Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Nya" Panasonic TX-36L35D för 15995:-

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 November 2004 - 11:25

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Wildes - tack!

Får bli en sådan, detta är nu beslutat. Silvrigt plastlaminat är kanske inget man fantiserar om på nätterna när det gäller möbler, men å andra sidan finns ju inte själva Panasonicen heller i massiv körsbär, så.... ;)

// Fnulan

Postad 11 November 2004 - 07:53

joakim98
  • joakim98
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag köpte IKEA´s STORMARK tvbänk i sommras...den funkar kanonbra.
Passar tv:en jättebra.

Köp denna om ni vill ha en billig och bra bänk.
Kan inte se någon skillnad emot en "dyr".

Postad 11 November 2004 - 10:00

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Ja, den verkar ju fullständigt skräddarsydd för TV:n och dessutom kostar den ju ungefär en femtedel av vad såna bänkar brukar kosta som säljs i hifibutikerna, så det blir köp idag.

Särbon är mycket nöjd med TV-köpet. Jag tycker detta känns som den absolut super-optimala "sista vanliga TV:n" innan man tar klivet in i den platta generationen. Något som dock lär dröja några år eftersom jag INTE tänker tillhöra de glada pionjärerna, utan avser att komma in i bilden (!) när barnsjukdomar och annat börjat försvinna.....

// Fnulan

Postad 11 November 2004 - 12:18

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0

Svårt det här med vikten..... Jag har mer eller mindre gett upp tanken på att hitta en bänk där man får in allt. Jag menar TV:n 82 kg, receivern + DVD-spelaren blir runt 19 kg, till det kommer en video (3 kg??) och så skivor då, och kabel-TV-boxen, och.....

100-kgsgränsen passeras ju rätt snabbt!

100 kg är gränsen för vad topphyllan klarar, inte hela bänken.

Annars så fattar jag inte att folk ens funderar på att köpa den från Tyskland när man får den för 12500 här.. Då slipper man ju ALLT eventuellt krångel med garanti och annan service.

Postad 12 November 2004 - 09:11

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Ingen som vet ifall det finns en servicemeny att ta sig in i? ;)

Postad 18 November 2004 - 16:19

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

Postad 18 November 2004 - 16:37

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Det funkar inte likadant som på denna eller?

Servicemeny ps11

Postad 19 November 2004 - 13:54

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
fjedde--> Tack! :) Det gjorde susen. Fick bort mina inåtgående hörn i nederkanten ;)

Postad 19 November 2004 - 16:37

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

fjedde--> Tack! :)  Det gjorde susen. Fick bort mina inåtgående hörn i nederkanten ;)

Vilka inställningar ändrade du då?
Och till vilka värde?

Postad 19 November 2004 - 16:55

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

Och till vilka värde?

Ändrade "Lower Corner". I mitt fall så ändrade jag från -2 till 2. Men det är nog olika från TV till TV. Man ser bilden när man ändrar så det är bara att ställa in ett värde där man tycker det blir bra.

Detta geometrifel var det som jag har retat mig lite på sen jag köpte TV'n. Men nu är den bara kanon... :)

Postad 19 November 2004 - 16:58

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Och till vilka värde?

Ändrade "Lower Corner". I mitt fall så ändrade jag från -2 till 2. Men det är nog olika från TV till TV. Man ser bilden när man ändrar så det är bara att ställa in ett värde där man tycker det blir bra.

Detta geometrifel var det som jag har retat mig lite på sen jag köpte TV'n. Men nu är den bara kanon... ;)

Grattis! :)

Låter ju "skit-bra". Jag har inte hittat några större geometrifel på min TV, men det känns som man ändå vill in å titta vad man kan pilla på ;)

Postad 19 November 2004 - 17:08

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

Grattis! :)

Låter ju "skit-bra". Jag har inte hittat några större geometrifel på min TV, men det känns som man ändå vill in å titta vad man kan pilla på ;)

Tack!!

Ändra inte för mycket bara, så att det blir fel i konvergensen. Det kan va ett rent ¤/)&#¤# att få ordning på sånt.

Postad 22 November 2004 - 10:11

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Nu har särbon haft TV:n i några veckor och den tronar numera på IKEAs "Stormark". En helt ypperlig matchning!

TV för 12 695 kr och bänk för 495..... Vi är mkt nöjda!

Än en gång - jag rekommenderar varmt denna lösning för alla som undrar om man ska köpa plasma nu eller senare. Vänta några år och kör på en Panasonic TX-36L35 istället.

// Fnulan

Postad 24 November 2004 - 12:42

joakim98
  • joakim98
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Gött !

Postad 26 December 2004 - 18:13

Unregisteredd1751b4a
  • Unregisteredd1751b4a
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
En till lycklig ägare till en 36pl35 anmäler sig! :) Var ute på mellandagsrean och vandrade in på en Expertbutik och så stod den där glänste. Prislappen var också den mycket fin, 9995 kr!

Var inne på en 32px10 för 7990 kr på Giganten innan jag såg detta. Ett bra mycket bättre köp tycker jag! Hade tänkt att TVn ska få smaka på komponent från en Pioneer 470 plus RGB från en kommande Comhembox.

Som TV-bänk funderar jag på en Oden från RGE eller en modifierad Oppli (8 ben istället för hjul). Är det någon som använder sig av den sista kombon?

Postad 26 December 2004 - 20:53

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

En till lycklig ägare till en 36pl35 anmäler sig!  <_< Var ute på mellandagsrean och vandrade in på en Expertbutik och så stod den där glänste. Prislappen var också den mycket fin, 9995 kr!

Var inne på en 32px10 för 7990 kr på Giganten innan jag såg detta. Ett bra mycket bättre köp tycker jag! Hade tänkt att TVn ska få smaka på komponent från en Pioneer 470 plus RGB från en kommande Comhembox.

Som TV-bänk funderar jag på en Oden från RGE eller en modifierad Oppli (8 ben istället för hjul). Är det någon som använder sig av den sista kombon?

Wow. Vilket pris! Vilken stad var det? På deras hemsida kostar den nästan 15. Bara att gratulera. :)

Jag kör compo från 470n och det funkar bra. Kör dock inte progscan eftersom jag tyckte att smådetaljerna inte blev lika bra. Bilden känns lika stabil ändå.

Postad 26 December 2004 - 22:25

Unregisteredd1751b4a
  • Unregisteredd1751b4a
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hittade den på Expert Ikanohuset i Linköping. De hade en kvar när jag hämtade TV:n strax före stängningsdags idag...

Lite snål garanti tycker jag, bara ett år. Köpte en extra garanti på 4 år för tusenlappen. Tyckte att det var lika bra. Hur gjorde ni?

Postad 27 December 2004 - 10:21

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hittade den på Expert Ikanohuset i Linköping. De hade en kvar när jag hämtade TV:n strax före stängningsdags idag...

Lite snål garanti tycker jag, bara ett år. Köpte en extra garanti på 4 år för tusenlappen. Tyckte att det var lika bra. Hur gjorde ni?

Där jag köpte den stod det 2 års garanti på kvittot. De sa att det vara panasonic som lämnade 2 års garanti. Kan vara värt att kolla upp med Panna. Men om din extra försäkring även täcker drullerskador etc så kan det vara bra investerade pengar i alla fall.

Postad 29 December 2004 - 23:24

backflash
  • backflash
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ny ägare här...

jösses va trevlig tv o bild!

fjärren har jag gömt dock :D ...

inga fel änsålänge förutom att ryggen behöver en ispåse, mjo.. storleken bakåt är ju inte helt kul... men den som vill titta fint ... :unsure:...

någon som kollat upp garantin med panna? står 1 år på mitt kvitto också ...

Postad 30 December 2004 - 00:27

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Ytterligare en nöjd ägare här, fick den för ca 12500 hemkörd och upplyft på min tvbänk. Tv.n har lite inåtgående hörn i nederkant, men inte så farligt mycket. Jag ska testa att rätta till dem i servicemenyn

Postad 30 December 2004 - 19:29

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

någon som kollat upp garantin med panna? står 1 år på mitt kvitto också ...

Tv år lämnar Panasonic :)

Postad 31 December 2004 - 13:19

Unregistered5a63d35d
  • Unregistered5a63d35d
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Var också in på Expert den 27:e och blev lite paff över priset, 9995:-.
Efter att ha funderat i ungefär en halvminut så gjorde jag slag i saken och köpte den, dock utan tv-bänk.
Jag hade ju ändå följt den här tråden med intresse sen i somras någon gång.
Hursomhelst, köpet gick fint och jag sa att jag fick återkomma senare samma dag med en lite större bil.
Dock så sjönk de planerna eftersom den bilen jag hade tänkt att använda mig utav var utlånad. Så jag frågade en polare om han visste någon annan bil med "stort" lastutrymme, han sa då att han hade tillgång till sin brors Audi 100, jag var visserligen ganska säker på att kartongen inte skulle gå in i kombiutrymmet p.g.a höjden.
Men för att verkligen göra sig 100%:igt säker på det hela så åkte vi till butiken, tog ut måtten på kartongen och lastutrymmet och kunde bara konstatera att jag skulle få vänta tills dagen efteråt för att då kunna låna den först tilltänkta bilen.
Dagen efter så återkom vi till butiken med en Toyota HiAce, var inga större problem att nu få in kartongen. Fast innan jag åkte därifrån så frågade säljaren om jag hade någon bänk till den där saken och jag sa -"näe, inte än". Han tyckte då att jag kunde få originalbänken för 995:-.
Detta nappade jag självklart på eftersom om jag skulle åka iväg till Ikea som ligger ca 11-12 mil härifrån och köpa den där bänken som vissa andra här har tipsat om så skulle kostnaden ändå gå upp mot en 650-750:- och då tyckte jag att jag lika gärna kunde punga ut med ca 300:- extra för att få originalbänken.
Så, En Panasonic TX-36PL35F och ett stycke Panasonic originalbänk för 10990:-.
Fast nu har jag ett annat problem, nu saknar jag ett ordentligt ljudsystem till detta.
Aja, ett problem som jag får skjuta "lite" på framtiden.

Jag valde inte till någon förlängd garanti så mina papper säger 1 år.

Postad 31 December 2004 - 14:48

Snappahead
  • Snappahead
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Ny ägare här med.....

Märkte dock idag att tv:n stängdes av och på av sig själv 2 ggr med ca 5 min mellanrum. Såg ett par tidigare inlägg om samma fenomen. Är det fler som har stött på detta? Har ingen lust att kasta upp tv:n på ryggen igen och knalla bort till expert.

Postad 01 January 2005 - 21:07

KAMIKIRI
  • KAMIKIRI
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
STEEL 1 TVBÄNK
Postad bild

STEEL I TV/musikbänk folie silver, Bredd 108 cm, Djup 54 cm, Höjd 60 cm
Pris: 1.295 kr

http://www.em.com/

Postad 02 January 2005 - 00:52

Yoram
  • Yoram
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har läst alla inlägg - och jag vet att detta till viss del diskuterats - men jag ställer i alla fall frågan.

Varför "blöder" textning/bokstäver när jag använder progessiv bild på TV:n?, detta sker både med PAL och NTSC-källa.

Jag är en mycket nöjd ägare av TV-apparaten, men det är särskilt detta jag har lite funderingar kring. I sak borde väl proggresiv bli en bättre bild, men interlaced kan ibland alltså vara bättre? Eller är det så att bildens störningar syns tydligare i progressiv?

Tacksam för svar

Jag har mycket bra kablar - så där ligger inte problemet!

Yoram

Redigerat av Yoram, 02 January 2005 - 00:53.

Postad 02 January 2005 - 09:30

sangberg
  • sangberg
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Fast innan jag åkte därifrån så frågade säljaren om jag hade någon bänk till den där saken och jag sa -"näe, inte än". Han tyckte då att jag kunde få originalbänken för 995:-.

Känns som Expert är lite luriga, originalbänken skall enligt deras website ingå utan extra kostnad....

http://www.expert.se...=57&prodId=3753

Postad 02 January 2005 - 12:20

zerotolerance
  • zerotolerance
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hejsan kära prisjaktsmedlemmar !

Jag har tänkt köpa denna TV, men vill gärna ta mig en titt på den. Specsen ser ju bra ut, men ögonen ska få avgöra.
Därför letar jag efter något Centralt ställe i Stockholm som med all säkerhet har den inne för visning. Har ringt runt till de FÅ expertbutiker som har öppet (idag Söndag), men ingen har den. Elgiganten/onoff verkar inte ha den för demo heller. Någon som vet ett ställe man kan hänvisa mig till ?

MvH

Postad 02 January 2005 - 21:14

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Vet inte om söder är alltför "ocentralt" för dig, men om du orkar ta dig till Ringens köpcentrum, så finns Söders ljud och bild där inne. Nordens största referensbutik för Panasonic.

Söders ljud och bild

Köpte min där och är klart nöjd med deras service. Telenr finns på hemsidan, så du kan ringa och höra om de har några inne och om en ev demo.

Postad 02 January 2005 - 22:27

Hawk.
  • Hawk.
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag köpte IKEA´s STORMARK tvbänk i sommras...den funkar kanonbra.
Passar tv:en jättebra.

Köp denna om ni vill ha en billig och bra bänk.
Kan inte se någon skillnad emot en "dyr".

Hej :D
Jag funderar på att köpa en sån här bänk till min nyinköpta 36'tummare.
En fråga, kan man sätta på hjul på benen på bänken, kan ju va bra om man vill flytta TV'n nån gång, typ dammsuga.
Samtidigt så vill ja gärna ha upp TV'n lite högre, typ 60 cm.
;)

Visserligen så kan ja köpa orginalbänken för 995 spänn, men den går absolut inte att sätta några hjul på, sa försäljaren på Expert.

:blink:

Postad 02 January 2005 - 22:30

KAMIKIRI
  • KAMIKIRI
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Fast innan jag åkte därifrån så frågade säljaren om jag hade någon bänk till den där saken och jag sa -"näe, inte än". Han tyckte då att jag kunde få originalbänken för 995:-.

Känns som Expert är lite luriga, originalbänken skall enligt deras website ingå utan extra kostnad....

http://www.expert.se...=57&prodId=3753

Jag har skickat en klago-mail till dem igår. Vi får väl se om jag får svar? Annars så är Expert en rätt så trevlig butik. Dom flesta här omkring har bra personal. Stockholm. Original bänken är ju ful. Hellre tar jag köper från IKEA eller EUROPA MÖBLER.

Postad 03 January 2005 - 18:57

Davey
  • Davey
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

En fråga, kan man sätta på hjul på benen på bänken, kan ju va bra om man vill flytta TV'n nån gång, typ dammsuga.
Samtidigt så vill ja gärna ha upp TV'n lite högre, typ 60 cm.
:P

Visserligen så kan ja köpa orginalbänken för 995 spänn, men den går absolut inte att sätta några hjul på, sa försäljaren på Expert.

:rolleyes:

Tänk bara på att TV:n väger 85 kg! De flesta av dessa sitter i framkant. + bänkens vikt. Det vill till ganska rejäla hjul för att palla med det... Den typ av hjul som behövs är kanske inte det första man vill ha i vardagsrummet IMHO. De vanliga små svarta trissorna som sitter under en normal TV bör du nog inte ens fundera på! Jag skulle nog vara ganska försiktig med att sätta någon typ av länkhjul (alltså vridbara) i framkant på bänken överhuvudtaget. Dels för att länklagren brukar vara en svag punkt, dels för att kontaktpunkten med golvet kommer långt från fästet. Rullar du bänken framåt vrider sig hjulen bakåt och kommer närmare tyngdpunkten på ekipaget och risken att det tippar "på näsan" är ganska stor.

Dessutom bör man nog förvissa sig om att bänken inte blir för ostadig med hjul under. Originalbänken från Panasonic kan du nog fet-glömma i sammanhanget. Den är tillräckligt ostadig redan utan hjul.
Det ska nog till en riktigt bra drulle försäkring för att prata sig ur en situation där nya TV:n ligger i bitar runt gropparna i parketten :D

Själv snickrade jag ihop en egen bänk i trä. Den har fasta ben fram och länkhjul bak. Stadig, men fortfarande möjlig att baxa fram och tillbaka vid behov!

Postad 03 January 2005 - 23:45

Hawk.
  • Hawk.
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej :D

Tusen tack till "Fjodan" för tipset om Expert.
Hade inte en aning om att dom hade dennna TV på rea.

OK:
Jo nog får man tänka till lite om man vill ha hjul på hela baletten.
Ja har köpt bänken på IKEA nu, den e lite låg.........
Men ja tänkte fixa till en rejäl bottenplatta, me samma mått som bänken och sätta på rejäla hjul, från typ Classe.
Tror nog att de ska gå bra.
Skivan kan man ju måla med silver metallick, så blir de ju ett extra plan att ställa reciver mm. på :rolleyes:
Jag har kikat på hjul från Classe, dom behöver inte bli så dyra.
Samtidigt, så får man ju upp TV'n en dryg decimeter, inte helt fel.

Kan väl i stort sett bara gratulera oss, :P som kunde köpa den här underbara TV'n för tio tusen.
Expert, är ju för goa....... dom tog bara 195 spänn i frakt, monterad å installerad hemma :D

El-Giganten tar ju 500 spänn, bara för att köra hem en TV, å då ställer dom den utanför dörren, typ.

Redigerat av Hawk., 03 January 2005 - 23:57.

Postad 05 January 2005 - 23:57

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Japp, då har man varit på Expert och köpt sig en ny tv för 9995:-. Hittills så är man nöjd!

Måste dock säga att detta är en riktig heffaklump till TV. :rolleyes:

Har även jag behövt ändra värdet på Lower Corner ifrån -1 till 2......

Postad 07 January 2005 - 01:37

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Japp, då har man varit på Expert och köpt sig en ny tv för 9995:-. Hittills så är man nöjd!

Måste dock säga att detta är en riktig heffaklump till TV.  :D

Har även jag behövt ändra värdet på Lower Corner ifrån -1 till 2......

Var köpte du den? Linköping?

Är det bara Expert-butker som har den i lager som säljer den för 9995:- ?

Bor själv i Västerås och vår Expert-butik har minimalt med apparater hemma... <_<

Postad 07 January 2005 - 13:49

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag köpte den näst sista i Skövde och den som blev kvar var skyltexet....

Du får ringa runt till olika expertbutiker och kolla. En kompis till mig ringde runt och kollade lite, det fanns några i Skövde och Nässjö., men han ringde inte till alla butiker utan bara de som var närmast oss.....

Kartongen är 110 lång, 79 hög och 80 bred, så stor bil behövs

Postad 07 January 2005 - 15:41

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Om de bara kunde svara i telefon nån gång...
Har ringt 7 butiker men ingen svarar... :ph34r:

Postad 07 January 2005 - 15:44

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har ringt 7 butiker men ingen svarar...  :ph34r:

Har väl mycket att göra i butikerna nu under rean.
Prova tidigt på förmiddagen, precis när de öppnat.

Postad 07 January 2005 - 15:45

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0

Har ringt 7 butiker men ingen svarar...  :ph34r:

Dom har nog fullt upp med kunderna i affären. Såg en Expertannons angående mellandagsrean i den lokala blaskan. Där hade de satt en liten text i hörnet: "Tyvärr hinner vi inte svara i telefonen" :blink:

Redigerat av Unregistered908f6ab1, 07 January 2005 - 15:45.

Postad 07 January 2005 - 17:55

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Där hade de satt en liten text i hörnet: "Tyvärr hinner vi inte svara i telefonen"

Man tycker ju att de borde svara...det borde ju ligga i deras egenintresse...kundservice osv.. :ph34r:

Postad 07 January 2005 - 20:27

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0

Där hade de satt en liten text i hörnet: "Tyvärr hinner vi inte svara i telefonen"

Man tycker ju att de borde svara...det borde ju ligga i deras egenintresse...kundservice osv.. :ph34r:

Eller så prioriterar de kunderna som faktiskt är på plats i butiken just för tillfället för att de ska känna sig väl omhändertagna och sedan kan de nöjda kunderna gå ut och rekommendera just den butiken för att deras service är bra.
Kan ju vara så eller hur? :blink:

Postad 07 January 2005 - 21:20

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
jo så kan det vara :ph34r: men de borde också bry sig om alla stackare som inte bor precis bredvid butiken och som istället för att slösa en massa bensinpengar, försöker ringa osv.

Alla kunder är lika viktiga. butiks och telefonkunder. :blink:

Redigerat av Unregistered37ef1ae4, 10 January 2005 - 18:00.

Postad 10 January 2005 - 19:04

Unregistered9d739706
  • Unregistered9d739706
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Någon som vet någon butik som har denna tv för 9995 kvar? Tips som leder till köp belönas med 500kr!!! Ska var inom en radie på 20 mil från stockholm...

Postad 10 January 2005 - 19:11

gustwalt
  • gustwalt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag vill också ha en :)

Michael

Postad 10 January 2005 - 19:20

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Var inne på Expert i Falköping och där kostade den nu 14995:- Kanske rean är över nu?

Postad 10 January 2005 - 19:47

Unregistered9d739706
  • Unregistered9d739706
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Priset gällde tom 8/1 konstigt att inte fyndbörsen eller någon annan inte kan sälja till samma pris??

Postad 11 January 2005 - 00:38

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Det är konstigt att expert sålde den här tv:n för 9995:- överhuvudtaget. Deras priser överlag är ju inte direkt låga. De som har lyckats att köpa till detta pris är nog lyckliga. Jag har haft tur som lyckades..

Men det borde inte dröja så länge till innan tex fyndbörsens pris sjunker lite till. (Ligger nu på 12589:- )

Den som väntar på något gott.....

Postad 11 January 2005 - 07:28

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har hittat en butik som har ett ex kvar som jag ska åka och kolla på idag.

Nån som kan tipsa mig om vad man bör checka på den och filmer som är lämpliga att testa den med.
Misstänker nämligen att det är ett demoex...

Postad 11 January 2005 - 20:04

Unregistered9d739706
  • Unregistered9d739706
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Fick bita i det sura äpplet och köpa en till det "normala" priset 12500kr... Har lite svårt att bestämma mig för vilka kablar jag ska köpa?? Någon som kan ge förslag på hur man kopplar ihop en TX-36L35 med Yamahas Reciever RX-V1500 och Pioneers DVD 575?? Vill ju kunna använda DVD-audio också... Spelar inge roll hur mycket kablarna kostar, bästa bild ljud gäller..

Redigerat av Unregistered9d739706, 11 January 2005 - 20:51.

Postad 12 January 2005 - 02:09

Unregistered56adbe79
  • Unregistered56adbe79
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Fick bita i det sura äpplet och köpa en till det "normala" priset 12500kr... Har lite svårt att bestämma mig för vilka kablar jag ska köpa?? Någon som kan ge förslag på hur man kopplar ihop en TX-36L35 med Yamahas Reciever RX-V1500 och Pioneers DVD 575?? Vill ju kunna använda DVD-audio också... Spelar inge roll hur mycket kablarna kostar, bästa bild ljud gäller..

1 st denna för bild då komponent finns på TX-36L35: http://hembiobutiken...p?pgrpnr=100720
1 st denna för att kunna dra full nytta av DVD-Audio: http://hembiobutiken...p?pgrpnr=100760
går iof. med 6st separata rca-rca också men det blir renare och mindre råttbo med denna.
Behöver du inte ha DVD-Audio räcker det med denna: http://hembiobutiken...p?pgrpnr=100020
lr. denna: http://hembiobutiken...p?pgrpnr=100710

Kanske missat nåt. Jag föredrar själv SUPRA, men finns flera andra bra(bättre?) märken och kanske billigare ställen än det jag länkar till, dock kan jag rekomendera denna butik då jag har bara bra erfrenhet av dom.

Postad 12 January 2005 - 09:24

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Fick tag på en igår för 9995! :(

Tack för tipset om kablar Nybörjare!

När jag testade TVn i butiken var den kopplad med komponent från en Panasonic DVD-recorder. Men när vi skulle koppla ljudkabel från DVDn till TVn fick vi problem då det inte fanns någon separat ljudingång.

Men nu imorse drar jag mig till minnes att jag läst nånstans här på forumet att man ska använda nån av SCART-ingångarna för ljud om man kör video genom komponent.
Stämmer det?

Kan också tipsa för andra som jagar ett bra pris på den här TVn så fick jag svar från Expert i Nyköping att de har den hemma för 10995:-

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.