Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Nya" Panasonic TX-36L35D för 15995:-

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 August 2004 - 18:03

Davey
  • Davey
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

jag har precis samma problem med att sportsändningar blir kasst "grötigt".  precis om att TVn inte hänger med.

Det finns ingen brusreducering för bilden som är inkopplad? Jag har en 12 år gammal Philips 28" 100Hz. Den lider av "grötighet" och "smetningar" när brusreduceringen är på. Stänger jag av den så är det inga problem. Tyvärr lider min TV av egenheten att slå på brusreduceringen automatiskt varje gång jag byter kanal :D

Av någon anledning är brusreduceringen mer irriterande vid externa signaler från digtalboxen eller DVD:n än direkt via antenn eller från VHS... Det här är en av anledningarna till att jag letar ny TV. T.ex. en 36PL35... Men visar det sig att den lider av samma sjuka så går den bort.

Kolla i menyerna efter något som heter t.ex. "DNR" e.d.

Postad 23 August 2004 - 18:32

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
jag har en PD30, och de e samma på den!
trodde iof att de var den kassa mottagningen! eller sändningen!

Kan ju också kanske bero på att den e så kontraststark så man ser pixlarna tydligare å så...,
och de e ofta mycke "artifakter" runt, i detta fall, seplare, på långt håll...

Stänger jag av Acuity, syns detta iof mindre,
men PL35 har ju inte Acuity.

Postad 23 August 2004 - 22:33

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Är det så här på alla 100hz burkar då? Eller Är Panasonic mer drabbat?

Postad 24 August 2004 - 08:54

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Min erfarenhet säger att sport i alla de former går bra, så länge det inte är 3'an eller Eurosport som sänder, då blir det gröt av allt.
Gnäll på sändningarna istället för på Tv'n!

Mina inställningar:
Postad bild

Postad bild

(Innan ni börjar gnälla på geometri etc på bilderna så är det inget fel. Bilden är tagen snett uppifrån...)

Postad 24 August 2004 - 09:20

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Att ni får kass bild under sportsändingar beror sannolikt inte på era TV-apparater. Det beror på att sändningen är för hårt komprimerad. Någonstans på vägen mellan matchen/friidrottsarenan har sändingen passerat genom ett antal digitala steg. Ett av dem är att komprimera den. Ju färre bitar som skall skickas till mottagaren ju billigare blir det. Det gäller oavsett om det handlar om att skickar bitarna till din TV från Teracoms sändare eller till SVT från arenan i Grekland.

Den använda komprimeringstekniken skickar en hel bild och sedan skickas ett antal bilder genom att man bara skickar ändringarna gentemot den föregående bilden (kika exempelvis på http://www.creativev...o_mpeg2_dvd.htm för mer detaljer). Det fungerar ganska bra under normala omständigheter, men i sportsändningar är det ofta mycket ändringar mellan bilderna. Om sändningen skall rymmas i en viss bandbredd (ett antal miljoner ettor och nollor per sekund) finns det kanske inte plats för att koda in alla ändringar mellan bilderna. Då blir bilden pixlig och utan detaljer där det rör sig för mycket. Dessa effekter syns tydligt även på de analoga sändningarna från OS och har inget med er Panasonic-TV att göra. Effekterna blir ännu tydligare på exempelvis 3an och Eurosport som sänder med (för) låg bandbredd i det digitala marknätet.

Postad 24 August 2004 - 12:33

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
En fråga till er som kör med Progressive Scan, vilken "kanal" hamnar dvdn på? Sätter man en scart i första scarten hamnar ju kanalen på AV1 osv. På vilken kanal hamnar dvdn på om man använder komponentkabel?

Redigerat av Namtrac, 24 August 2004 - 14:15.

Postad 24 August 2004 - 12:38

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

En fråga till er som kör med Progressive Scan, vilken "kanal" hamnar dvdn på? Sätter man en scart i första scarten hamnar ju kanalen på AV1 osv. Var hamnar kanal hamnar dvdn på om man använder komponentkabel?

AV 4.

Postad 24 August 2004 - 14:15

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Tackar, har varit nyfiken på det ett längre tag. :wub:

Postad 24 August 2004 - 14:46

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Saknas det inte ett "P" i ämnesraden på denna tråd?

Postad 24 August 2004 - 15:16

Unregisteredd2ef8cc2
  • Unregisteredd2ef8cc2
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
angående 100hz och sport. så ringde jag till panasonic och pratade med en tekniker.
han sa att om man vill ha en tv som inte har det problemet
så ska man köpa en plasma.
jaha sa jag. suck
jag trodde plasma hade mer problem med detta än crt.

Postad 24 August 2004 - 18:11

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Bästa pa80,

läs vad vi skriver. Det handlar inte om 100Hz. Det handlar om usla sändningar. 100Hz-effekterna kan göra saker oskarpa i kanterna. Om du tycker dig se stora suddiga pixlar/block beror det på kompression.

Postad 24 August 2004 - 19:00

Unregisteredd2ef8cc2
  • Unregisteredd2ef8cc2
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ja, kvaliten från boxers sändningar är inte tillräckligt
bra för en 100hz tv.
50hz tv klarar detta bättre.
det är synd att det är så.

Postad 24 August 2004 - 20:12

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Bästa pa80,

läs vad vi skriver. Det handlar inte om 100Hz. Det handlar om usla sändningar. 100Hz-effekterna kan göra saker oskarpa i kanterna. Om du tycker dig se stora suddiga pixlar/block beror det på kompression.

För om man jämför hur bilden blir med bättre källa, t.ex. DVD eller dylikt. Då förstår man att om bilden blir sämre av en viss källa, så är det väl då källan det är fel på??

Om bilden hade varit så kass på alla sätt och vis, då kanske kritik på TV'n hade varit befogad...

Postad 25 August 2004 - 07:47

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

ja, kvaliten från boxers sändningar är inte tillräckligt
bra för en 100hz tv.
50hz tv klarar detta bättre.
det är synd att det är så.

OK, jag ger mig. Du har rätt. Det beror på att din Panasonic kör 100Hz.

Att din gamla 50Hz-TV inte hade tillräckligt bra detaljupplösning för att du skulle märka av kompressionsartefakterna hör inte hit.

Postad 25 August 2004 - 10:47

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Min erfarenhet säger att sport i alla de former går bra, så länge det inte är 3'an eller Eurosport som sänder, då blir det gröt av allt.
Gnäll på sändningarna istället för på Tv'n!

Mina inställningar:
Postad bild

Postad bild

(Innan ni börjar gnälla på geometri etc på bilderna så är det inget fel. Bilden är tagen snett uppifrån...)

Jag har några frågor ang inställningarna:

På "AV2 ut" har du "AV1", där har jag haft "TV", men vad innbeär den inställningen egentligen?

Inställningen "P-NR" har jag, liksom du satt till "normal". Det ska enligt manualen vara ngn form av bildförbättring, men vad gör den egentligen? Sitter på jobb nu så jag kan inte prova att ändra den nu....

På "Färgtemp" hade jag varm, ändrade det till "normal" och det blev lite bättre. Kanske måste ändra det till "kall" som du har? Men blir inte bilden lite blåaktig då?

Du har ju också en XBOX kopplad (dock kör du ju komponent) jag kör som vanligt, och bilden är kass även där. Den var mkt bätter på min gamla 50hz. Alla vita linjer lyser väldigt starkt och ser ut som de blinkar. Där kör jag komposit, men tycker att bilden borde vara lite bättre(?)

Redigerat av beater, 25 August 2004 - 10:53.

Postad 25 August 2004 - 11:15

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Jag har några frågor ang inställningarna:

På "AV2 ut" har du "AV1", där har jag haft "TV", men vad innbeär den inställningen egentligen?

Inställningen "P-NR" har jag, liksom du satt till "normal". Det ska enligt manualen vara ngn form av bildförbättring, men vad gör den egentligen? Sitter på jobb nu så jag kan inte prova att ändra den nu....

På "Färgtemp" hade jag varm, ändrade det till "normal" och det blev lite bättre. Kanske måste ändra det till "kall" som du har? Men blir inte bilden lite blåaktig då?

Du har ju också en XBOX kopplad (dock kör du ju komponent) jag kör som vanligt, och bilden är kass även där. Den var mkt bätter på min gamla 50hz. Alla vita linjer lyser väldigt starkt och ser ut som de blinkar. Där kör jag komposit, men tycker att bilden borde vara lite bättre(?)

Det betyder att bilden från AV1 går även ut till AV2.
I mitt fall har jag en video på AV2 och boxern på AV1, så jag kan spela in direkt från boxern, blir väl som en "loop-through" genom tv'n...

"P-NR" ser jag faktiskt inte så stor skillnad på de olika inställningarna, jag har faktiskt inte mixtrat så mycket med dessa. "Färgtemp" tycker jag ger mest behagliga färger vid "kall", men det har säkert också att göra med mina övriga inställningar...

Jag tycker att bilden från Xbox, både vid spel och dvd, ger enormt fin kvalite! Jag har absolut inget att klaga på där. Dock fungerar det mindre bra om man kör progressivt från Xboxen...

Det du beskriver att vita linjer lyser väldigt starkt, prova dra ner "Skärpa" till näst lägst, eller näst-näst lägst. Jag hade det problemet från boxern just då jag fick tv'n, men då jag drog ner "Skärpan" blev saken mycket bättre.

Lycka till!

Postad 25 August 2004 - 12:17

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Det betyder att bilden från AV1 går även ut till AV2.
I mitt fall har jag en video på AV2 och boxern på AV1, så jag kan spela in direkt från boxern, blir väl som en "loop-through" genom tv'n...

Jag har video kopplad till boxen, och AV2 har jag kopplad med s-video till min dator. DÅ kvittar det vad jag har inställt där då?

Det du beskriver att vita linjer lyser väldigt starkt, prova dra ner "Skärpa" till näst lägst, eller näst-näst lägst. Jag hade det problemet från boxern just då jag fick tv'n, men då jag drog ner "Skärpan" blev saken mycket bättre.

Blir inte skärpan nerdragen ganska mycket om man kör kall i färgtemp?
.

Redigerat av beater, 25 August 2004 - 12:18.

Postad 25 August 2004 - 12:52

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Jag har video kopplad till boxen, och AV2 har jag kopplad med s-video till min dator. DÅ kvittar det vad jag har inställt där då?

Det ska nog kvitta då...

Blir inte skärpan nerdragen ganska mycket om man kör kall i färgtemp?
.

Har inte tänkt på om det har något samband...

Postad 25 August 2004 - 17:24

Davey
  • Davey
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Ni som har en sådan här TV; Är det någon som kör S-Video in via SCART med status-signal. T.ex. från video eller digitalbox? När signalkällan aktiverar ingången utgår jag från att TV:n vackert switchar in den. Men väljer den då S-Video med automatik? Läste tidigare i tråden någonstans att man behövde trycka blå (?) knapp för att få S-Video in... Gäller detta även när källan aktiverar ingången och måste man trycka detta varje gång?

BTW, Någon som vet om manulen till denna TV finns att hämta i elektronisk form någonstans?

Postad 25 August 2004 - 17:44

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Gäller detta även när källan aktiverar ingången och måste man trycka detta varje gång?

Jag vill nog påstå att tv'n kommer ihåg om det är S eller inte på ingången...

Postad 26 August 2004 - 06:42

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Gäller detta även när källan aktiverar ingången och måste man trycka detta varje gång?

Jag vill nog påstå att tv'n kommer ihåg om det är S eller inte på ingången...

Japp, det stämmer, har bara tryckt på den en gång, och nu behövs det inte mer.

Postad 26 August 2004 - 07:09

mho
  • mho
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...14771&type=.png

ojoj... nu har priset sjunkit med 700 kr och Braskens är inte längre billigast...
Nu blev det plötsligt intressant igen... och jag som börjat spana på bakprojektions-
och plasma-apparater... Livet är hårt!

Jag undrar vad priset är inklusive den rabatt på 1-20% som utlovas till
prisjaktsmedlemmar... ;)

/MHo

Redigerat av mho, 26 August 2004 - 07:11.

Postad 26 August 2004 - 07:27

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Jag drog ner kontrasten lite, och ändrade färgtemp till kall, bilden blev bättre, ska testa att dra ner skärpan ikväll med.

Jag är redan gladare, kunde t.o.m se fotbollen igår utan att tänka på att de vita linjerna lyste starkt, de hade dämpats en hel del. Och ändå var det analog sändning på Kanal5. (förövrigt synd att inte den också sänds digitalt i grundutbudet)

Postad 26 August 2004 - 19:34

Davey
  • Davey
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Tack Beater & Mozez för infon om S-Video. Det mesta verkar ju vara väldigt positivt med den här burken... Det lutar väl rätt så mycket åt den. Men jag blev lite fundersam när jag var ute och kollade på ett par ställen på den "live" idag. Jag reagerade inte på det på första stället, men i den andra butiken så såg jag linjemönstret i bilden väldigt tydligt. Alltså de 576 horisontella svep-linjerna. Jag räknade dem inte, men kunde nog ha gjort det utan problem! :wub:
Det såg ut ugnefär som om varannan linje saknades. Det var en påtaglig skillnad mot många 32" som stod bredvid, där såg man inte linjemönstret alls. Överhuvudtaget brukar det inte synas mycket på 100Hz apparater. Tyvärr var det fel fjärkontroll de plockade fram så det gick inte att pilla på så många inställningar. Och det var väl fel säljare oxå, men det kan bero på att det var stängningsdags.
Jag stod cirka 2 meter från TV:n, så det var väl kanske någon meter närmare än normalt. Problemet syntes lika bra på OS som Bollibompa...

Någon annan som ser linjerna? Finns det någon inställning som påverkar detta?

@Beater: Är det dessa linjer du såg?

Postad 26 August 2004 - 21:17

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Nej det har jag aldrig sett eller märkt.

Jag drog nyss ner skärpan, och bilden blev mkt bättre. Nu är det återigen en fröjd att kolla på fotboll. De vita linjerna är nu vita, och inte längre blinkade discolslingor :wub:

Nu är jag nöjd igen! Ångrar absolut inte mitt köp, men det krävdes lite hjälp med inställningarna.

Tack Mozez och ni andra som hjälpt till.

Redigerat av beater, 26 August 2004 - 21:38.

Postad 26 August 2004 - 21:35

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
beater: Jag är bara glad att kunna bidra med något! Roligt att du är så nöjd med TV'n... :wub:

Postad 27 August 2004 - 00:15

Wolfich
  • Wolfich
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ahh efter följt denna tråden, så beställde jag en oxså.

Så nu är inget som väntans tider, hoppas jag slipper alla dessa små saker som ni beskrivit, annars så har ni delget en bra massa tips om hur o ställa in den..:wub:

Postad 27 August 2004 - 07:55

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Ahh efter följt denna tråden, så beställde jag en oxså.

Så nu är inget som väntans tider, hoppas jag slipper alla dessa små saker som ni beskrivit, annars så har ni delget en bra massa tips om hur o ställa in den..:lol:

Hej
Jag kan lova dig att du kommer att bli nöjd. När allt är inställt så kommer du kunna njuta av en STOR fin bild. Kanon tv!

Btw, var har du beställt den?

Jag köpte min från Fyndbörsen, tog 24h sen stod posten utanför huset med jättekartongen :blink: Fick köra hem från jobb med en polare för att vi skulle få in den. Väger ju en del. :wub:

Postad 27 August 2004 - 09:02

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Jag undrar vad priset är inklusive den rabatt på 1-20% som utlovas till
prisjaktsmedlemmar...

Det kan jag berätta, jag mailade Technistore och fick till svar att eftersom det står prisgrupp 3 på TVn så är det 3% rabatt. Priset blir alltså 0,97*13490 = 13085kr vilket jag även fick bekräftat av Technistore. De räknade med att deras hemsida skulle uppdateras idag med mer info om frakt osv.
Ruskigt bra pris. :wub:

EDIT: Nu när jag kollar på hemsidan står det:
Kostnad för leverans till utlämningsställe: 0 :-
Kostnad för hemleverans: 0 :-
Leveranstid för denna produkt: 1-5 dagar
/EDIT

EDIT 2: Loggar man in med anvädarnamnet "prisjakt" och lösen "medlem" så ser man även priset 13085kr nu. /EDIT 2

Redigerat av Namtrac, 27 August 2004 - 09:07.

Postad 27 August 2004 - 18:34

Wolfich
  • Wolfich
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
jag köpte den på Audio video i stan. Skulle ta 2 dagar, men den stod här hemma idag. Tog hemfrakt, väl värt dom 200kr..:blink:

Kan inte slita mig, damn vilken tv.. Jag är så nöjd, med bild o allt..har knappt behövt ställa in något.

Priset blev med 3 års försäkring 14000kr med frakt.. Kanske känns lite dyrt enligt vissa, men då hämtar dom den om den går i sönder o jag bor på 3 vån..:wub:

nu sitter man bara o väntar på world cup ska börja, så man kan börja njuta mera, o sen är xboxen oxså på väg hem.:lol:

Postad 27 August 2004 - 19:36

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Wolfich: denna tv och xbox är riktigt mumma!! :wub:

Postad 27 August 2004 - 19:40

bal0
  • bal0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En fråga

är det bättre att satsa på denna tv istället för TX-32PX30F som har acuity

Storleken kvittar för mig eftersom jag ska ha den i ett litet rum. Prismässigt skiljer det inte mkt

är acuity verkligen så bra?

Postad 27 August 2004 - 23:36

Wolfich
  • Wolfich
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Wolfich: denna tv och xbox är riktigt mumma!! :D

fick den visad med en xbox oxså i affärn..gissa om den kom med på beställnigen oxså..:blink:

Kör visserligen direkt utan nån digital box eller boxer. direkt i antennen..tycker jag har en skit dvs konon bra bild rent ut..såg på Os sporten..kunde knappt tro minna ögon..så himla nöjd att jag spricker.B)

Postad 28 August 2004 - 10:46

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0

En fråga

är det bättre att satsa på denna tv istället för TX-32PX30F som har acuity

Storleken kvittar för mig eftersom jag ska ha den i ett litet rum. Prismässigt skiljer det inte mkt

är acuity verkligen så bra?

jag har en TX-32PD30f å vill aldrig köra utan acuity iaf!

Postad 28 August 2004 - 15:39

Mrmovieman
  • Mrmovieman
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Vilket superpris hos Technistore med rabatten. saknar bara pengarna(finns ingen avbetalning) just nu. Kollade in denna hios expert tidigare i sommras och fastnade för den, dock gjorde priset på 16000kr att man blev lite avvaktande då.

Postad 28 August 2004 - 18:36

baff
  • baff
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag kan säga min åsikt om acuity, och den är som så att ja det är mkt bra och jag skulle aldrig vilja vara utan det (förutom om man har en dålig källa).

MEN det är INTE så bra som man kan tro om man går efter vad alla säger för det har en tendens att få för bra kritik (smärtar mig att säga det här). Men som sagt var, när man väl har det så vill man inte vara utan det för bilden blir bättre (smaksak).

Jag vet att jag säger emot mig själv när jag säger att det är mkt bra men ändå inte så bra som man kan tro från det man får höra, men jag hoppas att ni ändå förstår vad jag menar. Som avslutning så säger jag så här: Om ni undrar hur bra acuity är så kan ingen säga det till er, det måste ni själva se och avgöra.

Måste tillägga att om storleken inte har någon betydelse och priset är detsamma så satsa på en PD30 istället (eller PX30, men eftersom att PD30 är billigare (i sverige) och har aningen bättre ljud så är den det bättre köpet av dom två + att den enligt mig är snyggare). För hur man än vänder och vrider på det så är det en bättre tv, enda nackdelen jämfört med PL35 är att den har 4" mindre bild (såvida man inte satsar på 36PD30 men den kostar ju då mer).

Redigerat av baff, 28 August 2004 - 18:44.

Postad 07 September 2004 - 10:00

alexharvey
  • alexharvey
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fick hem min från Technistore för en vecka sedan.
13085 Kr och då fick jag hjälp av personalen att få upp den på min tvbänk.

Så det företaget kan jag på det varmaste rekomendera.

Postad 09 September 2004 - 14:16

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
hur kan man ändra storlek och position? min bild ligger för långt till höger

Postad 27 September 2004 - 16:51

Unregistered4beaac47
  • Unregistered4beaac47
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hey!

Kan någon ägare till den här TV:n ge mig måtten på den. Beställde en igår och satte hjärtat i halsgropen när jag såg måtten på hemsidan. 63 djup! Men sedan la jag märke till att den skulle vara 46 hög o det är ju löjligt. Hittade 2 andra sidor med helt andra mått, typ 32 djup mm ... SÅ snälla, fram med måttbandet! ;)

MVH,

Mac

Postad 27 September 2004 - 21:02

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
B: 94 cm
H: 61,5 cm
D: ca 58 cm

Ja, den är stor! ;)

Postad 27 September 2004 - 21:19

Unregistered4beaac47
  • Unregistered4beaac47
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
TACK deadheavy_deadevil!

Nu lever hoppet igen.... min hylla är 60 djup.... 100 bred... som gjord för tv:n då ... ;)

Postad 28 September 2004 - 11:26

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

TACK deadheavy_deadevil!

Nu lever hoppet igen.... min hylla är 60 djup.... 100 bred... som gjord för tv:n då ... ;)

Tänk på att den dessutom väger kring 80kg...

Postad 28 September 2004 - 12:13

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Jag har en specialbyggd IKEA Niklas TV-hylla som är 110 bred i 28 mm plywood med Ljusgrå yta i ett starkt material (är en skiva från ett konferansbord).
Dubbla stål"reglar" undertill, som man hänger upp på gavlarna i den höjd man vill ha den, gör att den utan problem klarade min gamla 85 KGs 36" Toshiba.

Fördelen är att du kan justera upp TV´n så du får bilden i rätt höjd (underkant i ögonhöjd) för maximal upplevels vid film.
Alla TV bänkar som tillverkas är på tok för låga för att ha rätt höjdförhållande på bilden (om man inte sitter på golvet och kikar).

Den är just nu till salu tillsammans med gavlar pga nya projekt.

Om någon är sugen släng iväg ett mail - bilder kan mailas - kan tom lägga in den på mitt galleri om nån är sugen.

PM eller mail. Kollar inte här allt för ofta

Mvh
Boogie

Postad 30 September 2004 - 22:16

rannug
  • rannug
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej
Vad skall man använda för inställningar, och hur skall man koppla för att få bästa möjliga bild ( internet och i viss mån program ) från en dator. Har ett ATI Readeon 9600 kort med TV-out

Postad 30 September 2004 - 22:56

Unregistered10e52c6d
  • Unregistered10e52c6d
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Den här tv`n känns helt klart som ett bra alternativ för mig, var först inen på att köpa en bakprojektions tv, tyvärr bor jag dock i en rätt liten lägenhet, och kommer därför hamna c:a 2 meter från rutan, vilket borde funka bra på den här tv`n?

Postad 01 October 2004 - 19:04

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Jag sitter på ca 2.5m avstånd (har relativt litet vardagsrum) och tycker det funkar bra. Skulle vilja få ytterligare en halvmeter, men det funkar inte med övrig möblering. Det är ju inte direkt en liten pryl... :rolleyes:

Postad 05 October 2004 - 11:28

ztorm
  • ztorm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig ?

försöker klura ut vad skillnaden mellan dessa aparater är ? ^^

Panasonic TX-36PL35 ---> Panasonic TX-36PL35 D

tack på förhand :D

Postad 05 October 2004 - 12:13

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Kan någon hjälpa mig ?

försöker klura ut vad skillnaden mellan dessa aparater är ? ^^

Panasonic TX-36PL35  ---> Panasonic TX-36PL35 D

tack på förhand :D

Hej ztorm!
Kolla igenom hela denna tråd. Diskussionen angående olika betecknigar har varit uppe tidigare. Du hittar andra intressanta frågor och svar också, så det är ändå värt att läsa igenom om du tänkt köpa TVn. :(

Postad 10 October 2004 - 10:06

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Jag var förbi Expert igår och kollade in denna tv. Blev imponerad av bilden från analog signal, mycket bra för att vara 36" även om signalen delades mellan en massa andra apparater i butiken.
Jag bad sen försäljaren om en demonstration av DVD material. Han kopplade en budget DVD spelare till tv:n med en budget scart. Filmen var Charlies Angels 2. Färgerna och svärtan var över förväntan men jag blev besviken när jag upptäckte kompressionsartefakter i bilden. Det var inte fråga om mycket men ändå så pass mycket att jag störde mig på det. Bilden blev aningen blockig främst på närbilder på ansikten och på stora enfärgade fält. Samma fenomen jag sett tidigare i hårt komprimerade mpeg filer.
Jag bad sen försäljaren koppla samma DVD till en Finlux 310++ och här märkte jag inte av blockigheten alls. Försäljaren menade att det berodde på den mindre bilden på Finluxen (32") men jag blev inte övertygad.

Nån annan som upplevt blockighet med DVD material på denna tv? Det kan ju ha berott på dålig scart el. DVD spelare men borde inte då samma fenomen uppstått på Finluxen? Konstigt också att jag inte märkte någon blockighet när den matades med analog signal.

Mvh
Swen

Postad 10 October 2004 - 10:53

Unregistered4beaac47
  • Unregistered4beaac47
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Håller inte med. Det är DVDbilden jag främst är imonerad av - den slår det mesta! Visserligen med en bra spelare kopplad via RGB. TV bild med analog signal är ok, men inget mer.
Men som det är nu så känns det som att jag behöver se om alla mina 400 dvd filmer... eftersom jag ej sett dem i "riktig" kvalité innan.... :P

Var runt på ett par butiker och tyckte TV:n verkade värdelös... kollade dock in forumet här och nu äger jag en sådan - helnöjd!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.