Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TOMTOM GO 720

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TomTom GO 720 (Europa) (GPS-navigatorer) 1 8.5 (5) Inga priser

Postad 14 August 2007 - 14:04

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Ser att TomTom kommer med ny variant i GO-serien...

Någon som kan kommentera hur bra / dålig den är??

Postad 23 August 2007 - 07:59

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Vill gärna lyfta upp denna tråd igen...

Någon som vet något om hur denna Go720 funkar? Någon som hunnit testa den?

Hur fungerar den med TMC?
Med FM-sändaren?
Med Bluetooth?

Postad 24 August 2007 - 08:59

jds
  • jds
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Såg också precis denna enhet och då Navigon 7110 inte riktigt var som jag förväntade mig så är denna klart intressant att få reda på hur den mäter sig med ex. Garmin 660?

Postad 27 August 2007 - 07:11

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som vet något om hur denna modell fungerar??

Postad 27 August 2007 - 22:42

jds
  • jds
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som vet något om hur denna modell fungerar??

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som det är bara du och jag här av någon anledning. Tycker det är underligt då är 2:a i populäritet och då den finns tillgänlig lite här och var. Kan väl iofs vara både positivt och negativt att de inte har något inlägg i ett forum. Får väl diskutera den sinsemellan istället :)

Tycker iofs det är lite underligt att inga av de "vanliga" butikerna, onoff, siba, expert m.fl verkar ta hem den. Mediamarkt här i gbg skall få hem den men som vanligt har de inte en aning om när, fattar inte vilka dåliga leverantörer de har som aldrig kan ge ett leveransdatum på någonting. Då andra tillverkares bluetooth funktion har varit sådär när det gäller att funka med vissa telefoner och dess stabilitet så vill jag gärna testa enheten innan. På tomtoms hemsida över vilka telefoner den funkar med så har de testat med över 30 olika Nokia telefoner men inte en enda SonyEricsson telefon vilket jag tyckte var lite dåligt och gör det ännu mer relevant att testa med min SE W660i innan jag införskaffar en enhet. Listan lär säkert byggas på men till dess vågar jag inte chansa och behöva skicka tillbaka den det första jag gör.

Har letat endel testa på utländska sidor och när det gäller funktioner så måste man säga att den har det mesta och många riktigt smidiga funktioner. Röststyrningen verkar funka rätt så bra, skall bli intressant att testa hur den hanterar svenska. TTS för att läsa upp sms och lite andra saker är ju klart smart när man kör. Deras TMC variant är ju rejält mycket dyrare men den kan man ju köpa som tillbehör senare eventuellt. Den där jobbiga antennen som verkar behövas för att kunna få någon vettig mottagning gör nog att jag kommer använda funktionen först när man gör längre resor utomlands.

Det enda som jag tycker verkar vara lite negativt är att fästet verkar var väldigt litet och armen enormt kort. Min vindruta är väl inte extremt lutad men jag får nog sätta den rätt så rejält högt upp för att jag skall nå den. Det verkar finnas en alternativ arm men då är det en vanlig böjlig sak som nog sitter lite sådär.

Jag får hoppas Mediamarkt får in den snart så skall jag testa funktionerna lite mer och återkomma ifall jag hitta något som inte fungerar så bra. Lyckas du hitta den i någon butik och får möjlighetan att testa den lite så skriv gärna några rader om ditt intryck.

Postad 28 August 2007 - 08:50

Gigamaster
  • Gigamaster
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej!

Nejdå. Det är inte bara ni här. Jag är också här. :) Samma problem som jds. Navigon 7110 strulade lite för mycket.

Anledningen till att jag inte har köpt en ny TomTom är att jag har hört från säkra källor att en 920-modell är på gång. Troligen kommer mer information att avslöjas den 30:e Augusti.

TomTom testar telefonerna grundligt och iom detta så har de inte hunnit med SE-telefonerna ännu. Det kommer, var så säker. Jag har aldrig haft problem med tidigare modeller och jag antar att TomTom kör samma beprövade koncept på 720:an. När telefonerna är testade så kommer de också att dyka på på hemsidan.

Kolla gärna in den här videorecensionen: http://www.youtube.c...h?v=jzxm9pZPIok

Redigerat av Gigamaster, 28 August 2007 - 09:49.

Postad 28 August 2007 - 10:00

jds
  • jds
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej!

Nejdå. Det är inte bara ni här. Jag är också här. :) Samma problem som jds. Navigon 7110 strulade lite för mycket.

Anledningen till att jag inte har köpt en ny TomTom är att jag har hört från säkra källor att en 920-modell är på gång. Troligen kommer mer information att avslöjas den 30:e Augusti.

TomTom testar telefonerna grundligt och iom detta så har de inte hunnit med SE-telefonerna ännu. Det kommer, var så säker. Jag har aldrig haft problem med tidigare modeller och jag antar att TomTom kör samma beprövade koncept på 720:an. När telefonerna är testade så kommer de också att dyka på på hemsidan.

Kolla gärna in den här videorecensionen: http://www.youtube.c...h?v=jzxm9pZPIok

<{POST_SNAPBACK}>

Har också sett de videorecensionerns och det ser bra ut måste jag säga. Har du någon info om vad de stora skillnaderna kommer vara mellan 720 och 920?

Redigerat av jds, 28 August 2007 - 10:00.

Postad 28 August 2007 - 12:49

Gigamaster
  • Gigamaster
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har också sett de videorecensionerns och det ser bra ut måste jag säga. Har du någon info om vad de stora skillnaderna kommer vara mellan 720 och 920?

<{POST_SNAPBACK}>

Njae, men det spekuleras en del om vilka funktioner som den kan tänkas innehålla på dessa sidor:
http://www.gpsreview.../tomtom-go-920/
http://www.gpslodge....ives/012331.php

Vi får väl se vad om det dyker upp mer info på torsdag.

Postad 30 August 2007 - 12:52

Gigamaster
  • Gigamaster
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jahoo! :D

Mina spekulationer stämde mycket bra. TomTom lanserar sin nya exklusiva navigator idag!
De kallar den "Navigatorn med allt". Och visst är det TomTom Go 920 T jag pratar om:
http://www.tomtom.co...bk9pkuan5g6e093

Hoppas få testa den snart ;)

Postad 30 August 2007 - 13:58

jds
  • jds
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jahoo! :)

Mina spekulationer stämde mycket bra. TomTom lanserar sin nya exklusiva navigator idag!
De kallar den "Navigatorn med allt". Och visst är det TomTom Go 920 T jag pratar om:
http://www.tomtom.co...bk9pkuan5g6e093

Hoppas få testa den snart :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tyckte inte det verkade skilja så mycket mellan 720T och 920T. 4GB internminne och fjärrkontroll. För min del vet jag inte ifall jag skulle vilja betala en massa mer för karta över USA och en fjärrkontroll...men det kanske finns fler detaljet som skiljer. Det blir nog en 720 för min del trots allt, men vill testa den först.

Postad 30 August 2007 - 18:28

jds
  • jds
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Irriterad! :)
Var inne på mediamarkt idag igen. Det är ju totalt omöjligt att få tag på dem på telefon och eftersom de sagt att de hade beställt hem den men inte visst när de skulle få hem den så har jag svängt förbi där på påvägen hem ifrån jobbet lite då och då ett par veckor.

Nu helt plötsligt så säger de att den aldrig varit på deras beställningslista och att de inte kommer ta in den! :) De har en massa andra TomTom enheter i övrigt men när nu TomTom verkar göra en riktigt bra produkt för första gången på länge så väljer de att inte ta in den. Såg även att Elgiganten nu hade den i sitt sortiment men den verkar inte finnas någonstans där heller att få tag på. Den finns i en massa nätbutiker men inte i en enda fysisk butik. Mycket märkligt.

Postad 31 August 2007 - 12:32

Gigamaster
  • Gigamaster
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Skillnaderna verkar mellan 720 och 920 verkar inte vara megastora. Men jag tror ändå att det kan löna sig i längden att köpa en 920. Det beror lite på vad prissättningen kommer att bli.

Jag kollade runt lite på TomToms sida och hittade lite mer info:
http://www.tomtom.co...2007&Language=1

Trevlig läsning. :)

Postad 05 September 2007 - 10:36

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Någon som börjat testa den och som kan komma med synpunkter??

Postad 11 September 2007 - 14:55

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som testat denna???

Postad 17 September 2007 - 11:01

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som testat denna???

Hur bra är den??
Hur bra funkar TMC??

Postad 18 September 2007 - 07:27

Gigamaster
  • Gigamaster
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
920 T har inte kommit ut ännu och 720 T har jag inte testat. Men jag skulle tro att 920 T kommer i november. Jag hoppas få testa den då.

Postad 25 September 2007 - 15:14

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Konstigt att ingen har testat denna GPS... Den ligger trots allt på topp 5 i popularitet...

Någon som kan ge sin syn på hur bra den funkar?

Postad 26 September 2007 - 12:35

Suddensvarar
  • Suddensvarar
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har TomTom Go 720 inkl den nya TMC-mottagaren.

Jag har inte prövat alla funktioner på den ännu. I stort fungerar den mycket bra.

Mina tidigare navigatorer:
PDA med Destinator, TomTom GO Classic, TomTom ONE XL, GArmin Nüvi 660 FM.

Personligen tycker jag att TomTom 720 är betydligt bättre än dessa.

TMC-antennen fungerar bra. Den tappar till och från kontakten. Som jämförelse kan jag säga att min Garmin tappade kontakten oftare.

Blåtandsläget fungerar mycket bra med min Nokia N73. Handsfreeläget har jag inte testat så mycket ännu, men det lilla jag testat var negativt. Den jag ringde upp hörde knappt vad jag sade. Detta kan vara en "barnsjukdom" som så ofta förekommer på nya produkter...

Kartan och eller "Ruttningen" är ibland underlig och tar omvägar på ett sätt som jag inte haft på tidigare navigatorer. Dessa fel anmäler jag dock direkt till TomTom via MapShare.

När jag i förra vecka åkte på Östermalm i Stockholm "Hoppade" plötsligt min "position" på GPS:en ett kvarter bort fast sattelitmottagningen enligt "stapeln" var bra.

MapShare/Kartkorrigeringar- helt suveränt. En funktion som jag saknat på alla mina tidigare navigatorer. Låter dig ändra små kartfel. Du kan välja att dela med dig dessa eller bara ha dem för dig själv..

Hastighetskameror över i princip hela Europa.

En detalj som jag inte tycker fungerar bra är "Död räkning" i ex. tunnlar. Här var Garmin 660 betydligt bättre. Notera att ingen av dessa maskiner har någon hårdvara för detta inbyggt.

/Sudden

Postad 13 October 2007 - 10:01

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Precis ny ägare av Tomtom 720T
Tidigare ägare av Nuvi 660.
Ser precis att det kommer ny modell som heter 920.
Enda som verkar skilja dem är "tunnel" funktionen.
Det är en sak som är helt mjukvarobaserad så det kanske kommer som uppgradering till 720.
Sitter just nu och kopierar min telefonboks listan från mobilen.
Verkar fungera dåligt.
Suttit i flera omgånga i 30min som längst men verkar inte få över några nummer :/
Skall ge mig ut i trafiken snart och se hur den beter sig där.

Postad 13 October 2007 - 11:47

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hej igen.
Jaha då var första tråkiga saken.
720T har ingen stöd för min Ericsson W880i.
Katastrofalt tycker jag.

Postad 13 October 2007 - 16:41

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Vart precis i bilen och satte fast navigatorn.
Syncade den med bilstreon för att få informationen i bilstereon.
Tyvär så når bara FM sändaren om jag håller GPSen precis intill bilstereon.
Den når inte fram till rutan tyvär.
Så man kan väll inte säga att jag är supernöjd med köpet.

Postad 14 October 2007 - 14:53

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Nu har jag varit i bilen igen och ställt frekvensen högre upp runt 106.5.
Nu känns det som den funkar längre ifrån.
Dock vet jag inte om jag kommer att köra ljudet den vägen eftersom det hörs hela tiden svagt brusande ljud från den tomma frekvensen.
Sedan är ljudet via den integrerade högtalaren i 720 helt klart väldigt mycket bättre och klarare än min gamla nuvi 660.

Postad 24 October 2007 - 14:59

richard_j
  • richard_j
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vet inte om ni redan sett det, men Pricerunner testar tomtom 720 i en video här:

http://www.newsdesk....v-tomtom-one-11

Postad 24 October 2007 - 21:08

elektrikaren
  • elektrikaren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
läste någonstans någon som skrev att det endast går att uppdatera kartan via map share i ett år sedan måste man köpa en ny karta som gäller ytterligare ett år.. nån som vet om det stämmer? tomtom skriver ju inget om det i reklamen direkt.. o om det stämmer så försvinner ju det positiva med mapshare. då går det lika bra med nån annan som man får köpa nya kartor till.

Postad 26 October 2007 - 07:50

jds
  • jds
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Det fick bli en GO 720 och måste säga att jag generellt är mycket nöjd. Röststyrningen funkar betydligt bättre än vad jag trodde den skulle göra och är klart en funktion som jag kommer använda primärt för att ange adressen jag skall åka till och den funkar för mig utan problem även när jag kör med mycket brus i bakgrunden.

Funkar klockrent med min SE W660i. Visst är det ju alltid en kompromiss med ljudkvalité när mikrofonen sitter så pass långt bort men de samtal jag gjort hittills har fungerat utan problem och de jag pratat med har inte ansett att det hörs helt ok. Har inte testat FM sändaren då jag har line-in utgång i närheten i bilen som jag kopplar in den till istället. Smart att den automatisk växlar över till intern högtalare ifall den detekterar att det inte sitter en sladd i även ifall du sagt att den skall skicka ut musik den vägen. Enda problemet med telefonen var att åäö försvann i namnen när jag hämtade kontakter. Gick dock att gå in i "contacts.txt" på enheten och ändra men hoppas de löser det till nästa version.

Den andra saken jag hittat som jag tycker är rejält synd är att det inte finns någon svensk tts röst! Företaget som de köpt mjukvaran för detta ifrån har en svensk röst så det borde gå utan problem. Detta framgår inte på något sätt i manualen vad jag sett så det är lite falska marknadsföring....och ja, jag har testat att använda tex tysk TTS röst och det går att höra vad hon säger en gång av 10 så det är hopplöst.

Postad 26 October 2007 - 09:54

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Undrar om nån vet hur man koplar bort hastighetsvarnings ljudet "ding ding"
Varje gång man överträder tillåten hastighet verkar den "dinga" till 2 gånger.

Postad 04 November 2007 - 12:57

elektrikaren
  • elektrikaren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
jag har hittat massa med rondeller som inte finns med i kartan o gick in o skulle lägga till en rondell men sen trodde jag att kartan kunde ändra det till en rondell automatiskt men det händer inget. man kan skicka det till tomtom men dem ligger hela tiden kvar som orapporterade. gör jag nåt fel eller ska det va så? nån som vet.. så ###### dåliga instruktioner med som inte förklarar någonting.

Postad 09 November 2007 - 18:08

frippe_e
  • frippe_e
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Halloj

Har precis köpt en TomTom Go 520 vilket är samma maskin som 720 förutom att det bara är Norden-kartor med i den och därför är det också lite mindre minne i 520. Har förvisso inte hunnit testa den så mycket ännu men som van användare av TomToms navigeringsprogram så anser jag att den är den absulut bästa och stilrenaste. Och den nya röststyrningen fungerar aldeles utmärkt. Endast en knapptryckning på skärmen sen är det bara att tala in vart man vill åka. KLOCKRENT.

Jag har en liten fråga.....Man får ju med fri uppdatering av fartkameror i ett år och det är ju bra....om nu TomToms Fartkamerafiler är "upp to date" vill säga. Nu till min fråga. I den nya programvaran finns fartkamerorna under TomTom Plus och inte som intressepunkter som det var i min gamla. Om man hellre vill uppdatera sina fartkameror själv från annan källa ska man då lägga in dem som IP eller?

Tack på förhand
Frippe

Postad 04 December 2007 - 16:58

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara skillnaden på 720, 720 T och 720 TMC?

Postad 10 December 2007 - 15:44

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
GO720 är endast GPS, utan TMC. Go720T är den modell som levereras med TMC-modul.
Här kan du läsa lite mer om TMC.
http://www.vv.se/tem...3____13681.aspx

Postad 10 December 2007 - 15:54

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

jag har hittat massa med rondeller som inte finns med i kartan o gick in o skulle lägga till en rondell men sen trodde jag att kartan kunde ändra det till en rondell automatiskt men det händer inget. man kan skicka det till tomtom men dem ligger hela tiden kvar som orapporterade. gör jag nåt fel eller ska det va så? nån som vet.. så ###### dåliga instruktioner med som inte förklarar någonting.

Mapshare är en smart funktion. När du kopplar upp din GPS i datorn med Tomtom home, så får du en fråga om du vill dela med dig av dina kart-ändringar.
För varje ändring du gör med den funktionen när du är ute och kör, så uppdateras det när du ansluter GPS:en i datorn.
Lika så kan du få din GPS uppdaterad med sådant som andra har skickat in....
Lika med fartkameror, koppla upp din GPS minst en gång i månaden, i datorn, och uppdatera dina kartkameror samtidigt.Här är en bra sida för fartkameror.
www.speedcam.tk.

Jag har TomTom Go 720 inkl den nya TMC-mottagaren.

Jag har inte prövat alla funktioner på den ännu. I stort fungerar den mycket bra.

Mina tidigare navigatorer:
PDA med Destinator, TomTom GO Classic, TomTom ONE XL, GArmin Nüvi 660 FM.

Personligen tycker jag att TomTom 720 är betydligt bättre än dessa.

TMC-antennen fungerar bra. Den tappar till och från kontakten. Som jämförelse kan jag säga att min Garmin tappade kontakten oftare.

Blåtandsläget fungerar mycket bra med min Nokia N73. Handsfreeläget har jag inte testat så mycket ännu, men det lilla jag testat var negativt. Den jag ringde upp hörde knappt vad jag sade. Detta kan vara en "barnsjukdom" som så ofta förekommer på nya produkter...

Kartan och eller "Ruttningen" är ibland underlig och tar omvägar på ett sätt som jag inte haft på tidigare navigatorer. Dessa fel anmäler jag dock direkt till TomTom via MapShare.

När jag i förra vecka åkte på Östermalm i Stockholm "Hoppade" plötsligt min "position" på GPS:en ett kvarter bort fast sattelitmottagningen enligt "stapeln" var bra.

MapShare/Kartkorrigeringar- helt suveränt. En funktion som jag saknat på alla mina tidigare navigatorer. Låter dig ändra små kartfel. Du kan välja att dela med dig dessa eller bara ha dem för dig själv..

Hastighetskameror över i princip hela Europa.

En detalj som jag inte tycker fungerar bra är "Död räkning" i ex. tunnlar. Här var Garmin 660 betydligt bättre. Notera att ingen av dessa maskiner har någon hårdvara för detta inbyggt.

/Sudden

Vilken version är din TMC-mottagare??
Jag hittade en v9 nånting, för ca 500 kr på västkusten...

Redigerat av rejsbo, 10 December 2007 - 15:51.

Postad 05 January 2008 - 23:07

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
tjohej..
har varit på elgigaten idag och köpt mig en tom tom go 920
Har bara testat den på väg hem , typ 2 mil och kan säga att jag är väldigt nöjd med den än så länge.. Hittade kamerorna direkt, rondeller m.m.m snabb på och räcka om vägen om man inte följer den man har ställt in.
Fjärrkontrollen har ja inte testat är.. men de kommer =)
Har inte hunnit utvärdera den så mycket .. men kan komma med lite omdöme nästa helg.
9 av 10 från mig idag iallfall B)

Postad 19 April 2008 - 16:18

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Köpte mig en Tomtom GO 720 idag, och den funkar prima. Har itne hunnit testat särskilt mycket än, men det jag inte hittat någon information om är ifall jag kan sätta i ett större minneskort i den så att jag får in flera MP3or? och isåfall vilket slags minneskort är det?

Postad 20 April 2008 - 13:20

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag har ett "vanligt" 2 gigs SD-kort. Fungerade utmärkt på min go520. Formattera som fat32 och skapa 3 mappar på kortet med namnen "photos, audiobooks, mp3". Sedan hittar "jukebox" allting automatiskt.
har inte provat sdhc kort ännu, men det ska fungera enligt vissa.
kolla t.ex. på
http://www.gpsreview.......asc&start=0

Om du vill ha "videospelar funktionalitet" kolla på
http://www.tomplayer...x.php?page=home

/Daniel

Postad 20 April 2008 - 17:35

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
läste på forumet på speedcams.se och fann att Sandisk 4GB SDHD kort var kompatibelt med 720n, så jag köpte ett sånt.

Sen lade jag in Trafikövervakningsplatser och fartkameror ifrån www.speedcam.tk och det funkar prima, mycket nöjd med 720 hitills. Videospelaren ser intressant ut, det måste jag testa.

Postad 22 April 2008 - 20:03

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Om du vill ha "videospelar funktionalitet" kolla på
http://www.tomplayer...x.php?page=home

/Daniel

Installerade denna och jäklar va fint den funkar! med ett 4gb SDminne och en graits encoder som t.ex. "super" så encondear man lätt och snabbt om sina DVD'er till Xvid i upplösningen 480x272 vilket är TT720 native upplösning, på grund av upplösningen så blir en film 300-400mb vilket är kalas när man som jag bara har ett 4gb SDkort!

resultatet blev över förväntan!

Postad 23 April 2008 - 10:27

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Men nyaste uppgradering så bytte hastighetsvisaren och ankomsttiden plats och nu visas den bara med små fonter :/
(Har hastighet , ankomstid , kvarvarande sträcka synlig.)

Postad 24 April 2008 - 07:50

corv1
  • corv1
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Har 920T inbyggd TMC antenn?

Jag vill ha både Europa och USA kartor. Ska jag köpa 720T plus USA kartor för ca 3.500:- eller 920T för ca 4.000:-?
Vad tycker ni?

Postad 25 April 2008 - 21:05

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Har 920T inbyggd TMC antenn?

Nej, en som du pluggar in under navigatorn, lite surt faktiskt för när de väl designat strömkabeln så genomtänkt med en liten böjj så att man kan montera navigatorn riktigt nära instrumentbrädan så är TMC sladdens plupp typ 3 cm och raklång och sätts in underifrån... det var med andra ord slut på låg installation nära instrumentbrädan om man vill köra med TMC :)

Postad 29 April 2008 - 21:55

Unregistered3f414e07
  • Unregistered3f414e07
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Lånar tråden med ett problem med min 720.
Köpte ett USA kort eftersom jag åker dit på torsdag (behöver sabbt svar ;-) )men när jag stoppar in det i GPS:en så får jag bara upp ett timglas och texten "please wait"? Har aktiverat kortet när den var inkopplad med PC:n. Får även fram kartan i PC:n. men inte när GPS:en är frikopplad
Någon som har tt snabbt svar?

//Fredrik

Postad 12 May 2008 - 10:28

corv1
  • corv1
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Kan tipsa om att El-Giganten hade 720T hemma för 2.490:- :unsure:
Har inte hunnit testa den mycket än, eller köpt usa kartorna. Men det kommer...
Jag är väldigt nöjd än så länge.

Postad 26 June 2008 - 19:41

Blacklabel
  • Blacklabel
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jag har stoppat in ett 8gb SDHC och det verkar fungera bra. Nu återstår bara att lära sig hantera mackapären.

Postad 10 July 2008 - 12:55

Gladikamera
  • Gladikamera
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Installerade denna och jäklar va fint den funkar! med ett 4gb SDminne och en graits encoder som t.ex. "super" så encondear man lätt och snabbt om sina DVD'er till Xvid i upplösningen 480x272 vilket är TT720 native upplösning, på grund av upplösningen så blir en film 300-400mb vilket är kalas när man som jag bara har ett 4gb SDkort!

resultatet blev över förväntan!

Jag har kopierat tomplayer (enligt de inte helt övertydliga instruktionerna på www.tomplayer.net) till ett SD-kort och satt i min 720T, men jag lyckas inte få navigatorn att hitta applikationen. Använde du något särskilt knep när du installerade??

Postad 13 July 2008 - 12:36

Unregistered1536
  • Unregistered1536
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en tomtom 720 men jag kan inte få den att funka på tomtom home den vägrar att ta emot mapshare den börjar att räkna upp sen stannar de och säger att det är ett fel, är det någon som har ett förslag hur jag skall göra.

;)

Janne

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.