Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Nya" Panasonic TX-36L35D för 15995:-

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 May 2004 - 15:48

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Jag var iväg och kollade på L35D idag. Wow vilken bild!! De körde Sagan om Ringen med komponent och progressive scan. Väldigt kontrastrik och skarp bild med fina färger och svärta. Jag noterade ett visst rött färgstick i vita partier vilket säljaren förklarade med att man hade en varm färgskala inställd. Vid kontroll stod den ändå på normal. När vi sedan switchade över till analog TV-bild visade inställningen varm. Kanske har TV'n separata minnen för olika bildkällor.

Vid analog TV-bild var texten initialt lite "fluffig" eller oskarp. Genom att reducera skärpan blev texten dock skarp igen, märkligt nog. Nu är ju antennsignalen hos de flesta butiker under all kritik så man kan egentligen inte dra några större slutsatser om tevens egenskaper baserat på den analoga TV-bilden. Geometrin i 4:3-läget var inte 100% men ändå godtagbar. Tror inte man kollar på TV med svarta balkar i sidorna utan man kör nog något zoomläge.

Frågan är om det går att motivera den betydligt dyrare apparaten PD36D om man bara tänker köra digitalt material (DVD progressivt och digitalTV). Gör Acquity och 3D-kamfilter så mycket mer för bilden att man gladeligen hostar upp 10 loppor till? Visst, designen på L35D är väl inte toppmodern men priset gör det lätt att ha överseende med det.

Kort sagt: finns det någon på forumet som jämfört de två modellerna sida vid sida?

Postad 24 May 2004 - 08:11

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Det låter ju kanon för mig detta, som kör i stort sett bara digitala källor, visst kikar på VHs oxå ibland men då får man väl ta att bilden e lite sämre.
Men nu måste jag höra igen, NÅGON som vet en affär i Sthlm. som har denna TV? Jag vill iaf. SE den själv innan jag köper.......

Postad 24 May 2004 - 11:26

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Låter som ett mycket intressant alternativ. Någon som vet ngn butik i Malmö eller Göteborgsområdet som har denna modell inne så att man kan kolla på den?

Postad 24 May 2004 - 12:34

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jag fick Expert's reklamblad, där säljer dom denna tv för 14.995:- vid tecknande av 24 mån boxer, 15.995:- utan boxer.

Kolla på din lokala Expert-butik om dom har den inne....

Postad 24 May 2004 - 12:36

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Va inne i min närmsta Expert butik i fredags, inte en Panasonic TV så långt ögat såg.....Detta var i Täby centrum......

Postad 24 May 2004 - 12:53

spectrum50
  • spectrum50
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Var en sväng nere på Panasonic-center i Ringens köpcenter idag. Där hade dom en PL36 modell som tydligen var sista exet för 19995:-

Hur bra och gammal den är vet jag inte, men köper man en PD36 från Tyskland ink frakt för 19100:- så låter det ialla fall mer prisvärt.

Postad 24 May 2004 - 13:38

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Nu finns där 2 st recensioner...
http://se.pricerunne.../201235/reviews

Postad 24 May 2004 - 13:45

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Jepp, såg recensionerna på pricerunner...
Kollade även in den bänk från IKEA som han rekommenderade att köpa istället för orig bänk.
Sanslöst, utseendet är nästaqn exakt lika för en bråkdel av pengarna...

Postad 25 May 2004 - 06:05

Unregistered91705c63
  • Unregistered91705c63
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Tycker fortfarande det låter för bra för å va sant  ;)

Sant är det i den bemärkelsen att dom helt enkelt tagit det nya bildröret och lagt i sin gamla 8-bitars elektronik, därav priset. På de nyare apparaterna kör de med 10-bitars teknik.

M

läser man på panasonics hemsida så verkar det vara 10bitars?
http://www.panasonic...?pageID=1035740

Digital chassis 10-bit/8-bit = 10 bit

Postad 25 May 2004 - 09:49

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Tycker fortfarande det låter för bra för å va sant  :)

Sant är det i den bemärkelsen att dom helt enkelt tagit det nya bildröret och lagt i sin gamla 8-bitars elektronik, därav priset. På de nyare apparaterna kör de med 10-bitars teknik.

M

läser man på panasonics hemsida så verkar det vara 10bitars?
http://www.panasonic...?pageID=1035740

Digital chassis 10-bit/8-bit = 10 bit

Verkar lite rörigt med det här vilket chassi den har, här är ett klipp ur en annan tråd här på foumet:

QUOTE (Knaz @ May 23 2004, 00:58 )
Tror nu du kommer bli nöjd för 14.000kr är det ett mycket bra köp. Även fast det inte skulle ha skadat med Aquity och 10bitars chassi+snyggare design. Men man kan inte få allt för 14.000kr.

hej Knaz!

Panasonics sida så står det att den har 10bitars chassi. för det är väl samma TV? TX-36PL35 Eller är det en annan variant?

Edit:
Panasonic i Tyskland så står det att TX-36PL35D har 8 bitar. Frågan är då ifall det är olika varianter eller om det står fel på den svenska sidan?

Hmm lite off topic, sorry!

Mvh

TokeOrm

Postad 25 May 2004 - 11:40

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Maila och hör med Panasonic.

Panasonic är INTE snabba på att svara på mail... har fortfarande inte fått svar på en fråga ställd för 2 veckor sedan.

Postad 25 May 2004 - 16:42

Unregisteredc9903a7c
  • Unregisteredc9903a7c
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Maila och hör med Panasonic.

Panasonic är INTE snabba på att svara på mail... har fortfarande inte fått svar på en fråga ställd för 2 veckor sedan.

Det beror kanske på vad man frågar, eller så har du bara haft otur, mitt mail svarade de snabbt på, frågande dock inte om 8 resp 10 bitar (doh!)

hej jag är intresserad av en tv som heter TX-36PL35 på er hemsida. Efter ha letet lite på nätet så hittar jag en variant som heter TX-36PL35D (Panasonic Tyskland) och en variant som heter TX-36PL35F (Braskens TV). Är det samma TV fast med olika modellbeteckningar eller skiljer det något på modellerna tekniskt?

fick följande svar

Nej, det är ingen skillnad på apparaterna.
De kommer med olika sändningar

Hälsningar
Panasonic
Receptionen

Den tyska sidan säger 8 bitar och jag litar på det tyska ordingssinnet! :)
Och efter som det skall vara samma sorts tv så har den svenska således också 8 bitar, men vem bryr sig igentligen, bara bilden är bra. :unsure:

Tokeorm

Redigerat av Unregisteredc9903a7c, 25 May 2004 - 16:56.

Postad 25 May 2004 - 16:55

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Hej , mejlade Panasonic igår och frågade om det inte
skulle vara 8-bit på deras hemsida, Svar idag:

Hei,

Et 8 / 10 bits chassis kan kanskje like gjerne kalles 8-bit, men ettersom
det er 10-bit på den såkalte luminans-delen, er bilde-oppløsningen
tilsvarende 10 bit. Fargegjengivelsen vil ikke være like eksakt som på 10
bit, men likevel svært bra.

mvh,

Jarle Ruud

Skyride

Postad 25 May 2004 - 17:07

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Finemang!! Nu har Braskens till imorgon 13.00 att ge mig ett jä*ligt konkret leveransbesked! Annars avbokar jag tv'n där och handlar av Expert!

Lovade leveransdatum: 12, 19, 25, nu har 25 varit och nytt är 27...

Postad 25 May 2004 - 17:52

Unregisteredc9903a7c
  • Unregisteredc9903a7c
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Perfekt Skyride! nu har vi fått svar på det. :)
Mozez du skall kanske uppdatera din sig nu när leveransdatum är senare? :unsure:
Hmm om du avbeställer så kanske Braskens får en över till snabb leverans...
:lol:

TokeOrm

Postad 25 May 2004 - 18:06

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Sådär då? :)
Om jag avbeställer får du gärna ta den...

Pratade med en bekant som är butikschef på Expert där jag bor, han gjorde mig ett nästan lika bra pris som hos Braskens... så vi får väl se!
Han kunde då garantera 2 dagars leverans!

Postad 26 May 2004 - 14:34

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Sådär!!
Nu har jag avbeställt tv'n och köpt en hos Expert! Ser framemot en tv på fredag! :)

Braskens: BLÄÄÄ!! :unsure:
Expert: TJOHOOO! :lol:

Postad 26 May 2004 - 14:40

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Sådär!!
Nu har jag avbeställt tv'n och köpt en hos Expert! Ser framemot en tv på fredag! :)

Braskens: BLÄÄÄ!! :unsure:
Expert: TJOHOOO!  :lol:

Trist att Braskens inte kunde leverera i tid och vi får hoppas att Expert kan hålla sina löften!!

Å så vill vi ha en utförlig recension när du fått Tv:n! :lol:

Postad 26 May 2004 - 14:43

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jo, tjifen på expert-butiken ringde direkt till Expert's lager och han skickar tv'n idag. 2 dagar upp så på fredag... och får jag den inte fredag är det 100% postens fel...

Han på Expert tyckte inte det var underligt att Braskens inte kunde leverera tv-apparaten, för tydligen har Expert köpt upp alla från Panasonic SWE, i och med de erbjudandet dom hade i sitt Expert-blad... :)

Postad 26 May 2004 - 17:32

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Kan ju förstå att de planerar att sälja en massa Panasonic på Expert när de sätter ett ordinariepris på 25995kr och sedan att de säljer den för 14995kr(om man tecknar ett abb på Boxer i 12mån annars kostar den 15995kr)
Det ser ju ut som om de har sänkt priset med 10000kr.
Vilket i mina ögon inte är riktigt sanningen eller hur?
Men vad gör man inte för att sälja tvapparater nu till EM?
Nåväl, hoppas du blir nöjd med din TV samt att du skriver en bra recension på denna TV så vi andra kan bild aoss en uppfattning om hur den är, så vi kanske också kan köpa en i framtiden ;)

Postad 26 May 2004 - 17:38

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jo, den "prissänkningen" på 10.000:- är väl mest kosmetika i annonsen... nåja, hoppas ni bara vid gud att jag verkligen får den på fredag! ;)

Sen hur min recension kommer att vara... förmodligen WOW! :D Det enda jag jämför med är en skit-Philips... ;)

Postad 26 May 2004 - 18:46

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Även jag sällar mig till gänget av förväntansfulla! Beställde en Panna 35:a idag med "trolig" leverans nån gång efter pingsthelgen. 15 loppor är inget överpris för en så pass stor fin bild. Kombinerat med DVD och digital-TV ska bilden bli helt okej.

Nån som hittat något test på den? Har hittills bara sett 2 reviewer på Pricerunner.

Postad 27 May 2004 - 06:33

Unregistered241ea849
  • Unregistered241ea849
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ni blir inte missnöjda. Jag har haft min 36'a i tre veckor nu, och den lever upp till förväntningarna. Det enda jag saknar är en engelsk eller svensk manual till den (den är levererad från Tyskland), sedan skall jag plocka runt bland menyerna lite mer! Inga större problem, svärtan finns där, jag har hittills bara använt SCART-RGB, men väntar på en ny reciever så jag kan köra komponent... Bilden är mycket bra. Observera att Tv:n endast har en tuner, så vill ni använda bild-i-bild så får ni ansluta en video eller något....
Fjärren är plastig jämfört med min gamla Sony-fjärr, så jag kan rekommendera att ni skaffar en lärbar fjärr, eller att er reciever-fjärr kan lära sig kommandon.

Postad 27 May 2004 - 12:30

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Kul att höra att du är nöjd dmagnuss! Hur är det med geometrin i TV-bilden? Läste att någon hade s k "hängmatta" i ovankant.

Ang komponent så såg jag Sagan om Ringen via komponent med progressive scan PAL på Expert. Även i en väldigt välupplyst butik framstod bilden som strålande. Den hade grymt djup och visade verkligen alla nyanser av svart som finns i filmen.

Bild-i-bild borde funka bra för mig som kör digital-TV inkopplad på en RGB scartingång.

Har du kunnat jämföra bilden med PD30 som har Acuity? Den lär ju vara helt amazing.

Postad 27 May 2004 - 14:33

spectrum50
  • spectrum50
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jo, den "prissänkningen" på 10.000:- är väl mest kosmetika i annonsen

Nja, skulle nog kalla det falsk marknadsföring. För är det någon som sett den med ett pris på nästan 26000:-. På Panasonics sida så står det ca pris på 15995:-.

http://www.panasonic.se/pno/TX-36PL35/

hm, en liten pling till konsumentverket kanske gör susen.

HPESC Audio & Video säljer visst PD30 för 21000:-

http://www.hpesc.com/default.asp

Redigerat av spectrum50, 27 May 2004 - 14:45.

Postad 28 May 2004 - 12:36

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Ja se där... 2 dagar efter jag beställt på Expert har nu tv'n kommit! :rolleyes:
Nu måste jag bara vänta in sambon som slutar 15, sen åker jag och hämtar min nya tv!!

Dessutom måste jag ge 5+ till Webhallen, jag beställde en Xbox HD-pack igårmorse, och imorse hade jag det i brevlådan!!

Stort plus till Expert och Webhallen, ett stort "screw you" till Braskens!

Postad 28 May 2004 - 12:59

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Tycker du inte klockan går sakta plötsligt eller....  :rolleyes:

Vääääldigt... *trummar med fingrarna*...

Postad 28 May 2004 - 13:37

Unregistered3ad86eea
  • Unregistered3ad86eea
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
efter att ha tänkt köpa en sony 32" kollade jag runt på forumet och såg alla negativa åsikter av den tvn så fick rekomendation att istället kolla på en panasonic så kollade runt lite på deras sida och fick upp ett erbjudande om en 36" så åkte därefter o kollade "live" på tvn o måste säga att så jäkla dålig design har den ju inte så jag köpte en...sitter nu bara o väntar på att någon med STOR bil kommer hem så vi kan åka o hämta den.... :-)

Gott ifrån 28" till 36" wide på 4 timmar

Mm priset va väl rätt ok också 15000:-

Redigerat av Unregistered3ad86eea, 28 May 2004 - 13:38.

Postad 28 May 2004 - 14:11

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Mozez, vi ser fram emot en kort recension på din nya älskling! Det samma gäller dig dennislodh.

Själv får jag vänta på mitt ex minst en vecka till. Blev lite snål så jag beställde TV + bänk från en konkurrent till Expert. Men om nu Expert har köpt upp hela lagret så lär jag få vänta. Har redan satellitlåda så nått Boxerabonnemang. är inte aktuellt.

Good luck!

:rolleyes:

Postad 28 May 2004 - 14:14

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Köpte själv en 36pd30 med acuity för 28000kr förra sommaren, så denna
tv verkar vara ett klipp!

Postad 28 May 2004 - 14:17

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0

Jo, den "prissänkningen" på 10.000:- är väl mest kosmetika i annonsen

Nja, skulle nog kalla det falsk marknadsföring. För är det någon som sett den med ett pris på nästan 26000:-. På Panasonics sida så står det ca pris på 15995:-.

http://www.panasonic.se/pno/TX-36PL35/

hm, en liten pling till konsumentverket kanske gör susen.

HPESC Audio & Video säljer visst PD30 för 21000:-

http://www.hpesc.com/default.asp

Ja felaktiga jämförelsepriser är ett klassisk trick och inte tillåtet.

Postad 28 May 2004 - 14:50

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
I senaste Expertannonsen i Malmöregionens tidningar stod det inte längre något jämförelsepris på L35D.

Postad 28 May 2004 - 14:52

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0

Köpte själv en 36pd30 med acuity för 28000kr förra sommaren, så denna
tv verkar vara ett klipp!

Vore kul att veta hur L35D står sig mot PD30. Blir den fullständigt krossad eller är det bara en försumbar skillnad. Du får masa dig iväg till närmsta Expertbutik och kolla upp detta Per S :rolleyes:

Postad 28 May 2004 - 16:23

Unregisteredc9903a7c
  • Unregisteredc9903a7c
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
hallå Mozez!

Fick du någon TV?
Du kanske sitter som klistrad framför den! :rolleyes:

/TokeOrm

Postad 28 May 2004 - 17:26

Unregistered3ad86eea
  • Unregistered3ad86eea
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Har precis kopplat upp min och det mest negativa just nu är att man inge ens fick med en engelsk manual men ja menyer och allt är ju på svenska..........

Postad 28 May 2004 - 17:30

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Nuuu... :rolleyes:

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Har inte hunnit superkolla tv'n, men som första intryck: SUPERBRA!!
Mycket fin bild, till och med på våran kabel-tv som är väldigt sunkig, och från Boxen är den suverän! Mycket fina färger och svärta "out of the box"!
Ser inga problem alls med geometri, men då har jag å andra sidan inte kört någon test-skiva för ändåmålet. (Vilket jag nog aldrig kommer göra, det man inte vet...)

DÄREMOT har jag fastnad på en sak... har som sagt köpt HD-pack till xboxen och kopplat i via komponent till tv'n. Har i MS-menyn aktiverat 480p & 720p samt kör i NTSC. Då jag sedan startar xboxen blir bilden 2 delad, se bild nedan.
Postad bild

Har jag totalt missförstått någonting, men mo tv'n ska stödja progressiv scan, ska den då inte stödja Xboxen's 480p som många spel fungerar med??

Please hjälp mig någon som kan xbox!!!

I övrigt är jag 120% nöjd med tv'n so far!
Jag återkommer med lite mer synpunkter senare...

Postad 28 May 2004 - 19:22

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Oj! Jag är smått imponerad Mozez. Du har alltså ett flertal bilder uppe på webben bara timmar efter att du fått hem 78 kilo TV.

Det ser rejält bra ut det där. Dessvärre kan jag inget om spelkonsoller och bildupplösning men ett tips är att testa olika upplösningar, NTSC vs. PAL samt progressive vs. interlaced bild. Fast det har du säkert gjort. Återstår att testa vanlig komposit eller SVHS-anslutning för att utsluta att det är komponentkopplingen som strular.

TV'n ser enorm ut! Centen ser ju ut som en liten skokartong (no offence) på Pansonicen jämfört med hur den ser ut på din Pilips i galleriet!!

Kör hårt!

Postad 28 May 2004 - 19:27

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Oj! Jag är smått imponerad Mozez. Du har alltså ett flertal bilder uppe på webben bara timmar efter att du fått hem 78 kilo TV.

Det ser rejält bra ut det där. Dessvärre kan jag inget om spelkonsoller och bildupplösning men ett tips är att testa olika upplösningar, NTSC vs. PAL samt progressive vs. interlaced bild. Fast det har du säkert gjort. Återstår att testa vanlig komposit eller SVHS-anslutning för att utsluta att det är komponentkopplingen som strular.

TV'n ser enorm ut! Centen ser ju ut som en liten skokartong (no offence) på Pansonicen jämfört med hur den ser ut på din Pilips i galleriet!!

Kör hårt!

Ja, vad ska man säga... Man vill ju dela med sig av "upplevelsen"... och du har rätt, tv'n är STOOOOR jämfört med gammel-28-tummarn!

By the way, komponentingången är det inget fel på, den funkar finemang så länge jag inte slår igång 480p på Xboxen. Så jag tror inte det ligger i tv'n. (Om det nu inte är något kommando som aktiverar progressiv scan i tv'n, men hittar inget...)

Postad 28 May 2004 - 20:39

Unregisteredc9903a7c
  • Unregisteredc9903a7c
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
:rolleyes: Imponerande Mozez att du lyckades slita dig från Tv:n och posta lite bilder! :huh: Jag blir inte mindre sugen på en egen efter det.. Den ser dock lite ut som en utöende dinosaur, i alla fall på de första bilderna. Lite grå och plastig kanske, men vad gör väl det om bilden e bra ;) Tror verkligen att den är prisvärd, om man har plats för den. Återkom gärna lite senare med plus och minus. =)

Mvh

TokeOrm

Postad 28 May 2004 - 23:33

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Nu ska vi se...
TokeOrm: Jag skulle aldrig komma på tanken att lägga 10.000:- för snyggare plast!? ;)

Fick till det där med progressivt från xboxen, man måste gå in på "Bild"-menyn och ändra "Sökläge" till "Progressive".
Postad bild

Så... on to the synpunkts angående progressivt från xbox.
Allt är fotat på fri hand med min digicam, så bilderna är endast till för en ungefärlig måttstock. Dessutom är dom tagna på oftas mycket nära håll!
Modell för fotosessionen är "Project Gotham Racing 2".

Bild 1: Föreställer menyn på spelet, taget från ca 10 cm med makroläge.
Postad bild
Som ni ser så verkar prog.scan göra att bokstäverna "blöder" på vissa ställen. Inte vackert. Vanlig interlaced bild är här finare!

Bild 2: Förställer en mycket fin Skyline GTR...
Postad bild
Här syns det mindre, men fortfarande verkar det som att vissa detaljer "blöder". Givetvis syns det mycket bättre i verkligheten än att försöka fotografera en tv-bild... (färg, nyans och ljus-skillnader beror på kameran!)

Slutsats: Prog scan till tv är inte tillfredställande. OM nu inte jag har gjort något galet!? Men i fortsättningen kommer jag inte köra progressivt från krysslådan. En liten setback, men what the hell, bilden interlaced via komponent rockar ändå! :rolleyes: (Detta behöver inte betyda dålig prog.scan från andra apparater, observera att detta är min synpunkt på Xbox -> tv!!)

Så till film! Första filmen avklarad, det bidde "Underworld"... Jag satt större delen av filmen och var så jä*la tok-fascinerad av den otroligt skarpa bilden, det svarta svarta och dom genuina färgerna... (vad handlade filmen om, hmm, vampyrer? :huh:)
Jag blev varm i hela kroppen då jag såg hur utomjordiskt bra bilden är, kanske är jag vinklad att jag jämför med gammal 28" 50Hz, men jag är så nöjd som man bara kan bli!!
Här är en screenshot på filmen, här är det ju givetvis svårt att avgöra huruvida bilden är bra eller inte... men "ta mig på orden" då jag säger att bilden är suverän!
Postad bild

Slutsats overall:
Skulle någon fråga mig om tv'n är bra: JASkulle någon fråga mig om tv'n är prisvard: HECK YES!
Skulle någon fråga mig om tv'n funkar bra med Xbox-prog.scan: Nja!?
Skulle någon fråga mig om den är ful: Fritt fram att lägga 10k till på snygg plast! :D
Skulle någon fråga mig om jag är frälst: JAPP!

Disclaimer: Detta är mina högst personliga åsikter och skall inte användas som beslut i köp av tv! Jag rekommenderar fortfarande alla att titta på apparet och jämföra! (Nog för att jag köpte min som grisen i säcken!)
Kom gärna med frågor/synpunkter så skall jag försöka svara på dessa i möjligaste mån!

Postad 29 May 2004 - 01:10

Unregisteredd64d0838
  • Unregisteredd64d0838
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tack för omdömet, är nog en del om läst om denna tv. Undrar om någon kan jämföra denna bild med den något mindre 32" Sony FQ70 då den ligger på halva priset i princip, jag är själv är intresserad på 36" då filmupplevelsen blir bra mycket större faktiskt trots priset, hoppas bilden är likvärdig, någon som har omdöme om detta?

Postad 29 May 2004 - 07:11

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jag har fått höra att den sämre tv-bild som uppstår med prog scan från xboxen tydligen kan ha mycket att göra med för kassa kablar. Då kan tydligen "ghostning" uppstå!? Detta på grund av att kassa kablar inte klarar av den högre bandbredden som prog scan ger?? (Rätta mig gärna om jag hört fel!)

De komponentkablarna jag kör är Microsoft's orginal-komponentkabel som medföljer HD-packet...
Jag ska försöka låna mig till någon lite mer kvalitet-kabel och testa, men detta lär dock knappast bli förrän efter helgen!

Postad 29 May 2004 - 16:38

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
var själv å tittade på tv:n i dag på expert.tyckte den va fin...översida var platt,så en stor center ligger nog bra där.

de körde en demo skiva med fiding memo på,tyckte bilden va hyffsad bra,men jag tyckte bilden va fel instlälld,å bad de ändra(tror inte den va inställd på 16:9),å då blev det bättre..är väldigd sugen på den..men tycker inte bänken va så snygg som man kunde köpa till..

tv: kostar 15995 om man beställer boxer till,annars 16995..

Postad 29 May 2004 - 16:56

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Blödningen i progressive känner jag igen från demon i Expertbutiken. Om det har med kabeln att göra är det lätt fixat, men annars tycker jag det är störigt. Finns det verkligen ingen inställning man kan mixtra med för att eliminera rödsticket?

Mozez, har du testat att köra en kall färgtemperatur istället för normal?

Redigerat av Saturnus, 29 May 2004 - 17:03.

Postad 29 May 2004 - 18:02

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
mozez,,,

var har du köpt din video bänk?

Postad 29 May 2004 - 20:52

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

mozez,,,

var har du köpt din video bänk?

Kontakta dessa: http://www.rge.nu/ och fråga var din närmaste återförsäljare är...
Min bänk kostade 1420:-, vilket enligt mig är bra pris för denna bänk!

Postad 29 May 2004 - 20:53

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

tv: kostar 15995 om man beställer boxer till,annars 16995..

Är det inte 14.995:- med Boxer-abb, och 15.995:- utan?

Postad 29 May 2004 - 20:56

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Mozez, har du testat att köra en kall färgtemperatur istället för normal?

Nej, det har jag inte testat...
Men jag tror ju knappast detta är fel med tv'n! Men jag kan kolla om det finns någon mer inställning att blippa på... Och testa ny kabel!

Däremot har jag en fundering: vanligtvis är väl tv'n 525i? Visst är det då 525 linjer? Om jag kör 480p från Xbox blir det väl 480 linjer?? (Rätta mig om jag har fel!)
Blir inte det konstigt då tv'n är byggd för 525 linjer, och jag matar med 480??
(Jag kan ha fatalt fel, se detta mer som en fråga!)

Postad 29 May 2004 - 22:49

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
tack för länken....

jo du hade rätt,det va 14995/15995 kr..

sen undrar jag om man kör komponent(för det är väl progresiv scan,eller?)

räcker det med bara en sladd då,mellen dvd å tv:n?
såg att nån skrev nått om 3 st rca,eller nått...

Postad 29 May 2004 - 23:52

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

sen undrar jag om man kör komponent(för det är väl progresiv scan,eller?)

räcker det med bara en sladd då,mellen dvd å tv:n?
såg att nån skrev nått om 3 st rca,eller nått...

Jo, kontakterna ser ut så här:
Postad bild

Det är alltså 3 st komponentkablar som utgör bilden. 3 RCA-kablar. Typ en sån här:
Postad bild

Enligt instruktionsboken måste även en scart användas om du vill få ljudet till tv'n, eftersom komponent-kablarna inte transporterar ljud. Dock är inte detta ett problem i mitt fall då jag kör ljudet till surround-receivern.

Hoppas det var svar på din fråga!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.