Ja de kan de göra, och?
Chansen är nog större att det avståendet, istället för de avstånd din lista ger, passar den bild- och materialkvalité svensson har.
Jasså? En annan sak en barnunge borde kunna räkna ut är att man inte kan applicera fysik om ögats upplösningen som "guide" för vilket tittavstånd man bör ha till din videodisplay.
Du borde tydligen det ja, just därför saknar din lista helt och hållet betydelse i praktiken.
"Just ja, det här är praktiken helt ointressant information och riskerar att stjälpa mer än att hjälpa" kunde du lagt till.
Packis, har du ens läst första inlägget?
Vill inte här skriva att så här ska det vara, men ändå tänkte nämna att det är uträknat på vad titt avståndet är för respektive HDTV, må så vara 720p eller 1080p.
Det finns specifika distanser där det mänskliga ögat har bäst chans att upptäcka detaljer som HDTV upplösningen har att erbjuda, så klart är våra mänskliga ögon individuella och vi ser dessa något olika från person till person.
Jag tycker trådskaparen, AC3, skriver rätt tydligt vad han menar.
Och snälla, sluta blanda in barnungar i var och varannan mening. Det saknar relevans, fullständigt, även om en normal 8-12 månaders kille/tjej har fullt utvecklad syn, lika bra som en vuxen. Så finns inte förståelsen för vad som är bra eller dåligt, mycket likt den vuxna Svensson som inte är kapabel att förstå hur saker och ting fungerar genom logiskt tänk. Tro mig, Kalle Anka(eller whatever) på VHS eller 1080 blu-ray @1m, den lille killen är lyrisk oavsett

.
Vi vet att Svensson sitter på 3.5-4.5m titt avstånd, vilket inte är optimalt någonstans vid 40-50".(ur bildkvalité synpunkt, givet att vi matar bästa möjliga från källan till TVn och inte random 1920 1080 fullsmetad med noise)
Och vi vet att han inte bryr sig om bildmaterialets kvalité, ännu.
Men då ska inte Svensson diskutera HD-RDY eller F-HD överhuvudtaget. Köp en TV jävel bara, och håll käft.
Jag tycker absolut att man bör informera med guide eller annan illustration, så att folk fattar, att vid 4m med 42" kan ögat inte optimalt se skillnader. Allting kräver en referens, dock.