Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TH42PX70 svärta går upp och ner

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-42PX70 (TV) 1 9.442028 (137) Inga priser
35 relaterade trådar
* Officiell tråd - Panasonic PX70 * (4443 inlägg) 4 år sedan
uppgradera Panasonic Viera TH-42PX70 (11 inlägg) 5 år sedan
Inbränning, har du drabbats? (603 inlägg) 8 år sedan
LG OLED C7V - Sony Bravia A1 (8 inlägg) 8 år sedan
Panasonic TH-PX70E med HDMI bekymmer (11 inlägg) 13 år sedan
TH-42PX70EA vs UE46D8005 (3 inlägg) 14 år sedan
Har du knäppningar i din PX70/PV70? (40 inlägg) 17 år sedan
Trassel med upplösning på plasma-tv (2 inlägg) 17 år sedan
PX70 med statiska bilder (7 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PV70 eller Samsung Q97 (203 inlägg) 17 år sedan
Är det bättre att välja PV70 om man redan har digi (7 inlägg) 17 år sedan
TV-nojja? Jag delar med mig av mina intryck (24 inlägg) 17 år sedan
panasonic px70/80 eller Samsung LE-40R87BD (4 inlägg) 18 år sedan
Låter alla plasmor? (18 inlägg) 18 år sedan
TV-ljud till Hemmabion (5 inlägg) 18 år sedan
Sony bravia d3000 vs Panasonic 42px/v70 (17 inlägg) 18 år sedan
Svårt val inför TV-köp (12 inlägg) 18 år sedan
Manuell kanalinställning (0 inlägg) 18 år sedan
Problem med flytströmmar? (10 inlägg) 18 år sedan
Bäst plasma för pengarna? (11 inlägg) 18 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 18 år sedan
Köp panasonic px70 för 9900! (24 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-4270XD eller Panasonic PX-70 (21 inlägg) 18 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 18 år sedan
Datoruppgradering (6 inlägg) 18 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 18 år sedan
Ljusproblem på plasman (1 inlägg) 18 år sedan
PX70 eller Q96/97 - men varför inte Hitachi P42H01 (0 inlägg) 18 år sedan
Panasonic PV70 eller PX70? (4 inlägg) 18 år sedan
100hz vs 50hz aka LG vs Panasonic/samsung (9 inlägg) 18 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 18 år sedan
1024x768 är väl inte så bra för en HD-ready? (13 inlägg) 18 år sedan
Panasonic pv600 eller px70? (2 inlägg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PX70 bild...... (4 inlägg) 19 år sedan
Gästbok för eriknilsson ( inlägg) 19 år sedan

Postad 16 December 2007 - 11:40

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni för med för DVD spelare och vad för kabel ni använder. Om ni är säker på att ni inte ser detta fenomen så vill jag verkligen veta! <_<
Jag har en Panasonic S97 kopplad med 720p uppskalning via HDMI och ser då detta extremt väl. Xbox 360 via komponent så är inte problemet alls lika omfattande.
Skriv gärna några rader om detta om du har en Panasonic plasma där hemma.

Kollade Pirates filmen igår på blu-ray via mitt ps3 med en supra hdmi kabel igår och det pulserade en del
kan man säga :lol:

Ingen som hittat någon guide till service menyn nånstans ?

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 16 December 2007 - 11:41.

Postad 17 December 2007 - 20:49

Unregistered64250551
  • Unregistered64250551
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag köpte idag en komponentkabel till DVDn för att se om det blev bättre än HDMI. Visst blev det bättre, ungefär i samma nivå som Xboxen kan jag tänka mig. Så mindre blinkningar i komponent ingången än HDMIn för mig alltså.

Jag kollade även runt lite på olika filmer, mest för att ställa in komponent-bilden, men märkte då också hur pass lite det kan synas i vissa filmer gämfört med andra. Jag kollade ungefär en timme på andra Sagan om Ringen filmen och där stördes jag inte alls av det, vissa tillfällen så blinkade det till men oftast ganska milt och bara en snabbis.
Men samtidigt så finns det verkliga skräckexempel, som jag tror gäller det oftast filmer med sämmre bild, stora svarta partier och kontrastrik bild- vilket får dom ljusa partierna att verkligen lysa om sig. På dessa filmer så är det sällan en lugn och trygg svärta. Vilket också får mig att fundera på hur så många antagligen missat detta fenomen, då dom flesta DVD filmer faktist har rätt risig bild, gämfört med Sagan då, och borde då ha en del blinkningar för sig.

Genom detta har jag fått svårt att lita på någon annan än mig själv när det gäller bild, jag menar, hur hyllad är inte PX70? och Panasonic's plasmor i överlag? Visst, bilden är fantastisk när den är "rätt", men det här fenomenet förekommer för ofta, och är aldeles för uppenbart för någon som kallar sig expert och "bildkunnig" ska missa det.

Imorgon ringer jag supporten och kollar vad dom har att säga.

Postad 17 December 2007 - 23:15

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Jag köpte idag en komponentkabel till DVDn för att se om det blev bättre än HDMI. Visst blev det bättre, ungefär i samma nivå som Xboxen kan jag tänka mig. Så mindre blinkningar i komponent ingången än HDMIn för mig alltså.

Har kollat upp detta lite jag med i helgen och för mej så är det vga ingången som e värst, tex när jag kollar film serier från datorn.
Medans hdmi och component är ungefär rätt lika på detta fenomen.

Förstår inte heller att det inte är fler som sett detta då det sålts MASSOR med px70 oxh många px700 modeller.

Men ska bli kul att höra om ditt samtal till panna support !

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 17 December 2007 - 23:15.

Postad 18 December 2007 - 00:42

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Har kollat upp detta lite jag med i helgen och för mej så är det vga ingången som e värst, tex när jag kollar film serier från datorn.
Medans hdmi och component är ungefär rätt lika på detta fenomen.

Förstår inte heller att det inte är fler som sett detta då det sålts MASSOR med px70 oxh många px700 modeller.

Men ska bli kul att höra om ditt samtal till panna support !

De flesta bryr sig inte om problemet. Eller så tror de att det är något normalt. Hade jag varit bildingenjör hos Panasonic hade funktionen varit borta för länge sedan. Jag hade också sett till att inte färger släpar som de gör ibland. Det ser ibland ut som hela havet stormar i färgerna. Polaren hade en billigare plasma men där bilden blev helt stabil när man slog av alla bildförbättringar. HiSense hette den. Tyvärr gick alla bildförbättringar igång så fort man bytte kanal.. :D

Postad 20 December 2007 - 19:23

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
phogy Ringe du till panna support?

Och ingen annan som vågat sej på att pilla lite inne i service menyn ?

Postad 20 December 2007 - 21:14

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Jag e intresserad av vilka bildförbättringar som ska va på/av ?
Vilka förstör mer än hjälper till??

Har vart inne o kollat lite i servicemenyn nu men ej ändrat nåt. När jag kom in i menyn så tryckte jag 1 på fjärren o då bläddrade den i nån meny. Där stod det även vad man skulle använda för knappar om man ska ändra mm.
Man använder i huvudsak sifferknapparna på fjärren. Ska forska mer i det nån dag. :P

Redigerat av zitzo, 20 December 2007 - 22:12.

Postad 20 December 2007 - 22:16

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Jag e intresserad av vilka bildförbättringar som ska va på/av ?
Vilka förstör mer än hjälper till??

Har vart inne o kollat lite i servicemenyn nu men ej ändrat nåt. När jag kom in i menyn så tryckte jag 1 på fjärren o då bläddrade den i nån meny. Där stod det även vad man skulle använda för knappar om man ska ändra mm.
Man använder i huvudsak sifferknapparna på fjärren. Ska forska mer i det nån dag. :P

Kolla om det finns den där inst som nån tipsa om att man kunde stänga av i service menyn !

Edit.

Panasonic Black Shift Problem/Solution

I'm not sure if this has been posted / tried before, but the chappies over in the states seem to think they have a solution provided by Panasonic support.

A couple of members over there have tried it and are happy it works.

This is their solution:
Go into the service menu
Enter the SD (screen display menu)
There is a new feature called "letter box" mode which is set to 'off'.

YOu need to set this to 'on'.

Supposedly the "letter box" feature is only present on the 42" models

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 20 December 2007 - 22:20.

Postad 20 December 2007 - 22:18

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Kollade tråden nu o den e från 06-01-2006. Modellen fanns väl inte ens då??

1,3 hoppar man i menyerna med. o när man gör det så finns det en sida där det står lite om vilka knappar som e till vad.

Redigerat av zitzo, 20 December 2007 - 22:30.

Postad 20 December 2007 - 23:54

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Kollade tråden nu o den e från 06-01-2006. Modellen fanns väl inte ens då??

Nej nej. men kanske är samma problem och kanske samma lösning, verkar ju vara samma problem iaf !
Tänkte om det kanske fanns en sån meny i px700

Postad 22 December 2007 - 00:15

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Har vart inne o testat lite saker i menyn där nu. Exempelvis så var bilden förskjuten några snäpp åt ena hållet o det fixade jag där inne. Ändradce även overscan. Man kunde sänka från 0 till -3 ochdå blir bilden lite mindre typ, alltså man ser mer av bilden och den kanske även blev lite skarpare. Men det var svårt att se om den blev det. Finns en massa saker man kan göra i menyerna där.
Vågar inte göra för mycket bara. Har inte sett till nån inställning för letter box än. :)

Redigerat av zitzo, 22 December 2007 - 00:24.

Postad 26 December 2007 - 12:26

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Stör mig mycket på detta fenomen så var inne och kikade i servicemenyn precis men kunde inte hitta nåt som heter Screen Display Menu. Ser ut som man ställer in värdena per Aspect Ratio men känns som man skulle behöva en detaljerad beskrivning om man ska in och ändra. Dock verkar man spara ändringarna först när man trycker på OK-knappen så är nog säkert att kika runt iaf.

Postad 28 January 2008 - 21:37

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Någon som sitter på ny info angående detta fenomen? Det verkar ju ha funnits på äldre modeller också. Polaren har en PX60 där exakt samma problem finns. Stör mig mer och mer på detta blinkande! Hur tänkte man på Panasonic när man uppfann denna "feature"??

Postad 28 January 2008 - 21:55

Unregisterede64eb25a
  • Unregisterede64eb25a
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
någon????

Postad 19 February 2008 - 15:25

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag är med intresserad av detta då jag funderat under en längre tid att köpa denna TV.

/A

Postad 19 February 2008 - 15:40

dinler
  • dinler
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag märker av detta ifall det blinkar till. T.ex. i filmen War så finns det en scen där personen ser flashbacks eller nåt och det blixtrar till vitt emellanåt. Då kan man se att teven håller på att justera kontrasten men annars är det inte alls lika tydligt.

Visst, skulle det vara skönt att slippa detta men försöker tills en lösning är funnen att övertala mig själv att detta är fullt normalt :).

Postad 19 February 2008 - 16:20

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Det här är också ett otroligt enerverande problem för mig. Jag har mailat panasonics teknikverkstäder (något outsourcat företag som har hand om en massa olika märken, bl.a. panasonic) och de hade ingen aning om mitt problem. De skulle återkomma med ett svar, men gjorde inte det. Jag frågade hur det gick och fick till svar att ta en bild på fenomenet. Så, om någon vill eller kan ta ett par bra bilder där det här uppvisas, kommer jag maila dem bilderna och se om de har någon lösning.

Ang länken till AV-forum som hänvisas till är inte till PX70 med GEN9-panel. Läste även någonstans i den tråden att den funktionen inte var så bra som det var sagt. Det gjorde svärtan alldeles för svart och försämrade tydligen bilden i slutändan.

Någon som har ringt Panasonic ang det här? Om de inte känner till det, är de fulla av skit. Jobbar själv för ett stort multinationellt företag och vi skulle aldrig erkänna att vi har några fel på våra produkter, dock skulle vi löst problemet. Om inte genom att byta något eller erbjuda en inställningsmöjlighet, så genom att eskalera ärendet vidare till L2- & L3-tekniker och slutligen där få fram något.

Så, om någon kan erbjuda ett gäng bra bilder som visar fenomenet, så lägg upp dem här, så ska jag skicka dem i mail till serviceverkstaden så kan man hoppas att de tar problemet på allvar. Ska själv försöka ta några.

Postad 19 February 2008 - 16:38

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Det här är också ett otroligt enerverande problem för mig. Jag har mailat panasonics teknikverkstäder (något outsourcat företag som har hand om en massa olika märken, bl.a. panasonic) och de hade ingen aning om mitt problem. De skulle återkomma med ett svar, men gjorde inte det. Jag frågade hur det gick och fick till svar att ta en bild på fenomenet. Så, om någon vill eller kan ta ett par bra bilder där det här uppvisas, kommer jag maila dem bilderna och se om de har någon lösning.

Ang länken till AV-forum som hänvisas till är inte till PX70 med GEN9-panel. Läste även någonstans i den tråden att den funktionen inte var så bra som det var sagt. Det gjorde svärtan alldeles för svart och försämrade tydligen bilden i slutändan.

Någon som har ringt Panasonic ang det här? Om de inte känner till det, är de fulla av skit. Jobbar själv för ett stort multinationellt företag och vi skulle aldrig erkänna att vi har några fel på våra produkter, dock skulle vi löst problemet. Om inte genom att byta något eller erbjuda en inställningsmöjlighet, så genom att eskalera ärendet vidare till L2- & L3-tekniker och slutligen där få fram något.

Så, om någon kan erbjuda ett gäng bra bilder som visar fenomenet, så lägg upp dem här, så ska jag skicka dem i mail till serviceverkstaden så kan man hoppas att de tar problemet på allvar. Ska själv försöka ta några.

Om du får tag på några bilder, lägg gärna upp de här så att man får kolla hur det ser ut. Det vore bussigt. :)

Mvh Albin

Postad 19 February 2008 - 16:58

dinler
  • dinler
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag kan ju försöka filma någon sekvens som visar denna symptom, men förvänta inte er något mästerverk.

Det syns inte så bra men här har ni iaf: http://www.youtube.c...h?v=PA3U9nCLRvU.

Redigerat av dinler, 19 February 2008 - 18:07.

Postad 20 February 2008 - 00:59

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Här har ni mitt bidrag http://www.youtube.c...h?v=vF3hOyNZ3rg

Bilderna jag tog blev inte lika bra och är därför inte med här.

På videon flyttar jag in ett fönster från datorn till TVn. Man ser verkligen det svarta bli helt, nästan ljusgrått.
Usch..

Kommentera gärna och se om det är samma mängd ni har.

Redigerat av mabbe, 20 February 2008 - 08:21.

Postad 20 February 2008 - 01:14

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Hade samma problem med min gamla PV500 från Panasonic, hade den inlämmnad hos service verkstad skickade med en film med instruktioner vilka tidpunkter detta problem var tydligast att se, efter någon vecka ringer dom upp och säger att dom inte kan se några problem med tvn.

Men jag vet vad jag såg och nu verkar det som att flera har uppmärksammat detta fenomen.

Det var OTROLIGT störande (har bytt tv till LG förtillfället), när det blir dags att köpa ny tv i framtiden blir det inte Panasonic om dom inte kan fixa detta problem, eller en möjlighet att välja bort funktionen dynamisk kontrast eller vad dom nu kallar det.

Postad 20 February 2008 - 09:11

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Detta är ju något vi helt klart inte ska ge oss på. Problemet har uppenbarligen existerat i tidigare generationer också. Har ex. sett det på en PV60.

Fenomenet syns ännu mer när man kör 4:3 och de svarta sorgkanterna på sidorna blir gråa. Ska se om jag kan få till några bilder.

Ni som redan har kontakt med supporten, skicka dom länkarna till filmerna och även länken till denna post. Dags att eskalera detta!

Postad 20 February 2008 - 10:13

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag kan ju försöka filma någon sekvens som visar denna symptom, men förvänta inte er något mästerverk.

Det syns inte så bra men här har ni iaf: http://www.youtube.c...h?v=PA3U9nCLRvU.

Här har ni mitt bidrag http://www.youtube.c...h?v=vF3hOyNZ3rg

Bilderna jag tog blev inte lika bra och är därför inte med här.

På videon flyttar jag in ett fönster från datorn till TVn. Man ser verkligen det svarta bli helt, nästan ljusgrått.
Usch..

Kommentera gärna och se om det är samma mängd ni har.

Tack så mycket grabbar. Bra då vet jag att denna TVn är inget jag kommer att köpa.

Jag kommer lätt titta på LG's nya 6000 @ 50".

Jag var väldigt nära att klippa PX70 förra månaden men av någon anledning så blev jag tveksam och nu har man fått upp ögonen för den nya LG'n:
https://www.minhembi...howtopic=177330

Tack!

Mvh Albin

Redigerat av Unregistered98025e06, 20 February 2008 - 10:14.

Postad 22 February 2008 - 18:34

dinler
  • dinler
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Det jag undrar mest är inte varför Panasonic låtit denna "feature" vara kvar utan varför bara ett fåtal märker av detta. Jag har fått uppfattningen att detta är en populär TV (läs Svensson-TV) och då tycker man ju också att det borde komma fler klagomål på dessa "blinkningar".

Jag har än så länge endast testat DVI-VGA, det kanske blir annorlunda med HDMI?

Tack på förhand! :)

Postad 22 February 2008 - 21:46

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Det jag undrar mest är inte varför Panasonic låtit denna "feature" vara kvar utan varför bara ett fåtal märker av detta. Jag har fått uppfattningen att detta är en populär TV (läs Svensson-TV) och då tycker man ju också att det borde komma fler klagomål på dessa "blinkningar".

Jag har än så länge endast testat DVI-VGA, det kanske blir annorlunda med HDMI?

Tack på förhand! ;)

Det blir ingen som helst skillnad. Jag kan inte säga att jag märker det mer eller mindre på någon ingång, men jag har testat TV-ingång, HDMI från DVD och DVI->HDMI från datorn och jag ser det hela tiden. DOCK, så är det kanske inget en vanlig Svensson ser (uppenbarligen?). Min sambo hade aldrig sett det förrän jag påpekade det (och då hade jag stört mig på det i månader innan). En faktor som säkerligen spelar in, är vad du har för inställningar på TVn. Har du lite kontrast och en väldigt mörk bild, utan förbättringar, så syns det ju antagligen mer..

Men men :( Vi får se om Panasonic kan ge en fix eller tips på lösning.

Postad 22 February 2008 - 23:12

dinler
  • dinler
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Finns lite att läsa om problemet här:
http://www.avforums....ad.php?t=531991

Skulle vara synd om det inte gick att stänga av detta på något sätt. Lite som att ha en dator som är knäpptyst ena sekunden och som vrålar den andra faktiskt :(.

Tror tyvärr inte att det kommer komma någon fix till detta ;).

Postad 23 April 2008 - 08:23

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Ja.. Då jag inte längre orkar vänta på att få ett vettigt svar, väljer jag att lägga in lite info här ang. vårt problem.

Jag började min mailkorrespondens med en "magnus" på en serviceverkstad som heter Assist. De verkar finnas lite överallt i Sverige. Det första mailet skickade jag den 14 januari, 2008. Första svaret, där Magnus skulle kolla upp problemet, som han sa, kom den 15 januari. Den 28 januari fick jag själv maila och fråga hur det gick. Dagen därpå fick jag svaret att han inte kunde hitta en lösning till mitt problem om han inte fick ett foto. Den 20 februari hade jag fått tummen ur och filmat fenomenet (länken finns i ett inlägg från mig ovan) och mailat Magnus länken. Jag förklarade även för Magnus att jag inte trodde att något var fel på TVn, utan att det helt enkelt var en "feature", ditsatt av Panasonic. Jag ville veta eventuella lösningar/work-arounds. Den 4 mars fick jag själv maila och fråga honom vad som hände. Dagen efter svarade Magnus att han inte hade någon lösning, men att han skulle återkomma när han fått svar från Panasonic.

Den 15 april får jag slutligen följande svar; Ett svar jag redan själv vet, då jag redan förklarat för honom att det inte är något fel på TVn, utan att jag vill veta om det, genom någon inställning i servicemenyn eller liknande, går att ta bort det här störiga fenomen

Har nu kollat med Panasonic angående ditt problem.
Detta fenomen uppstår på dessa modeller så det är enligt Panasonic inget fel på din tv.

Well, thank you, det har jag redan sagt.
Mailade Magnus en sista gång och bad om en direktmail till Panasonic och beklagade mig samtidigt över att ett sådant stort företag bryr sig så lite - eller om det var Magnus på Assist som helt enkelt inte orkade. Hade andra företag betett sig liknande mot sina kunder hade de till slut inte haft några kvar. Nästa plasma blir kanske inte en Panasonic om jag inte med säkerhet vet att de tagit bort/eller att det går att stänga av den här satanstillverkade featuren som förstör halva filmtittandet.

Får jag mer info någon gång under 2008 (!), uppdaterar jag er här.

Postad 23 April 2008 - 19:19

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
verkar som att detta är bort iom dom nya panna plasmorna. iaf om man kör bio-läget. MEn har inte sett dom irl så kan inte säga säkert dock.

Postad 23 April 2008 - 21:37

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

verkar som att detta är bort iom dom nya panna plasmorna. iaf om man kör bio-läget. MEn har inte sett dom irl så kan inte säga säkert dock.

Helt klart intressant om denna feature är bortplockad på PX80. Nån med denna TV får gärna dela med sig.

Är väl svårt att få igenom en reklamation kan man misstänka om Panasonic ser detta som en feature. :P Jag själv fattar inte hur man kan släppa iväg en modell där detta inte går att stänga av.

Postad 26 October 2008 - 20:32

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om detta problem finns på en px80 37 eller 42?

Postad 26 October 2008 - 22:20

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om detta problem finns på en px80 37 eller 42?

Från Avforum

"Hi Folks,
I've had my 37" px80 for a couple of weeks and i keep noticing flicker or "brightness shift" on some (generally brighter) scenes, it seems to happen on all inputs/sources at a certain level of brightness or contrast, have others noticed or reported this? do i have a dodgy set? it's quite a subtle shift but definitley noticeable and quite annoying"

Sättet att övervinna problemet är att höja ljuset tills det slutar att "blinka". Sätt en scen som du vet har symptomen på repeat och höj brightnessen tills svärtan slutar blinka. På min tv är det över femtio procent man måste över. Du får gå upp ett hack varje gång du ser blinkandet. Till slut slutar det.

Postad 28 October 2008 - 08:49

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Sättet att övervinna problemet är att höja ljuset tills det slutar att "blinka". Sätt en scen som du vet har symptomen på repeat och höj brightnessen tills svärtan slutar blinka. På min tv är det över femtio procent man måste över. Du får gå upp ett hack varje gång du ser blinkandet. Till slut slutar det.

Hej!

Men vad händer med den fina svärtan om man fortsätter höja brightness hela tiden? Ska man komplettera med att sänka kontrast eller något liknande? Så man inte får en grådassig svärta istället..? För som ni kan se på mitt youtubeklipp är det svarta svart tills dess att ett ljust objekt kommer in i mitten av bilden (ca). Om man höjer brightness mycket, kommer det ju bli en grå svärta istället?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.