Direktlänk: [url=http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097053]
Är det något att ha?
Är det samma förstärkare som STR-DG700?
Är det värt dom pengarna?
all information välkomnas:P
MVH kim
Redigerat av kimpa888, 07 August 2006 - 13:09.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 August 2006 - 11:28
Hej Jag har köpt en projektor, och nu funderar jag på att köpa ett ljudsystem till det och jag funderar på att köpa Sony HT-DDW880 köpter det mest för recivern hadde tänkt byta ut högtalarna eftersom men jag har lite funderingar är som sakt nybörjare.
Direktlänk: [url=http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097053] Är det något att ha? Är det samma förstärkare som STR-DG700? Är det värt dom pengarna? all information välkomnas:P MVH kim Redigerat av kimpa888, 07 August 2006 - 13:09. Postad 07 August 2006 - 13:33
Räkna inte med att den har 1000watt iaf, mer kan jag inte säga, skulle gissa på kanske 20-30w per kanal i 5.1, svårt att avgöra utan mätningar.
Postad 08 August 2006 - 00:02
okej varför skiljer det så mkt? och det är ju int 5.1 utan 6.1?
Ingen som sitter på ett sådant ljud och kan uttalasig? Är revcivern något att ha da? Postad 08 August 2006 - 08:48
Jag kan inte rekomendera denna. Köpte en HT DDW880 på Sony Center efter att jag där fått uppgift om att även ljudet gick genom HDMI. Efter många timmars fipplande, läsande på forum och sökande i manualen stod det klart att ljudet inte överföres via HDMI till systemets högtalare, utan bara bild. Packade då ihop systemet och återlämnade det omgående. Hann inte bilda mig någon grundlig uppfattning av systemet, och trimmade ju inte inställningaran, men som första intryck var ljudet via koaxial väldigt tunnt vasst och lite skrälligt. Med DVD var bilden bra.
Har en HD-box från Canal digital, men jag lyckades aldrig få surrondljudet att fungera via sattelitboxen. (La dock inte ner så hemskt mycket tid på detta då jag redan bestämt mej att lämna tillbaks utrustningen pga den nebantad HDMI:n) I princip är det samma reciver som 700. Skiljer lite på effekt och antalet ingångar. Kolla dessa manualer: http://www.sonydigit...=en&m=HT-DDW880 http://www.sonydigit...=en&m=STR-DG700 Min gamla Panasonic SC-HT 850 tycker jag låter bättre. Det här är nog ett system som är för billigt för att vara sannt.... Hoppas detta varit till hjälp! Postad 08 August 2006 - 12:46
Okej ljudet kanske inte är det besta men hadde mäst tänkt köpa den för förstärkaren och sedan uppgradera ljudet efter som. men då undrar jag om vist har dom flesta förstärakre överför väll ljudet med koaxial kabel lr?
Är det någon stor nackdel i dagsläget att den inte pallar ljud via HDMI? Är det någon annan nackdel me denhär förstärkaren? tor ni att den skulle orka driva ett Harman Kardon HKTS11 eller den mindre varianten HKTS7 Postad 09 August 2006 - 07:54
Grejen med HDMI är väl att den överför både bild och ljud av hög kvalitet i en kabel. Att Sony här har valt att bara överföra bilden tar jag som ett tecken på att man med denna apparat kompromissat väl mycket för att få ner priset. Jag var rädd att under tidens gång finna fler kompromisser..... Postad 09 August 2006 - 23:45
ingen som har något gott att säga om ljudet lr resivern?
går den koppla in i datorn? Postad 14 August 2006 - 23:41
Japp det går att koppla datorn till förstärkaren. Jag använder en 10meters 3.5 mm sterokontakt - 2xRCA som jag kopplat från ljudkortet till förstärkaren. Jag kopplat upp systemet men har inte provat det så jättenoga än men det skall göras under morgondagen.
Jag ska även ska ta beslutet om jag ska köpa ett demoex av Audio Pro Cinema Precision mer info på denna länk EDIT: Jag har nu lagt upp några bilder i mitt galleri av just Sony HT-DDW880 Redigerat av PeterN83, 15 August 2006 - 01:30. Postad 15 August 2006 - 12:21
Har testat systemet lite under morgonen och har skrivit en liten mini-rescension här
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |