en svensk manual.
Att betala extra för att fÄ en "Svensk" skÀrm Àr ren idioti. DÀremot kan man betala extra för att fÄ handla den via en butik som man litar pÄ.

<{POST_SNAPBACK}>

Hör med lg vad dem sÀger att du har köpt en skÀrm frÄn utlandet. Dem har tydligen Àndrat sina garanti villkor pÄ "utlÀndska" skÀrmar, detssam gÀller köp av skÀrmar frÄn internet butiker som inte har "Svenska skÀrmar"

NÀr jag köpte min för över 1 mÄnad sedan var det endast Fyndbörsen som hade dessa tillgÀngliga för 25995, (dessa fanns förvisso ocksÄ i butiker men för 30.000+) dessa var köpta direkt frÄn LG Sverige, dÀrav Svenska garantier osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har precis samma garanti mot butiken dÀr du köpt den oavsett var de köpt in sin skÀrm. SÄ enkelt Àr det, och det Àr inte ens lönt att diskutera. Sen Àr det klart att LG Sverige/Norden vill att du ska köpa en "Svensk" skÀrm, för sin egna överlevnad.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag sÀger bara det Fyndbörsen sa till mig och Àven LG.

Postad 17 November 2005 - 19:57

gockelinus
  • gockelinus
  • LĂ€rjunge

• 322 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan!!!

Jag undrar om nÄgon har kodat Lg`s fjÀrrkontroll till DILOG DT355, jag hittar inte nÄgra koder och dilog stÄr inte med i manualen.
FjÀrrkontrollen till PX5R Àr det som gÀller!!!!!!!

G

Postad 17 November 2005 - 21:37

G.B
  • G.B
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som kann svara pĂ„ om fyndbörsen skickar förhands besked pĂ„ nĂ€r dom levererar

Postad 17 November 2005 - 21:50

stx
  • stx
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Senaste beskedet frÄn Fyndbörsen Àr att dom har fÄtt in 20st av de berÀknade 30 som skulle kommit igÄr, resterande 10 ska komma in i början pÄ nÀsta vecka. Sen sÀger ett obekrÀftat rykte att dom inte fÄr in fler apparater förÀn i början av December.

Postad 17 November 2005 - 22:11

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlĂ€gg
  • 0

Enligt uppgift grÄimporterar Fyndbörsen sina skÀrmar.
Är detta ovanligt eller sysslar alla de "stora pojkarna" med detta?

//Jensa

<{POST_SNAPBACK}>

Jag pratade med den lokale AUDIO VIDEO handlaren för en mÄnad sen. Jag ville höra vad deras pris pÄ LGs LP1r var, modellen med svarta högtalare. Svaret var att dom inte kunde sÀlja modellen med svarta högtalare dÄ LG nordic valt att bara sÀlja modellen med silverhögtalare i norden. Detta mÄste ju innebÀra att i stort sÀtt alla nÀtsÀljare köper in sina apparater via i det hÀr fallet LG europa i tyskland, dÄ R modellen med svarta högtalare Àr mycket vanlig hoss dom. Men jag vet inte om det kan kallas grÄimport sÄ lÀnge dom svenska sÀljarna sköter den Svenska momsredovisningen som dom ska.

Jag vet inte om AUDIO VIDEO börjat med att köpa frÄn Centraleuropa dom med eller om LGnordik tÀnkt om men jag sÄg att Àven AUDIOVIDEO sÀljer R modellen idag :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

LÄter som riktigt skitsnack faktiskt, OnOff sÀljer ju LP1:an med svarta högtalare och de kör inte med grÄimport.

Postad 18 November 2005 - 08:50

Jonas75
  • Jonas75
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag pratade med Fyndbörsen i onsdags. DÄ skulle dom fÄ in 30 skÀrmar.
Jag stog som nummer 26 pÄ listan och skulle alltsÄ fÄ min skÀrm. IgÄr fick jag ett leveransbesked frÄn Fyndbörsen att min skÀrm var skickad. 0447 imorse kom den fram till Stockholm.

Är det sant att Fyndbörsen bara fick in 20 skĂ€rmar borde jag inte fĂ„tt nĂ„gon eftersom jag var nr 26 pĂ„ listan.
Men jag ringde ner o beklagade mig över alla förseningar dÄ jag redan hade betalt skÀrmen (pengarna var dragna frÄn kortet inte bara reserverade), jag har ingen lust att vara bank Ät Fyndbörsen. Det Àr ju möjligt att man blev lite prioriterad efter det samtalet :D Dessutom lyckades jag fÄ en SCART kabel extra som skulle vara mycket bra utan att betala...som en liten kompensation för mitt oerhörda lidande att vara utan plasman.
TrÄkigt dock att man ska behöva genomlida ytterligare en helg utan LG:n...

Postad 18 November 2005 - 08:56

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0

Jag pratade med Fyndbörsen i onsdags. DÄ skulle dom fÄ in 30 skÀrmar.
Jag stog som nummer 26 pÄ listan och skulle alltsÄ fÄ min skÀrm. IgÄr fick jag ett leveransbesked frÄn Fyndbörsen att min skÀrm var skickad. 0447 imorse kom den fram till Stockholm.

Är det sant att Fyndbörsen bara fick in 20 skĂ€rmar borde jag inte fĂ„tt nĂ„gon eftersom jag var nr 26 pĂ„ listan.
Men jag ringde ner o beklagade mig över alla förseningar dĂ„ jag redan hade betalt skĂ€rmen (pengarna var dragna frĂ„n kortet inte bara reserverade), jag har ingen lust att vara bank Ă„t Fyndbörsen. Det Ă€r ju möjligt att man blev lite prioriterad efter det samtalet :D  Dessutom lyckades jag fĂ„ en SCART kabel extra som skulle vara mycket bra utan att betala...som en liten kompensation för mitt oerhörda lidande att vara utan plasman.
TrÄkigt dock att man ska behöva genomlida ytterligare en helg utan LG:n...

<{POST_SNAPBACK}>

Hyr en skÄpbil, Äk ner till DHL terminalen och hÀmta den, sÄ gjorde jag nÀr plasman ankom till DHL en fredag, betalade i onödan (frakt alltsÄ) men jag kunde inte leva med tanken pÄ att vara utan plasman öven en hel helg :P

Postad 18 November 2005 - 09:37

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0
Pratade precis med LG om de sa att minst 60.000 innan saker och ting halveras eller c.a 20 Är med 8 timmars tittande varje dag eller 6 Är med tv;n pÄ 24 timmar om dygnet.

Postad 18 November 2005 - 12:21

G.B
  • G.B
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Ni som fÄtt LG 42px5r levererade dena vecka nÀr bestÀllde ni dom av fyndbörsen? vÀntar fortfarande pÄ leverans besked bestÀllde 26/10

Postad 18 November 2005 - 14:44

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

• 607 inlĂ€gg
  • 0

Enligt uppgift grÄimporterar Fyndbörsen sina skÀrmar.
Är detta ovanligt eller sysslar alla de "stora pojkarna" med detta?

//Jensa

<{POST_SNAPBACK}>

Jag pratade med den lokale AUDIO VIDEO handlaren för en mÄnad sen. Jag ville höra vad deras pris pÄ LGs LP1r var, modellen med svarta högtalare. Svaret var att dom inte kunde sÀlja modellen med svarta högtalare dÄ LG nordic valt att bara sÀlja modellen med silverhögtalare i norden. Detta mÄste ju innebÀra att i stort sÀtt alla nÀtsÀljare köper in sina apparater via i det hÀr fallet LG europa i tyskland, dÄ R modellen med svarta högtalare Àr mycket vanlig hoss dom. Men jag vet inte om det kan kallas grÄimport sÄ lÀnge dom svenska sÀljarna sköter den Svenska momsredovisningen som dom ska.

Jag vet inte om AUDIO VIDEO börjat med att köpa frÄn Centraleuropa dom med eller om LGnordik tÀnkt om men jag sÄg att Àven AUDIOVIDEO sÀljer R modellen idag :D

<{POST_SNAPBACK}>

LÄter som riktigt skitsnack faktiskt, OnOff sÀljer ju LP1:an med svarta högtalare och de kör inte med grÄimport.

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst Àr det möjligt att sÀljaren "drog en vals" för mig bara för att han ville bli av med den modellen dom hade pÄ sitt centrallager. Men det Àr ocksÄ möjligt att LGnorden börjat ta in bÄda fÀrgkommbinationerna efter detta hÀnde, dÄ Àven AUDIO VIDEO numera har med bÄda modellerna i sitt register.
DÀremot tycker jag det Àr fel att kalla det grÄ-import.
Om tex, NetOnNet sÀljer 4 gÄnger sÄ mÄnga apparater i CentralEuropa Àr det inte sÄ konstigt om dom lÀgger alla sina inköp dÀr det Àr billigast.
I den branschen jag jobbar Àr det inte ovanligt att man handlar samma vara billigare genom nÄgon stor grosist i tex, tyskland Àn genom lokala agenten. Detta gör argenturer rÀtt vÀrdelösa idag.
GÄr man samman har man mer att förhandla med.
SÄ lÀnge sÀljarna sköter reperationer och garantier, spelar det ingen roll vad dom köpt varan!

Postad 18 November 2005 - 15:31

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

Pratade precis med LG om de sa att minst 60.000 innan saker och ting halveras eller c.a 20 Är med 8 timmars tittande varje dag eller 6 Är med tv;n pÄ 24 timmar om dygnet.

<{POST_SNAPBACK}>

NÀr jag pratade med LG igÄr sÄ sa tjejen att halveringstiden Àr 40000h eller 7 Är. Men hon visste inte detta sjÀlv utan fick frÄga nÄgon... Vilket gÀller?!?!?

Postad 18 November 2005 - 15:55

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlĂ€gg
  • 0
lovar inom 7Är sÄ har du hittat en annan tv... SÄ jag skulle inte oroa mig om jag vore dig..

Postad 18 November 2005 - 15:55

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlĂ€gg
  • 0
B BUS

HÄller helt med dig, fattar inte riktigt "problemet" med grÄimport. SÄ lÀnge skÀrmarna Àr Àrligt köpta spelar det vÀl ingen roll varifrÄn? Det var vÀl det som var tanken med EU bland annat att man skulle ha möjlighet att köpa in grejjor frÄn billigare grannlÀnder.

Postad 18 November 2005 - 15:57

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlĂ€gg
  • 0

lovar inom 7Är sÄ har du hittat en annan tv... SÄ jag skulle inte oroa mig om jag vore dig..

<{POST_SNAPBACK}>

:D

Postad 18 November 2005 - 16:00

gockelinus
  • gockelinus
  • LĂ€rjunge

• 322 inlĂ€gg
  • 0
Ingen som har lyckats fÄ fjÀrrkontrollen till px5r att fungera ihop med dilog dt355 boxen. Eller nÄgon som vet vilka koder den boxen anvÀnder?

Postad 18 November 2005 - 19:19

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

NÀr jag pratade med LG igÄr sÄ sa tjejen att halveringstiden Àr 40000h eller 7 Är. Men hon visste inte detta sjÀlv utan fick frÄga nÄgon... Vilket gÀller?!?!?

<{POST_SNAPBACK}>

Detta Àr andra gÄngen jag har fÄtt som svar att den ska hÄlla 60.000 timmar, första gÄngen var innan jag köpte den av en produktchef pÄ lg (stÄr lÀngre bak i denna trÄden) andra gÄngen idag av en tekniker, inte av kundtjÀnst personal dÄ dem tyvÀrr inte kan svara pÄ sÀrkillt mycket.

Men det Àr som du sÀger Motin, denna tv;n Äker sÀker in i antinge sovrummet eller datarummet om 4-5 Är och inte om 20 :D

Postad 18 November 2005 - 23:35

Kex
  • Kex
  • Wannabe

• 43 inlĂ€gg
  • 0

Den dÀr mirakeldosan switchar bÄde komponent och digitalt ljud (bÄde koax och opto).
Det Àr ingen passiv vÀxel utan aktiva kretsar, har tydligen fÄtt fina resultat i tester.
Den kĂ€nner av om en ingĂ„ng Ă€r "aktiv" sĂ„ den apparat man för tillfĂ€llet har pĂ„slagen Ă€r vald pĂ„ utgĂ„ngen. Man fĂ„r alltsĂ„ sköta vĂ€xlingen genom att sĂ€tta pĂ„ den apparat man skall titta pĂ„ och ha de andra i standby.  Det borde övriga familjemedlemmar klara och dĂ€rmed löser den en del "manuella sladdvĂ€xlingsproblem" som annars kan skapa friktion i relationerna... En sĂ„dan vĂ€xlare vill man dock bara ha om den inte försĂ€mrar kvaliteten och det verkar inte denna göra vad jag lĂ€st.  Jag skall bestĂ€lla en nĂ€sta vecka.

Det finns en sida hÀr med detaljer:
http://www.ramelectr...html/1154A.html

Och en manual:
http://www.ramelectr...154a-manual.pdf

Update Nov 17 at 17:42:

Jag kollar pÄ en annan produkt i stÀllet:

Tveksamt att brÀnna 1500:- pÄ ovan nÀmnda burk med amerikansk nÀtdel nÀr man kan fÄ en Denon AVR1706 för 3198:- frÄn Hifi-Klubben. Den kan vÀxla tre komponentingÄngar med troligen oantastlig kvalitet och dÄ fÄr man en sexkanals-receiver pÄ 7x75 watt pÄ köpet som vÀger 11 kg. Och; tyvÀrr - ytterligare en avancerad fjÀrrkontroll som bara fadern i huset bemÀstrar...

http://www.hifiklubb...er.htm?id=7147#

Manual hÀr, Àven pÄ svenska: http://www.denon.de/...ed_AVR-1706.pdf
SĂ„ nu blir det till att börja spara  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Vad Àr det för problem med amerikansk nÀtdel? DenonförstÀrkaren verkar ju vara ett bra alternativ men jag har redan en förstÀrkare som jag Àr nöjd med och min fru klarar nog inte av en sÄdan stor pryl till i vÄrt vardagsrum och inte en fjÀrrkontroll till heller för den delen :D

Postad 20 November 2005 - 12:06

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
Kan nÄgon vara sÄ snÀll och mÀta stativplattans bredd och djup Ät mig?

Postad 20 November 2005 - 13:28

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0

Kan nÄgon vara sÄ snÀll och mÀta stativplattans bredd och djup Ät mig?

<{POST_SNAPBACK}>

Bredd 60,5 cm
Djup 22,5 cm

:rolleyes:

Postad 20 November 2005 - 14:41

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
Tack! Ska bestÀlla en snart... :rolleyes:

NÄgon som kan slÀnga in en bild pÄ fjÀrren och TV:ns baksida?

Redigerat av Audiovector, 20 November 2005 - 17:27.

Postad 20 November 2005 - 18:36

genX
  • genX
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Fant et bilde av baksiden mm. :rolleyes:

Bildene er ikke tatt av meg. Jeg venter fremdeles pÄ at fyndbÞrsen skal fÄ ut fingeren :lol:
Har et bilde av fjernkontrollen i et pdf doku.Kan det legges inn pÄ samme mÄte som et bilde ?

Oooops..... trodde ikke bildene ble sÄ store :lol:

Bifogad fil(er)

Redigerat av genX, 20 November 2005 - 19:46.

Postad 20 November 2005 - 19:09

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0

Tack! Ska bestÀlla en snart... :rolleyes:

NÄgon som kan slÀnga in en bild pÄ fjÀrren och TV:ns baksida?

<{POST_SNAPBACK}>

Du lÀr inte bli missnöjd, speciellt inte tillsammans med din Philips dvd via hdmi i 1080i, det Àr smaskens.

Postad 20 November 2005 - 19:21

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • ForumrĂ€v

• 692 inlĂ€gg
  • 0
En liten fundering bara.Jag har bestÀllt en vga-kabel för att koppla pc till till pxr5 men jag bestÀllde den med tvÄ hankontakter.Enligt bilden ovanför ser det ut som en hona ska in i tv:n,stÀmmer detta?
MÄste ringa och Àndra ordern imorgon bitti isÄfall.

Edit: Sorry jag förstorade bilden och sÄg att en hankontakt ska in dÀr.

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 20 November 2005 - 19:24.

Postad 20 November 2005 - 21:39

patrik57
  • patrik57
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har koden till Samsung Digitalbox DTB-9401V? Vill programmera PXR5s fjÀrrkontroll.

Postad 21 November 2005 - 08:41

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
Tack för bilderna, genX. Nu saknas bara en bild pÄ fjÀrren. PDF gÄr inte att lÀgga upp hÀr, tyvÀrr... Detta verkar vara en grym TV. Enda smolket i bÀgaren Àr att den bara har en RGB/scart-ingÄng. SnÄlt, LG!!! Jag har ett behov av tvÄ sÄdana ingÄngar...
*Pioneer DV-575 (har kvar den för att spela brÀnda skivor och DVD Audio)
*Pioneer DVR-520H (hÄrddisk/DVD-recorder)
Sedan ska jag givetvis köra min Philips 9000S (DVD) via HDMI och min Cambridge DRW57i (DVD recorder) över komponent.

Postad 21 November 2005 - 15:41

Unregistered21617390
  • Unregistered21617390
  • Amatör

• 79 inlĂ€gg
  • 0
Äntligen dök det upp ett leveransbesked frĂ„n Fyndbörsen ,tv:n ska skickas idag :)

Postad 21 November 2005 - 17:41

genX
  • genX
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Me to . Fikk leverans beskjed i dag :) :P :D
NÄ er problemet at jeg mÄ kjÞpe ny dvd spiller. Har lyst pÄ en med hdmi og 80-160 gb hd. Er det noen som kan anbefale noen ? Hva med Ä kjÞpe en LG dvd ? Passer de ekstra bra sammen ?

Da fÄr jeg digital boksen pÄ skart rgb. Xbox 360 pÄ component og dvd pÄ hdmi. Det kan da ikke bli feil eller hva ? ;)

Postad 21 November 2005 - 17:59

coke66
  • coke66
  • AnvĂ€ndare

• 174 inlĂ€gg
  • 0

Tack för bilderna, genX. Nu saknas bara en bild pÄ fjÀrren. PDF gÄr inte att lÀgga upp hÀr, tyvÀrr... Detta verkar vara en grym TV. Enda smolket i bÀgaren Àr att den bara har en RGB/scart-ingÄng. SnÄlt, LG!!! Jag har ett behov av tvÄ sÄdana ingÄngar...
Sedan ska jag givetvis köra min Philips 9000S (DVD) via HDMI och min Cambridge DRW57i (DVD recorder) över komponent.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju annars köra din Pioneer DV-575 via komponent i din tv.

Postad 21 November 2005 - 18:01

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

Me to . Fikk leverans beskjed i dag :)  :P  :D
NĂ„ er problemet at jeg mĂ„ kjĂžpe ny dvd spiller. Har lyst pĂ„ en med hdmi og 80-160 gb hd. Er det noen som kan anbefale noen ?  Hva med Ă„ kjĂžpe en LG dvd ? Passer de ekstra bra sammen ?

Da fĂ„r jeg  digital boksen pĂ„ skart rgb. Xbox 360 pĂ„ component og dvd pĂ„ hdmi. Det kan da ikke bli feil eller hva ? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Detta Àr fel forum att tala om DVD-spelare. Kolla runt i den avdelningen istÀllet. (Men jag tror inte att du fÄr bÀttre bild frÄn en LG Àn exempelvis en Philips-DVD.)

Är det nĂ„gon som jĂ€mfört PX5R:s bild mot Pioneer 436 eller Panasonic PV500?

Postad 21 November 2005 - 19:55

Unregistered416bff02
  • Unregistered416bff02
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
HÀr har du en bild pÄ fjÀrrkontrollen.

Bifogad fil(er)

Postad 21 November 2005 - 22:36

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju annars köra din Pioneer DV-575 via komponent i din tv.

<{POST_SNAPBACK}>

TÀnkte köra Cambridgen över komponent...

Postad 21 November 2005 - 22:37

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

HÀr har du en bild pÄ fjÀrrkontrollen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack! Den ser fin ut... :)

Postad 22 November 2005 - 00:06

Unregistered416bff02
  • Unregistered416bff02
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
Jo, den sitter riktigt bra i handen ocksÄ. :)

Men en svart fjÀrr hade passat bÀttre tycker jag!

Postad 22 November 2005 - 08:54

jesusjussi
  • jesusjussi
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0

...

Är det nĂ„gon som jĂ€mfört PX5R:s bild mot Pioneer 436 eller Panasonic PV500?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har skrivit lite i följande trÄd:
https://www.minhembi...ndpost&p=882201

Mvh
Magnus

Postad 22 November 2005 - 09:26

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0
Har sett bÄde lg;n och Pioneer sida vid sida, men har inte sett nÄgon skillnad förutom pÄ priset dÄ.

Postad 22 November 2005 - 09:33

jesusjussi
  • jesusjussi
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0

Har sett bÄde lg;n och Pioneer sida vid sida, men har inte sett nÄgon skillnad förutom pÄ priset dÄ.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tvivlar inte en sekund pÄ vad du sÀger. DÀremot Àr jag nyfiken pÄ vad som kan vara skillnaden. IngÄngar som anvÀnts? Material som körts? InstÀllningar pÄ apparaterna? Jag skulle vara den förste att jubla om jag fick se att blÄsticket i högdagrarna försvann frÄn LG'n. Den Àr ju trots allt betydligt billigare...

/Magnus

Redigerat av jesusjussi, 22 November 2005 - 09:35.

Postad 22 November 2005 - 09:48

Jonas75
  • Jonas75
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Nu har den kommit! Underbar...
Igentligen bara en besvikelse...jag hade trott att bilden med digitalboxen (dialog 355) och boxer
skulle vara riktigt bra men med DVD skulle den vara sanslöst bra. Det jag insÄg nÀr jag slog pÄ tv:n
med digitalboxen var att jag inte kan fÄ bÀttre bild. Jag som glad amatör kan inte i min vildaste fantasi förstÄ hur man kan uppfatta en bild bÀttre Àn den jag fick ut genom digitalboxen.
Hade tÀnkt skaffa mig en ny schyst DVD med HDMI utgÄng osv...men jag kan inte förstÄ hur den bilden ska kunna vara bÀttre Àn den jag fick via digitalboxen??
Kan bildkvaliten jag fÄtt genom boxen bero pÄ att jag haft en "antennexpert" hemma som satt upp en ny extremt bra antenn pÄ taket samt anvÀnt antennförstÀrkare och filter? Antennexperten drog om alla mina tv-utag (nybyggt hus). Enligt honom skulle det vara en stor skillnad om man gjorde som vi nu gjorde, drog en separat kabel till verje uttag frÄn förstÀrkaren. Jag har 9 tv utag i huset sÄ det blev en rejÀl antennförstÀrkare. Signalen boxen fÄr frÄn antennenÀr tydligen mer Àn dubbelt sÄ stark som nödvÀndigt.

Postad 22 November 2005 - 10:33

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tvivlar inte en sekund pÄ vad du sÀger. DÀremot Àr jag nyfiken pÄ vad som kan vara skillnaden. IngÄngar som anvÀnts? Material som körts? InstÀllningar pÄ apparaterna? Jag skulle vara den förste att jubla om jag fick se att blÄsticket i högdagrarna försvann frÄn LG'n. Den Àr ju trots allt betydligt billigare...

/Magnus

<{POST_SNAPBACK}>

SjÀlvklart kan det vara instÀllningarna som spökar. LG:ns fÀrgton kanske var instÀlld pÄ "kall"? Det ska bli högintressant att se testet i "Bild & Ljud Hemma" om ett par veckor. LG PX5R mor Pioneer 436...

Postad 22 November 2005 - 10:59

jesusjussi
  • jesusjussi
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

/Magnus

<{POST_SNAPBACK}>

SjÀlvklart kan det vara instÀllningarna som spökar. LG:ns fÀrgton kanske var instÀlld pÄ "kall"? Det ska bli högintressant att se testet i "Bild & Ljud Hemma" om ett par veckor. LG PX5R mor Pioneer 436...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skall försöka fÄ till en liten session med sÀljaren och se om vi inte kan tuna till bÄda apparaterna. Jag Àr förvÄnad över att sÄ mÄnga Àr sÄ nöjda med LG's bild med tanke pÄ vad jag sjÀlv sett. Som sagt, jag skall grotta vidare i den frÄgan.

AngÄende testet, visst Àr det kul att de testar de apparater man Àr intresserad av. TyvÀrr tycker jag att de flesta tidningarna Àr lite vÀl ytliga i sina tester. Det blir lite mycket specifikationsbedömning och inte sÄ mycket jÀmförande journalistik. Jag tycker inte att de visar tillrÀckligt bra för mig som lÀsare hur de har kommit fram till sina synpunkter. Men, men, det Àr likvÀl en höjdpunkt nÀr tidningen vÀl kommer. Det Àr ganska trÄkigt att bara sitta framför en skÀrm och lÀsa hela tiden. Det Àr nÄgot speciellt med analoga reportage :o

Postad 22 November 2005 - 11:07

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
Bra!!! Det ser jag fram emot. Jag har tyvÀrr ingen butik hÀr i Linköping som har bÄda apparaterna side-by-side, men jag litar pÄ dig!

Bra skrivet om testerna ocksÄ. En annan grej jag reagerar pÄ Àr att vissa tidningar hyllar en produkt till skyarna ena mÄnaden för att nÀsta mÄnad hylla en konkurrentprodukt lika mycket. DÄ vet man inte vilken av de bÄda som Àr bÀst, referenser saknas alltför ofta...

Postad 22 November 2005 - 14:03

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • AnvĂ€ndare

• 179 inlĂ€gg
  • 0
SÄ har jag lagt min order Àven jag. Nu fÄr vi se om den dyker upp inom rimlig tid!

Skulle vilja ha lite tips frÄn essen hÀr pÄ forumet om hur jag skall koppla in grejjerna (sÄ jag vet om jag behöver skaffa nÄ kablar som saknas)

Detta Àr vad jag har idag som skall in i TV pÄ ett eller annat sÀtt:

- HTPC med DVI och VGA utgÄng (inget TV kort)
- Nokia Mediamaster 212T DVB-T Box (har bara svideo ut + scart om jag inte minns fel)
- Denon AVR-1601 hemmabioreciever med en optisk och en conax ingÄng för surroundljud
- Philips DVP 762 (DVD spelare med komponent / scart)
- Projektor (som sitter i VGA porten pÄ HTPCn)
- Logitech Harmony 885 programmerbar fjÀrrkontroll

Har planer pÄ att byta ut boxern mot en med "bÀttre" anslutningsmöjligheter samt inspelningsfuntion i framtiden.

AngÄende Scart med / utan RGB, Àr det nÄgon skillnad pÄ sjÀlva kabeln eller rÀcker det att man har en "full" scartkabel för att kunna dra nytta av fördelen med denna anslutning?

/mc

Redigerat av Unregistered93573766, 22 November 2005 - 14:04.

Postad 22 November 2005 - 23:40

Lindome
  • Lindome
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet koden för att programera CD`s Combobox till PX5ans fjĂ€rr??

Skulle vara mycket tacksam

Annars fortfarande mycket nöjd med bilden

Postad 22 November 2005 - 23:58

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

SÄ har jag lagt min order Àven jag. Nu fÄr vi se om den dyker upp inom rimlig tid!

AngÄende Scart med / utan RGB, Àr det nÄgon skillnad pÄ sjÀlva kabeln eller rÀcker det att man har en "full" scartkabel för att kunna dra nytta av fördelen med denna anslutning?

Samma hÀr! Var har du bestÀllt din? Jag tog Fyndbörsen.

Köp en Full Scart sÄ fÄr du med RGB+ljud+auto start. Lycka till!!!

Postad 23 November 2005 - 00:00

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kom pÄ att jag har en komponentvÀxel i Marantzen. Undrar om den hÄller hög klass? Nu behövs bara 3 komponentkablar...

Postad 23 November 2005 - 09:37

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • AnvĂ€ndare

• 179 inlĂ€gg
  • 0

Samma hÀr! Var har du bestÀllt din? Jag tog Fyndbörsen.

<{POST_SNAPBACK}>

Blev inwarehouse. Snackade med en sÀljare dÀr och de verkade seriösa. Dessutom jobbar jag nÀra deras utlÀmningsstÀlle sÄ man kan svÀnga förbi dÀr och plocka upp den efter jobbet den dagen den finns för leverans.

Full scart frÄn boxern till scartporten till TVn (den med RGB)
DVI > HDMI kabel frÄn HTPCn till TVn
Komponent frÄn DVDn till TVn fÄr det nog bli

MÄste Àven blÀddra bak i trÄden och hitta mÄtten pÄ kartongen, gÄr den inte in i en AUDI A4 fÄr jag lÄna en annan bil eller nÄt.

:)

/mc

EDIT: Hittar inte mÄtten pÄ kartongen, Àr det nÄgon som har dem i huvudet eller som har kartongen kvar och kan mÀta? FrÀmst intresserad pÄ hur bred den Àr, men Àven hur hög.

Redigerat av Unregistered93573766, 23 November 2005 - 13:03.

Postad 23 November 2005 - 12:52

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon annan Ă€n jag som stör sig pĂ„ reflexer i skĂ€rmglaset? Kollade lite plasmor pĂ„ lunchen och ALLA hade reflexer samt att man sĂ„g sig sjĂ€lv i rutan. Ingen av LCD:erna hade sĂ„dana problem...

Nu kollade jag ingen PX5R men jag förutsÀtter att alla plasmor har glas.

Postad 23 November 2005 - 13:42

Jonas75
  • Jonas75
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick min i mÄndags men har tyvÀrr inte kvar kartongen.
Skulle dock sÀga att den Àr ca 30cm bred och 120 cm hög.

Postad 23 November 2005 - 14:43

viggen60
  • viggen60
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='piranhamcse' date='Nov 23 2005, 09:37 ']
[quote name='Audiovector' date='Nov 23 2005, 00:58 ']Samma hÀr! Var har du bestÀllt din? Jag tog Fyndbörsen.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Blev inwarehouse. Snackade med en sÀljare dÀr och de verkade seriösa. Dessutom jobbar jag nÀra deras utlÀmningsstÀlle sÄ man kan svÀnga förbi dÀr och plocka upp den efter jobbet den dagen den finns för leverans.

Full scart frÄn boxern till scartporten till TVn (den med RGB)
DVI > HDMI kabel frÄn HTPCn till TVn
Komponent frÄn DVDn till TVn fÄr det nog bli

MÄste Àven blÀddra bak i trÄden och hitta mÄtten pÄ kartongen, gÄr den inte in i en AUDI A4 fÄr jag lÄna en annan bil eller nÄt.

:)

/mc

Kartongen till PX4R (PX5 har förmodligen samma) har mÄtten 38 x 84 x 133 cm.
V60

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.