Jag får titta mycket på Band of Brothers of Generation Kill tills denna visas på TV!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
119:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
214:- |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 03 mars 2010 - 17:30
Jag får titta mycket på Band of Brothers of Generation Kill tills denna visas på TV!
Postad 04 mars 2010 - 11:09
En månad kvar, har väntat sååå länge på detta
![]()
En månad!? Premiär den 14:e Mars ju!

Postad 08 mars 2010 - 18:11
Som med Flags Of Our Fathers som jämfördes med den bättre Letters From Iwo Jima går det samma väg med Pacific, jämförs direkt med BoB och Rädda Menige Ryan, det som sägs är bl.a att Pacific inte är lika lysande, den håller lägre klass och är betydligt våldsammare, så för dem som förväntar sig urbra tv krigar serie kan nog dra ned förväntningarna något. Det kan man helt enkelt beskylla Spielberg och Hanks som höjde standarden på krigar filmerna till en helt annan nivå än vad man tidigare sett och gjorts.
Frågan är hurvida recenten sett hela serien eller endast första avsnittet?
Men det stod om första timmen och sedan hur slagen började och en del olika platser, antar att de spanat in samtliga 10 timmar av hela serien. Men krigar grejer på film brukar sällan bli dåliga, dock vet vi hur det gick med Flags vs. Letters där flags bleknade något i jämförelsen.
Europa scenen var oss närmare och utgången av detta betydde mer för oss personligen än stilla havet som är ett helt annat ställe vars krigsskådespel saknar motstycke. Kriget mot japanerna var blodigt, japanske soldaten beskrivs som antingen otroligt modig eller otroligt galen.

Postad 12 mars 2010 - 00:53
WASHINGTON — Tom Hanks, Steven Spielberg and Elizabeth Dole welcomed 250 veterans to the World War II memorial Thursday to honor their service and introduce a TV miniseries on the battles of the Pacific.
HBO and a nonprofit group brought the veterans to Washington to mark the premiere of a 10-part series called The Pacific. It begins Sunday and focuses on the lives of U.S. Marines fighting the Japanese after the attack on Pearl Harbor.
The project follows the Band of Brothers series in 2001, which focused on the war in Europe.
"We did it because all of you are the greatest stories ever told," Spielberg told the veterans. Such movies and TV series are critical, he said, because "with each passing generation, more and more people are forgetting about World War II."
Hanks said ordinary Americans hate going to war, but they made the difference in World War II.
"You defined peace with these four words: The Americans are here," he told the veterans.
A decade earlier, Hanks raised money to build the memorial on the National Mall. It opened in 2004 and features pillars for the Atlantic and Pacific theaters of war.
Fred Rose, 87, of Barberton, Ohio, made his first visit to the granite memorial for the event. He said the monument was "wonderful" and nearly cried after hearing accolades from Spielberg, Hanks and others.
At one point in the war, Rose's tank was sunk in the first wave of an attack, and the young soldier lost his helmet and other equipment.
"My buddies got killed," he said. "But I got out. I don't know how. ... I must have had a guardian angel."
Dole stood in for her husband, former Kansas Sen. Bob Dole, a World War II veteran hospitalized with pneumonia. She saluted the work of the Honor Flight Network, which brings World War II veterans to Washington to see the memorial built in their honor.
usa today
Postad 13 mars 2010 - 12:21
/C
Postad 13 mars 2010 - 12:26
Har Canal+ sportkanaler och trodde aldrig att jag skulle skaffa filmpaketet, men nu är det gjort enbart för att kunna se den här serien i HD. (40 kr extra per månad)
/C
Ha, ja, 50% av anledningen att ha C+ film är nog just deras serier... C+ sport för att de är inte kostar så mycket extra mot bara film...
sicken rävsax. De lurar en allt att spendera massa pengar på något man egentligen inte behöver

Postad 14 mars 2010 - 08:26
Postad 15 mars 2010 - 08:43
När kan man köpa boxen?
Typ halvår efter serien visats på TV är väl inte helt osannolikt? Ja, först ska den ut via betalkanaler. Sedan kanske via reklamkanaler. Någonstans däremellan kommer kanske en engelsk version och efter andra visningen en global utgåva med svenska texter.
Typ.
men andra ord - GE DIG TILL TÅLS, den kommer men det dröjer. Den hade förfanken premiär i USA på TV för mindre än en vecka sedan!
Postad 15 mars 2010 - 14:12
oops, en söt tjej oxo...
Jaa

Edit: Såg precis klart första avsnittet! Jääävlar va' bra - men är tyvärr inte (än så länge) bättre än BoB.
För övrigt så släpps The Pacific på Blu-ray "in time for Father's Day"!
Redigerat av Kalekulan, 15 mars 2010 - 16:11.
Postad 15 mars 2010 - 17:02

Postad 15 mars 2010 - 17:08

Om ni reggar er tror jag. Har själv inte testat.
Jag gillar att den är
Är dock lite besviken på musiken... Den var inte så bra som jag hade hoppats på - långt ifrån Band of Brothers...
Redigerat av Kalekulan, 15 mars 2010 - 17:10.
Postad 15 mars 2010 - 17:36
Okej, ingen diskussion om det här för säkert kommer några klaga på flash...men den fungera bra
Redigerat av Monshi, 15 mars 2010 - 17:37.
Postad 15 mars 2010 - 20:25
När kan man köpa boxen?
Fars dag enligt blu-ray.com
During the Atlanta premiere of the HBO ten-part "miniseries event" The Pacific, it was announced that it will be available for purchase on Father's Day weekend, which probably means a release date of June 15, a mere month after the last episode airs. Although only DVD was explicitly mentioned in the announcement, it clearly will come out in high-def as well, as the HBO website already features DVD and Blu-ray versions. No other release details are available at this early stage.
The Pacific was produced by Tom Hanks, Steven Spielberg, and Gary Goetzman, like the Emmy-winning miniseries Band of Brothers. It aims to deliver a realistic portrait of WWII's Pacific Theatre as lived by three US Marines, from Guadalcanal to Peleliu to Okinawa. It is based on two books by USMC veterans: With the Old Breed by Eugene Sledge and Helmet for My Pillow by Robert Leckie.
Postad 15 mars 2010 - 22:29
kan inte se den på hbo sida, jag sitter i fel världsdel
hur gör jag?
1: Skaffar CD... HD-upplösning om några veckor
2: Alternativ letar reda på någon sida som spoofa din IP-adress...Det finns gott om dem fast de brukar vara populära.
Postad 16 mars 2010 - 08:50
kan inte se den på hbo sida, jag sitter i fel världsdel
hur gör jag?
Sitter du i USA eller vadå? Jag fick igång den och jag sitter ju i Sverige...

Postad 16 mars 2010 - 13:35

Väntan har ju varit lång efter att få se The Pacific och det känns ju underbart att den äntligen börjat visas på TV! Jag sitter nästan och har lite ångest redan nu vad jag ska längta efter när de 10 avsnitten har visats. Hoppas att Spielberg och Hanks producerar fler krigsserier i framtiden (jag hade gärna sett någon BoB-liknande serie i Vietnam-kiget).
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 16 mars 2010 - 13:36.
Postad 16 mars 2010 - 19:12
Postad 17 mars 2010 - 09:31
Ser framemot det här, om det blir hälften så bra som BoB så är jag väldigt nöjd, blir det lika bra så blir jag förälskad (igen) och om det skulle kännas bättre än BoB (osannolikt) så jaa...

Postad 17 mars 2010 - 20:33
After information recently posted regarding an upcoming Blu-ray release of the HBO miniseries The Pacific, the studio has requested the removal of the video mentioning that the miniseries would be released on disc in time for Father's Day. HBO also clarifies that, while an exact release date has not been announced, it will not come out "any earlier than the second half of the year."
Postad 17 mars 2010 - 21:47
Eller hur!Har premiär 4 april på canal + här i sverige, sänds då även i HD.

Postad 18 mars 2010 - 17:49
Postad 18 mars 2010 - 18:28
På SVT först i slutet av året. Kan man räkna med ett DVD/BD släpp innan det tror ni? Menar svensk utgåva då.
Seriöst. Varför läser du inte i tråden?
Postad 20 mars 2010 - 19:01
Seriöst. Varför läser du inte i tråden?
Det har väl inte diskuterats något om en svenskutgåva sedan det blev klart att SVT sänder serien först i slutet av året? Hittar förresten ingenstans i tråden där det nämnts överhuvudtaget att den ska visas på SVT och inte någon reklamkanal som det spekulerats i.
Det är klart att ingen här VET när den kommer men jag tycker jag har rätten att fråga vad folk tror. Hur mycket har SVT att säga till om när det gäller ett DVD/BD släpp?
I klartext, kan man hoppas på en svensk release innan jul även om inte SVT får tummen ur arslet.
Hänvisa gärna till ett inlägg# ifall det varit uppe tidigare. Jag kan i alla fall inte hitta det.
Postad 20 mars 2010 - 19:16
Postad 22 mars 2010 - 18:38
Har sett första avsnittet och tycker det var riktigt dåligt faktiskt. Gillade BoB som jag sett ett par gånger, men denna serie var inte engagerande någonstans. Iaf inte första avsnittet - får hoppas det tar sig i senare avsnitt...Sett första avsnittet av The Pacific nu och hittills tycker jag att serien håller mycket hög klass. Det är för tidigt än att säga om den är bättre eller sämre en BoB, men jag tycker "känslan" verkar vara desamma och jag är övertygad om att jag kommer köpa serien på Blu-ray så fort den släpps. Just nu sitter jag bara som på nålar och väntar på nästa avsnitt.
Postad 22 mars 2010 - 21:06
Postad 23 mars 2010 - 11:45
Postad 23 mars 2010 - 12:11
Postad 23 mars 2010 - 12:23
Skulle hellre vilja se en BoB i Tyskland eller Sovjet under andra världskriget. Vietnamkriget var bara ett riktigt skitkrig. Spielberg skulle aldrig göra en film om amerikanska soldater där de framstår som monster eller liknande.
Vietnamkriget? Nu är du ju ca 25 år fel i tiden. Att man som amerikan väljer att spegla denna del av WW2 är ju inte så konstigt. Kriget mot Japan var fruktansvärt smärtsamt i termer av förluster, samtidigt hade man troligen ett extremt behov av att hämnas Pearl Harbour som mig veterligen är det enda (?) större anfallet som någonsin skett på Amerikansk mark av annan nation.
Att spega Sovjet är ju "ointressant" då detta var Tysklands krig, och kriget mot Tyskland är ju återgett i och med Band of Brothers.
Postad 23 mars 2010 - 13:40
Postad 23 mars 2010 - 14:59
Smaken är som baken (skitig...).Har sett första avsnittet och tycker det var riktigt dåligt faktiskt. Gillade BoB som jag sett ett par gånger, men denna serie var inte engagerande någonstans. Iaf inte första avsnittet - får hoppas det tar sig i senare avsnitt...

Såg andra avsnittet idag och nu börjar jag få lite hum om karaktärerna och vem som är vem. Som sagt så älskar jag känslan i den här serien och jag kommer absolut följa den vecka för vecka (förutom de två kommande veckorna nu då jag drar till Thailand).
Postad 23 mars 2010 - 15:50
Förlåt? Är inte jag tekniskt? Vad för slags kul är det att se avsnit på avsnitt via HBO till datorn?Verkar som om du är avundsjuk för att du inte är teknisk nog att se den på annat sätt. Om jag var du så skulle jag inte bry mig.
Avundsjka har de som vet vilken slags tavla jag har hängades på väggen här hemma som ingen annan i sverige har

BoB vietnam lär aldrig ske, inte med/av det här gänget i alla fall. Ett helt annat krig med helt andra förutsättningar.
Spielberg och Hanks är inne på en annan generation och så lär det förbli.

Postad 23 mars 2010 - 16:22
Förlåt? Är inte jag tekniskt? Vad för slags kul är det att se avsnit på avsnitt via HBO till datorn?
Avundsjka har de som vet vilken slags tavla jag har hängades på väggen här hemma som ingen annan i sverige har![]()
Se på datorn? Jag skickar ut 1080i-material från datorn till projjen.
Tss... Jag har bättre grejer

Redigerat av Kalekulan, 23 mars 2010 - 16:24.
Postad 23 mars 2010 - 17:09

Om du betalar fett ca$h mycket kan du säkert köpa dig ett eget

Allt som allt har man väl signaturer av 25-30 veteraner.
Postad 23 mars 2010 - 17:18
Du har blandat ihop två krig..
Nej? Jag vet att det är två olika krig... Jag har inte sagt att det är ett och samma krig heller. Jag svarade på inlägget ovan där en sa att han skulle vilja se en serie om Vietnamkriget - jag sade jag inte tyckte det. Förstår inte vara ni tror att jag har blandat ihop två krig.
Mina papper finns i bara 850 ex
Om du betalar fett ca$h mycket kan du säkert köpa dig ett eget![]()
Allt som allt har man väl signaturer av 25-30 veteraner.
Tja, min jacka finns ju bara i ett enda exemplar så

Postad 24 mars 2010 - 15:39
Smaken är som baken (skitig...).
![]()
Såg andra avsnittet idag och nu börjar jag få lite hum om karaktärerna och vem som är vem. Som sagt så älskar jag känslan i den här serien och jag kommer absolut följa den vecka för vecka (förutom de två kommande veckorna nu då jag drar till Thailand).
Ja känslan i serierna är svårslagen
för övrigt piper jag också iväg till thai imorgon, gött och slippa snön som förhoppningsvis är borta när jag kommer hem
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar