Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DViCO TViX HD eller Popcorn Hour A-100...

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2008 - 09:24

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!

Har läst ett tag i forumen till dessa två maskiner men kan inte bestämma mig riktigt vilken jag ska köpa. Ni som har erfarenhet av dessa två vilken tycker ni jag ska välja. Eller kanske finns det ett bättre alternativ.

DViCO TViX HD M-4100SH
Popcorn Hour A-100

Tack på förhand!

Postad 19 February 2008 - 09:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!

Det där är fel jämförelse! Ska du jämför Popcorn Hour med en Tvix är det Tvix 6500 som gäller. Varför? Därför att dessa har samma plattform, Tvix 4100 är en äldre maskin som inte har samma kapacitet.

Så utan tvekan skulle jag rekommendera dig Popcorn Hour A-100 i detta fall. De nackdelar som finns med PCH mot Tvix är: ingen display, ingen USB-slave (går inte att USB-koppla mot en dator), lite billigare konstruktion. I övrigt är det bara fördelar med Popcorn Hour, som jag ser det!

:)

Postad 19 February 2008 - 09:43

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
hmm ja du.. jag har en tvix 5100 å min kompis har en popcorn. det jag kan säga är att popcorn spelaren å dosan till den är det plastigaste jag känt på. tvixen är mkt snyggare enligt mig. annars e det inte så stor skillnad på dom enligt mig. jag hade inte köpt en popcorn iaf :)

Postad 19 February 2008 - 09:51

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
benteboy:

... då är du dock mest inne på utseende o känsla... När det kommer till vad den klarar att spela är det Tvix 6500 du ska jämföra med... och den verkar du inte ha! :)

Postad 19 February 2008 - 19:38

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Tjena!

Det där är fel jämförelse! Ska du jämför Popcorn Hour med en Tvix är det Tvix 6500 som gäller. Varför? Därför att dessa har samma plattform, Tvix 4100 är en äldre maskin som inte har samma kapacitet.

Jovisst läste om 6500 efter att jag skrivit inlägget, förstår precis, tack för klar göringen iallafall!

Så utan tvekan skulle jag rekommendera dig Popcorn Hour A-100 i detta fall. De nackdelar som finns med PCH mot Tvix är: ingen display, ingen USB-slave (går inte att USB-koppla mot en dator), lite billigare konstruktion. I övrigt är det bara fördelar med Popcorn Hour, som jag ser det!

Ahha! Ok, tack för ett jätte bra svar, men håller med benteboy att tvixen e snyggare, men jag är inte ute efter utseende kommer i alla fall inte synas, det blir nog en Popcorn pga fler funktioner.
Jag är mer ute efter prestanda för högupplöst matreaal .mkv filer i 720/1080p och hur bra funkar det, hur snabbt funkar det.
Viktigt att kunna koppla min Seagate free agent 500gb kommer det att funka?

Tack på förhand!

Postad 19 February 2008 - 20:00

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

Viktigt att kunna koppla min Seagate free agent 500gb kommer det att funka?

Ja!

Postad 21 February 2008 - 20:37

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
heheh ne sant. men jag kör bara mkv filer i min å divx å den har klarat allt jag har kört å det har bleve några hundra filmer nu :P

men smaken e ju som baken :)

köp det du känner för =) men jag ångrar inte en sec att jag tog en tvix :) ist för popcorn.

du blir nog nöjd vilken du än tar :)

Postad 24 February 2008 - 02:43

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

heheh ne sant. men jag kör bara mkv filer i min å divx å den har klarat allt jag har kört å det har bleve några hundra filmer nu ;)

men smaken e ju som baken :D

köp det du känner för =) men jag ångrar inte en sec att jag tog en tvix :D ist för popcorn.

du blir nog nöjd vilken du än tar ;)

skulle egentligen ha en tvix 6500 som har hdmi 1.3 osv men den e dyr ju ca 4000 spänn. tvix 4100/5100 e också ganska dyra ca2800, medan man får en PCh för ca2000 kr.

Du som har en tvix hemma har du provat 1080p filmer och hur bra funkar det?
Går det att koppla tvixen med datorn med usb?
Om man kopplar en extarn disk måte den va fat32 formaterad, funkar det då med alla externa diskar?
vad brukar visas på displayen?

tack o hej!

Postad 24 February 2008 - 03:43

andjo082
  • andjo082
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

heheh ne sant. men jag kör bara mkv filer i min å divx å den har klarat allt jag har kört å det har bleve några hundra filmer nu ;)

men smaken e ju som baken :D

köp det du känner för =) men jag ångrar inte en sec att jag tog en tvix :D ist för popcorn.

du blir nog nöjd vilken du än tar ;)

skulle egentligen ha en tvix 6500 som har hdmi 1.3 osv men den e dyr ju ca 4000 spänn. tvix 4100/5100 e också ganska dyra ca2800, medan man får en PCh för ca2000 kr.

Om man kopplar en extarn disk måte den va fat32 formaterad, funkar det då med alla externa diskar?

tack o hej!

hdmi 1.3 är ju rätt meningslöst på en tvix då det inte finns så många (inga alls) .mkv filer som har DTS-HD MA ljudspår som man vill bitstreama till sin stärkare.

Man kan inte ha större filer än 4 Gb på fat32 formaterade diskar, det ställer ju till en del problem då de flesta filmer i .mkv-format är större.

Postad 24 February 2008 - 11:44

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

tack o hej!

På min TViX M-6500:
-1080p-filmer (de har jag testat och sett) har fungerat kanon!
-Ja, du kan ansluta TViX:en via USB-kabel till datorn så den dyker upp som en flyttbar disk.
-Kör du filer större än 4 GB så är det NTSC som den ska formateras i precis som andjo082 säger. Glöm FAT32.
-Det grymma med displayen är ju att du kan navigera allt i TViX:en utan att behöva ha TV:n på. :D Allt visas i displayen. Du sparar energi, el, livslängd och slipper ha apvarmt i rummet du är i när du slipper ha TV:n igång.

Redigerat av sean.wiklund, 24 February 2008 - 11:46.

Postad 24 February 2008 - 11:47

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
1080P alla jag har prövat har funkat kanon :D

Postad 24 February 2008 - 11:48

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

-Kör du filer större än 4 GB så är det NTSC som den ska formateras i precis som andjo082 säger. Glöm FAT32.

Säker på att det inte är NTFS du menar? :D

Jag håller själv som bäst på och velar mellan dessa två apparaterna men har svårt att bestämma mig.

Postad 24 February 2008 - 11:51

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
heheh jo det e det han menar :D

vill du ha en snygg spelare så tvixen :D
båda e nog lika bra känns det som..

Redigerat av benteboy, 24 February 2008 - 11:52.

Postad 24 February 2008 - 11:59

Puckelsnook
  • Puckelsnook
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Har själv en TViX 4100SH och är otroligt nöjd. Upplever inte programvaran som buggig när man väl fått igång den, och liksom för Popcorn Hour A-100 jobbas det på med firmware uppdateringar som dyker upp nu som då.

Läste just ett test som M3 gjort av Popcorn Hour A-100 och enligt deras test är detta den bästa mediaspelaren de testat (tror inte de testat TViX M-6500 dock).

Är själv mycket nöjd med TViX:en och personligen gillar jag att jag kan ha den stå framme pga. att den är ganska snygg - i alla fall i jämförelse med alternativen. Popcornen hade garanterat fått ligga i lådan... Tror nog att det är hugget som stucket vilken lådda du köper. För min del känns de som jämnbördiga!

Postad 24 February 2008 - 13:36

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

-Det grymma med displayen är ju att du kan navigera allt i TViX:en utan att behöva ha TV:n på. :D Allt visas i displayen. Du sparar energi, el, livslängd och slipper ha apvarmt i rummet du är i när du slipper ha TV:n igång.

Majoriteten av dom som använder den gör väl det för att se film, då borde det underlätta att ha TVn eller projjen igång oavsett hur förträfflig displayen än är :D

Postad 24 February 2008 - 14:33

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Majoriteten av dom som använder den gör väl det för att se film, då borde det underlätta att ha TVn eller projjen igång oavsett hur förträfflig displayen än är ;)

Självklart kollar de flesta på film, men i jämförelsen mellan PCH och en TViX så gör displayen otroligt mycket om du skulle vilja använda den på annat sätt, inte sant? Det går liksom inte att se vad du gör på PCH. Det gör det på TViX:en, varför jag påtalar att displayen har ett bra syfte och fyller sin funktion även om själva displayen i sig, kunde fått vara i färg, större, snyggare osv. Men den gör sitt jobb. ;)

Säker på att det inte är NTFS du menar? :D

Jag håller själv som bäst på och velar mellan dessa två apparaterna men har svårt att bestämma mig.

Självklart menade jag NTFS! Har suttit och skrivit om NTSC till några andra personer som hade funderingar kring skillnader. :D

Postad 24 February 2008 - 22:13

sandefjord
  • sandefjord
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag läste att popcorn inte har stöd för hdmi 1.3 utan bara 1.1. Någon som har koll på vad det innebär ? kommer jag ens se skillnad om jag köper en maskin som stödjer 1.3 ?

Hjälp mig

Postad 24 February 2008 - 22:54

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
sandefjord:

HDMI 1.3 har en ganska marginell betydelse idag. HDMI 1.3 har en större färgpalett (stöds inte av filmbolagen, så ganska ointressant), sen finns stöd för den senaste "superljuden", DD+ o DTS-HD, kräver dock att du har en förstärkare som stödjer det. Så du kommer grymt långt med 1.1/1.2.

Postad 25 February 2008 - 01:29

sandefjord
  • sandefjord
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

sandefjord:

HDMI 1.3 har en ganska marginell betydelse idag. HDMI 1.3 har en större färgpalett (stöds inte av filmbolagen, så ganska ointressant), sen finns stöd för den senaste "superljuden", DD+ o DTS-HD, kräver dock att du har en förstärkare som stödjer det. Så du kommer grymt långt med 1.1/1.2.

Tack för infon. Då min sony reciver har 5 år på nacken förmodar jag att den inte stödjer dd+ och dts.
Då blir det att beställa en popcorn =D

Föresten någon som vet vart dom har den i lager ?

Och sen sak till, Kanelbulle såg i ditt galleri att du har en amoi tv. har hört mycket bra om dem. Vad säger du ?

Postad 25 February 2008 - 10:06

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
sandefjord:

Du får nog ringa runt o ha lite flyt för att hitta dom som har PCH hemma... Kolla ÅF via prisjakt o på med headsetet!!

Apropå min Amoi är jag alldeles utmärkt nöjd, men idag skulle jag inte rekommendera den till någon... för dyr och organisationen i sverige finns inte kvar o den Europeiska agenten är på dekis... tyvärr!

:blink:

Postad 25 February 2008 - 15:51

Unregistered58453781
  • Unregistered58453781
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon av popcorn eller tvixen kan ta emot en streamad TV signal från en Dreambox.
Så man kan kolla på TV enkelt via någon av dessa?

Postad 25 February 2008 - 16:50

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
erdu:

Om du läst Officiella PCH-tråden, första ilägget, så hittar du en massa intressanta länkar där till Specifika ämnen. Däribland Streaming från Dreambox till PCH... Och Ja, det går om du följer anvisningen (har ej testat det själv).

:blink:

Postad 25 February 2008 - 20:07

sandefjord
  • sandefjord
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag kom från min bror precis som har en popcorn. Han hade en del problem i början innan han gjort alla uppdateringar. Men nu när han laddat det senaste funkar den grymt bra, jag blev riktigt impad över hur snabb den var (ladda en fim) Skulle precis beställa en, men såklart är den slut. Om någon vet vart man kan få tag på den skriv gärna.
Så såg att komplett får in dom igen den 2 mars. Gäller nog att förbeställa antar jag.

Postad 25 February 2008 - 20:18

TJ_Mackey
  • TJ_Mackey
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Kanelbulle: Jag är inte särskilt insatt i allt det tekniska, men har inte HDMI 1.3 stöd för Lipsync? Många ggr har jag irriterat mig på HTPC/Mediacenter som inte till 100% fixar synk mellan ljud och bild (särskilt efter paus och snabbspolning i filmer). Men om jag har läst på och gjort min läxa så ska väl sånt vara kvitt i och med HDMI 1.3? Stämmer detta? För då är ju inte skillnaden mellan HDMI standard 1.1/1.2 kontra 1.3 marginell utan ganska stor, eller?

Postad 25 February 2008 - 20:54

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
BozoTheClown:

Du har nog rätt!! Det visste inte jag, här är Wikipedia om HDMI så framgår det lite!!... Då kommer nästa fråga... stödjer tex H.264 o MKV detta eller kräver det någon form av specialflaggor eller dylikt i filmerna?!? Personligen tycker jag att HDMI är ett av de mest klantiga implementationer som gjorts... Det har varit så många varianter så vi som är på aktiva på Minhembio (97,5% nördar) inte kan hålla ordning på HDMI standarden... hur funkar det då för vanligt folk... ;)

Vet nån något mer om detta med Lipsync funktionen??

Postad 25 February 2008 - 21:25

t4hp0k4b01
  • t4hp0k4b01
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Tjena!

Hur för man över filmer till hårddisken i PCH om inte via USB? ;)

Postad 25 February 2008 - 21:37

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
t4hp0k4b01:

För att slippa få motion och jogga runt med en Mediaspelare under armen, så använder du med fördel ditt nätverk antingen tråd eller så fixar du en trådlös N-accespunkt. Har du inget nätverk så kör du med en sk korsad kabel (används direkt mellan enhet och PC). Då är det busenkelt, se bara till att nätverksinställningarna stämmer så är det bara att åka!

När du har PCH:n på ditt nätverk så blir den som vilken enhet som helst, bara att köra "drag and drop"!!

Redigerat av Kanelbulle, 25 February 2008 - 21:39.

Postad 26 February 2008 - 12:30

t4hp0k4b01
  • t4hp0k4b01
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

t4hp0k4b01:

För att slippa få motion och jogga runt med en Mediaspelare under armen, så använder du med fördel ditt nätverk antingen tråd eller så fixar du en trådlös N-accespunkt. Har du inget nätverk så kör du med en sk korsad kabel (används direkt mellan enhet och PC). Då är det busenkelt, se bara till att nätverksinställningarna stämmer så är det bara att åka!

När du har PCH:n på ditt nätverk så blir den som vilken enhet som helst, bara att köra "drag and drop"!!

;)

Aha, okej... dock är jag väldigt, väldigt dålig på just nätverkshantering etc. så jag föredrar en kabel direkt till datorn. :D

Men det skadar ju inte att prova koppla den till nätverket. Behöver man hårddisk då? :)

Redigerat av t4hp0k4b01, 26 February 2008 - 12:34.

Postad 26 February 2008 - 15:09

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
t4hp0k4b01:

Har du bredband? Då har du i många fall en Router med flera portar eller en Switch. Då är det bara att jacka in din PCH, så funkar det med största sannolikhet direkt! Det ända att kolla är om IP-adresserna är fasta eller dynamiska (jättelätt att kolla).

Du behöver inte hårddisk i din PCH, däremot går du miste om vissa funktioner tex Torrent-klient, NAS-server o lite annat.

Men lura dig inte, det är inte svårt att få spelaren att funka över nätet! Inga problem, skitenkelt!

;)

Postad 26 February 2008 - 18:06

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Går i tankar på en Tvix 6500 eller en PCH. Har fortfarande inte riktigt förstått vad som motiverar tvixens dubbelt så höga pris. Någon insatt som kan lista för och nackdelar med de två? Har letat, men har inte lyckats hitta någon riktigt bra jämförelse tycker jag.

Postad 26 February 2008 - 18:59

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Går i tankar på en Tvix 6500 eller en PCH. Har fortfarande inte riktigt förstått vad som motiverar tvixens dubbelt så höga pris. Någon insatt som kan lista för och nackdelar med de två? Har letat, men har inte lyckats hitta någon riktigt bra jämförelse tycker jag.

Några av de saker som gör att jag har en TViX M-6500 och en 500 GB intern disk och inte en PCH:

- TViX:en har en display, så du slipper ha TV:n igång varje gång du vill använda TViX:en, till exempel om du vill lyssna på några album eller en internetradiokanal. Du sparar pengar i elkostnad, du slipper ha det så hysteriskt varmt (om inte TV:n är igång) osv.
- Du kan ansluta TViX:en till datorn via en USB-kabel och den agerar precis som en flyttbar disk. Slit med dig den till din kompis och visa dina favoritgrejer och har du någon film som du har gjort själv eller motsvarande så kan du självfallet kopiera över den till hans dator busenkelt utan att fippla med nätverk och grejer.
- TViX:en är snygg som få men det är ju helt individuellt.
- TViX har en lång historia med flera års erfarenhet av just den här produktkategorin.
osv.

Postad 26 February 2008 - 19:00

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har problem med att att dts ljud tappas då och då i vissa mkv filer på min pch,det har nämts i popcorn tråden den tappar dts nån tiondel med jämna mellanrum nån som vet om tvixen uppvisar samma problem?

Postad 26 February 2008 - 21:21

Unregisterede583a29a
  • Unregisterede583a29a
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag går som många andra i tankar om antingen tvix eller PCH och efter att ha läst igenom trådarna om respektive produkt får jag känslan av att tvixen är något mindre buggig samt att den lämpar sig betydligt mycket bättre om man också vill använda maskinen till musikuppspelning.
OBS jag har inte kommit i kontakt med någon av produkterna så rätta mig gärna om jag har fel!
Vet någon om syabas har tänkt göra något åt musikdelen? stöd för playlists mm?

Redigerat av Unregisterede583a29a, 27 February 2008 - 11:00.

Postad 26 February 2008 - 21:26

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Playlists funkar faktiskt...när jag browsar via tversity. Hade ingen aning om att popcorn ens stödde tversity, upptäckte det när jag av misstag slagit på den ;)

Postad 26 February 2008 - 23:51

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

t4hp0k4b01:

Har du bredband? Då har du i många fall en Router med flera portar eller en Switch. Då är det bara att jacka in din PCH, så funkar det med törsta sannolikhet direkt! Det ända att kolla är om IP-adresserna är fasta eller dynamiska (jättelätt att kolla).

Du behöver inte hårddisk i din PCH, däremot går du miste om vissa funktioner tex Torrent-klient, NAS-server o lite annat.

Men lura dig inte, det är inte svårt att få spelaren att funka över nätet! Inga problem, skitenkelt!

Tack för alla intressanta svar, fortsätt gärna o diskutera, har sj några frågor till. :)

Funkar det bra med NAS-ervern och torrent klienten. Kan man inte surfa på vannliga hemsidor med PCH?
Räcker nätverks bandbreden till för att spela mkv 1080p filer, dvd iso filer mm.

Postad 27 February 2008 - 00:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
sean.wiklund:

Jojjo, känns ju väldigt avvägt... du glömde ju nämna att du jobbat för den svenska agenten... hm, lite småpartiskt!! :P Hade du jobbat med PCH, hade du tyckt samma sak fast tvärt om... :)

tjabo20:

Det jobbas på det, kommer lösas, snart förhoppningsvis!!

menace:

Nja, bägge produkterna har sina buggar än så länge, tyvärr... Så där är det nog ingen jätteskillnad. Bägge är först ut med senaste processorn, dessutom lite kamp om att vara störst o bäst...

När det gäller musikdelen vet jag inte riktigt, har du tittat på NMT-forumet? Där finns färdiga TODO listor osv på vad som är planerat osv. Det är en väldigt trevlig öppenhet med vad som är på G. Som Givemeabreak säger så funkar de flesta Upnp server mot PCH o där finns oftast diverse funktioner som lite extra-bonus.

ibbeand:

NAS o Torrent funkar perfekt tycker jag. Du kan surfa på vanliga sidor, browsern är ju inte att jämföra med din PC/Mac, men det går utmärkt. Sen har du MSP-konceptet där du har Youtube, Googlevideo o massor av annat. Går även att gör egna MSP-moduler för webben. Nätverksbandbredden räcker om du kör rätt protokoll, helst NFS eller HTTP ger bästa resultat kapacitetsmässigt.

MIN SUMMERING PLUS O MINUS PCH vs Tvix 6500:

Tvix M-6500
+ USB koppling mot dator funkar
+ Display för enklare funktioner
+ Snygg, hög detaljfinish
+ Seriös leverantör, lång erfarenhet, bra support
- Priset
- Vissa buggar, värmeproblem

Popcorn Hour A-100
+ Priset
+ Webtjänster
+ NAS-server/Torrentklient
+ Seriös leverantör, lång erfarenhet, bra support
+ Stor öppenhet mot användare om nya funktioner
- Något billigare finish
- Lite slö när det gäller filöverföring
- Vissa buggar, värmeproblem

Vad gäller filstöd osv är dessa mycket snarlika, så där skiljer i stort sett inget.

Redigerat av Kanelbulle, 27 February 2008 - 09:09.

Postad 27 February 2008 - 11:05

Unregisterede583a29a
  • Unregisterede583a29a
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag tror faktiskt jag har bestämt mig, det får nof bli en PCH, det jag kommer att sakna är display vid musikspelning men för de 2000:- som skiljer i pris kan man ju nästan köpa en squezebox som är dedikerad för musikspelning.

Postad 27 February 2008 - 11:16

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jojjo, känns ju väldigt avvägt... du glömde ju nämna att du jobbat för den svenska agenten... hm, lite småpartiskt!! :P Hade du jobbat med PCH, hade du tyckt samma sak fast tvärt om... :)

Suck... För det KAN ju inte vara så att jag ÄNDÅ gillar den produkten mer?

Nu vet ju inte du min historia (tror jag) men jag har altlid valt att jobba på de företag som jag har jobbat på, för att jag TROR på produkterna eller tjänsterna som de företagen levererar och för att jag anser att de är bäst (allt från att ha jobbat med Lush, Burger King, iriver osv). Jag har kunnat tacka nej till andra företag. Precis så är det med TViX. Det är min PERSONLIGA uppfattning, att TViX smiskar Popcorn Hour på fingrarna. Jag umgås inte längre med mina gamla kollegor. Jag träffar dem inte. Jag besöker inte min gamla arbetsplats. Jag får ingen royalty och tjänar ingenting what-so-ever på att jag får andra att köpa en TViX. Jag har helt enkelt ingenting att göra med TViX som varumärke längre, mer än att jag har en M-6500 hemma. Jag vet inte hur många gånger till jag behöver förklara det.

Om du känner att det behövs någon slags "karenstid", eller något, tills du tycker dig anse att jag kan vara opartisk (som jag antar att du själv tycker att du är), så får du säga till. Räcker ett halvår? Ett år? Fem år? Eller när kan jag börja förespråka TViX:en tycker du? :)

Redigerat av sean.wiklund, 27 February 2008 - 13:42.

Postad 27 February 2008 - 13:02

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Till summeringen bör läggas TViXens potential (DViCO har lovat det i en kommande FW-uppgradering, det finns inte från start) att sända vidare högupplöst multikanalsljud (från Blu-ray-rippar) till en reciever.

För min del känns det som 6500 inte rättfärdigar mer än kanske 30% högre pris om man inte alls är intresserad av de kommande ljudmöjligheterna, är man det så ligger det nog OK med 70% högre pris. Men för en del är priset för en PCH eller en TViX en sådan liten del av den totala anläggningen att de vill ha den bästa, även om den är mindre prisvärd.

Postad 27 February 2008 - 14:00

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
tommypeters:

Helt rätt, HDMI 1.3 ljuddelen är ett bra argument oxå! Det som är lite kul tycker jag är ju att trots det lägre priset så finns det ett antal funktioner som är rätt kul som inte finns hos Tvixen... Men bägge spelarna är kanon, inget snack!

sean.wiklund:

Jovisst, KAN det vara så. Men det KAN ju oxå vara så att har man använt och jobbat jättenära en viss produkt så blir man ju grymt såld... Jag är ju själv säljare och har varit i en herrans massa år och så är det ju! Man lär sig gilla prylarna man jobbar med, inget snack. Sen är ju bägge spelarna grymt bra, så det finns egentligen inte så mycket fel i någon, mest nyanser!

Det är väl just nyanserna, gråtonerna som jag saknar lite i dina omdömmen... Det är ju fortfarande så att även om jag har en PCH så framhåller jag gärna styrkorna hos Tvix i förhållande mot PCH, den distansen ser jag inte riktigt i det du skriver alla gånger!! Men du är helt okey ändå Sean och Tvix får du gärna förespråka hur mycket du vill... men försök få med lite nyanser oxå så blir det grymt bra!!

Det hade egentligen varit grymt kul med nåt event där man testar maskinerna sida vid sida, kolla in hur olika områden funkar i direkt jämförelse! Men... tiden... det var ju den!! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.