Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG 42PX5R

1696 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 november 2005 - 13:20

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Tack!

Får gå ut å mäta baksätet på bilen nu!

Postad 24 november 2005 - 14:13

genX
  • genX
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Da er px5r endelig i hus. Det var 3 laaaange uker å vente. Jeg har fått bekreftet det jeg har lest her på forumet. Skit signal inn blir til mykket skit signal på panelet :unsure: vhs videoen havner på et annat rum.
Men fy f.. for en rå overgang fra 28 tum til 42. Jag er hjemme fra jobben i dag (syk) :D :D
Må se alle mine dvd`r en gang til :P

Bifogad fil(er)

Postad 24 november 2005 - 14:25

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Da er px5r endelig i hus. Det var 3 laaaange uker å vente. Jeg har fått bekreftet det jeg har lest her på forumet. Skit signal inn blir til mykket skit signal på panelet :unsure:  vhs videoen havner på et annat rum.
Men fy f.. for en rå overgang fra 28 tum til 42. Jag er hjemme fra jobben i dag (syk) :D  :D
Må se alle mine dvd`r en gang til  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Nice, nu saknar du endast en Philips DVD 9000S som du kan koppla via HDMI och skala upp bildentill 1080i och vara i "bildhimmeln"

Postad 24 november 2005 - 14:43

siebert
  • siebert
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nu kör jag min nya LG DVX9900H via hdmi till min lg42px5 med upplösning 720p och bilden är helt otrolig!! Ljudet tar jag ut via optisk till receivern och det finns inget glapp mellan ljud och bild,
Jag köpte min DVX9900H på pixmania och jag fattar inte hur man kan sälja en så bra dvd spelare för under 1000 spänn? Det är bara att gratulera sig själv till ett bra köp.

Postad 25 november 2005 - 18:14

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Fant et bilde av baksiden mm. :)

Bildene er ikke tatt av meg. Jeg venter fremdeles på  at fyndbørsen skal få ut fingeren :D
Har et bilde av fjernkontrollen i et pdf doku.Kan det legges inn på samme måte som et bilde ?

Oooops..... trodde ikke bildene ble så store B)

Baksidan tycks se precis likadan ut som på 4R.

Jaså det är där bakom på högersidan de gömt minneskort-uttagen :lol:
ja då har man inte missat så mkt då. Jag trodden de satt framtill så man enkelt kan
trycka in ett kort.

har ni märkt några andra skillnader mellan 4R och 5R än annat bordsställ, multimediasystemet (och påstått bättre ljud ?) samt frontens utformning ?

Efter två veckor med 4R är jag helt nöjd. Enda detaljen är att när den står på standby ger den från sig ett högfrekvent pip när den är kall. Har man haft den påslagen (uppvärmd) och slår av tar det ett par timmar innan den kallnat och pipet återvänder. Det är dock inget man störs av på längre än 2m avstånd, i ett absolut tyst rum, med skapligt oskadad hörsel. Jag har inte hört någon annan i familjen klaga på det. När man satt på den tar det någon minut så drar fläkten igång på absolut lägsta fart. Men man kan höra ett slags 'lagerljud' från fläktmotorn om man bryr sig om att lyssna, dvs de borde ha satsat på de 150-kronors-fläktar med vätskelager som är populära i PC-byggen. Jag får väl skruva upp och byta till en sådan när garantitiden gått ut. Men det där är bara 'minor remarks', LG:n är en fin produkt och de verkar ju sjunka i pris med 500:- per vecka :blink: så nytillkomna gör en bra affär hela tiden.

Postad 25 november 2005 - 20:48

genX
  • genX
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nå har jeg testet skjermen i 2 dager.Det var noen mindre forstyrelser på panelet i starten , som jeg fikk fikset ved å kjøpe en ny monster skart cabel. kanon bilde fra upc dig boks. Får også et meget bra bilde med en billig dvd spiller, med kun skart tilkobling til av2. Har nå testet med pc over vga rgb. Meget bra bilde. Prøvde en divx film og en svcd mpg film med meget bra resultat. Skjønner ikke hvorfor jeg skal bruke penger på hdmi dvd spiller B) Men den kommer nok etter hvert.Fabrikk innstillingene er litt for sterke i farge. Får fort blå skjær i det hvite. Med litt ned justering blir bildet knall bra.

Undskylder kvaliteten på bildet , men det er tatt med en svensk mobil (k750i) :) :D :lol:

Bifogad fil(er)

Postad 26 november 2005 - 00:14

Unregistered955cdf8f
  • Unregistered955cdf8f
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Nå har jeg testet skjermen  i 2 dager.Det var noen mindre forstyrelser på panelet i starten , som jeg fikk fikset ved å kjøpe en ny monster skart cabel. kanon bilde fra upc dig boks. Får også et meget bra bilde med en billig dvd spiller, med kun skart tilkobling til av2. Har nå testet med pc over vga rgb. Meget bra bilde. Prøvde en divx film og en svcd mpg film med meget bra resultat. Skjønner ikke hvorfor jeg skal bruke penger på hdmi dvd spiller B)  Men den kommer nok etter hvert.Fabrikk innstillingene er litt for sterke i farge. Får fort blå skjær i det hvite. Med litt ned justering blir bildet knall bra.

Undskylder kvaliteten på bildet , men det er tatt med en svensk mobil (k750i) :)  :D  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Hallo genX!

Går å venter på en PX5R fra Inwearhouse til neste uke.
Kan du fortelle hva du gikk inn på for å justere TV`n?
Har lasta ned manualen så lenge, men det er jo en hav av justeringsmuligheter i forhold til mitt gammle Philips tv

Postad 28 november 2005 - 16:10

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Marve, har du fått något definitivt leveransbesked från inwarehouse ännu?

All info jag har fått är "beräknad" leverans 5 december. Antar att det är helt beroende på om de får in en sändning skärmar den 30 november eller inte. :)

Argh, var och shoppade clicktronic kablar idag, är helt redo nu.

GE MIG MIN TV!!1

/mc

Postad 29 november 2005 - 01:30

Drey
  • Drey
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

All info jag har fått är "beräknad" leverans 5 december. Antar att det är helt beroende på om de får in en sändning skärmar den 30 november eller inte.  ;)

GE MIG MIN TV!!1

/mc

<{POST_SNAPBACK}>

-------------------------------------
Jag går och vaggar av och an hemma nu i väntan på fyndbörsen, var nr 4 på deras lista när jag talade med dom sist, dom skulle få in nu i mitten på denna veckan.

Clicktronic e det okej kablar? E själv ute efter en laddning kablar, men är lite frågande till om man ska lägga en tusing på en sladd, eller om man klarar sig med clas ohlson dito, eller är det som man säger..får vad man betalar för? Skan man verkligen behöva lägga halva lönen på sladd.. :)

/Drey

Postad 29 november 2005 - 08:58

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
jag vimsade igenom kabelsektionen på forumet här och det verkar som om det är många som är nöjda med clicktronic kablarna. till det priset är det ju ialf värt ett försök!

eftersom jag tänkt väggmontera min TV (när den nu dyker upp) och köra en joreimer (hålsåg i gipsväggen) är det nog lika bra att skaffa nya kablar. antar att det kommer bli lite bökigt att komma åt att byta dem när väl TVn sitter på väggen. :)

Postad 29 november 2005 - 12:58

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Noen som har prøvd PS2 på PX5R? Har problem med at jeg får en svart stripe på ca 2 cm oppe, og til høyre på TVn. Fikk samme resultat med scart og component. ( component gav bedre bilde selvfølgelig) Noen som vet om noen innstillinger som kan løse problemet med svart oppe og til høyre?

Postad 29 november 2005 - 13:42

Unregistered955cdf8f
  • Unregistered955cdf8f
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

All info jag har fått är "beräknad" leverans 5 december. Antar att det är helt beroende på om de får in en sändning skärmar den 30 november eller inte.  :)

GE MIG MIN TV!!1

/mc

<{POST_SNAPBACK}>

Hei!
Har ikke hørt noe annet enn bekreftelsen på min bestilling.
Der står det leverans 1 desember.
Jeg spurte om dem hadde flere bestillinger inne enn antallet skjermer dem skulle få inn, men det var ledige skjermer igjen fortalte han jeg snakket ved.
Så jeg går ut fra at dem sender meg min TV den 1. desember. ;)

Postad 29 november 2005 - 13:47

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Noen som har prøvd PS2 på PX5R? Har problem med at jeg får en svart stripe på ca 2 cm oppe, og til høyre på TVn. Fikk samme resultat med scart og component. ( component gav bedre bilde selvfølgelig) Noen som vet om noen innstillinger som kan løse problemet med svart oppe og til høyre?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Tyvärr kan du inte göra någonting åt detta, det är PS2;an som det är fel på, har läst det någonstans, kommer inte ihåg exakt varför.

Postad 29 november 2005 - 15:14

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Tyvärr kan du inte göra någonting åt detta, det är PS2;an som det är fel på, har läst det någonstans, kommer inte ihåg exakt varför.

<{POST_SNAPBACK}>

Okei! takk for svar:)

Postad 29 november 2005 - 19:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Kan man köra TV och text-TV "side-by-side"?

Postad 29 november 2005 - 21:29

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej

Postad 30 november 2005 - 17:22

genX
  • genX
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hallo genX!

Går å venter på en PX5R fra Inwearhouse til neste uke.
Kan du fortelle hva du gikk inn på for å justere TV`n?
Har lasta ned manualen så lenge, men det er jo en hav av justeringsmuligheter i forhold til mitt gammle Philips tv

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Hei Marve
Skal du også benytte deg av den gode valuta kursen :)
Når det gjelder innstillinger, tror jeg man må prøve seg fram på de forskjellige signal kildene.Jeg måtte justere forskjellig på alle mine. Menyen er grei å finne fram i.Minner om et mobil tlf grensesnitt.

Postad 30 november 2005 - 18:52

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Hmm :D

Någon som hört nåt mer från inwarehouse? "Inkommer 30/11" är nu ändrat till "0 st i lager" på deras webb. Har inte hört ett knyst ifrån dem, hade hoppats på ett telefonsamtal under dagen.

Antingen fick de inte in dem idag. eller så var alla exemplar de fick in redan uppbokade av andra :)

Postad 30 november 2005 - 20:16

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Dom fick inte in några idag. Kommer förmodligen i nästa vecka.
Misstänker att det i slutändan är LG som inte får fram så många plasmor som de har beställningar.

Postad 01 december 2005 - 18:39

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Ringde och avbokade min order på inwarehouse idag... fick nog av väntandet.
La en ny order hos netonnet istället, leverans i början av nästa vecka :D

EDIT: Nu är den på väg! Befinner sig just nu i en Posten bil någonstans mellan Göteborg och Stockholm :ph34r:

Redigerat av Unregistered93573766, 03 december 2005 - 13:20.

Postad 02 december 2005 - 10:09

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Äntligen skickad från Fyndbörsen.Är det någon därute som har denna apparat som kan dela med sig av sina inställningar för att spara lite tid när lådan kommer.Nu är jag medveten att dessa kanske inte passar mig.Jag är lite noob på plasma men vad ska man ställa contrast,brightness mm på.

Postad 02 december 2005 - 11:14

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jepp, lite såna tips och trix är även jag intresserad av. Behöver man även göra nåt med pixelshift inställningen?

Postad 02 december 2005 - 12:21

Combo
  • Combo
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Tjenare!
För att "mjuka upp" plasman i början för att förhindra inbränning osv, körde jag med kontrast och brightness på 50 på alla ingångar (man kan ha olika på de flesta). För att ställa in detta måste man ändra PSM-inställningen i bildmenyn till användare.
Jag körde också med Orbiter på (bilden hoppar två pixlar varannan minut), detta hittar man i special-menyn, under ISM-metod.
Efter ca 200 timmar (syns om man håller ned meny-knappen på både fjärrkontroll och tv i ca 10 sekunder) stängde jag av orbitern men behöll den låga kontrasten på tv-bilden pga logotyper bland annat. På HDMI-ingången där jag kör dvdspelaren har jag nu kontrasten på 89 och ljusstyrka på 45, har aldrig haft problem med inbränningar där.
Stängde också av XDEngine ganska snabbt, Bilden ser bättre ut ibland i demo-läget, men bilden blir mycket naturligare utan..

Men det här är ju bara hur jag vill ha det, testa er fram! :)

//Combo

Postad 02 december 2005 - 14:06

Drey
  • Drey
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Äntligen skickad från Fyndbörsen.Är det någon därute som har denna apparat som kan dela med sig av sina inställningar för att spara lite tid när lådan kommer.Nu är jag medveten att dessa kanske inte passar mig.Jag är lite noob på plasma men vad ska man ställa contrast,brightness mm på.

<{POST_SNAPBACK}>

Fick också ett samtal från fyndbörsen idag, nu är det verkligen läge för DHL att stampa gasen i botten. :)

Appropå första inställningar så har jag lånat lite inställningar av användare Danhill (rätta mig om det inte är hans) som jag tänkte använda till en början, kopierar in dessa.

------------------------------------------
Analog TV;

Kontrast 30 eller 35
Ljus 40
Färg 25
Skärpa 25
Cinmena PÅ
XD Engine PÅ
Energispar PÅ

3 veckor senare och 160H+ senare kör jag;
Analog TV;
Kontrast 45
Ljus 40
Färg 25
Skärpa 40
Cinmena PÅ
XD Engine PÅ
Energispar PÅ men 83,5% istället för Standard 75%, lite mer ljust än 75%

Ingen större förändring på analog tv med andra ord, något ljusare bara.

På HDMI kör jag för tillfället;
Kontrast 55
Ljus 50
Färg 30
Skärpa 45
Cinmena Default AV (går ej på när man har HDMI)
XD Engine PÅ
Energispar PÅ men 83,5% istället för Standard 75%, lite mer ljust än 75%.

(källa:Danhill)

Postad 02 december 2005 - 22:20

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det går om man kör text tv på digitalboxen o sen kör dom analoga kanalerna på PIP instälningarna eller tvärt om.

Postad 02 december 2005 - 22:31

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara att ställa PS2an på panscan o tvn på fullskärm så funkar det.Vissa spel kan man ställa PS2 på 16:9, så man får testa o se vad som är bäst.

Postad 02 december 2005 - 23:27

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Appropå första inställningar så har jag lånat lite inställningar av användare Danhill (rätta mig om det inte är hans) som jag tänkte använda till en början, kopierar in dessa.

------------------------------------------
Analog TV;

Kontrast 30 eller 35
Ljus 40
Färg 25
Skärpa 25
Cinmena PÅ
XD Engine PÅ
Energispar PÅ

3 veckor senare och 160H+ senare kör jag;
Analog TV;
Kontrast 45
Ljus 40
Färg 25
Skärpa 40
Cinmena PÅ
XD Engine PÅ
Energispar PÅ men 83,5% istället för Standard 75%, lite mer ljust än 75%

Ingen större förändring på analog tv med andra ord, något ljusare bara.

På HDMI kör jag för tillfället;
Kontrast 55
Ljus 50
Färg 30
Skärpa 45
XD Engine PÅ
Energispar PÅ men 83,5% istället för Standard 75%, lite mer ljust än 75%.

(källa:Danhill)

Hehe kul att min information kunde vara till nytta för någon :)

För övrigt har jag nu kört tv;n i 361 timmar och har följande inställningar;

Analog;
Kontrast 55
Ljus 50
Färg 25
Skärpa 30
Cinmena PÅ
XD Engine PÅ
Energispar AV

HDMI;
Kontrast 60
Ljus 55
Färg 35
Skärpa 30
XD Engine PÅ
Energispar AV

Inte ett spår av inbränning.

Har för övrigt blivit kvitt mitt Inbränningsfobi, har precis avslutat ett 13 timmars pass med X-Box 360 på Plasman och inte en enda inbränning, känns väldigt skönt faktiskt.

Redigerat av Danhill, 02 december 2005 - 23:28.

Postad 05 december 2005 - 15:23

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Nu sii!

Posten ringde precis. Min PX5:a dyker upp ikväll!

ÄNTLIGEN!

/garanterat zombie på jobbet imorgon

Postad 05 december 2005 - 15:37

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
DHL ringde....imorgon mellan 10-12....yes!

Postad 05 december 2005 - 18:41

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Kan ju tala om att det finns 25st PX4R hos inwarehouse kostar med frakt 23689
får ni inte tag på px5 så är denna tv ett bra alternativ..får min på tors-fre.. faaan va gott :P :D

Postad 05 december 2005 - 19:32

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Det här med långsama byten av ingångar... hur pass långsamt går det?
Tar det typ 15 sekunder eller vad menas med långsamt?

Postad 05 december 2005 - 20:20

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Det här med långsama byten av ingångar... hur pass långsamt går det?
Tar det typ 15 sekunder eller vad menas med långsamt?

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, Man får ju bestämma sig på morgonen vilken ingång man vill använda på kvällen... :P

Skämt å sido, det är inget som stör, men 1-2 sek tar det nog. Lägst tid är det från det att TV:n startat tills dess att man kan byta ingång. Min Philips LCD är likadan. Med en multifjärr bryr man sig inte, eftersom den har delaytider och ingångsbyte inprogrammerat som makrokommando.

Mvh J

Redigerat av joreimer, 05 december 2005 - 20:22.

Postad 06 december 2005 - 09:44

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Sådär, då var man igång. TVn uppackad, inkopplad o provkörd. Jösses vad fläskig den är, jösses vad bra bild det är!

Kör just nu:
Boxer > Scart
DVD > Komponent
Media Portal PC > DVI/HDMI

Upplever den som ett mycket bra köp och är mäkta imponerad av bildkvaliten! Har dock lite snabba frågor till er som haft era igång ett tag.

Bilden via komponent (från dvd). Jag upplever den som skarpare än scart från samma DVD men har sett tendenser till krypningar i bilden. Pausar man filmen och tittar i vissa partier av bilden så rör sig pixlarna litegrann. Detta fenomen uppstår inte med scart (även om bilden där generellt är lite sämre). Kan det vara någon inställning jag missat på DVD spelaren eller har jag bara en kass kabel? (Kjell) Har även upplevt vissa ljusa partier som lite (ytterst lite) flimriga till och från.

Växlingen mellan inputs, visst är den lite seg. Detta främst pga att det finns en hel del inputs att cykla igenom. Har inte börjat progga min Logitech Harmony ännu, hoppas på möjlighet att mappa upp mina favorit inputs där med direktknappar så man snabbt kan växla mellan dem utan cykling.

Väggfäste, står näst på inköpslistan. Någon som har ett tips på ett billigt fäste som duger för en gipsvägg? Har reglar var 60 cm i väggen som man borde kunna pricka in. Undrar även hur svårt det är att få upp TVn, man skruvar en del av fästet i väggen och en del i TVn som man sedan hakar ihop right?

RGB Scart, vilken scart-port på TVn var det nu igen som hade RGB stöd?

:rolleyes:

/mc

P.S. Skall försöka få upp lite bilder så fort jag fått ordning på alla kablar och stärkaren är tillbaka från lagning.

Postad 06 december 2005 - 10:16

siebert
  • siebert
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
av1 är rgb.

Postad 06 december 2005 - 15:25

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Visst borde man kunna skala upp via VGA kabel på PX5R?? Det borde ju gå eftersom vid inkoppling av pc;n så får man ju 1280x1024 i upplösning.

Jag ska nämligen köpa VGA kabel till xbox 360, därför undrar jag om uppskalning är möjlig, jag är nästan 95% säker men tänkte ändå fråga om någon vänlig själ vet detta??

Postad 06 december 2005 - 15:34

LoA
  • LoA
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Sådär, då var man igång. TVn uppackad, inkopplad o provkörd. Jösses vad fläskig den är, jösses vad bra bild det är!

Kör just nu:
Boxer > Scart
DVD > Komponent

Upplever den som ett mycket bra köp och är mäkta imponerad av bildkvaliten! Har dock lite snabba frågor till er som haft era igång ett tag.

Bilden via komponent (från dvd). Jag upplever den som skarpare än scart från samma DVD men har sett tendenser till krypningar i bilden. Pausar man filmen och tittar i vissa partier av bilden så rör sig pixlarna litegrann. Detta fenomen uppstår inte med scart (även om bilden där generellt är lite sämre). Kan det vara någon inställning jag missat på DVD spelaren eller har jag bara en kass kabel? (Kjell) Har även upplevt vissa ljusa partier som lite (ytterst lite) flimriga till och från.

Växlingen mellan inputs, visst är den lite seg. Detta främst pga att det finns en hel del inputs att cykla igenom. Har inte börjat progga min Logitech Harmony ännu, hoppas på möjlighet att mappa upp mina favorit inputs där med direktknappar så man snabbt kan växla mellan dem utan cykling.

Väggfäste, står näst på inköpslistan. Någon som har ett tips på ett billigt fäste som duger för en gipsvägg? Har reglar var 60 cm i väggen som man borde kunna pricka in. Undrar även hur svårt det är att få upp TVn, man skruvar en del av fästet i väggen och en del i TVn som man sedan hakar ihop right?

/mc

P.S. Skall försöka få upp lite bilder så fort jag fått ordning på alla kablar och stärkaren är tillbaka från lagning.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har sett krypningar på röda färger via komponent... då kanske man ska byta till RGB-scart istället... ;)

Harmony-kontrollen kan du programera så att det går att gå direkt till en viss input... helt sjukt att det inte går på orginalfjärren!! Lycka till med programmeringen, interfacet för att progga SUGER men fjärren (i mitt fall en 525) ÄGER!! :P

Pricka in reglarna med en regeldetektor, det funkar fint om man är noggrann! Jag har för mig att orginalfästet kostar ca 1000-1500 och det kan det kanske vara värt!

Postad 06 december 2005 - 18:02

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Kör just nu:
Boxer > Scart
DVD > Komponent

/mc

<{POST_SNAPBACK}>

Prova att ställa in komponent med progressive scan på dvdn om du kan så blir det mycket bättre bild.

Postad 06 december 2005 - 18:43

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara att ställa PS2an på panscan o tvn på fullskärm så funkar det.Vissa spel kan man ställa PS2 på 16:9, så man får testa o se vad som är bäst.

<{POST_SNAPBACK}>

Finner ingen innstillinger for panscan på ps2. verken på boxen eller i menyen:( hjelp!

Postad 06 december 2005 - 18:59

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Kan ju tala om att det finns 25st PX4R  hos inwarehouse  kostar med frakt 23689
får ni inte tag på px5 så är denna tv ett bra alternativ..får min på tors-fre.. faaan va gott :rolleyes:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är ju precis samma bild som på PX5R.

Postad 06 december 2005 - 21:27

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Kan ju tala om att det finns 25st PX4R  hos inwarehouse  kostar med frakt 23689
får ni inte tag på px5 så är denna tv ett bra alternativ..får min på tors-fre.. faaan va gott :rolleyes:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är ju precis samma bild som på PX5R.

<{POST_SNAPBACK}>

helt klart....men den är definitivt inte lika snygg :P

Postad 06 december 2005 - 21:57

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Finner ingen innstillinger for panscan på ps2. verken på boxen eller i menyen:( hjelp!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo då gå till setup på ps2an och bläddra till setting tv display option o tv type,där kan du välja 16:9, 4:3 letterbox, 4:3 pan scan.Prova 16:9 eller 4:3 pan scan för att se vilken som är bäst med spelet.

Postad 06 december 2005 - 22:10

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Visst borde man kunna skala upp via VGA kabel på PX5R?? Det borde ju gå eftersom vid inkoppling av pc;n så får man ju 1280x1024 i upplösning.

Jag ska nämligen köpa VGA kabel till xbox 360, därför undrar jag om uppskalning är möjlig, jag är nästan 95% säker men tänkte ändå fråga om någon vänlig själ vet detta??

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
hur menar du, 1280 x 1024 är ju mer än native resolution i TV:n? Om XBOX:en klarar att leverera 1024 x 768 (alt. 720) så kan TV:n klara av att ta emot det, så även rimligen på VGA. Men mer än så är ingen idé, då måste ju TV:n skala ner, vilket rimligtvis borde ge sämre bild.

VGA kan dock ibland vara knepigt på platta TV, men det brukar gälla LCD med högre upplösning. Min LCD kan inte ta emot lika hög upplösning som displayen egentligen har. Native resolution är 1280 men den klarar bara 1024 horisontellt vilket är mycket mycket märkligt. Man kan helt enkelt inte utnyttja den fina upplösning som displayen gentligen har.

Med risk för att jag missuppfattat din fråga?

Mvh J

Postad 06 december 2005 - 22:50

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Prova att ställa in komponent med progressive scan på dvdn om du kan så blir det mycket bättre bild.

Märkligt, DVD´n står på Progressive = ON

Postad 06 december 2005 - 22:53

adhoc76
  • adhoc76
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
En fråga som gäller kopplingar till PX5:an- invändningar mot följande? :

DVD > HDMI
Humax-box > RGB-scart
Gamecube > komponent
Denon 3805 > komposit (för att få upp OSD-menyn på TV:n)

Finns det någon anledning att använda stärkarens bildväxel??

Hur gör man för att koppla TV:ns ljud till stärkaren?? Tänkte utnyttja att man kan spela musik via minneskort och få ut det i högtalarna till hemmabion...

Tacksam för tips!

//adhoc

Postad 06 december 2005 - 22:56

Unregistered63b08f33
  • Unregistered63b08f33
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag kommer att använda bildväxlaren i 3896:an. Blir minder kabel upp till plasman då :rolleyes:

Tror den inte påverkar bilden synbart iaf. Smidigare blir det iaf.....

Mvh
Micke

Postad 06 december 2005 - 23:04

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
hur menar du, 1280 x 1024 är ju mer än native resolution i TV:n? Om XBOX:en klarar att leverera 1024 x 768 (alt. 720) så kan TV:n klara av att ta emot det, så även rimligen på VGA. Men mer än så är ingen idé, då måste ju TV:n skala ner, vilket rimligtvis borde ge sämre bild.

VGA kan dock ibland vara knepigt på platta TV, men det brukar gälla LCD med högre upplösning. Min LCD kan inte ta emot lika hög upplösning som displayen egentligen har. Native resolution är 1280 men den klarar bara 1024 horisontellt vilket är mycket mycket märkligt. Man kan helt enkelt inte utnyttja den fina upplösning som displayen gentligen har.

Med risk för att jag missuppfattat din fråga?

Mvh J

<{POST_SNAPBACK}>

Det jag menar är att när jag kopplar in pc;n på vga, då får jag automatiskt 1280x1024 i upplösning.

Det jag undrar är om vga ingången kan visa 720p eller 1080i, jag tänkte koppla in min 360 med vga istället för komponent som jag har nu.

Postad 06 december 2005 - 23:45

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Märkligt, DVD´n står på Progressive = ON

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla om du har komponent kablar av bra kvalite.Får du krypningar på bilden av alla filmer eller? har du även provat att stänga av progressive scan.På vissa biligare dvd kan progressive scan faktiskt vara sämre på. Annars får du testa med en annan dvd o se om det blir samma bild.Oftast brukar komponent med progressive scan vara mycket bättre än scart med RGB men DVI/HDMI brukar vara bäst om man nu kan välja det.

Postad 07 december 2005 - 08:57

petka
  • petka
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

En fråga som gäller kopplingar till PX5:an- invändningar mot följande? :

DVD > HDMI
Humax-box > RGB-scart
Gamecube > komponent
Denon 3805 > komposit (för att få upp OSD-menyn på TV:n)

Finns det någon anledning att använda stärkarens bildväxel??

Hur gör man för att koppla TV:ns ljud till stärkaren?? Tänkte utnyttja att man kan spela musik via minneskort och få ut det i högtalarna till hemmabion...

Tacksam för tips!

//adhoc

<{POST_SNAPBACK}>

Du använder audio utgången på TV:ns baksida, men för att det ska funka tror jag du måste stänga av TV högtalarna i menyn.

Postad 07 december 2005 - 13:43

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
[/quote]
Jo då gå till setup på ps2an och bläddra till setting tv display option o tv type,där kan du välja 16:9, 4:3 letterbox, 4:3 pan scan.Prova 16:9 eller 4:3 pan scan för att se vilken som är bäst med spelet.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Har bare alternativene 4:3, 16:9 og Full. Dette fører til at jeg kan få fult bilde oppe og nede, men det blir fremdeles en svart stripe på høyre side.

Postad 07 december 2005 - 13:45

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Beklager! :rolleyes: Fant det inne i spillmenyen:)
takk!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.