Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG 42PX5R

1696 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 september 2005 - 22:10

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Har själv en sån(HQ xga)superbkabel. Duger mycket bra.

Nån som har sett tv live yet? Lääängtar så.

//Lorryquai

Postad 01 september 2005 - 22:29

Chiro
  • Chiro
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är den egentligen HD klar denna LG. Satt och surfade runt lite på nätet och kom fram till denna länk EICTA

Samt denna HDTV minimum requirments direkt på EICTA's hemsida

LG'n ligger ju endast på 1024x768p

Är kanske en dum fråga men har ju hört att det inte finns några dumma frågor :lol:

Tack för den inputen. Vill ju inte köpa grisen i säcken

Redigerat av Chiro, 01 september 2005 - 22:35.

Postad 01 september 2005 - 22:32

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
1024x768 är lägsta upplösningen för HD-Ready.

//Lorryquai

Postad 02 september 2005 - 08:01

mangle
  • mangle
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har något fått se/höra på PX5:an live än? Nyfiken på hur mycket den surrar, vilket gjorde att S5HX fick åka tillbaka. Synd att man måste betala deras expideringsavgift (dvs inte får hela summan tillbaka). Fick snabbt svar från Fyndbörsen så Inwarehouse är history.

Surrande? Hoppas något vet snart så man kan köpa den.

Postad 02 september 2005 - 08:08

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Endast en av tre scart är RGB! Är inte detta lite snålt?

Postad 02 september 2005 - 15:26

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Har något fått se/höra på PX5:an live än? Nyfiken på hur mycket den surrar, vilket gjorde att S5HX fick åka tillbaka. Synd att man måste betala deras expideringsavgift (dvs inte får hela summan tillbaka). Fick snabbt svar från Fyndbörsen så Inwarehouse är history.

<{POST_SNAPBACK}>

Har haft föregångaren till PX5R nämligen PY10 och jag var nöjd med bilden MEN stod ej ut med fläktljudet! Var med när teknikern prövade att byta ut fläktarna men inte hjälpte det, såg då också vilket dålig montage av fläktarna det var i plasman. Fläktarna var direkt iskruvade i en metallram (utan packning) med 2 skruvar (4 skruvhål i fläkten) och då skapades vibrationer i hela ramen p.g.a. packning saknades, fläktarna 2st såg ut att vara värda ca 20kr d.v.s. en riktig sniklösning...

Tror att PX5R är en kanonplasma men kolla upp om den har fläktar och hur de är monterade. Det luriga är att fläktljud kan öka med tiden så de kanske inte låter mycket i början men börjar låta mer när lagren i fläktarna slits och allt damm som sugs in och fastnar på fläktbladen efter ett tag...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 02 september 2005 - 15:26.

Postad 02 september 2005 - 18:21

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har haft föregångaren till PX5R nämligen PY10 och jag var nöjd med bilden MEN stod ej ut med fläktljudet! Var med när teknikern prövade att byta ut fläktarna men inte hjälpte det, såg då också vilket dålig montage av fläktarna det var i plasman. Fläktarna var direkt iskruvade i en metallram (utan packning) med 2 skruvar (4 skruvhål i fläkten) och då skapades vibrationer i hela ramen p.g.a. packning saknades, fläktarna 2st såg ut att vara värda ca 20kr d.v.s. en riktig sniklösning...

Tror att PX5R är en kanonplasma men kolla upp om den har fläktar och hur de är monterade. Det luriga är att fläktljud kan öka med tiden så de kanske inte låter mycket i början men börjar låta mer när lagren i fläktarna slits och allt damm som sugs in och fastnar på fläktbladen efter ett tag...

<{POST_SNAPBACK}>

PX4:an har inga fläktar och är knäpptyst, tror inte dom stoppat dit nått som skulle göra den sämre, och de har nog lärt sig av PY10:an.

Postad 02 september 2005 - 18:28

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

PX4:an har inga fläktar och är knäpptyst, tror inte dom stoppat dit nått som skulle göra den sämre, och de har nog lärt sig av PY10:an.

<{POST_SNAPBACK}>

Är PX4:an högupplöst?
LG och ett flertal andra tillverkare brukar stoppa i en eller flera fläktar i deras 1024 plasmor för de drar mera effekt än en lågupplöst plasma...

Postad 02 september 2005 - 18:52

Unregisteredd560fe54
  • Unregisteredd560fe54
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

1024x768 är lägsta upplösningen för HD-Ready.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Stämmer inte 1280x720 är lägsta upplösning för hdtv som ger 720p bild.

Postad 02 september 2005 - 18:57

jonsson__
  • jonsson__
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har två frågor om plasma!

Har hört att bilden kan bränna in på en Plasma om man t ex kör från datorn. Myt eller sanning?

Hur stor betydelse har kontrasten då jag har hört att det går o mäta på olika sätt.

Såg att LG RZ-42PX5R bara hade 5000:1. Men endel andra har 10 000:1
?????????

Mvh niklas

Postad 02 september 2005 - 19:03

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Stämmer inte 1280x720 är lägsta upplösning för hdtv som ger 720p bild.

Jo, men det gällde HD-Ready...en 1024x768 plasma med hdcp är hd-ready.

Min samsung har 10000:1 i kontrast men det är på gränsen till för mycket. Häng inte upp dig på siffror.

:unsure: //Lorryquai

Postad 02 september 2005 - 19:15

Unregistereda48920a1
  • Unregistereda48920a1
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Här kommer mitt svar jag fått idag från fyndbörsen:

Pris: 26995:-
Köp till väggfäste för: 500:-

Levtiden är ca 2 veckor.(väldigt få kommer i början)

Ni kan beställa via ett "normalt" mail genom att svara på detta mail.
För expiering så behöver vi : namn , adress , telefonnummer och hur ni
vill betala(förskott eller postförskott)

Ni kan även fylla i varukorgen manuellt genom att skriva in
varubeskrivning,antal och pris.
Glöm ej era kunduppgifter.
Detta ger snabbast expiering.

Ni kan även beställa via varukorgen och skriva in de priser ni fått i
meddelanderutan.

MVH Tomas

Det känns som om de hivar ur sig lite olika priser till höger och vänster???

Jag är precis som många andra EXTREMT sugen på att få höra en recension på denna lilla bakelse så att jag per omgående kan beställa! Vi får väl hoppas att jag får ytterligare ett pris, förhoppningsvis billigare :unsure: .

Postad 02 september 2005 - 19:16

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Har två frågor om plasma!

Har hört att bilden kan bränna in på en Plasma om man t ex kör från datorn. Myt eller sanning?

Hur stor betydelse har kontrasten då jag har hört att det går o mäta på olika sätt.

?????????

Mvh niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen myt angående inbränning.
Kompisen fick sin plasmaskärm utbytt p.g.a. att Viasat 1 live loggan var inbränd, han hade kört dennna kanal ca 10 timmar/vecka (gillar att titta på golf sändningarna är ca 3 till 4 timmar långa) i ca 6 månader (normal inställning av brightness och contrast). Han hade bara tur att det gick på garantin för i manualen till plasman stod ingenting angående tvloggor så han fick panelen utbytt.
Teknikerna som installerade den nya panelen sade att kostnaden för byte var ca. 20000 kr.
Normalt så är det ingen garanti som gäller om man får inbränning av tv-loggor antar att det är det samma när man kör en dator.
Hans plasma var tillverkad av LG...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 02 september 2005 - 19:31.

Postad 02 september 2005 - 19:21

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Kan jag ha fått ett paketpris maybee? Som jag för övrigt lyckades pruta ner lite till, hehe...

//Lorryquai

Postad 02 september 2005 - 19:37

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Hur kan folk vara så hypade över något som ingen ens har läst en liten recension om? Jag vet att LG's föregångare är riktigt bra men förstår inte varför ni är så upphetsade.

Sen förstår jag inte vad fyndbörsen håller på med, nu har jag sett 3 olika priser på plasman och 3 olika priser på det där fästet, hur ska dom ha det?

Postad 02 september 2005 - 19:40

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Hur kan folk vara så hypade över något som ingen ens har läst en liten recension om? Jag vet att LG's föregångare är riktigt bra men förstår inte varför ni är så upphetsade.

Den är snygg, rent av sexig :huh: :( samt att den är py10:ans ersättare, vad är det som inte kan förstås???

:( :D :lol: :unsure: :blink: :lol: :lol:

Visst..det kan vara värsta floppen men jag litar på koreanerna.

//Lorryquai

Edit: stavfel

Redigerat av Lorryquai, 02 september 2005 - 19:41.

Postad 02 september 2005 - 19:41

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Sen förstår jag inte vad fyndbörsen håller på med, nu har jag sett 3 olika priser på plasman och 3 olika priser på det där fästet, hur ska dom ha det?

<{POST_SNAPBACK}>

Angående hypen:
Tja, det kan man ju undra över. Jag menar man bör själv se/höra den plasma man ska köpa med egna ögon/öron.
Smaken är ju som baken, delad...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 02 september 2005 - 19:45.

Postad 02 september 2005 - 20:20

Unregistereda48920a1
  • Unregistereda48920a1
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
odditee: Personligen så består min kanske något överdrivna upphetsning i att jag var på vippen att beställa föregångaren PY10 vilken jag sett med egna ögon samt läst varenda recension som finns att tillgå och jag måste säga att jag har väldigt svårt att tro att denna skulle vara sämre.

Sen tycker jag också att designen är snyggare på denna, det går faktiskt att avgöra på bilderna som finns på nätet.

Jag håller med dig om att Fyndbörsens taktik :unsure: vad det gäller prissättningen verkar minst sagt lite oseriös!

Postad 02 september 2005 - 20:38

Billy-Bob
  • Billy-Bob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Sen börjar ju Pana PV500 bli gammal åxå.. :blink: :huh:
Det går fort i plasmavärlden :unsure:

Postad 02 september 2005 - 20:49

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Var inne hos den lokala handlaren idag. Om cirka 3 veckor har han PX5 och Panna PV500 hängande på samma vägg intill varandra. Det ska bli väldigt intressant att se de två apparaterna samtidigt.

/Stonemountain

Postad 02 september 2005 - 20:50

Unregistereda48920a1
  • Unregistereda48920a1
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Det är ett elände att vänta......Snart chansar jag och trycker på köpknappen. :unsure:

Postad 02 september 2005 - 21:25

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
stonemountain:

Du få gärna återkomma med synpunkter.

//Lorryquai

Postad 02 september 2005 - 23:32

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Den är snygg, rent av sexig :lol: :lol: samt att den är py10:ans ersättare, vad är det som inte kan förstås???

:lol: :lol: :lol: :( :D :lol: :lol:

Visst..det kan vara värsta floppen men jag litar på koreanerna.

//Lorryquai

Edit: stavfel

<{POST_SNAPBACK}>

Vad var det roliga, det räckte inte med en smiley?
Klart jag förstår att folk som är i köpetankar har förhoppningar på den här men ingen har sett den, det finns inte ens en recension!
Å andra sidan vore det riktigt konstigt om den var sämre än föregångarna, ni har tom fått mig att börja tvivla på om jag kanske ska lägga 5-6k mer än jag hade tänkt :huh:

odditee: Personligen så består min kanske något överdrivna upphetsning i att jag var på vippen att beställa föregångaren PY10 vilken jag sett med egna ögon samt läst varenda recension som finns att tillgå och jag måste säga att jag har väldigt svårt att tro att denna skulle vara sämre.

Sen tycker jag också att designen är snyggare på denna, det går faktiskt att avgöra på bilderna som finns på nätet.

Jag håller med dig om att Fyndbörsens taktik  :blink: vad det gäller prissättningen verkar minst sagt lite oseriös!

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig, som jag skrev ovan; "Å andra sidan vore det riktigt konstigt om den var sämre än föregångarna, ni har tom fått mig att börja tvivla på om jag kanske ska lägga 5-6k mer än jag hade tänkt :(" Och ja, den är mycket mycket snyggare än PY10, PX4 och alla andra föregångare, och designen är såklart viktig :unsure:

Jag kommer hålla tummarna för att priset sjunker en aning till, att någon butik i Sthlm får in den och att det dyker upp någon BRA recension snart, för då kommer jag ta en funderare på om man kanske inte ska satsa på en högupplöst istället, visar det sig att den är bättre än PY10 så är det värt 5-6k mer än vad jag tänkt lägga från början.

(Ursäkta om jag skriver osammanhängande, det är Fredag och allt vad det innebär)

Postad 02 september 2005 - 23:40

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
OT:

Håll dig till tråden bitte, själv ser jag inga regler för hur många smileys som är tillåtna :blink: .

Eller du kanske ser nåt fel med att vara glad? :unsure:

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 02 september 2005 - 23:46.

Postad 03 september 2005 - 10:27

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

OT:

Håll dig till tråden bitte, själv ser jag inga regler för hur många smileys som är tillåtna :blink: .

Eller du kanske ser nåt fel med att vara glad? :unsure:

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Klart du ska vara glad, anade lite sarkasm bara. Men nu snackar vi om plasman istället tycker jag!

Borde dom inte få in den här i butik snart? Ingen som vet något om det?

Redigerat av odditee, 03 september 2005 - 10:40.

Postad 03 september 2005 - 19:20

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
9 september ska den finnas i butik i Borås och där gå att jämföra med PX4 rakt av.

/Stonemountain

Redigerat av Unregistered70fd4719, 03 september 2005 - 19:21.

Postad 05 september 2005 - 21:38

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Det är ju ont om recensioner för 42PX5R, den enda jag hittat är på grekiska ;-) :

http://www.hxos.gr/s...d=825&cat_id=37

men den innehåller i alla fall några bilder, som ju annars lyser med sin frånvaro.

Postad 05 september 2005 - 21:56

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Och här kommer en översättning på engelska. Med hjälp av Babelfish :ph34r:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Edit: Har nu läst igenom (puuh) och vad jag kan tyda så får den ett rätt så hyffsat betyg. Bättre än Pioneer PDP - 42MVE1. Själv så har jag ingen aning vad det är för panel men pioneer brukar ha bra grejer. Nån som vet?

//Mvh Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 05 september 2005 - 22:03.

Postad 05 september 2005 - 22:01

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Det är ju ont om recensioner för 42PX5R, den enda jag hittat är på grekiska ;-) :

http://www.hxos.gr/s...d=825&cat_id=37

men den innehåller i alla fall några bilder, som ju annars lyser med sin frånvaro.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för länken! Språket borde inte vara något problem då Babelfish fixar grekiska>engelska. Men den vill inte arbeta med den sidan. :huh:

Dock fungerar det bra (nåja, ni vet att man ibland får förstå de översatta texterna utifrån sammanhanget då ordföljderna och vissa ord blir lite roliga när olika språk översätts rakt av) om man klipper och klistrar textstycken från sidan till Babelfish. Nu ska jag börja läsa! ;)

[Edit: Lorry var både snabbare och mer service-minded! :ph34r:]

Redigerat av WayFar, 05 september 2005 - 22:06.

Postad 06 september 2005 - 00:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
För er som är nyfikna på pioneeren så hittas den här.

Det är en lågupplöst sak :ph34r: .

Mvh Lorryquai

Postad 06 september 2005 - 22:57

Combo
  • Combo
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
25 995:- på inWarehouse!

http://www.inwarehou...7&category=WEBD

Postad 07 september 2005 - 09:40

Unregisterede7eab580
  • Unregisterede7eab580
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är det ingen som köpt eller varit och kollat på den ??
Snart beställer man en......

Postad 07 september 2005 - 17:25

1UP
  • 1UP
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är det ingen som köpt eller varit och kollat på den ??
Snart beställer man en......

<{POST_SNAPBACK}>

Nån som vet varför inte detta pris kommer upp på prisjakt?

Postad 07 september 2005 - 17:59

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Har dratt iväg ett pm till admins så hoppas på en snabb åtgärd.

//Lorryquai

Postad 08 september 2005 - 14:12

ollesthlm
  • ollesthlm
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Finns den i någon butik i Stockholm så man kan se den LIVE????

Postad 09 september 2005 - 14:53

Woodhacker
  • Woodhacker
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
LG 42PX5R - the fantastic LG plasma TV

TV LG42PX5R receives the prestigious award of magazine Total DVD "The Best purchase ".
There is an opinion of magazine experts about new LG product:

New TV LG 42PX5R has exclusive quality of the color rendition, allowing to enjoy a video series of any complexity, also combined with fine switching opportunities and the refined design.

Deep tone, the general alive and natural palette, unusual detailed elaboration - all this allows to generate a standard frame and more tremendous contrast, pure, without any digital noise.

LG 42PX5R is equipped with Intelligent Eye system, designed to adjust parameters of a picture depending on external illumination, and XD Engine II which increases denseness, detail and depth of the frame. Antiglare covering of the screen is made of cutting-edge technology Sound is provided by powerful built-in system (2 х 15 Wt) designed for TV with virtual volumetric sounding block.

The resume: Phenomenal contrast 5000:1The Newest firm digital module XD Engine II Super modern switching interfaces

Are you still in doubt about opportunities of plasma TV? Estimate and test the represented device!

Postad 09 september 2005 - 18:37

Combo
  • Combo
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Låter ju fantastiskt bra!
Är det någon som har beställt än, så att vi får lite åsikter?

Postad 09 september 2005 - 18:41

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Ser inte ut så för tillfället... Antar att någon har den om ca 1-2 veckor.

//Lorryquai

Postad 09 september 2005 - 18:46

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

TV LG42PX5R receives the prestigious award of magazine Total DVD "The Best purchase ".

New TV LG 42PX5R has exclusive quality of the color rendition, allowing to enjoy a video series of any complexity, also combined with fine switching opportunities and the refined design.

Deep tone, the general alive and natural palette, unusual detailed elaboration - all this allows to generate a standard frame and more tremendous contrast, pure, without any digital noise.

LG 42PX5R is equipped with Intelligent Eye system, designed to adjust parameters of a picture depending on external illumination, and XD Engine II which increases denseness, detail and depth of the frame. Antiglare covering of the screen is made of cutting-edge technology Sound is provided by powerful built-in system (2 х 15 Wt) designed for TV with virtual volumetric sounding block.

The resume: Phenomenal contrast 5000:1The Newest firm digital module XD Engine II Super modern switching interfaces

Are you still in doubt about opportunities of plasma TV? Estimate and test the represented device!

<{POST_SNAPBACK}>

Gå inte på reklamen om denna plasma. Vad jag förstår så använder LG Panasonic plasmapaneler av äldre modell d.v.s ifall Panasonic har generation G8 så har LG generation G6 eller G7 och annnan elektronik. Jag kan ha fel men jag har läst detta på något engelsk/amerikansk forum....
Jag menar inte att denna plasma är usel men man ska inte gå på all reklam!
Det bästa sättet är att se plasman live. Känner folk som har LG plasmor och är helt nöjda.
Tillverkarna måste ju varje år komma med något nytt som drar uppmärksamheten åt sig så de brer på lite i deras uttalanden.

Postad 09 september 2005 - 18:57

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Panasonic, nja jag tror att dom gör sina egna paneler. Men jag kan ha fel.

//Lorryquai

Postad 09 september 2005 - 19:54

Jimmy99
  • Jimmy99
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Gå inte på reklamen om denna plasma. Vad jag förstår så använder LG Panasonic plasmapaneler av äldre modell d.v.s ifall Panasonic har generation G8 så har LG generation G6 eller G7 och annnan elektronik. Jag kan ha fel men jag har läst detta på något engelsk/amerikansk forum....
Det bästa sättet är att se plasman live. Känner folk som har LG plasmor och är helt nöjda.
Tillverkarna måste ju varje år komma med något nytt som drar uppmärksamheten åt sig så de brer på lite i deras uttalanden.

<{POST_SNAPBACK}>

Du förstår ingenting i detta fall.LG är en av fem tillverkare av paneler och gör således sina egna.Kolla fakta bättre!

Postad 09 september 2005 - 20:49

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du förstår ingenting i detta fall.LG är en av fem tillverkare av paneler och gör således sina egna.Kolla fakta bättre!

<{POST_SNAPBACK}>

Då ber jag om ursäkt!
Men jag undrar varför LG:s paneler är bara 10 bitar med 1024 gråskalor medans Panasonics:s paneler är 12 bitars med 2048 gråskalor.
Kan tillägga att jag har haft en LG PY10 och var nöjd med bilden men lämnade tillbaka den för oljudet som den förde p.g.a. fläktarna som satt i. LG hade löst fläktmonteringen med minsta möjliga kostnad d.v.s. som en sniklösning.
Vad jag förstår så kostar kvalite' d.v.s. koreaner kör med billig pris men tummar på kvalite'n...
Ville bara påpeka att man ska inte gå allt som skrives utan själv kolla plasman innan köp...

Postad 09 september 2005 - 21:17

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Den gamla Lg:n var väl 8 bitars så då är det väl en förbättring med denna, och den gamla fick ju ändå mycket goda omdömen.

Postad 09 september 2005 - 21:22

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Den gamla Lg:n var väl 8 bitars så då är det väl en förbättring med denna, och den gamla fick ju ändå mycket goda omdömen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ska inte argumentera mera.
Som jag skrev, gå inte på reklamen, kolla plasman innan ni bestämmer er! Det kan bli dyrt om man ångrar sig...

Postad 09 september 2005 - 21:57

Unregistered37295
  • Unregistered37295
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tja!

Har någon av Lg's plasma tv:n någon funktion som är snarlik Philips Natural Motion Scan eller vad det nu heter?

Har försökt hitta nåt om det på forumet men det verkar inte finnas något info om det.

Postad 09 september 2005 - 22:08

Seren
  • Seren
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Då ber jag om ursäkt!
Men jag undrar varför LG:s paneler är bara 10 bitar med 1024 gråskalor medans Panasonics:s paneler är 12 bitars med 2048 gråskalor.
Kan tillägga att jag har haft en LG PY10 och var nöjd med bilden men lämnade tillbaka den för oljudet som den förde p.g.a. fläktarna som satt i. LG hade löst fläktmonteringen med minsta möjliga kostnad d.v.s. som en sniklösning.
Vad jag förstår så kostar kvalite' d.v.s. koreaner kör med billig pris men tummar på kvalite'n...
Ville bara påpeka att man ska inte gå allt som skrives utan själv kolla plasman innan köp...

<{POST_SNAPBACK}>

Som JonasJansson skrev -> "PX4:an har inga fläktar och är knäpptyst, tror inte dom stoppat dit nått som skulle göra den sämre, och de har nog lärt sig av PY10:an."

Koreanerna har, som han skrev, säkert lärt sig en läxa och fixat en MVG-vara till oss.

Postad 09 september 2005 - 22:17

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Då ber jag om ursäkt!

<{POST_SNAPBACK}>

Som JonasJansson skrev -> "PX4:an har inga fläktar och är knäpptyst, tror inte dom stoppat dit nått som skulle göra den sämre, och de har nog lärt sig av PY10:an."

Koreanerna har, som han skrev, säkert lärt sig en läxa och fixat en MVG-vara till oss.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du med säkert?
Det bästa är ju att undersöka om de har fixat att montera fläktarna i de nya modellera innan man köper dessa....
Jag hoppas och tror att de har lärt sig läxan efter alla returer de har fått p.g.a. att deras plasmor låter som faan...
Lyssna innan du köper...
Edit:
I LG:s senaste manual angående fläktljud har de gjort ett tillägg så att kunden ej kan klaga på fläktljud som jag gjorde. Kan tala om att jag fick pengarna tillbaka p.g.a. att fläktarna i plasman lät som sju svåra år...
Så som jag skrev tidigare kolla fläktljudet! Det luriga är att ljudet blir högre p.g.a. att lagren i fläktarna slits...
Jag pratar om de högupplösta versionerna d.v.s. 1024X768... De drar mera effekt än de lågupplösta 852X480...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 09 september 2005 - 23:17.

Postad 10 september 2005 - 10:49

danbys
  • danbys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Då ber jag om ursäkt!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du med säkert?
Det bästa är ju att undersöka om de har fixat att montera fläktarna i de nya modellera innan man köper dessa....
Jag hoppas och tror att de har lärt sig läxan efter alla returer de har fått p.g.a. att deras plasmor låter som faan...
Lyssna innan du köper...
Edit:
I LG:s senaste manual angående fläktljud har de gjort ett tillägg så att kunden ej kan klaga på fläktljud som jag gjorde. Kan tala om att jag fick pengarna tillbaka p.g.a. att fläktarna i plasman lät som sju svåra år...
Så som jag skrev tidigare kolla fläktljudet! Det luriga är att ljudet blir högre p.g.a. att lagren i fläktarna slits...
Jag pratar om de högupplösta versionerna d.v.s. 1024X768... De drar mera effekt än de lågupplösta 852X480...

<{POST_SNAPBACK}>

Så vitt jag förstår har bara LG's högupplösta plasmor fläktar eftersom de genererar betydligt mer värme än de lågupplösta. Har en PX4RV och den har ingen fläkt.

Postad 10 september 2005 - 17:28

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Kan också tillägga att jag har haft 2 st py10 hemma och dom lät som en borrmaskin och jag klagade och fick mina pengar tillbaka.
Lyssna på tv´n först är ett tips, men som sagt hoppas att dom har lärt sig av py10 annars är dom nog illa ute tror jag. ;)

Postad 12 september 2005 - 12:26

Unregistered79bc8481
  • Unregistered79bc8481
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Screw it! :) Jag vill ha en i alla fall :lol:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.