Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Textning i Mediaportal

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 september 2008 - 22:09

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Jag får inte textning i Mediaportal 1.0 RC2 att fungera på de kanaler där texten ligger separat i strömmen (DVB text?), t.ex. på Showtime och Silver. Jag har ställt in att jag vill ha svensk text i Mediaportal Configuration men det fungerar ändå inte. Hur bär man sig åt för att få det att fungera?

Går det dessutom att få textning att fungera för .ts-filer som är inspelade på Dreambox? Jag brukar flytta dessa till datorn när hårddisken i Dreamboxen blir full men tyvärr får jag inte texten att fungera när jag spelar upp dessa filer i Mediaportal.

Cirkus

#2

Postad 14 september 2008 - 19:30

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Jag får inte textning i Mediaportal 1.0 RC2 att fungera på de kanaler där texten ligger separat i strömmen (DVB text?), t.ex. på Showtime och Silver. Jag har ställt in att jag vill ha svensk text i Mediaportal Configuration men det fungerar ändå inte. Hur bär man sig åt för att få det att fungera?

Går det dessutom att få textning att fungera för .ts-filer som är inspelade på Dreambox? Jag brukar flytta dessa till datorn när hårddisken i Dreamboxen blir full men tyvärr får jag inte texten att fungera när jag spelar upp dessa filer i Mediaportal.

Cirkus


Har du klickat i "Use DVB subtitles" och "Use Teletext subtitles"?

Det är även viktigt att välja bägge alternativen av "Swedish" som finns då olika operatörer markerar svenska som "Swe" eller "Sve".

#3

Postad 14 september 2008 - 20:30

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Har du klickat i "Use DVB subtitles" och "Use Teletext subtitles"?

Det är även viktigt att välja bägge alternativen av "Swedish" som finns då olika operatörer markerar svenska som "Swe" eller "Sve".

Hej och tack för svaret.

Jag har fått det att funka nu genom att klicka i både DVB subtitles och Teletext subtitles. Jag har för mig att jag har kört så tidigare utan att det funkat men det kan vara så att det började fungera först när jag klickade i Teletext subtitles. Olika kanaler sänder alltså textning på olika sätt, antingen DVB eller Teletext?

På inspelade filmer från Dreamboxen har jag också fått det att fungera men på ett annat sätt: Genom att trycka "L" under uppspelning. Av någon konstig anledning verkar det inte räcka med att högerklicka och gå in i Subtitles-menyn för där finns inte alltid alla språk förrän man tryckt "L" (motsvarar Subtitle på fjärr tror jag). Jag har ännu inte någon fjärr som är kompatibel med Mediaportal så jag kan inte välja Subtitle på fjärren.

Cirkus

#4

Postad 14 september 2008 - 21:11

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Hej och tack för svaret.

Jag har fått det att funka nu genom att klicka i både DVB subtitles och Teletext subtitles. Jag har för mig att jag har kört så tidigare utan att det funkat men det kan vara så att det började fungera först när jag klickade i Teletext subtitles. Olika kanaler sänder alltså textning på olika sätt, antingen DVB eller Teletext?

På inspelade filmer från Dreamboxen har jag också fått det att fungera men på ett annat sätt: Genom att trycka "L" under uppspelning. Av någon konstig anledning verkar det inte räcka med att högerklicka och gå in i Subtitles-menyn för där finns inte alltid alla språk förrän man tryckt "L" (motsvarar Subtitle på fjärr tror jag). Jag har ännu inte någon fjärr som är kompatibel med Mediaportal så jag kan inte välja Subtitle på fjärren.

Cirkus


Nästan alla "svenska" kanaler skickar texten via teletext/text tv. Det finns en 92839823 sidor lång tråd om textningen om du vill läsa på alla teknikaliteter :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.