Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

bhphotovideo.com - import från usa

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 augusti 2007 - 11:49

sump3n
  • sump3n
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Postad bild

Jag fundrera på att köpa en projektor från usa. INte bara för att dom är billigare, utan mest för ett testa.

Problem med att beställa från utlandet är ju att man måste betala med en gång. Därav är jag nyfiken om någon har haft erfarenheter med beställningar från detta företag?

Jag fick reda på dom genom en länkad recention på prisjakt. I recentionen, som var på engelska, fanns prisuppgifter från några företag. Varav en var B&H.

Tacksam för svar...

Postad 26 augusti 2007 - 05:25

SeverRain
  • SeverRain
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
B&H skickar sina saker med UPS, så du åker på tull och moms.

Postad 26 augusti 2007 - 11:17

sump3n
  • sump3n
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

B&H skickar sina saker med UPS, så du åker på tull och moms.

<{POST_SNAPBACK}>

Läste att det inte finns tullavgift på elektronik från usa. Så jag kollade tullverkets hemsida. Även där stod det att det inte fanns någon tull.

Men jag hittar inget om moms...

Postad 27 augusti 2007 - 18:20

SeverRain
  • SeverRain
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Beror på vad du köper. elektronik komponenter är tull fria, digital kameror och tillbehör är också tullfria. Men vanliga kameror och delar till såna är det tull på.

dvdspelare m.m är det också tull på.

projektor kolla på tullens hemsida taric

Kinokameror och kinoprojektorer, även med inbyggd utrustning för inspelning eller återgivning av ljud

Tredjelandstullsats 1011 3.7 %

så 3,7% i tull och 25% moms.

Postad 27 augusti 2007 - 18:36

sump3n
  • sump3n
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Beror på vad du köper. elektronik komponenter är tull fria, digital kameror och tillbehör är också tullfria. Men vanliga kameror och delar till såna är det tull på.

Kinokameror och kinoprojektorer, även med inbyggd utrustning för inspelning eller återgivning av ljud

Tredjelandstullsats  1011  3.7 % 

<{POST_SNAPBACK}>

Hur fungerar det då? Hör tullverket av sig när sakerna kommer till Sverige? För om jag betalar på nätet, så måste jag ju betala igen till tullen då?

Postad 27 augusti 2007 - 18:53

BigDog
  • BigDog
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
UPS tar hand om intullningen enligt tullverket. Dessutom är deras expeditionsavgift ofta 500-600:- bara för att göra intullningen. Till detta tillkommer moms och tullavgiften som är olika i procent beroende på vad du importerar. Jag pratade med en kille på Tullverket angående import från Hong Kong, och han sa att det billigaste sättet att importera på är om det går med ost, då är expeditions
avgiften endast runt 50:-.

Lycka till med köpet från B&H. De är grymt seriösa och har ett enormt utbud av prylar. Om du kommer till New York ska du lägga in ett besök där, för bara att gå runt i deras butik är en sanslöst
häftig upplevelse. Alla varor man vill handla får man beställa av olika säljare i butiken, sen åker allt
på ett rälssystem uppe i butikenstak direkt till varuutlämningen som ligger efter kassorna.

Postad 27 augusti 2007 - 19:02

sump3n
  • sump3n
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag skickade ett mail till Tullverket och frågade:

När UPS får varorna till Sverige meddelar de dig att varorna har kommit. Du ska då anmäla dem till förtullning. Om du vill kan du låta speditören göra det för din räkning. Efter det att speditören eller du betalt tull och moms till Tullverket får du hämta varorna eller låta speditören skicka hem dem till dig.

Men detta gäller väl bara för Land utanför EU? En arbetskamrat har beställt Whiskey från skottland, och det kom hem till ICA (nya posten). Samma för en annan som beställde en MP3-spelare från england.
Är det för att sakerna är momsade i det landet då?

Postad 27 augusti 2007 - 23:11

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

Postad bild

Jag fundrera på att köpa en projektor från usa. INte bara för att dom är billigare, utan mest för ett testa.

Problem med att beställa från utlandet är ju att man måste betala med en gång. Därav är jag nyfiken om någon har haft erfarenheter med beställningar från detta företag?

Jag fick reda på dom genom en länkad recention på prisjakt. I recentionen, som var på engelska, fanns prisuppgifter från några företag. Varav en var B&H.

Tacksam för svar...

<{POST_SNAPBACK}>

undrar om det inte är lite roligare att testa ifrån ursprunglandet...
lite problem med språket dock...
men frakten borde ju inte skilja mycket.

Postad 29 augusti 2007 - 06:16

SeverRain
  • SeverRain
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
ups tar 138 sek i expeditionsavgift inte 500-600 :-)

Postad 29 augusti 2007 - 15:34

sump3n
  • sump3n
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Fick svar av tullverket.

Tullavgift för en projektor som jag funderade på var 3,7%. Det gäller hela köpesumman. Alltså även frakten.

Så för mig skulle ett köp från usa innebära 3000kr billigare affär :)

Postad 29 augusti 2007 - 17:39

SeverRain
  • SeverRain
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Glöm inte 25% moms när du räknar också, då burkar det inte bli så billigt längre. :)

Postad 29 augusti 2007 - 19:45

sump3n
  • sump3n
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Glöm inte 25% moms när du räknar också, då burkar det inte bli så billigt längre. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det är inräknat.

Förbluffad att det är så mkt billigare. Kan hända att det är en engångsföreteelse.

Postad 01 september 2007 - 08:13

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
:(
hallå jag har nu undersökt lite, B&H verkar ju faktiskt vara en av usa;s absolut största & mest pålitliga affär inom consumer electronics!
enligt BBB (Better Business Bureaus) = TRYGG källa!

http://www.bbbonline.org/ <----------------kolla in denna sida!

så finns det Mycket intressant information om de ca; 37463 stycken affärer som de håller under luppen!
och av dom har 720 st företag passerat deras etiska standards; for ethical online business practices...
och fått derad "torsh seal" ; BBB OnLine Privacy Program Participant
varav då B&H Foto&Video är en.
he he, verkar som dom har lite bätre koll på butikerna i staterna!

/måste ju nämna VisualApex oxå då dena tråd verkar handla om just projektorer, dom är Auktoriserade av alla de tillverkare dom saluför, inte så dumt att veta kanske!!! :)

Postad 03 september 2007 - 18:38

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Glöm inte räkna med att det är moms på tullen och moms på frakten också... ;)

Staten måste (verkligen) ha sitt.

Men affären är bra, jag har också handlat där. Får fortfarande deras tjocka katalog med posten. De är billiga på en del saker, ligger helt på standardpris på mycket annat.

Sedan får du ju med en projektor kolla om den bara går på 110V eller på 230V, annars har du en kostnad till. Sedan, vid garantiärende, måste du skicka till USA...

Postad 08 september 2007 - 12:24

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
8528 69 10 00, är helt korrekt för en LCD-projektor, t ex hemmabioprojektor, förutsatt att den inte bara kan visa videosignaler utan även kan visa bilder från en dator. Tullsatsen blir 0%.

Om den inte kan kopplas till datorn utan enbart fungerar som videoprojektor blir numret 8528 69 99 90 för en färgprojektor och tullsatsen 14%.

Tänk på att informationen ovan bara är rådgivande och grundad på de regler som gäller idag. Om du har fler frågor får du gärna kontakta oss igen.

Vänliga hälsningar

Ann-Mari Dahl
Tullinformatör
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta innebär ju att om en LCD Projektor kostar tillexempel 1000$ hos B&H så tillkommer ju bara 25% svensk moms på det amerikanska butikspriset!

1000$ + 25% moms = 1250$

alltså butikspriset * 1,25 =busenkelt!

Postad 08 september 2007 - 21:47

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
+ frakt och moms på frakten!
Glöm inte att kontrollera att den kan drivas med svensk nätspänning också.

Postad 12 september 2007 - 07:04

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
Glöm att det är tull på frakten. Den ingår inte i köpesumman. Man kan inte tulla något som inte finns. Och frakten är ingen fysisk sak. Stå på dig bara.

Postad 12 september 2007 - 08:47

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Nog ingen som sagt att det är tull på frakten, men moms... Vilket det alltså blir. Samt en smärre "inbetalningsavgift" - de ska ha betalt av dig för att ta betalt av dig...

Postad 12 september 2007 - 16:56

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
Denna höst blir bara mer&mer spännande!
jänkarna kan numera köpa Sanyo PLV-Z2000 för 2195$ :unsure:
hos tex. VisualApex
det är 14100 spänn det, helt sanslöst...
verkar som det snart är dags att slå till på någon full hd maskin...
blir spännande att se vad epson tw-2000 & panasonic pt-ae2000 landar på i USA!
frakten verkar ligga på runt ~799 kr.
VisualApex kör tydligen med gruppköp oxå, om 4 pers går ihop...
hmm,det börjar visst bli dax att göra om vardagsrummet till en "Batcave"

Redigerat av Unregistered39429, 16 oktober 2007 - 06:32.

Postad 28 februari 2008 - 18:36

Slinger
  • Slinger
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
pratade just med tullen ang köp av mp3spelare från usa. Tullen vill ha25% moms samt 10% tullavgifter. Sen är det skatt på tull (och kanske även på momsen) så tullverket menade på att för att få rätt uppgifter skulle man ta varans pris med frakt samt lägga till ups (eller andra fraktfirmors avgift) avgift och sedan ta allt x 37,5%. Om detta stämmer blir det ganska dyrt att handla från usa. Med Ups är det garanterat till eftersom de tar in paketet i sverige, tulldeklarerar allt och sedan ser till att man kan hämta det på närmaste uthämtningsställe.

Postad 29 februari 2008 - 15:46

Unregistered29039
  • Unregistered29039
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tredjelandstullsats 1011 3.7 %

Digital kameror i från usa är inte tullfria jag köpte en i från usa fick betala tull och moms

Postad 29 februari 2008 - 19:32

Unregistered0ff54576
  • Unregistered0ff54576
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Glöm att det är tull på frakten. Den ingår inte i köpesumman. Man kan inte tulla något som inte finns. Och frakten är ingen fysisk sak. Stå på dig bara.

Så länge du betalat frakten så ingår den i tullvärdet och beläggs med tull och moms.

"Tullvärdet ligger till grund för hur du räknar ut tullavgiften och momsen. I tullvärdet ska förutom fakturan även transportkostnaden fram till EU:s gräns ingå. Om du som köpare står för transportkostnaden ska du ta med den vid beräkning av tullvärdet."

//Birdie

Postad 04 mars 2008 - 18:13

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Digitalkameror är tullfria (dock inte objektiv eller tillbehör), men när jag köpte min Canon 300D från BH för några år sedan, hade UPS lagt på tull. Jag ringde dem och de vägrade först erkänna att de hade fel. Efter ha ringt tullen och hade fått bekräftat att det inte skulle vara någon tull, då sa UPS att de skulle kosta flera hundratals kronor att överklaga tullbeslutet och att det inte skulle löna sig att göra det. Efter en koll till med tullen fick jag reda på att överklagandet var gratis, de hundratals kronorna skulle alltså UPS ta, trots att det var de som hade gjort fel. Sen dess har UPS inte stått så högt i kurs hos mig.

Några rader på ett papper som förklarade situationen var allt som krävdes för att få tillbaka tullavgiften.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.