Personligen skulle jag nog säga Eagles - Hell Freezes Over... Tycker den slår det mesta.......
Men det finns redan en tråd om detta ämnet så kolla där så lär du nog hittat något som du gillar Musik-dvd
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 26 July 2005 - 14:38
Tjänare!!!
Personligen skulle jag nog säga Eagles - Hell Freezes Over... Tycker den slår det mesta....... Men det finns redan en tråd om detta ämnet så kolla där så lär du nog hittat något som du gillar Musik-dvd Postad 26 July 2005 - 18:42
Slog ihop två trådar till en som handlade om samma sak.
Använd gärna sökfunktionen innan ni postar en ny tråd. Postad 27 July 2005 - 17:17
Nån fler som har lyssnar på Ronan Keating Live - from The Royal Albert Hall? Var riktigt skumt ljud på den - lågt inspelat + ljudbugg i början?
Undrar även om nån har Sheryl Crow - C'Mon America 2003 - Live DVD'n? Om nån har det, har ni samma problem att konserten fryser/fastnar just när låten Soak Up The Sun börjar? Redigerat av Meganeoman, 31 August 2005 - 16:31. Postad 12 September 2005 - 00:06
Tjena Jag tänkte först skriva Iron Maiden - Rock In Rio när jag såg tråden... men trots allt blir det: Eagels - When Hell Freezes Over Trots att den känns lite felmixad emellanåt Hade ljudet varit bättre än det är på Metallica:s Live Shit - Hade den vunnit lätt... synd att det inte är bättre ljud... /Passerati Postad 14 September 2005 - 19:54
Jag säjer bara Rush in rio, det är den bästa live konsert jag varigt med om
Postad 14 September 2005 - 20:53
Solklar etta: Dave Matthews Band - The Central Park Concert
Exempel på andra som åker på ofta är: Sting - Brand New Day Dave Matthews Band - The Gorge No Doubt - Rock Steady David Gray - Live at the Point Norah Jones - Live in New Orleans Sade - Lovers Live Postad 18 September 2005 - 20:47
Ni har ju missat The King
Elvis - That's the way it is, En underbar dvd från hans legendariska konserter 1970. Elvis Presley - 68 Comeback special deluxe edition Kungens comeback från -68. Underbart ljud och bild. Postad 06 October 2005 - 17:35
Roger Waters "In the Flesh" har både bra ljud, framförande och musik.
Ungefär hälften av materialet är från Pink Floyd-tiden. Jag tycker att det här slår Pink Floyd. En rätt bra grej är att man kan få fram en textremsa på det de sjunger om man vill. Postad 06 October 2005 - 18:55
Tycker verkligen ni ska köpa er Red hot chili peppers, live at slane castle.
Det svänger bra, som vanligt är Kiedis sång inget man hänger i granen, men det är tajt och svängigt som tusan. Chad Smith+Flea=grym duo! Postad 01 December 2005 - 16:29
Fleetwood Mac - The Dance
Riktigt bra liveframträdande med superbt ljud. Redigerat av Unregistered4a11f04a, 01 December 2005 - 16:30. Postad 04 July 2006 - 15:21
Nightwish - End of an era. Mycket bra ljud, skönt att få rasta högtalarna ibland
Shania Twain - Live in Chicago. Bra ljud samt grym spelning / Hifighost Postad 11 July 2006 - 20:57
Den kommer i morgon och heter PULSE med Pink Floyd som är helt ensamna om att ligga på den nivån dom gör för deras konserter är helt magiska och bjuder på en ljusshow som ingen kommer i närheten av och det måste upplevas bara.
Det har sagt många ggr men dom står helt ensamna på tronen när det gäller konserter med denna enorma ljus show som dom bjuder på om dom nu spelar vilket dom inte gör längre enligt David:G (Lead gitarr o sångare)som säger att det inte blir fler konserter med detta legendariska band They are still the Kings. //Golfen Postad 17 July 2006 - 21:49
No Doubt: Live in the tragic kingdom 1997 (DVD). Nyrelease på en helt underbar spelning som jag såg på Canal+ för många år sedan, Jag har letat efter den konseren länge, och förra månaden släpptes den.
Sen är Gwen så otroligt het i den spelningen oxå. Hon ser ut som "tank girl"
Redigerat av Unregistered8147b14e, 17 July 2006 - 21:50. Postad 18 July 2006 - 21:14
Fick hem idag:
AC/DC Stiff upper Lip Kanon bra bild och likaså ljudet, sen är ju Angus så jäkla skön på scen! Postad 22 October 2006 - 20:29
Någon som har tips på någon/några musik-dvds med bra ljud och bild? Såg nyss Phil Collins - Farewell tour, den var det riktigt bra ljud på. Dock jämförde jag den lite emot metallicas s&m som har ett rätt kasst ljud. Kan beror på att den dvd släpptes för bra länge sedan också.
Postad 23 October 2006 - 09:50
jag gillar robbie williams - live at knebworth. Bilden är fantastisk. Dock låter DTS-spåret skumt, medans DD 5.1 vinner.
Ni hifinerdar, hehe, jag hoppas ni inte har missat Bela Fleck & The FleckTones - Live At The Quick. Det går egentligen ut på att dom samlar ett gäng roliga snubbar från olika kulturer och lirar lite roliga instrument på sitt eget sätt. Fantastiskt roligt att höra amazing grace på bas EDIT: Robbie Williams - Live at the Albert (live in albert hall) har grymt sound enligt mig. Är jazz-inspirerat med trevliga flickor Redigerat av WmBrejzer, 28 October 2006 - 16:03. Postad 26 October 2006 - 05:27
Coldplay - Live 2003. DD 2.0, DD 5.1, DTS 5.1. (Följer också med en CD med de flesta låtar)
Goldfrapp - Wonderful Electric, Live In London. DD 5.1, PCM 2.0. <-- Sweet! Eller sök på google efter: dsotm dvda Postad 26 October 2006 - 07:52
Här kommer mina favoriter utav de som jag äger:
Metallica - Cunning Stunt Bruce Springsteen - Live At New York Dessa två kan du köpa utan att fundera. Bruce-konserten är en BBC/HBO-produktion dessutom Postad 26 October 2006 - 21:35
verkligen ingen mer som har en kommentar om Bela Fleck? Är lite förvånad måste jag säga
Postad 27 October 2006 - 21:22
Just nu går "Joe Bonamassa - Live at the Rockpalast" nästan varannan dag. Svängig bluesrock i 5.1 Dts. Demades av AV / Arcam på Arkenmässan. Finfin kvalitet på inspelningen.
Postad 27 October 2006 - 22:34
Kollade länken ovan och hittade direkt:
Eagles - Hell Freezes Over vilken jag saknade i denna tråd då den är den absolut den bästa musik DVD jag hört, kristallklart ljud och bra bild. Sen handlar det väl ganska mycket om egen musiksmak, vad man uppfatat som bra. Hälsningar Pelle Postad 28 October 2006 - 07:21 Mycket trevligt ljud på den som sagt men jag har ännu inte tagit mig igenom den helt. Vilket sömnpiller till musik. Antar att någon mod kan vara vänlig och flytta dessa inlägg till den gamla tråden? Postad 30 October 2006 - 09:42
Eaglesplattan är ju bra låtar och bra ljud, men som sagt lite trist som konsert!
Postad 31 October 2006 - 22:51
John legend - Live at the house of blues... kanon ljud! Och mycket bättre än hans vanliga cd skiva
Postad 31 October 2006 - 23:47
Jag vill tippsa om FAITH HILL- WHEN THE LIGHTS GO DOWN.
Riktigt skön dvd, bra ljud & bild samt lite bakom kulisserna och inte enbart konsert. Verkar finnas i olika versioner, den jag äger har dock både DD2.0, DD 5.1 samt DTS 5.1. DTS ljudet är den mixningen som jag gillar mest på denna skiva. //Daniel Postad 04 November 2006 - 12:54 Done! //Loofy Postad 05 November 2006 - 18:03
1. TOTO LIVE IN AMSTERDAM
2. Alisson Krauss & Union Station - Live 3. Eagels Asså jag ÄLSKAR att se äkta musikanter spela live, när knappt en enda ton är fel. Blir så inspirerad asså. Jag kan varmt rekomendera dessa dvd´s och framförallt toto, där bland världens bästa musikanter live visar ungefär hälften av hur duktiga och samspelade de är. För stämningens skull så finns ju alltid: 4. Robbie Williams 5. Metallica Postad 07 November 2006 - 22:28
Nightwish - End of an Era
Sista spelningen med Tarja i bandet. Otroligt känsloladdad konsert och riktigt bra ljud- o bild-kvalité. Värd sin vikt i guld Postad 11 November 2006 - 08:54
Status Quo-Just doin it-Live 2006
Helt suverän Musik-DVD med ett mycket bra ljud. Helt i klass med min tidigare referens Eagles-Live in Melbourne Postad 11 November 2006 - 21:33
Billy Idol - VH-1 storytellers DTS
David Gilmour - In Concert DD Dire Straits - Sulten Of Swing PCM Det bästa ljudet enligt mig. Kanske inte bäst musik Postad 23 November 2006 - 17:55
Får ställa mig in i ledet som föreslår Diana Krall - Live in Paris. Himla trevligt, detaljerat och luftigt ljud. En sak stör mig dock. Pianot är väl mycket utstyrt till höger surr tycker jag. Någon mer som har lite ont av detta?
Postad 26 November 2006 - 17:43
The Knife - Silent Shout -- An Audio Visual Experience är riktigt härlig. Detta förutsätter nog att man gillar The Knifes lite speciella musik, mina vänner gör det helt uppenbart inte...
Postad 27 November 2006 - 16:29
Har nyss avslutat Kamelot - One Cold Winter Night.
Väldigt, väldigt skön konsert, bra ljud men kameraarbetet kändes lite billigt men än en gång riktigt skön att lyssna på! Postad 28 November 2006 - 22:19
Kan bara hålla med rolkanos om att "Just doin it" med Status Quo har grymt ljud och vilket jä**a drag sen då!!
110% rock n roll!! Postad 28 November 2006 - 23:11
Arch enemy - Live apocalypse.
Underbart tajt och fruktansvärt bra gitarr och trumljud. DTS - ljud Europe - live from the dark. Kommentarer överflödiga. Europe. Postad 28 November 2006 - 23:14 Kan bara hålla med, helt helt underbar // Hifighost Postad 30 November 2006 - 20:06
Status konserten ni nämner, den e bra. Men jag tycker nog att ljudet skulle vara bättre faktiskt (lite för grumligt och orent, fast jag är rätt petig...
Jag köpte Ulf Lundells första dvd härom dagen, Live in Tyrol. Den var fantastiskt bra!! Bild och ljud är kanon! Sen har den 4.0 istället för 5.1 vilket blir mycket bättre, bara frontarna och lite ev. akustik känsla med publik i surrounderna. Det bästa ljud jag hört på live dvd och jag har sett ett antal... endast Cream live in Royal Albert Hall 2005 har ljud som är i klass med Uffes dvd av de jag har sett. Redigerat av Unregistered94d65f28, 01 November 2007 - 22:30. Postad 30 November 2006 - 20:21
Kan bara hålla med totobbe....
1. TOTO LIVE IN AMSTERDAM Det är Toto när dom är som bäst! Ljudet och bilden är toppklass! Postad 30 November 2006 - 20:23
Jaha, då får jag lägga till min absoluta favorit:
The last waltz - The Band Riktigt, riktigt bra! Postad 03 December 2006 - 17:47
För er som gillar rock/blues så måste jag tipsa om Joe Bonamassa - Live at Rockpalazst.
Det är en klubbspelning så ljudet håller inte Eagles-kvalitet och det är ingen fantastisk scenshow, men killen har attityd och han vet hur man hanterar en gitarr Han spinner loss med solon under i stort sett varje låt så det kan bli lite mycket. Brukar dra igång den och spela några låtar för att rensa öronen ibland. Postad 03 December 2006 - 18:51
Den dvd'n fick jag hem i fredags och har lirat den på hög nivå här hemma.
Kan intyga att han är riktigt grym med sin gura Kan även rekommedera Jon Lord - The Hoochie Coochie Men - Live At The Basement Ruggigt bra klubbspelning med skön blues Postad 12 December 2006 - 21:48
Ingen som vet om Metallica har nån ny konsert på DVD på G? Med bra ljud!
Postad 14 December 2006 - 12:36
Rammstien live in berlin
cunning stunts med metallica pulse med pink floyd grymma alla 3 Postad 15 December 2006 - 18:24
Jag får passa på att tipsa om tre dvd som jag fick hem här om dan.
Magnum - Livin the dream. Är du ett magnum-fan köp den!! Queensryche - Operation Livecrime. Har haft den på vhs länge, skönt med dvd. En klassiker. Tnt - Live in Madrid - Tony Harnells röst är enastående. Han låter lika som för 20 år sen, grymt. Gillar du dessa grupper, kan jag starkt rekomedera att lägga in en beställning. Redigerat av Unregistered44e420db, 15 December 2006 - 18:24. Postad 20 December 2006 - 18:52 Håller med Primartin, otroligt bra DVD-utgåva, och dubbeldisc dessutom. Gitarristen Michael Amott är ju en riktig riff-gud. Kul med trumsolo också. Högsta betyg!!! 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |